نقد و بررسی بازی CrossfireX؛ شوتر بیبخار!
بازی CrossfireX عرضه شده تا تبدیل به یکی از عجیبترین بازیهای شوتر منتشر شده در ده سال اخیر شود. با گیمفا و نقد و بررسی بازی CrossfireX همراه باشید.
نسخهی اورجینال و اصلی Crossfire یک بازی به شدت محبوب در بازار شرق و خصوصا کشور چین به حساب میآید. بازی مذکور توسط استودیوی Smilegate Entertainment، سازندهای که این روزها با Lost Ark اینترنت را تصاحب کرده است، ساخته شد. خالقان این اثر قصد داشتند تا دامنهی بازیکنان این بازی را گسترش داده و آن را به بازار غرب معرفی کنند. برای رسیدن به این هدف، آنها با استودیوی رمدی (Remedy) همکاری کرده و با کمک تبلیغاتی Microsoft، عنوان CrossfireX را توسعه دادند.
بیایید ابتدا با بخش بهتر بازی شروع کنیم. کمپین یا بخش داستانی CrossfireX توسط یکی از محبوبترین استودیوهای بازیسازی اروپا ساخته شده است. رمدی که پیشتر سابقه ساخت عناوین زیادی چون Control و Alan Wake در کارنامهاش دیده میشود، وظیفهی کامل ساخت بخش داستانی بازی را برعهده گرفت. این امر از چندین جهت عجیب بود. اولین نکته این است که رمدی تاحالا روی یک بازی اولشخص کار نکرده بود و تمام آثار این شرکت، از زاویه دید سومشخص دنبال میشدند. CrossfireX قرار بود اولین شوتر اولشخص ساخته شده توسط رمدی باشد. همین امر موجب نگرانی برخی از طرفداران این شرکت شد.
اولین رونمایی از کمپین بازی در رویداد Xbox Games Showcase 2020 صورت گرفت. یک تریلر جذاب و دیدنی که حتی دیجیتال فاندری هم به تحسین از نمایش گرافیکیاش پرداخت. در این تریلر شخصیتهای مختلفی را میدیدیم که به وضوح اهمیت بالای آنها در داستان مشخص بود. جدای از اینها، گرافیک و گیمپلی بازی جذاب بهنظر میرسید. شخصاً با دیدن آن تریلر به شدت برای بازی هایپ شده بودم. حالا کمپین بازی اینجاست و میتوانم به شما بگویم، تا حد زیادی به انتظاراتم پاسخ داده است.
بازی از دو بخش داستانی مجزا تشکیل شده است. این دو بخش، Operation Catalyst و Operation Spectre نام دارند. هرکدام از این کمپینها تجربهای ۲ الی ۳ ساعته را در اختیار شما قرار میدهند. بخش داستانی Operation Catalyst به نوعی مقدمهی اولیه برای کمپین اصلی به شمار میرود. داستان بازی در خصوص دو گروه ارتشی و نظامی با نامهای Blacklist و Global Risk جریان دارد که همواره با یکدیگر در نبرد هستند و هر کاری برای از بین بردن یکدیگر انجام میدهند. کمپین اول شما را در تیم Global Risk قرار میدهد که در آن چهار سرباز با نامهای Hall ،Randal ،Moralez و Rob، وارد ماموریتی مهم در منطقهی Azkharzia میشوند.
هدف این گروه دستگیری یکی از اعضای مهم Blacklist، یعنی Alexander Steiner است. بدون اغراق، کمپین اول رمدی روایت خوبی دارد، اما یک سری ضعفهای کوچک در داستان، جلوی تبدیل شدن آن به تجربهای به یادماندنی را میگیرند. داستان Operation Catalyst پر از سورپرایزهای مختلف و لحظات جذاب است، اما روابط بین شخصیتها، امکان ارتباطگیری با داستان را سلب میکند. اشتباه نکنید، مشکل شخصیتپردازی کاراکترها نیست؛ مشکل این است که آنها بیش از حد در اختیار داستان قرار دارند.
اولین مشکل روایت، شروع بدون مقدمه آن است. داستان حتی سعی نمیکند گروههای مختلف و اتفاقات جهان بازی را توضیح بدهد. داستان حتی آرام هم شروع نمیشود و خیلی زود شما را در جریان اتفاقات تند و سریع خود قرار میدهد. این باعث میشود که بهجای تمرکز روی شخصیتها، روی فهمیدن جهان بازی تمرکز کنید و اینجا اولین ایراد بازی نمایان میشود. شخصیتها پردازش خوبی دارند، اما بازی به آنها فرصت تکامل نمیدهد. بازی دائماً سعی دارد از نقطهی A به نقطه B برسد و علیرغم تلاش کاذبی که برای جذابتر نشان دادن Hall انجام میدهد، در این امر به شکل فجیعی شکست میخورد.
صداگذاری شخصیتها به بهترین شکل انجام شده و دیالوگنویسی با کیفیت، تاثیرگذاری آنها را بیشتر میکند؛ اما مشکل از جای دیگری نشات میگیرد. بازی به عمق رابطهی این گروه نمیپردازد و در انتهای کار، آنها را چیزی جز یک گروه سرباز در حال انجام وظیفه نشان نمیدهد. به عنوان مثال، به رابطهی مکتاویش و پرایس از همان شمارهی اول Modern Warfare نگاه کنید. این دو شخصیت مانند شخصیتهای Operation Catalyst، به دنبال انجام وظیفه و اتمام ماموریت هستند. اتفاقات غیرمنتظره، کاری میکند که بفهمیم رابطهی این دو، چیزی بیشتر از دو سرباز عادی است. رمدی سعی دارد چنین کاری انجام دهد، اما به دلیل همان تمرکز بیشتر روی روایت تا شخصیتها، داستان را فدای روابط کاراکترها میکند.
در نهایت با اینکه آنها شخصیتپردازی خوبی دارند، اما نمیتوانید ارتباط خود را با کاراکترها قویتر کنید. مهمترین عامل این ضعف، عجلهی بیش از حد و بیدلیل رمدی برای نتیجهگیری در داستان است. سازنده میخواهد در ذهن مخاطب یک علامت سوال ایجاد کند (که البته جذاب است) و متاسفانه، در کل جریان داستان سعی میکند به همان یک سوال پاسخ دهد. نتیجهی این فرمول، داستانی میشود که روایت جذابی دارد، اما بیش از حد ساده و قابل پیشبینی است. به لطف صحنههای سینماتیک خوب و کارگردانی هوشمندانه کاتسینها، میانپردههای بازی وظیفهی خود در روایت داستان را به بهترین شکل انجام میدهند.
خوشبختانه پایان Operation Catalyst برعکس کمپین دوم، نتیجهگیری و پایان خوبی به همراه دارد. کمپین اول از خلاء یک آنتاگونیست درست و حسابی هم رنج میبرد و حضور کوتاه Steiner، هیچ کمکی در جذابتر شدن داستان نمیکند. بخش دیگری از روایت برعهدهی دستنوشتهها و رادیوهای اطراف محیط است که خوب به وظایف خود عمل میکنند. دستنوشتهها به زبان ساده نوشته شدهاند و افراد با سطح زبان متوسط هم میتوانند آنها را بخوانند و متوجه شوند.
