نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول

محمد حسین کرمی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول

این روز‌ها در دنیای بازی‌های ویدئوی غوغایی به پا شده و نام Elden Ring بیش از هر بازی دیگری به گوش می‌رسد. مسلماً شما هم کم یا زیاد به عنوان یک گیمر با این عنوان آشنایی پیدا کرده‌اید.

عنوان Elden Ring، اولین تجربه‌ی استودیوی فرام سافتور (From Software) است که به معنای واقعی کلمه در جهانی باز روایت می‌شود. جهانی آنقدر بزرگ که پس از گذراندن ۶۰ الی ۷۰ ساعت در آن (مدت زمانی که برای به پایان رساندن خیلی از بازی‌هایی که جهان باز نامیده می‌شوند کافی و چه بسا زیاد هم هست)، شما همچنان از دیدن دشمنان جدید و یا محیط‌های غیر قابل وصف غافل‌گیر می‌شوید.

اگرچه ممکن است Elden Ring در ابتدای کار کمی مهربان‌تر و دوستانه‌تر از سری Dark souls و یا Demon’s Souls نسبت به بازیکن رفتار کند، اما اطلاعات زیادی در آن وجود دارد که برای شما توضیح داده نخواهد شد این یعنی یا باید خودتان این نکات را که به راحتی هم از دست می‌روند، بر اساس تجربه‌های مکرر فرا بگیرید و یا این فهرست کامل را بررسی کنید و با خیال راحت به تجربه‌ی این عنوان پرشکوه بپردازید.

انتخاب کلاس مناسب

در بازی Elden Ring، به طور کلی ۱۰ کلاس وجود دارد و انتخاب درست کلاسی که اولین ساعات ماجراجویی شما را در سرزمین میانه شکل خواهد داد، اولین تصمیم بزرگی است که با آن روبرو خواهید شد. از آنجایی که آمار کلاس‌های مختلف تا حد زیادی متفاوت است، دانستن اینکه کدام کلاس برای نوع بازی شما مناسب‌تر است بسیار حائز اهمیت می‌باشد. حال به مورد بالا انتخاب یک یادبود (Keepsake) نیز اضافه کنید تا به کسی که نمی‌داند چه کلاسی را انتخاب کند، تصمیم گیری بالقوه دشوارتری را واگذار کنیم.

انتخاب کلاس متناسب با سبک مبارزات در Elden Ring، بسته به علاقه‌ی هر شخص، بسیار متفاوت خواهد بود. برخی از کلاس‌ها به عنوان جنگجویانی قدرتمند از همان ابتدای کار می‌توانند سپرهای عظیم و یا شمشیرهای بلند را حمل کنند اما به همین واسطه از چابکی کافی برخوردار نیستند در آن سوی گود نیز کلاس‌هایی وجود دارند که در اجرای جادو بسیار چیره دست می‌باشند ولی قدرتشان برای مبارزات تن به تن بسیار اندک است.

با این حال بدانید که انتخاب یک کلاس قدرتمند مانند Hero، به معنای ناتوانی شما در اجرای جادو نخواهد بود بلکه هر کلاسی می‌تواند از تمام سلاح‌ها، آیتم‌ها و توانایی‌ها استفاده کند اما به شرطی که پیش‌نیازهای استفاده از آن آیتم و یا سلاح را فراهم کنید. اگر چه که تعدادی از طلسم‌های بازی فقط برای کلاسی خاص در دسترس‌اند و می‌توان گفت این تنها تفاوت در دراز مدت بین کلاس‌های متفاوت است. بهترین کار این است که کلاس مورد نظر خود را با اولویت‌بندی ساده‌ای انتخاب کنید به عنوان مثال فقط قدرت را در نظر بگیرید یا فقط استقامت را زیرا بعد از مدتی کنترل لول‌آپ شخصیت را به دست می‌گیرید.

کلاسسطحسلامتیذهناستقامتقدرتمهارتهوشایماننیروی پنهان
Astrologer۶۹۱۵۹۸۱۲۱۶۷۹
Bandit۵۱۰۱۱۱۰۹۱۳۹۸۱۴
Confessor۱۰۱۰۱۳۱۰۱۲۱۲۹۱۴۹
Hero۷۱۴۹۱۲۱۶۹۷۸۱۱
Prisoner۶۱۱۱۲۱۱۸۱۴۱۴۶۹
Prophet۷۱۰۱۴۸۱۱۱۰۷۱۶۱۰
Samurai۹۱۲۱۱۱۳۱۲۱۵۹۸۸
Vagabond۹۱۵۱۰۱۱۱۴۱۳۹۹۷
Warrior۸۱۱۱۲۱۱۱۰۱۶۱۰۸۹
Wretch۱۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰

