پلی استیشن شرکت Bungie، خالق هیلو، را خریداری کرد
دقایقی پیش شرکت سونی و برند پلی استیشن رسماََ اعلام کردند که بانجی (Bungie) به خانوادهی بزرگ پلی استیشن ملحق شده است.
به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط ایکس باکس، امروز سرانجام پلی استیشن اعلام کرد که شرکت بانجی، خالق سری Halo، را خریداری کرده است. طبق اعلام رسمی، بازیهای این استودیو برای تمامی پلتفرمها عرضه خواهند شد و آزادی عمل کامل به این شرکت داده میشود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
خرید به شدددت اشتباهی بود
سونی میتونست با این پول چنتا استودیو خودش بسازه و بازی درجه یک بده
کل بتسدا ۷ میلیارد میرزید
رفتین ۳.۶ میلیارد دادین بانجی رو خریدین؟؟
به خدا اگه مایکروسافت میبود عیبی نداشت
ولی این خرید ها برای شما بده
واقعا بده
بهترین خرید ممکن بود، منتهی اگر کسی پیشبینی نمیکرد بخاطر این بود که میگفتن قصد دارن مستقل باشن.
چرا؟
Bungie استودیو بود که اکتیویژن و مایکروسافت علاقه ای به خریدش نداشتن حتی یه خبر با این مضمون که مذاکرات مایکروسافت برا خرید بانجی بدلیل قیمت بالای درخواستی این ناشر متوقف شده.
به نوعی اعتقاد داشتن با این قیمت ارزش خرید نداره.
واقعا ندارن😂😂😂😂
( صرفا شوخی )
چون سرو صدا میکنه سید.کلا سهام با ماین ست جامعه میچرخه.
از چه لحاظ بهترین خرید ممکن بود
فقط یک ip داره، اونم Destiny هست
کونامی خیلی بهتر بود
هم بازی جدید میزدن
هم بازی های قدیمی که فراموش شدن احیا میشدن
خسیس بازی درآورده سونی دوباره
مگه اکتیویژن به جزء کالاف IP خیلی مهمی داشت که مایکروسافت خریدش ؟!!!!
نمیدونم اورواچ، کرش، WoW، استارکرافت، کندیکراش، پروتوتایپ و اینا که خیلی مهم نیستن ولی خب آیپی داشت زیاد داشت
یه بار دیگه متن کامنتم رو بخون
نوشتم IP خیلی مهم !
مهم ترین اون ها همین کالاف بود
Wow و کندی کراش واقعا به نظرت برای کسی مهم بود ؟
اصلا مگه چند تا از بازی های بلیزارد تا حالا رو PS اومده بودن من دارم از نظر اینکه مهم ترین IP اکتیویژن کالاف بوده و اصلی ترین دلیلش هم همین بوده صحبت میکنم وگرنه همین بانجی هم به جزء دستینی IP دیگه ای هم داره ولی مهم ترینش همین Destiney هستش
اورواچ تنهایی از دستینی IP با ارزش تری هست, اینطوری بخوای حساب کنی بانجی هیچ IP با ارزشی نداره
قبول کن اونا نسبت به کالاف در حاشیه آن البته فقط بخش اکتیویژن منظورم هست امیدوارم دیگه درحاشیه کالاف نباشن من با کراش از بچگی خاطره دارم وقتی دیدم قرار پشتیبان کالاف بشن میخواستم یکی بزنم زیر گوش اونی که این نظرم داده.
وارکرفت و ورلد اف وارکرفت
دیابلو
اورواچ
کراش بندیکوت
اسپایرو
استارکرفت
پیتفال
کندی کراش و…
کلا سی و خورده ای ای پی فقط دارن!!!
در ضمن مقایسه ای پی کالاف با بقیه ای پی ها نامردیه
ناسلامتی کنار فیفا و جی تی ای پرفروش ترین بازی سال هر کنسوله
بلیزارد که همه بازی هاش انحصاری پی سی هستش و برای هیچکی مهم نبود از همون اول
اکتیویژن هم به جزء کالاف آی پی مهمی نداشت که خیلی ها به خاطرش نگران باشن
منظورم از این نظر بود
این هم دقیقا مثل همینه
بانجی IP مختلف زیاد داره ولی گل سرسبدشون از بین این ها صد در صد دستینی هستش نه چیز دیگه همین موضوع برای اکتیویژن هم صداق میکنه
اینطور نیست.