کمپین دوم نسخهی ضعیفتر نقاط قوت کمپین اول را شامل میشود. در Operation Spectre، شما در گروه Blacklist در نقش سربازی به نام Logan قرار میگیرید. وظیفهی شما محافظت از یک فرد و اطلاعات خاص است که Global Risk قصد در از بین بردن آنها دارد. هرچند شخصیتپردازی Logan را در کمپین دوم تحسین میکنم، اما روابط بین گروه و پردازش شخصیتی در کمپین دوم، حتی بدتر از قبل عمل میکند. باز هم مقصر اصلی در این اتفاق، عجلهی رمدی در به پایان رساندن داستان و نتیجهگیری از آن است.
نویسنده قصد دارد نشان دهد که هرکدام از افراد در دو گروه Blacklist و Global Risk، تنها بازیچهی اهداف شیطانی رئسای خود هستند. این مقصود رمدی را تحسین میکنم و انصافا این جنبه روایی، خوب در بازی پیادهسازی میشود. خوشبختانه روایت در کمپین دوم بهتر و جذابتر دنبال میشود و حتی میانپردهها، از کیفیت بهتری برخوردارند. با توجه به اینکه تریلرهای بازی تنها قسمتهای داستانی Operation Spectre را نشان میداد، حدس میزنم رمدی در ابتدا، تنها بخش دوم کمپین را توسعه داده بود. در ادامه با بررسیهای دقیقتر، تصمیم گرفت یک بخش داستانی دیگر را به عنوان پیشدرآمد بسازد. این نکته حتی در طراحی مراحل، کیفیت کاتسینها و شیوهی روایت داستان نیز قابل فهم است.
کمپبن دوم مشکل عدم وجود آنتاگونیست خوب را حل میکند. دو شخصیت منفی اصلی در دو جناح قرار دارند که کم و بیش از شخصیتپردازی نسبتاً خوبی برخوردارند. پایانبندی و نتیجهگیری، پاشنه آشیل بخش داستانی دوم به حساب میآید. پایان بازی به قدری بد است که حتی نمیفهمید دنبالهای در کار خواهد بود یا خیر. یک نتیجهگیری قابل پیشبینی، روایت عجولانه و روایت کلیشهای احساسات، تمام چیزی است که شما در پایان CrossfireX نصیبتان خواهد شد. در نهایت، Operation Spectre در تمامی زمینهها از Operation Catalyst کمپین جذابتری است، اما در شخصیتپردازی و پایانبندی به مراتب ضعیفتر عمل میکند.
بازی CrossfireX با موتور گرافیکی Northlight توسعه پیدا کرده است؛ همان انجینی که رمدی با آن Control و Quantum Break را ساخته بود. این انجین پیشتر تواناییهای خود را در طراحی هنری Photo-Realistic نشان داده بود. CrossfireX نیز در همین سبک گرافیکی ساخته شده و تجربهای چشمنواز را به ارمغان آورده است. کیفیت تکسچرها بینظیر بوده و تقریبا در تمام مکانهای بازی، حس زیبایی به شما منتقل میشود. رمدی حتی به کوچکترین جزئیات اشیاء توجه کرده است. این مهم به لطف نورپردازی فوقالعادهی بازی حتی بهتر خود را نشان میدهد.
استفادهی مناسب و بهجا از نورهای رنگی، شدت روشنایی استاندارد در مکانهای مختلف و بازتابهای با کیفیت، از جمله نقاط قوت بازی در زمینهی نورپردازی هستند. با این حال، نمیتوان از کیفیت بد سایهها صحبت نکرد. سایهها Anti-Aliasing ندارند و به صورت بریده نمایش داده میشوند. این امر وقتی آزاردهنده میشود که روی صورت شخصیتها سایه میافتد. بازیهای رمدی همواره به داشتن فیزیک دیوانهکننده معروف بودند، CrossfireX در این زمینه نیز سربلند است. تقریبا تمام اشیاء داخل محیط قابلیت تخریبپذیری دارند و حتی چاقوی شما میتواند روی تمام وسایل خط و خش بیندازد.
از طراحی هنری بینظیر رمدی هم نباید گذشت کرد. کارگردانی هنری در تک تک مکانهای بازی به بهترین شکل انجام گرفته و باعث بالاتر رفتن حس واقعگرایانهی بازی میشود. هرچقدر کمپین CrossfireX در زمینهی هنری و بصری زیبا و چشمنواز است، در زمینهی فنی یک آبروریزی نسبی به شمار میرود. نبود باگ در بازی به دلیل محیطهای کوچک، خلوت و خطی امر عجیبی نیست، اما بازی به شدت از مشکل افت فریم رنج میبرد. افت فریم به قدری نیست که تجربهی بازی را مشکلساز کند، اما همواره چندین فریم دراپ دارد که موجب سردرد بازیکن میشود. این افت فریم هنگام شلیک گلوله و محیطهای پر برخورد، بیش از حالت عادی خود را نشان میدهد.
افت فریم مربوطه در کمپین اول بیشتر است، اما تا آخر بازی دست از سر شما برنمیدارد. در طول تجربه، دوبار با کرش مواجه شدم و از اجبار، بازی را باری دیگر اجرا کردم. یک مشکل یا اصطلاحا باگ اعصاب خرد کن دیگر هم در بازی وجود دارد. اگر در حین پخش میانپردههای اصلی، منوی ایکس باکس را باز کنید و به بازی برگردید، صدای کاتسین تا چکپوینت بعدی به کل قطع میشود! کمپین بازی CrossfireX از حیث انیمیشن، عملکردی ضد و نقیض دارد. انیمیشنها در طول گیمپلی کیفیت نسبتاً خوبی دارند، اما هنگام کاتسینها به خوبی همیشه نیستند. انیمیشن صورت شخصیتها در طول میانپردهها، گاهی ذوق شما را کور میکنند.
کمپینهای بازی CrossfireX از تنوع محیطی قابل قبولی بهره میبرند. گاهی در معدنهای زیرزمینی به مبارزه میپردازید، گاهی هم در یک قطار در حال حرکت. طراحی و تنوع محیط کاملاً با نحوه روایت بازی همخوانی دارند. در خصوص گانپلی بازی میتوان نظرات ضد و نقیضی را به کار برد. گانپلی نه آنقدر بد است که تجربهی بازی را غیرممکن کند، نه آنقدر خوب است که حتی نزدیک به استانداردهای سری Call of Duty و امثال آن شود. گانپلی در بهترین حالت قابل قبول است. تنوع سلاحها اما در سطح مناسبی قرار ندارد. سلاحهای بازی تقریبا در اواسط بازی تکراری میشوند و نه تنها کارایی متفاوتی را به نمایش نمیگذارند، بلکه طراحی ظاهری و صداگذاری مشابهی هم دارند.
