نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو

امیرحسین رنجبر
۱۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

در این مقاله قصد داریم با مرور بر خریدهای انجام شده توسط مایکروسافت طی چند سال اخیر، سیاست‌های آینده آن‌ها را به دنبال چنین تصمیماتی پیش‌بینی کنیم.

قبل از ساخت اولین کنسول بازی و ورود رسمی به بازار سخت‌افزار گیمینگ، مایکروسافت گروه بازی‌سازی خودش را داشت و قبلاً خریدهایی را در زمینه‌ی استودیوها و بازی‌ها انجام داده بود. این شامل خرید FASA Interactive در سال ۱۹۹۹ برای سری بازی‌های MechWarrior Access Software و استودیوی بازی Aces نیز می‌شد که روی بازی‌های شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت کار می‌کرد. این شرکت همچنین با توسعه دهندگانی مثل Ensemble Studios و Digital Anvil (Starlancer) قراردادهای طولانی مدت بسته بود. این موارد نشان می‌دهند که خرید استودیوی بازی‌سازی توسط مایکروسافت ریشه‌ای بسیار قدیمی دارد.

در این مقاله نگاهی عمیق‌تر به استراتژی مایکروسافت حول گسترش کسب و کار آن در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهیم داشت.

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

در رویداد E3 2011، برند Microsoft Game Studios بی سر و صدا نام خود را به Microsoft Studios تغییر داد. مدتی بعد، مایکروسافت بازی‌‌های استودیوی Twisted Pixel را خریداری کرد. در اوایل دسامبر ۲۰۱۱، شرکت مایکروسافت استودیوی Microsoft Casual Games را تاسیس کرد که یک بخش جدید برای پورت بازی‌های گذشته خود روی ویندوز محسوب می‌شد. این امر نشان می‌داد که استودیوهای مایکروسافت قصد دارند روی ساخت بازی برای هر دو پلتفرم اقدام کنند؛ تصمیمی که متاسفانه به سرانجام نرسید.

در سال ۲۰۱۲، فیل هریسون، رئیس سابق استودیوهای جهانی سونی، به عنوان رئیس Microsoft Studios اروپا و IEB به مایکروسافت پیوست. مایکروسافت استودیوی توسعه دهنده‌ی Press Play را خریداری کرد که به خاطر ساخت بازی‌های Tentacles و Max & the Magic Marker شناخته شده بود. آن‌ها همچنین یک استودیوی بازی‌سازی جدید را در لندن تاسیس کردند. بعدها در سال ۲۰۱۲، مایکروسافت استودیوی مایکروسافت ونکوور را به دلیل لغو عنوان خانوادگی Kinect Project Columbia تعطیل و اعلام کرد که پشتیبانی مداوم از عنوان رایگان Microsoft Flight متوقف شده است.

احتمالاََ فکر می‌کردید که مایکروسافت از نسل هشتم به خرید استودیو روی آورده است؛ اما این ابرکمپانی از همان شروع کار و در زمان خرید IP هیلو چنین سیاستی را دنبال می‌کرد. در سال ۲۰۱۳، مایکروسافت استودیوی داخلی و اروپایی Lift London را تأسیس کرد، استودیویی که بازی‌های مبتنی بر Cloud را برای تبلت‌ها، موبایل‌ها و تلویزیون‌ها تولید می‌کرد. در حالی که دان متریک بر توسعه‌ی کنسول بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان نظارت داشت، در سال ۲۰۱۳ و قبل از عرضه جهانی کنسول Xbox One استعفا داد و پست مدیرعاملی شرکت Zynga را تصاحب کرد.

