شایعه: فروش ۱۰ میلیونی Elden Ring تنها در استیم طی هفته اول عرضه
تا چند روز قبل، در میان گفتههای غیر رسمی شنیده میشد که بازی تحسین شده و محبوب Elden Ring، تنها در پلتفرم رایانههای شخصی موفق به فروش پنج میلیون نسخه شده است.
روز گذشته، SteamSpy این آمار غیر رسمی را بهروزرسانی کرد و حالا طبق ادعای این وبسایت، ساختهی جدید میازاکی و استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) طی هفتهی اول عرضهاش به بازار و تنها در فروشگاه استیم، ده میلیون نسخه را به فروش رسانده است.
البته شایان ذکر است که وبسایت SteamSpy، تنها بر اساس تعداد پلیرهایی که مالک یک بازی هستند، فروش آن بازی را برآورد میکند. همچنین گفتی است که این وبسایت حسابهایی را مورد بررسی قرار میدهد که روی حالت عمومی یا Public تنظیم شده باشند، به این معنا که اگر کاربری حساب خود را روی حالت خصوصی یا Private قرار داده باشد، خرید بازی توسط این کاربر در آمار محاسبه نمیشود. از این رو، ممکن است فروش بازی Elden Rring روی پلتفرم رایانههای شخصی، حتی از ده میلیون نسخه هم فراتر رفته باشد.
شرکت باندای نامکو (Bandai Namco) به عنوان ناشر بازی Elden Ring پیشبینی کرده بود که این بازی تا پایان سال مالی جاری، یعنی در مدت ۳۵ روز، چهار میلیون نسخه را به فروش برساند. با توجه به استقبال فوق العاده از این بازی در پلتفرم رایانههای شخصی و فروشگاه استیم، فروش چهار میلیون نسخه از آن تا حدودی قطعی به نظر میرسد و تضمین شده است. با این حال، فروش ده میلیون نسخه آن هم طی یک هفته و تنها در یک پلتفرم، اگر صحت داشته باشد، بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
شاهکار
گوتی ۲۰۲۲
هورایزن و گرن توریسمو رو خاک کرد رفت😂😂😂😂😂👏👏👏👏👏👏✋✋✋✋✋✋
از خودتون مایه بزار😉
ها از هیلو بی کران چه خبر زنده است ؟
فعلا چیزی که خاک خورده ایکسباکسه که تا اخر سال هیچی نداره و قراره اختلاف فروشش با پلی استیشن از اینی هم که هست بدتر بشه
نمیدونستم هورایزن هم برایpcمنتشر شده جالبه راستی از مولای مایه میزاری مشکلی برایت پیش امده؟
هیلو و فورزا هم باستان شناسان دارن فسیلاشون رو در میارن اگه اینطوریه😂👌🏻
اصلا دور از ذهن نیست.
لیاقتش رو داره این بازی در کنار ویچر ۳ و رد دد ۲ مثلث بهترین بازی های جهان باز منو تشکیل داده
واسه من اسکایریم مربعو کامل میکنه.🥲
باور نکردنیه اما غیر ممکن نیست.
تا جاییکه خبر دارم (البته کاملا مطمئن نیستم) دو نسخه اخر دارک سولز بیشترین فروششون رو روی پلتفرم PC داشتن و به احتمال زیاد این بازی هم همینطور خواهد بود ولی خب ۱۰ میلیون یا بیشتر اونم در عرض یه هفته روی یه پلتفرم یکم زیادی فانتزیه.
مبارک فرام سافتور نوش جونشون
درود و هزاران درود
صبر کن ببینم! یعنی داری میگی اون یارو که زیر همه پستها میگفت الدن رینگ متای ۹۵ به بالا میگیره و ۴۰ میلیون نسخه میفروشه منطقی بود و خود من که فکر میکردم اون بشر داره غیرمنطقی فکر میکنه و احساساتی نظر میده غیر منطقی بودم؟ وات؟!
قضیهی الدن رینگ یه جور FOMO هم به حساب میاد، چند عامل به تصاعدی شدن فروش کمک کردن.
سلام آقای کریمی منظورتون از فومو چیه؟ معنیش چیه
و اون عوامل چیا هستن؟
بی رقیبی منظورتونه؟
FOMO مخفف Fear of Missing Out هستش، بیشتر برای خرید و فروش رمزارز به کار میره. یعنی وقتی یه عده میبینن قیمت رمز ارز x میره بالا احساس میکنن که از غافله جا موندن و با وجود رشد قیمت باز هم میخرن ارز رو و این احساس بهشون دست میده قراره قیمت بالاتر بره. اینجا هم نوعی از fomo طرح میشه.
