یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

یوبیسافت ایده‌های خود برای Far Cry 7 را آزمایش می‌کند

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

آینده‌ی مجموعه‌ی Far Cry در مقطع فعلی در ابهام قرار دارد، اما به نظر می‌رسد که یوبیسافت با بسته‌ی الحاقی Far Cry 6 در حال آزمودن ایده‌هایش برای Far Cry 7 است.

همانطور که مطلع هستید، اخیراً یک بسته‌ی الحاقی جدید برای بازی Far Cry 6 عرضه شد که در آن تعدادی از آنتاگونیست‌های مشهور این مجموعه از جمله وَس (Vaas) از بازی Far Cry 3، پاگان مین (Pagan Min) از Far Cry 4 و در نهایت جوزف سید (Joseph Seed) از عنوان Far Cry 5 در آن حضور داشتند. در حالی که بسیاری از گیمرها و حتی استودیوهای توسعه‌دهنده به چشم یک محتوای جانبی سرگرم‌کننده به بسته‌های الحاقی نگاه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که یوبیسافت (Ubisoft) با این محتوای گسترش دهنده در حال آزمودن ایده‌های خود برای بازی Far Cry 7 است.

این سه آنتاگونیست یک شباهت خاص با یکدیگر دارند. در حقیقت، هر سه‌ی آن‌ها حداقل یک بار از مرگ حتمی جان سالم به در برده‌اند و با این اتفاق پیچش‌های جالبی در خط داستانی آن‌ها رخ داده است. از طرف دیگر، به نظر نمی‌رسد که این بسته‌ی الحاقی تنها به دلیل ارائه‌ی سرگرمی بیشتر عرضه شده باشند و این سه شخصیت فراموش نشدنی بارها به همکاری با یکدیگر و یادآوری دستاوردهایشان به ما اشاره می‌کنند.

Vaas در Far Cry 3 از دام مرگ گریخت، اما به چه سرنوشتی دچار شد؟

با این که وَس در بازی Far Cry 3 به وسیله‌ی قهرمان بازی و با ضربات متعدد چاقو ظاهراً کشته می‌شود، اما بسیاری از افراد همچنان نسبت به مرگ او ابهاماتی داشتند. در حقیقت، هیچ گاه بازی مرگ او را به صورت قطعی تایید نکرد و از طرف دیگر، هیچ مدرکی برای زنده بودن او نیز وجود نداشت.

زمانی که بازی Far Cry 6 معرفی شد، بسیاری از افراد چنین حدس می‌زدند که با یک پیش‌درآمد داستانی برای پسر آنتاگوسیت اصلی این بازی یعنی آنتون کاستییو (Anton Castillo) که ممکن است وَس باشد روبه‌رو هستیم. البته، وجود برخی از نشانه‌ها از جمله ابروی شکافته‌ی این پسر نوجوان و طریقه‌ی ایستادن او در مقابل پدرش در تصویر کاور اصلی بازی باعث شده بود که ما نیز این تئوری را باور کنیم. در مجموع، طولی نکشید که این نظریه به دلیل اختلاف زیاد دوره‌های زمانی دو بازی Far Cry 6 و Far Cry 3 رد شد و یوبیسافت اعلام کرد که آخرین بازی او از نظر فنی دنباله‌ای برای نسخه‌ی پیشین آن است.

far cry
زیرکی طراح پوستر بازی باعث شده تا یقه‌ی پیراهن آنتون کاستییو دو شاخ قرمز رنگ و اهریمنی را روی سر پسرش قرار دهد و ایده‌های جنون آمیزی را در ذهن علاقه‌مندان این مجموعه بسازد.

با این حال، هنوز هم امیدهایی به تحقق یافتن تئوری‌های عجیب و غریب گیمرها وجود دارد، چرا که در بخش پایانی این بازی یک فایل صوتی بین یک قاچاقچی ناشناس و شخصیت خوان (Juan) رد و بدل می‌شود. این فایل صوتی به سرعت تحت بررسی علاقه‌مندان قرار گرفت و شباهت‌های انکار ناپذیر صدای آن قاچاقچی با صداپیشه‌ی شخصیت وَس یعنی مایکل ماندو (Michael Mando) آشکار شد.

