استفاده از نوآوری کوجیما پروداکشنز در Horizon Forbidden West
یکی از نوآوریهای Death Stranding، به ارتقای قابلیت فوکوس و آزادی عمل بازیبازان در بازی Horizon Forbidden West کمک شایانی کرده است.
گوریلا گیمز (Guerrilla Games) و کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) همکاریهای نزدیکی با یکدیگر داشتهاند که بخشی از آن، استفادهی مشترک از موتور بازیسازی دسیما (Decima) بوده است. دسیما علاوه بر دو بازی Horizon، در ساخت Death Stranding نیز استفاده شد. با توجه به سابقهی به اشتراکگذاری تکنولوژی میان این دو استودیو، بعید به نظر نمیرسید که یکی از قابلیتهای اختصاصی Death Stranding، نقش تأثیرگذاری در Horizon Forbidden West داشته باشد.
با مقایسهی دستگاه فوکوس (Focus) ایلوی و BB سم پورتر (Sam Porter)، خیلی زود متوجه شباهتهایی میان قابلیت اسکن این دو میشوید. علاوه بر امکان اسکن نقاط مورد نظر بازیباز که معمولاً شامل دشمنان، وسایل آنها و نقاط قوت و ضعفشان میشود، آنها میتوانند یک نمای کلی از محیط پیرامون شخصیت به همراه خطرات موجود در آن نشان دهند.
در Death Stranding، این خطرات با خطها و نشانهایی رنگی مشخص میشدند و نشانگر میزان سختی راههای مقابل سم بودند. رنگ آنها را طیفی تشکیل میداد که از آبی شروع میشد، به زرد میرسید و با قرمز پایان مییافت. راههای قرمزرنگ تقریباً غیرقابل نفوذ بودند و قطعاً باعث میشدند کنترل شخصیت را از دست بدهید یا نتوانید محموله را سالم از آنجا عبور دهید.
در Horizon Forbidden West، قابلیت فوکوس ایلوی با برخی از این ویژگیهای Death Stranding ارتقا یافته تا به بازیباز این اجازه را بدهد که گشت و گذاری مطلوب در دنیای بازی داشته باشد. همانند نسخهی اول، جای دستهای زردرنگ هنوز هم بخش واضحی از عبور و مرور را تشکیل میدهند، اما تفاوت اصلی در آن است که مهارت صخرهنوردی ایلوی طوری توسعه یافته که شامل تعامل آزادانه با سطوح بیشتری میشود. هرچند که تمامی صخرهها و جای دستها زرد نیستند، اسکن کلی محیط راه مناسب پیشروی را واضحتر میکند.
با این قابلیت که از ساختهی اخیر کوجیما پروداکشنز به Horizon Forbidden West آمده و فوکوس را ارتقا داده است، صخرهنوردی و پارکور بازی لذتبخشتر از قبل خواهد بود و آزادی عمل بیشتری در اختیار بازیبازان قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
والا بازی خدا رو شکر خوب از آب در اومد – ما که ندیدیم الوی تو این نسخه کول بری کنه ، کات سین چهل دقیقه ای هم در کار نبود – اینقدر هندونه زیر بغل این فیلم ساز شکست خورده نگذارید ، خوب نیست وقتی خودت بازی سازی بلد نیستی یکی دیگه رو بیاری ازت تعریف کنه – بعد من نمیدونم صخره نوردی کجاش نوآوریه
😐یکی برا من حرفا اینو توضیح بده😐🖐
سلام
یعنی کوجیما دیزستر سازی بیش نیست
هروقت کامنت این بابا رو من میخونم اسم عبدلعلی چنگیز میاد تو ذهنم! نمیدونم چرا
جسارتان بروید و بازی کسایی رو که بازی سازی بلدن رو بازی کنید. کسی به شما زور نکرده بازی یک فیلم ساز رو پلی بدید. خواهشمندیم باربری نکنید بروید تفنگ بازی کنید.
