فروش پلی استیشن ۵ میتواند نزدیک به دو برابر ایکس باکس سری ایکس باشد
تحلیلگر مشهور وبسایت Ampere یعنی آقای Piers Harding-Rolls معتقد است که فروش کنسول پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ میتواند تقریبا دو برابر ایکس باکس سری ایکس باشد.
بیش از یک سال از عرضهی کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ میگذرد. هر دو دستگاه فروش بسیار خوبی را تجربه کردهاند و در تاریخ خود رکوردشکن شدهاند. با این اوصاف خرید یکی از این کنسولها کمی دشوار شده است. جالب است بدانید که Piers Harding-Rolls، تحلیلگر وبسایت Ampere، گفته که سونی به خاطر فروش کنسول پلی استیشن ۵ سال بسیار خوبی داشته است. او معتقد است که این کنسول تقریبا دو برابر ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۱ فروخته است.
طبعا ۱۷ میلیون دستگاه فروش اصلا رقم کمی برای یک کنسول نیست، اما میتوان گفت که کمبود جهانی سختافزار کمی به پتانسیل هر دو کنسول هم ضربه زده است. تحلیلگر Ampere معتقد است که در مقایسه با کنسول سونی، ایکس باکس سری ایکس حدود ۱۰.۳ میلیون دستگاه فروخته است. با این اوصاف پلی استیشن ۵ تقریبا دو برابر کنسول مایکروسافت فروخته است:
سونی سال ۲۰۲۱ را با حدود ۱۷.۱ میلیون دستگاه فروش پلی استیشن ۵ به پایان رساند. این تقریبا ۱.۷ برابر فروش ایکس باکس سری ایکس در این سال است. در حال حاضر بازار با کنسول سونی همراه است، اما این کنسول به خاطر کمبود قطعات به پتانسیل کامل خود نرسیده است.
لازم به ذکر است که آمار Piers Harding-Rolls کمی در تضاد با آمار منتشر شده توسط تحلیلگر Niko Partners یعنی Daniel Ahmad قرار دارد. او تخمین زده بود که ایکس باکس سری ایکس ۱۲ میلیون دستگاه فروخته است. نکتهی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری میکند.
Piers Harding-Rolls پیشبینی کرده که در سال جاری بار دیگر شاهد فروش دو برابر کنسول پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس سری ایکس خواهیم بود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
به نظرتون نسل ۹ تا چه سالی ادامه داره؟ و کدوم کنسول بیشتر میفروشه؟
(البته جواب سوال دوم کاملا مشخصه دیگه ، مثل همه ی نسل ها)
سوال دوم همونطور که خودتم گفتی پلی استیشن همچنان پر فروش تر باقی خواهد ماند (به دلیل های زیادی) و سوال اول بنظرم اگر در سال ۲۰۲۷ کنسول های نسل دهم عرضه نشن ۲۰۲۸ صد درصد عرضه خواهند شد.
به نظر خودم نسل نه تا سال ۲۰۲۷ هستش و فکر می کنم با اختلاف کمتر از پنج میلیون پلی استیشن بیشتر بفروشه
سلام
ایکس باکس تتها با ۳ انحصاری حدود ۱۳ میلیون کنسول تا الآن فروخته و با توجه به اینکه مایکروسافت تا آخر نسل ۷۰ تا انحصاری عرضه میکنه انتظار می رود تا آخر نسل ۹ بیش از ۱۱۰ میلیون کنسول به فروش برساند
اره خب به نسبت نسل هشت ایکس باکس پیشرفت خیلی بیشتری داشته این نسل رقابت جذاب تره
تو هم یه روزی خوب میشی بالاخره، ناامید نباش.
بله استاد تحلیل شما بسیار سنگین بود و حرفی برای گفتن باقی نمانده🤝
تا ۷-۲۰۲۶ و مثل همه نسلها نسل شش باز نینتیندو بیشتر میفروشه
تیکه ی جالبی بود😂
نسل ۹ حس میکنم مثل سایر نسل ها ۷،۸ سال ادامه پیدا کنه،سوال دومت باید طوری میپرسیدی که مثلا کدوم کنسول بهتر عمل میکنه تو فروش ک مشخصه پلی استیشن بیشتر فروش میره چون محبوب تره در حال حاضر
با عملکرد مایکی تا اینجا حس میکنم مایکی بهتر عمل میکنه توی این نسل
پ.ن:تو ایران دیگه رسما خرید پلی استیشن غیر منطقیه با توجه به وضعمون اکس باکس بدلیل ارزونتر بودن و سرویس گیم پس و یوپلی در اینده به شدت به صرفه تره دیگه مگه این ک کسی یا خیلی پول داشته باشه ک ps5 بخره یا این ک واقعا عاشق ps باشه
تیکه نبود فکت بود (بین ایکس باکس و پلی استیشن)
نسل ۵: PS1 (ایکس باکس وجود نداشت)
نسل ۶: PS2
نسل ۷: PS3
نسل ۸: PS4
نسل ۹: PS5 (تا الان)
.