هر کلاس دارای سلاح‌ها و زره‌های متفاوتی است، اما این جدول به انتخاب‌ درست ما کمک می‌کند. حالا بیایید بهترین گزینه‌های پیشنهادی را بررسی کنیم:

کلاس Vagabond یک انتخاب عالی همه جانبه است، با میانگین آماری یکنواخت، یک سلاح خوب و مجموعه‌ی زرهی مناسب که به راحتی می‌توانید از چند سیاهچاله‌ی اول بازی جان سالم به در ببرید و دشمنان را سلاخی کنید.

اگر به دنبال نبرد‌های تن به تن و انعطاف‌پذیری در آن‌ها هستید، پس Warrior با مهارت بالای خود گزینه‌ی مناسب است. Warrior به شما این امکان را می‌دهد که مجموعه وسیع‌تری از سلاح‌ها را به صورت غیر فعال حمل کنید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید از سحر و جادو استفاده کنید Astrologer بهترین انتخاب است. به علت اینکه عده‌ای از بازیکنان در ابتدای بازی می‌خواهند از جادو استفاده کنند و از همان ابتدا با مشکل روبرو می‌شوند به طور کلی استفاده از جادو را کنار می‌گذارند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. اما کلاس Astrologer به دلیل توانای بالا در اجرای بی‌نقص جادوها و استفاده از طلسم‌های اختصاصی می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که می‌خواهند با استفاده از جادو بازی را تکمیل کنند.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
بهترین کار این است که کلاس مورد نظر خود را با اولویت‌بندی ساده‌ای انتخاب کنید به عنوان مثال فقط قدرت را در نظر بگیرید یا فقط سلامتی را زیرا بعد از مدتی کنترل لول‌آپ شخصیت را به دست می‌گیرید

انتخاب Keepsake مناسب

در مجموع ۹ عدد Keepsake در Elden Ring وجود دارد. Keepsakeها آیتم‌هایی هستند که به ویژه در اوایل بازی مفید واقع می‌شوند و در طول بازی به تقویت شما می‌پردازند. در واقع Keepsakeها میراثی از Start Giftهای سری سولز در Elden Ring می‌باشند. کاربرد هر ۹ Keepsake در جدول زیر بیان شده:

Keepsakeکاربرد
Crimson Amber Medallionتقویت HP (سلامتی)
Lands Between Runeافزایش مقدار Runeهای کسب شده
Golden Seedداشتن پنجمین شارژ Flask
Fanged Imp Ashes
فراخوانی دو Fanged Imp در حین مبارزه
Cracked Potساخت کوزه‌های پرتابی
Stonesword Keyهمراه داشتن دو کلید Stonesword
Bewitching Branchمتحد کردن موقتی دشمنان با خود
Boiled Prawnکاهش میزان آسیب فیزیکی دریافتی از ضربات
Shabriri’s Woeدشمنان بیرحمانه‌تر با شما برخورد خواهند کرد

بهترین انتخاب برای شروع بازی بر اساس تجربیات بنده، دو یادبود Lands Between Rune و Bewitching Branch هستند.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
Keepsakeها میراثی از Start Giftهای سری سولز در Elden Ring می‌باشند

بیشترین استفاده‌ی ممکن را از Torrent ببرید

با فعال کردن سومین Grace در سرزمین میانه و استراحت در آن با یک NPC به نام ملینا آشنا می‌شوید. زمانی که ملینا را ملاقات و با درخواست او موافقت کنید، او برای کمک به شما وسیله‌ای حلقه‌ مانند را در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید اسبی افسانه‌ای، از نژادی خاص به نام Torrent را احضار کنید. به علاوه ملینا به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از runeهای کسب شده در طول بازی به لول‌آپ شخصیت خود بپردازید و برای نبردهای طاقت‌فرسا و سخت پیش‌رو آماده شوید.

