بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند

بازی‌های مهم ۲۰۲۲ که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند

مهدی رضایی
۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند

سرویس اشتراکی ایکس باکس به نام گیم پس، به تدریج گسترش می‌یابد. در این مقاله نگاهی بر عناوین مهم ۲۰۲۲ خواهیم داشت که در روز عرضه به این سرویس می‌آیند.

فکر می‌کنید به چه علت سرویس گیم پس مایکروسافت رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و حالا تقریباََ کسی نیست که نام این سرویس بزرگ را نشنیده باشد؟ جدای از این که ایده‌ی پشت گیم پس از همان ابتدا کاملاََ قابل ستایش و آینده‌دار به نظر می‌رسید، عوامل زیادی هم به این محبوبیت کمک کردند.

اول از همه، اقدامات پر سر و صدای مایکروسافت مانند اضافه کردن سرویس EA Play، خریداری زنیمکس مدیا (Zenimax Media) که به معنای در اختیار داشتن حق آی‌پی (IP) تمام عناوین بتسدا بود و همچنین تصاحب Activision Blizzard، همگی باعث شدند محبوبیت گیم پس افزایش پیدا کند. دلیل دوم هم که مثل یک کاتالیزور به رشد سریع گیم‌پس کمک زیادی کرد، قرنطینه و ترویج بازی‌های دیجیتالی در جهان بود.

یکی از مزایای مهم سرویس گیم پس، اضافه شدن بازی‌های زیاد به صورت ماهانه است. تعدادی از این بازی‌ها، عناوینی هستند که در روز عرضه به این سرویس می‌آیند. این آثار معمولاََ عناوین استودیوهای فرست‌پارتی مایکروسافت مثل بتسدا، پلی‌گراندگیمز، ۳۴۳ اینداستریز و سایر سازندگان هستند. با این حال، بازی‌های چون A Plague Tale Requiem هم وجود دارند که طبق قراردادهای خاص، در روز انتشار روی سرویس محبوب گیم‌پس قرار می‌گیرند. در ادامه با عناوین مهمی که در سال ۲۰۲۲ در روز عرضه روی سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرند همراه باشید.

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (عرضه شده)

rainbow six extraction در gamepass

نسخه‌ی جدید Rainbow، به نام Tom Clancy’s Rainbow Extraction مدتی است که روی سرویس گیم پس قرار دارد. این بازی که نسخه‌ای متفاوت از این سری محسوب می‌شود، به مانند Siege کاملاََ روی همکاری تیمی تمرکز دارد. اگر DLC رایگان بازی Rainbow Six Siege را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که حال و هوای این بازی نیز به آن محتوای اضافه شباهت بسیار زیادی دارد. در Extraction باید با تیم‌های ۴ نفره به مقابله با بیگانگان و هیولاهای جهش یافته بپردازید. به طور حتم بازی با دوستان، اوقات سرگرم‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

با آن که نمره‌ی بازی در متاکریتیک ۷۳ شده، باید بگویم که کیفیت کلی بازی واقعا از این نمره بالاتر است. یادمان باشد که امتیاز متاکریتیک Siege فقط ۷۲ بود و این بازی تبدیل به یکی از بهترین عناوین آنلاین تاریخ شد. بنابراین، مشخص است که نمره‌ی متاکریتیک برای این دسته از بازی‌ها اهمیت زیادی ندارد و مهم تجربه‌ی گیمرها و بازخورد آن‌ها است.

این بازی همچنین از یک خط داستانی هم بهره می‌برد و کاراکترهای محبوبی چون Thermite و Ash در آن ایفای نقش می‌کنند. متاسفانه مشکل اصلی این بازی در ایران تحریم بودن آن است و باید با استفاده از DNS های خاص آن را تجربه کرد. به هر حال، اضافه شدن بازی مهم سال ۲۰۲۲ یوبیسافت به گیم پس بسیار دلگرم‌کننده و مهم است.

CrossfireX (21 بهمن ۱۴۰۰)

crossfirex gamepass

همین که نام استودیوی بزرگ رمدی (Remedy) پشت یک بازی باشد؛ کافی است که بدانیم بازی بی‌نظیری ارائه خواهد شد. عنوان CrossfireX معرفی بسیار پر سر و صدایی داشت و بیش از هر چیزی، جلوه‌های گرافیکی آن توجه‌ی همگان را جلب کرد. جالب است بدانید که بازی Crossfire در سال ۲۰۰۷ برای PC منتشر شد و یک بازی رایگان چندنفره است. استودیوی سازنده بازی، Smilegate Entertainment، برای عرضه‌ی نسخه کنسولی Crossfire X با مایکروسافت همکاری کرده و ساخت بخش تک‌تفره نیز به Remedy سپرده شده است.