“با عملکرد مایکی تا اینجا حس میکنم مایکی بهتر عمل میکنه توی این نسل”
.
لیست مقایسه ای بازی های انحصاری AAA و AA بین PS5 و XBOX SERIES X|S:
.
منتشر شده PS5:
Demon’s Souls (92) (SIE)
Horizon Forbidden West (89) (SIE)
Ratchet & Clank: Rift Apart (88) (SIE)
Deathloop (88) (Bethesda)
Returnal (85) (SIE)
Spider-Man Miles Morales (85) (SIE)
Astro’s Playroom (83) (SIE)
Kena: Bridge of the Spirits (80) (Emberlab)
Sackboy: A Big Adventure (79) (SIE)
Destruction AllStars (62) (SIE)
Godfall (61) (Gearbox)
در مجموع ۱۱ بازی AAA یا AA ، که ۸ تا از اونارو سونی منتشر کرده.
.
منتشر شده XBOX SERIES X|S:
Forza Horizon 5 (92) (XGS)
Halo Infinite (87) (XGS)
CrossfireX (44) (XGS)
در مجموع ۳ بازی که هر ۳ تارو خود مایکرو منتشر کرده.
.
معرفی شده PS5:
Gran Turismo 7 (2022) (SIE)
Forspoken (2022) (SquareEnix)
Ghostwire Tokyo (2022) (Bethesda)
God of War: Ragnarök (2022) (SIE)
Marvel’s Spider-Man 2 (2023) (SIE)
Marvel’s Wolverine (tbc) (SIE)
Star Wars KOTOR Remake (tbc) (SIE)
Final Fantasy XVI (tbc) (SquareEnix)
Abandoned (tbc) (SIE)
The Last of Us Part II Online (tbc) (SIE)
The Last of Us Remake (tbc) (SIE)
Horizon: Call of Mountain (tbc) (SIE)
در مجموع ۱۲ بازی ، که ۹ تاشونو سونی منتشر می کنه.
.
معرفی شده XBOX SERIES X|S :
Second Extinction (2022) (Avalanche)
S.T.A.L.K.E.R 2 (2022) (GSC)
Redfall (2022) (Bethesda)
Starfield (2022) (Bethesda)
Scorn (2022) (Ebb)
Warhammer 40000 Darktide (2022) (Fatshark)
Sanua’s Saga: Hellblade 2 (tbc) (XGS)
Everwild (tbc) (XGS)
Avowed (tbc) (XGS)
Fable (tbc) (XGS)
The Outer Worlds 2 (tbc) (XGS)
Forza Motorsport (tbc) (XGS)
Ark II (tbc) (Wildcart)
State of Decay 3 (tbc) (XGS)
Perfect Dark (tbc) (XGS)
Contraband (tbc) (XGS)
The Elder Scrols VI (tbc) (Bethesda)
Indiana Jones (tbc) (Bethesda)
در مجموع ۱۸ بازی که ۱۳ تاشون توسط مایکروسافت (ایکسباکس+بتسدا) منتشر میشن.
.
مجموع معرفی شده+منتشر شده پلیاستیشن۵: ۲۳
مجموع معرفی شده+منتشر شده ایکسباکس: ۲۱
.
در نظر داشته باشید که سونی خیلی از بازیاشو هنوز معرفی نکرده ولی مایکروسافت اکثر بازیای بزرگشو معرفی کرده.
علی جون لیستاتو بعد از این بزار در کوزه آبشو بخور ….
واقعا خودتو به کوچه علی چپ میزنی یا چی ؟!
من مشکلی ندارم با لیستهای دروغ و فن بوی شکلت …
اما دروغ چرا ؟!
رمدی منتشر کننده کراس فایر ایکسه نه مایکروسافت …
مایکروسافت فلایت سیمولیتور کو
سایکوناتس کو (ناشر مایکروسافت ، حتی با مولتی بودنش ،باز ناشر عوض نمیشه)
ایج آفامپایرز کو
و بعضیای دیگه
“رمدی منتشر کننده کراس فایر ایکسه نه مایکروسافت …”
منبع ۱ :
منبع ۲:
“مایکروسافت فلایت سیمولیتور کو”
انتشار اولیه: سال ۲۰۲۰ ، نسل ۸ ، اگه قرار بود اینو بزارم پس این ۶ بازی هم به PS5 اضافه می شدن:
Final Fantasy VII Remake Intergrade (89) (SquareEnix)
Marvel’s Spider-Man Remastered (89) (SIE)
Ghost of Tsushima: Director’s Cut (88) (SIE)
Uncharted Legacy of Thieves (87) (SIE)
The Nioh Collection (87) (SIE)
Death Stranding: Director’s Cut (85) (SIE)
.
“سایکوناتس کو (ناشر مایکروسافت ، حتی با مولتی بودنش ،باز ناشر عوض نمیشه)”
“ایج آفامپایرز کو”
تیتر لیست: مقایسه ی بازی های انحصاری – ا XBOS SERIES X|S
.
