ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا

ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد!

پست گیمفا
۲۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا

بزرگترین پلتفرم مبادله رمزارز بر بستر اتریوم،Uniswap، به بازار معاملاتی والکس آمد. یونی سواپ در حال حاضر در رتبه ۱۹‌ام فهرست رمزارزها قرار دارد. یونی سواپ با نماد معاملاتی UNI در بازار معامله می‌شود و مارکت کپ آن در بازار بیش از ۱۱ میلیارد دلار است.

در این مقاله به معرفی یونی سواپ و توکن بومی آن پرداخته‌ایم.

یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ به عنوان پیشگام در زمینه مبادلات غیرمتمرکز رمزارز وارد بازار شد و به جرات می‌توان گفت که یونی سواپ بزرگترین پلتفرم معاملاتی رمزارز به صورت غیر متمرکز در جهان است. یونی سواپ با ارایه نقدینگی از طریق استخر‌های نقدینگی خود در شبکه اتریوم، روند مبادلاتی توکن‌های این شبکه را آسان‌تر می‌کند.

آنچه که یونی سواپ را بین کاربران محبوب کرده است، عدم وجود دفتر کل و نهاد مرکزی برای یونی سواپ است. تمامی تغییرات شبکه، تاییدیه تراکنش‌ها و حتی امنیت شبکه از طریق کاربران آن و با استفاده از توکن بومی شبکه به نام UNI انجام می‌شود.

عملکرد یونی سواپ چگونه است؟

یونی سواپ از  طریق قراردادی دو مرحله‌ای که بر بستر اتریوم و قراردادهای هوشمند نوشته شده است، تراکنش‌ها را تایید می‌کند. این دو قرارداد به “کارخانه” و “مبادله” معروف هستند. هر دوی این قرارداد‌ها برنامه‌های کامپیتوری هستند که به صورت خودکار در شبکه عمل می‌کنند. قرارداد کارخانه مسئول افزودن توکن‌های جدید به شبکه است و قرارداد مبادله، معاملات صورت گرفته روی توکن‌ها را تسهیل می‌کند.

در کنار این موارد، یونی سواپ به قابلیت Automated Market Maker نیز معروف است. این قابلیت در واقع به کاربران اجازه می‌دهد پس از ارایه توکن‌هایی بر بستر اتریوم به استخر‌های نقدینگی یونی سواپ، قیمت‌ها و الگوریتم‌های موجود در بازار را تغییر دهند. این روش به کاربران اجازه مبادله توکن به صورت همتا به همتا را می‌دهد. همچنین پلتفرم یونی سواپ در ازای این کار، پاداشی را برای کاربران در نظر گرفته است.

معرفی توکن بومی یونی سواپ

توکن بومی پلتفرم یونی سواپ، UNI نام دارد. از مزایای اصلی این توکن، امکان شرکت در حکومت یونی سواپ است. به این معنی که دارندگان توکن یونی، امکان شرکت در رای گیری برای تغییرات و به‌روزرسانی‌های شبکه را دارند.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد از توکن یونی در بازار‌های جهانی وجود دارد. ۶۰ درصد از این مقدار در اختیار کاربران و اعضای پروتکل یونی سواپ است. ۴۰ درصد باقی مانده در اختیار سرمایه‌گذاران و موسسان پلتفرم قرار دارد.

یکی از روش‌های دستیابی به توکن یونی، شرکت در استخر‌های نقدیندگی یونی سواپ است و بیشترین توزیع این توکن نیز در این استخر‌ها انجام می‌شود. از محبوب‌ترین این استخرها می‌توان به استخر مبادله اتریوم به تتر و اتریوم به دای اشاره کرد.

سیستم قرض دادن و پاداش دهی

برای اینکه استخرهای نقدینگی یونی سواپ همواره از نقدینگی لازم برای معاملات برخوردار باشند، یونی سواپ به کاربرانش اجازه می‌دهد توکن‌های خود را به سیستم قرض دهند. در ازای این قرض دادن توکن‌ها، یونی سواپ پاداشهایی را برای کاربران در نظر گرفته است. نکته مهم این است که توکن‌ها حتماً باید بر پایه اتریوم باشند.

روش کار بدین شکل است که اگر قصد دارید به عنوان مثال به استخر اتریوم/تتر توکن قرض بدهید، باید از هر دو توکن موجودی کافی داشته باشید. در ازای این مشارکت، یونی سواپ مقداری از کارمزد شبکه را به عنوان پاداش برای شما واریز خواهد کرد.

یونی سواپ با این عملکرد، الهام بخش پلفترم‌های غیرمتمرکز بسیاری شده است. از معروف‌ترین این پلتفرم‌‌ها که اکنون به رقیبی جدی برای یونی سواپ بدل شده‌‌اند می‌توان به پلتفرم‌های pancackeswap و burgerswap اشاره کرد.

هر دو پلتفرم ذکر شده شرایط مناسبی را برای شبکه ایجاد کرده‌اند و البته از کارمزد بسیار کمتری نیز برخوردار هستند.

معامله یونی سواپ با ریال در والکس

برای خرید و فروش یونی سواپ از صرافی والکس، پس از ساخت حساب کاربری و انجام مراحل احراز هویت، می‌‌توانید با ورود به پنل کاربری خود اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال کنید. 

همچنین می توانید برای برای خرید و فروش یونی سواپ اینجا کلیک کنید تا مستقیما وارد صفحه یونی سواپ در صرافی والکس شوید و اقدام به معامله این کوین یعنی UNI کنید.

معامله یونی سواپ با سایر رمزارزها در والکس (معامله جفت ارز)

والکس برای کاربران حرفه‌ای بازار، امکان معامله جفت ارز را نیز قرار داده است. در والکس امکان معاملۀ ارز بین یونی سواپ و تتر و همچنین یونی سواپ به بیت کوین فراهم است و شما می‌توانید بدون نگرانی دربارۀ نوسانات نرخ دلار، با استیبل کوین تتر ترید کنید و یا یونی سواپ را با بیت کوین معامله کنید.

Ashen undead the bearershayanhq

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا
ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ارز دیجیتال یونی سواپ به والکس آمد! - گیمفا