خوشبختانه تاریخ انتشار این اثر موردانتظار بسیار نزدیک است و اطلاعات تقریباََ خوبی هم از آن در اختیار داریم. بخش چندنفره بازی بهبودهایی خواهد داشت و گفته می‌شود که حالت‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه‌ی PC خواهد داشت. بخش چندنفره بسیار به Counter Striker: GO شباهت دارد و شامل دو حالت کلاسیک و مدرن می‌شود.

در حالت کلاسیک، تیم هجوم فقط به چاقو مجهز هستند و در حالت ایستاده مخفی خواهند بود و دیده نمی‌شوند. تیم مدافع هم باید مهاجمین را از بین ببرد. در حالت مدرن، تیم‌ها به سلاح مجهز خواهند بود و در حالت «بمب‌گذاری» و «حفاظت از منطقه» به نبرد خواهند پرداخت؛ یک تیم باید بمب را خنثی کند و یک تیم باید منطقه را منفجر کند.

اما بخش مورد انتظار اصلی، بخش تک‌نفره‌ی بازی است. حالت تک‌نفره نبرد دو گروه نظامی Black List و Global Risk را به تصویر می‌کشد. حالت داستانی بازی شامل چند عملیات می‌شود که هر کدام چند اپیزود داستانی خواهند داشت. بازی در زمان عرضه روی گیم پس، دو عملیات قابل بازی خواهد داشت و به مرور تکمیل می‌شود.

Stalker 2: Heart Of Chernobyl (17 آذر ۱۴۰۱)

stalker 2

نسخه‌ی اول بازی Stalker، ساخته‌ی تیم GSC Game World، توانست حدود ۴ میلیون واحد فروش داشته باشد. موفقیت بازی اول، این استودیوی مستقل را به ساخت ادامه ترغیب کرد. هرچند مشکلات زیادی در ساخت نسخه‌ی دوم به وجود آمد و توسعه‌ی این بازی دو بار به کلی لغو شد؛ حتی رئیس یکی از استودیوهای زیرمجموعه‌ی GSC یک رسوایی اقتصادی به بار آورد و در نهایت اخراج شد. به هر حال، همکاری این استودیو با مایکروسافت کمک زیادی به آن‌ها در ساخت نسخه‌ی دوم بازی کرد و این عنوان پسا آخرالزمانی یکی از بازی‌های روز عرضه‌ی سرویس گیم پس مایکروسافت محسوب می‌شود.

Redfall (شهریور-مهر ۱۴۰۱)

redfall

استودیوی Arkane است و بازی‌های متفاوتش. این سازنده تا به حال بازی بد نساخته و از سری Dishonored گرفته تا Deathloop، هر بار شاهد عناوین خلاقانه از سوی این تیم بوده‌ایم. Redfall یک بازی کوآپ به همراه بخش تک‌نفره و چندنفره به حساب می‌آید که بر اساس مبارزه انسان‌ها و ومپایرها طرح‌ریزی شده است. از بین ۴ کاراکتر قابل بازی که هرکدام قابلیت‌ها و توانایی‌های متفاوتی دارند، یکی را انتخاب می‌کنید و به مبارزه با خون‌آشام‌ها می‌پردازید. به نظر می‌رسد که با توجه به تم کلی بازی و وجود بخش چندنفره، شاهد متفاوت‌ترین اثر Arkane خواهیم بود.

بازی در E3 سال ۲۰۲۱ معرفی شد و طبق صحبت‌های رئیس استودیوی Arkane، این عنوان با دیگر بازی‌های Arkane تفاوت خواهد داشت، اما همچنان روی ساخت جهانی غنی و ایجاد مکانیزم‌های نوآورانه در گیم‌پلی متمرکز خواهد بود.

Starfield (20 آبان ۱۴۰۱)

starfield

بازی Starfield یکی دیگر از موردانتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ است. این اثر در تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر می‌شود.

طبق گفته‌های شرکت بتسدا، آن‌ها حدود ۲۵ سال است که به دنبال ساخت جهانی غنی و یک بازی نقش‌آفرینی Sci-Fi هستند. آن‌ها حق ساخت بازی Star Trek را در سال ۲۰۰۰ به دست آوردند، اما پروژه به مشکل برخورد. در نهایت با همکاری مایکروسافت، Starfield به طور انحصاری برای پلتفرم‌های این ابرکمپانی منتشر خواهد شد. اطلاعات کمی از بازی به اشتراک گذاشته شده است، اما می‌دانیم که داستان حول رقابت دو گروه United Colonies و Freestar Collective می‌چرخد. پلیر در نقش یک فرد از گروهی با نام Constellation که محققینی از جستجوگران فضایی هستند، قرار خواهد گرفت.

