بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا

بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ

در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما خواهیم پرداخت.

می‌توان گفت که هر ساله، آثار کمدی بسیار خوبی روی پرده سینماها اکران می‌شوند و طرفداران این ژانر می‌توانند از طیف وسیعی از آثار بهره ببرند. با این حال، بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما کدام هستند؟

برای بسیاری از طرفداران سینما، دهه هفتاد و هشتاد میلادی، دوره طلایی ژانر کمدی به شمار می‌رود. در این دوران، فیلم‌های بسیار خوبی از بازیگرانی برجسته همچون دن آیکروید (Dan Aykroyd)، استیو مارتین (Steve Martin) و بیل موری (Bill Murray) روی پرده سینماها اکران شدند. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ را به شما معرفی کنیم.

مرخصی فریس بولر (Ferris Bueller’s Day Off)

فیلم ferris bueller's Day Off

فیلم «مرخصی فریس بولر» با بازی متیو برودریک (Mathew Broderick) و الن راک (Alan Ruck) در نقش دو نوجوان دبیرستانی به نام فریس بولر و کامرون فرای است. فریس و بهترین دوستش کامرون از مدرسه فرار کرده‌اند و به دنبال آن هستند تا این اوقات خود را با گردش در شهر شیکاگو سپری کنند. در همین حین، آن‌ها توسط مدیر مدرسه تعقیب می‌شوند.

همانند بسیاری از فیلم‌های کمدی، فیلم «مرخصی فریس بولر» نیز باعث رضایت جنبه ضد استبدادی بیننده می‌شود. تماشای اینکه فریس بولر موفق می‌شود تا والدین، معلمان و حتی مدیران رستوران‌ها را گول بزند و از دست آن‌ها بگریزد، واقعا تماشایی و سرگرم‌کننده است. البته، باید گفت که شخصیت فریس بولر بدون نقص نیست و نمی‌توان او را به عنوان یک دوست صمیمی خوب دانست. فیلم «مرخصی فریس بولر» در سال ۱۹۸۶ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود.

فیلم محیط اداره (Office Space)

فیلم محیط اداره office space

فیلم «محیط اداره» در سال ۱۹۹۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم با بازی راب لاوینگستون (Ron Livingston) و گری کول (Gary Cole) در نقش یک کارمند به نام پیتر گیبنز و رئیسش به نام بیل لومبرگ است. پیتر گیبنز برای مدتی طولانی تحت مدیریتی ناعادلانه و ظالمانه قرار داشته و از همین رو، تصمیم می‌گیرد تا با همکاری دیگر کارمندان این اداره، از کمپانی نرم‌افزاری که برای آن کار می‌کنند، کلاهبرداری کنند.

نقش‌آفرینی گری کول به عنوان بیل لومبرگ واقعا تماشایی و خیره‌کننده است و نقطه برجسته این فیلم محسوب می‌شود. او در این فیلم، نقش یک رئیس بد و وحشتناک را بازی می‌کند که احتمالا برای برخی از بیننده‌ها آشنا است. با این حال، بازی او در این فیلم واقعا خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. دیگر بازیگران این فیلم نیز شامل جنیفر انیستون (Jennifer Aniston) و استیون روت (Stephen Root) است که نقش‌آفرینی قابل قبولی داشتند. در هر صورت، نقش‌آفرینی گری کول در این فیلم، یکی از ماندگارترین شخصیت‌های منفی فیلم‌های کمدی را خلق کرده است.

فیلم اماکن تجاری (Trading Places)

فیلم اماکن تجاری trading places

فیلم «اماکن تجاری» که در سال ۱۹۸۳ میلادی اکران شده بود، با بازی دن آیکروید و ادی مورفی در نقش یک تاجر بسیار ثروتمند به نام لوئیس وینتورپ سوم و یک کلاهبردار و گدا به نام بیلی ری ولنتاین است. دو برادری که مالک کمپانی‌ای هستند که لوئیس وینتورپ سوم در آن کار می‌کند، تصمیم می‌گیرند تا یک حرکت جالب انجام بدهند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا تربیت را در مقابل طبیعت قرار دهند و از همین رو، جایگاه اجتماعی لوئیس وینتورپ سوم و بیلی ری ولنتاین را عوض می‌کنند.

