۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا

۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
10 بازیگر برتر فیلم‌های مارول

بازیگران برجسته‌ای در فیلم‌های مارول حضور پیدا کرده‌اند و در این مطلب، قرار است نگاهی به ۱۰ بازیگر برتر این فیلم‌ها داشته باشیم.

در طی این سال‌ها، استودیو مارول بازیگران بسیار برجسته و بزرگی را برای نقش‌آفرینی در آثار خود به خدمت گرفته است. با اینکه برخی از این بازیگران، قبل از حضور در این فیلم‌ها، مشهور بوده‌اند اما برخی از آن‌ها، شهرت خود را از حضور در فیلم‌های مارول بدست آورده‌اند. در این مطلب، قرار است به ۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول نگاهی داشته باشیم. این فهرست، بر اساس نظر کاربران وب سایت رنکر است.

کریس پرت

کریس پرت

کریس پرت (Chris Pratt) حرفه بازیگری خودش را با بازی در نقش اندی دوست‌داشتی در مجموعه سیتکام پارک‌ها و تفریحات (Parks And Recreation) شروع کرده بود. با این حال،‌ او اکنون به عنوان یک ستاره اکشن برجسته شناخته می‌شود. این شهرت او نیز ناشی از نقش‌آفرینی در مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک (Jurassic Park)، فیلم لگو (The Lego Movie) و مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) مارول است.

در مجموعه فیلم‌های «نگهبانان کهکشان»، کریس پرت نقش شخصیت استار لرد را به تصویر می‌کشد. او علاوه بر حضور در دو فیلم این مجموعه، این نقش را در فیلم‌های انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) و انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) به تصویر کشیده است. طرفداران، جنبه کمدی نقش‌آفرینی کریس پرت در فیلم‌های اکشن را دوست دارند و او به یکی از برجسته‌ترین بازیگران فیلم‌های مارول تبدیل شده است.

پاتریک استوارت

پاتریک استوارت

پاتریک استوارت (Patrick Stewart)، یک بازیگر خارق‌العاده است که بیشتر برای نقش‌آفرینی خود به عنوان پیکارد در مجموعه استار ترک (Star Trek) شناخته می‌شود. او همچنین در فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) نقش پروفسور ایکس را به تصویر کشیده است.

با اینکه پاتریک استوارت هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا نکرده اما طرفداران پیش‌بینی می‌کنند که او نقشش به عنوان پروفسور ایکس را در فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange And The Multiverse Of Madness) به تصویر بکشد. با اینکه تریلرهای منتشر شده برای این فیلم، به طور واضح پاتریک استوارت را نشان نداده است اما طرفداران بر این باور هستند که او نقشی کلیدی در داستان این فیلم خواهد داشت. در کتاب‌های کمیک، داستانی بسیار مهم و کلیدی بین واندا ماکسیموف و پروفسور ایکس وجود دارد و احتمالا، این فیلم قرار است به این داستان بپردازد.

ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson)، یکی از برترین بازیگران تاریخ سینما به شمار می‌رود؛ او تاکنون در چندین مجموعه فیلم و فرنچایز بزرگ حضور داشته است. بینندگان، ساموئل ال جکسون را برای نقش‌های مختلفی می‌شناسند اما او بیشتر برای همکاری با نویسنده و کارگردان برجسته کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) شناخته می‌شود. او علاوه بر این، در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) حضور داشته و نقش نیک فیوری را در دنیای سینمایی مارول بازی کرده است.

نیک فیوری را می‌توان مسئول شکل‌گیری گروه انتقام‌جویان در دنیای سینمایی مارول دانست. ساموئل ال جکسون برای اولین بار در فیلم مرد آهنی (Iron Man) حضور پیدا کرد و تاکنون در بیش از ۱۰ فیلم دنیای سینمایی مارول بازی کرده است. ساموئل ال جکسون به خوبی موفق شده تا مهارت‌های رهبری و ماهیت رعب‌انگیز شخصیت نیک فیوری را به نمایش در بیاورد و از همین رو، بسیاری بر این باور هستند که دنیای سینمایی مارول بدون حضور او متفاوت می‌شد. با این حال، او همچنان در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و قرار است بار دیگر نقش نیک فیوری را در سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion) برای سرویس آنلاین دیزنی پلاس به تصویر بکشد.

