ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا

ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)

آریا مقدم
۱۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا

در تاریخ بازی‌های ویدیویی، شاهد بازی‌های مورد انتظار بسیاری بوده‌ایم که ضعیف‌تر از توقع همگان ظاهر شدند. در این مقاله به بررسی این آثار پرداخته‌ایم.

در صنعت بازی، پدیده‌ای وجود دارد به نام «Overhyped Games». اصولاً Overhyped به بازی‌هایی گفته می‌شود که قبل از انتشار، انتظارات همه از آن‌ها بسیار بالا است. این انتظارات می‌توانند به‌ خاطر تبلیغات گسترده، اعتبار شرکت سازنده یا موفقیت نسخه‌های قبلی باشند. وقتی انتظارات از یک عنوان تا این حد بالا می‌رود، طبیعتاً خطاهای احتمالی در روند عرضه‌ی بازی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

در طول تاریخ، شاهد بازی‌های Overhyped زیادی بوده‌ایم که ضعیف‌تر از تبلیغات خود ظاهر شده‌اند. در برخی موارد، این بازی‌ها با اینکه در حد انتظارات ظاهر نشده‌اند، اما هم‌چنان می‌توان از آن‌ها به عنوان بازی‌های خوب و خوش‌ساخت یاد کرد. اما در برخی موارد دیگر، این عناوین آن‌قدر ضعیف ظاهر شده‌اند که حتی خود سازندگان از عرضه‌ی آن‌ها پشیمان شده و به شکلی رسمی از هواداران عذرخواهی کرده‌اند. مطمئنم این پدیده برای شما نیز بسیار ملموس است!

بدون اتلاف وقت به سراغ سری دوم عناوین ناامیدکننده‌ای برویم که بسیار موردانتظار بوده‌اند:

Metal Gear Survive

بدون شک Metal Gear یکی از ماندگارترین فرنچایزهای صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. در واقع این متال گیر بود که باعث شد هیدئو کوجیما به افسانه‌ی بازی‌سازی تبدیل شود و همه از او با القابی مانند «استاد»، «جادوگر» و «نابغه» یاد کنند.

پس از جدایی کوجیما از کونامی، این شرکت تلاش کرد تا بار دیگر بدون حضور او سری متال گیر را احیا کند. از آن‌جایی که متال گیر، عنوانی داستان‌محور و عمیق است، طبیعتاً هر کسی نمی‌تواند جای کوجیما را پر و مانند او این سری را کارگردانی کند. البته سازندگان Metal Gear Survive خیلی تلاش کردند تا با عوض کردن حال و هوای بازی و سوق دادن آن به سمت یک بازی اکشن زامبی محور، کاری متفاوت ارائه دهند و از مقایسه‌هایی که در انتظارشان بود شانه خالی کنند، اما نهایتاً اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد.

Metal Gear Survive نه تنها در حد و اندازه‌ی یک عنوان جدید از سری متال گیر ظاهر نشد، که در کل نیز بازی استانداردی نبود. امتیاز متای بازی ۶۰ شد و منتقدین زیادی با نمرات زیر ۵، آن را زیر بار نقدهای سنگین خود له کردند. طرفداران قدیمی سری نیز تا جایی که می‌توانستند به بازی بد و بیراه گفتند و کونامی را به خاطر این بازی ضعیف مورد بازخواست قرار دادند. فروش این عنوان بسیار کمتر از چیزی شد که کونامی فکرش را می‌کرد و این شرکت بار دیگر ثابت کرد که دیگر آن کمپانی سابق نیست که با بازی‌هایش، میلیون‌ها گیمر را در سرتاسر دنیا به وجد می‌آورند.

Quantum Break

شاید بتوان گفت که یکی از هایپ‌ترین بازی‌های تاریخ، Quantum Break بود. زمانی که این بازی معرفی شد، کامیونیتی‌های مربوط به بازی منفجر شدند و همه‌جا سخن از آن بود. Quantum Break قرار بود جدیدترین عنوان شرکت Remedy Entertainment باشد که آقای سم لیک کارگردانی آن را بر عهده داشت. بازی در ابتدا به شکل انحصاری برای کنسول Xbox One عرضه شد و همین موضوع باعث می‌شد طرفداران دوآتشه‌ی مایکروسافت خیلی روی این بازی حساب باز کنند. البته بعدها این عنوان برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد که نتیجه‌ی کار نیز چندان ایده‌آل نبود.

Quantum Break علی‌رغم ایده‌های نوآورانه و جذاب، فرسنگ‌ها با شاهکاری که همه انتظارش را داشتند فاصله داشت. گیم‌پلی بازی اصلاحاتی جدی را می‌طلبید و داستان آن نیز پر از حفره‌های عمیق و مشکلات روایی بود. البته اگر بخواهیم صادقانه به قضیه نگاه کنیم، این عنوان در کنار مشکلاتی که داشت، تا حد زیادی قربانی انتظارات غیرمعقولی شد که قبل از عرضه‌ی بازی پیرامون آن وجود داشت. چون نتیجه‌ی نهایی روی کنسول Xbox One آن‌قدرها هم فاجعه نبود و می‌شد از آن لذت برد.

