عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا

عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است

محمد حسین کریمی
۱۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان آماری NPD، در حال حاضر عنوان محبوب Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است.

به طور کلی، جزئیات حاکی از آن هستند که فروش بازی‌های ویدیویی در آمریکا نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهشی ۶ درصدی را به خود دیده است. این کاهش قابل توجه، حول مجموع فروش لوازم جانبی گیمینگ، بازی‌های ویدیویی و کنسول‌ها صورت گرفته است. احتمالاً کم‌رنگ‌تر شدن قرنطینه و کاهش شدت نگرانی‌ها پیرامون شیوع ویروس کرونا عاملی مهم در بروز این امر باشد.

نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه فوریه بوده است، در حالی که ایکس باکس سری ایکس/اس در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. در این میان، پلی استیشن ۵ بیشترین درآمد دلاری را کسب کرده و نینتندو سوییچ در بازه‌ای مشابه بیشترین تعداد را به فروش رسانده است.

بازی‌‌های ویدیویی

عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا

اگر از مبحث سخت‌افزار گذر کنیم، به محتویات و بازی‌های ویدیویی می‌رسیم. طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان NPD، بازی Elden Ring نه تنها در آمریکا پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ تا به کنون محسوب می‌شود، بلکه با نادیده گرفتن Call of Duty: Vanguard، این بازی در ۱۲ ماه اخیر، بهترین ماه لانچ را نسبت به تمامی آثار منتشر شده‌ی دیگر تجربه کرده است. تمامی شواهد حاکی از آن هستند که بازی Elden Ring موفق‌ترین اثر در تاریخ فرام سافتور (From Software) است. این عنوان در منطقه‌ی بریتانیا نیز عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشت و با نادیده گرفتن دو سری FIFA و Call of Duty، بزرگ‌ترین لانچ از زمان Red Dead Redemption 2 را از آن خود کرد. همچنین، Elden Ring در حال حاضر رتبه‌ی ششم بیشترین اوج تعداد پلیر همزمان روی پلتفرم استیم را در اختیار دارد.

اگرچه در تمامی مناطق بازی Elden Ring رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است، اما در جدول مخصوص به عناوین پلی استیشن در آمریکا و در ماه فوریه، پس از Horizon: Forbidden West در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. رقابت بین این دو عنوان روی پلی استیشن تنگاتنگ بوده و باید به این نکته توجه داشته باشید که Horizon: Forbidden West یک هفته‌ زودتر در دسترس قرار گرفته است.

Moein MM2babiiisnowgirlalinerdعلیDARKSIRENSquatlatexVito scalettaMengoاتزیو آدیتوره1100meysambWoundsJin sakaiwhitedaybreakbellAshen undead the bearermajidamGramy k🇮🇷Hulk🇮🇷جیمmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • صرفاً جدا از تمامی پلتفرم‌ها، بازی Horizon: Forbidden West به مقدار نسبتاً قابل توجهی زیر سایه‌ی Elden Ring قرار گرفت و این قضیه میتونست رخ نده اگر مارکتینگ و نمرات بالا و نقاط قوت دیگر مارکتینگ صورت نمی‌گرفت. هورایزن به طور واضح در تمامی مناطق پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن خواهد بود، اما اگر قرار بود طوفانی بودن این فروش در از یک تا صد بدون دخالت الدن رینگ ۱۰۰ باشه، قطعاً به ۸۰ کاهش پیدا کرده و بیشتر از چیزی که تصور میشه مخاطب مشترک دارن این دو اثر. این‌ها همه در حالیه که آمار از ابتدا تا انتهای فوریه ارائه میشه. با در ذهن داشتن این موضوع، اگر بازی‌ Dying Light 2 تقریباً ۴ هفته و هورایزن ۱۱ روز فرصت برای فروش داشتن، الدن رینگ تنها ۳ روز آخر فوریه رو تخت اختیار داشته. متاسفانه اولاً خیلی از تبلیغات و مارکتینگ‌ها ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و پرداخت میشه و دوماً کسی این سطح از موفقیت رو برای الدن رینگ پیش‌بینی نمی‌کرد، وگرنه اگر هزینه‌ها مدت‌ها قبل انجام نمیشدن، به نظرم تاخیر یکی دو ماهه باعث میشد هورایزن به پتانسیل خودش در زمینه فروش برسه.