در نهایت طراحی مراحل و لول دیزاین بازی هم به مرور زمان تکرای میشود. هرچند از شوتر اول شخص خطی انتظار تحولی شگفتانگیز را نداریم، اما با توجه به نظامی بودن بازی، سازندگان میتوانستند مراحل متنوعتری توسعه دهند. تقریبا ۹۰ درصد روند بازی به پیشروی پیاده و شلیک کردن به دشمنان خلاصه میشود. نه خبری از تانکسواری است، نه قرار است سوار هلیکوپتر یا هواپیمای جنگی بشوید؛ فقط پیاده به مبارزه میپردازید! یک سری نوآوریهای خاص در گیمپلی Operation Spectre انجام گرفته که طراحی مراحل را کمی بهتر از کمپین اول به نمایش میگذارند. در کل لول دیزاین CrossfireX کمی تکراری میشود اما آسیب بزرگی به تجربه شما وارد نکرده و شما را از بازی خسته نمیکند.
هوش مصنوعی دشمنان سطح خوبی دارد و در درجه سختی بالا، آنها میتوانند شما را به چالش بکشند. بازی زیاد شما را به همراه همرزمانتان وارد میدان نبرد نمیکند، برای همین نتوانستم به خوبی کیفیت هوش مصنوعی یارها را بسنجم. با این حال، در اندک همراهیهای صورت گرفته، مشکلی در طراحی AI آنها ندیدم. در این بین، نباید از ویژگی جالب Bullet Time هم غافل شویم که با کند کردن زمان، لحظات جالبی را هنگام مبارزه رقم میزند.
بازی در زمینه موسیقی و صداگذاری شخصیتها در سطح عناوین با کیفیت ظاهر میشود. موسیقیهای فوقالعادهای هنگام نبرد نواخته میشوند که هیجان و آدرنالین شما را چندین برابر میکنند. قطعات مختلفی در بازی قرار دارند و به همین دلیل، حس تکرار در ترانههای متن بازی ایجاد نمیشود. به جز سلاحها، دیگر صداگذاریها مانند انفجار و تخریبها نیز در کیفیت مطلوبی قرار دارند. صداگذاری شخصیتها هم همانطور که پیشتر در بررسی اشاره کردم، آنقدر خوب است که یک تنه شخصیتپردازی را چند سطح بهبود میبخشد.
در نهایت، کمپین رمدی با تمام مشکلهایش در گیمپلی، گرافیک فنی و داستان، کماکان ارزش تجربه را دارد. بخش داستانی CrossfireX تنها حالتی است که ارزش تجربه را دارد؛ چرا که بخش چندنفره تا به این لحظه با اختلاف بدترین مولتیپلیر سال جاری است!
بخش چندنفرهی CrossfireX توسط شرکت اسمایلگیت ساخته شده است و شامل دو حالت کلی میشود. حالت Modern یک گانپلی مانند شوترهای امروزی را به نمایش میگذارد. حالت Classic شباهتهای زیادی با عناوینی مانند CS:GO دارد. از حالت Modern شروع میکنم که به مراتب از Classic بهتر است. اولین چیزی که در بخش چندنفرهی CrossfireX توجه شما را به خود جلب میکند، تعداد پایین حالتهای قابل بازی و نقشههای آنها است. بخش Modern به طور کلی دو بخش و دو نقشه دارد که به هر حالت بازی، یک نقشه اختصاص داده شده است. اولین حالتی که به چشمتان میخورد، Search and Destroy نام دارد.
در این حالت، باید به مکانهای مشخص شده بروید و بمب را خنثی کنید. با کشتن دشمنها هم میتوانید به پیروزی دست پیدا کنید. این بخش یک کپی ناقص از قوانین و چهارچوب بازی Rainbow Six است. با هر بار مرگ در این حالت، تا دور بعدی Respawn نمیشوید. مشکلات پایهای حالت مولتیپلیر بازی از همان تجربهی اول شما لمس میشوند. هرچقدر کمپین CrossfireX در بخش فنی فاجعه بود، حالت چندنفرهی آن حتی رمدی را هم شرمنده میکند! گاهی در شروع هر دست متوجه میشوید که برخی دکمهها کار نمیکنند. بعضی اوقات، درون در و دیوار گیر میکنید. حتی گاهی ممکن است با غیب شدن دشمنها روبهرو شوید.
از افت فریم شدید بخش چندنفره نیز دردسری بزرگ است. افت فریم حتی از بخش کمپین هم وضعیت وخیمتری دارد و تجربهی بازی را مشکلساز میکند. گیمپلی و انیمیشنها همانند یک عنوان نسل هفتمی، تاریخ گذشته هستند. گانپلی فاجعه بازی هم کمکی به شرایط نمیکند. گانپلی آنقدر بد است که حرفهایترین بازیکنان هم نمیتوانند به خوبی به تجربهی بازی بپردازند. بازی حتی میان دشمنان و یارهای شما نیز تفاوتی قائل نمیشود و به جز اسم بالای سر آنها، نمیتوانید تفاوت آنها را تشخیص دهید. با وجود تمامی این ایرادها، تنها نقطه قوتی که در حالت Search and Destroy به چشم میآید، طراحی خوب نقشهی آن است که بازی این نقطه قوت را هم در حالتهای دیگر از دست میدهد.
مود Point Capture تنها مود قابل بازی و قابل تحمل در کل تجربهی مولتی پلیر بازی است. شما باید به همراه تیمتان سه بخش B ،A و C را تصاحب کنید. هرچند نقشه آنقدر کوچک است که کمی به تجربهی این حالت آسیب میزند، اما در کل با حالت سرگرمکنندهای مواجه هستیم که البته بهتر از آن را در بازیهای مختلف دیدهایم.
وقتی به بخش کلاسیک برسیم، وضعیت گریهآور میشود! بازی بدترین تقلید ممکن از CS:GO را انجام داده است. سه حالت Team Death Match ،Nano و Spectre مهمترین بخشهای حالت کلاسیک هستند که هر کدام به نوبهی خود توهینآمیز هستند. نقشهی بازی Team Death Match یک راهرو با طولی به شدت کوتاه است. نقشه آنقدر سطحی است که گمان میشود کودکی دو ساله ایدهی ساخت آن را داده است!
در حالت Spectre، یک تیم به صورت نامرئی باید به تیم مرئی حمله کند. با توجه به طراحی فاجعهبار نقشه و عدم وجود ماموریت درست و حسابی، این حالت که پر از پتانسیل است، به کسلکنندهترین بخش مولتیپلیر تبدیل میشود. برنامهنویسان بازی حتی در طراحی پرش از اشیاء عاجز بودند و به سختی میتوان از روی آبجکتهای محیط پرید.