عواملی که باعث شدن الدن رینگ تصاعدی فروشش بره بالا یکی تبلیغات عجیب و غریب و انفجاریه یکی استقبال منتقدین یکی هم تبلیغات بازی از طریق استریمرهای مطرح توییچ و استفادهی خوب از فنهای سولزبورنه. غیبت بازی هم تاثیر زیادی داخل هایپ داشته. در حقیقت کامیونیتی سولز خوب تونستن بازی رو مطرح کنن تا بقیه هم جذب اثر بشن. پوشش رسانهها هم بیتاثیر نبوده:
https://www.uplooder.net/img/image/45/4a6f4a343d992689e6f8b59b61958eeb/98563456.PNG
بازی رکورد میزان پوشش رسانهای رو زده. ریتوییتها و موضوعات مطرح شده در مورد الدن رینگ داخل توییتر هم ارقام بالایی رو شامل میشه. به طور کلی خیلی از گیمرها تحت تاثیر بازی و عملکردش قرار گرفتن و قشر عظیمی از گیمرهایی که تا به حال سولز بازی نکردن جذب اثر شدن که حتما یه عده پشیمون هم میشن چون این بازی برای همه ساخته نشده. برای همین نوعی از FOMO رخ داده.
اینطور که من خوندم به احتمال زیاد ۱۰ میلیون که شاید نه ولی به این رقم نزدیکه. فرام سافتور امار تحسین برانگیزی با الدن رینگ ثبت کرده، البته فکرشو میکردم استقبال خیلی خوبی ازش بشه ولی نه تا این حد.
اگه هم فروخته باشه واقعا نوش جونش
اگر فرض کنیم این آمار درسته از اونجایی هم که همیشه امار فروش بازی های میازاکی بر روی پلی استیشن برابر یا گاهی هم بهتر pc بوده پس میشه گفت حداقل ۱۰ میلیون هم بر روی کنسول سونی فروخته حالا یک میلیون هم ایکس باکس حساب کنیم این یعنی ۲۱ میلیون نسخه فروش که فوق العادس ….با اینکه الدن رینگ برای من یه تجربه غیرقابل وصف
است اما امیدوارم میازاکی تحت تاثیر فروش بازی قرار نگیره و نزنه تو خط ساخت بازی های جهان باز چون واقعا دوست ندارم ۸ سال برای بازی های فرام سافتور صبر کنم
:)) نچسبون به پی سی سونی رو ولی اوکی
این امار شگفت انگیزه حالا با احتساب حساب های خصوصی و کسایی که روزی رو نخریدن چقدر میشه
پلیر کانت بازی هم به شکل عجیبی به رو افزایشه و امروز ظهر بالای ۹۰۰ هزار نفر پلیر داشت.
وقتی هایپ بالا باشه و بتونی انتظارات رو برآورده کنی نتیجه میشه یه موفقیت مثال زدنی مثل این.
غیر از این انتظار نمی ره مطمعناً فروشش خیلی زیاد بوده تا یوتیوب و باز می کنم گیمپلی الدن رینگ می بینم
سلام
بدبخت هورایزون دیگه کسی اصلا یادش نیست اون بازی وجود دارد😹😹😹😹
یادش بخیر قبلا میگفتم الدن هورایزون را نابود خواهد کرد سونی فن های متعصب دیسلایک میدادن آخرش مثل همیشه حرف هایم درست از آب در آمد
باشه فشار بخور فعلا از متای هورایزن تا رگناروک بیاد و بیشتر فشار بخوری،😂😂😂😂
یکی به این بگه هورایزن با اینکه انحصاریه قوی ترین لانچ امسال بوده . یه دو تا کلاس زبان برو یه سرچ ساده تو گوگل بکن جدول برات میاد عزیزم . بعدم اصن هورایزن خراب کرده باشه اخه تو از دکل الدن رینگ مولتی پلتفرم میری بالا چرا کینگ . برو بشین پای هواپیما و ماشین بازیت که دو سال از نسل گذشته بیست میلیون پول کنسول داده کلا دو تا انحصاری داره یکیشم که همین الان که دارم این کامنتو میزارم تو استیم با اینکه مجانیه سه هزار تا پلیر فعال داره .
