آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم

در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Good Will Hunting، فیلم Saving Private Ryan و یک سریال کره‌ای بپردازیم.

دهه نود میلادی، از جمله دهه‌های برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود که در آن، آثار بسیار برجسته و موفقی روی پرده سینماها اکران شدند. یکی از آثار برجسته این دهه، فیلم ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting) است که یک اثر فوق‌العاده احساسی و زیبا است که به مشکلات یک نابغه می‌پردازد.

دومین اثر نیز فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) است که از جمله برترین فیلم‌های دهه نود میلادی و همچنین تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم که شاهکاری در ژانر جنگی است، فوق‌العاده جذاب و واقع‌گرایانه است و داستانی گیرا را به تصویر کشیده است.

در پایان نیز سریال کره‌ای پادشاهی (Kingdom) را معرفی خواهیم کرد. این سریال که از جمله سریال‌های جدید سرویس نتفیلکس به شمار می‌رود، توانسته تا چندین ژانر را با یکدیگر ترکیب نماید و یک اثر جذاب و تماشایی است. سریال «پادشاهی» داستان را کش نداده و به راحتی می‌توان از آن لذت برد.

فیلم ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting)

فیلم ویل هانتینگ خوب good will hunting

در سال ۱۹۹۷ میلادی، گاس ون سنت (Gus Van Sant) کارگردانی فیلم «ویل هانتینگ خوب» را در دست داشت. این فیلم، یک اثر روانشناختی و درام است که فیلم‌نامه آن را مت دیمون (Matt Damon) و بن افلک (Ben Affleck) قلم زده‌اند.

فیلم «ویل هانتینگ خوب»، داستان یک نظافتچی ۲۰ ساله اهل جنوب بوستون به نام ویل هانتینگ با بازی مت دیمون را دنبال می‌کند. او یک نابغه ناشناخته محسوب می‌شود. او پس از اهانت به یک افسر پلیس، مجبور می‌شود تا یک تعهدنامه را امضا کند و در جلساتی با یک روانشناس با بازی رابین ویلیامز (Robin Williams) شرکت کند.

او در عین شرکت در این جلسات روانشناسی، باید در حل معادلات ریاضی با یک پروفسور برجسته با بازی استلان اسکارشگورد (Stellan Skarsgård) همکاری کند. در طی این جلسات روانشناسی، ویل هانتینگ در مورد گذشته‌اش، دوستش با بازی بن افلک، نامزدش با بازی مینی درایور (Minnie Driver) و همچنین آینده‌اش فکر می‌کند.

فیلم «ویل هانتینگ خوب»، یک اثر بسیار موفق محسوب می‌شود. این فیلم از لحاظ مالی فوق‌العاده عمل کرده است. این فیلم که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده، در اکران خود در سینماها بیش از ۲۲۵ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم همچنین مورد پسند منتقدان قرار گرفته و در ۹ بخش در مراسم اسکار، نامزد دریافت جایزه شده است.

این فیلم، یک قوس داستانی قابل پیش‌بینی را دنبال می‌کند اما دارای ویژگی‌های عجیبی است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند. این فیلم سرشار از نقش‌آفرینی‌های خارق‌العاده از سوی بازیگران است. در همین حین، این فیلم توانسته تا یک درام غنی، سرگرم‌کننده و احساسی باقی بماند.

در کل، نقش‌آفرینی تمام بازیگران در این فیلم بسیار عالی بوده است؛ هر چند، مت دیمون به خوبی توانسته تا نقش یک فرد نابغه با مشکلات متعدد را به تصویر بکشد. نقش‌آفرینی او در این فیلم واقعا قابل ستایش است. فراتر از این نقش‌آفرینی درخشان از سوی مت دیمون، این فیلم، یک اثر صمیمی، احساسی و سرگرم‌کننده است.

جذبه و گیرایی مت دیمون در کنار نقش‌آفرینی رابین ویلیامز واقعا عالی است. جدا از فیلم‌نامه‌ای بسیار عالی از مت دیمون و بن افلک، سبک کارگردان گاس ون سنت جذاب و تماشایی است. در کل، فیلم «ویل هانتینگ خوب» از جمله آثاری است که روی شما اثر خواهد گذاشت.