ای پی های دیگری مثل اورواچ هم هستن که برای پلیر های کنسول بسیار مهمن.
همون کندی کراش درامدش از دستنی ۲ بیشتره (و از خیلی بازیای دیگه).
از لحاظ پول سازی و مهم بودن اکتیویژن خیلی خیلی گندس. ۴۰۰ میلیون پلیر گیم هاشونو بازی میکنن!!!
بانجی هم ای پی های مختلف زیاد نداره. فقط همون دستنی رو داره عزیز. تنها ای پیشون همونه.
ولی اکتیویژن بلیزارد میتونه روی کلی از ای پی های قدیمی و بازی های مختلف از کالاف کار کنه و چیزایی که میخوان رو بسازن.
ناسلامتی بلیزارده. خدای خلق ای پی های مولتی پلیر. دستشون باز باشه هر وقت بخوان میتونن بیان یه ای پی بسازن که مث چی معروف شه تو دنیا و بشه از اون ای پی های مهم.
والا تنها آی پی مهم برا ps همون کالافه.
هر چند این دو خرید قابل قیاس نیستن.
قبول نمیکنه که😂😂
بانجی بجز دستینی چه آی پی دیگه ای داره?😕
چون دهن پرکنه سهام رو همین چیزا میچرخه نه تولید محتوا نمونه اش هم که میدونید.
خرید خوبی بود ولی نه بهترین خرید ممکن. بهترین و البته جسورانه ترین (از لحاظ هزینه – فایده) می تونست TAKE-TWO باشه.
سونی به یک استودیو که در ساخت عناوین شوتر اول شخص متخصص هست نیاز داره، تا در صورت انحصاری شدن مجموعه ی Cod بتونه بقای خودش رو در این سبک تضمین کنه.
Ea گزینه خوبی هست واسش .
خب تیک تو باید بخواد خودشو بفروشه یا نه یار کشی که نیست رفیق.اکتیویژن خیلی شرایطش متفاوت بود با اونهمه شکایت دوام نمیآورد برو هزینه های شکایت هارو ببین یارو چون فلان بازیگر تو فیلم نبوده چند میلیون دلار پول میخواد اینا اتهام هاشون درحد قتل و خودکشی بوده میدونی چیکارشون میکردن؟
جناب کریمی اگه میشه یکم بیشتر توضیح بدید در مورد اینکه چرا خرید خوبی بوده؟
بهترین خرید ممکن؟
خود اسپنسر اذعان کرد مایکروسافت امروز هرگز بانجی را از دست نمیداد با خرج ۶۰۰ میلیون دلاری هم نتونستند به ساخته های بانجی نزدیک شند
۶۰۰ میلیون دلار؟؟
واسه کدوم هیلو؟؟
یه لینک بده ببینم قضیه چیه
کنجکاو شدم راستش
مجموع هزینه موتور جدید(ارتقای موتور) و هیلو اینفینیت رو ۵۰۰ میلیون دلار بود و تو کمتر از دو ماه بازی ۱۸ میلیون پلیر داشته و در مجموع همه بجز فنهای قدیمی کیلزون ازش راضی بودن
توسط خود مایکرو تایید نشده که ۵۰۰ میلیون دلار صرف موتور شده و فقط ی شایعه هست و عقلانی هم نیست اصلا کل ردد ۲ با اون موتور و تبلیغات و کلا همه چی ۵۰۰ میلیون شده بعد موتور هیلو که اتفاقا با این که گرافیکش بهتر شده ولی هنوزم ضعیفه ۵۰۰ میلیون؟
مطمئن باش ی چرت محضه که گفتن
در مورد خط اخرت ی سوال داشتم
فن های قدیمی کلیزون از هیلو اینفینیت راضی بودن ؟ فک کنم جای کیلزون میخواستی بنویسی هیلو ولی سوتی دادی 😂 درسته ؟
نه داداش
این داداشمون میگه که همه راضی هستند به جز فن های قبلی کیلزون
( صرفا جهت توضیح کامنت بود نه حرکات فن بویانه )
خبر بی اررش یه سایت الکی؟
نه ولی میخوام بدونم منبع اون ۵۰۰ میلیون از کجاس
مبخوام بدونم
و مبنع رسمی باشه لطفا
نه شایعه
پولیش میکرد تا عیارش مشخص میشد
اینکه بازی رو رایگان بدی بیرون رو استیم که همه دانلود کنن دو روز بازی کنن پاکش کنن
ولی بیای امار اونا رو جزو پلیرهای بازی بدی بیرون فقط از عهده مایکرو و فناش بر میاد
وجدانا اون موتور ۵ میلیون دلار می ارزه که ۵۰۰ بالاش دادید؟
رفتم خوندم
جفت مقاله ها گفتن شایعس مبلغشون.
