مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است

مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از ۳.۶ میلیارد دلار است

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است

مایکل پکتر به عنوان مدیر عامل ارزیابی سهام در شرکت ودبوش ادعا می‌کند که سونی بسیار بیشتر از ارزش واقعی بانجی برای خرید آن پول پرداخت کرده است.

ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از مهم‌ترین دوران صنعت گیم در تاریخ ثبت خواهد شد، چرا که در طی تنها یک ماه سه خرید عجیب و غریب توسط غول حوزه‌ی فناوری و غول‌های حوزه‌ی سرگرمی انجام شد. در واقع، برای اولین بار در تاریخ در مدتی حدود یک ماه ۸۵.۴ میلیارد دلار توسط مایکروسافت، تیک-تو (Take-Two) و سونی برای خرید استودیوها و ناشران مختلف پول صرف شد.

اما دور از انتظارترین و عجیب‌ترین خرید تاریخ فناوری توسط ردموندی‌ها به ثبت رسید و مایکروسافت با پرداخت رقم غیرقابل هضم نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را به عنوان بزرگترین ناشر غربی بازی‌های ویدیویی خریداری کرد. جالب است بدانید که تنها تفاوت اکتیویژن بلیزارد با ایکس باکس و پلی استیشن این است که کنسول بازی اختصاصی ارائه نمی‌کند و اگر سری به فهرست آی‌پی‌های این ناشر بزنید متوجه دلیل این امر خواهید شد.

اما پیش از آن و در اوایل ماه ژانویه، شرکت تیک-تو بود که همه را غافلگیر کرد، چرا که آن‌ها با پرداخت مبلغی معادل ۱۲.۷ میلیارد دلار شرکت زینگا (Zynga) را برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی بازی‌های موبایلی خریداری کردند. در انتها نیز شرکت سونی با پرداخت مبلغی معادل ۳.۶ میلیارد دلار استودیوی بانجی (Bungie) را که به دلیل خلق مجموعه‌های Halo و Destiny شناخته می‌شود، خرید.

مایکل پکر (Michael Pachter) به عنوان تحلیلگر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی که هم‌اکنون به عنوان مدیر عامل تحقیقات و ارزیابی سهام در شرکت ودبوش سکیوریتیز (Wedbush Securities) مشغول به کار است در مصاحبه با یاهو فایننشال لایو گفت که رقم پرداخت شده توسط سونی برای خرید بانجی اصلاً منطقی نیست. او به این موضوع اشاره کرد که برخلاف تیک-تو و مایکروسافت که با پرداخت رقم‌های بالا به سرمایه‌ای عظیم و با ارزش دست یافتند، سونی مبلغی بسیار بیش از ارزش واقعی بانجی برای خرید این استودیو پول پرداخت کرده است.

وی افزود:

من فکر می‌کنم که مایکروسافت یک چشم‌انداز و یک استراتژی خاص دارد و خرید اکتیویژن و سپس انتشار آن بیانیه‌ی جسورانه ثابت می‌کند که این خرید با این استراتژی مطابقت دارد.

تیک-تو نیز ما را غافلگیر کرد و پیش از آن که ما به سراغ تحقیقات برویم خودشان توضیحات کافی را ارائه کردند. البته، ما تصور نمی‌کردیم که این شرکت قصد سرمایه‌گذاری هنگفت در بازار بازی‌های موبایل داشته باشد. آن‌ها با این پول از بین دو شرکت بزرگ فعال در زمینه‌ی تولید محتوا برای موبایل یعنی زینگا و پلی‌تیکا (Playtika) یکی را خریداری کردند. در نهایت، گمان می‌کنم خرید سونی تنها یک پیام داشت: ما نمی‌خواهیم عقب بمانیم، پس بانجی را می‌خریم.

خریداری اکتیویژن و زینگا هر دو با رقمی کمتر از رکوردهای اخیر سهام آن‌ها صورت گرفت. برای مثال، اکتیویژن رکورد ۱۰۰ را زده بود و این معامله روی ۹۵ صورت گرفت. این رکورد در ماه اکتبر حتی بالاتر از ۱۰۰ بود. من معتقدم زینگا نیز رکورد ۱۱ را زده بود و معامله در ۹.۸۶ بسته شد. بنابراین تیک-تو و مایکروسافت بیش از اندازه‌ی واقعی آن‌ها پولی پرداخت نکردند. اما بانجی به ازای هر توسعه‌دهنده ۴ میلیون دلار سهم خرید و از آن جایی که بیشتر معاملات بین ۲۵۰,۰۰۰ دلار تا یک میلیون دلار است، سونی به ازای هر توسعه دهنده نزدیک به ۲ میلیون دلار پرداخت کرده است. این موضوع دیوانه کننده است.

برای مقایسه کافی است به خرید استودیوی ریسپاون (Respawn) توسط الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نگاه کنید. این شرکت استودیوی ریسپاون را به قیمت ۷۰۰ میلیون دلار با ۴۰۰ توسعه‌دهنده‌ی آن خریداری کرد و این توسعه‌دهنده‌ها به میزان ۷۰۰ میلیون دلار در سال درآمد کسب می‌کنند. این در حالی است که استودیوی بانجی حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد دارد. بنابراین، من فکر می‌کنم که سونی به شدت بیش از اندازه برای خرید بانجی پول پرداخت کرده است. فکر می‌کنم این خرید تنها یک هدف داشت و آن این پیام بود که “ما اجازه نمی‌دهیم مایکروسافت از ما جلو بزند، بنابراین از روی ناامیدی چیزی را می‌خریم.” این واقعاً معامله‌ای نیست که برای من منطقی باشد.