“و بعضیای دیگه”
دوباره تیتر لیست: AAA/AA
“رمدی منتشر کننده کراس فایر ایکسه نه مایکروسافت …”
منبع ۱ : https://s6.uupload.ir/files/2022-02-17_li_qoql.jpg
منبع ۲: https://s6.uupload.ir/files/2022-02-17_(1)_li_rttj.jpg
“مایکروسافت فلایت سیمولیتور کو”
انتشار اولیه: سال ۲۰۲۰ ، نسل ۸ ، اگه قرار بود اینو بزارم پس این ۶ بازی هم به PS5 اضافه می شدن:
Final Fantasy VII Remake Intergrade (89) (SquareEnix)
Marvel’s Spider-Man Remastered (89) (SIE)
Ghost of Tsushima: Director’s Cut (88) (SIE)
Uncharted Legacy of Thieves (87) (SIE)
The Nioh Collection (87) (SIE)
Death Stranding: Director’s Cut (85) (SIE)
.
“سایکوناتس کو (ناشر مایکروسافت ، حتی با مولتی بودنش ،باز ناشر عوض نمیشه)”
“ایج آفامپایرز کو”
تیتر لیست: مقایسه ی بازی های انحصاری – ا XBOS SERIES X|S
.
“و بعضیای دیگه”
دوباره تیتر لیست: AAA/AA
.
توهیناییم که کردی اول کامنتت نادیده می گیرم.
میشه فرق بین منتشر کننده و ناشر رو بگی 🤣🤣🤣🤣🤣
ناشر کسی که نشر میده چیزی رو
منتشر کننده هم معنی ناشر رو میده ….
با کلمات بازی نکن عزیز
فلایت سیمولیتور برای اولین بار روی یک کنسول در سال ۲۰۲۱ عرضه شد ، خودتو به کوچه علی چپ نزن
من توهینی نمیبینم ، فن بوی بودن رو که قطعا داری و دروغ هم قطعا میگی …. چیز دیگه ایی هم نبود تو کامنتم
نه مثل اینکه دلیل منطقی اوردن برای تو فایده نداره… هر طور خواستی فکر کن.
بیا پایین
Come down
البیا الپایین
بازی های اکتیویژن بلیزارد هم در نظر بگیر
البته اگه ریمیک یا ریمستر نسخه های قدیمی و ای پی های جدید آینده رو انحصاری بکنه
(طبق گفته مایکروسافت فقط ای پی های پر طرفدار انحصاری نمیشن و احتمال داره این ای پی ها انحصاری شه)
در صورتی که معرفی بشن و انحصاری بودنشون تایید بشه به لیست اضافه میشن.
بازی های اکتیویژن بلیزارد هنوز به صورت رسمی به تصاحب مایکروسافت در نیومدن ، ناشر هنوز خود همون شرکته …..
بحث سر بازی هایی بود که ناشر مستقیم مایکروسافته و حتی اسمی ازشون نیست تو لیست متاسفانه ، که البته از روی قرضه ….
شما حتی بازی متای پایین که انحصار ps هست ، همون ایندی فضایی که اسمش یادم نیست اون رو هم تو لیست نمیبینی …..
لیست اشتباهه ، اما همچنان منتشر میکنه و حتی قبول نداره که اشتباهه
میگم تو واقعا نمی فهمی یا خودتو زدی به اون راه؟؟ ۱۰ بار اشاره کردم. بازی های انحصاری AAA و AA. معنیشو میدونی؟ یعنی بازیای بزرگ. وگرنه ۱۰ تا بازی دیگه برا ps میتونستم بنویسم.
به هیچ وجه قبول ندارم اشتباهه. لیست کاملا درسته.
مثل همیشه عالی و کامل
حاجی فلایت سیمولیتور رو حساب نکردی اون کوتور رو هم پلی استیشن در ساختش شراکت داره ولی ناشر کاملش نیست و گرنه انحصار کامل بود کراسفایر ایکس هم ناشرش اسمایل گیت بود و ایکس باکس در نشرش قرار بود کمک کنه اگه ایکس باکس ناشر اصلی بود که انحصار کامل بود نه زمانی
در مورد بخش آنلاین لاست اف اس رو حساب کردی خوب اون طوری هیلو رو هم دوتا بازی حساب کن: هیلو بخش کمپین و هیلو بخش آنلاین لیست دارای اغلاط دیگه ای هم هست
ولی اگه بخوای از بعد تعداد جوایز حساب کنی فرزا هرایزن ۵ از تمام انحصاری های نسل نه کامل پلی استیشن جوایز بیشتری دریافت کرده حالا نظرتو به این لیست جذب می کنم:
ریترنال ۲۱ جایزه بازی سال
رچت ۱۸ جایزه بازی سال
مایلز مورالز ۳ جایزه بازی سال
دیمون سولز یک جایزه
مجموع جوایز: ۴۱ جایزه
خوب حالا ایکس باکس:
فرزا هرایزن پنج: ۵۰ جایزه بازی سال
هیلو اینفینیت: ۲۶ جایزه بازی سال
سایکونات دو: ۱۶ جایزه بازی سال
مجموع جوایز: ۹۲ تا
ایج اف امپرس: ۲ جایزه بازی سال (( اگه حسابش کنیم چون رو ایکس باکس نیست ))
دثلوب: ۳۴ جایزه بازی سال (( اینم دوست دارین حساب نکنین ))
همیشه اینو یادت باشه که کیفیت حرف اولو میزنه نه تعداد
البته خیلی از رسانه ها (( تقریبا دوسومشون )) هنوز جوایزشونو اعلام نکردن پس پیش بینی من اینه که فرزا هرایزن از ۱۰۰ جایزه بازی سال جلو خواهد زد
بفرما اینم منبع:
https://www.gameawards.net/2021/10/2021.html?m=0
فلایت رو بخوام حساب کنم ریمستر ها و دایرکتورز کات های سونی رو هم باید حساب کنم که در اون صورت مایکرو خیلی بیشتر از این عقب میفته. ولی تصمیم گرفتم بازیایی که یک بار قبلا منتشر شدن رو از لیست حدف کنم.