باید بدانید که Torrent خیلی بیشتر از پیمودن سریع نقشه می‌تواند به کار شما بیاید و چندین نکته درباره‌ی استفاده‌ی صحیح از آن وجود دارد که باید بدانید:

  • زمانی که سوار بر Torrent در حال پیمایش مسیری هستید، تسلیحات موجود در دست چپ شخصیت شما کنار گذاشته می‌شوند و در عوض می‌توانید بسته به موقعیت دشمنان خود با آنان مبارزه کنید. یعنی زمانی که سوار بر این موجود افسانه‌ای هستید باید با دکمه‌هایی که مربوط به سلاح سمت چپ در مبارزات بود، حملات سبک یا سنگین را از سمت چپ انجام دهید و به همین ترتیب برای انجام حملات از سمت راست، باید از دکمه‌های سمت راست کمک بگیرید که همین تغییر کوچک، سبک مبارزات شما را در طول بازی به چالش می‌کشد. شما همچنین می‌توانید از سپر، تیر و کمان، طلسم‌ و یا جادو‌ها حین سواری استفاده کنید اما این استفاده مشروط بر این است که ابزار مورد نظر را در دست راست خود قرار داده باشید؛ به طور کلی می‌توان گفت با سوار شدن بر Torrent، تسلیحات سمت چپ شما غیر فعال می‌شود.
    • با توجه به نکته‌ی بالا و حتی با برداشتن سپر به عنوان سلاح سمت راست، زمانی که سوار بر Torrent باشید توانایی دفاع کردن با آن را نخواهید داشت و برای جلوگیری از برخورد ضربات دشمنان یا باید دو بار بپرید و یا جاخالی بدهید.
  • زمانی که در جریان نبرد قرار دارید باید با مدیریت و دقت کامل از گزینه‌ی جاخالی دادن استفاده کنید زیرا در این حالت با هر بار فشردن دکمه‌ی مربوط به افزایش سرعت، مقداری از نوار استقامت شما کاسته می‌شود و با استفاده‌ی بی‌مورد، به زودی زود شاهد فاجعه‌ی خواهید بود. اما، خوشبختانه زمانی که در حال پیمایش مسیری بدون درگیری هستید، این حالت مربوط به کاهش نوار استقامت وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت برای افزایش سرعت خود از این گزینه استفاده کنید.
  • Torrent نوار سلامتی مخصوص به خود را دارد که واقعاً در مبارزات بزرگ تشخیص آن خیلی سخت است، زیرا با هر بار ضربه خوردن، این نوار در حدود چند ثانیه نمایان و بعد دوباره ناپدید می‌شود همچنین یک حمله‌ی سنگین از سوی دشمنان و برخورد آن با Torrent کافی است تا باعث ناپدید شدن آن شود و این اتفاق موقعیت شما را در میدان نبرد به شدت ناپایدار می‌کند. می‌توانید پس از اینکه دوباره روی پای خود ایستادید سریعاً Torrent را احضار کنید اما اگر تمام نوار سلامتی او صرف شود، تا زمانی که در یکی از Graceها استراحت نکنید، این موجود افسانه‌ای دوباره باز نمی‌گردد.
    • همچنین اگر در جریان نبرد یادتان باشد که Flask of Crimson Tears دارید، می‌توانید با استفاده از آن دوباره Torrent را پس از مرگ فرابخوانید. به نظر من بهترین راه، زنده نگه داشتن Torrent و تغذیه کردن او با کشمش دست‌ساز Rowa (کشمشی که از میوه‌ی قرمز رنگ به نام Rowa بدست می‌آید، گیاه این میوه در سرتاسر بازی به چشم می‌خورد) و یا استفاده از جادوی شفابخش در حین مبارزه است.
  • تندبادهای بزرگی در اطراف صخره‌های سرزمین‌ میانه به نام Spiritspring وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا ارتفاعات زیادی بپرید. با استفاده از این تندباد ها می‌توانید بدون صرف زمان زیادی برای پیدا کردن راه، از مناطق پست به مناطق مرتفع برسید، اما در راهنمای این تندبادها هیچ اشاره‌ی به پایین رفتن از آن‌ها نشده است. اگر با کمی دقت در نزدیکی یکی از این تندبادها فرود بیایید، یک اثر وزش باد در اطراف Torrent و خودتان مشاهده خواهید کرد که هرگونه آسیب حاصل از سقوط را خنثی می‌کند.
  • در بعضی نبردها که در جریان بازی و سوار بر Torrent خواهید داشت، سرعت کلیدی‌ترین بخش ماجرا خواهد بود. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام وارد کردن ضربات به دشمنان، اگر آن‌ها سپرهای خود را بالا گرفتند و دفاع کردند، وارد کردن ضربه، سرعت شما را به شدت کاهش می‌دهد و به واسطه‌ی همین امر دشمنان می‌توانند به شما نزدیک شوند و با چندین ضربه‌ی متوالی کارتان را تمام کنند.
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
در سرزمینی رو به زوال، زیبایی بی پایان

مراقب پیش‌آهنگان باشید

تعدادی از دشمنان، شیپورهای بزرگی را با خود حمل می‌کنند و در بازی پیش‌آهنگ نامیده می‌شوند این دشمنان در صورت مشاهده شما با دمیدن در شیپور خود نیروی پشتیبانی درخواست می‌کنند.