تام هالند

تام هالند

با اینکه تام هالند (Tom Holland) یکی از جدیدترین اعضای انتقام‌جویان محسوب می‌شود اما مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای مارول به شمار می‌رود. چه برای نقش‌آفرینی احساسی تام هالند یا حضور تونی استارک در روایت او یا رابطه‌اش با ام‌جی و ند، در هر صورت، طرفداران از تماشای تام هالند در نقش مرد عنکبوتی لذت می‌برند.

با اینکه اخیرا، تام هالند از فیلم‌های مارول اندکی فاصله گرفته است تا در دیگر آثار بزرگ حضور پیدا کند، اما مطمئنا، طرفداران به زودی او را در دنیای سینمایی مارول خواهند دید. جدیدترین فیلم تام هالند، فیلم آنچارتد (Uncharted) است. علاوه بر این، او قرار است در فیلم بیوگرافی فرد آستر نقش‌آفرینی کند.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) یکی دیگر از بازیگران بزرگی است که در دنیای سینمایی مارول نقش‌آفرینی کرده است. او در نقش اولین شخصیت اصلی زن در دنیای سینمایی مارول حضور یافته است. او برای اولین بار در فیلم مرد آهنی ۲ (Iron Man 2) محصول سال ۲۰۱۰ میلادی به این دنیای سینمایی وارد شد. از آن زمان، او در ۹ فیلم دیگر این دنیای سینمایی نقش‌آفرینی کرده است.

اسکارلت جوهانسون، اخیرا در فیلم مستقل شخصیت خود از دنیای سینمایی مارول یعنی فیلم بیوه سیاه (Black Widow) حضور پیدا کرده بود. در این فیلم، طرفداران سرانجام داستان خاستگاه شخصیت ناتاشا رومانوف را شاهد بودند. طرفداران، بازیگران و نقش‌آفرینی آن‌ها در فیلم «بیوه سیاه» را دوست داشتند و رابطه دوست‌داشتنی میان اسکارلت جوهانسون و فلورنس پیو (Florence Pugh) را ستایش کرده‌اند.

تام هیدلستون

تام هیدلستون

تام هیدلستون (Tom Hiddleston) در فیلم‌های ثور (Thor) و «انتقام‌جویان»، نقش لوکی را به تصویر می‌کشد. او با این نقش‌آفرینی خود موفق شده بود تا شهرت خودش را دو چندان کند. او در این دنیای سینمایی، نقش برادر مشکل‌دار و حیله‌گر ثور را به خوبی به نمایش در آورده است.

لوکی، یکی از پیچیده‌ترین کاراکترهای دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. او درابتدا در فیلم‌های «ثور» و اولین فیلم «انتقام‌جویان» به عنوان یک شخصیت شرور به تصویر کشیده شده بود اما پس از آن، به یک کاراکتر محبوب در بین طرفداران تبدیل شده بود. او در ادامه، به برادرش و دیگر انتقام‌جویان برای نجات جهان کمک کرده بود. تام هیدلستون در سال گذشته میلادی، در سریال لوکی (Loki) محصول سرویس آنلاین دیزنی پلاس در مقابل اوون ویلسون (Owen Wilson) نقش‌آفرینی کرده بود.

کریس ایوانز

کریس ایوانز

کریس ایوانز (Chris Evans)، برای به تصویر کشیدن نقش استیو راجرز یا کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود. با وجود اینکه فیلم‌های «مرد آهنی» زودتر اکران شده بودند اما می‌توان گفت که کاپیتان آمریکا، اولین عضو انتقام‌جویان به شمار می‌رود. کریس ایوانز برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger) حضور پیدا کرده بود. او در دنیای سینمایی مارول، در بیش از ۱۰ فیلم بازی کرده است. از دیگر آثار برجسته کریس ایوانز می‌توان به فیلم چاقوکشی (Knives Out) و فیلم برف‌شکن (Snowpiercer) اشاره کرد.

 با اینکه کریس ایوانز در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» برای آخرین بار در نقش استیو راجرز ظاهر شده بود اما طرفداران بر این باور هستند که میراث او همچنان در دنیای سینمایی مارول احساس می‌شود و کاراکترهای دیگر مارول همچنان برای او احترام قائل هستند. هر چند، همیشه این احتمال وجود دارد که کریس ایوانز در فیلم‌های دیگر مارول حضوری کوتاه داشته باشد.

