کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا

کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool

بهزاد شعبانی
۰۶:۰۲ ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا

کمیک های مارول؛ نامی که به گوش بسیاری آشناست و فرصت های بسیاری در اختیار سازندگان فیلم های سینمایی و بازی های ویدئویی قرار داده است. این بار، شخصیت ضد قهرمان Deadpool پا به بازی های ویدئویی گذاشته است تا خودی نشان دهد و سلطنت کمیکی ها در بازی های ویدئویی را از چنگ رقبایش همچون بتمن و مرد عنکبوتی در آورد.

نام: Deadpool

سازنده: High Moon Studios

ناشر: Activision

سبک: Action / Third person

تاریخ انتشار: ۲۵ / ژوئن / ۲۰۱۳

تاریخ انتشار شمسی: ۴ / تیر / ۱۳۹۲

پلتفرم: PC / X360 / PS3

deadpool

تابستان سال گذشته اکتیویژن شروع خوبی با The Amazing Spider-Man و Transformers: FoC داشت. تا حدودی می توان هر دو عنوان را موفق برشمرد تا بهانه ای باشد که High Moon سازنده ترنسفورمرز با محوریت یکی از داستان های Marvel تحت نظر اکتیویژن بازی را ارائه کند. و اینگونه شد بازی ویدئویی Deadpool معرفی شد. به لطف این بازی می توانیم کنترل شخصیتی متفاوت را در دست بگیریم چرا که این بار با کارکتر های قهرمان منحصر به فرد بازی نمی کنیم، بلکه یک ضد قهرمان شخصیت اصلی بازی است تا طعم بد بودن را هم بچشیم!

در نخستین نگاه همین عامل ضمن استفاده از یک شخصیت شناخته شده نقطه ی عطفی برای سازندگان Deadpool می باشد که باعث شده تا این بازی مورد توجه بسیاری واقع شود.

و اما DEADPOOL…..

Deadpool کیست؟

Deadpool رتبه ی ۴۵م لیست پنجاه تایی های برترین کاراکترهای کامیک بوک مجله امپایر را داراست و این نشانگر محبوبیت این کاراکتر در میان کامیک دوستان است. از سال ۱۹۹۷ بود که ددپول خودش  صاحب کمیکی جداگانه شد و به عنوان شخصیت اصلی آن ایفای نقش می کرد.از همان ابتدا معلوم بود که این ددپول با اینکه آزمایشاتی که رویش انجام شده و پیشینه اش دست کمی از سوپرقهرمانهای چون ولورین ندارد اما شوخ طبعی خاصش او را از دیگران جدا کرد و به یک قهرمان شوخ طبع که یک پارودی برای دیگر اکشن کارها محسوب میشد تبدیل کرد.حتی اینکه این شخصیت میتواند زخم های خودش را التیام ببخشد ( که اصلی ترین توانایی اش هم هست) خودش یک جور طعنه است حالا اینکه در جاهایی اصلا نمیتواند به یاد بیاورد که در اصل که بوده و چه شخصیتی داشته که خود بحثی جدا دارد !

marvel deadpool

هرچه کمیک های Deadpool پیش میرفت و ارجاعات به فرهنگ عامه ی مردم امریکا و کمدی اسلپ استیک (بزن بکوب) درشان بیشتر شد، Deadpool را بیشتر در دل هوادارانش جا کرد.

اما تنها نسخه سینمایی Deadpool برای اولین بار در فیلم Xmen Origins Wolvorine دیده شد که سری جدا از این کاراکتر داشت و رایان رینولدز هم نقشش را ایفا میکرد.با اینکه آن شخصیت شباهت چندانی به وید وینستون ویلسون ما نداشت اما اقتباس سینمایی دیگری با محوریت وی در راه است که به عنوان یک اسپین آف از سری Xmen اکران خواهد شد.

البته قابل ذکر است که این قهرمان هم به مانند دیگر قهرمانهای کمیکی دوران افولی داشت اما با توجه به پتانسیل بالای وی ، توانست در کمیک های مجموعه ای ، بازیهای ویدئویی و… حضور موفقی داشته باشد و از یاد طرفداران فراموشکار کمیک نرود.