.
کوتور ۲ تا ناشر داره که یکیشون سونیه. کراس فایر هم به همین شکله.
.
بخش آنلاین لست۲ در قالب یک اسپین اف مثل Uncharyed The Lost Legacy منتشر میشه و متای جداگونه داره و یه پروژه بزرگ و مستقله.
.
درباره جوایز ، هر وقت یکیشون بیگ وینر شد دربارش حرف می زنیم. فعلا ایت تیکس تو با اختلاف اوله و ویلیج دوم. فک کنم بدونی که طبق همون منبع سونی ۶ تا بیگ وینر داره و تعداد جوایز یکی از بازیاش از کل تاریخ مایکروسافت بیشتره. مایکرو میخواد به این رکورد برسه؟ منتظریم…
اولا که فلایت سیمولیتور درسته نسل هشت منتشر شد ولی رو کنسولهای نسل هشت منتشر نشد و یک بازی نسل نهمیه پس تو یک بازی نسل نهمی رو کلا حساب نکردی
ثانیا فکر کنم منظورم واضح بود که داشتیم نسل نه رو مقایسه می کردیم نه نسل های گذشته رو تو بازی های نسل نه رو گفتی منم تعداد جوایز بازی های نسل نه رو گفتم و الا نسل هشت قطعا پلی استیشن جلوتر بود ولی ما الان نسل نهیم و تو هم بازی های نسل نه رو گفتی
“درسته نسل هشت منتشر شد”
تمام شد و رفت
گرچه به نظرم بیگ وینر و تعداد جوایز بی منطق ترین چیز ممکنه …
اگه یادت باشه یه مراسمی بود که برگذار شد گیمفا پوشش داد ، برترین بازی تاریخ ، بازی سال و غیره رو منتشر کرد ، از سری سولز بود …. خب هر سایتی به هر چیزی که دوست داره جایزه میده و به نظرم فاقد اهمیته …
فقط گوتی اهمیت بسیار بالایی داره ، چون نظر اجماع همه منتقدها توش نقش داره ….
سونی تو ضمینه گوتی برتره نسبت به مایکرو این اهمیت داره …
بیگ وینر مزخرف ترین چیز ممکنه …. 🤣🤣🤣🤣
ولی لیست های علی آقا هم فاقد اعتباره ، چون سلیقه شخصیش داخلشون دخیله
“بیگ وینر مزخرف ترین چیز ممکنه …”
آره آره چون همش دست سونیه مزخرف ترین چیز شد😂 جمع کن بابا
لیستای خوبی بود اما
جوجه رو اخر پاییز میشمارن اخر نسل اگه عمری بود در این مورد دوباره باهم صحبت میکنیم🙂🌹
مایکرو که هر چی داشته معرفی کرده. سونی ۹۰ درصد بازیاش هنوز معرفی نشدن.
بنظرم اسمتو عوض کن بزار اینسایدر علی😂
بزار اخر نسل باهم بحث میکنیم🙂🌹
بنظرم نسل جدید ۲۰۲۶ میاد ولی تا ۲۰۲۹ حتی بازی برای ps5 میاد بازی مثل همین هورایزن و گاد اف وار ، نه بازیای یوبیسافت
با چیزی که تحلیل گران گفتن حداقل تا سال ۲۰۳۰
و به نظرم هم پلی استیشن هم اکس باکس تو این نسل میدرخشند…
سلام
این نسل که نه ولی نسل ۱۰ که همه چیز کلاد و ابری بشه ایکس باکس سونی رو فوت میکنه
امیدوارم در طی همون نسل ۱۰ که از الان داری پزش رو میدی و بابتش خیال پردازی میکنی سرنوشتت مثل نام کاربریت نباشه 😉
خخخخخ
بشین تا فوتش کنه ….