علاوه بر پکتر، جمعی از کارشناسان نیز با پرداخت شدن هزینه‌ی بیش از حد ارزش بانجی توسط سونی موافق هستند؛ حتی با در نظر گرفتن این موضوع که یک سوم این مبلغ صرفاً برای تشویق کارمندان برای ابقا در استودیو صرف شده است. با این حال و فارغ از رقم پرداختی، افراد زیادی با موضوع خریداری بانجی توسط سونی مخالفتی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که این خرید برای هر دو طرف می‌تواند مفید باشد.

البته، در نظر داشته باشید که خرید مایکروسافت و تیک-تو با زیرکی هر چه تمام در بهترین زمان ممکن و با توجه به میزان سرمایه‌ی شرکت‌ها صورت گرفت؛ چرا که اکتیویژن بلیزارد به دلیل رسوایی‌ها و فشارهای اخیر زمینه را برای فروش خود آماده کرد و مایکروسافت از این فرصت بهترین بهره را برد و تیک تو نیز پیش از شروع اقدامات رقیبان خود استراتژی جدیدش را برای ورود به بازار موبایل کلید زد.

لطفا این آکانت رو حذف کنیدحمیدرضا فروزانMoein MM2ZahragamerفریدTᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077DARKSIRENAbayanPayaCastah1372MEYSAMB300Jonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)greatRSharvey bentزمین 52❤GOD OF WAR❤آرینtvelmvitto corleonemore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است
مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mateus گفت:

    خب خودشون گفتن قیمت خرید بانجی ۲.۴ میلیارد بود که معقوله
    ارزش بانجی ۱.۸ تا ۲.۵ بود

    حمیدرضا فروزانMoein MM2Ezio Auditore da FirenzeZahragamer‌‌PayaCastA,,shMEYSAMB300Jonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)Skyrim : The Elder Scrolls Vmore
    • Arno گفت:

      درست مقاله رو نخوندی – کامل توضیح داده که گفته ارزش بانجی چیزی در حدود ۹۰۰ تا میلیون دلار بوده – در واقع سونی این استودیو رو حداقل ۳ برابر ارزش واقعیش خریده

      لطفا این آکانت رو حذف کنیدحمیدرضا فروزانMoein MM2PayaCastA,,shah1372Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VMoReKagreatRmore
      • Mateus گفت:

        “”کامل توضیح داده که گفته ارزش بانجی چیزی در حدود ۹۰۰ تا میلیون دلار بوده “”
        🔫🔫🔫😐😐😐😐😐
        .
        یه ip با محبوبیت و پلیر های دستینی قیمت میلیاردی داره ؛ همونطور که مایکرو توی ۲۰۲۰ میخواست با ۲ میلیارد بانجی رو بخره
        .
        بهتره یه نگاه به playdemic بکنید که با یه بازی خیلی ساده به اسم golf clash قیمتش بیشتر از ۱ میلیارده

        حمیدرضا فروزانMoein MM2Playstation x BungiePayaCastA,,shMEYSAMB300exampleTlou part 2 game of the century
      • .K گفت:

        من فکر میکنم اگر سونی صرفا از روی عجله و شتاب و صرفا در جواب به مایکروسافت حاضر شده این مبلغ رو بده خب می رفت با یه کم کمتر و بیشتر یه خریدی انجام میداد با چندین آی پی که سروصدای زیادی هم می کرد و انقدر هم حرف و حدیث براش در نمیومد و کلی هم هایپ ایجاد میشد. به نظرم خریدشون با یک برنامه طولانی مدت انجام شده و میدونستن که دارن چیکار می کنن. چون خریدی نبوده که طرفداراش انتظارش رو داشته باشن و خود طرفدارانش هم غافلگیر شدن تا حدودی. خیلی خریدی غیر قابل پیش بینی بود. ولی در کل شاید اگر خریدهای این دو سال اخیر مایکروسافت نبود، هرگز سونی هم این خرید رو با این مبلغ انجام نمی داد.

        حمیدرضا فروزانMoein MM2ah1372Star1
    • سلام

      سونی دیگه این آخرتی عمری که به فوت نزدیکه حالش خوب نیست
      داره به هر دری میزنه خودش رو نجات بده ولی به قول فیل اسپنسر این اجتناب ناپذیر است

      حمیدرضا فروزانMoein MM2Saman_hkDARKSIRENK1PayaCastA,,shah1372MrHill93ollie
  • Amir گفت:

    این یارو انقد نمی فهمه که خرید یه استدیو به اون بزرگی و با این همه هزینه چند ماه برنامه ریزی و کاغذ بازی داره اونوقت میگه این خرید جوابی بوده به مایکروسافت که از روی ناامیدی چیزی خریده . بعد اسم خودشم گذاشته تحیلیل گر

    حمیدرضا فروزانMoein MM2Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077Amir1990A,,shah1372MrHill93Sky WalkerollieSkyrim : The Elder Scrolls Vmore
    • mario گفت:

      شما هم هنوز نمیفهمید که مدت زمان مذاکره مهم نیس مهم اینه که توی چه شرایطی و چه موقعی قرارداد نهایی میشه.
      اگه مایکروسافت اکتیویژن رو نمیخرید احتمالا این قرارداد هیچوقت نهایی نمیشد یا اگر هم میشد خیلی دیرتر و با مبلغ کمتر و شروط کمتر نهایی میشد. یخورده فکر کنین اینارو متوجه میشین ، اینقدر از روی احساسات و فشار و فنبوی بازی نظر ندید

      حمیدرضا فروزانMoein MM2K1AbayanPayaCastAmir1990A,,shah1372MrHill93Sky Walkermore
    • Star1 گفت:

      در واقع میگه جوابی بوده به خرید بتسدا و مذاکرات چند ماه بعد از خرید بتسدا توسط مایکروسافت شروع شده که کاملا درسته
      خودش میدونه ربطی به اعلام خرید اکتیویژن نداره، فقط اعلام رسمی خریدش رو جلو انداختن

      Moein MM2PayaCastAmir1990A,,shah1372Tlou part 2 game of the centuryollieSkyrim : The Elder Scrolls VMoReKaZFBmore
      • Gravity_Rush گفت:

        این خرید هیچ ربطی به اقدامات اخیر مایکروسافت نداره مایکروسافت با خرید بتسدا و اکتی هدفش بزرگتر کردن لاین اپ بازیهای انحصاریش بوده ولی هدف خرید بانجی اصلا زمین تا آسمون با هدف مایکروسافت فرق میکنه سونی برای انحصاری ساختن بانجیو نخریده بازیهای آینده بانجی هم مولتی پلتفرمه سونی ده تا بازی سرویس محور تا ۲۰۲۶ میخواد عرضه کنه و وظیفه رهبری و مدیریت این ده بازی سرویس محور به عهده بانجیه در واقع سونی به صورت یه قرارداد زماندار ۱/۲ میلیارد دلار بیشتر از ارزش بانجی به کارمندان بانجی میده که این ده بازی سرویس محورش به موفقیت برسن که در آنصورت ده ها و صدها برابر این پولو در میاره

        حمیدرضا فروزانMoein MM2PayaCastah1372exampleTlou part 2 game of the centuryollie
      • Squatlatex گفت:

        یعنی سونی بره بانجی که سرویس محور میسازه رو بخره برای مقابله با بتسدا که سینگل پلیر میسازه چقدر منطقی.اصلا هم علت این خرید های اخیر بخاطر این نیست که سونی تو بخش سینگل پلیر خودش کلی آی پی داره ولی تو بخش سرویس محور کمبود داره.

        حمیدرضا فروزانMoein MM2Amir1990ایمان غلامی مهرآبادیah1372exampleGravity_Rush
    • john117 گفت:

      بله شش ماه برا خرید بانجی و احتمالا خرید مایکروسافتم بیش از این زمان بوده و سونی هم قطعا یچیزایی میدونسته
      اما بازم قضاوت نمیشه کرد نه برا ایکس‌باکس فن خرید اکتیویژن جالب بود نه برا سونی فنا این ولی شرکتا احتمالا اهداف دیگه این دارن

      حمیدرضا فروزانMoein MM2ah1372
  • منم معتقدم بیشتر از ارزشش پول داده ولی بانجی یجورایی بخش پشتیبانی بازی های سرویس محور سونی رو بر عهده گرفته

    حمیدرضا فروزانMoein MM2DARKSIRENah1372ollieMoReKaزمین 52MengoSquatlatexکاپتان استخونیmore
  • 1100 گفت:

    اسپم :
    https://mobile.twitter.com/IGN/status/1491126190530252805

    بالاخره atomic heart از کما در اومد 🗿🤝

    Moein MM2ah1372MoReKaSزمین 52Atomic SoldierZFBvitto corleoneکاپتان استخونیshadowmore
  • mario گفت:

    وقتی یه شرکت بشدت تحت فشار افت ارزش سهام و فشار روانی طرفداراش قرار بگیره مجبوره واسه نهایی کردن یه قرارداد هم چندین برابر پول بده هم هر شرطی رو قبول کنه

    حمیدرضا فروزانMoein MM2Amir1990ah1372ollieMoReKaRaminزمین 52ZFBETERNALMANmore
  • منطق حرفش اصلا غلط نیست.

    ولی اولا فکر کنم حساب کتابایی که کرده با فرض قیمت اولیه اعلام شده ۳.۶ بوده (هر چند با ۲.۴ هم حساب کنیم بازم پول زیادی دادن).

    و دوما نتیجه گیریش یکم عجولانست. بعید می دونم سونی صرفا به خاطر اینکه “عقب” نمونه بیاد خرید اینطوری کنه.

    حمیدرضا فروزانMoein MM2MoReKaزمین 52ZFBMengoSquatlatexکاپتان استخونیshadowTlou part 2 game of the centurymore
    • mario گفت:

      بنظرت سونی که اینسامینیاک رو با ۲۲۰ میلیون خرید امکان داشت واسه یه استودیویی که نه آیپی های بزرگی داره و نه نامهای بزرگی توش فعالیت میکنن میاد ۳.۶ میلیارد دلار بده؟
      خییییلی تابلوعه که این خرید تحت تاثیر خرید اکتیویژن بصورت خیلی عجولانه و عجیب و غریب نهایی شده حالا اینکه ۱۰ سالم داشتن مذاکره میکردن اصلا مهم نیس .
      جالبه ۳.۶ میلیارد دلار داده بعد گفته مستقل بمونین بازیاتون مولتی بمونه مثل قبل هم به کاره خودتون ادامه بدین

      حمیدرضا فروزانMoein MM2Saman_hkGravity_RushAmir1990ah1372
  • Omid گفت:

    میتوتید پاسخ ها و دیدگاه های منطقی خودتون رو بیان کنید و یا میتونید بیاید و چون از این پست احتمالا خوشتون نیومده چون یک تحلیلگر بازار اقتصاد و تجارت چیزهایی رو بیان کرده که خوشتون نمیاد ؛ پس هر کدوم تون نقش یک دانشمند همه چیزدان! رو بازی کنید و شروع به کوبیدن طرف کنید….صحبتهاش بنظر منطفی میاد بخصوص که خیلی منابع دیگه هم به این موضوع اشاره کردند.