عیسی به دین خود
موسی به دین خود
حق اولترا 👍
وقتی کوجیما متال گیر با متای ۹۵ و ۹۶ می ساخت تو به دنیا اومده بودی؟! یا فقط دث استرندینگ رو دیدی بین بازیاش؟ (حالا بماند همین دث استرندینگ با بیش از ۱۰۰ جایزه بیگ وینر شد و خیلیارو سوزوند)
اینکه یه زمان کسی چی میساخته مهم نیست ، اینکه چی «میسازه» مهمه – داشتم داشتم مهم نیست ، دارم دارم مهمه – کوجیما در حال حاضر زباله سازی بیش نیست – بیگ وینر بودن هم صرفا اختراع فن بوی هاست و هیچ سندیتی نداره
یکی از چرت ترین کامنت هایی که تو زندگیم خوندم😂 رسما داری میگی گذشته صنعت رو بندازیم دور به الان نگاه کنیم. یعنی هر کی قبلا برای این صنعت تلاش کرده فاقد اهمیته!
کی تعیین میکنه کوجیما زباله ساز هست و دث استرندینگ زباله ست ؟! چون شما میگی بده یعنی بده ما میگیرم خوبه اما بازم بده ؟
در ضمن میدونستی همه چی جز متا و بیک وینر و گوتی و جایزه و … نظر شخصی بوده ؟
سلام
کوجیما از همان ابتدا اورریتد بود
داش بیا پایین کوجیما بلد نیست بازی بسازه ؟؟ اصلا اسم متال گیر رو شنیدی ؟؟ نکنه اون ها هم شبیه ساز کولبری میبینی ؟ 😐
کوجیما جایزه بهترین کارگردانی رو برای ضعیفترین اثرش توی بر اساس متا(۸۶برای نسخه pc) برده
اما اما قطعاً الکی بوده و شما فقط میفهمید بازی چیه و آشغال چیه
دوست عزیز ندیدی که متوجه نشدی این واقعا نوآوریه
اینکه جای جای بازی رو میتونی اسکن کنی و ببینی که میتونی از اونجا بالابری یا نه اونم با این حجم از نقشه و وسعت
این شگفت انگیزه و به بهترین شکل ممکنه درآوردنش
شگفت انگیزه
چجوری عکس رو ببینم،تو گوگل سرچ میکنم چیزی نمیاد.
جالب بود 👍
خانواده پلی استیشن بارها باهم همکاری های مختلفی داشتن
چیز جدیدی نیست 😉🤫
.
پ.ن : دقت کردین ناتی داگ الان ۶۲۵ نفر شده؟!
۲ سال پیش که بروس استرلی مصاحبه کرد گفت ۳۰۰ نفریم ؛ توی این ۲ سال ۲ برابر شدن
پوزش
بروس استرلی <<<<<< ایوان والز
استرلی ۲۰۱۷ از ناتی داگ جدا شد
.
توی لینکدین ناتی داگ هنوز جا برای ۶۶ نفر دیگه هست 🤝
ناتی داگ روز به روز بزرگ تر میشه. یادمه نیل دراکمن گفت میخواد پروژه های آیندش انقلابی و بی نظیر باشن چون معلوم نیست بتونه تا آخر عمرش روی چند پروژه کار کنه… حالا بماند پروژه های قبلیشم شاهکار و بی نظیر بودن.
خیلی الان چیز خفنی بود پشمای صورت این
واقعا برای اولین بار است که پشم روی صورت دارند کاراکتر ها
همون ریشو سایزشو خیلی کم کنی opacity رو بیاری پایین میشه همین رسما
واقعا خارق العادس
اگه به همین سادگی بود تو نسل هشت حداقل یه بازی اینو انجام میداد
اصلا همین هورایزن رو نسل هشت نمیتونه اینکارو بکنه چطور چجوری رفتار میکنی که انگار همیشه بوده
تو نسل هشت چیه عزیزم تو نسل هفت جوئل دستاش پرز داشت باد میخورد تکون میخوردن تا دو ساله گیمر شدی قشنگ
پس چطوری همین هورایزن فوربیدن وست رو نسل هشت اینو نداره؟
عزیز مو با پرز و کرک فرق داره
باشه بابا بیا پایین
دقیقا ، نسخه پی اس ۵ با اختلاف بهترین نسخه هست که خب طبیعی هم هست ، بعد از اون هم PS4 Pro در رتبه دوم هست از حیث بصری
چقدر فکر کردی به این نتیجه رسیدی؟🙄
😄😄😄😄 دمت گرم
چقدر هم الوی پرز داره 😂
شنیده بودیم هلو با پرزش ولی نه در این حد😂
باه باه خوشم میاد کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز از نو آوری همدیگه استفاده میکنند🗿
تنها بازی نیست انچارتد ۴ هم همینطوره موهای دست شخصیت رندر میشه…