نسل بعدی هم پیگین این نسل که نه ولی نسل بعد جعبه فلان میکنه زهی خیال باطل چقدر شماده ساده اید..
Ps5 با اختلاف کمی در فروش دستگاه برنده میشه.( مثل اختلاف فروش کم ps3 و ۳۶۰). ولی این اکس باکسه که بیشتر درامد زایی خواهد داشت.
این نسل هم زودتر از همه نسل های قبل تموم میشه( سال ۲۰۲۵). به دلیل متاورس. متاورس باعث میشع کنسول ها از این شکل خارج بشن و تبدیل به vr میشن. Ps5 و سری اکس توانایی اجرای کامل یک بازی متاورسی رو نخواهند داشت بهمین دلیل زودتر نسلشون رو تموم میکنن و کنسول جمع میشه و فقط عینک های واقعیت مجازی و افزوده ساخته میشن با پردازش ابری. ۱۰ سال دیگه این عینک ها مثل گوشی ها فراگیر میشن و همه زندگی ها بر اساس اونا ساخته میشه
پیشبینی خیلی بی منطقه. کنسول ها تا وقتی مثل الان بفروشن وجود خواهند داشت.
بنظر من نسل ۹ آخرین نسل کنسوله
هرکی یه تحلیل میکنه ! نتیجه عدم اعلام آمار رسمی فروش کنسولها و بازیها توسط مایکروسافت که قطعا سیاست درستی برای شرکتشون و جذب مخاطب محسوب میشه . چون کمتر بودن آمار فروش کنسول و بازی نسبت به دو شرکت رقیب میتونه ذهنیت منفی برای گیمرها و خریداران ایجاد کنه . به جای آمار فروش ، از آمار پلیرها اطلاعات میدن تا عدد بزرگی رو نشون بدن
حالم از این نوع تحلیل ها و تحلیل گرها بهم میخوره،یکی نیس بگه آخه علم غیب داری از آینده اومدی بیا پایین سرمون درد گرفت،زمان همه چیزو مشخص میکنه.
دو برابر خیلی کمه مشخصه تا حدودی گیم پس جواب داده !!!!
واقعا کی جعبه میخره !!! 🤔…
هورایزن فوربیدن فوق العاده است دیشب آلمانی ها تو توئیچ بازیش میکردن …
همونایی که ایستگاه و روتر نمیخرن d:
اولا توهین کردن به علایق دیگران نشون از بزرگی فن بیس اون کنسول نیست نشون از داغون بودن اون فن بیسه بعدشم یک نکته
نکتهی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری میکند.
یعنی تو حرف رییس یک شرکت عظیم رو نامعتبر تر از حرف یک کارشناس که حرفاش از روی آمار و احتمالات است میدونید
اگه فیل میزان دقیق فروششو میگفت این داستانا نبود
جعبه رو من میخرم که قبلا پلی ۴ داشتم و میخوام وارد نسل جدید بشم پولم به پلی ۵ نمی رسه مجبورم سری اس بخرم همه مثل شما پول دار نیستن!
چقدر جالبه کاربر مرد ریش دار نامرئی چقدر ادا بی طرف ها رو در میاره و از بی طرفی حرف میزنه بعد ترول و هیت لایک میکنه😹😹😹😹😹😹
حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری میکند.
از کی تا حالا حرف یک تحلیلگر ارجعیت داره به حرف رییس ایکس باکس ؟؟؟ دنبال خبرهای زرد و گوجه ای هستین انگار … راستی ایکس باکس سری اس هم پشم دیگه خخخ
حرص نخور حالا تو تحلیل های بعدی میگم بهشون بگن ایکس باکس بیشتر میفروشه تا ناراحت نشید
نارحتی نداره – طرفی که خودش کنسولو ساخته و عرضه کرده بهتر میدونه چقدر فروخته تا این بابا که تو دفترش نشسته و ۲ زنگ زده به فروشنده های سر کوچشون
سلام دوستان ببخشید بابت اسپم:
من بالاخره میخوام برای پی سیم یه دسته بگیرم و بین دوال سنس و دسته جدید اکس باکس موندم، از نظر کیفیت میدونم جفتشون اوکین فقط ترسم از دوال سنس اینه که همه بازی هایی که میخوام رو پشتیبانی نکنه، ممکنه راهنماییم کنید ؟
هیچکدام هر دو به شدت سریع خراب میشن
زیر ۳ ۴ ماه
بهترین یا خرید دسته الایت هست یا دسته اکس باکس وان اس
پی اس ۴ هم دستش فیک زیاد ازش زدن نمیشه اعتماد کرد دیگه
دسته های لاجیتک به شدت با کیفیتن یکم سخت گیر میان
ریزر هم دسته خوبی داره یو اس بی هست و لایسنس شده مایکروسافت
شوتر دسته اکس باکس کارایی و طول عمر زیاد و کیفیت بالا دسته باطری میخوره که می تونی قابل شارژ دوتا بگیری که هر دو رو شارژ کنی وسط بازی لنگ نمونی
بعضی از بازی های pc از دوال سنس پشتیبانی می کنن حس حال جدید و البته نوستالژی و قابل شارژ ولی من نگران طول عمرشم
(تو که pc داری چرا با دسته بازی می کنی من اصلا تحمل ندارم (نظر شخصی ) مگر pes خدا بیامرز )
تا اونجایی که میدونم از بابت پشتیبانی نکردن بعید میدونم به مشکلی بخوری و بازی ای باشه که از دسته پای استیشن پشتیبانی نکنه ولی قطعا دسته های ایکس باکس برای وصل شدن به ویندوز و استفاده دردسر کمتری خواهند داشت. اطلاعات جزئی تر ندارم و امیدوارم بقیه دوستان بتونن بهت کمک کنن.
