سازنده Battlefield 3 از اشتباهات Battlefield 2042 متعجب است
در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست که بازی Battlefield 2042 نه تنها هواداران بلکه انتظارات الکترونیک آرتس (EA) را نیز نتوانسته برآورده کند.
به تازگی سازندگان قدیمی فرنچایز Battlefield از دایس (DICE) نیز، پیرامون مشکلات Battlefield 2042 اظهار نظر کردند.
دیوید گلدفارب (David Goldfarb)، طراح ارشد دو بازی بزرگ و موفق Battlefield 3 و Battlefield: Bad Company 2 پیرامون عنوان Battlefield 2042 در رشته توییتی نوشت:
به تازگی بررسی مشکلات Battlefield 2042 توسط StodehTV را تماشا کردم و پیش از آن، این عنوان را تجربه نکرده و کلیپی از گیمپلی آن ندیده بودم. سوالات بسیاری برایم ایجاد شده است.
در حال تلاش برای درک بعضی از تصمیمات طراحی در این بازی هستم. چرا یک نقشهی کوچک تنها برای پیادهنظامان وجود ندارد؟ چرا نقشهی ۱۲۸ بازیکن بدون امکانات برای پیادهنظام است؟ چرا تمام نقشهها بدون جزئیات هنری عرضه شدند؟
کنترل کیفی وجود نداشت؟ چه کسی بر این باور بوده که این تجربهای در سطح فرنچایز Battlefield و سندباکس آن است و آن را تا مرحلهی عرضه پیش برده است؟ از این که این تعداد تصمیم اشتباه با در جریان بودن مقامات بالای گرفته شده، متعجب هستم.
و برای تمام همکاران و دوستانی که در آنجا دارم…
با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین تصمیم برای دایس این است که عنوان ۲۱۴۳ را در زمان مورد نیاز تولید کنند و جایگاه خود را با فرنچایز منحصر به فردی که خلق کرده است، باز پس بگیرد.
یعقوب اجمال (Jaqub Ajmal) که از بازی Batttlefield 1942 تا Battlefield V به عنوان تهیهکننده در دایس حضور داشته نیز، پیرامون عنوان Battlefield 2042 گفت:
من مراحل هفتگی بازی Battlefield 2042 را تمام نکردم. زمان بسیار زیادی برای انجام دادن آنها در حالت عادی نیاز است و با همین موضوع، توجه من را از دست دادند. اهمیت بالایی در طراحی چالشها وجود دارد تا به گونهای باشند که افراد با زمان آزاد کوتاه نیز، بتوانند آنها را انجام دهند.
فردی با نام کاربری MysteriousSwede از یعقوب اجمال پرسید:
منظور شما چیست؟ تمام این چالشها را میتوان تنها در یک آخر هفته انجام داد و نیازی به صرف یک هفتهی کامل نیست. به شخصه زمان بسیار کمی در طول هفته برای بازی دارم، اما تنها در یک نوبت نصف آنها را انجام دادم.
یعقوب اجمال جواب داد:
انجام دادن چالشها زمان بسیار زیادی از شما میگیرد، مگر یک شخصیت خاص را انتخاب کنید و تمام تمرکز خود را روی انجام دادن آنها بگذارید. باید چالشها را بدون محدوده ی زمانی اضافه میکردند.
فردی دیگر با نام کاربری xtrem3pr0 از یعقوب اجمال پرسید:
در آن صورت مراحل چگونه خواهند بود؟ تنها تعداد کشتهها و شلیکهای موفق به سر؟ از آنجا که تمام گیمرها اسلحههای سنگین استفاده نمیکنند، نابود کردن اتوموبیلها نیز دچار مشکل میشود. به شخصه باور دارم که مجاب کردن افراد که روش بازی خود را برای چند دور تعویض کنند، مشکلی ندارد.
یعقوب جمال پاسخ داد:
راحتترین راه حل این است که چالشها را به صورت هفتگی اضافه کنید، اما حذف نشوند. برای عنوانی که هزینه میکنیم و رایگان نیست، دلیل حذف چالشها و ایجاد ترس در گیمر تا بازی را رها نکند، درک نمیکنم.
در آخر فردی با نام کاربری Rambi831 با سخنان جمال موافقت کرد و گفت:
با حذف محدودهی زمانی موافقم، باید شرایط دریافت جوایز را نیز، تغییرات بسیاری دهند.
در پاسخ، یعقوب جمال گفت:
تا اینجا اعمال بسیاری پیرو طاقت فرسا کردن بازی انجام دادند. رسیدن به سطح اول اسکینهای جدید، مخصوصاً اسکینهای وسایل نقلیه، بسیار دشوار است.
دایس در نظر دارد تا با عرضهی بهروزرسانی جدیدی در ماه مارچ، وضعیت اثر Battlefield 2042 را بهبود ببخشد. دیوید گلدفارب به همراه استودیوی استودیوی اوتسایدرز (Outsiders) روی بازی Metal: Hellsinger کار میکند. یعقوب جمال نیز، به عنوان مدیر اجتمایی عنوان بتل رویال Vampire: The Masquerade – Bloodhunt فعالیت میکند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
“و برای تمام همکاران و دوستانی که در آنجا دارم…”
https://s6.uupload.ir/files/dark_aehs.png
ای کاش به جای ساختن Battlefield 2042 میرفتن bad company 3 رو میساختن هنوز لذتی که نسخه ی دوم بهم داد رو فراموش نکردم
والا ما هم متعجب یم. اگه Dice می اومد کل Asset های Battlefield 1 رو کپی پیست میکرد توی ۲۰۴۲ باز بهتر در می اومد از این چیزی که الان هست.
از انیمیشن ها گرفته تا کلس ها؛ صداگذاری، UI، و حتی ساندترک بازی به طرز خیلی عجیبی Downgrade خیلی شدیدی داشتن. خدایی برین Main Theme بازی رو گوش بدین. سرطانه، سرطان.
بعد یادمه یه عده اوایل توی سایت میگفتن شما فقط ایراد میگیرین، فعلا بتاست و فلان بهمان
قبلا دو روز در میون بتلفیلد تو گیمفا دیس میشد، حالا هر روز