    Moein MM2alinerdهادی صفائیعلیDream in Red (Playstation T)Vito scalettaSahand.RHaj_HosseinMengoاتزیو آدیتورهmore
    • Pouya گفت:

      حرفتنون‌درسته دقیقا مثل نسخه قبل که تقریبا همزمان با زلدا اومد
      ولی در طول زمان فروشش رو‌کرد این نسخه هم همینطور شد

      Moein MM2K1SquatlatexA,,shHaj_Hosseinمحمد حسین کریمیMengoاتزیو آدیتورهجیمJin sakai
    • Storm ruler گفت:

      واقعا انتظار نمی رفت الدن رینگ از همه نظر انقدر موفق بشه . بیشتر میشه گفت هورایزن بد شانسی آورده و نمیشد پیش‌بینی کرد

      Moein MM2Amir(PC & PS4)ERFAN TEAX PLAYSمحمد حسین کریمیاتزیو آدیتورهجیمJin sakai
    • در مجموع واقعا متوجه نمیشم اسرار تیم‌های مارکتینگ برای عرضه‌ی عناوینشون توو بازه‌ی فوریه چی هستش!!
      درسته که هورایزون الدن و داینینگ‌لایت هیچ ربطی جز جهان باز بودنشون ندارن اما خیلیا هستن که توو یک ماه قراره یک عنوانو انتخاب کنن و نتیجش میشه کاهش فروش و زیر سایه‌ همدیگه قرار گرفتن
      درسته که یه ماه‌هایی مثل نزدیک به تعطیلات کریسمس برای فروش بازی‌ها فوق‌العاده هستش اما اینکه شما بخوای پاییزو زمستون ، قطاری بازی‌های تاپ بدی ، جوری که گیمر قفل کنه که باید کدومو انتخاب کنه و فصلی مثل تابستون که دقیقا قحطی بازی خوب به وجود میاد باشه
      امسالم همچین اتفاقی افتاد و بازی‌های بزرگ به پرو پای هم پیچیدن و باعث شدن به پتانسیل واقعیشون نرسن
      پر واضح هستش که اگه بخوایم رتبه بندی از نظر به چشم اومدن بین جامعه گیمرا بکنیم الدن‌رینگ داینینگ‌لایتی که مشکلات فنی زیادی داشتو غیب کرد و بین کاربرای پلی‌استیشن الدن و هورایزون و حالا گرن۷ دارن میدرخشن
      اما سونی حداقل باید یه فاصله‌ای بیشتر بین فوربیدن‌وست و گرن۷ قرار میداد و یه فاصله‌ای بین هورایزونش و الدن
      اما خب در کل فکر میکنم همشون دارن سهمشونو از بازارشون بر میدارن

      Moein MM2red-eyed Banished KnightHaj_HosseinMengoاتزیو آدیتورهJin sakai
    • Amir گفت:

      قطعا این قضیه رو سران سونی و گوریلا گیمز هم می دونستند همینطور ناشرین dying light 2 , sifu , gt 7 , و … ولی پلیربیس این دو تا بازی فرق داره و خیلی ها اصلا سمت بازی های سولزیورن نمیرن و در ضمن بازی هایی مثل الدن رینگ به علت سختیشون خیلی زود وارد چرخه ی خرید و فروش دست دوم میشه که ژاپن معروف ترین بازار صنعت دست دوم گیم برای این چرخه ی معیوبه و تقریبا ۷۰ درصد این بازی رو تموم نمی کنند و می فروشند و این خودش سهم فروش بازی از dlc های اینده رو هم کم می کنه . ولی این اتفاق برای هورایزن کمتر می افته و فروش بلند مدت بهتری داره احتمالا در ضمن سونی فعلا بیشتر فکر نکمیل لاین اپش برای فروش کنسول و به طبع اون فروش لوازم جانبی و بازی و اشتراک و … است وگرنه ۴ تا انحصاری رو در عرض ۲ ماه عرضه نمی کرد و خود فروش الدن رینگ به سونی کمک می کنه جون یکی از قطب های قروش اصلیه الدن رینگ روی استور سونیه . در ضمن سونی اگر به فکر فروش بیشتر بود روز عرضه بازیاشو برای پی سی هم میداد ولی اینکارو نمی کنه چون موفقیت سونی بیشتر به خاطر جو رسانه ایه انحصاریاشه و همه سونی رو به عنوان کنسول انحصاری میشناسن و همین براش کافیه. نکته ی دیگه ای هم که هست اینه که بازی تا الان عالی فروخته و بیشتر هم میقروشه با تولید بیشتر کنسول و مثل frozen wilds باید انتظار یه dlc رو هم داشت و من نمی دونم چرا یه عده اصرار دارن بگن این بازی نفروخته . در ضمن بگذریم که این بازی چون ip جدید نیست هزینه ی کمتری داره چون خیلی از پایه های بازی موجوده و خیلی هم بازی cut scene heavy ای نیست چون اکثر هزینه ها صرف سینماتیک تر کردن بازی ها میشه اما اینجا یه بازیه گیم پلی محور داریم