هیچکس نمی‌تواند آسیب‌هایی که تصمیمات متریک بر برند ایکس باکس تحمیل کرد را کتمان کند. او و تیمش با تصمیمات اشتباه، کاری کردند که ایکس باکس بعد از دو نسل تلاش، دوباره به پله‌ی اول بازگردد. در نهایت نتیجه‌ی کار، ورود ایکس باکس به تاریک‌ترین دوران تاریخ خود بود. جولی لارسون-گرین، موقتاََ به عنوان جانشنین متریک انتخاب شد و به‌ عنوان رئیس گروه مهندسی دستگاه‌ها و استودیوها کارش را آغاز کرد؛ با این حال، خریدها کماکان ادامه داشت.

اوایل سال ۲۰۱۴ شاهد خرید چند IP جدید توسط مایکروسافت بودیم. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قرارداد با Undead Labs برای انتشار بازی State of Decay و حق و حقوق سری Gears of War از Epic Games اشاره کرد. مایکروسافت Gears of War را به استودیوی داخلی خود یعنی Black Tusk واگذار کرد که بعدها در سال ۲۰۱۵ به The Coalition تغییر نام داد. جیسون هولتمن، که حدود شش ماه رئیس استودیوی مایکروسافت بود، در فوریه‌ی ۲۰۱۴ شرکت مایکروسافت را ترک کرد و فیل اسپنسر جایگزین او شد.

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

وقت یک اتفاق بسیار عظیم رسیده بود! یکی از مهم‌ترین خریدهای انجام شده توسط مایکروسافت، خرید شرکت Mojang، توسعه‌دهندگان Minecraft، در اواخر سال ۲۰۱۴ بود. مایکروسافت ۲.۵ میلیارد دلار برای خرید این استودیو هزینه کرد و پس از شروع قرارداد در ماه نوامبر همان سال، موسسین اصلی استودیو، مارکوس پرسون، یاکوب پورسر و کارل مانه، موجانگ را ترک کردند. با این حال، مایکروسافت تصمیم جالبی در قبال یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ گرفت. مایکروسافت تعهد داد که Minecraft را روی چندین پلتفرم، از جمله کنسول‌های پلی استیشن در دسترس نگه می‌دارد و خبری از انحصاری شدن آن نیست.

مت بوتی در سال ۲۰۲۰ اذعان داشت که خرید Mojang به عنوان الگو و کلاس درسی برای خریدهای بعدی عمل کرد؛ چرا که Mojang به عنوان یک استودیوی مستقل و با ادغامی محدود، در شرکت مایکروسافت باقی ماند. به عبارتی مایکروسافت دخالت در کار و پروژه‌های Mojang را به حداقل رساند. در سپتامبر ۲۰۱۷، اسپنسر ارتقای رتبه پیدا کرد و پست “معاون اجرایی بازی” را به دست آورد. این عمل شروعی برای خریدهای بیشتر بود.

در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸ و در طول رویداد E3 2018، مایکروسافت طی اقدامی غافل‌گیرکننده، خرید پلی‌گراند گیمز، نینجا تئوری، کامپالشن گیمز، آندد لبز و همچنین افتتاح یک استودیوی جدید به نام The Initiative در سانتا مونیکای کالیفرنیا را اعلام کرد. مایکروسافت حالا تعداد استودیوهای بازی‌سازی خود را افزایش داده بود. خرید سازنده Hellblade و توسعه ‌دهنده‌ی بازی‌های فوق‌العاده‌ی Forza Horizon، شاید مهم‌ترین خریدهایی بودند که مایکروسافت در آن سال انجام داد.

در ماه نوامبر همان سال، خبرهای بیشتری هم از راه رسید. مایکروسافت خرید شرکت‌های Obsidian Entertainment و inXile Entertainment را اعلام کرد. خرید Obsidian اقدامی بزرگ توسط این شرکت آمریکایی بود، چرا که این استودیو یکی از بهترین سازندگان بازی‌های نقش‌‌آفرینی غربی به حساب می‌آمد. بازی‌های The Outer Worlds و Fallout New Vegas هر دو دست‌پخت این استودیو هستند. از طرفی InXile هم با ساخت نسخه‌های موفقی از سری محبوب Wasteland به شهرت رسیده بود. آن زمان که مایکروسافت در حال خرید استودیوهای مستقل و نیمه مستقل بود، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در آینده‌ای نزدیک، دو عدد از بزرگ‌ترین ناشرهای صنعت گیم توسط مایکروسافت خریداری خواهند شد.

