نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند

نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
uncharted legacy of thieves

لحظاتی پیش نقدها و نمرات منتقدین به مجموعه‌ی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند که نشان از یک ریمستر عالی از دو بازی فراموش‌نشدنی دارند.

بالاخره و پس از گذشت چند سال از انتشار دو بازی قابل تحسین و ستایش Uncharted 4: A Thief’s End و نسخه‌ی فرعی آن یعنی Uncharted: The Lost Legacy، نسخه‌ی ریمستر شده و نسل نهمی آن برای کنسول پلی استیشن ۵ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این دو بازی در زمان انتشار خود مورد استقبال بی‌نظیری از سوی گیمرها قرار گرفتند و نمرات منتقدین نیز این بازی‌ها را در زمره‌ی بهتری عناوین تاریخ شرکت سونی و استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) قرار داد.

به هر ترتیب، این دو بازی به زودی در قالب یک مجموعه به نام Uncharted: Legacy of Thieves برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت این مجموعه ۴۹.۹۹ دلار / ۴۴.۹۹ پوند / ۴۹.۹۹ یورو خواهد بود و دارندگان نسخه‌ی پلی استیشن ۴ بازی‌های Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy و دارندگان باندل Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy می‌توانند در زمان عرضه با پرداخت ۱۰ دلار / ۱۰ پوند / ۱۰ یورو آن‌ها را به نسخه‌ی پلی استیشن ۵ ارتقا دهند.

اما اکنون و در حالی که هنوز یک روز به تاریخ انتشار این مجموعه باقی مانده است، نقدها و نمرات دو وبسایت اپن‌کریتیک و متاکریتیک به “نسخه‌ی پلی استیشن ۵” آن منتشر شد. بدون هیچ تردیدی این دو بازی از نظر کیفی اثبات شده هستند و نمرات در نظر گرفته شده از سوی منتقدین برای Uncharted: Legacy of Thieves نیز به سطح کیفی نسخه‌ی پلی استیشن ۵ و ریمستر شده‌ی آن‌ها اشاره دارد.

نسخه‌ی پلی استیشن مجموعه‌ی Uncharted: Legacy of Thieves تا بدین لحظه با “۵۳” نقد موفق به کسب نمره‌ی “۸۷” از وبسایت متاکریتیک و با “۴۷” نقد موفق به کسب نمره‌ی “۸۸” از وبسایت اپن‌کریتیک شده است.

در ادامه برخی از نقدهای منتقدین این بازی را مشاهده خواهیم کرد:

VGC 10/10

هر دو بازی Uncharted 4 و Uncharted Lost Legacy هنوز هم بازی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را بدون هیچ بهانه‌ای برای بار دوم تجربه کرد. اولین تجربه‌ی ما از بازی‌های ناتی داگ در کنسول پلی استیشن ۵ فوق‌العاده بود و برای دیدن کارهایی که این استودیو می‌تواند با این سخت‌افزار جدید انجام دهد هیجان‌زده هستیم.

God is a Geek 10/10

Uncharted: Legacy of Thieves Collection یک شاهکار است و هر دو بازی آن پیشرفت‌های چشمگیری در خود می‌بینند. کیفیت بصری بهتر، زمان بارگذاری کوتاه‌تر و استفاده از ویژگی‌های دوال‌سنس این دو بازی را بیش از پیش لذت بخش کرده است.

PlayStation Universe 9.5/10

چه برای اولین بار و چه برای بار چندم تجربه‌ی این دو بازی در قالب نسخه‌ی پلی استیشن ۵ با نام Uncharted: Legacy Of Thieves Collection غیر قابل از دست دادن است. این دو بازی از پرچمداران پلی استیشن هستند.

CGMagazine 9.5/10

مجموعه‌ی Uncharted: Legacy of Thieves همان چیزی که از این دو بازی انتظار داریم را در اختیار ما قرار می‌دهد. این مجموعه به ما یادآوری می‌کند که یک بازی حتی پس از گذشت نیم دهه از زمان انتشار خود چقدر می‌تواند به روز و با کیفیت باشد و مورد توجه قرار بگیرد.

Push Square 9/10

Uncharted: Legacy of Thieves Collection دو تا از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۴ را در کنار یکدیگر با شکل و شمایلی به روز شده در اختیار شما قرار می‌دهد. این دو بازی از جمله بهترین بازی‌های ژانر خود هستند که بهترین خصوصیات یک بازی سینمایی را در خود می‌بینند. اگر چند سالی است که هر کدام از این عناوین را تجربه کرده‌اید، پرداخت ۱۰ دلار برای ارتقای آن به نسخه‌ی جدید کاملاً عقلانی است. البته، اگر تاکنون هیچ کدام یک از بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ Uncharted: The Nathan Drake Collection بروید.

TrueGaming 9/10

Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای کسانی که بازی‌های اصلی را تجربه نکرده‌اند از ارزش بالایی برخوردار است.

GameSpot 8/10

شکی نیست که شما با این مجموعه تجربه‌ای بهتر از دو بازی آخر مجموعه‌ی Uncharted خواهید داشت. البته، ارتقاهای این بازی با آنچه که بسیاری از ناشران دیگر به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار می‌دهند برابر است. ساز و کار در نظر گرفته شده این اجازه را می‌دهند که دارندگان این عناوین (حتی یکی از آن‌ها) با پرداخت مبلغی مشخص به نسخه‌های نسل جدید دسترسی داشته باشند. البته، اگر هر دو بازی را قبلا تجربه کرده‌اید، باید دقت بیشتری به خرج دهید. این بازی‌ها هنوز هم بازی‌های استثنایی‌ای هستند که برای سخت‌افزارهای قوی‌تر بهینه شده‌اند و اگر در طول این سال‌ها دلتان برایشان تنگ شده است، می‌توانید مجدداً سراغ تجربه‌شان بروید.