طولی نکشید که اولین بسته‌ی الحاقی بازی Far Cry 6 تایید کرد که شخصیت وَس زنده و دیوانه‌تر از همیشه است. او در این بسته‌ی الحاقی در نزدیکی ساحل یک اقیانوس در حال صحبت با یک توپ گلف (!) است. نکته‌ی جالب این است که این توپ گلف شکل و شمایلی شبیه به شخصیت جیسن برودی (Jason Brody) یعنی قهرمان بازی Far Cry 3 دارد و گویی که وَس در حال صحبت با او است. وَس به این موضوع اشاره می‌کند که نقشه‌های زیادی در سر می‌پروراند و قصد بازگشت و انتقام دارد.

در مجموع، با توجه به این که بازی Far Cry 3 از دیدگاه جمع کثیری از گیمرها به عنوان بهترین بازی این مجموعه و شخصیت وَس به عنوان بهترین آنتاگونیست و حتی شخصیت حاضر در تاریخ Far Cry شناخته می‌شود، از دست دادن این پتانسیل برای شرکتی که معمولاً از کاه کوه می‌سازد بسیار دور از ذهن بود. همین موضوع نیز باعث می‌شود که یوبیسافت به هر ترفندی که شده سعی در زنده نگاه داشتن شخصیت‌های کلیدی بازی‌های این مجموعه کرده و مجدداً از پتانسیل آن‌ها بهره ببرد.

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
دلتان برای این شخصیت منفور و در عین حال دوست داشتنی تنگ شده بود؟

پاگان مین از Far Cry 4 چگونه از دام مرگ گریخت و اکنون کجاست؟

بازی Far Cry 4 به عنوان دنباله‌ای بی‎‌ارتباط از نظر داستانی به نسخه‌ی پیشین خود، در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم عرضه شد. این بازی علی‌رغم این که از نظر محتوا شباهت‌های بسیار زیادی به Far Cry 3 داشت، اما باز هم مورد استقبال گیمرها قرار گرفت و لب‌ریز شدن صبر منتقدین از این نظر به نسخه‌ی Primal موکول شد. همانند همیشه، اصلی‌ترین عنصر در یک بازی از مجموعه‌ی Far Cry، آنتاگونیست‌ها هستند و این بازی نیز آنتاگونیستی با پیش‌زمینه‌ی داستانی بسیار عمیق و نفرت‌انگیز به نام پاگان مین را در خود می‌دید.

پس از کش و قوس‌های فراوان و پیچش‌های داستانی مختلف در بازی Far Cry 4، پاگان مین با اصابت گلوله زمین‌گیر می‌شود و البته دوباره به پا می‌خیزد. در نهایت، پی بردن به سرنوشت پاگان مین پس از انتهای داستان بازی Far Cry 4 بسیار سخت است و نشانه و مدرک محکمی در این رابطه وجود ندارد.

با استناد به بسته‌ی الحاقی اخیر و محتوای بازی Far Cry 6، سعی یوبیسافت در قبال باوراندن زنده بودن پاگان مین به گیمرها کاملاً مشهود است. لازم به ذکر است که داستان بازی Far Cry 4 در سال ۲۰۱۸ رخ می‌دهد و در محیط‌های بازی Far Cry 6 نیز می‌توان مجله‌هایی با تصویر پاگان مین یافت که از او به عنوان یک سلبریتی یاد می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که طرفداران این مجموعه باور کنند که او هنوز زنده است و در مخفیگاه خود در Kyrat زندگی می‌کند.

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

سرنوشت جوزف سید پس از وقایع پایانی Far Cry 5 چه شد؟

برخلاف دو مورد پیشین، پی بردن به سرنوشت شخصیت جوزف سید از Far Cry 5 اصلاً و ابداً کار سختی نیست. در حقیقت، عاقبت تلخ او در نسخه‌ی فرعی این مجموعه یعنی New Dawn مشخص شد و شاهد مرگ (قطعی) این شخصیت در این اسپین‌آف بودیم. با این حال، آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است که اتفاقات نسخه‌ی جدید، پیروی خط و هسته‌‌ی اصلی بازی Far Cry 5 و به طور کل داستان‌های این مجموعه رخ نداده است. از طرف دیگر، بسته‌ی الحاقی مذکور نسبت به مشخص کردن مکان دقیق جوزف سید سکوت می‌کند، اما فرض ما بر این است که او در پناهگاه خود منتظر رویدادهای New Dawn است.