به هر حال متای ۶۶ بر روی پلتفرم PC و نقدهای منفی متعددی که این عنوان دریافت کرد، نشان‌دهنده‌ی این است که Quantum Break آن چیزی نشد که انتظار می‌رفت.

Aliens: Colonial Marines

یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۳ عنوان Aliens: Colonial Marines بود که به یک فاجعه‌ی تمام عیار تبدیل شد. روی‌هم‌رفته، سری Aliens از محبوبیت خاصی در بین مردم جهان برخوردار بوده و این موضوع تا حد زیادی به‌خاطر فیلم‌ها و کتاب‌هایی است که با این نام به نگارش در آمده‌اند. همین موضوع باعث شد تا در هنگام معرفی Colonial Marines توسط سگا، طرفداران این مجموعه به وجد آیند و در انتظار این عنوان بنشینند.

متاسفانه این عنوان هیچ شباهتی به یک عنوان «موردانتظار» نداشت و بازی بسیار ضعیفی از آب درآمد. متای بازی ۴۵ شد و بازی به جز یکی دو مورد، هیچ نقد مثبتی دریافت نکرد. طرفداران سری به خاطر پیش‌خرید این محصول، بسیار عصبانی و ناراحت بودند و نام شرکت خوش‌آوازه‌ی سگا خدشه دار شده بود.

Colonial Marines از نظر گرافیکی با استانداردهای روز فاصله‌ی زیادی داشت. علاوه بر آن، هوش مصنوعی ضعیف دشمنان، تعادل قدرت در بازی را کاملاً به هم زده بود. مشکلات فنی نیز در جای‌جایِ بازی غوغا می‌کردند. البته با همه‌ی این اوصاف، بازی فروش خوبی داشت و عنوان سود دهی برای سازندگان محسوب می‌شد. اما هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که Colonial Marines در حد انتظارات ظاهر شد!

Star Wars: Battlefront II

هرجا که سخن از ناامید کردن گیمرها باشد، نام EA می‌درخشد! در سال ۲۰۱۷، همه منتظر جدیدترین عنوان Star Wars بودند که استودیوی DICE سازنده و الکترونیک آرتس (EA) ناشر آن بود. بازی از بسیاری جهات خوب عمل کرد و در کل عنوان بدی نبود، ولی یک مشکل بسیار بزرگ داشت که باعث شد کمپانی EA نزد گیمرها منفورتر از گذشته شود و Battlefront II را به یکی از ناامیدکننده‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل کند.

از آن‌جایی که نام شرکت EA با پول‌پرستی گره خورده، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید بزرگ‌ترین مشکل Battlefront II نیز به همین موضوع برمی‌گردد. پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای ناعادلانه و لوت باکس‌هایی که در صورت پرداخت پول واقعی آیتم‌های بهتری به شما می‌دادند، امان گیمرها را در این بازی بریده بود. Battlefront II یکی از بارزترین مثال‌های سیاست Pay to Win بود که طبق آن هر کسی پول بیشتری خرج می‌کرد، دست بالا را داشت.

اعتراض‌ها به قدری بالا گرفت که پاسخ EA برای توجیه این موضوع در سایت Reddit، بیشترین میزان دیسلایک در تاریخ این وبسایت را به دنبال داشت. سرانجام EA مجبور شد از سیاست‌های طمع‌کارانه‌ی خود عقب‌نشینی کند و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را حذف کند، اما دیگر دیر شده بود و اکثر گیمرها دید خوبی نسبت به Battlefront II نداشتند. البته بازی اشکالات فنی دیگری نیز داشت که دست به دست هم دادند تا Battlefront II با سر به زمین بخورد.

Resident Evil 6

به عنوان یک طرفدار پروپاقرص سری Resident Evil، واقعاً دوست نداشتم نام سری محبوبم را در این لیست بیاورم، اما می‌دانم که خیل عظیمی از گیمرها از این عنوان ناراضی بودند، تا جایی که از آن به عنوان ضعیف‌ترین نسخه‌ی اصلی این سری یاد می‌کنند. البته این جایگاه می‌توانست به Operation Raccoon City نیز تعلق پیدا کند، اما قطعاً هایپی که پیرامون نسخه‌ی ششم بازی وجود داشت قابل مقایسه با آن بازی نیست.

Resident Evil 6 قرار بود با استفاده از تمام کاراکترهای محبوب این سری، اثری متفاوت و خفن باشد. البته واقعاً هم متفاوت بود، اما این تفاوت به مذاق خیلی از طرفداران قدیمی این عنوان خوش نیامد و این عنوان بلافاصله پس از عرضه، با سیلی از نقدهای منفی مواجه شد. امتیازات پایین این بازی و نارضایتی گسترده‌ی طرفداران باعث شد تا کپکام در نسخه‌ی هفتم سری، تغییراتی بنیادی اعمال کرده و آن را احیا کند.