عزیز برای پی سی قطعا دسته ایکس باکس بگیر ،چون بدون هیچ پیش زمینه ایی برای ویندوز قابل شناساییه و همه بازی ها اکثرا ساپورت میکنن ، حتی گاد آف واری که برای سونی هست …
دسته دوال سنس خوبه ،اما برای شناسایی نرم افزار میخواد ….
من به دور از فن بازی راهنماییت کردم ، حالا خود دانی
طول عمر دسته xbox Series هست ۲۰ ساعت
طول عمر دوال سنس هست ۹ ساعت
و باید بعدش بزنی تو شارژ
تقریبا همه بازیای pc حالت دسته رو بر پایه دسته xbox میسازن
و از چند تا شنیدم که بعضی بازیا با دوال سنس مشکل دارن زیاد باهاش سازگار نیستن
اما قابلیت های دوال سنس از دسته xbox بیشتره و حسگر های خیلی خوبی داره
یه نکته دیگه هم بگم اینه که دسته xbox رو میتونی با یه برنامه رو pc آپدیت کنی
اما دوال سنس رو از طریق pc نمیتونی آپدیت کنی و حتما باید کنسولش باشه (اگه اشتباه نکرده باشم)
از نظر کیفیت هردو عالی هستند،اما دوال سنس هپتیک فید بک و یه سری موتور بیشتر از کنترلر ایکس باکس داره که تجربه بهتری رو بهت میده،بر فرض اگر هم پشتیبانی نکنند بازی ها خب عمل کردش مثل کنترلر اکس باکس میشه.الان کلی بازی ترد پارتی هستن که پشتیبانی میکنن
برا استفاده رو ویندوز قطعا بهترین گزینه خرید کنترلر ایکس باکس هست, هم پشتیبانی خود سیستم عامل و هم علامت ها و پشتیبانی بازی و لانچر ها همه بر اساس کنترلر ایکس باکس طراحی شدن
😘😘
«نکتهی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری میکند»
مفت بودن حرفش از همین جا معلوم میشه ، اکس باکس وان در حالی که با هیچ کمبودی رو به رو نبود ، توی بازه مشابه حتی یک دوم این مقدار نفروخته بود ، وگرنه در عرض ۷ سال نمیشد ۴۰ میلیون واحد در برابر ۱۱۵ میلیون! همین که آمارش با دنیل احمد (که اگه به اعتبار باشه صد درصد معتبر تره) دو میلیون واحد اختلاف داره ، نشون میده چقدر تحلیلش سطحی هست –
اگه همین تحلیل میگفت ایکس باکس بیشتر میفروشه:
بله تاثیرات عمو فیل و گیم پس بله درست میگه ایشون و هزارتا حرف و قمپز در کردن دیگه
اگر میگفت بیشتر فروخته چند نفر مثل شما میگفتن پول گرفته اینو میگه🤣
دمت گرم ، دقیقا درست گفتی
البته باید سری اس رو هم حساب کنن
عادیه
بیشتر هم میفروشه
:/
این همه تناقض اونم یکجا؟ میگه دو برابر یعنی طبق گفته ایشون فروش ایکس باکس باید حدود ۸.۵ میلیون باشه ولی خودش میگه ۱۰.۳😐😑
بعد این تحلیل گر یکچیز میگه و قبلیا یکچیز دیگه گفتن :/
آخرش هم معلوم میشه ایشون حرف های اسپنسر که تمام این اعداد و ارقام زیر دستش هست رو نقض میکنه و میگه فروشش با ایکس باکس وان! (۳۶۰ هم نه) برابری میکنه.😐
نمیدانم، شاید حق با تو باشد.
متن گفته ۱.۷
اگه اینجوری نباشه باید تعجب کرد.
متاسفانه خیلی ها از این جور خبر ها ناراحت میشند
یک نکته وجود داره ، اماری که دنیل احمد میده مربوط به کنسول هایی هست که وارد بازار شدند ولی این امار مربوط به کنسول هایی هست که به دست به مخاطب رسیده!!!