گفتم منبع معتبر بدین که تایید کنه نه اینکه بیان یه شایعه رو خبر رسانی کنن.
منتظر منبع معتبر هستم
جالبه هر روز به مبلغ سرمایه گذاری رو هیلو اضافه میشه 🤣
سلام
هر وقت سونی EA یا کپکام و یوبیسافت رو خرید میشه گفت بهترین خرید ممکن رو انجام دادند
این خرید حتی در حد جواب به بتسدا هم نبود
بانجی هیچی نداره جز یک دستنی
اعضای قدیمیش هم رفتن ۳۴۳
بانجی بخاطر استعداداش معروفه نه آیپیها ( چون بیشتر برای شرکتها بازی ساخته نه خودش، بانجی بازیسازه نه ناشر ک آیپییهاش مورد توجه باشن در نتیجه استعدادها مهمن) نکته دوم اگر استعدادهای بانجی رفتن ۳۴۳ چرا این هیلوها هیچکدوم هیلوهای ساخت بانجی نشد؟
به همون دلایلی که آثار بعدی بانجی هیچکدام هیلو نشد…
کلا اون جدایی و اینکه مایکروسافت فکر کرد می تونه خودش یک استودیو تأسیس کنه و با همان روند قبلی ادامه بود تنها نتیجه ای که داشت شکست و متلاشی شدن تیم ساخت هیلو بود
اتفاقا اگر بررسیها رو دیده باشید بانجی در گیمپلی بازهم موفق عمل کرده، اما مسئله مهم اینه ک استعداد داشتن در طراحی گیمپلی خوب از ی بازی، بازی خوب نمیسازه، ی بازی خوب باید اِلمانها و مولفههای دیگهای ک یک بازی رو چالش برانگیز میکنه رو داشته باشه، که در اینجا بانجی به دلیل اینکه سالها زیر نظر مایکروسافت بود میتونست فضای فعالیت بیشتری داشته باشه به همین دلیله ک هیلو بیرون اومد، اما وقتی مستقل میشن این فضاها برای فعالیتهای بیشتر، محدود میشه در نتیجه طبیعیه ک بازیهایی ک این شرکتا بسازن آنچنان موفق از آب درنیان( هر چند متای ۸۵ دستینی دو با وجود تمام این محدودیتها نمره خوبیه) ، اما نکتهای ک باید توجه بشه، بانجی در گیم پلی بازیها هنوز هم ک هنوز داره خوب عمل میکنه. این ی استعداده، گیمپلی برای شوتر طراحی کردن نیازمند استعداده، یا فیزیک ماشین برای بازی ریسنگ ( اینکه ترن ۱۰ و پلی گراند هر چی مسازن خوب از آب درمیاد بخاطر استعداد اونا در طراحی گیمپلی و فیزیک ماشینه، حواشی این بازی مثل محیط و چالشها بدون دادن فضا توسط مایکروسافت به اونها قابل توسعه نیست، هزینه بره). تمام این چیزهایی ک گفتم به این نکته میرسه ک بانجی کماکان در اون چیزی ک گیمپلی بازیهای شوتر هنوز هم ک هنوز داره عالی عمل میکنه، و اگر بهشون فضا برای فعالیت بیشتر بدن خیلی خوب میتونن دوباره همه رو با ی بازی خوب شوکه کنن. اینکه چرا بعد از مایکروسافت بانجی بازیای در هیلوهای قبلی نداد جوابش روشنه چون اون فضا برای فعالیت دیگه براشون ایجاد نشد.