قاسم نجاری

 

خنده و شادی ترور

همانطور که ذکر شد شخصیت اصلی بازی یک ضد قهرمان است و این جبهه از افراد، معمولا مسائل مالی را در هر چیزی اولویت قرار می دهند. Deadpool هم از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان تروریست وعده انجام وظیفه می دهد. هدف Deadpool یکی از افراد سرشناس در رسانه هاست و هم اکنون در حال ساخت یک برنامه ی تلویزیونی برای یکی از کانال هاست. برنامه ای که هدف اصلی داستان بر روی آن کار می کند ((پرش کوسه)) نام دارد که در این برنامه اشخاص نامدار بایست از روی مخزن آب بزرگی که مملو از کوسه های سفید است، بِپَرد. همچنین ترور Mister Sinister نیز در طرح و ماموریت محول شده به Deadpool وجود دارد که در حال تشکیل یک مقر مجهز در کشور تخیلی Genosha می باشد (Genosha نام یک جزیره مستقل است که به موجب کمیک های Marvel خلق شده است). البته مشکل اصلی اقدامات نظامی آقای سینستر می باشد که در راس آن، با یک DNA ساختگی سربازانش را بیش از پیش قوی تر ساخته است.

داستان بازی در دو راستا پیگیری می شود که تهی از هرگونه پیچیدگی است اما آن چه باعث جذابیت داستان بازی شده، شخصیت پردازی Deadpool است. Deadpool با اقدامات احمقانه و البته وحشیانه اش خود را به سرعت در دل هواداران خشونت جا می کند اما آنچه مد نظر Daniel Way (نویسنده ی داستان بازی) است، طنز بودن اکثر دیالوگ ها و سکانس ها و دمو های بازی است که با تکیه بر تریلر های بازی می توان از این بابت مطئمن شد که Deadpool با دیالوگ ها و حرکاتش، خنده را بر چهره تان می نشاند.

اما قدرت شخصیت پردازی در اینجا به اتمام نمی رسد چرا که مفتخر هستیم تا در این بازی با چندی دیگر از شخصیت های مارول مانند دومینو، وُلوراین، کِیبل، هالک قرمز و آقای سیسنتر و سایلوک نیز ملاقات داشته باشیم.

و این است کابوس قهرمانان ددپول

و این است کابوس قهرمانان: ددپول!

ددپول هم می گرید

با توجه به اشاراتی که به داستان بازی شد، شاید بتوان با صراحت تام اعلام کرد که گیم پلی بازی بهترین نقطه ی قوت بازی در ایجاد انگیزه جهت اتمام آن است. از آن جایی که این بازی یک IP جدید است به صراحت می توان شباهت اکشنش را با اکشن سری بازی های Devil May Cry مشهود دانست. تمام گیم پلی بازی مبتنی بر شلیک اسلحه و ضربه های متوالی است. بنابر تریلر های منتشر شده از بازی ظاهرا محدودیت چندانی برای استفاده از تفنگ ها وجود ندارد اما قدرت بیشتر سلاح های گرم این بازی خیلی کمتر از فنون رزمی و تکنیکی ددپول است. همچنین وجود چند اسلحه متفاوت در این بازی تایید شده که به می توان آن ها را به بخش های کلیشه ای شاتگان و اسلحه های کمری و رگباری تقسیم کرد.

بخش اعظمی از اکشن بازی را می توان به ضربه و هک و اسلش دانست. تا حدی که می توان Deadpool را یک عنوان H & S دانست. وقتی از Sean Miller، کارگردان بازی های High Moon Studios خواستند تا به اختصار گیم پلی این بازی را تو صیف کند او این چنین گفت:

“چالش هایی که در این بازی خلق می شوند، مرحله مرحله پیشرفت خواهند کرد. یکی از چیز هایی که در این بازی وجود دارد و من عاشق آن هستم این است که او (ددپول) می تواند به همه چیز آسیب برساند؛ البته در جایگاه یک اکشن ماجرایی. همچنین این که این ویژگی به ما امکان خلق نوآوری می دهد”

اما آن بخش از اکشن بازی که بر پایه ی ضربات سریع و متوالی به سلاح سرد و مشت و سایر فنون رزمی است، قطعا جذابیت این بخش از بازی رو متمرکز بر خود ساخته است. شما می توانید در این بازی از وسایل موجود در محیط بهره بگیرید؛ برای مثال دشمنان تان را میان درب بگذارید یا از اجسام محترقه استفاده ی سو ببرید. همچنین به گفته ی سازندگان هوش مصنوعی بازی این امکان را به بازیبازان می دهد تا در چندی از ماموریت های بازی بتوانند مخفی کاری عمل کنند. از دیگر عوامل تنوع در گیم پلی می توان به باس فایت های بازی اشاره داشت که اندکی زحمت را به شما و ددپول متحمل می کند.