اصلی‌ترین مشکل Resident Evil 6 این بود که دیگر هیچ نشانی از ترس و وحشت در آن دیده نمی‌شد و با یک عنوان سرتاسر اکشن طرف بودیم. شما در هر سه خط داستانی، یک یا چند همراه داشتید که در تمام صحنه‌های بازی در کنار شما بودند و همین موضوع از میزان ترس بازی تا حد زیادی می‌کاست. تنها بخش از Resident Evil 6 که به عناوین کلاسیک این سری شباهت دارد، کمپین Ada Wong بوده که اولاً بسیار کوتاه است، دوماً برای دسترسی به آن باید سه کمپین دیگر بازی را به اتمام برسانید.

Resident Evil 6 از آن عناوینی است که اگر با نام دیگری به جز این نام منتشر می‌شد، احتمالاً نقدهای بسیار مثبت‌تری دریافت می‌کرد. اما بالاخره Resident Evil است و انتظارات بالای طرفدارانش!

Duke Nukem Forever

Duke Nukem جزو عناوین جریان‌ساز به شمار می‌رود. نسخه‌های اولیۀ این بازی در زمان خود جزو متفاوت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بازی‌ها بودند و کاراکتر Duke Nukem هنوز هم در زمره‌ی محبوب‌ترین کاراکترهای تاریخ بازی‌های ویدیویی قرار می‌گیرد. اما Duke Nukem Forever یک فاجعه‌ی تمام‌عیار بود!

جالب است بدانید که این بازی ابتدا قرار بود در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی منتشر شود، اما تاخیر خورد و سازندگان، سال‌های ابتدایی دهه ۲۰۰۰ را برای عرضه‌ی بازی انتخاب کردند. اما این پایان ماجرا نبود و Duke Nukem Forever چندین بار دیگر به بهانه‌های مختلف دچار تاخیر در عرضه شد و نهایتاً پس از ۱۵ سال انتظار بی‌وقفۀ طرفداران، در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

Duke Nukem Forever به معنای واقعی کلمه افتضاح بود. بازی نه از نظر فنی، نه از نظر گرافیکی، نه از نظر روایی و نه در هیچ بُعد دیگری حرفی برای گفتن نداشت. شوخی‌های Duke Nukem بسیار لوس و بی‌مزه شده بودند و گیم‌پلی بازی اذیت‌کننده و خجالت‌آور بود. طرفداران بازی حسابی ناامید شده بودند و مجبور بودند شکست مفتضحانه‌ی سری موردعلاقه‌شان را بپذیرند.

بله، ۱۵ سال انتظار برای افتضاحی مانند Duke Nukem Forever واقعاً یکی از تراژیک‌ترین اتفاقات صنعت بازی تا به امروز به شمار می‌رود!

Cyberpunk 2077

و نهایتاً می‌رسیم به گل سرسبد این لیست که بدون شک همه‌ی شما انتظار دیدن آن را داشتید! سایبرپانک هر آن‌چیزی که یک بازی برای تبدیل شدن به شاهکار نیاز دارد را داشت. سازنده‌ی بازی، همان شرکتی بود که چند سال قبل، The Witcher 3 را به دنیا هدیه داده بود که یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود. از نظر بودجه نیز دست سازندگان کاملاً باز بود. آن‌ها حتی کیانو ریوز محبوب را هم به بازی آوردند تا هایپ پیرامون آن به آسمان‌ها برسد! بازی چندین بار تاخیر خورد تا سازندگان یک اثر بی‌نقص به بازار ارائه کنند، اما نهایتاً شاهد یکی از ناتمام‌ترین محصولات تاریخ گیمینگ بودیم.

چند روز قبل از عرضه، منتقدین اعلام کردند که سازنده‌ی بازی، CD Projekt RED، فقط اجازه‌ی نقد نسخه‌ی PC را به آن‌ها داده است. از همان روز مشخص شد که یک جای کار می‌لنگد و رفتار سازنده‌ها عادی نیست. سرانجام نسخه‌های کنسولی بازی نیز به بازار آمدند و مشخص شد که چرا سازندگان قبل از عرضه چنین سیاستی اتخاذ کرده بودند.

Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم تقریباً غیرقابل بازی بود. از دید فنی افتضاحی کامل به بار آمد و اگر بازی چند دقیقه‌ای به شما لطف کرده و کرش نمی‌کرد، باگ‌های بی‌شمار امان‌تان را می‌بُریدند. البته نسخه‌‌ پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس هم دست‌کمی از ورژن‌ نسل هشتمی بازی نداشته و حتی صدای صبورترین گیمرها را نیز درآورده بودند. حتی روی پلتفرم PC هم شاهد مشکلات عدیده‌ای از جمله افت فریم در صحنه‌های شلوغ و باگ‌های جدی بودیم.

سونی در اقدامی کم‌سابقه، Cyberpunk 2077 را از فروشگاه خود حذف کرد تا باگ‌های بازی تا حد معقولی رفع شوند و سپس آن را بازگرداند. CD Projekt RED به طور رسمی از خریداران عذرخواهی کرد و به آن‌ها قول داد که طی آپدیت‌های پی‌درپی، اکثر مشکلات بازی را حل خواهد کرد. عرضه‌ی این آپدیت‌ها هنوز هم ادامه دارد!