همانطور که گفته شد این دشمنان به محض دیدن شما و بدون معطلی شیپور خود را برداشته و در آن می‌دمند و با این کار تمام افرادی که در منطقه حضور دارند متوجه‌ی حضور شما خواهند شد و برای حمله به سمت شما حرکت می‌کنند. بنابراین، در مواجه با حتی یک دشمن، فرضتان این باشد که یک شیپور همراه دارد تا بقیه را خبر کند مگر اینکه با نگاه دقیق به او غیر از این ثابت شود.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
مراقب پیش‌آهنگان باشید

۳_ Fast Traveling

Fast Travel از روی نقشه و بدون حضور در مکان مخصوص، یک ویژگی منحصر به فرد در بازی‌ Elden Ring می‌باشد و نخستین باری است که می‌بینیم فرام سافتور (From Software) به این صورت Fast Travel را در بازی خود گنجانده. اگرچه قوانینی در مورد استفاده از آن وجود دارد که به راحتی هم نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

به عنوان مثال شما نمی‌توانید نقشه خود را در حین مبارزات باز کنید در نتیجه نمی‌توانید در زمان مبارزه با دشمنان Fast Travel داشته باشید، در چنین شرایطی اگر واقعاً نیاز مبرهنی برای خارج شدن از شرایط پیش آمده دارید باید قید تمام runeهای کسب شده را بزنید و با ابزار مخصوص این کار به نام Memory of grace دوباره به آخرین Graceی که آن را فعال کردید، بازگردید. قانون دیگر این است که نمی‌توانید در حین کاوش در سیاه‌چاله‌های کوچک Fast Travel داشته باشید، اگرچه شکست دادن Boss موجود در سیاه‌چاله‌های بازی باعث ایجاد نوری می‌شود که می‌توانید با فعال کردن و استفاده از آن به یکباره به ورودی سیاهچاله بروید. جالب اینجاست که این قانون در مورد سیاهچاله‌های بزرگتر صدق نمی‌کند، به این معنی که شما می‌توانید در این مناطق هر زمان که لازم دیدید با Fast Travel به Grace مورد نظر بازگردید.

همچنین گاهی اوقات، برخوردهایی درطول بازی با شخصیت‌ها خواهید داشت که تنها زمانی رخ می‌دهد که شما با استفاده از Fast Travel، به مکانی خاص بروید. به عنوان مثال، حتماً هنگامی که برای اولین بار با ملینا صحبت کردید سریع به کلیسای مخروبه‌ی Elleh بروید. در آنجا شخصی برای ورود به سرزمین میانه به شما خوشامد می‌گوید و زنگی که با آن می‌توانید نیروی کمکی احضار کنید را به شما می‌دهد.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
منطقه‌ی Limgrave و مکان‌های Fast Travel آن

Bossهای انتخابی خاص و نقطه‌ی قوت ما

در سرزمین میانه برخی از Bossها بسیار بزرگ هستند همانند اژدهایان و می‌توانند با حملات دور برد خود به سرعت بخش‌های بزرگی از یک منطقه را به یک میدان جنگ تمام عیار تبدیل کنند. این باس‌ها با یک حرکت خود می‌توانند درختان را از ریشه بکنند و صخره‌ها را در هم بشکنند تا کسی که مزاحم آرامششان شده را پیدا و یک درس حسابی به آن بدهند. حالا اگر به مقدار کافی از میدان نبرد با یک باس دور شوید، آن‌ها به همان جایی که نخستین بار مشاهده کردید باز می‌گردند و شما می‌توانید یک نفس راحت بکشید. در خیلی از بازی‌های فرام سافتور مثل Sekiro، این کار باعث بازیابی کامل سلامتی باس می‌شد. اما خبر خوش این است که در Elden Ring شرایط کمی متفاوت است.

با فرار شما از صحنه‌ی نبرد، سلامتی باس‌ها بازیابی نمی‌شود. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به عقب برگردید و فرار کنید و بعد از بازیابی کامل شرایط خود، از جایی که کار را رها کردید مسیر مبارزه را ادامه دهید البته گفتنی است که نباید در Graceها استراحت کنید و یا از گزینه‌ی Fast Travel استفاده کنید. حقیقتاً خود بنده با فهمیدن این موضوع توانستم ۲ عدد از اژدهایان را در همان ساعات اولیه‌ی بازی از پا در بیاورم.