برای تجربه‌ی این بازی حدود ۹ ماه دیگر باید صبر کنیم؛ خود را برای یک نقش‌آفرینی بتسدایی عمیق آماده کنید.

Ark 2 (سال ۱۴۰۱)

ark2

این بازی که دنباله‌‌ی عنوان بسیار موفق Ark: Survival Evolved است، در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۲۲ به گیم پس اضافه می‌شود. از نکات قابل توجه، نقش‌آفرینی وین دیزل، بازیگر معروف فیلم‌های اکشن و البته سری محبوب Fast And Furious، در Ark II است. اطلاعات چندانی از بازی منتشر نشده و ما فقط می‌دانیم که بازی از یک گرافیک نسل بعدی بهره می‌برد، برای کنسول‌های ایکس باکس بهینه شده و البته به دلیل نقش‌آفرینی هنرپیشه‌ی معروف، بر خلاف بازی اول شامل بخش داستانی نیز خواهد بود. منتظر یک تجربه چندنفره‌ی غنی باشید.

Scorn (مهر-آبان ۱۴۰۱)

scorn

این بازی یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه از Ebb Software است که شاید بتوان گفت که نمونه‌ی آن را خیلی کم در دنیای بازی‌ها دیده‌اید. تنها یک تریلر گیم‌پلی از بازی منتشر شده و بعد از آن هرچه داشتیم تنها اعلام تاخیر انتشار بازی بوده است. همان تریلر منتشر شده از بازی به شدت فضای مریض و مسمومی داشت و مسلماََ برای افراد کم سن و سال اصلا بازی مناسبی نیست. طبق تریلر منتشر شده، شما در این عنوان دو سلاح اصلی خواهید داشت: یک پیستول با شش تیر و یک Double Barrel Shotgun که آسیب زیادی را در فواصل نزدیک به دشمن وارد می‌کند.

در تریلر دیدیم که سلاح‌های شخصیت اصلی و به طور کلی محیط‌های بازی از ارگان‌های زنده تشکیل شده‌اند؛ مثلا شاتگان شما طرحی شبیه به لب‌های یک موجود زنده دارد و تکان می‌خورد! در و دیوارهای بازی پر از استخوان، خون و اندام‌های زنده هستند. جالب است بدانید که بازی یک بار در سال ۲۰۱۴ کنسل شد، اما مجدداََ ساخت آن آغاز شد و به طور تدریجی در حال تکمیل است. نام بازی در ابتدا Desien بود.

A Plague Tale: Requiem (سال ۱۴۰۱)

a plague tale requiem

بازی A Plague Tale: Innocence در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و مورد استقبال و تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت. استودیوی خوش‌ذوق Asobo نسخه‌ی اول را طوری به پایان رساند که امکان ادامه‌ی آن نیز وجود داشته باشد و در نهایت دنباله‌ی بازی در سال گذشته معرفی شد. تنها یک تریلر از نسخه‌ی Innocence منتشر شده که البته گیم‌پلی را نشان می‌دهد. آن‌طور که از تریلر بر می‌آید، مکانیزم‌های مبارزه کاملاََ پیشرفت کرده و می‌توانید با سلاح‌های گرم بیشتری کار کنید. به نظر می‌رسد که کاورگیری هم بهبودهایی را داشته است.

داستان بازی حول تقابل مجدد هوگو و آمیسیا با ویروس کشنده‌ی طاعون و مبارزه با ظلم و ستم در فرانسه می‌چرخد. این عنوان نیز در روز انتشار روی سرویس ایکس باکس گیم پس قرار خواهد گرفت.

Deathloop (شهریور-مهر ۱۴۰۱)

بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند

این بازی یکی از مهم‌ترین عناوین روز انتشار سرویس گیم پس محسوب می‌شود. Deathloop یک سال در انحصار پلی استیشن بود و با تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت، در زمان انتشار برای پلتفرم ایکس باکس، روی سرویس گیم پس نیز قرار خواهد گرفت. بازی شما را در نقش کولت قرار می‌دهد، یک قاتل که در لوپ زمانی گیر کرده و ماموریت دارد ۸ فرد را تا پایان روز به قتل برساند.

کولت در این مسیر تنها نیست و یک مزاحم به نام جولیانا خواهد داشت. جولیانا سعی خواهد کرد کولت را بکشد و کشته شدن کولت مصادف با شروع دوباره خواهد بود. شما در گیم‌پلی بازی آزادی عمل زیادی دارید و مانند Dishonored می‌توانید به روش‌های مختلفی اهداف خود را به قتل برسانید. همچنین بازی دارای یک حالت چندنفره است؛ در این بخش به جای هوش مصنوعی، یک بازیکن کنترل جولیانا را در دست می‌گیرد و هدفش کشتن Colt خواهد بود. البته که این حالت اختیاری است و می‌توانید بازی را کاملاََ تک‌نفره به پایان برسانید. نامزد بازی سال ۲۰۲۱ در مراسم The Game Awards را می‌توانید در اواخر امسال روی گیم پس تجربه کنید.