سلام
پس چرا بانجی نتونست یک شوتر در حد بازی های سابقش عرضه کنه و متای آخرین بازیش از متای هیلو اینفینیت پایینتر هست؟
بانجی دستینی داره که هزاران پلیر داره اونم بعداز این همه سال پلیراش از همین هیلو هم بیشتره و کلی محتوا انلاین میده و تو ساخت بازی شوتر هم انلاین و افلاین هنر دارن سونی هم بخاطر همین خریدش
موقعی که به نفعته از دکل متا بالا میری تو که تکلیفت معلومه نظراتت فاقد اهمیته
دو محتوای آخر دستینی اونم یک بازی آنلاین محور و سرویس محور به ترتیب ۸۹ و ۸۶ و در باقی موارد بالای هشتاد هستن😉
دستینی از لحاظ گان پلی فوق العاده است
به شدت روون و عالیه
به خاطر سبکشه که اون نمراتو گرفت
خدایا دارم خواب میبینم ، سونی فن های تعصبی عاشق بانجی شدن 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
کلا۲تا فرقشه داداش خیلی زیاده؟
حالا تا دیروز میگفتین کیلزون متا ۷۰حالا اینکه با هیلو کلا۲ تافاصله داره بازم میشه آشغال؟
همه چی که ای پی نیست برادر
آره، البته اگر بخوای بودجه رو unlimited فرض کنی ده ها خرید خوب وجود داره مثلا مایکروسافت رو اگر میخرید خیلی خوب میشد lmao.
۳.۸ میلیارد کمه؟
اونم برای هیو آیپی خاصی؟
الان چه منفعتی داشت دقیقا؟ وقتی قراره مستقل هم بمونه تازه؟
ولی هب قطعا بهترین خرید تاریخه…
چرا باید انحصاری باشه و از یه پلتفرم در حال رشد مثل ایکس باکس یا PC استفاده نکنه؟ اونم برای یه بازی مولتی پلیر که ایکس باکس و پی سی کلی فن اینجور بازیها دارن، اگر دستنی انحصاری میشد باید تعجب میکردیم. اصلا قضیه انحصاری بودن چیه؟ مگه شرکت ها استودیو میخرن که “صرفا” انحصاری کنن؟ شرکت ها اصولا BUYOUT میکنن تا پول در بیارن. مثل این میمونه مایکروسافت نخواد گیم پس روی پلی استیشن بیاد، مایکروسافت آرزوشه از فن بیس سونی استفاده کنه.
اگر میبینی مایکروسافت انحصار گرایی پیش گرفته صرفا برای جذب به گیم پسه اگر سرویسی به نام گیم پس وجود نداشت امکان نداره شرکتی با این ذهن تجاری، استودیو بخره و از پتانسیل پلتفرم ها استفاده نکنه برای عرضه.