    Moein MM2Amir1990ah1372MoReKaایمان غلامی مهرآبادیETERNALMANXERXESSquatlatexƁayoηettaFarshidmore
    • mario گفت:

      دقیقا همه چیز رو با عدد و رقم و مثال دقیق بیان کرده و هم شغلش تحلیلگر همچین معامله هاییه.
      بعد یه عده که قبول کردن واقعیت براشون سخته یه جوری بهونه میارن و توجیه میکنن که انگار تو صندوق بین المللی پول دارن فعالیت حرفه ای انجام میدن

      حمیدرضا فروزانAmir1990ah1372
    • سلام

      مایکل پچر تحلیل گر بزرگی هست
      خیلی حرفاش رو قبول دارم👍

      https://gamefa.com/351293/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84-%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B9%D9%82%D8%AF%D9%87-%D8%AD%D9%82%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/

      اینم بود

      https://gamefa.com/347509/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84-%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C/

      Moein MM2Saman_hkK1Amir1990
  • واقعا به نظر من به سونی انداختن :/ خصوصا با توجه به اینکه کارشون ریسک بزرگی بود نسبت به بودجه و کش آن هندشون . ولی خب قطعا بی برنامه و همینجوری الکی نخریدن و دلیل داشته خریدشون.

    Moein MM2A,,shMoReKaMengoETERNALMANSquatlatexƁayoηettaFarshidshadowعلیmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به به فرمایشات اقای مایکل پچر بزرگترین تحلیل گر تاریخ نسل بشریت 😂 هم گیمفا پوشش داد حالا هی بیاین بگین گیمفا فقط به نفع سونی خبر کار میکنه 🤠 در مورد فرمایشات اقای پچر باید گفت وقتی شرکتی چیزی رو لازم داره و فک میکنه با پتانسیل فوق العاده اون میتونه موفق بشه در برنامه هاش باید هم در خرید عجله کنه و عقب نمونه خصوصا در زمان کنونی ، بنابراین اگر گرون هم خریده باشن رفتن یکی از بهترین ها رو خریدن و تعلل و خساست بازی در نیاوردن خیلی هم نکته مثبتی هست این ، حالا تاثیرات بانجی بعد ها خودشو نمایان میکنه اونا تو صنعت ویدیو گیم بسیار مهارت و تجربه بالایی دارن ، پچر جان شما زیاد تحلیل نکن اگه به تحلیل های گوهر بار شما در چندین سال گذشته بود الان ویدیو گیم باتلاق بود

    Moein MM2Amir1990wildhuntah1372A,,shSky WalkerollieSkyrim : The Elder Scrolls VPARASITE EVE 2Fanresidentevilmore
  • Mengo گفت:

    قبل از اینکه دوستان شروع به دکل نوردی و حق گویی بکنن یادمون نره همین جناب مایکل پچر چه نظرات فوق درخشانی درباره PC گیمر ها و مایکروسافت و همینطور فروش کنسول ها داده بود !
    این هم بگم خود مایکروسافت میخواسته بانجی رو قبلا ۲ میلیارد بخره و سونی هم همونقدر پول داده در واقع قیمت اصلی که بابت بانجی خرج شده ۲.۴ میلیارد دلاره اون ۱.۲ میلیارد تشویقی برای خود کارمند هاست و در طول ماه بهشون داده میشه
    حالا بماند که ایشون میگه این خرید در جواب به خرید اکتیویژن هست درحالیکه خود سونی تایید کرده از ۵ ۶ ماه قبل در دست جریان و نهایی شدن بوده !
    پس قبل از ارسال نظرات فوق درخشان و بالا رفتن از دکل خبر فکر کنید :))

    حمیدرضا فروزانMoein MM2ah1372A,,shTlou part 2 game of the centuryolliejohn117Fanresidentevilایمان غلامی مهرآبادیO2more
    • farshadx گفت:

      همه این اقارو میشناسن که برای پول چه نظراتی که نداده
      اما این حرفت رو به دیگران نزن اینو به سونی فن ها بگو که حرفهای این بیچاره رو گرفتن دستشون و به دیگران میزنن

      لطفا این آکانت رو حذف کنیدMoein MM2Amir1990Tlou part 2 game of the century
      • Mengo گفت:

        اونا هم اشتباه میکنن در ضمن چه ربطی به سونی فن ها داره مگه الان سونی فن ها دارن از دکل حرف های این آقا بالا میرن که باید به سونی فن ها بگم یه سری مایکرو فن دارن اینکار رو میکنن من خودم همیشه گفتم کوچک ترین اهمیتی برام نداره نظرات این بشر حالا میخواد درباره هر شرکت یا موضوعی باشه
        والا اون زمان که خبر E3 و تحلیل این آقا هم اومد همین افرادی که الان دارن ترول میکنن اومدن ترول کردن دوباره

        • farshadx گفت:

          مشکل اینه هر وقت این حرف میزنه
          به نفع سونی فن ها باشه میگیرن دست و از حرفهاش استفاده میکنن
          ولی وقتی به نفع دیگران باشه مثل شما کامنت میدن میگن این نظراتش فلانه
          به شخصه که پتکر برام منفور ترین تحلیل گر ممکنه
          هیچ وقت هم هیچ کدوم از نظراتش برام مهم نیوده و نیست
          الآ هم میگم یک طرفه به قاضی نرو یه سوزن به دیگران بزن یه جوال دوز به خودت

    • mario گفت:

      بله انتظار داشتی سونی بیاد بگه آره ما مجبووور شدیم از روی ترس و وحشت این خریدو انجام بدیم تا عقب نیوفتیم.
      آقای دکل نورد خب مشخصه واسه اینکه تابلو نشه کارشون عجولانه بوده و چندبرابر پول دادن بیاد همچین چیزیو بگه.
      بعدشم اون ۱.۲ میلیارد شیتیلی که به کارکنا دادن رو از رقم قراداد کم کردی، میشه بفرمایی مایکروسافت چقدر از این شیتیلا به بتسدا و اکتیویژن داده؟
      اینکه معلوم شده اینقدر پول اضافی فقط برای پاداش دادن خودش بزرگترین رسواییه این قرارداده بعد شما یه همچین کاره خجالت آوریو کردین دکل و ازش بالا میرین؟
      یعنی حدود ۵ برابر قیمت اینسامینیاک فقط باج سیبیل بهشون داده بعد بعضیا اینو توجیه میکنن
      منطق فنبوی ها خیلی جالبه😂😂

      Saman_hkMengoAmir1990ah1372Tlou part 2 game of the century
      • Mengo گفت:

        کودک دو ساله
        سونی این خریداری رو انجام داد تا ضعف هاش تو ژانر سرویس محور رو برطرف بکنه و از اونجایی که قیمت یه استودیو و شرکت بر اساس IP هایی که پر درآمد باشن حساب میشه و دستینی هم بازی پر درآمدی بوده نزدیک به ۲ میلیارد برای سونی هزینه داشت اون ۱.۲ میلیارد دلار هم برای این هستش که به اعضای استودیو تشویقی بده و ثابت بکنه مثل بقیه ناشر ها نیست و هیچ ربطی به قیمت بانجی نداره !!!
        حالا امثال فنبوی هایی مثل تو هی بگن سونی بانجی رو گرون خریداری کرده هیچ فرقی برام نداره
        هیچ شرکت و استودیویی رو نمیتونی پیدا بکنی که با قیمت واقعی خودش به فروش برسه !!!!
        هر چند تو بطقی تر از این حرفایی که این چیزا رو بفهمی ولی من کلی گفتم بقیه بدونن حداقل 🙃🙃

        G.LN
    • Vahid3333 گفت:

      خب ۱.۲ میلیارد پاداش بنظرت زیاد نیست ؟؟؟؟

      Saman_hkMengoAmir1990
  • ALIREZA0111 گفت:

    البته قیمت خوده استودیو ۲.۴ میلیارد بوده ولی ۱.۲ میلیارد شیرینی پخش کرده بین اعضای استودیو ..خودم به شخصه دوس نداشتم بانجی رو ولی خب وقتی خریده دیگه نمیشه چیزی گفت که.. امیدوارم خرید بعدیشون یه استودیو دوس داشتنی باشه

    Moein MM2shadowO2زمین 52MengoWITCHERSquatlatexعلی
  • شعر میگه کلا ، توجه نکنید بهش

    Moein MM2G.LNollieLucciola Balladlevineharvey bentزمین 52MengoWITCHERShinji Mikamimore
  • چه عجب مدت ها بود ایشون اظهار فضل نکردن با اینکه با اکثر تحلیل هاش موافقم نیستم ولی نمیشه حریفی که با دلیل منطق گفته میشه رو نپذیرفت حرفی که سونی فنا از شنیدش خوشحال نمیشن ولی اگه چندین ماهه مذاکرات انجام میدن چرا درست باید از خرید مایکرو این خبر رو اعلام کنن؟ احتمالا با همچین پیشنهادی تپلی تونستن راضی کنن وگرنه مایکرو سافت با دو میلیارد دلار پیشنهاد قبل سونی بود ببین مایکروسافت هم چین پیشنهادی رو نداده چنین مبلغ هنگفتی رو هم فقط برای اینکه زیر فشار خرید ناشر های دیگ هستن دربیان انجام دادن که از قافله عقب نمونن

    ah1372shadowزمین 52MengoSquatlatexƁayoηettaFarshidعلی
  • چه عجب خبرو کار کردین :/
    درمورد پست قبلا جاهای دیگه نظرمو گفتم بنظرم همچین غلط نمیگه اما این تیکه از صحبتش الکیه که میگه :«گمان می‌کنم خرید سونی تنها یک پیام داشت: ما نمی‌خواهیم عقب بمانیم، پس بانجی را می‌خریم.» اگر فقط همین هدف رو میداشتن صد در صد توی این رقابت نه تنها جلو نمی افتن بلکه عقب هم میوفتن و با توجه به صحبت های بانجی و خودشون بعد خرید این هدف برامون روشن تر هم میشه ولی همونطور که گفتم مبلغ بالاست که احتمالا ناشی از ناچاری هم بوده.

    Moein MM2ah1372MengoShinji MikamiSquatlatexعلیTlou part 2 game of the century...Eternal...
  • Farshid گفت:

    خب اینکه ارزش واقعی بانجی اینقدر نیست خودمون هم میدونستیم و اینکه ۱.۲ میلیارد رو سونی برای تشویق کارکنان بانجی پرداخت کرده و میمونه ۲.۲ میلیارد که خرج خود بانجی شده همین دستینی چیز کمی نیست!و خود بانجی هم چیز کمی نیست چندین سال یک بازی رو پشتیبانی کردن و دادن محتوای خوب بعداز ۵ سال و موفقیتش که تعداد پلیرهاش بازی های جدیدی مثل فورزا و هیلو و بتلفیلد رو قورت میده اونم بعداز این همه سال و کلی درآمد نجومی میتونه برای سونی داشته باشه در آینده
    بی شک بانجی از با استعداد ترین ها تو ساخت بازی سرویس محور و شوتره