Atomic Hearts (سال ۱۴۰۱)

atomic hearts

این عنوان در زمان معرفی سر و صدای زیادی به پا کرد، اما مدتی است که هیچ خبری از آن نیست. در این بازی به سال ۱۹۵۵ در یک واقعیت موازی سفر خواهید کرد. در این جهان موازی، تکنولوژی‌های پیشرفته و ربات‌های عجیب و غریبی اختراع شده‌اند و شما در نقش یک جاسوس KGB باید در یکی از پایگاه‌های نظامی شوروی کنکاش کنید. به محض رسیدن به آن منطقه، متوجه می‌شوید که ربات‌ها خودسرانه عمل می‌کنند و جنگی برپا شده است.

گیم‌پلی بازی شامل مبارزه با سلاح سرد و گرم می‌شود که تنوع خیلی خوبی هم دارند. همچنین تایید شده است که سیستم ساخت و ساز (Crafting) نیز در بازی وجود دارد و می‌توانید با اشیاء مختلف سلاح بسازید یا آن‌ها را ارتقاء دهید. همچنین می‌توانید تکه‌های ربات‌ها را سر هم کنید و برای خود سلاح بسازید. بازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده می‌کند و از رهگیری پرتو (Ray-Tracing) هم بهره می‌برد.

Replaced (سال ۱۴۰۱)

گیم پس replaced

اگر بازی Backbone را که اتفاقاََ در گیم پس هم وجود دارد بازی کرده باشید، با حال و هوای کلی Replaced نیز آشنا هستید. این بازی شما را در نقش Reach قرار می‌دهد؛ یک هوش مصنوعی که در کالبد یک انسان به دام افتاده و با خودش دشمنی دارد! بازی از یک گرافیک پیکسلی بسیار دلنشین بهره می‌برد و گیم‌پلی معمایی-اکشن جذابی دارد. شما در یک گیم‌پلی دو و نیم بعدی به حل معما و مبارزه با دشمنان خواهید پرداخت تا پرده از اسرار بازی و هویت نامعلوم خود بردارید.

لیست کامل بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ در روز عرضه روی سرویس گیم پس قرار می‌گیرند را در زیر مشاهده می‌کنید. این عناوین تا امروز تایید شده‌اند و قطعا بازی‌های دیگری هم به آن اضافه خواهند شد.

  1. The Anacrusis – January 13
  2. Pupperazi – January 20
  3. Windjammers 2 – January 20
  4. Shredders – February
  5. Edge of Eternity – February 10
  6. Total War: Warhammer 3 – February 17
  7. Weird West – March 31
  8. STALKER 2: Heart of Chernobyl – April 28
  9. Warhammer 40,000 Darktide – Spring
  10. Midnight Fight Express – Summer
  11. Redfall – Summer
  12. Scorn – October
  13. Starfield – November 11
  14. A Plague Tale: Requiem – ۲۰۲۲
  15. Atomic Heart – ۲۰۲۲
  16. Bushiden – ۲۰۲۲
  17. Chinatown Detective Agency – ۲۰۲۲
  18. Crusader Kings III – ۲۰۲۲
  19. Eiyuden Chronicle: Rising – ۲۰۲۲
  20. Frog Detectives: The Entire Mystery – ۲۰۲۲
  21. Hello Neighbor 2 – ۲۰۲۲
  22. Loot River – ۲۰۲۲
  23. Nobody Saves the World – ۲۰۲۲
  24. Party Animals – ۲۰۲۲
  25. Pigeon Simulator – ۲۰۲۲
  26. Replaced – ۲۰۲۲
  27. SIGNALIS – ۲۰۲۲
  28. Slime Rancher 2 – ۲۰۲۲
  29. Sniper Elite 5 – ۲۰۲۲
  30. Somerville – ۲۰۲۲
  31. Trek to Yumi – ۲۰۲۲

امیدوارم از نگاه اجمالی ما به بازی‌های روز عرضه‌ی سرویس گیم پس در سال ۲۰۲۲ لذت برده باشید. در قسمت نظرات به ما بگویید که بیش از همه منتظر کدام بازی هستید و نظرتان در مورد عملکرد گیم پس تا به امروز چیست.

Amir RingoGramy kMicrosoft fan boyAlirezaXerexplayCommunistDark PassengershadowDARKSIRENNOTHING.sauronKurosdamhazerGod of the gameDream in Red (Playstation T)ChiefTang HaoآرینJin sakaiLittle∞Godmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند
بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی‌های مهم 2022 که در روز عرضه به گیم پس اضافه می‌شوند