در کل، این فیلم یک اثر فوق‌العاده جذاب، گیرا و احساسی است که بازیگران آن فوق‌العاده هستند. این فیلم را می‌توان شروع کارنامه هنری موفق مت دیمون و بن افلک دانست. این فیلم، اثری تاثیرگذار است که تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد.

فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)

فیلم نجات سرباز رایان saving private ryan

فیلم‌نامه فیلم «نجات سرباز رایان» را رابرت رودات (Robert Rodat) قلم زده است. این اثر، یک فیلم حماسی و جنگی است که توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) کارگردانی شده است. این فیلم در سال ۱۹۹۸ میلادی روی پرده سینماها به اکران در آمد و حمله متفقین به ساحل نورماندی در جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد.

فیلم «نجات سرباز رایان»، داستان کاپیتان تکاوران ارتش آمریکا به نام جان اچ میلر با بازی تام هنکس (Tom Hanks) و گروه تحت فرمانش را دنبال می‎‌کند. آن‌ها وظیفه دارند تا یک سرباز چترباز به نام جیمز فرانسیس رایان با بازی مت دیمون (Matt Damon) را پیدا کنند و او را به پشت خط مقدم بازگردانند.

او سه برادر خود را در طی جنگ از دست داده است و از همین رو، تنها فرزند خانواده‌اش به شمار می‌رود و هر چه سریع‌تر باید به آمریکا بازگردد.

فیلم «نجات سرباز رایان» در فروش جهانی خود در گیشه به مبلغ ۴۸۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است. این فیلم همچنین عملکردی بسیار عالی از نظر منتقدان داشته است و بسیار مورد ستایش قرار گرفته است. برخی از افراد، این فیلم را از جمله برترین آثار می‌دانند. این فیلم در مراسم اسکار برنده ۵ جایزه اسکار شده بود.

تام هنکس بار دیگر یک نقش‌آفرینی خارق‌العاده از خود به جای گذاشته است. علاوه بر این، استیون اسپیلبرگ توانسته تا با این فیلم، ژانر جنگی را دچار تغییر اساسی کند. او با استفاده از تصویرگری واقع‌گرایانه‌تر از جنگ، توانسته تا این فیلم را به یک اثر برجسته تبدیل نماید.

فیلم «نجات سرباز رایان» توانسته تا صحنه‌های اکشن و جنگی فوق‌العاده حساس و جذابی را به تصویر بکشد و در عین حال، به نقد جنگ پرداخته است. این فیلم، به ستایش جنگ نمی‌پردازد و همچنین، در مورد نبردهای خونین آن دروغ نمی‌گوید.

در کل، می‌توان گفت که فیلم «نجات سرباز رایان» از جمله برجسته‌ترین فیلم‌های دهه نود و در کل تمام تاریخ سینما به شمار می‌رود و در دیدن آن نباید شک کرد. این فیلم، یک شاهکار هنری ساخته استیون اسپیلبرگ و یک نقش‌آفرینی خارق‌العاده از تام هنکس محسوب می‌شود.

سریال پادشاهی (Kingdom)

سریال kingdom

در این آخر هفته، قرار است به شما یک سریال کره‌ای جذاب را معرفی کنیم. سریال «پادشاهی» اثری در ژانر درام، هیجانی و ترسناک به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۹ میلادی در سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. کیم یون هی (Kim Eun-hee) این سریال را خلق کرده است.

سریال «پادشاهی»، اولین سریال کره‌ای اوریجینال سرویس آنلاین نتفلیکس محسوب می‌شود. تمام قسمت‌های فصل اول این سریال را کیم سئونگ هان (Kim Seong-hun) کارگردانی کرده است. پارک این جه (Park In-je) نیز برخی از قسمت‌های فصل دوم را کارگردانی کرده است.

اتفاقات سریال «پادشاهی» در قرن شانزدهم میلادی و سه سال پس از جنگ ایمجین و در کشوری خیالی به نام چوسان (کره امروزی) رخ می‌دهند. این سریال، داستان سیاسی و هیجانی خود را با عناصری از ژانر ترسناک و زامبی ترکیب کرده است.