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

بخش بازی‌سازی کمپانی مایکروسافت، در ۵ فوریه ۲۰۱۹ نام خود را به Xbox Game Studios تغییر داد. این عمل انجام شد تا منعکس‌کننده‌ی‌ هدف مایکروسافت حول استفاده از نام تجاری Xbox، برای پشتیبانی از بازی‌ها روی هر دو پلتفرم Xbox و PC باشد. در E3 2019، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Double Fine را خریداری کرده است. تیم شفر که یکی از خلاق‌ترین و بهترین بازی‌سازان این صنعت به حساب می‌آید، در استودیوی Double Fine مشغول به کار است. مشاهده کردید که بازی آخر این شرکت، Psychonauts 2، به چه موفقیت بزرگی دست پیدا کرد.

همچنین در ادامه‌ی این اقدامات، مایکروسافت یک استودیوی داخلی جدید مختص به سری Age of Empires به سرپرستی Shannon Loftis تاسیس کرد و تعداد کل استودیوهای خود را به ۱۵ عدد رساند. این استودیو بعدها World’s Edge نام گرفت.

در ادامه، استودیوی بازی‌سازی ایکس باکس اجازه داد تا برخی از محتویات توسعه‌یافته توسط استودیوهایش که قبلاً به طور انحصاری برای ایکس باکس و ویندوز منتشر شده بودند، روی نینتندو سوییچ نیز عرضه شوند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Cuphead از MDHR و Ori and the Blind Forest از Moon اشاره کرد. با این حال، مایکروسافت اعلام کرد که این تصمیم‌ها عموماً به «تعهدات موجود در قبال پلتفرم‌های دیگر» مربوط هستند و برای احترام به قراردادها اتخاذ شده‌اند، اما در غیر این صورت، هیچ برنامه‌ای برای گسترش بیشتر بازی‌های فرست‌پارتی انحصاری به کنسول‌های دیگر وجود ندارد.

نزدیک به پایان سال ۲۰۱۹، با مجموع ۱۵ استودیو تحت مالکیت استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، بوتی اظهار داشت که آن‌ها اکنون بازی‌های بیشتری نسبت به همیشه در اختیار دارند و احتمالاً در آینده‌ی نزدیک هیچ استودیوی دیگری را تصاحب نخواهند کرد. گفته شد که مایکروسافت تمرکز خود در داخل استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس را از خرید و رشد، به مرحله اجرا و تحویل تغییر داده‌ است.

مت بوتی گفت که با تعداد زیاد استودیوهایی که اخیراً خریداری کرده‌اند و همچنین مشارکت‌های ترد-پارتی (Third-Party) در حال انجام در قالب سرویس Xbox Game Pass، استودیوها می توانند بهتر از قبل ایده‌های جاه‌طلبانه‌ی خود را پیاده‌سازی کنند. علاوه بر این، فیل اسپنسر در مصاحبه ای در نوامبر ۲۰۲۰، اذعان کرد که قصد دارد دامنه‌ی بازی‌های نقش‌آفرینی ایکس باکس را گسترش دهد. ظاهراََ فیل اسپنسر نقشه‌های دیگری را کشیده بود که با پیش‌بینی‌های مت بوتی هم‌خوانی نداشتند!

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

مایکروسافت در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد ZeniMax Media و خانواده‌ی استودیوهای آن‌ را با مبلغ تقریبی ۷.۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری کند. همچنین گفته شد که مبلغ مذکور در قالب پول نقد پرداخت شده است. طبق گفته‌های اسپنسر، خرید ZeniMax یک کتابخانه‌ی بزرگ از بازی‌های شناخته شده در سراسر جهان را به ایکس باکس اضافه کرد. همچنین این اقدام برای گسترش کتابخانه‌ی Xbox Game Pass و xCloud در نظر گرفته شده بود.