واسه خودت اسفند دود کن چش نخوری
اون بازیی که فراموش شده هیلوعه که پلیرای استیمش از ۱۰ هزار نفرم کم شده و جزو ۱۰۰ بازی پر پلیر روزانه استیمم نیست با درصد رضایت ۵۵ رو استیم روز به روزم بیشتر پلیراش میرن
من تا حالا هر چی پیش بینی کردم درست در اومده راجب هیلو که الان برای همه عیان شده و الدن رینگم به زودی کنار گذاشته خواهد شد همتون به حرفهای من خواهید رسید
الان هم داری دیسلایک میخوری
گاد بیاد همشون میرن پی کارشون😂👌🏻از سرور های خالی و پوچ هیلو چه خبر😂؟
اگه این شایعه درست باشه ، امیدوارم راحت ۳۰ تا رو بزنه
شایعه نیست حقیقته
سلام و درود
اصلا فکر نمی کردم انقدر موفق بشه
نه تو نمرات نه تو فروش و نه تو بازتاب ها
گاد رگناروک و استارفیلد کارشون خیلی سخته واسه گوتی شدن
البته گوتی نه واسه من نه واسه کمپانی سازنده اهمیت خیلی بالایی نداره
فروش و بعدش نقد های مردمی اینا مهمه
نه کار گاد اف وار سخت نیست چون بارها امتحانشو پس داده نمره ی ۲۰ هم بگیره فروش خودشو میکنه اما گیمرها گول نمره های گول زننده ی بازی الدن رینگ را خوردن و فکر میکردن واقعا این بازی به خاطر نمره هایی که کسب کرد شاهکاره اما مطمئنم اگر یه الدن رینگ جدید بیاد فروش بسیار کمتری تجربه خواهد کرد و متاسفانه حتی منتقدها گول اون درخت بزرگ زرد رنگ را خوردن و کاملا کارگردان با رسم کردن اون درخت بزرگ زرد رنگ در بازی چشمهای خیلیا را به خود جذب کرد اما گیمرها فقط گول نمره ها و اون درخت این بازی را خوردن
فروش ۱۰ میلیونی Elden Ring تنها در استیم طی هفته اول عرضه؟!؟
فیلم هندیه مگه😐😑
نکته حائز اهمیت اینه که دارک سولز ۳ که پرفروش ترین بازی سولز لایک و کل تاریخ فرام سافتور بود کلا روی ۳ پلتفرم ۱۰ میلیون فروخت
بلاخره فرامسافتور به فروشی که لایقش بود رسید
امیدوارم این پولو تو ی پروژه عالی بذارن
با او پورت افتضاحش واقعا حقش نبود.
اگر حقش نیست و پورت در این سطح از افتضاح بودن قرار داره، چرا برای ورود به سومین هفته رکورد ۹۰۰ هزار پلیر همزمان رو روی استیم میزنه، اونم برای یک بازی هاردکور. من تا به حال ندیده بودم یک بازی اینچنینی که نه MMO هست نه شوتر متمرکز بر آنلاین، بعد از هفته اول بتونه به یه Peak جدید برسه. اصولاً پی سی پلیرها در مورد عملکرد و کیفیت بازیها سختگیر هستند، امکان نداره Performance در مسیر لذت بازی قرار داشته باشه و واقعاً افتضاح کامل باشه اما برای دومین و سومین هفته هم در اوج باقی بمونه، چنین چیزی امکان نداره.
چون که ملت موج سواری می کنن و با خودشون میگن مگه این چیه که متای ۹۶ داره بریم بخریمش در حالیکه متای این بازی گول زننده ترین متای تاریخه: تکرار مکررات + یک اسب.
هر چقدر بگذره همتون متوجه حرفهای من میشید که این بازی لیاقت کسب چنین نمره ای نداشته و در حد و اندازه ی هایپها و تعریفها نیست و شاهکار نیست این بازی و واقعا گول زننده ترین نمره ی تاریخ هم به این بازی اختصاص میدم و دلیل اینهمه فروشش هم نمره هاش بودن که خیلیا گول نمره هاش را خوردن و فریب خوردن
ریویو های استیم رو بخونید البته اینکه PC پلیر نیستید بی تاثیر نیست در این کامنت غیر منطقی.