      Moein MM2علیSquatlatexAmir(PC & PS4)Haj_HosseinMengoاتزیو آدیتورهJin sakai
      • ۱- بازی تقریباً ۷۰ درصد فروشش دیجیتالی بوده بنابراین چرخه‌ی دسته دومی وجود نداره به اون مقدار و از فیزیکال باقی مونده هم تعداد زیادی بازی رو دسته دوم نمیفروشن.
        ۲- در کامنت اول گفتم این دو بازی بیشتر از چیزی که مخاطب‌ها فکر می‌کردن مخاطب یکسان دارن، اما این مقدار چندان زیاد نیست و به همان میزانی که هست در فروش هورایزن تاثیر گذاشته.
        ۳- بازی قدیم جدید یا با بودجه کم یا زیاد ساخته شدنش ربطی به صحبت من نداره من قصد ندارم موفقیت و فروشش در ادامه‌ی سال رو زیر سوال ببرم، صرفاً گفتم که تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته فروش هورایزن. اگر به انجین و آی پی قدیم و جدید باشه که احتمالا بودجه‌ی الدن رینگ به مراتب کم‌تره چون عملاً انجین قبلی با بهبودهایی استفاده شده.
        ۴- جوری جلوه ندین که ناشرها اشتباه نمیکنن و همه میدونستن که در یک ماه قرار میگیرن. قطعاً اطلاع ندارید که برخی بیلبوردها و تبلیغات بعضاً ۲۰۰ هزار دلار به بالا هزینه دارن از قبل انجام شدن و وقتی یک بار تاخیر زدی باید هزینه‌ی زیادی رو قورت بدی تا بتونی دوباره یک بازی رو تاخیر بزنی، این صحبت که سونی براش مهم نبوده قضیه الدن رینگ و میدونسته این مورد رو درست نیست، حقیقت اینه که یک سری هزینه‌های هنگفت انجام شده و یک ناشر نمیتونه بی‌نهایت تاخیر بزنه یک اثر رو.

        Moein MM2علیAmir(PC & PS4)Dream in Red (Playstation T)اتزیو آدیتورهJin sakai
        • Mengo گفت:

          اونقدر ها هم مخاطب یکسان ندارن جناب کریمی الدن رینگ یه بازی هاردکور هست تو سبک سولز
          هورایزن هم یه یه اکشن آر پی جی اوپن ورلد شاید این وسط حالا الدن رینگ هم به نوعی بتونیم زیر مجموعه بازی های اکشن آر پی جی قرار بدیم ولی باز هم قطعا با بازی های اصلی این ژانر زمین تا آسمون فرق میکنه
          الدن رینگ هم یه دلیل فروشش رو میشه مورد انتظار تر بودنش به نسبت هورایزن و مارکتینگ بازی دونست که به نسبت هورایزن زودتر هم معرفی شد و هم اخبار و شایعه از بازی میومد جدای از اون یه عامل بسیار مهم دیگه که نباید فراموش بکنیم حضور جرج آر آر مارتین تو بازی هست که قطعا تاثیر زیادی رو دیده تر شدن بازی و فروشش داشته
          سونی هم زمانی که تاریخ انتشار هورایزن رو اعلام کرد اصلا الدن رینگ هنوز تاریخ عرضه نداشت و یا قرار بود ژانویه عرضه بشه ولی بنا به دلایل عجیبی افتاد فوریه و سونی هم به ناچار مجبور شد دیگه برای همون چیز هایی که گفتید بازی رو تاخیر نزنه