این فیلم کمدی، ممکن است نسبت به دیگر آثار این ژانر تاریک‌تر و تلخ‌تر به نظر برسد چراکه لوئیس وینتورپ سوم به طرز ناعادلانه از زندگی شخصی و اجتماعی خود محروم می‌شود. در هر صورت، به نظر می‌رسد که نقش‌آفرینی دن آیکروید و ادی مورفی در این فیلم، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

فیلم سلاح عریان: پرونده‌های جوخه پلیس (The Naked Gun: From The Files Of The Police Squad)

فیلم سلاح عریان پرونده‌های جوخه پلیس the naked gun from the files of the police squad

این فیلم با بازی لزلی نلسون (Leslie Nelson) و ریکاردو مونتابالان (Ricardo Montalbán) در نقش ستوان فرانک دربین و یک جنایتکار حیله‌گر به نام وینسنت لودویگ است. ستوان فرانک دربین پس از اینکه سرنخ‌هایی مرموز در مورد یک پرونده بدست می‌آورد، متوجه یک دسیسه شوم در مورد آدمکشی از طریق هیپنوتیزم می‌شود.

این فیلم، اقتباسی سینمایی از سریال جوخه پلیس (Police Squad) بوده است که در سال ۱۹۸۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم سینمایی، طنزی در ژانر پلیسی محسوب می‌شود که حماقت‌های سرگرم‌کننده و خنده‌داری دارد. لزلی نلسون به خوبی توانسته تا نقش اصلی این فیلم را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، سبک شوخ طبعی و طنز این فیلم به گونه‌ای است همه می‌توانند آن را درک کنند و از آن لذت ببرند.

فیلم قطارها، هواپیما‌ها و اتومبیل‌ها (Planes, Trains And Automobiles)

فیلم قطارها هواپیما‌ها و اتومبیل‌ها planes trains and automobiles

این فیلم محصول سال ۱۹۸۷ میلادی است و با بازی استیو مارتین (Steve Martin) و جان کندی (John Candy) در نقش یک مدیر بازاریابی به نام نیل پیج و یک فروشنده به نام دل گریفین است. نیل سعی دارد تا برای جشن شکرگزاری از نیویورک به شیکاگو سفر کند و در همین حین، با یک شخص صمیمی و در عین حال، آزاردهنده به نام دل آشنا می‌شود که در این سفر، همسفر او خواهد بود.

استیو مارتین و جان کندی، یکی از عجیب‌ترین زوج‌های کمدی سینما محسوب می‌شوند؛ این دو در تمام مدت این فیلم، با یکدیگر شوخی می‌کنند، حرف‌های مسخره می‌زنند و باعث شکل‌گیری بهترین نقش‌آفرینی یکدیگر می‌شوند. صحبت‌های این دو با یکدیگر باعث شکل‌گیری لحظات بسیار شادی می‌شود و برخی از این لحظات، به لحظاتی ماندگار تبدیل شده‌اند.

فیلم پادوی گلف (Caddyshack)

فیلم پادوی گلف caddyshack

فیلم «پادوی گلف» در سال ۱۹۸۰ میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد. این فیلم با بازی چوی چیس (Chevy Chase) و رادنی دنجرفیلد (Rodney Dangerfield) در نقش گلف‌بازان باشگاه بوشوود کانتری به نام‌های تای وب و ال چرویک است. کارهای این دو گلف‌باز باعث می‌شود تا یکی از موسسان این باشگاه گلف، عصبانی شود و قوانین را نادیده بگیرد و آن‌ها را به یک مسابقه گلف دوتایی دعوت کند.

این فیلم کلاسیک و کمدی، با بازی بازیگرانی برجسته است که از جمله این بازیگران می‌توان بیل موری را نام برد که توانسته تا صحنه‌های سرگرم‌کننده و جالبی را خلق نماید. او در این فیلم، نقش یکی از کارگران این باشگاه را بازی می‌کند. دیالوگ‌های این فیلم، سرشار از طنز هستند که هر بیننده‌ای را به خنده وا می‌دارند.

فیلم فرانکشتاین جوان (Young Frankenstein)

فیلم فرانکشتاین جوان young frankenstein

فیلم «فرانکشتاین جوان» در سال ۱۹۷۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و با بازی جین وایلدر (Gene Wilder) و پیتر بویل (Peter Boyle) در نقش دکتر فردریک فرانکشتاین و هیولای فرانکشتاین است. دکتر فرانکشتاین پس از اینکه ملک زیادی در ترانسیلوانیا از یک آشنای فوت کرده به ارث می‌برد، به آزمایشات علمی مفسدانه خود ادامه می‌دهد.

