بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا

بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
برترین سریال‌های انیمیشنی دهه 2000

از آواتار و باب اسفنجی تا بن تن و اسکوبی دو؛ در این مطلب برترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ را معرفی خواهیم کرد.

دنیای انیمیشن از زمان شروع خود در اوایل قرن بیستم میلادی، راهی طولانی را پشت سر گذاشته است. کاهش هزینه‌های تولید و همچنین تکنولوژی‌های جدید، این امکان را به استودیوهای انیمیشن‌سازی داده است تا بتوانند دنیاهای رنگارنگ و متنوعی را در دنیای انیمیشن خلق کنند که شکل دادن به آن در دنیای فیلم و سریال‌های لایو اکشن بسیار دشوار است.

در دهه ۲۰۰۰ میلادی، در دنیای سریال، آثار بسیار خارق‌العاده و بسیار خوبی به نمایش در آمده بودند که از جمله بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ به شمار می‌روند. باید گفت که نسلی که با دیدن این سریال‌های انیمیشنی بزرگ شده‌اند، واقعا بسیار خوش‌ شانس بوده‌اند.

با اینکه بخش زیادی از افرادی که این سریال‌های انیمیشنی را مشاهده کرده‌اند، کودکان بوده‌اند اما باید گفت که سنین دیگر نیز از تماشای این آثار لذت کافی را برده‌اند. البته، تفکر اینکه انیمیشن برای کودکان است، امروزه تغییر کرده و استودیوها در حال ساخت آثاری برای تمام سنین هستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ میلادی را به شما معرفی کنیم.

۱۰. سریال انیمیشنی فیوچراما (Futurama)

سریال انیمیشنی فیوچراما futurama

مردی به صورت اتفاقی، در یک محفظه انجماد حبس می‌شود و در قرن سی و یکم بیدار می‌شود و به دنبال آن است تا زندگی جدیدی برای خودش پیدا کند. داستان این سریال کمدی و علمی-تخیلی و همچنین سبک ساده انیمیشن‌سازی آن باعث شده تا این سریال انیمیشنی بتواند شما را از خنده روده‌بر کند.

سریال انیمیشنی فیوچراما توسط مت گرونینگ (Matt Groenig) خلق شده است. حس طنز و شوخ طبعی این سریال مشابه به دیگر اثر خلق شده توسط مت گرونینگ یعنی سریال انیمیشنی سیمپسون‌ها (The Simpsons) است. برخی از طنزها و جوک‌های ارائه شده در سریال فیوچراما بیش از حد مبهم و مناسب افراد ریاضی‌دانان، دانشمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ عامه هستند.

بسیاری از قسمت‌های سریال انیمیشنی فیوچراما برداشتی طنز از فیلم‌های مشهور هستند و به عنوان مثال، عنوان یکی از قسمت‌ها، Godfellas است. سریال انیمیشنی فیوچراما در دهه گذشته میلادی، توسط شبکه‌های مختلف ریبوت و حتی کنسل شده بود.

۹. سریال انیمیشنی اسم رمز: بچه‌های همسایه (Codename: Kids Next Door)

سریال انیمیشنی اسم رمز بچه‌های همسایه codename kids next door

داستان‌های پیرامون کودکان جاسوس، بسیار جالب توجه هستند و سریال انیمیشنی “اسم رمز: بچه‌های همسایه” به بهترین شکل ممکن توانسته تا این هیجان را به نمایش در بیاورد. این سریال انیمیشنی، داستان پنج کودک به نام‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را دنبال می‌کند.

آن‌ها بخشی از یک شبکه جاسوسی متشکل از کودکان هستند که در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند. آن‌ها در تلاش هستند تا با کودکان و بزرگسالانی که به دنبال کارهای شرورانه‌ای همچون تکالیف مدرسه و نخ دندان کشیدن هستند، مبارزه نمایند. این سریال انیمیشنی برای کودکان بسیار تخیلی و جالب توجه است و برای بزرگسالان، یک ماجراجویی شیک و جسورانه با کوله‌باری از احساسات و بذله‌گویی است.

۸. سریال انیمیشنی تایتان‌های نوجوان (Teen Titans)

سریال انیمیشنی تایتان‌های نوجوان teen titans

همانند بیشتر سریال‌های انیمیشنی که در این فهرست قرار دارند، سریال انیمیشنی تایتان‌های نوجوان به هنگام پخش خود، بسیار مورد توجه قرار گرفت و به اثری برجسته تبدیل شد. این سریال انیمیشنی داستان گروهی از ابرقهرمانان نوجوان به نام تین تایتان یا تایتان‌های نوجوان را دنبال می‌کند.

تمام کاراکترهای این سریال انیمیشنی بر اساس کاراکترهایی از دنیای دی‌سی هستند. با اینکه مخاطبان هدف این سریال، افراد جوان‌تر بوده اما این سریال موفق شده تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود علاقه‌مند نماید و در فصل‌های آخر خود نیز رویکرد داستانی تاریک‌تر و پیچیده‌تری در پیش گرفته بود.