هر دو سازمان نظارتی ایالات متحده و اتحادیه‌‌ی اروپا این خرید را در اواخر مارس ۲۰۲۱ تأیید کردند. هزینه‌ی کلی برای ثبت این معامله حدود ۸.۱ میلیارد دلار تخمین زده شد. شرکت Bethesda Softworks، ناشر اصلی تمامی بازی‌های ZeniMax، فعالیت خود را بعد از این تصاحب ادامه داد. با این خرید، بازی‌های آینده‌ی استودیوهای Bethesda، به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پلتفرم PC عرضه خواهند شد.

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

حالا تعداد شرکت‌های تحت مالکیت مایکروسافت به ۲۳ عدد رسیده بود و کسی پیش‌بینی نمی‌کرد خرید دیگری رخ دهد؛ اما همه در اشتباه بودیم! در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲، مایکروسافت قصد خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد در یک معامله‌ی تمام نقدی به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار اعلام کرد. مایکروسافت سپس متذکر شد که این خرید، آن‌ها را پس از Tencent و Sony، به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر ارزش تبدیل می کند. با اعلام این خبر، مایکروسافت همچنین تغییر عمده‌ای را در ساختار شرکت خود اعلام کرد و فیل اسپنسر مدیر عامل بخش بازی‌های مایکروسافت شد و مت بوتی، مدیریت استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس را برعهده گرفت.

طبق اعلانات رسمی، تایید نهایی این خرید احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۳ طول خواهد کشید و اکتیویژن تا آن زمان به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. آیا مایکروسافت باز هم خرید بزرگی انجام خواهد داد؟ راستش را بخواهید خودم هم به خوبی جواب این سوال را نمی‌دانم. اگر کسی یک روز قبل از خبر تصاحب اکتیویژن چنین چیزی را به ما می‌گفت قطعاََ به او می‌خندیدیم! بازگرداندن مبلغ ۷۰ میلیارد دلاری کار آسانی نیست و خود به برنامه‌ریزی چندین ساله احتیاج دارد.

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

کما اینکه هنوز مطمئن نیستیم بخش بازی ایکس باکس پول هزینه‌ی خرید بتسدا را درآورده است یا خیر. با این وجود، مدیران ایکس باکس با توجه به مصاحبه‌هایی که انجام داده‌‎‌اند، قصد عقب‌نشینی ندارند و احتمالاََ مایکروسافت به خریدهای خود ادامه خواهد داد. حدسی که می‌تواند معتبر باشد، احتمال خرید استودیوهای مستقل، ارزان و کوچک‌تر توسط مایکروسافت است. احتمالاََ در بازه‌ای نزدیک شاهد خرید ناشری بزرگ توسط مایکروسافت نخواهیم بود، چرا که اگر این اتفاق برای بار سوم رخ دهد، احتمالا قوانین مونوپولی می‌تواند مانع آن شود. در کل، آیا مایکروسافت باز هم استودیو خواهد خرید؟ جواب بله است.

Moein MM2mariomatrix4221489DARKSIRENLittle∞GodTang HaoCommunistPayaCastM.MTAli.bMEYSAMB300ZFBP.morgan 𔓙farshadxChiefRaminGgFanresidentevil🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉آنچه بر اصفهان گذشتmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShinjiMikami گفت:

    هدف مایکروسافت خیلی واضحه
    بتسدا و ابسیدین و اینگزایل برای rpg خریده شدن
    پلی گراند اینیشیتیو نینجا تئوری و … برای ساخت عناوین جهان باز یا اکشن ادونچر
    اکتیویژن برای عناوین انلاین و همچنین متاورس که بسیار برای اینده مهمه
    همچنین در بین بتسدا و اکتیویژن استدیو هایی برای ساخت شوتر های بی نظیر هم هستن
    استدیو های بسیار نیز هستن مثل موجانگ و ریر و … که سبک ها و طرفدارای خودشون رو دارن.
    همچنین شینجی میکامی هم که عشقه و باعث میشه طرفداران مثل من به مایکرو علاقه پیدا کنن.
    .
    مایکروسافت دیگه بدون نقصه و اهداف مشخصی داره، فقط باید بازیاشو بده بیرون و قدم برداره. بنظرم مایکروسافت فعلا خرید نمیکنه مگر اینکه رقبا خریدی انجام بدن.