چون ذات پلی استیشن تو اتحصاره
وگرنه چرا آدم پلیاستیشن بگیره؟
لست، گاد، هورایزن، کیلزون، اینفیمس، انچارتد
اینا دلیل برای خرید کنسول هستن و بودن
قطعا انحصار مهمه
وگرنه اکثرا میرن سمت پیسی
من توصیه م به شما و کسایکه هنوز وارد این نسل جدید نشدن برن pcجمع کنن چون فعلا بهترین سود ممکنه رو pcبازها میبرن
انحصار هم ی منطقی داره، هر چیزی رو انحصار نمیکنن، اون بازیهایی ک شما میگید، اساسا باید انحصاری باشند تا بنجمارکی برای خرید باشند، این بازیها مثل دستینی انحصاری کردنش احمقانهترین کار ممکنه
سلام
همون طور که مایکروسافت میخواد گیمپس بفروشه…سونی هم میخواد کنسول بفروشه
تا دیروز که دلیل انحصاری کردن های سونی فروش کنسولش بود حالا انحصاری نشدن به نفعش شد؟
سونی کنسول نفروشه، به جاش فقط محتوا بفروشه داخل این صنعت باقی میمونه. مثل این که فراموش کردین ۹۰ درصد سود از محتواست و سخت افزار نه تنها سود نداره بلکه یه مدت ضرر هم داره، جفت شرکتها اوایل هر نسل ۶۰ تا ۱۰۰ دلار ضرر میدن. زمانی که این صنعت مبتنی بر cloud بشه، فکر میکنید شرکتها از محتوا درآمد دارن یا کنسول؟ سرویس آینده داری مثل گیم پس با حالت رو به انقراضی مثل سخت افزار رو با هم مقایسه میکنید؟
اگه کنسول نفروشه داره فن بیسش رو از دست میده(نمیتونه ازش پول دربیاره). سونی نه استور انحصاری خودش رو داره نه زیر ساخت کلود گیمینگ رو داره نه سرویسهاش توان رقابت با گیمپس رو، سونی باید اول با یه استور انحصاری رو پیسی شروع میکرد و گاد و بقیه رو روش عرضه میکرد، نه اینکه اینجوری شلخته کار کنه مخصوصا که پورت های نه چندان جالب قبل از گاد اعتبارش رو برای پیسی کمی خدشه دار کرده
@محمد حسین کریمی
سلام
همین چند وقت پیش خبر اومد سونی دیگه رو فروش کنسول هاش ضرر نمیده و سود میکنه
بعد هم درآمد اصلی سونی از فروش پلاس و ۳۰ درصد روی استورش هست
ولی با دید کلاد جلو بریم پس همون حرف سابق شد
سونی باید تبدیل به یک ناشر عادی بشه
مسلما بازی های آنلاین باید مولتی بمونه، اما بازی های داستانی و آفلاین صد در صد انحصاری میشن.
کلا بانجی یه بازی داره دستنی
اونم که الان چند ساله رو به زواله دی ال سی اخرش رو برید چک کنید ببینید چه قدر ضعیف بوده چون تمام اعضای اصلی و کارکنان مهمش رفتن ۳۴۳
فک کردی کجا رو خریده مثلا بعد با این قیمت فضایی
ی جورایی کمبود شوتر شو سونی جبران کرد
دستینی هم کم درامد زایی نداره
خود سونی ام فهمیده از ۲۰۲۴ ب بعد کالافی در کار نیست
باید ی جوری کژوال پلیر ها رو سمت خودش نگه میداشت
کافیه نسخه جدید دستینی ساخته بشه و انحصاری
جای کالاف برا سونی پر میشه
خود مطلب گفته قرار نیست فعلا بازی انحصاری ساخته بشه در نتیجه هرکس که pc و Xboxهم داشته باشه میتونه این عنوان رو تجربه کنه پس با این سیستم جای خالی هیچی پر نمیشه
آقای کریمی
آیا بانجی استودیو دیگه ای در اختیار داره؟
آی پی خاصی در اختیار داره؟
بازی انحصاری هم که نمیخواد بسازه
دقیقاً هدف از خرید بانجی چی بود؟
یعنی در آمد و سود بانجی از دستنی آنقدر زیاده که این مبلغ رو جبران کنه؟
قطعا در آینده یک شوتر ساخته میشه توسط بانجی اما وقتی مولتی پلتفرمه بجز سود فروش چه سودی واسه سونی داره؟
چیزی که از این بیانیه میشه نتیجه گیری کرد نوید یک تصمیم اشتباهه، ما از سیاست های آینده سونی در قبال بانجی خبر نداریم . اما چیزی که الان میشه گفت اینه که بهترین خرید ممکن نبود
کافیه این خرید رو از نظر آی پی ،استعداد و استودیو نسبت به قیمت، با خرید زنی مکس مقایسه کنی تا به نتیجه برسی
خلاصه مطلب وا بده استاد
بهترین یا تنها خرید؟ می خوام بدونم چه گزینه های دیگه ای وجود داشتن.