خوندم، ۸۵ درصد Review مثبت و Positive داره اونم از بیش از ۱۸۹ هزار کامنت بررسی https://www.uplooder.net/img/image/85/c40abd0fcb6988c1483cf7456e85a975/02081.PNG
در ضمن Cyberpunk هم رکورد ۱,۰۵۴,۳۸۸ پلیر همزمان رو داشت که Elden با ۹۵۳,۴۲۶ پلیر همزمان نتونست به رکوردش برسه و مدتها صدر نشین بود . با تحلیل شما آپتمایزد نبودن Cyberpunk هم صحت نداره.
متوجهی پوینت من نشدی مثل اون نفر دومی که ریپلای کرد، Cyberpunk 2077 فقط هفتهی اول Peak بود (واضحه چرا، چون هیچکس نمیدونست پروفرمنس افتضاحه در کنار کلی مشکل جدی دیگه) بعد که مشخصاً معلوم شد پرفورمنس داغونه دیگه به اوج نرسید و به سه روز نکشید که اثری ازش در TOP 10 نبود. الدن رینگ الان سه هفتهاس توی اوجه و پیک قبلی خودش رو هم زد هفته پیش امکان نداره یه بازی داغون باشه پرفورمنسش بازم رکورد خودش رو بزنه و به اوج برسه، درست مثل سایبرپانک سه روز بعد از انتشار دیگه روز خوش نمیبینه. اینا فقط اثبات میکنه که یه سری هیتر وجود دارن که صرفاً احتمالا با این بازی مشکل جدی دارن و با دروغ قصد دارن فقط هیت خودشون رو گسترش بدن.
آقای کریمی چرا خودتو خسته میکنی
کسی که خودشو زده به خواب رو نمیشه بیدار کرد
به نظر من همه هیترای الدن رینگ یه عده سونیفن و ایکس باکس فن خردسال هستن که عناوین محبوبشون زیر سایه الدن رینگ میره و اونا فشاری میشن و از طریق هیت بروز میدن
کاملا صحیح میفرمایید و صد در صد باهاتون موافقم
زمانی که یه بازی بعد از ۱۰ روز همچنان آمار خیره کننده ای داره
نشون دهنده اینه که ظاهرا مشکلات فنی در حدی نیست که به تجربه بازی صدمه بزنه
و اصلا مقایسه کردن سایپرپانک که یه بازی نیمه کاره بود با الدن رینگ اشتباه هست
هیچ شکی نیست که الدن رینگ از دیدگاه سطح فنی یه بازی بی نقص نیست
علتش هم استفاده از موتور گرافیکی قدیمی هست که احتمالا برای یه بازی اوپن ورد
شاید مناسب ترین انتخاب نبوده
من به شخصه با توجه به اینکه سکیرو و دارک سولز بی نهایت رو پی سی روان و کم نقص بودند
یه مقدار از ناپایداری فریم ریت متعجب شدم
و البته تصمیم گرفتم منتظر انتشار patch بمونم که خیلی هم سریع منتشر شد
و در حال حاضر بازی به مراتب بهتر اجرا میشه
قبلا هم گفتم الدن رینگ در قسمت های هنری و گیم پلی به قدری درخشان است
که به نظرم کمبودهای فنی بازی هیچ ضربه ای به موقعیت بازی نزده
تو دو هفته ۳ تا آپدیت داد و بازی فیکس هست الان
با این فروشی که کرده مطمعا دفعه بعد تمرکز اصلیشون به سمت پی سی میره
اصلا بازی روی پیسی بازی کردید؟
بازی فقط یه مشکل داشت روز اول اونم مشکل تشخیص کارت گرافیک اصلی سیستم توی سیستم های که یه اینترگیت داشتن بود
که از کنترل پنل راحت درست میشد
یه عده عادت داریم در هر زمینه نظر بدیم
باور نکردنیه…..