علاوه بر این، سرعت گیم پلی بازی مانند Spider-Man در سطح بالایی قرار دارد که به نظر به لطف UN 3، ددپول در این بخش نیز مشکل چندانی نداشته باشد. البته در راستای این المان ویژگی هایی چون پریدن از روی دیوار و شکستن درب ها و… نیز به بازی اضافه شده است.

deadpool

یورش به سبک ددپول!

دنیای غیر واقعی

پس از آن که آخرین ساخته ی High Moon یعنی Transformers: FoC با بهره وری از Unreal Engine 3 گرافیکی زیبا را برای بازیبازان به ارمغان آورد، قطعا دور از انتظار نیست که از این موتور گرافیکی قدرتمند برای بازی بعدی این سازنده استفاده شود. اولین چیزی که Deadpool از یک انجین توقع دارد توانایی پیاده سازی سرعت بالایی بازی بر روی آن است که مطمئنا چنین چیزی از آنریل ۳ برخواهد آمد. اما به هر حال قدرت محدود این انجین کهنه کار و کنسول های نسل حاضر قادر به عرضه گرافیک فنی بالایی ضمن این سرعت نیستند. از این رو گرافیک هنری بیش از هرچیز توجه ها را جلب خواهد کرد.سازندگان این بازی قطعا به این قضیه مشرف هستند و به نظر می توان تحسین گرافیک هنری این بازی را گمان زد. با توجه به تصاویر و تریلر های بازی نورپردازی در Deadpool زرق و برق جالب توجهی به فضای بازی بخشیده است. محیط های بازی هم بر محوریت فضای باز جزیره و ساختمان ها و فاضلاب های زیر زمینی هستند که البته تخیلی بودن این شهر کمک شایانی کرده تا از این عدم تنوع با طراحی ها و شمایل عجیب این جزیره، چشم پوشی شود.

deadpool

نورپردازی چشم نواز است

 در مورد صداگذاری هم قطعا نمی توان پیش نگاهی داشت اما در مورد صداپیشه ها حساسیت High Moon کاملا واضح است چرا که علاوه بر شخصیت های سینمایی سرشناس، یکی از ماهر ترین و سرشناس ترین صداپیشه های عرصه ی بازی های ویدئویی برای Deadpool نقش آفرینی می کند. Nolan North

نولان نرث، اینجا آنجا همه جا

Deadpool Voice Actor Nolan North کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool

این صداپیشه ی ۴۲ ساله آمریکایی، در بازی ها و انیمیشن های مختلفی صداپیشگی کرده که برای بازیبازان بیش از هر شخصیت دیگری، صدای Nathan Drake (شخصیت اصلی سری بازی های آنچارتد) یادآور نام نرث است. از سوابق کاری نولان می توان به صداپیشگی دزموند مایلز، شاهزاده ی ایرانی و مارتین واکر اشاره داشت.

علاوه بر این ها او به خاطر صداپیشگی نیتن دریک موفق به کسب جایزه بهترین صداپیشه مرد در مراسم Spike Videogame شده است.

اما این بار نرث کار سخت تری دارد شخصیت پرحرف و شوخ طبع Deadpool نیاز دارد تا او کمی لحن کمدی را چاشنی کارش کند که بنابر تریلر های بازی بایست اعتراف کرد که نولان نرث با شخصیت ددپول به خوبی کنار آمده.

به هر حال Deadpool عرضه خواهد شد تا این بار با یک آنتی قهرمان به عنوان شخصیت اصلی بازی ارتباط برقرار کنید و تعطیلات تابستانی تان را با یک بازی پر ضرب و شتم آغاز کنید.

Deadpool در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳ برای پلتفرم های PC / X360 / PS3 عرضه خواهد شد!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا
کابوس قهرمانان | پیش نمایش Deadpool | گیمفا