    Moein MM2Saman_hkMengoah1372O2زمین 52WITCHERShinji MikamiETERNALMANmasoud souls gamermore
  • واکنش جیم رایان :
    «آخ آخ خوب شدی گفتی اقای مایکل پچر ، الان میریم خرید رو لغو می‌کنیم…»😒 خب صلاح رو بر این دیدن که هزینه چند برابر کنن به قول شما ، هر شرکتی واسه اینکه خریده بشه یک سری چارچوب مشخص برای خودش تعیین میکنه که مثلا با این شرایط من حاضرم کامل در خدمت شما باشم… شرایط بانجی هم این بوده که کارمند هام «مهم تر» از خودم هستن! پس باید برای اونها هم مبلغ جداگانه در نظر بگیرید ، بانجی پیشنهاد مایکروسافت بابت خرید رو قبول نکرد چون مایکروسافت این که به هر کارمند یه هزینه جداگانه بده توی چارچوب هاش نبود !!! نه اینکه از لحاظ مالی مشکل داشته باشه بلکه قانون های هر شرکت در سرمایه گذاری بلند مدت روی استودیو های دیگه با اون یکی متفاوته ، حالا بعضا یه شرکت تصمیم میگیره از هوش و ذکاوت تک تک کارمند های یک شرکت کوچیکتر استفاده مفید کنه مثل سونی ، میاد همچین حرکتی میکنه. یه شرکت هم تصمیم میگیره خریدی با مبلغ هنگفت انجام بده و هنر و تجربه ی اعضای داخلی خودش رو بیشتر کنه ، مثل مایکروسافت. حالا سوال اینجاست که اگه به جای سونی ، مایکروسافت خرید بانجی رو انجام میداد باز هم واکنش مایکل پچر همچین چیزی بود…؟ مسلما نه! پس اینکه بیایم قضاوت کنیم و بگیم ای وااای چرا سونی این کارو کرد هیچ نتیجه مثبتی به غیر از جو منفی نداره… حتی آنالیز کردن این موضوع وقتی هنوز نتیجه ی این خرید ها مشخص نشده کاملا به دور از عقل و منطقه…
    پس فقط یه راه حل هست ، انتظار !
    انتظار واسه اینکه به چشم ببینیم خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت و خرید بانجی توسط سونی به نفع جفتشون تموم میشه یا به ضررشون…

    Moein MM2Saman_hkah1372O2MengoSquatlatexshadowTlou part 2 game of the century
  • Pcfan arash گفت:

    هر کسی که حرف اینو قبول داره قطعا این حرف رو هم قبول خواهد داشت.
    پکتر:مایکروسافت عقده حقارت دارد
    پکتر: فروش گوست اف سوشیما بسیار کم خواهد بود
    ________________________
    اتفاقا ارزش بانجی خیلی بیشتر از ایناست.رسما معدن طلاست واسه سونی به خاطر تجربه و مهارت توی ساخت بازی های gaas که حسابی سونی میتونه بلفرض چندین برابر بتزدا با اون همه ip پول دربیاره.همین الان هم dlc دستینی با قیمت بالاش بیش از یک میلیون نسخه فروخته.در آینده بانجی رهبر بازیهای gaas سونی میشه و سونی بدون نیاز به ip های مولتی پلتفرم میتونه میلیاردها دلار دربیاره و جایگزین بازیهای مولتی پلتفرم بکنه.یکی از هوشمندانه ترین خریدهای سونی بود
    در ضمن اکتیویژن هم خیلی کم تر از این میارزید ولی مایکرو با پول دادن بیشتر خریدش

    Moein MM2Mengoah1372Sky WalkershadowO2زمین 52ƁayoηettaFarshidعلیmore
  • ShinjiMikami گفت:

    منتظر بودم این تحلیل رو هم بذارید. اقا مناف زاده اکثرا این تحلیلارو میذاره اونم با تاخیر خخ
    .
    سونی خبر خرید اکتیویژن رو شنیده و استرس و هیجان گرفته و با عجله خرید کرده 😂 واضحه

    Moein MM2Saman_hkXboss Series 5shadowکریمah1372GgO2MengoWITCHERmore
  • Star1 گفت:

    تو پست های قبلی چند بار گفتم خیلی زیاد پول داده، فقط دیس دادین

    این سهام دارای بانجی هم خیلی نامردن، دیدن طرف تو باغ نیست دستش مونده تو پوست گردو، هرچی پول زحمت کشی تو نسل ۸ جمع کرده بودو تیغش زدن 😂😂

    حمیدرضا فروزانMoein MM2Saman_hkah1372shadowGgO2MengoWITCHERSquatlatexmore
  • Mahdi Sam گفت:

    این مقاله علی‌رغم تیتر کاملا سفید به محلی برای کارزار ترول‌ها تبدیل خواهد شد

    Moein MM2Saman_hkshadowO2SquatlatexTlou part 2 game of the century
  • AVATAR گفت:

    احتمال میدم که اینا روی یک پروژه خفن و بزرگ سرویس محور کار میکردن برای اینکه بودجه شون رو تأمین کنن میان پیش سونی Xdev که معروفه به اینکه به خوبی حمایت میکنه ، سونی که دیده پروژه آینده این استودیو چقدر عظیمه و همونی هست که اینا میخوان این استودیو رو میخره و مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار هم برای تشویقی بازی سازهای استودیو پرداخت میکنه و شروع میکنه به تبادل تجربه و تکنولوژی
    سونی یه چیزی دیده که حاظر شده بخردش

    Moein MM2shadowSquatlatexAVATARGravity_Rushmario
  • Ali.B گفت:

    چه وعضی شده اون از وعض سینما و هالیوود که نتیجش شد ماتریکس به اون افتضاحی و … اینم از وعض صنعت گیم که همه میخان همدیگه رو بخرن و همه چیز مسخره شده . گاد اف وار یک معتاد بچه*باز که یک مشت میخوره میفته یادش بخیر یه زمانی Cronos با اون عظمتش که کریتوس مث پشه بود جلو فیل در برابرش زورش بهش نمیرسید اون از گیز اف وار که دختر شده مارکوس فینیکس ، بازی هام که همه شده اسکین های صورتی و خال خالی و بتل رویال…..ال فاتحه…

    Moein MM2Ezio Auditore da FirenzeSaman_hkah1372Sky WalkershadowSquatlatex
  • خرید بانجی ۴_۵ ماه پیش در حال انجام بود ، به علاوه وقتی بانجی خودش بین ۲۵۰ _۴۶۰ میلیون دلار درآمدش هست و ۱۱۵۰ نفر کارمند داره و در بهترین وضعیت خودش واقع شده انتظار رقم کمتر از این داشتید ؟ از سال ۱۹۸۹ تا کنون ، بزرگترین خرید سونی به لحاظ رقم بانجی بوده که رکورد خرید کلمبیا پیکچرز به قیمت ۳/۴ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۹ رو شکسته . احتمالا خواستن رکورد خودشونو بشکنن چند صد میلیون دلار بیشتر پرداخت کردن وگرنه ، خرید بانجی یه سیاست انتقام جویی از مایکروسافت نبود و جزو برنامه های تجاری پلی استیشن بود مبنی بر توسعه بازی های سرویس محور

    Saman_hkshadowO2MengoƁayoηettaFarshidmarioTlou part 2 game of the century
    • Vahid3333 گفت:

      اون وقت خرید اکتیویژن مگه با یک هفته مذاکره انجام شده اونم قطعا ۴ الی ۵ ماه مذاکره بوده که سونی هم فهمیده و با بانجی مذاکره کرده

      Saman_hkXboss Series 5shadowah1372
    • mario گفت:

      عجب
      سونی که برای ساخت بزرگترین آیپی هاش مثل لست و گاد چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار و چندین سال وقت هزینه میکنه بعد واسه اینکه یه عددی بالاتر از خرید قبلیه خودش انجام بده میاد چند صد میلیون دلار پول رو بریزه دور.
      بعد همین سونی اینسامینیاک رو ۲۲۰ میلیون دلار میخره.
      واقعا منطق و توجیه های فنبویای سونی هوش از سره آدم میپرونه😂😂

      Saman_hkPlaystation x Bungieah1372
      • اینسامیناک قبل خرید ۲۰۰ کارمند داشت ، هیچ ای پی جز سانست نداشت ، بازی سرویس محور نداشت و درآمدش به ۵۰ میلیون دلار در سال نمی رسید در حالیکه بانجی ۱۱۵۰ نفر کارمند ، ۴۵۰ میلیون دلار درآمد و بازی دستینی رو دارد که ۳۰ میلیون پلیر دارد که از هیلو اینفنیت هم بیشتر پلیر و کاربر همزمان دارد . اگر منطق این را درک نمی کند مشکل از جای دیگر است نه من

  • مایکل پچر‌ همون تحلیلگر معروف نیست که هر چی می‌گفت برعکسش در میومد؟!😂

    این بشر ثبات ندره
    خودتون سرچ کنید تو سایت اسم ایشون رو ببینید کیه
    فکر میکنم این تحلیلش هم همون راه تحلیلا قبلیش دنبال کرده و خلاصه اینکه محل نذارید بهش

    ah1372shadowO2Gravity_RushTlou part 2 game of the century
  • Doctor Who گفت:

    این یارو روانیه زیاد حرف میزنه کلا مغزش چپلی چپول کار میکنه شاید بانجی اینقدر ازشش نداشته باشه ولی بسیار کمتر از ۳.۶ هم نیست همین دور و براس(ولی واقعا بتسدا ۸ میلیارد گرون نبوده اگه بانجی ۳ میلیارده)

    Xboss Series 5shadowMengoLucciola BalladCommander jensenTlou part 2 game of the century
  • Vahid3333 گفت:

    چاره ای سونی نداشت هم سهامش بشدت پایین اومد و هم فن هاش میخواستن تیکه پارش کنن سر قضیه اکتیوژن بنابراین مجبور شدن یه باج کلون به بانجی بدن تا فشار رو کم کنن
    بعضی هام میگن ۱.۲ میلیارد فقط پاداش داده سونی به بانجی و ارزش واقعی بانجی ۲.۴ میلیارد بوده که بنظر شما ۱.۲ میلیارد پاداش زیاد نیست برا بانجی ؟؟؟؟؟؟ که سعی دارین لاپوشونی کنید همچین مبلغی رو

    Saman_hkXboss Series 5shadow
  • سلام

    بدجور تو پاچه سونی رفت
    ارزش بانجی طبق مارکت کپ بیشتر از ۶۰۰ میلیون دلار نیست

    تقریبا سونی ۳ میلیارد دلار پولش رو تو سطل زباله ریخت

    البته وقتی یا یک خبر ۲۰ میلیارد دلار سهامش افت کرد و تحت فشار قرار گرفت این خرید که یک دمیج کنترل ضعیف بود ازش طبیعیه