بخش سوم چندنفره به اسم Nano شناخته میشود. چیزی نزدیک به ۱۵ الی ۲۰ بازیکن در نقشهای به شکل مربع که بسیار کوچک است قرار میگیرند. ناگهان چندین هیولا ظاهر شده و به شما حمله میکنند. با یک ضربهی آن هیولا، شما تبدیل به یکی از آنها میشوید و باید بقیه بازیکنان را مبتلا کنید. جالب است که برای کشتن هیولاها باید به آنها ۱۵ تیر بزنید، ولی آنها با یک ضربه شما را از بین میبرند. جایی برای فرار هم نیست، زیرا نقشه به شدت کوچک است. جالبترین بخش اینجاست که بازی امکان دویدن را هم از شما سلب میکند.
داستان بدتر هم میشود. این نقشه دو مکان برای کمپ کردن دارد. تیر انسانها باعث میشود شما در نقش هیولا نتوانید رو به جلو حرکت کنید و در نهایت بمیرید. کافی است چهار بازیکن در آن مکان کمپ کنند؛ هیچ هیولایی دیگر نمیتواند نزدیکشان شود. برایم عجیب است که چطور سازندگان متوجه نشدند این حالت حتی غیر قابل بازی است.
بازی شامل یک بتلپس رایگان و یک بتلپس ۹ دلاری نیز میشود که مجموعاً ۵۰ لول آیتم و جایزه را در اختیار شما قرار میدهد. خوشبختانه سیستم پاداشدهی بازی مطلوب است و جوایز خوبی هم بابت پیشروی به شما تعلق میگیرد.
CrossfireX
در مجموع، CrossfireX یکی از ناامیدکنندهترین بازیهای امسال است. کمپین رمدی با کولهباری از مشکلاتش، کماکان ارزش تجربه را دارد؛ اما بخش چندنفره به کل بازی را کشته و چال میکند! این بازی به هیچ وجه ارزش خرید ندارد و تجربه کمپین آن جز از طریق گیمپس، به کسی پیشنهاد نمیشود.
نکات مثبت:
- روایت خوب داستان
- گرافیک هنری و بصری خوب بخش داستانی
- فیزیک جذاب در بخشهای داستانی
- قابلیت Bullet Time
- تنوع محیطی بخش کمپین
- سیستم پاداشدهی خوب و بتلپس قابل قبول
- موسیقی و صداگذاری مطلوب
نکات منفی:
- شخصیتپردازی کاراکترها مشکلاتی دارد
- مشکلات فنی متعدد نظیر باگ، افت فریم و کرش
- طراحی مراحل بازی بعد از مدتی تکراری میشود
- پایانبندی بد داستان
- تقریبا تمام ویژگیها و محتوای ارائه شده در بخش چندنفره
۵.۵
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
نظرات
شکست کامل بازی در تمامی جوانب آشکاره ، با چه فکری اینو ساختن خدا میدونه
“بی بخار” چیست؟
سونی: هه چی شد قرار بود رقیب جدید کالاف باشه که
مایکروسافت: هه دیگه نیازی بهش ندارم کالافو خریدم
یاد اون سکانس جاستیس لیگ افتادم
سوپرمن: چطور تونستی خونه رو از بانک بگیری
بتمن: بانک رو خریدم
زیر این پست فکر کنم افراد زیادی هیت کنن 😂
چند روز قبل کراس فایر ایکس رو بخاطر متای پایینش به حرفای من نسبت دادن ولی من کجا گفتم کراس فایر بهترین شوتر سال میشه و گوتی و نامزد میشه و … رو خودمم نمیدونم 😂
بنده تنها گفتم میتونه این بازی سرگرم کننده و خوب باشه. رمدی امیدوارم خوب بسازه و من بهش امید دارم. (همین)هنوزم سر حرفم هستم و برای من خیلی از بازی های سرگرم کننده هستن از فارکرای ۶ بگیر تا همین
دروغگویی هم حدی داره خخ
.
بهترین شوتر فعلا در نسل ۹ تا اینجا هیلو اینفینیت هست. من از هیلو تعریف کردم ولی بازم درمورد نامزدی و گوتی و متای بالای ۹۰ این بازی حرفی نزده بودم.
من از طرف مایکروسافت فقط به عناوین فورتزا و استارفیلد و فیبل و الدر بیشتر اشاره کردم چه از لحاظ متای بالای ۹۰ چه نامزدی و حتی گوتی شدنشون.
هروقت ایت بازیا منتشر شدن و متاشون پایین شد بگین
.
حال هر که هر چه دلش خوش است بگوید خخ
با وجود این فاجعه، اگه Nobody saves the world نبود میشد گفت عملکرد Xbox تا الان تو ۲۰۲۲ خیلی بد بوده.
توسعه دهنده: Remedy
ناشر: Smilegate Entertainment
ربطش به ایکس باکس ؟
سازنده smilegate ، و ناشرش ایکس باکسه. ناشرم نباشه انحصاری ایکس باکسه و در کارنامه انحصاری هاش می درخشه😃
نباید انحصاری میشد…
درسته انحصار اکس باکس هست ولی استودیو های مایکروسافت رو ساخت این بازی هیچ نقشی نداشتند،:-)
باید به این نکته اشاره کنم که مایکروسافت نه نظارت داشته روی این پروژه نه ناشر مستقیمش بوده؛ تنها طی یک قرارداد انحصاری تردپارتی که احتمالا زمانی بوده باشه، قراردادی به وجود آورده. با تشکر
مگه نمره متاش چند شده چنین نمره ای بهش دادین!🤔
یعنی اینقدر فاجعه شده!!!
متاش ۴۰ شده
پس با این حساب خیلی زیاد نمره دادید این زباله همون لیاقت نمره ۴۰ داره نه ۵۵
نصف کامنتای بعدی رو از بین بردید🙄😂
خسته نباشید آقای رنجبر
نقد کاملی بود
متاسفانه بازی نتونست از پس هایپ و توقع گیمرا بر بیاد
از رمدی بیشتر توقع میرفت
بخش مولتی بازی هم که انگار فاجعه هستش
یه سوال
چرا نمرات بازی منتشر نمیشه؟!
منتشر شده با ۸ تا نقد نمره ۴۲ گرفته
نذاشتن نقد هارو بدن بیرون مگرنه ابرو براش نمیموند، ولی فعلا با ۸ تا نقد متای ۴۱
کمپین خوبه تقریبا. نقد رو بخونید
اقای رنجبر ماله کشی هم حدی دارد
upsara.com/images/m768726_.jpg
ایکس باکس گیم استدیوز+رمدی+اسمایلگیت در توسعه بازی نقش داشتند
ناشر مستقیم بازی نبوده است اما جزئی از آن بوده است
+اینکه خود ایکس باکس هم یک پست هم دارد درباره اینکه نقش پر رنگی در توسعه نسخه های کنسولی این بازی داشتند
جوری حرف میزنید انگار ایکس باکس ی پولی داده و رفته هرچی ساختید بسازید فقط انحصاری ایکس باکس باشد خداحافظ!