          Moein MM2علیred-eyed Banished KnightSquatlatex
          • Mengo گفت:

            اون عزیزانی که دیس دادن یعنی بر این باورند مخاطب هدف الدن رینگ و هورایزن هر دو یکیه و از نظر سبک و گیمپلی دقیقا شبیه به هم هستن ؟!!!
            هر چند از یه سری هیتر سونی و فنبوی ایکس باکس مثل اون علی حسن نژاد انتظار بیش از این هم نمیره …
            برای دمیج کنترل از حرفام مجبورید دیس بدید

    • آقای کریمی باید به این موضوع توجه کنین که هورایزن تو بازه زمانی خودش عرضه شد و این الدن رینگ بود که با تاخیرش به نوعی اسباب کم فروشی هورایزن شد .
      اما منظور شما اینکه مسئولان سونی وقتی متوجه شدن که الدن رینگ تاخیر زده شده و دقیقا اومده چند روز بعد از هورایزن عرضه بشه، اونا بازی خودشون رو تاخیر بزنن تا با اون روبرو نشن؟! این خودش به نوعی تبلیغ برای الدن رینگ محسوب نمیشه؟!

      قطعا الدن رینگ به فروش بازی هورایزن صدمه زده ، اما چون اون بازی انحصاریه تو طولانی مدت این صدمه رو جبران میکنه و حتی بعد از اومدن احتمالیش روی پی سی میتونه قطعا به هدف فروشش برسه …البته به نظر من …..

      ولی فروش الدن رینگ به نظرم اصلا حیرت انگیز نیست ،چرا ، چون چند سال هایپ پشتش خوابیده ، چندین ماه و سال مورد انتظارترین بوده ، یک کارگردان خوب پشتش بوده و اطمینانی از قطعا عالی شدن بازی پشتش بوده ، اینا عواملیه که اگر دقت کنیم ،میبینیم الدن رینگ کاملا مستحق این نتایج فروش بوده

      Moein MM2علیMengoSquatlatexHaj_HosseinJin sakai
      • هورایزن بازه‌اش Late 2021 بود اما تاخیر خورد تا فوریه. تبلیغ برای الدن رینگ چرا باید موضوع بدی برای سونی باشه؟ در هر صورت اگر بیشتر بفروشه، سونی هم ۳۰ درصدهای بیشتری گیرش میاد. با این تفاوت که یک تاخیر باعث میشد فروش هورایزن هم تقویت بشه. سونی خودش یکی از بزرگ‌ترین اسپانسرهای الدن رینگ بود حتی تا هفته گذشته بنر توییترشون کاور الدن رینگ بود.
        فروش الدن رینگ قطعاً حیرت‌انگیزه چون بازی هاردکوره و پیشینه‌اش هم هاردکور بوده. وقتی خود باندای نامکو فروش ۴ میلیونی برای “یک ماه” رو پیشبینی کرده! و حالا صحبت‌ها به ده میلیون تنها روی استیم اونم در هفته لانچ اشاره دارن، قطعاً این فروش عجیبه.

        Moein MM2علیAmir(PC & PS4)Dream in Red (Playstation T)Haj_HosseinGramy kJin sakai
        • بله برای یک بازی هاردکور قطعا حیرت انگیزه ، اما من وقتی اون هایپ و انتظار وحشتناک رو میبینم اصلا از فروشش شوکه نمیشم ، حتی میشه با هایپ یک gta جدید برابر دونستش ….

          البته که حقشه ❤

          Moein MM2علیMengo
        • Mengo گفت:

          الدن رینگ هم قرار بود بازه زمانیش Late 2021 باشه و خیلی شایعه دربارش بود ولی تاخیر داخلی خورد و ۲۰۲۲ منتشر شد

          Moein MM2
          • الدن رینگ در حقیقت قرار بود Q1 2021 عرضه بشه، اما هیچوقت اعلام نکردن این بازه رو، اما هورایزن به عنوان second half of 2021 رونمایی شد. هرمن هولست حتی اوایل ۲۰۲۱ گفت که همه چیز خوب پیش میره برای fall 2021 اما در نهایت به هر دلیل نرسید. باندای نامکو هیچوقت حتی اشاره‌ای به هیچ بازه‎‌ای نکرده بود و تمامی تاخیرها از دهن منابع داخلی و برخی حدس و گمان‌ها به اشتراک گذاشته شده بود:
            https://www.theverge.com/2021/8/25/22602306/horizon-forbidden-west-playstation-delay-2022-february
            https://blog.playstation.com/2021/06/02/hermen-hulst-qa-whats-next-for-playstation-studios/