محیطی پر جنب و جوش، داستان‌های هیجان‌انگیز و همچنین توسعه کاراکترها باعث شده تا سریال انیمیشنی تایتان‌های نوجوان در مقایسه با همتایان خودش، برجسته باشد. برخی از کاراکترهای این سریال انیمیشنی در دیگر انیمیشن‌های دنیای دی‌سی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سریال تایتان‌ها (Titans)، اثری لایو اکشن است که به داستان سرمنشاء این تیم ابرقهرمانی می‌پردازد و برای فصل چهارم تمدید شده است.

۷. سریال انیمیشنی سامورایی جک (Samurai Jack)

سریال انیمیشنی سامورایی جک samurai jack

سریال انیمیشنی سامورایی جک توسط گندی تارتاکوفسکی (Genndy Tartakovsky) خلق شده است. این سریال انیمیشنی داستان ماجراجویی‌های افسانه‌ای یک سامورایی به نام جک را دنبال می‌کند. این شخص به دنبال آن است تا با شیطانی به نام آکو مقابله نماید. داستان این سریال انیمیشنی در چندین دوره و مکان تاریخی رخ می‌دهد.

این سریال انیمیشنی در دوره خود، از لحاظ انیمیشن‌سازی و بصری بسیار متمایز بوده و بسیاری از افراد، آن را جزو برترین انیمیشن‌سازی‌های آن دوره می‌دانند. این سریال انیمیشنی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و جوایز مختلفی از جمله جایزه امی را برنده شده است. در دهه ۲۰۰۰ میلادی، چهار فصل از این سریال پخش شده و پایان سریال در فصل پنجم رقم خورد که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شده بود.

۶. سریال انیمیشنی بن ۱۰ (Ben 10)

سریال انیمیشنی بن 10 ben 10

یک ساعت بیگانه به مچ فرد بسته می‌شود و این فرد را به موجودات بیگانه با قدرت‌های مختلف تبدیل می‌نماید. این، داستان سریال انیمیشنی بن تن یا بن ۱۰ است و واقعا برجسته و موفقیت‌آمیز بوده است. این فرض داستانی در دنباله‌ها و ریبوت‌های متعدد این مجموعه همچنان در ذهن بیننده‌ها وجود داشته است.

این مجموعه شامل شش سریال انیمیشنی و پنج فیلم است و مطمئنا آثار بیشتری در آینده ساخته خواهد شد. سریال اصلی بن ۱۰ به مشکلات و کشمکش‌های خانواده بن می‌پردازد و آن‌ها را نشان می‌دهد که سعی دارند تا جلوی تهدیدات مختلفی را بگیرند. این سریال مورد استقبال جوانان و بزرگسالان نیز قرار گرفته بود.

۵. سریال انیمیشنی چه خبر اسکوبی دو (What’s New Scooby Doo)

سریال انیمیشنی چه خبر اسکوبی دو whats new scooby doo

این نسخه از مجموعه اسکوبی دو، برداشتی مدرن از سریال انیمیشنی اصلی از دهه هفتاد میلادی بوده است. سریال انیمیشنی “چه خبر اسکوبی دو”، ماجراجویی‌های فرد، دافنه، ولما، شگی و اسکوبی را دنبال می‌کند که اعضای یک گروه محقق مسائل اسرارآمیز به نام میستری اینک هستند.

سریال انیمیشنی “چه خبر اسکوبی دو”، داستان بزرگ ندارد که چندین قسمت را در بر بگیرد و در عوض، هر قسمت از این سریال انیمیشنی، به یک موضوع اختصاص دارد و داستانی جداگانه را به نمایش در می‌آورد. رفاقت میان این گروه و همچنین طنز و جنبه کمدی آن‌ها باعث شده تا این سریال انیمیشنی برای تمام سنین جالب توجه و جذاب باشد.

۴. سریال انیمیشنی بونداک‌ها (The Boondocks)

سریال انیمیشنی بونداک‌ها the boondocks

سریال انیمیشنی بونداک‌ها، یکی از بحث‌برانگیزترین سریال‌های انیمیشنی به شمار می‌رود چراکه رویکردی جسورانه به مسائل تفرقه‌انگیز و جنجالی داشته است. این سریال انیمیشنی، داستان یک خانواده سیاه‌پوست به نام فریمن را دنبال می‌کند که به یک منطقه عمدتا سفیدپوست نقل مکان می‌کنند و سعی در گذراندن زندگی خود دارند.

این سریال انیمیشنی به طور مداوم به صحبت و نظر در مورد بحث‌های جنجال‌برانگیز می‌پرداخته و در نتیجه، باعث شده تا بینندگان نظرات متفاوتی راجب این سریال داشته باشند. این سریال موفق شده تا حقایق تلخ و برجسته‌ای را انتخاب و داستان‌های سرگرم‌کننده و جالب توجهی را پیرامون آن‌ها شکل دهد.

۳. سریال انیمیشنی فینیس و فرب (Phineas and Ferb)

سریال انیمیشنی فینیس و فرب phineas and ferb

تابستان‌ها که در طی آن، مدرسه‌ها بسته هستند، تخیل و خیال‌پردازی‌ها در فعال‌ترین حالت خود قرار دارند و نیازمند تحریک هستند. سریال انیمیشنی فینیس و فرب نیز به همین مسئله پرداخته است. کاراکترهای اصلی سریال یعنی فینیس و فرب، خواهر و برادر ناتنی هستند و در یک خانه در حومه شهر زندگی می‌کنند.