آری ایکس باکس و مایکروسافت هیچگونه خبری نداشتند
A quiet man
متا ۲۹
سازنده اسکوعر انیکس
انحصاری ps4
پس فکر کنم مقصر این هم سونی باشه
صفحه اول گوگل شد منبع؟
تو تریلرهای بازی هیچ صحبتی از XGS نشده. اگه یکی از پابلیشرهاش XGS بود که بازی به طور کامل رو گیمپس نیومد.
این بازی هم مثل Stalker 2 نسخههای قدیمیش نسخه کنسولی نداشتن، حالا تنها کاری که Xbox این وسط انجام داده این بوده که ازشون درخواست کرده تا نسخه کنسولی رو در برنامههاشون جا بدن.
داداش این قرار بود رقیب خیلی شاخی باشه برای کالاف حالا که مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد رو خریده کراس فایر میخواد چیکار بنده خدا :/
یاد اون گزارشگر فوتبال علیفر افتادم که منبع حرفاش ویکیپدیا بود بعد سوتی داد در مورد سازنده یه استادیوم😂
جناب رنجبر
با تشکر از نقد قشنگتون.
ولی الان از کامنتتون منظورتون اینه که نیایم نگیم مایکروسافت چنین و چنان؟! چرا؟ واقعا چرا دوست ندارین ما خوشی کنیم؟!
اگ یه روزی برای پی سی یا پی اس بیاد عمرا بخرمش😐کاد به این بازی شرف داره.
خسته نباشید آقای رنجبر بابت این نقد و بررسی
به نظرم اصلا از اول سپردن این پروژه به دست استودیو رمدی کار غلطی بود. چون این استودیو هیچ تجربه ای در زمینه ساخت بازی ها شوتر اول شخص نداره و بهتر بود که بخش تک نفره بازی به یه استودیو دیگه سپرده می شد.
و در مورد بخش مولتی پلیر هم باید بگم که در یک کلام فاجعه است
زمان معرفی این گیم که چه هایپی انجام دادند درباره شما دوست گلم مگه میشه مایکروسافت پول بده نظارت نکنه دیگه ماست مالی هم حدی داره
Destruction AllStars متا ۶۲
Godfall متا ۶۱
انحصاری ps5
تازه ناشر Destruction AllStars هم سونیه
دیگه نبینمت 😉
مگه من از سونی حرف زدم یا ادعایی کردم که سونی نظارت میکنه یا نه 😐
سونی هم گاهی اوقات خراب کاری داره ولی خیلی اندک اما اونقدر انحصاری خفن در طول عمر کنسول بیرون میده که گاهی ادم میمونه کدوم رو اول بازی کنه و اون اندک شمار اصلا محو میشن
مثل the order که نسل ۸ بد بود یا درایو کلاب که اوایل خوب نبود و متای ۷۲ گرفت اما این بازی با ابدیتها شاهکاری شد برا خودش
من نمیدونم این تعصب مسخره برا چی هست مایکروسافت تنها خوبی که داره گیم پس هست که سونی داره با اسپارتاگوس جواب میده هرچند هر دوی این سرویس ها در بلند مدت به ضرر این دو کمپانی تموم میشن
تازه یادت رفت a quiet man و umbrella crop رو بگی که quiet man با متا ۲۸ و umbrella corp با متا ۳۸ به بهترین بازی جهان تبدیل شدن خسته نباشی سونی
سونی رو Jett نظارت کرد؟ رو Godfall چطور؟
بله متاسفانه نمیدونم چرا پلی مایکروسافت نظارت نداشت حتی ناشرش هم یکی دیگه هست من بازی رو هم بخش انلاینش رو دارم هم بخش داستانی اسمی از اکس باکس یا مایکروسافت گیم استودیوز دیده نمیشه.
در مورد استاکر ۲ هم، این چیزی که میگین صدق میکنه؟
اسکورن چطور؟
بله این دو بازی هم انحصاری third-party و انحصاری زمانی ایکس باکسن
هر وقت اومد حرف بزن
فعلا خدافظی
در مورد آمبرلا کروب به برا سونی عه چی درباره کیوت من چی دربارهاش فال چی دیس ال استارت هم این طوریه اینا متا چند گرفتن چی
کراسفایر یک بازی به شدت محبوب توی چینه. طبیعتا سرمایهگذاری و انحصاری کردن چنین چیزی میتونست یک برنامهریزی جذاب باشه. اونم وقتی اولین انتشارش رو توی بازار غرب تجربه میکرد. مایکروسافت نمیتونسته دخالت مستقیم داشته باشه. شرایط این بازی مثل دثلوپ برای پلیاستیشنه.
استفاده از واژههایی مثل مالهکشی و… برای من خندهداره. من به بازی که همه رسانههای ایران بهش نمره ۹ و ۹.۵ دادن، نمره ۸.۵ رو دادم چون به نظرم لیاقتش همین بوده.
هیچ دلیلی برای دفاع از مایکروسافت ندارم. فردا Fable هم بیاد بد باشه نقد میکنم بهش ۵.۵ میدم. من مثل خیلی از افراد کنسول پرست نیستم، طرفدار بازی خوبم. بهجای اینکه مایکروسافت رو بکوبید بیاید و تو کامنتها به افتضاحی که اسمایلگیت زد انتقاد کنید. هر خرابی رو ریشهیابی کنید و ببینید مقصر اصلی کی بوده. تازه کمپین این بازی هم کامل برای گیمپس عرضه نشده، در شرایطی که میدونیم تمام بازیهای انحصاری مایکروسافت روز عرضه به صورت کامل برای گیمپس عرضه میشن؛ این خودش نشون میده که مایکروسافت تسلط کامل رو بازاریابی پروژه نداشته.
نگا میای توضیح میدی (دمت گرم البته) بعد اینا یه تعدادیشون متوجه میشن چرت نمینویسن بعد سوژه خنده ما تعدادش کم میشه واقعا چرا بازار خنده مارو کساد میکنی؟ خدا رو خوش میاد ؟؟؟
حرفتون رو قبول دارم فقط کامنت اولتون چیشد نصفش پرید؟🤭 خودتون ادیت کردین یا سا*سور شدین؟
ادیت
افتضاحی که رمدی زد – بخاطر سابقه خوب دارید ازش دفاع میکنید
دقیقا بازی فقط طرف قراردادش اونم به احتمال زیاد جهت انحصاری زمانی با مایکی بوده.
مشکل بازی بیشتر باگهای وحشتناکشه البته.
یادمه سایبرپانک(لااقل رو pc باگ کمی داشت) انقدر هیت شد که استودیوی سازنده ریفاند بازی رو آزاد گذاشت اما دوستان در هر حال cdpr رو دشمن بشریت میدونستن و تقریبا کل کامنتها هیت شدن سایبرپانک بود.
به هر حال این نیز بگذرد!!!!!