Da
تنها خرید
صدر درصد با هاتون موافقم
سونی دیگه شوتر نداشت باید یک استودیو شوتر ساز برجسته رو میخرید …
به نظر من نسبت به هزینهای که براش شد بهترین خرید نبود. ولی خب خروجی مهمه در نهایت.
چه جالب بهترین خرید ممکن، اشکال نداره همه در پیشبینی ها اشتباه میکنن
اتفاقا خرید خیلی خوب و شایستهای بود… سونی واقعا شوتر شاهکار لازم داره که انشاءالله با این استدیو میترکونه…
“اگه مایکروسافت میبود عیبی نداشت”
هر کاری سونی کنه غلطه ولی مایکروسافت کنه درسته
دور از بحث قیمت سونی نیاز شدید به شوتر داش و بانجی هم استاد ساختن شوتر هست
داداش چی میگی
به نظرم مفت خریده
عجب خرید هوشمندانهای
😑
اینهمه پول دادن واسه یک استودیو بدون آی پی
تازه اونجوری که متن گفته بدون بازی انحصاری
کدوم قسمتش هوشمندانه بود؟
واقعا ۳.۶ میلیارد پول اینو دادن ؟ …… یوبیسافت الان کلا ۷ ۸ میلیارده … خرید بدی بود به نظرم دوس نداشتم
سونی به اندازه ی کافی بازی درجه یک داره الان دو سال از نسل گذشته بازیای انحصاری تریپل a متا سبز سونی شامل demon’s souls remake , miles morales spiderman , returnal , ratchet and clank rift apart , final fantasy intergrade , deathloop , ghost directors cut , death stranding directors cut , میشه بماند horizon , gran 7 که تا یه ماه دیگ میان در صورتی که مایکروسافت فعلا فقط halo و forza رو عرضه کرده و تا اخر سال که starfield بیاد هیچی نداره . سونی کمبود ای پی و بازی نداره . این خرید بیشتر جنبه ی تبلیغاتی و حفظ ارزش سهام داشت که پیامش تصاحب استدیوی اصلی سازنده halo توسط سونی بود که مطمئننا ارزش تبلیغاتیش از کرش بیشتره . در ضمن بتسدایی که صحبت از ارزش ۷ میلیاردیش میکننین دلیل داره که این قیمتش بوده . Dishonored 2 شکست خورد ، prey 2 شکست خورد . Fallout 76 شکست خورد ، پلیرای elder scrolls online خیلی پایینه . اینا ارزش سهامه یه شرکت رو میاره پایین در صورتی که destiny 2 با اینکه چند سال از عرضش میگذره همین الان تعداد پلیراش از halo infinite بیشتره
از تمام بازی های که نام بردی خخخ سه تاش که دی ال سی هستن …دوتاش که انحصاری نیستن 😐😐😐یکیش که بازسازی هستش …فقط میمونه یک ریترنال و یک رچت که این دوتا رو با هیلو و فورزا مقایسه میکنی 🥲🥲🤧🤧🤧 متاسفم برات تعداد ای پی ها رو مقایسه میکنی با ماکرو که با پشتیبانیش میتونی کلی بازی های نسل قبل رو بازی کنی با گرافیک و فریم بیشتر …بعدش میگی گرن داره میاد با فورزا وگاد این سمت یک استارفیلد 😐😐😐 میبینیم سال بعد تعدادشو ..بعدم تعداد مهم نیس مهم کیفیت هستش امیدوارم بتسدا استارفیلد تولید کنه در حد و ارزش اسکایریم که تا چند نسل با بازی کردنش لذت ببریم نه این که یک بازی رو هر چقدر هم خوب باشه ته تهش ده بار بازی کرد خدایش چند بار هورایزن یا گاد رو بازی کنی صادقانه بگو ولی ما هر چقدر هیلو بد باشه بنظر شما میریم یک مچ انلاین میزنیم با رفیقا میخندیم دور هم …..راجب حرفی که زدی دستنی دو تعداد پلیراش بیشتر چون هیلو اولن سرویس محور نیس عاقل مثل دستینی گرفتی هیلو بیشتر شکل کواپ هستش اونم تو مچ های معمولن زیر بیست دقیقه …حرف دیگه ای که گفتی شکست خورده بتسدا مهم نیس شکست خورده مهم این نشون داده میتونه بازی های مثل فالوت اسکایریم بسازه و البته دووم بسازه که کمی از شاهکار ندارن
ببینید نمیتونیم به طور قطع بگیم ک خرید اشتباهی بود
همه میدانیم که این استودیو نیست که بازی رو میسازه بلکه افراد خلاق و متفکر و ایده پرداز هستند که یه اثر شاهکار رو به جامعه گیم تحویل میدن .