آن‌ها تابستان خود را با ساختن شگفتی‌های پیشرفته مهندسی نسبتا مضحک و جالب توجه سپری می‌کنند تا بتوانند در این تعطیلات تابستانی، خود را سرگرم کنند. البته، حیوان خانگی آن‌ها پلاتیپوس در حقیقت یک مامور مخفی است. موسیقی به کار رفته در این سریال انیمیشنی، سرگرم‌کنندگی آن را دو چندان کرده است.

سریال انیمیشنی “فینیس و فرب” به خوبی توانسته تا یک تابستان سرگرم‌کننده و عالی را به نمایش در بیاورد. علاوه بر این، شوخ‌طبعی‌ها و طنزهای این سریال انیمیشنی به موقع هستند و باعث شده تا این سریال انیمیشنی به هنگام پخش خود بتواند بینندگان و طرفداران زیادی بدست بیاورد.

در ماه اوت سال ۲۰۲۰ میلادی، انیمیشن سینمایی فینیس و فرب: کندیس علیه کهکشان (Phineas and Ferb the Movie: Candace Against The Universe) روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه شده بود.

۲. سریال انیمیشنی باب اسفنجی شلوار مکعبی (Spongebob Squarepants)

سریال انیمیشنی باب اسفنجی شلوار مکعبی spongebob squarepants

سریال انیمیشنی باب اسفنجی شلوار مکعبی احتمالا بزرگ‌ترین سریال انیمیشنی به شمار می‌رود و باید گفت که شایستگی تمام این ستایش را دارا است. این اثر تنها سریال انیمیشنی است که در تمام مدت در اینترنت در مورد آن بحث می‌شود و میم‌ها و مطالب متنوعی در مورد آن در اینترنت وجود دارد.

اتفاقات این سریال انیمیشنی در زیر آب رخ می‌دهد و داستان یک اسفنج دریایی، یک ستاره دریایی، یک اختاپوس و دیگر کاراکترها را دنبال می‌کند. داستان‌ها و روایت‌های ارائه شده در سریال انیمیشنی “باب اسفنجی شلوار مکعبی” بسیار جالب توجه بوده‌اند و هر کدام، منطق خود را داشته‌اند.

کمدی بی‌معنی و تصادفی به کار رفته در این سریال انیمیشنی، بسیار مورد استقبال بینندگان در دهه ۲۰۰۰ قرار گرفته شده و بسیاری از این بینندگان، این سریال انیمیشنی را یک اثر اساسی و بنیادین برای نسل خود می‌دانند.

۱. سریال انیمیشنی آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

سریال انیمیشنی آواتار آخرین بادافزار avatar the last airbender

سریال انیمیشنی “آواتار: آخرین بادافزار” از چندین فرهنگ در سرتاسر جهان الهام گرفته تا یک جهان فانتزی منحصربه‌فرد و جذاب را خلق نماید. افرادی که در این جهان زندگی می‌کنند، می‌توانند عناصر طبیعت همچون آتش، باد، خاک و هوا را کنترل نمایند. آن‌ها می‌توانند با انجام حرکاتی فیزیکی، این ویژگی طبیعی را دستکاری یا حرکت دهند.

کاراکتر اصلی سریال انیمیشنی “آواتار: آخرین بادافزار”، آنگ، قادر است تا تمام عناصر را کنترل نماید. او به همراه دوستان خود در سرتاسر جهان سفر می‌کند تا اندکی آرامش و صلح به این جهان جنگ‌زده و امپریالیسم بیاورد. در این سریال انیمیشنی، موضوعات پیچیده از طریق طنز و سبک‌سری کودکانه به نمایش در آمده است اما همچنان درام و جاذبه زیادی در آن وجود دارد.

این کاراکترها در کنار یکدیگر، صمیمیت و شوخ طبعی جالب توجهی را تولید می‌کنند. علاوه بر این، سفرها و ماجراجویی‌های این کاراکترها، پند و اندرزهای برجسته و ارزشمندی را برای بینندگان با هر سنی به ارمغان می‌آورند. کمپانی نتفلیکس در حال ساخت سریالی لایو اکشن بر اساس این سریال انیمیشنی است.


در مطلب بالا، به معرفی بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ میلادی پرداختیم که تاثیر بسیار زیادی بر روی آن نسل از کودکان و نوجوانان داشته است و مطمئنا، این آثار برای آن نسل یک حس نوستالژی دارند. نظر شما در مورد این آثار برجسته چیست؟ و با کدام یک از آن‌ها خاطره دارید؟

BADMANکاپیتان قیمتGod of the gamedamhazervergil2maxSpider-Mah04alinerd.The صخرهSami 227آرینJin sakaiAtomic SoldierMariomanDipper pines (s-n)levineAmirkhanیوهانP.morgan 𔓙saman

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا
بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰ - گیمفا