Cyberpunk 2077 یک آبروریزی تمام‌عیار برای سازندگان و یک ناامیدی بزرگ برای تمام گیمرها بود. عنوانی که قرار بود در لیست بهترین بازی‌های تاریخ قرار بگیرد، حالا در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های تاریخ جای گرفته است!


قسمت دوم این مقاله را نیز در همین‌جا به پایان می‌بریم. نظر شما چیست؟ چه بازی‌های بزرگ دیگری بودند که باعث ناامیدی شما شده‌اند؟ در بخش نظرات منتظر شما هستم.

WalleR MaNMoein MM2Behzad zargaryCaxel105امینah1372ShroudThe hunt is comingMemorialKHEDER_Pro_GamerSahand.RDARKSIRENفریدمحمدامین حیدریهادی صفائی🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉.Tlou part 2 game of the centuryalinerdSquatlatexmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Doctor Who گفت:

    بتل فرانت ۲ فقط قربانی سیاست EA شد و گرنه همین الان من بعضی وقتا یه نیم نگاهی بهش دارم واقعا معرکس هر چند پرداخت هاش درست شد اما زمان دیگه از دست رفته بود و بتل فرانت عملا جز سرور اروپا و آمریکا عملا خالی از بازیکنه حیف که نسخه سومش ساخته نمیشه https://steamdb.info/app/1237950/graphs/

    WalleR MaNMoein MM2بنده خداCaxel105Boy Gamerah1372King Jim RyanفریدJin sakaiAtomic Soldiermore
  • Neronas گفت:

    قبول دارم Resident Evil 6 اونقدرام فضای ترسناک نداشت اما خداییش بازی خیلی خفنی بود. کلی کاراکتر خفن ، داستان چند شاخه ، و گیم پلی های متفاوت و متقاعد کننده تر. مثلا تو سری های قبل فقط می تونستی با اسلحه زامبی هارو بزنی ولی تو این سری با مشت و لگد هم میشد که برای مامورهای حرفه ای نکته خیلی مهمیه. بجاش باید رزیدنت هفت می اومد تو این لیست که به نظرم خیانتی بود در حق طرفداران رزیدنت. زاویه اول شخص که هیچ ربطی به سری رزیدنت نداشت و اتمسفر و فضایی که بیشتر شبیه به بازی های اویل ویدین و سایلنت هیل بود تا رزیدنت. اگر به عنوان یه بازی مستقل ارائه میشد قطعا نظر دیگه ای داشتم اما به عنوان رزیدنت هرگز.

    Moein MM2Caxel105NeronasRaidenArnoDARKSIRENArthur MorganAhmad_bkMahyarMsmمحمدامین حیدریmore
    • یعنی میخوای بگی از شترمرغ های دوشکا به دست خوشت اومده 😑
      تو هر بازی دیگه ایی این شخصیت رو میساختن از شدت فان بودن ۱۰ میگرفت

      mohsenmjMoein MM2Caxel105Neronasah1372RaidenDARKSIRENfbjgMahyarMsmLone wolfmore
    • سلام

      خفن مثلا زامبی هاش سوار هلیکوپتر میشدن تازه اسلحه هم دست میگرفتن با بی سیم هم با همدیگه در ارتباط بودن😹😹😹😹

      mohsenmjMoein MM2King sleepah1372RaidenxsxDARKSIRENLone wolfmasoud pc gamerJin sakaimore
    • Vahid3333 گفت:

      ایده هاشون ته کشیده بود برا همین مجبور شدن سر نسخه ۷ اون کارو کنن

      mohsenmjMoein MM2RaidenKing Jim RyanDARKSIRENmasoud pc gamerTlou part 2 game of the centuryJin sakaiMrHill93علیmore
    • آقا هیچکس رزیدنت ایول رو برای داستان چند شاخه و اکشن بازی نمیکنه برای اون حالت ترس و استرس کمبود مهمات است که مردم رزیدنت بازی میکنن
      اولا رزیدنت اویل ۷ بعد از ۲ ریمیک ترسناک ترینه از همه نظر و بارها قراره بخاطر سختی بیش از حدش و کمبود مهمات و ترس بمیری
      دوما بزار این دو بازی رو باهم مقایسه کنم
      رزیدنت ایول ۶
      ۱ گند زد به کلی از شخصیت های محبوب مثل ایدا
      ۲ سری رو رسماً تبدیل به کال آف دیوتی کرد هنوزم زامبی های کلاشینکف دار رو فراموش نکردیم
      ۳ ترس رو کاملا از این سری برد
      ۴ فقط بخاطر هایپ کاذب اینقدر فروخت
      حالا رزیدنت اویل ۷
      ۱ سری رو بعد از اون زباله دوباره باشکوه برگردوند
      ۲ شخصیت اصلی رو واقعا میشد بهش گفت شخصیت تامل بر انگیز
      ۳ گیمپلی بشدت ترسناک و کمبود مهمات زیاد
      ۴ ویلن هابی که الان بشدت پرداخته شده بودن مثل اون ویلن آبکی مزخرف شماره ۷ نبودن
      ۵ موسیقی بینظیر!!!
      فکر نکنم رزیدنت ۷ شکست خورده باشه ولی ۶ چرا 😉

      mohsenmjMoein MM2Caxel105Neronasah1372K1فریدLone wolfP.morgan 𔓙masoud pc gamermore
    • morfin گفت:

      Re6 بازی خوبی بود کمپین لیون سوروایو هارور بود .کریس اکشن و راستش هنوز کسی نمی دونه کمپین پسر وسکر چی بود و از کجا در اومده بود ولی در اخر این مهمه که نظر شما و من مهم نیست فکر کنم در کل یا تو استیم فروش این گیم از تمام رزیدنت ها حتی چهار هم بالاتر بوده و نامید کننده ترین رزیدنت نسخه ریمیک سوم هست چون داستان بدی داره و شخصیت پردازی بدی داره کلی جا حذف شده .خیلی کوتاهه حتی جاهای مشترک با رزیدنت دو هم حذف شده و از همه ناراحت کننده و نامیدانه تر اینه اگه یک یا دو سال دیگه وقت می ذاشتن از تمام نسخه های سری یک سر و گردن بهتر می شد .

      Moein MM2🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉فرید
  • Jin sakai گفت:

    من از کوانتوم بریک رو که رو pc بازی کردم بد نبود
    اما با میتونم بگم از همه بیشتر متال گیر سروایو بود که ناامیدم کرد

    WalleR MaNMoein MM2ah1372DARKSIRENmasoud pc gamerSaeidmAtomic SoldiermajidamP.morgan 𔓙Mmadmore
  • اوضاع سایپربانک الان چطوره؟؟ میخوامم بخرم

    Moein MM2Boy GamerفریدTlou part 2 game of the centuryJin sakaiAtomic SoldierAlienwolfOrinVisible 6-tigh man
  • Hamidreza گفت:

    در مورد کوانتوم بریک اصلا قبول ندارم! بازیه خیلی خوبیه من باهاش حال کردم میشه گفت که آندرریتده از نظر من شاهکار بود 😒

    Moein MM2ah1372DARKSIRENفریدhalkerTlou part 2 game of the centuryJin sakaimajidamP.morgan 𔓙his0160more
  • Alienwolf گفت:

    سایبر پانک انقد خوب شده چرا گذاشتید تو این لیست😐

    Moein MM2Boy GamerDipper pines (s-n)K1DARKSIRENxsxMrHill93Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryعلیmore
    • Mr.jalilpour گفت:

      ای دوستانی که منفی دادید…. لطفا با کارت گرافیک ۲گیگ این بازی رو تست نکنید… لطفا سیستم خودتون رو ارتقا بدید بعد نظر بدید… وفتی امکانات لازم برای تست ندارید حق ندارید بی جهت بازی رو بکوبید

      Moein MM2Caxel105Boy GamerDipper pines (s-n)K1DARKSIRENfbjgAmir(PC & PS4)xsxTlou part 2 game of the centurymore
      • MrHill93 گفت:

        دلیل این بشر و
        با کارت گرافیک ۲ گیگ این بازی رو تسن نکنید
        اولا که بازی اصلا مگه رو کارت گرافیک ۲ گیگ اجرا میشه که کسی بخاد تست کنه ؟
        بعدشم همون اوایل روی کارت گرافیک های بالا رده هم مشکلات داشت
        بعدشم مگه تمام مشکلاتش فقط به خاطر ضعف پلتفرمی بوده ؟
        پس مث اینکه کلا تازه به این دنیا وارد شدی تا قبلش ی دنیای دیگه سیر میکردی

        Moein MM2Caxel105ah1372Mr.jalilpourxsxK1DARKSIRENJin sakai
        • Mr.jalilpour گفت:

          بله بنده تازه به این دنیا وارد شدم..و میدونم این گیم به درد سیستم های ضعیف نیمخوره اما امثال شما که درون این دنیا هستید این رو نمیدونید.
          گرافیک ۲ گیگ مثالی بود بر اینکه با سیستم ضعبف بازی رو تست نکنید..
          امثال شما بازی فعلی رو با سیستم ضعیف خودشون تست میکنن بعد فیدبک منفی میدن..
          تا الان ۱۲ مورد از بچه های دانشگاه این فیدبک منفی رو دادن
          بعد که بررسی کردیم متوحه شدیم همه سیستم های ضعیفی دارن که باعث کرش بازی میشن یا لگ شدید… سیستم های که حتی پیشنهادی خود پراجکت نیستن .. حتی ۴ مورد گرافیک ۲ گیگ هم توش بود… پس حق رو باید بدی که منی که فن این گیم هستم از ئست این موارد عصبی بشم…. طرف بخاطر سیستم مذخرف خودش میاد بازی رو میکوبه و میگه سایبر اشغال و …. خودتم باشی عصبی میشه اونم نه یکی نه ۲ تا ۱۲ مورد ….