    سونی خبر خرید اکتیویژن رو شنیده و استرس و هیجان گرفته و با عجله خرید کرده

    Saman_hkXboss Series 5
  • به نظر من خریده خیلی خوبی بوده الکی که نیست که خالق سری پر عظمت هیلو و ای پی بسیار خوب دستینی رو خریده سونی.درسته شاید قیمت اصلی بانجی ۲.۳ میلیارد دلار بوده و حدود یک و نیم میلیارد اضافه تر هزینه کردن ولی شاید کم تر از این مبلغ حاضر به خریده شدن نبوده بانجی چون تا جایی که من اطلاع دارم چندین غول از جمله مایکرو و آمازون و گوگل هم توی مقاطعی از زمان به دنبال خرید بانجی بودن و احتمالا مبالغ پیشنهادی اونها به دل بانجی ننشسته و سونی یه جور مزایده بوده براش این خرید و قیمت بالاتری پیشنهاد کرده در نتیجه سونی تا حدود خیلی زیادی می‌تونه با این خرید و توجه به آی پی های قدیمی بازار بازی های اول شخص رو پوشش بده
    Reaisitance 4
    Killzone 4
    Destiny 3
    و پروژه های چند تا از استدیوهاش که خبر رسیده اول شخص هستن مثل London studio و… ولی خب نبرد سختی در پیش دارن با مایکرو و نینتندو

    shadow
  • Squatlatex گفت:

    خب حالا که بحثش شد اینکه گرون خریده را بی راه نمیگه ولی به جز این بقیه تحلیلش جوک محسوب میشه انگار سونی بچه است ببینه پسر همسایشون دوچرخه خریده اینم سریع بگه منم میخوام سونی تو بخش بازی سرویس محور خیلی ضعف داره و همین یک دونه ای پی دستینی بعد از کالاف پر درآمد ترین شوتر اول شخص درامریکامحسوب میشه دیگه خودتون ببینید چی هست.
    برای منو شمای هاردکور گیمر اصلا خبر خوبی نیست ولی خب سونی به کژوال گیمر ها هم نیاز داره راستی تو سایت همسایه یک برنامه درست کرده بودن طرف میگه اگه نمی‌خوای انحصاری کنی پس چرا خریدی یکی نیست بگه آخه تحلیل گرهایی مثل شما اگه رو کار بودن که سونی نسل۸ام هم نمی‌دید. اگه بازی سرویس محور و آنلاین که اصلا بیسشون تعداد پلیر هست رو انحصاری کنن چه سودی براشون داره اتفاقا اینطور بازی ها حتی برای ایکس باکس هم باید بیاد چون نه نماد کنسول هستن و نه چیز دیگه ای.

    shadow
  • vas گفت:

    ما آخر نفهمیدیم این مایکل پچره پکتره لِکتره. هرچی که هست آدم فاقد اعتباریه.

    shadowایمان غلامی مهرآبادی
  • آرین گفت:

    سلام
    بفرما، آقای کریمی، دوستان دیگه، تحویل بگیرید.
    با حرف یه آدم درسته چیزی ثابت نمی‌شه (البته آدمش مهمه)
    اما من خودم ده بار گفتم که این خرید، خرید خوبی نیست.
    همچین چیز قابل دفاعی نیست.
    حالا به امید اینکه استفاده خوبی از بانجی بشه و بسیار درآمدزا بشه.
    من خودم این حرف “ما اجازه نمی‌دهیم مایکروسافت از ما جلو بزند، بنابراین از روی ناامیدی چیزی را می‌خریم” رو قبول ندارم.
    بنظرم نگاه سطحی و گذرایی کرده جناب.
    اما در کل این هزینه، صرفا، برای این بانجی، اصلا معقول نیست.
    خیلی هم صحبت شد در مورد استعداد بانجی، سرویس‌محور، ارزش دستینی و…
    که بنظرم اینا هم محلی از اعراب ندارند و دلیل قانع‌کننده‌ای نیستند.

    Xboss Series 5shadow
  • ollie گفت:

    در کل خرید جالبی نبود
    با این پول میتونست به جای ناشر ۶-۷ تا استودیو بخره
    هرچند خودشون میگن برای بازی های لایو سرویس خریدن
    خودشون بهتر میدونن چی میخوان

    Xboss Series 5shadow
  • مگه کاشف به عمل نیومده بود که یه مقداریش پاداش کارمندان بوده؟

    shadow
  • wildhunt گفت:

    سونی مطمئنا باید طبق یک دلیلی سرمایه گذارهارو متقاعد کرده باشه که این پول رو بدن برای خرید بانجی. همینجوری که نمیتونه بیاد بگه پول بدین بخریم عقب نمونیم اوناهم بگم باشه.
    سونی همیشه از هزینه ای که میکنه خیلی خوب استفاده میبره و نمونش استدیوهای فوق العاده ایه که خریده و رشد داده. برای همین خیلی دوست دارم ببینم میخواد با بانجی چکار کنه.

  • PS4EVER گفت:

    اینکه آیا این مبلغ ارزششو داشته یا نه رو زمان ثابت میکنه . اگه بانجی زیر بال و پر سونی بتونه دستینی رو هر چه بیشتر درآمدزا بکنه و همچنین با آی پی های جدید فوق العاده بتونه سیستم سلر های قدرتمند تحویل سونی بده قطعا ارزششو داره . این پول ها برای شرکت های بزرگ چیزی نیست چون الان نخرن مجبور میشن چند سال دیگه مبلغ بیشتری هزینه کنند . قطعا سونی خریدهای بیشتری در راه داره . امیدوارم کپکام رو بخره

    shadow
  • چشم بسته غیب گفتی🤣
    خود سونی اون روز گفت.

مایکل پکتر: ارزش بانجی بسیار کمتر از 3.6 میلیارد دلار است