این سریال، داستان شاهزاده چوسان به نام لی چانگ را دنبال می‌کند که در تلاش است تا در مورد بیماری مرموزی که اخیرا در پادشاهی پخش شده است، تحقیق کند. با این حال، او به سرعت متوجه می‌شود که در میانه یک همه‌گیری بسیار گسترده و مرگبار گرفتار شده است. او در عین اینکه باید جلوی این بیماری را بگیرد، باید جلوی رقبایش از دست یافتن به تاج و تخت را نیز بگیرد.

فصل اول این سریال با استقبال خوبی روبه‌رو شد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی روی سرویس نتفلیکس عرضه شد. یک قسمت ویژه و سینمایی نیز برای این سریال تحت عنوان آشین از شمال (Ashin of the North) در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. این قسمت ویژه، یک دنباله و نسخه فرعی‌ برای فصل دوم سریال به شمار می‌رود.

با اینکه آثار زامبی محور در سینمای غرب کاهش پیدا کرده است اما کره جنوبی توانسته تا با رویکردی تازه، جان تازه‌ای به این ژانر بدهد. در سال‌های اخیر، آثاری بسیار عالی از این ژانر منتشر شده است و یکی از آن‌ها نیز سریال «پادشاهی» است.

این سریال، ترکیبی جذاب و تماشایی از خون، وحشت و سیاست است. فیلمبرداری سریال به زیبایی انجام شده است و در صحنه‌های حمله زامبی‌ها یا نبردها به خوبی روی کاراکترها تمرکز شده است. در کل، فصل اول و دوم این سریال جمعا ۱۲ قسمت دارند که به راحتی می‌توان آن‎‌ها را تماشا کرد و از آن لذت برد.


در پایان، در این سری مطلب از مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، به شما فیلم «ویل هانتینگ خوب»، فیلم «نجات سرباز رایان» و همچنین سریال کره‌ای «پادشاهی» را معرفی کردیم. آخر هفته خوبی داشته باشید.

Ryan Bonesیوهان1100

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    عجب فیلمای فوق العاده ای. یاد رابین ویلیامز گرامی چقدر چهره ی مظلوم و خندانی داشت و چقدر عجیبه که همچین آدم خندانی از درون افسرده باشه. حیف واقعا البته چند وقته پیش همسرش گفت دلیل اصلی مرگش یه بیماری عجیب به اسم دمانس جسم لویی بوده که انگار مغز از دسترس خود فرد خارج می کرده… عجیبتر اینکه حدودا ۱۳-۱۴ سال قبلش ویلیامز توی فیلم Awakenings نقش دکتری رو بازی میکنه که به دنبال درمان بیماری آنسفالیت مغزی بوده و اون بیماری هم مغر رو شدیدا محدود میکرده در حدی که ساده ترین رفتارها رو نمیتونسته کنترل کنه و گاها بیمار به خواب میرفته و نمیدونسته چه مدت گذشته. خدا همه رفتگانو بیامرزه .
    کسانی که هر از گاهی فیلمای دوبله هم نگاه میکردن میدونن که صدای آقای جلال مقامی عجیب به چهره ی رابین ویلیامز می نشست.

    Ryan Bonesیوهان
  • K گفت:

    فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)عالی از هر نظروالان میرم یبار دیگه واسه تماشاش

    یوهان
  • K گفت:

    اینها هم بد نیستن پیشنهاد میکنم خواستین ببینینDredd 2012 وAlpha 2018

    یوهان
  • فرشاد گفت:

    خدا بیامرز رابین ویلیامز رو ۲ فیلم ابتدایی یعنی Good Will Hunting و نجات سرباز رایان به جرائت زیباترین و جزو بهترین فیلم های تاریخ هستن کلا هر فیلمی که تام هنکس و رابین ویلیامز خدا بیامرز توش باشن رو بدون خوندن حتی یه خط کامنت یا نقد برید ببنید این ۲ بازیگر جزو معدود بازیگرانی هستن که کار بد ندارن تو کارنامه اشون حضرت تام هنکس که اسطوره اس عمو رابین هم که سلطانه

    یوهان
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Good Will Hunting تا Kingdom - گیمفا