یادش بخیر چقدر من میگفتم این بازی فروش ۳۰ میلیون نسخه رو شاخشه هم بهم دیسلایک میدادن
برای من ۵۰ ساعت طول کشید تموم کردنش تازه فقط ۲۵ درصد محتوای بازی رو انجام دادم روی هم ۵ تا باس فرعی هم نزدم ۷۵ درصد نقشه هم جستجو نکردم با این حال ۵۰ ساعت شد قشنگ ۲۰۰ ساعت محتوای شاهکار ساخته استاد ولی یه چیزیش بدجور زد تو ذوق من اصلا با باس های اصلیش جز ۳ تاش بیشتر حال نکردم خداییش باس های سولز ۳ یک چیز دیگه بودن علی الخصوص باس آخرش متاسفانه باس اخر الدن اصلا در حد و اندازه گرمن و سیندر و آشینا نبود البته فاز اولش بدک نبود ولی فاز دوم مسخره بود از نظر موسیقی هم خداییش جز موسیقی باس اخر مالی نبودن ولی موسیقی های سولز ۳ بیشتریش شاهکار بود
خدایی با آپدیت هاش منو راضی کرد
و گیم یه لول جدید هست
هرچقدر بازی میکنم بیشتر یاد اسکایریم میفتم و حسو حالشو
……………………………………………………………………………………
جدا از اینا دوستان من یه چند خط بنویسم در مورد تغییر ناگهانی که این بازی داد تو زندگیم
من اصولا پروژه های کاریمو موکول میکردم به شب یا خوابم میگرفت آخرش یا کیفیت خودم راضی نبودم خلاصه بالانس نبود زندگی کاری ما صبح هم کار + یک دست بازی آنلاین رویه لوپ بود
از وقتی الدن رینگ بازی میکنم چون سخت هست و تایم بیشتری نیاز دارم واسه اکسپلور
همه کارامو میکنم اول صبح :)) تا شب آزاد شم بشینم پا الدن تا ۳ ۴ :))
شبی این تبلیغات الکی تلویزیون شد ولی جدی جدی تغییر ایجاد شد درونم
وووووووووو
بازی خارق العاده ایه و قطعا طی چند سال بیشتر هم میشه.
اما ۱۰ میلیون کمتر از ۱ ماه برای من غیر منطقیه،البته که چیز غیر ممکنی نیست
ها ی بنده خدایی گفت ۳۰ میلیون نسخه میفروشه و متاش بالای ۹۵ میشه دوست عزیز اگه این کامنت میبینی بگم حرف شما درست در اومده
الدن رینگ مساوی است با محتوای بی نهایت.
دیگه فکرشو نمیکردم سلاح ها و جادوهایی با کیفیت تر از دارک۳بتونن بسازن که ساختن هم متنوع هست هم خفن الکی نبود که استادمیگفت به ایده آل من نزدیکه امیدوارم همیشه موفق باشن و همیشه برای ما سولز تولید کنن.
بازی شش پایان داره
پایان ها همگی رضایت بخش و تا حد زیادی ok هستند
برعکس سکیرو که هر ۴ پایانش درون مایه ای از تلخی و غم داشت اینجا پایان ها خیلی شاد و اصطلاحا happy ending هستند
تصویر مربوط به مطلب در واقع لوکیشن Academy of Raya Lucaria هست. وقتی برای اولین بار به اینجا رسیدم فقط چند دقیقه مبهوت چشم انداز و ابهت معماریش شدم. هر چند ازین دست قلعه ها تو بازی کم نیستن.
دوستان نظرهای منفی زیادی در مورد بازی الدن رینگ وجود داره تو این سایت اما ادمینها متاسفانه تایید نمیکنن
هورایزن رو باید حداقل یک ماه بعد از الدن رینگ انتشار می کردند تو بازار.
پلی تایم من تو بازی ۳۵ ساعت شده دو تا باس اصلی و تعداد زیادی باس فرعی رو زدم نقشه بازی بطرز عجیبی پر پیچ و خم و پر جزییاته . بنظرم فرام سافت با ساخت این بازی سعی کرده گیمرهایی که با سری سولز بورن میونه ایی ندارن رو با این سبک اشنا کنه و امار فروش بالا نشون میده که موفق بوده و الان هواداران این سبک بیشتر از قبل هستن . بدین منظور از المانهای جهان باز شامل سوارکاری و مناظر بدیع استفاده شده تا بازی عامه پسند تر باشه همینطور برای ادامه خط داستانی هم بازی امکاناتی رو کرده تا ساده تر بشه مراحل رو گذروند احضار اسپریت ها و فارم کردن تیتانیت شاردها در منطقه ازاد بازی و … از این جمله هستن . در سولز بورن ها قبل از اولین باس اصلی تعداد شارد ها محدود و اندک بود و باید ده ها بار میمردی تا باس اجباری رو رد کنی اینجا اینطوری نیست و سلاح رو راحت میشه ارتقا داد . روی پی سی در مجموع من ده بار شاید اقت فریم ناچیز دیدم که کاملا قابل اغماض بود و اصلا خبری از فریم ۲۰ و این حرفا رو من ندیدم یه لگ ریز و فریم میومد رو ۴۰ و فورا رو ۶۰ برمیگشت برای من تا حالا اینطوری اجرا شده . داستان بشدت پیچیده و گنگ هست تا اینجا .