            Moein MM2
            • Mengo گفت:

              حرفتون درسته ولی تمامی اینسایدر ها و ژورنالیست ها که خیلی هاشون معتبر بودن و الکی حرف نمیزدن گفتن بازی قرار بوده ۲۰۲۱ بیاد ولی تاخیر داخلی خورده حتی خود شما هم یادمه یه بار این حرف رو تایید کردید و گفتید
              هورایزن هم هیچوقت تاریخ انتشار دقیق نداشت صرفا گفته بودن بخش از لاین آپ سونی تو سال ۲۰۲۱ هست ولی بازی به دلیل عدم کرانچ تاخیر خورد و به ۲۰۲۲ موکول شد در حقیقت برنامه فرام سافتور هم به نوعی همین بود منتها اون ها این موضوع رو اعلام نکردن و گذاشتن بیشتر رو بازی کار بکنن و یا حالا به هر دلیلی دیرتر اعلام کردن که دید کلی بر این موضوع بود که بازی قرار بوده از اول ۲۰۲۲ عرضه بشه
              کلیت حرف من این هستش هر دو تقریبا اگه شرایط درست پیش میرفت قطعا تو ۲۰۲۱ میومدن و صرفا نحوه اعلام تاریخ انتشار بازی ها باعث گمراهی شده

              Moein MM2
    • Haj_Hossein گفت:

      درست مثل نسخه اول و لانچ نقریبا همزمان با شاهکار نینتندو زلدا

      Moein MM2
    • Squatlatex گفت:

      بنظرم نمیشه گفت چون الدن آنقدر فروش داشته پس هورایزن رفته زیر سایه.
      از بعد دیگه به قضیه نگاه کنیم بازی میازاکی الان جا افتاده و فن بیس خودش رو پیدا کرده و بعد از ساختن ۶تا بازی سولز تو هفتمی به همچین جایگاهی رسیده اما هورایزن دوتا نسخه ازش اومده اما باز هم تو همون کنسولی که اومده کلی فروش داشته و بازی ها همون هفته های اول اوج فروششون هست.
      از لحاظ متا هم الدن رینگ واقعا خوش شانسه چون با۶۸نقد شد۹۶و هورایزن با ۱۲۱نقد شد۸۸ اینو مخاطب کژوال درک نمیکنه فقط میگه متا بالا نود شد پس این بهتره اما نمی‌بینن که این بازی با چه تعداد نقد شده و…
      من تو بازی افت فریم آنچنان ندیدم ولی دوربین وقتی که با باس هایی تو محیط بسته می‌جنگیم باعث جنون میشه پاپ آپ هم که کلی پیش میاد اونم نه روی کوه رو زمین مخصوصا چمن ها.
      دوربین سکیرو تو باس جنیچیرو و owlبه بدترین حالت خودش می‌رسید و این مشکل داخل باس فایت های الدن هم هست و درست نشده میدونید چرا ؟
      چون منتقدهاواردجریان شدن و همه از دم ده دادن!!!

      علیمحمد حسین کریمی
      • الدن رینگ از ۶۸ نقد نشده ۹۶. در حقیقت الدن رینگ از ۱۴۷ نقد شده ۹۶. تمام نقدهای تمامی پلتفرم‌ها رو روی هم بریزید و میانگین بگیرید که اوپن‌کریتیک انجام داده. اگر نقدهای سری ایکس و پی سی رو باهم جمع کنید باز هم در نتیجه تفاوتی ایجاد نمیشه، پس سعی نکنید موفقیت بازی رو کوچک بشمارید. هورایزن دقیقاً متایی رو دریافت کرد که مستحق بود و همینطور الدن رینگ. اغراق و اتهامات دروغین برخی “فن بوی”های پلی استیشن نسبت به مشکلات الدن رینگ بیشتر خنده‌داره. IGN نمره ۱۰/۱۰ داده به نسخه پلی استیشن ۵، گیم اسپات ۱۰/۱۰ داده اما نسخه‌ی PC. این نمرات به همین شکل پراکنده شدن. کلی از ۱۰/۱۰هایی که الدن رینگ گرفته روی پلتفرم سری ایکس و پی سی هستند، حالا این کجا خوش‌شانسی بوده برای الدن رینگ؟ از زمانی که بازی منتشر شده در یک بازه ۲۰ روزه بیش از ۷۰ نقد به اوپن کریتیک اضافه شد، و نمره بازی ۹۶ حفظ شد. این یعنی بازی روی همه‌ی پلتفرم‎‌ها بی‌نظیر عمل کرده و پوینت شما از پایه غلطه.