چگونه داستان‌های این سه آنتاگونیست به یکدیگر مرتبط شده‌اند؟

به طور کلی چنین به نظر می‌رسد که یوبیسافت قصد دست کشیدن از ساخت دنباله برای مجموعه‌های خود از جمله Far Cry را ندارد و دیر یا زود خبر معرفی بازی Far Cry 7 یا هر نام دیگری که ممکن است روی آن گذاشته شود را خواهیم شنید. اما آیا این که تمامی شخصیت‌های مذکور در این بازی با یکدیگر متحد خواهند بود یا خیر هنوز مشخص نیست. در هر صورت، احتمال این که جوزف سید، وَس و پاگان مین در بازی بعدی این مجموعه نقش‌های اصلی را ایفا کنند بسیار فراوان است.

با استناد و مراجعه به بسته‌ی الحاقی اخیر Far Cry 6، مرگ این سه شخصیت اساساً تکذیب شد، اما وَس اکنون در ایام پیری به سر می‌برد، پاگان مین بازنشسته شده و خوش‌گذرانی می‌کند و جوزف سید نیز در مخفی‌گاه خود منتظر فرارسیدن روز موعود یعنی New Dawn است.

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

اما وضعیت وَس در این برهه‌ی زمانی اندکی پیچیده‌تر است. پس از شنیدن فایل صوتی مذکور، متوجه شدیم که او در حال فعالیت در زمینه‌ی قاچاق با همکاری خوان کورتز (Juan Cortez) است.

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، در نظر داشته باشید که وقایع داستان بازی Far Cry 3 در سال ۲۰۱۲ و وقایع داستانی بازی Far Cry 6 در سال ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد. در پایان بازی Far Cry 6 تأیید شد که وَس همچنان زنده است و با فرض بر اینکه او در Far Cry 3 حدود ۴۰ سال سن داشت، اکنون با ظاهر یک مرد میان‌سال ۵۰ ساله در بسته‌ی الحاقی این مجموعه حضور می‌یابد. البته، همچنان نحوه‌ی ارتباط وَس با آنتاگونیست‌های Far Cry 4 و ۵ در حال بررسی است.

از طرف دیگر، پاگان مین به عنوان آنتاگونیست بازی Far Cry 4 از برخی جهات ارتباطات جالبی با داستان بازی Far Cry 5 دارد. در بسته‌ی الحاقی Far Cry 6 چنین نشان داده می‌شود که او پیامی را برای برادرزاده‌ی خود یعنی آجای (Ajay) از قبل ضبط کرده است تا در صورت مرگ احتمالی‌اش اطلاعاتی را به او بدهد. او در این فایل صوتی به صورت غافلگیرکننده‌ای اعلام می‌کند که مخفی‌گاه او محل نگه‌داری مجسمه‌های طلا و سایر چیزهای مجلل نیست و وی انباری از تسلیحات هسته‌ای را در این محل نگه‌داری می‌کرده است که همگی به سمت امریکا نشانه رفته‌اند.

با این اوصاف، حدس‌ها بر این پایه و اساس است که وی از درگیر شدن امریکا در امور او خسته شده و قصد دارد تا با شروع جنگ هسته‌ای به این قائله خاتمه دهد. حتی با وجود این که اشاره‌ی دقیقی به محل اصابت موشک‌های هسته‌ای وی نمی‌شود، اما گمان‌ها از مونتانا (Montana) یعنی ایالتی که بازی Far Cry 5 در آن جریان دارد به عنوان گزینه‌ی احتمالی یاد می‌کنند.

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

در مجموع، فرض بر این است که حمله‌ی هسته‌ای که جوزف سید درباره‌ی آن هشدار می‌دهد، مستقیماً توسط پاگان مین صورت گرفته شده باشد و در واقع شخصیت آجای با به هم چسباندن این اطلاعات این دو آنتاگونیست را به یکدیگر گره زده است.