کریس همسورث

کریس همسورث

کریس همسورث (Chris Hemsworth) یک ستاره اکشن برجسته به شمار می‌رود؛ او با حضور در نقش ثور در دنیای سینمایی مارول، توانست تا شهرتی دو چندان برای خود بدست بیاورد. کریس همسورث از زمان اولین حضورش در نقش ثور اودینسون در اولین فیلم «ثور»، تاکنون در ۸ فیلم دنیای سینمایی مارول نقش‌آفرینی کرده است.

کریس همسورث قرار است نقشش به عنوان ثور را در فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) بار دیگر به نمایش بگذارد. از همین رو، بسیاری از طرفداران هیجان‌زده هستند تا چالش‌های جدیدی را ببینند که خدای رعد با آن‌ها روبه‌رو خواهد شد. علاوه بر این، در این فیلم، شخصیت ثور تعاملاتی بسیاری با اعضای گروه نگهبانان کهکشان خواهد داشت که باعث شکل‌گیری لحظاتی شاد و مفرح برای بینندگان خواهد شد.

هیو جکمن

هیو جکمن

نقش‌آفرینی هیو جکمن (Hugh Jackman) به عنوان لوگان یا ولورین، ممکن است یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ابرقهرمانی باشد. هیو جکمن، بازیگری فوق‌العاده با استعداد و برجسته است. او برای اولین بار در فیلم مردان ایکس (X-Men) سال ۲۰۰۰ میلادی، در نقش ولورین حضور پیدا کرد. او از آن زمان، در ۱۱ فیلم نقش ولورین را به تصویر کشیده است.

نقش‌آفرینی هیو جکمن در نقش ولورین در سال ۲۰۱۷ میلادی و بازی در فیلم لوگان (Logan) به پایان راه خود رسید. در این فیلم، پاتریک استوارت نیز در کنار او نقش‌آفرینی کرده است. در این فیلم، آن‌ها ابرقهرمانانی مشکل‌دار و مسن بودند. با اینکه نقش‌آفرینی دوباره هیو جکمن در نقش ولورین بعید به نظر می‌رسد، مطمئنا انتخاب بازیگر دیگری برای این نقش بسیار دشوار خواهد بود.

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور

بسیاری از طرفداران، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) را به عنوان پدرخوانده دنیای سینمایی مارول می‌دانند. چراکه اولین فیلم این دنیای سینمایی، فیلم «مرد آهنی» با بازی او بوده است. او از زمان اولین حضورش در سال ۲۰۰۸ میلادی، تاکنون در ۱۰ فیلم دنیای سینمایی مارول حضور داشته است. رابرت داونی جونیور نقش تونی استارک یا مرد آهنی را در این فیلم‌ها بازی می‌کند. او و نقش‌آفرینی‌اش بسیار شبیه به هیو جکمن است.

هر دوی آن‌ها، به دفعات زیادی در نقش‌های ابرقهرمانی خود ظاهر شده‌اند و هر دو، با وجود تقاضای بالای طرفداران، تصمیم گرفتند تا حضور در این شخصیت‌ها را کنار بگذارند. آن‌ها به گونه‌ای در این نقش‌های خود ظاهر شده‌اند که آن‌ها را برای همیشه متعلق به خود کرده‌اند و سخت است تا بازیگر دیگری را در این نقش‌ها متصور شد. از جمله نقش‌های دیگر رابرت داونی جونیور می‌توان به چارلی چاپلین، دکتر جان دولیت و شرلوک هولمز اشاره کرد.


دنیای سینمایی مارول، روز به روز در حال گسترش است و بازیگران جدیدی به آن می‌پیوندند. با این حال، از قبل نیز بازیگران برجسته‌ای در آن حضور داشته‌اند. در این مطلب، به معرفی ۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول پرداختیم. نظر شما در مورد این بازیگران چیست؟

منبع: اسکرین رنت

Sina7294دکتر استرنجGramy kGAMER 1995vergil2max.MariomanLonesome guyOrinSquatlatexmeysambJin sakaiMengoMmadHaj_Hossein🇮🇷Hulk🇮🇷اتزیو آدیتورهPaprika

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا
۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازیگر برتر فیلم‌های مارول - گیمفا