با اینکه جین وایلدر بیشتر برای به تصویر کشیدن نقش ویلی وانکا شناخته می‌شود اما توانایی‌های کمدی او در این تقلید طنز از داستان هیولایی معروف، تاثیرگذاری بسیاری داشته است. دیالوگ‌های خنده‌دار، طنز فیزیکی جالب و نقش‌آفرینی‌های فوق‌العاده بازیگران باعث شده تا این اثر به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ تبدیل شود.

فیلم خانه حیوانات (Animal House)

فیلم خانه حیوانات animal house

فیلم «خانه حیوانات» که در سال ۱۹۷۸ میلادی روی پرده سینما دیده شده، با بازی جان بلوشی (John Belushi) و تیم متیسون (Tim Matheson) در نقش اعضای انجمن برادری دلتا تاو چی به نام جان بلوتارسکی ملقب به بلوتو و اریک استرتون ملقب به آتر است. این انجمن برادری، با شیطنت‌های خود، رئیس کالج را بسیار عصبانی کرده‌اند و در خطر اخراج از کالج قرار دارند. با این حال، آن‌ها باعث خرابکاری بیشتری در کالج می‌شوند.

این فیلم که داستان گروهی از افراد ناجور و نامتناسب را به نمایش گذاشته است، از ابتدا تا پایان، بیننده‌ها را به سفری پر از هیجان و خنده می‌برد. علاوه بر این، جان بلوشی توانسته تا انرژی زیادی را وارد این فیلم کند که باعث جذاب‌تر شدن این اثر شده است.

فیلم زین‌های شعله‌ور (Blazing Saddles)

فیلم زین‌های شعله‌ور blazing saddles

فیلم «زین‌های شعله‌ور» محصول سال ۱۹۷۴ میلادی و با بازی کلیون لیتل (Cleavon Little) و جین وایلدر در نقش یک کارگر راه‌آهن به نام بارت و یک هفت‌تیرکش به نام جیم است. پس از اینکه بارت در شرایطی وخیم به عنوان کلانتر یک شهر منتصب می‌شود، با جیم دوست می‌شود تا دشمنانی که علیه آن‌ها توطئه چیده‌اند را نابود سازند.

این اثر، طنزی عالی از فیلم‌های کلاسیک وسترن است و شاید بهترین فیلم ساخته شده توسط نویسنده و کارگردان افسانه‌ای مل بروکس (Mel Brooks) محسوب می‌شود. این فیلم به خوبی توانسته تا بیننده‌ها را به هیجان در بیاورد و آن‌ها را شگفت‌زده کند. این فیلم همچنین دارای پیام مهمی در مورد برابری نژادی است.

فیلم مانتی پیتون و جام مقدس (Monty Python And The Holy Grail)

فیلم مانتی پیتون و جام مقدس monty python and the holy grail

فیلم «مانتی پیتون و جام مقدس» با بازی گراهام چپمن (Graham Chapman) و جان کلیس (John Cleese) در نقش شاه آرتور و سر لنسلوت دلاور است. شاه آرتور و شوالیه‌های او پس از رفتن به کملوت، دستور پیدا می‌کنند تا جام مقدس افسانه‌ای را پیدا کنند.

این فیلم بسیار سرگرم‌کننده است و هر بیننده‌ای را به خنده وا می‌دارد. در این فیلم همچنین از کمدی‌ فیزیکی بسیار زیادی استفاده شده است که برخی از آن‌ها بسیار هوشمندانه و برخی دیگر بسیار احمقانه هستند. گروه کمدی مانتی پیتون، آثار بسیار خوبی را خلق کرده‌اند و این فیلم، یکی از بهترین آثار آن‌ها به شمار می‌رود.

دیگر آثار کمدی برجسته

  • فیلم روز گراندهاک (Groundhog Day)
  • فیلم بعضیا داغشو دوست دارند (Some Like It Hot)
  • فیلم هواپیما (Airplane)
  • فیلم زندگی برایان (Life Of Brian)
  • فیلم گوینده (Anchorman)
  • فیلم آپارتمان (The Apartment)
  • فیلم برات (Borat)
  • فیلم لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski)
  • فیلم احمق و احمق‌تر (Dumb & Dumber)
  • فیلم دکتر استرنجلاو (Dr Strangelove)

The hunt is comingآرینDARKSIRENMariomanGramy kalinerdMEYSAMB300Jin sakaiP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا
بهترین فیلم های کمدی‌ تاریخ - گیمفا