خب طبیعی هم هست، بازی های بهتر، کنترلر نسل نهمی، اعتماد بیشتر بخاطر گذشته درخشان پلی استیشن باعث میشن یکه تازی کنه
باید دید مایکروسافت در ادامه روند خرید ناشرین و ایجاد مونوپولی تو صنعت گیم میتونه در سال های اینده به رقیبش نزدیک بشه یا نه
باشه
حقیقت تلخه🤣
تحلیل گران جالبی داریم هر کس یک چیز میگه ولی هر دو باز هم به فروش بیشتر ملی استیشن ختم میشن
هر کی رد می شه یه سنگ می ندازه طرف ایکس باکس تنها دلیلشم اینه که امارو مایکرو اعلام نمی کنه این تحلیلا چیز جز مزخرف معنی نداره
نکتهی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری میکند.
برادران قطعا نسل عالی برای دو طرفه اما این چه چیزیه که برخی از فن بوی ها گرفتن یعنی شماها حرف رییس یک شرکت عظیم رو نامعتبر تر از حرف یک کارشناس که حرفاش از روی آمار و احتمالات است میدونید ؟
یکی پرسیده کی جعبه میخره
در پاسخ باید بگم من … بعد از ۳۶۰ کلا رفتم سراغ سونی . کلی هم کیف کردم . الانم میگم عالیه . خاستم توی نسل اخر گیمیریم تحولی ایجاد کنم . هم حافظه بالاتر سری ایکس هم گیم پس هم تجربه نکردن عناوین مایکرو . چون پیسی قوی ای هم ندارم که بکشه بازیارو . اگر خدا عمری داد ۲ سال دیگه و زمانی که سونی نسخه اسلیم داد یا اینو میفروشم اونو میخرم یا اونم کنارش میخرم . اما کسی که تا اخرین لحظه ps4 pro داشت اشتباهه ps5 بخره . میزارم عناوین عرضه بشن . چنتا جمع بشه بعد شاید سونی هم خریدم
بعضی وقتا نباید اسیر تبلیغ یا فن بوی بودن بشیم . اینو کسی میگه که دزدان دزیایی نارگیل چینو مسخره میکرد خودش (:
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2022/01/11/estimates-indicate-xbox-series-xs-may-be-selling-nearly-as-well-as-ps5/
برای همین ماه پیشه … سایت forbes … عینا هم به فروش نزدیک هر دو کنسول اشاره کرده و گفته که تقاضا از عرضه در کنسول سری ایکس پیشی گرفته و کمبود دارن یعنی کلی حساب کنید سونی موفق شده کنسول پلی استیشن پنج بیشتری نسبت به سری ایکس تولید کنه… خیلی دقیق هم مقایسه کرده … گفته خیلی ها ناچارا سری اس گرفتن
چشمها را باید شست ، جور دیگر باید دید مرسی اه
محبوبیت برند ps غیرقابل انکاره. حالا ۷۰ میلیارد دلار هزینه کن. میدونید چقد زمان میبره تا پول ۷۰ میلیارد دلار دوباره برگرده و به سود دهی برسه. همش بحث کم نیاوردنه که فعلا تا اینجای کار آمار فروش و محبوبیت ps مشخصه.
ببین فکر نمیکنم شرکت ها اینجوری به مسایل نگاه کنن.درسته که ۷۰ میلیارد دلار پول نقد برای خرید هزینه شده ولی در عوض اندازه این مبلغ به دارایی های میکروسافت اضافه شده.اولین دلاری که دستشون بیاد از بازیهای اکتیویژن میشه سودشون.
مگه جز این باید باشه دو برابر چیه ده برابر باید باشه
سلام
نکتهی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروشترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است
چه جسارت ها این تحلیل گر ها از کجا پیدا شدند که حرف رییس بخش گیمینگ مایکروسافت هم زیر سوال میبرند😹😹😹
از همون جایی که تو پیدات شده.
چرا ۴۵ تا دیس خورده مطلب😐
جالبه عده ای هنوز متوجه نشدن هدف مایکروسافت فروش کنسول نیست.