اگر متاش ۹۰ شده بود هم به این نکته اشاره میکردید؟ 🤣
از این ور ایکس باکس کراس فایر ایکس😣
از اون طرف سونی با فوربیدن وست و گاد رگناروک😎✌🏼
۱از اون ور forza horizon5 مایکرو😎🖖
از اینور godfall سونی🤮🤮🤢
از اون طرف کراس فایرx😪
از این طرف گرن توریسمو۷،گاد رگناروک،فوربیدن وست،رچت اند کلنت😎👍🏼
از طرف مایکرو avowed،tes vi،forza horizon5، halo infinite ،hellblade 2و هزاران شاهکار دیگه😎👌
از طرف سونی godfall😪😓
هر چی بخندم کمه…
واقعا خندم میگیره وقتی میبینم افتضاح اسمالگیت رو میندازین گردن مایکرو😂
آخه داداش فشار هم حد و اندازه داره عزیز مواظب سلامتیت باش
راجب هورایزن هم تبریک میگم
امیدوارم موفق به تجربه فوربیدن وست بشین تا دیگه سمت ایکس باکس نرید👌🏻
با احترام بهتون قرار نیس با یه بازی بخوام علاقم به ایکس باکس رو فراموش کنم .حتما سعی میکنم تجربش کنم
تبریک به جایی گفتی به هر حال متاش ۸۸ شده و بعنوان بازی آفلاین سوم شخص یک امتیاز بیشتر از شوتر اول شخصی مثل halo infinite با متای ۸۷ شده
نکته ای که باید بهش توجه کنی اینه که هیلو یه شوتر هست و نمره ۸۷ براش فوق العاده هستش (میتونید به نمره متا بهترین شوتر های نسل هشتم یه نگاه بندازید) .اما هورایزن نمره ای که گرفته در سبکی هستش که خیلی سرتر از هورایطن هم وجود داره (بحث متا رو خود شما باز کردید پس به این نکته هم توجه کنید)
همه ما میدونیم یه سری نقد بی دلیل باعث پایین اومدن متاش شد.
یادت رفت که امبرلا کروب که با متا ۳۸ بهترین بازی جهان شد و کوایت من که با متا ۲۸ ترکونده دیس استارس یا گاد فال داداش اگه اون جوری باشه ما هورایزن رو داریم
امتیاز بالایی بهش دادین به نظرم
خسته نباشید. چه دردی سر تجربه این بازی مخصوصا مولتی پلیرش کشیدید و باز هم بنظر یکم بهش رحم کردین.
من این بازی رو تجربه کردم متأسفانه و باید بگم بدترین تجربه گیمینگ من رو رقم زد و درک نمیکنم چطور این بازی انقدر تو چین و کره جنوبی طرفدار داره.
حس یه بازی fps ضعیف موبایل رو میده. خلاصه مطلب بگم که گول ظاهر و تبلیغات این بازی رو نخورید. ظاهر زیبا ولی ذات خراب شرح حال این بازیه
میدونی بنظرم چون تو چین خیلی چیزا و بازیا ممنوعه از درد مجبوری اینو پلی میدن.
از اولم معلوم بود گند میزنه🤣👎🏻بخش مولتیش که تکلیفش معلوم بود واسه بخش داستانیش هایپ بودم اونم بخاطر رمدی که متاسفانه ثابت کرد بلد نیست FPS بسازه👎🏻
ممنونیم عمو فیل این بازی عالی آندرریتد است اما نسبت بهش کم لطفی کردند
میشه ربطش رو به استاد فیل اسپنسر بگین😐
حیفش
براساس اون چیزایی که از بازی دیدم روایت ش فاجعه ست. کرکتر اصلی همینطوری تغییر شخصیت و هدف میده. هم هی مراحل بازی پر شدن از انفجارای بیخود Michael bay مانند. یه سری اتفاقات میوفته که بدون توضیح و جواب می مونن. مثلا یه جاش کرکتر اصلی دستاش بسته ست بعد یه Lockpick میبینه که خیلی ازش فاصله داره و به صورت فیزیکی امکان نداره که اینو بگیره ولی یه دفعه اسکرین سیاه میشه و نشون میده که کرکتر فرار کرده :/
درک نمیکنم چطور رمدی انقدر بد توی کمپین عمل کرده. مولتی پلیرش هم که عملا Scam هست
بازیهای روی گیم پس تا ۹۰ درصد همینه و بیشتر از این هم نخواهد بود تا ۱۰۰ ساله دیگم همینه وقتی فقط بحث پول باشه سنبل کردن میشه هنر
https://s6.uupload.ir/files/jhmbq45ll8771_sxb6.jpg
بازیهای ترد پارتی که بعد از یه مدت برای یه مدت کوتاه میان توی سرویس و بعد میرن رو اصلا نباید حساب کنی چون روی ps now هم این اپشن داره و کلی بازی تردپارتی و حتی فرست پارتی مثبت نود بعد از یه مدت اومدن و رفتند . بازیهای AAA مثبت نودی که روز عرضه اومدن روی گیم پس ایکس باکس فقط دو شماره فورزا هوریزون بوده و بس . اوری AAA نیست هیدیس هم انحصاری زمانی پیسی بود و نمیشه بگید روز عرضه بهتره بگیم روز عرضه پورت کنسولی که اونم AAA نبود
نه بازی حتما باید AAA باشه نه حتما باید انحصاری باشه (اگرچه گیم پس مجموعهای از همهی اینهاست)، شخصاََ ۹۰ درصد اوقاتم رو با بازی های مستقل پر میکنم و گیم پس عالیه، جدای از این نیازی ندارم برای یک سری از بازیهای ترد پارتی قیمت بالایی پرداخت کنم و روی گیم پس تجربه میکنم، البته کنارش پلی استیشن ۵ هم هست و به زودی Horizon رو حتما تجربه میکنم. فرمایش دیگهای؟ شما واقعا فکر میکنید همه مثل خودتون یک سلیقه مشابه دارن؟ یعنی واقعا توانایی تفکر در مورد این موضوع وجود نداره که خیلی از افراد ممکنه سلیقهی دیگری داشته باشند و فقط بازی سینماتیک کاتالوگ گیمینگشون رو تشکیل نده؟ بازی مگه فقط باید +۹۰ باشه؟ واقعا برام جای سواله آیا این کامنتی که به اشتراک میذارید طنزه یا واقعا چنین عقیدهای دارید، چون باورم نمیشه کسی واقعا به چنین حرفی اعتقاد داشته باشه و ساختار ذهنیش فقط حول یک سری معیار شخصی شکل گرفته باشه و جز اون هیچ چیز رو نتونه ببینه. چنین سطحی از تک بعدی بودن عجیبه.