        Moein MM2علی
      • Khalil گفت:

        اصلا خدا وکیلی روت میشه این دوتا بازی رو باهم مقایسه کنی خداوکیلی
        هورایزن یه خیلی فوق العاده هست قبول ولی حتی نزدیک الدن رینگ یا هیچ کدوم از بازی هایی سولز میاراکی بعد از demen soul نمیشه
        dark suls1.2.3
        blood born
        sakiro
        اینا همه توی لول دیگن داداش فقط برو داستانشو رو بخون تا بفهمی چی میگم

        • Squatlatex گفت:

          اول ازهمه یکجوری میگید چطوری روت میشه انگار یک بازی زباله کم اهمیت هست
          متأسفه شما جو الدن رینگ گرفتتون بهتر بودن یک بازی نسبی هست هر کسی به یک بازی مخصوص میگه بهتر یا بهترین من هم از بعد تجاری گفتم که بعد از چندین نسخه به این موفقیت رسیده و اما هورایزن بازهم فروشش روpsبیشتر از الدن روpsبوده پس چطوری زیر سایه قرار گرفته اوج فروش هم مال سه هفته اوله.و لازم به توصیه شما برای خواندن داستان بازی های سولز نیست خودم همرو بازی کردم و در مورادی که بازی برام گنگ بوده رو تو یوتوب بالای ده ساعت ویدیو دیدم.

          Moein MM2
  • Amir گفت:

    ایول horizon که با اینکه انحصاریه و کمبود کنسول هست دومه فقط نمی دونم چرا هر چی دقت می کنم اثری از انحصاری های مایکروسافت نیست یه ماینکرفت اونجاست که اونم مولتیه . یعنی اون بیست میلیون پلیر یکیشونم حاضر نشده بازی رو بخره البته عجیبه وقتی هیلو بیست میلیون پلیر تو اکس باکس داره دیگ حداقل باید پنج میلیون تو پی سی داشته باشه ولی خب با اینکه تو استیم مجانیه و حتی اشتراک گیم پسم نمیخواد ۳۰۰۰ هزار تا پلیر فعال داره اونم تو اوج ۲۴ ساعت و بتلفید ۶۰ دلاری با داغون ترین لانچ ۲۰۰۰ هزار تا . اسپنسر راستگو که میگن الکی نیست .

    علیSquatlatexAmir(PC & PS4)A,,shEllie terminatorLone wolf
  • ALI_BABA گفت:

    قبلا میگفتم ۳۰ میلیون نسخه میفروشه الان میگم اگه استاد ۴ تا dlc داستانی براش بزنه ۴۰ میلیون نسخه رو شاخشه سونی خاک بر سر هم بود روز معرفی دیمون سولز گفت برای پی سی هم میاد بعد بخاطر حرف چهار تا بچه عقده ای زد زیرش 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    K1SquatlatexERFAN TEAX PLAYSTlou part 2 game of the centuryMengoاتزیو آدیتوره
  • سلام

    الان چرا پایین اون عکسه نوشته digital sales not included

    بعد یک خط پایینتر نوشته physical and full game digital از همه پلتفرما حساب شده

    آخرش شامل دیجیتالی میشه یا ن؟

    Moein MM2K1ERFAN TEAX PLAYSMengo
  • Ali گفت:

    اونایی که میگفتن امریکایی ها عاشق شوتر هستن که halo توش نیست😬😬 حالا بازم بیاین بگین هورایزون له شده

    Moein MM2علیSquatlatexA,,shاتزیو آدیتورهJust Enjoy GamingEllie terminatorJin sakaiThomas fu**ing shelby
  • هورایزن ۲: فوربیدن وست خیلی عالی داره میتازه…
    خیلی خوبه با اینکه یه عنوان انحصاری هستش، ولی تو رتبه دوم جدول فروش انگلستان و آمریکا قرار داره.