مطمئنا این خرید به یکباره و ناگهانی انجام نشده و پشت این تصمیم . فعالیت و تفکراتی خوابیده
بتسدا مفت گیر اومد دیگه شاهد همچین قیمتی نخواهی بود👌
خرید خوبیه بانجی کاربلده 🔥
سلام
مایکروسافت:تموم شد؟خیلی تاثیر گذار بود
تیر سونی دوباره به سنگ خورد و پول دور ریختن کامل بود
همه اعضای مهم و قدیمی بانجی الان داخل استودیو ۳۴۳ هستند مانند جوزف استاتن
تازه اعلام شد بازی های آینده بانجی انحصاری نخواهد شد و سرویس محور و مولتی پلتفرم خواهد ماند
خرید به شدت خوبی بود، سونی داری عیوب خودش توی زمینه شوتر رو برطرف میکنه، خوب هوشی به کار دادن💥💥💥
البته شما لطف داری وگرنه همه میدونن سونی بانجی رو پرورش داد و خریدش مثل همهی خریداش
این بازم به نفع مایکروسافت شد اینجوری احتمال تایید شدن خرید اکتیویژن خیلی زیاد شد اول اینکه طرفهای دیگه هم دارن میخرن چرا مایکروسافت نخره دوم اینکه طرفهای دیگه هم شوتر دارن پس اشکالی نداره مایکرو یه شوترساز بخره
جدا از این حرفا بنظر من اینا ساده نیستن دارن یه کاری میکنن هر دو دنبال مخاطبای آنلاین دارن میرن چه میخوان بکنن معلوم نیست
بحث آخر هم اینه که اون میگه انحصاری نمیکنم این میگه ناشرشم میذاریم خودشون باشه واضحه برای تایید شدن خریدشون ازین حرفا میزنن بعد که خرید تکمیل شد وضع فرق میکنه
اینم بگم نسبت له خر دو خرید اخیر حس بدی دارم
هنوز هیجان خرید بستدا رو دارم ولی اینا اصلا برام جالب نبود که هیچ حس بدی هم دارم
و جدا از این ها احتمال اینکه اون سازمان ها بزارن کالاف انحصاری بشه زیاد شده چون بانجی هم ای پی ها پرطرفداری داره و قطعا انحصاری میشه (اینا هم مث مایکرو دارن میگن انحصاری نمیشه ولی بعدش انحصاری میکنن) و سونی غول بزرگتری میشه تو این صنعت
و مایکرو تازه با خرید اکتیویژن سومین غول صنعت گیم شده پس قطعا به راحتی کالاف رو انحصاری میکنه
ولی جدا از اون خرید بعدی مایکرو خیلی ترسناکه
فک کن بعد از خرید بتسدا سونی جوابی نداد بعد مایکرو اکتیویژن خرید بعد سونی بانجی خرید یعنی مایکرو خیلی مسمم تر میشه برای خرید بعدی
در کمال احترام نظرتون خیلی چرته
شرکت ها استدیو/ناشر میخرن بر اساس اهداف و نیازهاشون نه لجبازی های بچگونه
مایکرو جوابی به این خرید نمیده چون اصلا نیازش رو نداره
این خرید سونی هم بر اساس نیازش بوده نه لجبازی با مایکرو
اصن سونی اعلام کرده ک برای خرید بانجی از ۵-۶ ماه پیش بررسی دارن میکنن و برای مقابله با مایکرو نیست
بعد نینتندو و سونی و مایکرو اکتیویژن سنگین ترین وزنه ویدیو گیم بود ک خریده شد توسط مایکرو. پس هر خریدی ک مایکرو در آینده داشته باشه از این کوچیکه تره
درسته ولی برا منه گیمر اگه مثلا وارنر رو میخرید با اونهمه آیپی خیلی جذابتر بود
ولی خب اونا هدفشون صرفا چیزای دیگه ای بود از متاورس تا بدست آوردن ۴۰۰ میلیون کاربر فعال خیلی کارا میکنن با این پتانسیل