    ( ;) A.a.s87( pc gamerAlexAmirkhanLittle∞GodGamerDipper pines (s-n)pacman remasteredAmir(PC & PS4)کریمZFBmore
  • سلام دوستان یه فروشگاه پیدا کردم که کنسول های نسل هشتم با نهم عوض می کنه بنظرتون کنسول های نسل نهمش فیک نیستن؟

    علیAmir(PC & PS4)ZFBMoReKaGgAtomic Soldierزمین 52shadowHidetaka MiyazakiREmore
  • Ali11086 گفت:

    احتمالا قوانین مونوپولی می‌تواند مانع آن شود
    .
    مایکروسافت که الان ۱۰ درصد صنعت گیم است ، هنوز خیلی تا مونوپولی فاصله دارد اما دیگر نمیتواند خرید های ۷۰ میلیاردی انجام دهد ، اما استودیو هایی مثل ابسیدین را باز هم بخرد و مشکلی نداشته باشد

    ( ;) A.a.s87( pc gamerAmir(PC & PS4)ZFBP.morgan 𔓙ChiefMoReKaآنچه بر اصفهان گذشتSMR_WilliamAtomic Soldiermore
  • نتیجه گیری

    پول همه چیز نیست اما حداقل باعث میشه ، هیچ وقت برندت از بین نره

    ( ;) A.a.s87( pc gamer𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰SOLIDAlexGamerZFBMoReKaشبح گیمفا 👣RaminGgmore
  • خسته نباشید مقاله خوبی بود، درسته مثله مقاله دیروز بیشتر مربوط به گذشته بود اما بشخصه خیلی هاشو نمی دونستم و به دانشم اضافه شد و دقیقا مثل مقاله دیروز آچنان به آینده پرداخته نشده بود که خوشبختانه ایندفعه تیتر اصلا به آینده اشاره نداره و متن تمام و کمال تیترو تشریح کرده.
    گذشته ایکس باکس رو که احتمالا خیلی هامون از یکجاییش به این طرف رو می دونستیم و قطعا ایکس باکس امروز اصلا قابل مقایسه با سه سال پیشش نیست. ایکس باکس الان طعم خرید ناشر رو چشیده و احتمالا تا اونجایی که بتونه می خواد سهمشو از این بخش برداره و طبق چیز هایی که شنیدم همچنان هم از لحاظ قانونی جا داره. شاید بگین نیازی نداره که منم تقریبا با شما موافقم ولی خوب گفتم برای آیندش لازمه الان که بزرگ و مطرح نشده پس انداز کنه چون پسفردا که اکتیویژن به روز های قبلش برگرده و بقیه بخش های ایکس باکس هم پتانسیل هاشون رو نشون بدن دیگه قانون هم اجازه همچین کاری رو بهشون نمیده.
    من بخوام پیش بینی کنم میگم احتمالا مایکروسافت همچنان به فکر خرید حداقل یک ناشر دیگه هست اما کِی و کدوم رو نمی تونم دقیق حدس بزنم و صرفا چندتا گزینه میگم : برادران وارنر (اگر خودشون بخوان بفروشن)، یوبیسافت (که امیدوارم اینو سونی بخره) و سگا (اگر مشکلی از بابت خودشون یا دولت ژاپن و این حرفا نباشه) بغییر اینا گزینه محتملی به ذهنم نمیاد و بعد از خرید ناشر تا خِر خِره، ایکس باکس محدود به استودیو های مستقل میشه که اونموقع با خیال راحت تر و دست و دلبازی میتونه کمبود هاشو در ژانر های مختلف برای گیم پس جبران کنه و یا حتی استودیوی مورد علاقش رو تاسیس کنه.