    Moein MM2SquatlatexA,,shاتزیو آدیتورهJin sakaiThomas fu**ing shelby
  • بمانید تا گاد بیاید تا فروشش بره بالای الدن(طرفدار سونی نیستم و طرفدار ماکرو هم نیستم) نمیگم بازی بهتری از الدن رینگ میشه با بدتر میشه ولی کلا طرفدار زیاد داره گاد

    Moein MM2SquatlatexA,,shEllie terminatorJin sakai
  • Omid گفت:

    جایگاهی که شایسته و لایق اون هست.

    Moein MM2Jin sakai
  • S گفت:

    الدن رینگ دیگه زیادی داره غیرقابل پیشبینی میشه(البته متاشو درست حدس زدم ولی خودمم باور نداشتم😂)
    یادمه تو پست پیشبینی باندای نامکو هم فکر میکردم امکان نداره به این فروش تو این مدت کم برسه ولی انگار….
    هر دفعه به عکس های الدن نگاه میکنم تنم میلرزه از این شگفتی

    Moein MM2
  • Haj_Hossein گفت:

    جدا از اون،با وجود گرن توریسمو ۷ و الدن رینگ
    باز هم فوربیدن وسط تو جدول میدرخشه و رتبه دوم رو داره
    این نشون میده اینکه تقریبا با گرن توریسمو۷ و الدن رینگ عرضه شد اما صدمه قابل توجهی به فروشش زده نشد،مخصوصا اینکه الدن رینگ بازیی نیست که همه سراغش برن 🙂

    Moein MM2Squatlatex
  • Squatlatex گفت:

    من سیاست متاکریتیک رو درک نمیکنم بنظرم باید یک تعداد مشخص منتقد بازی رو نقد کنند فکر کن هورایزن با۱۲۱نقد شد ۸۸ولی الدن با۶۸رای شد۹۶تقریبا نصف اون نقدش کردن و همین برام جای سواله که منتقد ها بازی سال رو بر اساس بازی هایی که رفتن و نقد کردن انتخاب میکنن یعنی فقط۶۸نفر الدن رینگ رو تجربه کردن ومیتونن انتخاب کنن که ممکنه انتخاب نکنن و اینجوری تو گوتی به الدن ظلم میشه و تو متا به بازی هایی مثل هورایزن.
    در رابطه با زیر سایه رفتن هورایزن هم شما تعداد فروش pcباxboxرو کم بکن و فقط نسخهpsروبا هورایزن مقایسه کنن اون موقع معلوم میشه که جفتشون فروششون رو کردن و هورایزن هم همون‌طور که تو متن اومده روpsاز الدن بیشتر فروش کرده خب مگه رو پلتفرم دیگه ای هم بوده که بگیم روی اونا ضعیف عمل کرده؟

    Thomas fu**ing shelbymajidam
    • majidam گفت:

      الدنها میانو میرن نگران نباشید اما چیزی که موندنی هست هوریزرانها و امثالشون هستن که در صنمعت گیم جاودانه میشن با همه کم لطفیهایی که در حقش کردن اما باز محبوبیتش ابدی هست اما الدنها زود از گردونه خارج میشن فقط تا مدتی اسمشون رو زبونها هست و اکثر گیمرهای خیر دیده که اهل غرور و تکبر نیستن میدونن الدن رینگ بازی شاهکاری نیست اما گیمرهایی که مغرور هستن و دوست دارن کلاسشونو به رخ بکشن از الدن رینگ تعریف میکنن اما اون ادمها سخت در اشتباهن

    • مراسم گیم آواردز به این شکل کار می‌کنه: تمامی سایت‌های معتبر از سرتاسر جهان به صورت داخلی از تمامی نویسندگان خودشون فارغ از پلتفرم نظرسنجی می‌کنن.
      به عنوان مثال داخل ign اکثریت به الدن رینگ رای میدن. رای آی جی ان به الدن رینگ به عنوان یکی از ۱۴۰ داور ثبت میشه. و همینطور وبسایت‌های دیگه به همین شکل به بازی‌های مختلف رای میدن. اینجا نه پلتفرم نه تعداد نقد و نه متاکریتیک مطرحه و حتی اپسیلونی هم مرتبط نیست با قضیه.

      S
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا
عنوان Elden Ring پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا است - گیمفا