اگه ایندی بازین بهتره پیسی یا نینتندو سویچ تهیه کنید چون نود درصد بازیهای ایندی ناب انحصاری این دو پلتفرم میان چیز زیاد دندون گردی روی پلی استیشن و ایکس باکس گیرتون نمیاد . کنسولای خانگی = بهترین مکان برای تجربه بازیهای AAA
باشه شما قسمت ناقص کراس فایرایکسو روی گیم پس تجربه کنید حالا خوبه ایندی نابم ماله پلی استیشنه همین سیفو میارزه به کل ایندی های گیم پس بماند ps now هم کلی ایندی ناب توش اومده و میاد . شما داشتید تبلیغ مثبت نودهای ایکس باکسو میکردید بعدشم بحثو منحرف کردید به ایندی نوبره والله
برادر مثل این که شما متوجه نیستی من چی دارم میگم! من نمیگم پلی استیشن در بخش ایندی بده یا ایکس باکس بهترینه، دارم خیلی واضح توضیح میدم که تک بعدی بودن درست نیست، هر کدام چیزی برای ارائه دارن، این که پلی استیشن همکاریهای قدرتمندی داره با استودیوهای مستقل و به کیفیت پایبنده عالیه! اما دلیل نمیشه سرویس گیم پس مملوء از بازیهای افتضاح باشه و اینجوری کوبیده بشه، چون دارم به چشم خودم بازیهای باکیفیت رو میبینم و تجربه میکنم! یعنی هر بحثی باید به این سمت بره که چون من از x تعریف کردم پس y افتضاحه و من طرفدار تعصبی هستم! چرا نباید هر دو سمت ماجرا رو دید و چرا باید خودت رو محدود کنی و القاء کنی به خودت که اره ایکس باکس گیم پس افتضاحه!؟
برای کی داری توضیح میدی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
به خدا دارم از خنده میمیرم ، یعنی با آبکش از دریا آب بیاری بیرون تاثیرش بیشتره تا برای این کامنت منطقی بذاری 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
نگران نباشید گیم پس کوبیده نمیشه اتفاقا بیشتر از اون چیزی که هست داره توسط n هزار رسانه خارجی و ایرانی مثل شما تبلیغ میشه
شما خیلی خوب توصیح میدید
ولی یه عده هم خوب بلدن خودشون رو به نفهمی بزنن
وقتتون برای این عده هدر ندید اصلا ارزش نداره
این حجم از منطقی بودن واقعا زیباست.دمتون گرم حاج اقا کریمی.زیاد با این اساتید بحث نکین.نرود میخ اهنین در سنگ…
” همین سیفو میارزه به کل ایندی های گیم پس”
عجب حق مزخرفی!
برو یکم این تعصب رو بزار کنار.
شما ایکس باکس میخری که چند تا ایندی توی گیم پس بازی کنی ؟ آخه جالبه ایندی جالبی هم برای ایکس باکس نیومده فقط یه دث دور ایندی خوبش بود که روز عرضه روی گیم پس نیومد بعد چند ماه داره میاد فقطم سه ماه انحصاری زمانی بود و برای پلی استیشنم اومد اونطرف ps5 چندین و چند ایندی انحصاری خفن داشته sifu و kena و F.I.S.T و Guilty Gear Strive و سک بوی و استرو پلی روم و Spelunky 2 و The Pathless برای ps5 اومده از این بازیها سه تاشون متای بالای ۹۰ داره بقیه هم متای بالای ۸۰ داره و چندین ایندی خفن دیگه توی راهه بازیهایی مثل Stray و Tchia و Little Devil Inside و غیره توی راهه کسایی که میخوان گیم پس و ایکس باکسو تبلیغ کنند چون هیچ ایکس باکس در مقابل پلی استیشن توی بازیهای انحصاری AAA هیچ حرفی برای گفتن نداره پناه میبرن به ایندی ها ولی توی همون ایندی ها هم هیچ حرفی برای گفتن جلوی پلی استیشن نداره شوهی یوشیدا نابغه رییس بخش ایندی گیم سونیه بهترین و خفن ترین ایندی ها رو برای ps5 تدارک دیده
عه😂😂 بسلامتی
حالا اول zero dawn رو پلی میدی یا مستقیم میری سراغ forbiden west؟
نویسنده بی طرف ( آقای رنجبر ) و نویسنده سونی فن ( اقای کریمی ) در حال تبلیغ ایکس باکس و گیم پس . شهر عجایبه . لابد منم ایکس باکس فنم که در حال طزفداری از پلی استیشنم
نه والا فقط اونا فشار اقتصادی هنوز دیوونشون نکرده و در اولین موقعیت یه شرکت به خصوص رو هیت نمیدن و به صاحب اون بخش گیمینگ متلک نمیندازن.
اونا عقل تو سرشون مونده و از همه مهم تر دوست دارن اونجور که میخوان بازی کنن و از سرویس و کنسولایی که دارن استفاده کنن و مثل شما وفاداری به شرکت ندارن.
در ضمن به فکر قشر خودشون هستن و سعی میکنن راهنماییشون کنن که بتونن با هزینه کمتر بازی کنن یا به اونایی که اطلاعات ندارن راه های ارزون تر رو یاد بدن.
بر خلاف شما که یه Rat هستی و سعی میکنی راه بازی کردن قشر خودتونو ببندید و خبرچینی اینجا رو برای شرکت های خارجی میکنید (مثل همون قضیه گیم پس که خدا رو شکر اصلا حسابتون نکردن چون اگه کرده بودن تغییری دیده بودیم)
پس اره. زیاد فشار نیار به خودت و دیگرانو مسخره نکن و تهمت نزن بهشون
یه Rat حق نداره این کار ها رو بکنه وقتی خودش بد تر از همه هست
مگه هرکی سونی فنه باید بیاد همش مایکرو بکوبه و بگه بازیاش اشغالن؟(همچنین برعکس.)