Jeuxvideo 8/10

هر دو بازی همان بازی‌های اکشن/ماجراجویی عالی‌ای هستند که در آن زمان بودند و همچنان لحظات دیدنی و سکانس‌های تاثیرگذاری در آن‌ها وجود دارند. همانطور که اشاره شد، عملکرد فنی بازی در کنسول پلی استیشن ۵ ارتقا یافته است، مگر این که بخواهید ریزبینانه فریم‌ها را بشمارید. در واقع، حالت ۴K به نرخ فریم ۳۰ محدود است و گاهی اوقات با مشکل روبرو می‌شود. حالت performance نیز نرخ ۶۰ فریم را در ازای کاهش وضوح و استفاده از تکنیک‌های آپ اسکیل در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید برای اولین بار ماجراهای Chloé Frazer و Nathan Drake را دنبال کنید، می‌توانید روی این مجموعه حساب کنید.

WellPlayed 7.5/10

اگرچه خیلی تعجب آور نیست که ببینیم پلی استیشن دو بازی بزرگ نسل قبلی خود را به پلی استیشن ۵ منتقل کرده و در ازای ارائه‌ی آن درخواست پول کند. علاوه بر این، ویژگی‌های محصول نهایی نیز آنچنان هیجان‌انگیز نیست. قطعاً تجربه‌ی بلاک‌باسترهای پرفروش و محبوب ارزشمند هستند اما این میزان از تغییر آن‌چنان این مجموعه را ارزشمند نمی‌کند.

XGN 7.5/10

آخرین بازی‌های Uncharted با پیشرفت‌های گرافیکی و پشتیبانی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس به کنسول پلی استیشن (و سپس به رایانه‌های شخصی) منتقل شده‌اند. تجربه‌ی این بازی‌ها با وضوح ۴K و HDR شگفت‌انگیز است. علاوه بر این، سونی بالاخره متوجه شده است که چگونه می‌تواند بازی‌های پلی استیشن ۴ خود را به نسل جدید منتقل کند. با این حال، ساختاری که سونی برای قیمت گذاری محصولات خود در نظر گرفته است آشفته به نظر می‌رسد و این شرکت باید در اسرع وقت فکری به حال این وضعیت کند. به خصوص در شرایطی که رقابت در این زمینه بسیار شدیدتر از پیش شده است.

Digitally Downloaded 7/10

این سوال به ذهن من خطور کرده است که واقعاً هدف Uncharted: Legacy of Thieves Collection چیست؟ مطمئناً، Lost Legacy یک ماجراجویی فوق‌العاده لذت‌بخش در سبک کلاسیک Uncharted است و حتی Uncharted 4، با وجود انتقادات‌ها بازی‌ای است که بسیاری از مردم دوستش داشتند. اما وقتی تنها چیزی که این «ریمسترها» نسبت به نسخه‌های اصلی بازی‌ها دارند، ارتقاهای فنی سطح متوسطی هستند که پیشرفت‌های عملی و زیبایی‌شناختی آن‌ها در بهترین حالت کاملاً حاشیه‌ای هستند. واقعاً این ریمسترها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ وقتی حتی کسی که قبلاً هیچ‌یک از این بازی‌ها را انجام نداده است و کنسول نسل جدید خود را تهیه می‌کند، می‌تواند تنها با خرید باندل پلی استیشن ۴ آن با نصف قیمت تجربه‌ای مشابه به دست آورد. این مجموعه یعنی Legacy of Thieves تنها یک ارتقای فنی ناچیز است که فرصتی برای فروش مجدد بازی ایجاد می‌کند. اگر سونی به جای تولید این ریمسترها بر روی برخی از عناوین قدیمی‌تر و فراموش‌شده‌اش تمرکز می‌کرد، همه‌ی ما خاطره‌ی بهتری از خدمات این شرکت داشتیم.

Stevivor 7/10

بازی‌های این مجموعه بدون شک عالی هستند و پیشرفت‌های آن‌ها نیز قابل توجه است. اما با این وجود، این‌ها بازی‌های قدیمی هستند که از ویترین عناوین روز خارج شده‌اند و پوشاندن پوشش جدیدی به آن‌ها تنها به دلیل تشویق گیمرها برای پرداخت پول بیشتر انجام شده است و حتی کسانی که قبلاً آن‌ها را خریداری کرده‌اند نیز باید مجدداً بابت همان تجربه پول پرداخت کنند.

نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدهای بازی Uncharted: Legacy of Thieves در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدهای بازی Uncharted: Legacy of Thieves در وبسایت اپن‌کریتیک

نسخه‌ی پلی استیشن ۵ مجموعه‌ی Uncharted: Legacy of Thieves در تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۰ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۲) و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز در آینده منتشر خواهد شد.

Moein MM2King Jim RyanMEYSAMB300علیDARKSIRENVito scalettaMsadeq361RezaOmenکاپتان استخونیJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉فریدalinerdEllie terminatorNobodyCirilla RiannonS Ghost of SpartadamhazerRyderLucciola Balladmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی Uncharted: Legacy of Thieves منتشر شدند