در مورد جوزف سید، ارتباط او با دیگر آنتاگونیست‌ها چندان واضح نیست که بتوان با بسته‌ی الحاقی Far Cry 6 نتیجه‌گیری دقیقی در این رابطه داشت. در واقع، گیمرها منتظر بودند که از طریق این بسته‌ی الحاقی اطلاعات بیشتری در این زمینه کشف کنند، اما تمامی اتفاقات پیرامون این شخصیت در این بسته‌ی الحاقی در ذهن جوزف سید و در مقطع زمانی‌ای بین بازی‌های Far Cry 5 و Far Cry New Dawn رخ می‌دهد. خوشبختانه، در این بسته‌ی الحاقی شاهد حضور یک فایل صوتی دیگر هستیم که در آن جوزف سید مرگ همسرش را انکار می‌کند. در واقع، این حادثه باعث می‌شود که وی به یک بیماری روانی دچار شده و به سمت جنون کشیده شود.

در فرضیه‌ای عجیب، این فایل صوتی چنین القا می‌کند که تمامی داستان بازی Far Cry 5 در ذهن جوزف رخ داده‌ است. او همواره در خلوتگاه خود استراحت می‌کند و روحیه‌ای عجیب و شکننده دارد. برخلاف سایرین، وی هیچگاه در پایان داستان بازی (اصلی) خود کشته نمی‌شود و گزینه‌ی مرگ او در New Dawn به صورت انتخابی در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

همچنین، ممکن است که شرکت یوبیسافت بازی و وقایع داستانی New Dawn را به عنوان بخشی از خط داستانی عنوان جدید Far Cry در نظر نگیرد. ممکن است که تسلیحات اتمی در بخش پایانی بازی از کار بیفتند و خط داستانی این مجموعه به New Dawn ختم نشود و تمامی شخصیت‌ها زنده از دام مرگ بگریزند. با استناد به یک ایستراگ در بازی Far Cry 6، متوجه می‌شویم که بومر (Boomer) یا همان سگ دوست داشتنی دست‌آموز، توسط هارک (Hurk) به یارا (Yara) فرستاده می‌شود، اما در بازی New Dawn شاهد وجود یک گور برای این سگ بودیم. در مجموع، این موضوع باعث می‌شود که ایده‌ی فراموش کردن Far Cry New Dawn توسط یوبیسافت بیش از پیش قوت بگیرد.

نشانه‌هایی از Far Cry 1 و Far Cry 2 نیز وجود دارند!

نکته جالب‌تر این است که همه‌ی موارد ذکر شده حتی ممکن است به بازی‌های Far Cry 1 و ۲ نیز مرتبط باشند، چرا که شرکت یوبیسافت اخیراً تایید کرد که قهرمان بازی اول این مجموعه یعنی Jack Carver، همان آنتاگونیست بازی Far Cry 2 با نام Jackal است. این بدان معنی است که ما در این مجموعه یک دلال و یک قاچاقچی عمده‌ی اسلحه داریم که به طور بالقوه می‌توانند با پاگان مین به عنوان تامین‌کننده‌ی تسلیحات هسته‌ای در ارتباط باشند.

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

صادقانه بگویم، پی بردن به راز نهفته در دل این داستان‌های پیچ در پیچ بسیار گیج کننده است و از نظر فنی، تمامی این داستان‌ها در خط‌های زمانی مختلف به وقوع می‌پیوندند. با این حال، کاری که یوبیسافت با بسته‌ی الحاقی بازی Far Cry 6 انجام داد، این بود که این جدول زمانی را به گونه‌ای منعطف کرد که بتوان تمامی آنتاگونیست‌های این مجموعه را درونشان جای داد.

همچنین، موضوع دیگری که احتمال وقوع این اتفاق را قوت می‌بخشد، این است که در غیر این صورت تمامی زحمات یوبیسافت برای ایجاد این هماهنگی در بین خط‌های داستانی مختلف بیهوده و تنها برای یک بسته‌ی الحاقی ارزان قیمت بوده‌اند که این موضوع بسیار دور از ذهن است.


به نظر شما آیا Far Cry 7 میزبان شخصیت‌های آنتاگونیست تمامی ۶ نسخه‌ی پیشین خود خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنروMoein MM2Little∞GodDARKSIRENAlireza1882Amir mohsensnowgirlking nima shamsM.MTP.morgan 𔓙ah1372King Jim RyanalinerdJin sakaiSعلیجیمVisible 6-tigh manGramy kmasoud pc gamermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟
یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یوبیسافت چگونه ایده‌های خود برای Far Cry 7 را می‌آزماید؟