خب شاید باید چشماتو باز کنی و ببینی که واقعا سرویس خوبیه
این کامنت شما آقای کریمی حس c4 تویه bf3 رو دوباره برای من زنده کرد مچکرم
بخش داستانی نصفه اومده رو گیمپس
بخش آنلاینش هم رایگانه
دیگه نبینمت
چه ربطی داره به گیم پس الان رینبو بده هیتمن بده مورتال بده هیلو بده گیرز بده فورزا بده ….برعکس بهترین بازی ها روی گیم پس میان نظیر ردد۲ دیدین امد بعد مدتی هم رفت….بعدام دوست من خوبه ما چنین چیزی داریم شما ها که از الان برای گاد دارین جوش پول گاد رو میزنین چی ،🤧🤧😂😂😂😂😂😂چقدر فشار خوردن بده ای خدا …
وقتی گیم پس نداری و حتی یه نگاهی هم بهش نکردی چرت پرت گفتن ممنوع
ممنون بابت مقاله اقای رنجبر
همون اولم گفتم دل نبدید به وعده های جعبه بعدا ناراحت میشید …
در جواب کلی لیست و متن که انحصاری کراس فایر میاد و فلان میشه و بل میشه اینم نتیجش…همون موقع گفتم برید کانتر بازی کنید بهتره …
باشه میرم فوربیدن وست فیلم میبینم
من بازی کردم خیلی خوشم اومد.🗿👌🏻
تا مرتبط : اون توییت جدید بنداینامکو قضیه اش چیه که عکس پلیاستیشن رو پست کرده؟🗿🗿
ایکس باکس فن ها یه سال با اون لیست های بی سر و ته شون زخم کردن اینقدر گفتن CrossfireX با همکاری رمدی قرار عرضه بشه روز اول رو گیم پس …..حالا که تر زده نه خانی اومده نه خانی رفته مایکروسافتم نقش تماشاگر رو داشته اونی هم که لیست می نوشت اولش می زد قرار شاهکار CrossfireX روز عرضه رو گیم پس بازی کنم من بودم
نه فقط تو نبودی، منم بودم😂😂
حالا حالا ها ازین شاهکارا داریم و تمومی ندارن
دقیقا مثل گودال یا امبرلا کروب یا کیفیت من که خیلی خوب 🤣بود اصلا تکرار نشدنی بودن این شاهکار های سونی
دقیقا مثل شما ها سر بازی گادفال 😂😂😂😂😂😂😂
به نظرم این اتفاقا تو هردو تو جبهه میفته مهم نیس
LOL
شایسته برای xbox هست😂😂
امبرلا کروب و گادفال و کواید من هم شایسته سونی فن ها هست نگم از دیس استارس 🤣🤣
خستهنباشی عزیز
تا جایی که از یکی از دوستان شنیدم رمدی کمپین خوبی ساخته ولی قسمت آنلاینش فاجعس.
این چه فن بازیه در میارید؟ اخه ۵.۵؟ بالای ۴۰ تبانی با مایکروسافته!
مطالعه نقد واجبه.
خیلی ممنون از نویسندهی محترم بابت نقدی که نوشتن 🙏🏼
این بازی از جمله بازیایی بود که از نمایشهاش لذت میبردم و به شخصه منتظر عرضش بودم. انتظار اینکه شاهکار بشه رو نداشتم اما حدس میزدم حداقل نمرهی ۷۰-۷۵ رو بگیره. البته بعد از پیش نمایشی که از IGN دیدم تقریبا برام مشخص شد که چجور بازیای هست!!!
در مورد بخش مولتی پلیرش نظر چندانی ندارم شاید تنها ویژگی مثبتش رایگان بودنش باشه! اینطور که بنظر میرسه اشکالات و کمبود زیادی داره و امیدوارم با آپدیتها این بخش درست بشه تا دوستانی که به بخش مولتی پلیر علاقه دارن ازش لذت ببرن.
اما بخاطر اینکه دوست داشتم ببینم رمدی تو بخش داستانی چیکار کرده مراحلشو از یوتوب دیدم. بخش داستانیش اشکالات کمی نداشت و کوتاه بود که البته با توجه به قیمت ۲۰ دلاریش شاید نشه خیلی خرده گرفت به این قضیه … اما به شخصه ایدهی داستانش رو دوست داشتم که در متن نقد هم اشاره شد و در مجموع بنظرم داستان قابل قبولی داشت و برای من جذاب بود و با توجه به پایان بازی امیدوارم که باز هم داستانش ادامه پیدا کنه و با DLCهای مختلف این بخش رو گسترش بدن چون بنظرم پتانسیل خوبی داشت که بخوان ادامش رو بسازن.
اینجا هم یکم نظرم رو در مورد پایان داستان بیشتر میگم که چون ممکنه دوستان بخوان تجربش کنن باید بگم شاید کمی اسپویل داشته باشه…
« بنظرم پایان بازی جوری بود که بشه ادامهی جذابی رو براش ساخت. مثلا جایی که دیگه Global Risk و Black List نباشن و باقیماندهی افرادشون با خطر جدیدی که Ghost ایجاد کرده بخوان مبارزه کنن. اینجا دیگه اون دشمنی ها کنار گذاشته بشه و تحت رهبری جدید تیمی متحد تشکیل بدن. بنظرم شخصیت Ghost پتانسیل این رو داره که در ادامش به عنوان دشمن اصلی داستان مطرح باشه و با توجه به قابلیتهاش تهدید جدی رو برای جهان بازی بوجود بیاره. بنظرم خوب میشد اگه با یه توجیهی شخصیت لوگان رو به داستان برمیگردوندن و با شخصیتهای بخش کاتالیست تیمی رو تشکیل میدادن تا به مبارزه با Ghost برن. »
در مجموع با توجه به چیزی که از بازی و داستانش دیدم امیدوارم به یه نحوی ادامهای برای داستانش ساخته بشه چون به شخصه حس میکنم پتانسیل اینو داره که بهتر باشه کمپین این بازی.
نمیدونم این xbox فنا کجاهستن بیان شاهکارشونو ببینن😂😂حالا اگه بازی سونی بود همشون میمدن میگفتن فاجعه.کلاهبرداری از این جور حرفا سر قضیه horizon کاملا خودشونو نشون دادن😏😏😏
بیاد از گاد فال یا کویاید من یا حتی امبرلا کروب رو یه چکی کنیم ببینم متا چند گرفتن 🤣🤣🤣
خدایی اینو برا چیبیرون دادن؟؟؟
فککنم تو همون چین فروش بره
من از خیلی وقت پیش تا همین الان با شوتر های اول شخص حال نمیکردم (حالا بجز یه عناوین خاص)
یعنی بازی شوتر مثل چی از در و دیوار میباره همه شون هم از رو هم کپی شدن ، یکی نیست بیاد یه تغییری چیزی ایجاد کنه ، جماعت گیمرم میرن با کله میخرن این بازی هارو
بازیسازم نگا نمیکنه به نقد بازیش به نمرش ، میبینه هرسری کپی میکنه سود میکنه ، بازم میان کپی عناوین قبلی و دیگه رو میسازن
به نظر میاد فقط کمپینش ارزش تجربه داشته باشه.
من که بازی نکردم ولی شبیه اسنایپر گوست میمونه 😐ولی بی بخارا چیه خدایی من اولش خوندم بی بخار 😐
«تقریبا تمام ویژگیها و محتوای ارائه شده در بخش چندنفره»
🤣🤣🤣🤣💥
خسته نباشی امیرحسین
سیستم پاداش و بتل پس خوب… این روزا خیلی از بازیای پربودجه و پرسروصدا این چیزا رو ندارن 🙂
با منطق این دوستان احتمالا deathloop هم که مثل این انحصاری زمانیه ، ناشرش سونی بوده و سونی رو ساختش نظارت داشت.اصلا اطلاعات بالا موج میزنه😂
وقتی رمدی میاد شوتر اول شخص میسازه معلومه ک خراب در میاد،مث این میمونه راک استار بیاد فوتبال بسازه،یا ناتی داگ بیاد بازی فایتر مث مورتال کمبت بسازه،خب همون بازی تخیلی سوم شخص بساز ک توش مهارت داری و ما لذتشو میبریم،بشخصه خیلی با کوانتوم بریک و کنترل حال کردم