-شما با یه گوشی و تبلت حتی تلویزیون هوشمند هم با اینترنت درست می تونی forza horizon 5 و بقیه بازی های microsoft رو بدون نیاز به xbox بازی کنی با سرویس cloud gaming
-همه بازی های مایکروسافت روز عرضه برای pc هم منتشر میشه
-بازی های اکتیویژن بلیزارد رو رسما اعلام کردن برای سونی طبق قراردادشون و حتی بعد از قرارداد و حتی روی نینتندو می خوان عرضه کنند
از این سیاست ها میشه فهمید این موضوع رو
بازیای سونی هم رو پیسی میاد در ضمن کسی اگه بخواد با نت قوی رو گوشیش این بازیارو اجرا کنه پول نت بده کنسول بخره براش بصرفته تره تا مبایل گیمر باشه بازیای بلاک باستری بخواد بازی کنه
سیاست دو کمپانی باهم فرق داره، هدف سونی فروش بیشتر کنسول و هدف ماکروسافت فروش سرویس هست، اینو میشه از سیاست های انتشار بازی هاشون هم متوجه شد، ماکروسافت روز اول بازیش رو برای پی سی و سرویسش در دسترس قراز میده، این درحالی که سونی کاملا انحصاری میکنه بازی رو. در رابطه با تبلیغات هم سونی بشدت رو تبلیغات پلیاستیشن سرمایه گذاری کرده درمقابل خیلی کم تبلیغات ایکسباکس رو میبینم. بعنوان مثال راجع گیمر های پی سی ماکروسافت هیچ قصدی نداره اونارو مجبور یا ترقیب به خرید کنسولش بکنه، اما سونی با انتشار نسخه اول بازی های نسل قبلش سعی داره بخشی از این جامعه رو مجبور یا ترقیب به خرید کنسول خودش کنه… اسپنسر چند وقت پیش گفت تا زمانی که لازم باشه کنسول هم منتشر میکنیم، اما هدف ما فروش کنسول و جنگ کنسولی نیست. این حرفش هم درسته، چون اومدن. اکتیویژن بیلزارد رو خریدن که یه جامعه فعال با بیش از سی صد مسلیون کاربر داره!! این بازده این کار در اینده خیلی بیشتر از فروش کنسول هست. تو این نسل تکلیف مشخصه سونی هدفش فروش کنسول و ماکروسافت هدغش سرمایه گذاری برای اینده اس و کار خاصی نمی کنه. منتها در اینده سونی چه سیاستی رو پیش بگیره بستگی به موقعیتش داره. بعنوان یه طرفدار قدیمی سونی امیدوارم برنامه های مشخص داشته باشه و دل خوش به فروش متسول نباشه، چون اینده مال فروش سختافزار نیست.
اکوسیستم پای استیشن که در بازاریابی و فروش عالی هست شکی درش نیست اما حالت وضعیت ما طرفدارهای پلتفرم اکس باکس مث المان بعد از جنگ جهانی اول هست یعنی مترصد فرصت و در تلاش برای تغییر وضعیت کنونی ، خدایی وضعیت فن های عزیز و محترم پلی استیشن تو هفته اول توجه کنید تو هفته اوا انتشار خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکی مث حمله به پرل هاربر بود ، خدایییییییی یه جو نا امیدی حاکم شده به جامعه گیم
سیاست دو کمپانی باهم فرق داره، هدف سونی فروش بیشتر کنسول و هدف ماکروسافت فروش سرویس هست، اینو میشه از سیاست های انتشار بازی هاشون هم متوجه شد، ماکروسافت روز اول بازیش رو برای پی سی و سرویسش در دسترس قراز میده، این درحالی که سونی کاملا انحصاری میکنه بازی رو. در رابطه با تبلیغات هم سونی بشدت رو تبلیغات پلیاستیشن سرمایه گذاری کرده درمقابل خیلی کم تبلیغات ایکسباکس رو میبینم. بعنوان مثال راجع گیمر های پی سی ماکروسافت هیچ قصدی نداره اونارو مجبور یا ترقیب به خرید کنسولش بکنه، اما سونی با انتشار نسخه اول بازی های نسل قبلش سعی داره بخشی از این جامعه رو مجبور یا ترقیب به خرید کنسول خودش کنه… اسپنسر چند وقت پیش گفت تا زمانی که لازم باشه کنسول هم منتشر میکنیم، اما هدف ما فروش کنسول و جنگ کنسولی نیست. این حرفش هم درسته، چون اومدن. اکتیویژن بیلزارد رو خریدن که یه جامعه فعال با بیش از سی صد مسلیون کاربر داره!! این خیلی بیشتر و بزرگ تر از مسئله ده بیست میلیون کنسول هست. و بازده این کار در اینده خیلی خیلی بیشتر از بازده فروش کنسول هست. تو این نسل تکلیف مشخصه سونی هدفش فروش کنسول و ماکروسافت هدغش سرمایه گذاری برای اینده اس و کار خاصی نمی کنه. منتها در اینده سونی چه سیاستی رو پیش بگیره بستگی به موقعیتش داره. بعنوان یه طرفدار قدیمی سونی امیدوارم برنامه های مشخص داشته باشه و دل خوش به فروش کنسول نباشه، چون اینده مال فروش سختافزار نیست.
به نظر کنسول ps5 از نظر فروش خیلی از کنسول اکس باکس جلو میفته بیشتر از دو برابر چون هم شرکتهای مستقل و خصوصی بازیهای زیادی برای این کنسول بازی میدن و هم شرکتهای غیر مستقل و غیر خصوصی باز برای این کنسول بازیهای زیادی میدن اما برای اکس باکس نمیدن کوچکترین مثال میزنم که برای همه روشن بشه نمونه اش Final Fantasy 7 Remake Intergrade و sifu و بازیهای زیاد و خیلی بیشتر از این قبیل هم وجود دارند که انحصاری نیستن اما حاظر نیستن بازیهاشونو برای اکس باکس عرضه کنن
ما رو دور ننداز، ما اونقدرا هم بدردنخور نیستیم …
خدایی شوخی می کنید یا توهم می زنید ؟