          شما هنوز توی اوایل این گیم گیر کردی… در صورتی که بازی الان فوق العاده استیل شده اما اون ۱۲ تا فیدبک منفی با اخرین اپدیدت بازی بوده یعنی زمانی که بازی کاملا استیل بوده….
          بی حهت فقط یک بازی رو میکوبید و پیشرفت اون رو اصلا حساب نمیکن…
          هنوز که هنوز داری درباره ۱ سال پیش صخت میکنی..

          arman
    • سلام

      سایبرپانک شاهکاره فقط سونی فن ها آوردنش پایین و هیترش هستن

      Moein MM2Boy GamerKing Jim RyanMr.jalilpourSahand.RK1DARKSIRENمحمدامین حیدریAmir(PC & PS4)xsxmore
  • sonicer گفت:

    از نظر من بازی E.T. the Extra-Terrestrial هم جز ۵ تا بازی ناامید کننده بود. چون این بازی با سابقه عالی که به پشتوانه فیلمش داشت، تقریبا صنعت گیم رو داشت نابود میکرد.
    پیشنهاد برای کل نویسندگان گیمفا : ۱ نویسنده بهتره خودش رو محدود نکنه. اما ۱ مولف نباید خودش رو محدود کنه. وقتی قراره درباره تاریخ (و ۱ حقیقت اثبات شده) بنویسین، خودتون رو محدود به نسل هایی که یادتون میاد نکنین. خیلی تو گیمفا میبینم که مطالب مخصوصا تو نسل هفت و هشت میچرخه. در صورتیکه قبلش هم بازیهای پرافتخار زیادی بودن.

    Moein MM2fbjgP.morgan 𔓙علیsamanJin sakai
  • “”Cyberpunk 2077 یک آبروریزی تمام‌عیار برای سازندگان و یک ناامیدی بزرگ برای تمام گیمرها بود. عنوانی که قرار بود در لیست بهترین بازی‌های تاریخ قرار بگیرد، حالا در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های تاریخ جای گرفته است!””

    آبروریزی تمام عیار برای سازندگان رو قبول دارم و واقعا حق با شماست… اما عبارت دومی که بکار بردید یعنی “ناامیدی بزرگ برای تمام گیمرها” رو به هیچ عنوان قبول ندارم ، حتی آوردنش تو همچین لیستی روهم جایز نمی‌دونم ولی حالا که آوردید اعتراضی نمی‌کنم… حتما صلاح دونستید! درست ترش این بود که می‌نوشتید “نامیدی نسبتا بزرگ برای برخی گیمرها” که به نظر شخصی من خیلی عبارت بهتر و در خور این بازی هست… فرق بین این دو تا عبارت رو فقط و فقط و فقط کسایی که صفر تا صد سایبر پانک رو نهایت ۶ ماه بعد عرضه و بدون کوچیکترین توجه‌ای به جو منفی ‌ای که تا مدت زمان طولانی پیرامون بازی قرار گرفت ؛ پلی دادن و لذت بردن ، متوجه میشن! در آخر ممنونم بابت مقاله و خدا قوت…

    mohsenmjMoein MM2Boy Gamerمحمدامین حیدریxsxmasoud pc gamerSaeidmAmir(PC & PS4).Tlou part 2 game of the centurymore
  • Vahid3333 گفت:

    کوانتوم بریک؟؟؟؟ عالی بود این بازی و شاهکار عجیبه آوردنش تو این لیست

    Moein MM2Boy Gamerah1372armanDARKSIRENxsxStar1MrHill93Amir(PC & PS4)his0160more
  • mbox گفت:

    کوانتم بریک بازی خیلی خوبی بود ضمنا کارتون اصلا حرفه ای نبود رو پی سی نقدها چهارده تاست و رو ایکس باکس ۱۰۶ تا متای بازی هم هفتاد و هفت هست دلیل اینهمه هیت چیه؟

    Moein MM2ah1372armanxsxhalkerStar1MrHill93...Eternal...Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centurymore
  • من سایبر رو روی نسل ۹ رفتم . عضو ۳ تا بهترین بازیهای عمرم هست
    خواستم بگم منی که میدونستم مشکل بازی باگ بود قشنگ ۲ سال صبر کردم و واقعا ارزششو داشت
    نمیودنم چجور میخواستن همچین گرافیک و جزعیاته غولی رو روی نسل۸ اراعه بکردن

    Boy GamerarmanwarlockMrHill93SaeidmAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryعلی
  • خداییش هیچکدوم اندازه سایبرپانک هایپ و توقع پشتش نبود
    وقتی سازنده‌ها حرف از رد دد۲ و مقایسه باهاشو پیش‌کشیدن به شخصه هایپ به توان ۱۰ شدم
    بازی که عرضه شد و واکنش گیمر و منتقدو دیدم از خریدش منصرف شدم
    اما خدارو شکر دارن مشکلاتو حل میکنن و دیدیم که آپدیت نسل نهمی ، بازیو خیلی بهتر کرده
    امیدوارم سی‌دی پراجکت از این بازی و مدیرانش از هایپشون ، درس گرفته باشن و دوباره به خودشون بیان

    Jin sakaiSaeidmP.morgan 𔓙SquatlatexعلیMengo𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • Hasan0930 گفت:

    یادش بخیر چقدر پشت گادفال هایپ بود میگفتن انحصاری بزرگ جدید در راهه

    یا دیستراکشن ال استارز که می گفتن فرتنایت کیلر یا اون بدبخت یوتیوبر ایرانی فن بوی می گفت بشینه لوسید گیمز رقیب فرزا هرایزن بزنه 😂😂

    Moein MM2xsxJin sakaiMrHill93alisiavashTlou part 2 game of the centurySquatlatexعلیAmirmore
  • سلام

    بتلفرانت ۲ شاهکاره حقش حداقل ۹۷ بود

    mohsenmjMoein MM2Boy GamerKing Jim RyanMengoمحمدامین حیدریAmir(PC & PS4)masoud pc gamerTlou part 2 game of the centuryMrHill93more
  • warlock گفت:

    عنوان سایبرپانک جزو ۱۰ تا از بهترین بازیهایه که تابحال تجربه کردم.این همه هیت بخاط چیه،بابا درست رو نسل هشت قابل بازی نبود،ولی رو سری ایکس پارسال همون اوایل بازی کردم،فقط میتونم بگم تابحال همچین بازی با این همه جزئیات تو نوبه خودش ندیده بودم،الانم که دیگه با این ری تریسنگ اصلا یه چیز خفن دیگه شده،حالا تیراندازی لذبت بخشش رو هم چاشنی داستان عالیش کنید،همه چی بیشتر از اوکی میشه

    mohsenmjMoein MM2Boy GamerAmir(PC & PS4)xsxTlou part 2 game of the centurySaeidmMrHill93Squatlatexعلی
  • Mengo گفت:

    سلطان متال گیر سوروایو قشنگ میشه از کل گیمای جهان که ناامیدکننده بودن جداش کرد انقدر که این بازی فاجعه هست !

    Boy GamerJin sakai
  • Haj_Hossein گفت:

    سایبرپانک اوایل عرضه دچار باگ بود،الان شده همون گیمی که میخواستیم.

    Moein MM2Boy GamerKing Jim RyanMengo2X2LKTlou part 2 game of the centuryJin sakaiSaeidmSquatlatexmore
  • حق گو گفت:

    سوال: از دوستانی که یاکوزا بازی کرده میتوته بگه آیا باید به ترتیب نسخه ها رو بازی کرد؟ یا میشه مثلا از نسخه ۳ شروع کرد؟

  • NicK گفت:

    Cyberpunk قربانی باگهاش شد اگر باگهاش نمیبود واقعا یکی از فراموش نشدنی ترین بازی های تاریخ نیشد
    Re 6 واقعا حقشه توی این لیست باشع😂🌹

    MengoJin sakaiMrHill93علی
  • با تشکر از آریای عزیز
    کوانتوم بریک به نظرم به شدت اندرییتد بود. توی آثار مربوط به سفر در زمان داستان فوق‌العاده‌ای داشت
    مشکل بازی کارگردانی ضعیفش بود.

    Sahand.Rمحمدامین حیدریxsxmasoud pc gamerTlou part 2 game of the centuryJin sakaiStar1SquatlatexعلیP.morgan 𔓙
  • Star1 گفت:

    Star Wars: Battlefront II و Resident Evil 6 بازیای خوبی هستن و بی دلیل توسط منتقدا مورد عنایت قرار گرفتن

    mohsenmjMengomasoud pc gamerTlou part 2 game of the centuryJin sakai
  • ali گفت:

    سلام من همین الان دارم Quantum Break بازی می کنم و وسط هاشم و انصافا بازی خوبیه. و این که من تو زمان هایپ اش نبودم. کلا هایپ برای هر چیزی تجربه اثر رو خراب می کنه. و این که متا بازی ۷۷ هست رو ایکس باکس و تو هر متا ای باید پلتفرم ای که بیشترین نقد هست رو در نظر بگیرید. و در آخر این که متا بازی به شدت نامردی شده اگر بازی نکردید برید گیم پلی اش رو ببینید هر جور حساب کنید نمره اش باید بالای ۸۰ می شد. گرافیک جزو برترین های نسل هشته، کنترل زمان به شدت حال می ده. و این که Aidan Gillen، بازیگر گیم آف ترونز تو شه. همین بشر به تنهایی ارزش نمره بالا ۸۰ داره.

    ah1372warlockali
  • bbb10 گفت:

    استاروارز هنوز هم‌پلیر داره رو پی سی 😐 اتفاقا سرور هاش هم شلوغه
    کوانتوم هم که پی سی اصلا نقد درست حسابی نداشت ازش 😐 چرا نمره پی سی زدید از کی پایین ترین تعداد نقد شد ملاک ؟
    سایبر هم بازی بدی بود الان که تو استیم همه نظرشون‌مثبته mp شده
    Escape from torvko اگه درست نوشتم بازی بدی بود
    Ww3 بازی بدی بود
    Rust بازی بدی بود
    اینا بازی های بدی بودند که به لطف ما پی سی گیمر ها و فکر درستمون و کمک های مالیمون و امید به این صنعت برگشتن و هرکدوم شدن بهترین های سبک خودشون
    شما با این این تیتر ها فرصت دادن رو بی معنی میکنید
    چرا بازی که بعد از عرضه تونست مشکلش رو حل‌کنه رو بزنیم؟
    بعد ۱ بار‌کامل خاموش شدن سرور های بازی ww3 بعد حدود یک سال من دیشب خریدمش حدود ۱۵ دلار
    چون دیدم دارن کار میکنن رو بازی و دوباره پچ دادن و پلیر گرفتن
    مشکل من با کنسول گیمر ها اینه که هیچوقت درک‌ نمیکنن ساپورت کردن ما از دولوپر ها چقدر مهم هست و میتونه این صنعتو چقدر زنده نگه داره
    این سی دی پروجکتی‌که میزنیدش همونی بود که ریسک‌کرد و ویچر ۳ رو زمین‌تا آسمان متفاوت تر از ویچر ۲ ساخت
    با این‌حال شما دست از سرش برنمیدارید با اینکه اشتباهاتشو پذیرفت قرامت داد بازی رو پس‌گرفت و دوباره فیکسش کرد

    Boy GamerP.morgan 𔓙warlockali
  • میخوام بدونم بازی Metal Gear Survive ترشحات ذهن فوک کی بوده

  • MrHill93 گفت:

    نمیدونم چرا استاروارز ۲ تو این لیست قرار داره
    فقط اوایل انتشار ب خاطر پول پرستی EA بود که pay 2 win شده بود که اون و حذف کردن بعدش به مدت ۲ سال کلی دی ال سی رایگان اومد که الان بازی تو سطح خیلی خوبیه
    نسبت به بازیای دیگه لیست استاروارز ۲ ی پله بالاتره و اصلا نباید تو این لیست قرار بگیره

    ah1372P.morgan 𔓙Mr.jalilpourJin sakai
  • AVATAR گفت:

    منی که عاشق re6 بودم ( ۱۰ سال پیش که ۱۲ سالم بود) چون نسخه های قبلیش رو تجربه نکرده بودم 😑
    و بعد تجربه نسخه ۴ میگفتم چرا این اینقدر سخت و ترسناکه 😂😂

    AVATAR
  • WITCHER گفت:

    سر Aliens: Colonial Marines سگا تقصیری نداشت، این گیرباکس بود که بابت ساخت این بازی کلی سگا رو تیغ زد و همه رو برای Borderlands 2 خرج کرد

    KJin sakai
  • komo گفت:

    پابجی خیلی از متال گیر بدتر بود و همینطور رزیدنت اویل۴ از رزیدنت اویل۶ بدتر بود

  • 30nabhl گفت:

    کوانتوم بریک بد نبود فقط یکم ناقص بود )کنترل کامل تر از اون بود ولی اوپن ورلد بودنشو دوست نداشتم(
    هم زود تموم شد هم اینکه یکم تکراری شد و اون قضیه سریالی شدن و ایناش یکم ایراد داشت

    اویل ۶ هم درسته میشه گفت اویل نبود ولی از لحاظ نمره خیلی در حقش بی انصافی شد
    انصافا بازی باحالی بود کاراکترا و خط داستانی و گیم پلی اکشن و اینا خیلی خوب بود
    فرض کنین دارین گیرر بازی میکنین
    خب اساسین کرید هم کلی با ریشه هاش فاصله گرفته
    ولی خب فروش خیلی خوبی داشت و خیلیا ازش راضی بودن
    فقط کاش قبل فروش بازی خودشون میگفتن که این بازی اکشن شده اون موقع حتما امتیازش بیشتر میشد

    ah1372ali
  • به احترام اویل سکوت می کنم . و به اویل ۶ نقدی وارد نمی کنم. اما تو فضاحت و بدبختی یک بازی هیچ بازی به نهایت ملکوت سایبر پانک حتی نزدیک هم نمی شود. سی دی پروجکت با اون کارنامه درخشان ضرب المثل از عرش به فرش را به وضوح عینیت بخشید . شخصا بعد از تهیه بازی و تقریبا ۱۰۰ گیگ دانلود با افتضاحی مواجه شدم که زبان از بیان قاصره…..

    mohsenmj
  • Ali گفت:

    بدون شک ناامید کننده‌ترین بازی قرن ۲۱ به سایبرپانک تعلق داره. هیچ گیمی سراغ ندارم که اندازه این بازی هایپ پشت سرش بوده باشه. میان معرفی بازی و انتشار آن ۸ سال فاصله است و فکر نمیکنم که حتی یک نفر هم انتظار همچین چیزی رو در زمان انتشار بازی داشت!!
    آخه مگه میشه سی دی پراجکت که شاهکار ویچر ۳ رو در کارنامه داره قول گیمی رو بده که قراره مرزهای این صنعت رو جا به جا کنه و کسی بهش شک کنه؟ مگه قبلا یک بار با ویچر ۳ واقعا مرزهای صنعت گیم رو جا به جا نکرده بودن؟؟

    mohsenmj
  • Raiden گفت:

    درست نیست، رزیدنت اویل ۶ بهترین بود، خیلی عالی بود، حدود ۳ بار کامل تمومش کردم، عالی بود✅❤️👍

    mohsenmj
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت دوم)-گیمفا