بازیهای Call of Duty در آینده با موتور یکسانی ساخته میشوند
پاتریک کلی (Patrick Kelly)، رئیس استودیوی Infinity Ward، به تازگی تایید کرده که تمام بازیهای سری Call of Duty در آینده با استفاده از یک موتور ساخته خواهند شد.
اکتیویژن (Activision) به تازگی رسما تایید کرد که در سال جاری قرار است شاهد یک Call of Duty: Modern Warfare و یک بازی Warzone جدید باشیم. هر دوی این بازیها توسط استودیوی Infinity Ward توسعه خواهند یافت. همچنین هر دو بازی از موتور جدیدی استفاده خواهند کرد. این به خبر به چندین دلیل حائز اهمیت است. این طور که به نظر میرسد تمام بازیهای این فرنچایز در آینده قرار است از این موتور جدید استفاده کنند.
در مصاحبهای با یوتیوبر مشهور یعنی Jackfrags، رئیس استودیوی Infinity Ward به تازگی این موضوع را تایید کرد. پاتریک کلی مدعی شده که این موتور با اختلاف از موتورهای قبلی سری بهتر است و ابزار بسیار بیشتری را در اختیار آنها قرار میدهد. هر استودیو تلاش خواهد کرد تا از یکسان شدن بازیها جلوگیری کند، با این حال استفاده از یک موتور باعث میشود تا همسازی بازیها راحتتر شود.
Infinity Ward و دو استودیوی دیگر یعنی Treyarch و Sledgehammer Games بخشی از چرخهی توسعهی Call of Duty در سالهای اخیر بودهاند. با این حال هر کدام پیش از این از موتور خاص خود استفاده کردهاند. این مهم در گذشته مشکلساز نبود. با این حال فرا رسیدن Warzone به سردرد بزرگی تبدیل شده است.
این بتل رویال رایگان از زمان آغاز به کار خود در Call of Duty: Modern Warfare باید خود را با Call of Duty: Black Ops Cold War و Call of Duty: Vanguard وفق میداده است. طبعا این مهم باعث خلق ایجاد مشکلات فنی زیادی برای سازندگان شده است.
با توجه به عرضهی یک بازی Warzone جدید در سال جاری و تبدیل شدن این بتل رویال به بخشی مهم از برنامههای اکتیویژن، تغییر استراتژی در ساخت بازیهای Call of Duty طبیعی به نظر میرسد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
کالاف همیشه انجین بهینه ای داشت . کل کالاف های نسل ۷ مخصوصا ۶۰ فریم بودن . نسل ۷ بازی های انگشت شماری ۶۰ fps اجرا میشدن . از جمله : کالاف . rage . درایور سن فرنسیسکو . فورزا . doom 3 ریمستر . بازم بود ؟ کسی یادشه؟
فک کنم بایونتا هم بود . البته مد نظرم پلتفرمینگ ها و فایتینگ ها و بازی های ایزومتریک مثل دیابلو نیستند . فکر میکنم همون کالاف و ریچ خیلی هنرمنداره ۶۰ fps اجرا میشدن . مخصوصا کالاف . فک کنم واسه همین نسل ۷ بیشتر از بتل ، پلیر داشت . اثرش به نسل ۸ و ۹ منتقل شد با وجود اینکه دیگه بتل هم ۶۰ شد ولی کالاف با گیم پلی روون ترش مشتری های ثابت پیدا کرد . مخصوصا زامبی و یادش بخیر ترانزیت 🙂
من فقط امیدوارم تو این انجین جدید
این قضیه فشرده سازی تکسچر هارو خوب انجام بده
چون توی انجین قبلی دلیل آپدیت های حجم بالای بازی این بود که انجینشون تو فشرده سازی مشکل داشت
و فک میکنم بیشترین دلیل برای اینکه موتور بازیشون رو تغییر بدن همینه که این قضیه آپدیت هارو حل کنن
گرافیکش همیشه خوب بوده مهم اینه که داستانو گیمپلیش خوب باشه
سلام
بنظرم یک Cal of Duty Infinite میدن تا آخر نسل برای همون محتوا میاد
Call of duty warzone 2 همون call of duty اینفینیته
دومین کامنت مفیدت تو این چند وقت اخیر
اسپم : سلام ساعت ۱۱:۳۰ صبح یک ساعت دیگه نمرات یکی از غول ترین بازی های امسال و چند سال اخیر میاد منظورم هورایزون فوربیدن وست است لطفا پوشش بدید سریعاً
با متای ۸۹😂
کالاف دیگه با این نسخه ای که داد ازش ناامید شدم
اولین اثرات مثبت و بزرگ مایکروسافت روی اکتیوژن!😇😇