    Gramy kAmir(PC & PS4)P.morgan 𔓙MoReKaNicKحق گوAtomic Soldierزمین 52shadowtvelmmore
  • Kia گفت:

    بسیار عالی تو مقاله مشخص میشه بر خلاف نظر مایکروسافت در کنار خرید . تاسیس و توسعه هم داشته

    ( ;) A.a.s87( pc gamerMoReKaGgFanresidentevilSAtomic Soldierزمین 52shadowtvelmGravity_Rushmore
  • مایکروسافت هم روابط خوبی با کنگره داره هم اون طور که یه جا خوندم جزو کمپین بایدن هم بودن و هم بهانه ای به اسم تنسنت دارن
    به کمپانی چینی که داره کلی خرید میکنه و با همین بهانه مایکروسافت میتونه به عنوان یه کمپانی امریکایی برای خرید هاش به راحتی چراغ سبز بگیره
    لامصب یه جوری ناشر میخره که دیگه الان فن های XBOX به استودیو های کوچک راضی نمیشن 😅😅
    بازی هاش هم خداروشکر روز عرضه گیم پس میاد و تمام اونایی SX یا SS دارن بدون غم و نگرانی از گرونی بازی ها میزنن عشق میکنن
    پس بخر سلطان خوبم بخر حتی استودیو و ناشر ژاپنی با همه چالش هایی که پیش روش داره وقتی پول خرج کنه دور از انتظار نیس

    HitasepعلیLittle∞GodshadowAmir(PC & PS4)Atomic SoldierP.morgan 𔓙کاپتان استخونی
  • خلاصه سیاست‌های xbox و فیل اسپنسر: استودیو نداریم، بازی نداریم، خلاقیت نداریم، استعداد نداریم ولی شرکت مادرمون چون لایسنس ویندوز و اکسل و پاورپوینت میفروشه اوضاعش توپه؛ از اون پول میگیریم و هر ناشری که خودشو فروخت میخریم و مثل بچه پولدارهای تازه به دوران رسیده‌ سعادت آباد و شهرک غرب که هر چی دارن از حساب بانکی پدر گرامیشونه ادای مستقل‌ها و نابغه‌ها و موفق‌ها رو درمیاریم.

    Hitasep( ;) A.a.s87( pc gamerعلیDARKSIRENshadowAmir(PC & PS4)Ali11086Atomic SoldierZFBP.morgan 𔓙more
  • کما اینکه هنوز مطمئن نیستیم بخش بازی ایکس باکس پول هزینه‌ی خرید بتسدا را درآورده است یا خیر.
    مگه پولو ریختن تو چاه که بخوان این هزینه رو جبرانش کنن؟ ۸ ملیارد دلار ارزش خود بتستا هست و سرجاشه نیاز به جبران کردنش ندارند شما ماشین میخری از فرداش دنبال جبران پولی هستی که دادی ماشینو بخریش؟ نه چون ماشینت اندازه پولت ارزشمنده فقط از پول کاغذی شده ماشین فلزی

    علیshadowP.morgan 𔓙کاپتان استخونی
    • نه دیگه داری اشتباه میزنی…مایکرو مجبوره برا اینکه از رقبا جلو بزنه پول بیشتری نسبت به ارزش شرکت پیشنهاد بده. مثلا اکتیویژن بلیزارد مسلما ۷۰ میلیارد ارزش نداره خب الان مایکرو ۷۰ میلیارد پول داده اما چیزی که خریده کمتر از ۷۰ میلیارد میارزه بنابراین اینطوریم نیست که شما تصور میکنید…چطور خرید یه شرکت بزرگ رو با ماشین مقایسه میکنید الله اعلم