ارزش واقعی ک اون ناشر داره با اون ارزشی ک بین یوزر ها داره فرق داره
همین کاد ارزشش ۱۲ میلیارد دلار هستش ینی فرانچایز call of duty از لحاظ مالی ارزش بالاتری نسبت به خیلی از شرکت ها داره
ارزش واقعی ک اون ناشر داره با اون ارزشی ک بین یوزر ها داره فرق داره
همین کاد ارزشش ۱۲ میلیارد دلار هستش ینی فرانچایز call of duty از لحاظ مالی ارزش بالاتری نسبت به خیلی از شرکت ها داره
Bruh moment
کراش تغییر تیم داد حالا نوبت استودیوی خالق هیلو شد :))
خرید عجیبی بود، یادمه بانجی تا مدتی پیش میگفت که میخوان Self Published بمونن. البته انگار گفتن که قراره استودیوی مولتی پلتفرم بمونن ولی حقیقتا باور نمیکنم.
دستنی مولتی پلتفرم میمونه ولی احتمال زیاد IP جدیدشون Matter انحصاری میشه (حداقل انحصاری کنسولی)
امیدوارم سونی یکم فشار بیاره به بانجی یکم از این عادت های مزخرف Live service/microtransaction بیان بیرون چون بنظرم پتانسیل شو دارن
اونطور که گفتن بازیاشون مولتی پلتفرم باقی میمونه
همه بازی هاشون نه صرفا بازی ها و محتوا مربوط به دستینی
سر بتسدا هم میگفتن همه بازی انحصاری نمیشن ولی دیدیم شدن یادت رفته
به نظر به خاطر ساخت بازی های لایو سرویس خریداری شدن
سلام
مگه هیلو قراره انحصاری سونی بشه که با کراش مقایسه میکنید؟
منم مشکلم همین مولتی موندنشونه پس فایده خریدش چی بود؟ بنظرم حد اقل باید دستینی بعدی انحصاری میشد که بتونن یه جوابی برای خرید کال اف دیوتی اکس باکس داشته باشن ولی خو مولتی پلتفرم بودنش کلن بی فایدش میکنه
دستینی رو نمیتونن انحصاری کنن
بازی ای که عرضه شده رو نمیشه از دست طرفدارا گرفت ، همونطور که وارزون رو مایکرو نمیتونه بگیره
دستینی عرضه شده ، اگر در آینده دستینی سه عرضه شد میشه انحصاریش کرد
😑😑😑😑
ویدیو گیم پرتاب شد
بنازم😍
😂☠️
جیم رایان : مایکرو ناشر خریده چیکار کنیم جبران شه
یه نفر : ناشر بخریم
_پولش نیس
یه نفر دیگ : بریم استدیو معروف ترین ایپیشون بخریم 😂
+ عالیه
دور از شوخی امید وارم به هیچ وجه ناشر نخره سونی و بره دنبال استدیو هایی که وضعشون خراب شده ولی استعداد زیادی دارن مثله کونامی 🤙
جیم رایان: من میخواهم برای جامعه کاملاً روشن باشم که Bungie یک استودیو و ناشر مستقل و چند پلتفرمی باقی خواهد ماند.
.
اگه بازیای آیندش انحصاری نمیشن پس دلیل خرید چی بوده؟
جواب کوتاه: پول و درآمد
بابا من میگم خرید بعد گفت مولتی پلتفرمه تا کال آف برا پلی استیشن بیاد ، چون میدونه هیچ آیپی به اندازه کال آف تو بازار نیست ….
هعی دنیای کثیفیه
عجیبا غریبا
سونی جان این بانجی از چشممون افتاده یکم ادبش کن بی زحمت
بوس بای
هر چه سریعتر ایپی جدید و رزیستنس رو بسازین
خودم ریختم پشمام باقی موند