انتخاب با شماست. نبرد تن به تن یا راه گفته شده؛ هر دو منتهی به یک جایزه می‌شود.

elden ring
به همین صورت از پشت به سمت این باس‌ها عظیم‌الجسه حرکت و با یک ضربه‌ی شارژ شده‌ی سنگین، صدمه‌ی زیادی وارد می‌کنیم حالا نوبت به فرار می‌رسد تا آنجایی که می‌شود از میدان نبرد دور می‌شویم و بعد از این که باس بیخیال ما شد، دوباره همین کار را تکرار می‌کنیم تا باس از پا در بیاید.

بمیر دیگه لعنتی!!!

در نقاط خاصی از Elden Ring ممکن است در مورد «آن‌هایی که در مرگ زندگی می‌کنند» دیالوگ‌هایی بشنوید. در واقع این دیالوگ‌ها به افرادی اشاره می‌کند که به واسطه‌ی نفرینی، بعد از مرگ هم به زندگی خود با جسمی مرده ادامه می‌دهند. این نفرین به این صورت است که فرد با اینکه مرده و دیگر در این دنیا زندگی نمی‌کند اما جسم او جاودانه است و تا ابد به حیات خود ادامه می‌دهد مگر این که نفرین بشکند. دشمنانی که دارای اسکلت‌های انسانی‌اند از همین نوع‌ می‌باشند که پس از ضربه زدن و کاملاً متلاشی شدن، می‌توانند خود را به طور کامل احیا کنند.

ساده‌ترین راه حل موجود برای این مشکل استفاده از جادوی مقدسی (Holy Magic) می‌باشد که نفرین را از بین می‌برد. همچنین ساختن کوزه‌های مقدس و پرتاب آن‌ها به این مردگان و یا آغشته کردن سلاح خود با جادوی مقدس نیز راهگشا خواهد بود. اگر هنوز در ابتدای بازی هستید و به ابزارهایی مذکور دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از سلاح‌های عادی خودتان آن‌ها را شکست دهید فقط دقت داشته باشید، هنگامی که استخوان‌های آن‌ها روی زمین افتاده، در حالی که دوباره می‌خواهند زنده شوند درخشش سفید رنگی روی استخوان‌ها به وجود می‌آید. مطمئن شوید که در طول این انیمیشن به استخوان‌ها ضربه می‌زنید تا برای همیشه آن‌ها را از این زندگی فلاکت‌بار نجات دهید.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
مطمئن شوید که در طول این انیمیشن به استخوان‌ها ضربه می‌زنید تا برای همیشه آن‌ها را از این زندگی فلاکت‌بار نجات دهید.

کمی ماجراجوتر باشید

کاوش در سیاه‌چاله‌های Elden Ring بیشتر از بازی‌های قبلی سولزبورن بر روی پلتفرمینگ متمرکز شده است. آن هم فقط به دلیل اضافه شدن ویژگی جدیدی به این عنوان، یعنی «پریدن». پریدن در بازی بدان معنا است که محیط‌های بسیار بیشتری برای کشف وجود دارد و فرام سافتور هم در این مورد واقعا سنگ تمام گذاشته است. شما در Elden Ring می‌توانید از روی بام ساختمان‌ها و دیوارهای در حال فرو ریختن آن‌ها بپرید تا مناطق جدید، رازها و مسیرهای جایگزین راه اصلی را پیدا کنید. همچنین آسیب حاصل از افتادن در Elden Ring در مقایسه با عناوین قبلی بسیار کاهش یافته است به گونه‌ای که حتی در بخش‌های خاصی از Legacy Dungeons می‌توانید عملاً سقوط را تجربه کنید ولی در پایان زنده بمانید بنابراین با خیال راحت ماجراجویی کنید و به کاوش در محیط بدون هیچ حد و مرزی بپردازید.

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
چه با Torrent و چه پیاده، سعی کنید همه جا را کاوش کنید و از محیط‌های بازی لذت ببرید

در قسمت بعدی مقاله، نکات باقی مانده را تکمیل و به بررسی بهترین سلاح‌ها، مکان پیدا کردن آن‌ها و بخش‌های دیگر این بازی می‌پردازیم.

همچنین می‌توانید نقد کامل گیمفا از این بازی را به قلم آقای محمد حسین کریمی در اینجا مطالعه کنید.

Moein MM2The last Elden ringBehtfazUncle TCorvoMehran.BaDARKSIRENbabiiiX_Wolverine_XKurosO2AmirboldRedgurdCPJEAshen undead the bearerامیرعلی قربان‌پورmasoud pc gamerSdamhazerRezaGtxmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول
نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش اول