  • سلام

    سیاست خرید مایکروسافت شدیداً تهاجمی هست و با هر خرید میخواد بیشترین و مهلک ترین ضربه رو به سونی بزنه برای همین هم سراغ ناشر هایس میره که رابطشون با سونی خوب هست تا سونی رو فلج کنه

    خرید بعدی مایکروسافت هم احتمالا یک ناشر ژاپنی مثل اسکوئر انیکس و کپکام و یا تیک تو از غربی ها خواهد بود که رابطه خوبی با سونی دارند تا سونی رسما ضربه فنی بشه

    فکر کنید اسکوئر انیکسی که اکثر گیماش انحصاری زمانی سونی هست رو مایکروسافت بخره و همه رو برای پیسی و اکس باکس پورت کنه و دیگه واسه پلی استیشن نده….چه شود😤😤😤

    🗿YasinSLI🗿علیDARKSIRENshadowP.morgan 𔓙Chief
  • mario گفت:

    جدا از فواید و مضرات این خرید به نظرم حالا میشه گفت مایکروسافت از لحاظ بازی های فامیلی(منظورم صرفا مناسب همه هستش و واقعا این سبک خیلی مهمه و همین دلیلی برای موفقیت بازی های نینتندو در سالیان سال در کنار بازی های حرفه ای شده) خیلی خیلی غنی شده
    از تونی هانکز و اسپایرو و کل مجموعه کراش باندیکوت(میتونست به راحتی ماریوی سونی بشه و واقعا حیف شد) و اوری و سایکونایتز و فورتزا هورایزن و اوری و سایکونایتز و بانجو کازویی و گیتار هیرو و حتی شاید کندی کراش(!) و…
    که این به راحتی پتانسیل بالای مایکروسافت در این زمینه به همراه سونی و نینتندو رو نشون میده که هر سه تا عالی بودن و مایکروسافت هم میتونه قدرتمند تر ظاهر بشه

    علیshadowP.morgan 𔓙کاپتان استخونی
  • چیزی که از این خریدهای مایکروسافت مشخصه همه نسل ده اکس باکس میخرن وسلام.خخخ یادمه یه زمانی میگفتن اکس باکس تو نسل هشت خیلی ضعیف کار کرده احتمالا از صنعت گیم بکشه بیرون،زمانه دان متریک میگم بعد اسپنسر اومد رو کار هی صبوری کرد هی صبوری کرد بعد گیم پس رو کرد بعد خرید چند تا استدیو کوچک مثل نینجا تئوری و دابل فاین و … بعد سونی فنا رنگشون پرید و نارنجی شدن بعد مایکرو یکدفعه بتزدا به مبلغ ۷ میلیارد دلار خرید بعد سونی فنا به رنگ گوجه شدن و در نهایت مایکرو اکتیویژن خرید الان سونی فنا داره رب گوجشون تولید میشه

    Hitasep( ;) A.a.s87( pc gamerعلیDARKSIRENshadow
    • Chief گفت:

      دوست عزیز دلیل این کارا چیه؟!
      ایجاد تنش میکنید که چی بشه مثلن؟!
      اگه دلتون بحث و دعوا میخواد بقران جای اشتباهی اومدید!!
      لطفا لطفا و لطفا این بحث هارو شروع نکنید هیچ عاقبتی جز به گند کشیدن فضای سایت نداره 💚

      علیshadowAtomic Soldierکاپتان استخونیvitto corleone
  • الان دیگه مایکروسافت خیلی آی پی گاد داره که میتونه هر کدومو گاد تر بکنه!

    پ.ن : اعصاب سونی فنا و ایکس باکس فنا خیلی خرابه…
    مدرک چند مقاله پایین تر

    ( ;) A.a.s87( pc gamerعلیLittle∞GodshadowP.morgan 𔓙کاپتان استخونی
    • Chief گفت:

      بله آی پی گاد زیاد داره ولی سوال اصلی اینجاس که میتونن پتانسیل این آی پی ها رو به نحو احسن استفاده کنن یا نه؟!
      فراموش نکنید آی پی های گادی مثل بانجو کازویی و Killer Instinct رو مایکرو در اختیار داره ولی کجان خدا میدونه🥲

      علیshadowAtomic Soldierکاپتان استخونی
  • اگه یوبیسافت یا. الکترونیک ارتز هم بخره دیگه پادشاه میشه😎

    ( ;) A.a.s87( pc gamershadow
  • خسته نباشید آقای رنجبر مقاله خوبی بود.
    راجب به خرید های آینده ی مایکروسافت به نظرم مایکروسافت توی خرید بعدیش یا برای سهم بیشتر توی بازار ژاپن یه استودیو ژاپنی رو میخره که کار آنچنان راحتی هم نیست با توجه به قوانین کشور ژاپن یا میره سراغ خرید یه استودیو که در ژانر RPG و Open world مهارت بالایی داره مثل CD project red

    علیshadowP.morgan 𔓙
  • Navidmetal گفت:

    ماکرو فکر کرده با این خریدها کل بازارو میگیره دستش اما دیگه زمان قدیم نیست که کل صنعت گیم فقط یک خلاق مثل کوجیما داشته باشه علم و تکنولوژی پیشرفت کرده هرسال شرکتای فوقلاده ای تاسیس میشه کلی هم نویسنده و مهندس و افراد خلاق یعنی ساخت بازی های درجه یک دیگه شقل القمر نیست و به وفور میشه از یه تیم کم تجربه هم بهترین بازیه سال رو ساخت ماکروسافت فقط داره پولشو هدر میده در اخر پلی استیشن با یک سری استدیو های تازه تاسیس به راحتی میتونه اون عنوانین انحصاری ایکس باکسو مشابه سازی یا حتی خیلی بهتر بسازه ماکرو سافت می مونه استددیو های پر سر و صدا اما بی فایده 🤣🤣

    علیshadowAtomic Soldier
  • Chief گفت:

    ممنون از آقای رنجبر🙌🌹

    مایکروسافت باید یه فکری برای بازی های اکشن ادونچر، ابر قهرمانی، آر پی جی های شرقی و سولز لایک بکنه
    یکی از بهترین گزینه ها برای اکشن ادونچر آسوبو هستش که نمیدونم مایکرو چرا تا همین الان نهاییش نکرده
    برای بازی های شرقی پلاتینیوم بهترین گزینه هستش
    سولز لایک که عملن نه گزینه ای داره نه خریدی میتونه بکنه ( بهترین کار عقد قراردادهای همکاریه هستش که سخته)
    ابر قهرمانی هم مثل سولز لایک میمونه ( یعنی چاره ای نداره جز عقد قرار داد)
    اینا همه نظر شخصیم بود که ممکنه مایکرو اصلا نخواد رو این ژانر ها سرمایه گذاری کنه

    علیکاپتان استخونیAtomic SoldierP.morgan 𔓙
    • سلام

      اسوبو خودش اعلام کرد میخواد مستقل بمونه و بازی مولتی پلتفرم بسازه و از همکاری با مایکروسافت پشیمون شده

      حتی اصرار داشت Ori رو روی پلی استیشن بیاره ولی مایکروسافت اجازه نداد

      🗿YasinSLI🗿Chief
      • Chief گفت:

        دوست عزیز من راجب آسوبو حرف زدم که سازنده فلایت سیمیلیتور و پلیگ تل هستش و حرفی راجب موون استدیو که سازنده اوری هستش نزدم
        درباره اوری هم باید بگم صاحب آی پی مایکرو هستش و نمیشه خورده ای بهش گرفت (برای نینتندو عرضه شده بازی)

نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا 
نگاهی به تاریخچه و سیاست‌های مایکروسافت در خرید استودیو - گیمفا