آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از i am legend تا district 9

در این آخر هفته قرار است شما را با فیلم I Am Legend، فیلم District 9 و سریال انیمیشنی Castlevania آشنا کنیم.

گسترش ویروس کرونا، اهمیت مسائلی همچون در کنار هم بودن را به ما یادآور شد. با این حال، در سال‌های قبل، در دنیای فیلم و سریال، به گسترش ویروس‌های خطرناک، زیاد پرداخته شده و آثار زیادی بر اساس همین فرضیه داستانی ساخته شده‌اند. فیلم من افسانه هستم (I Am Legend) نیز یکی از این آثار است.

تماشای این اثر، باعث خواهد شد تا ما نگاهی دوباره به وضعیت فاجعه‌بار امروزی خود داشته باشیم. در دنیای فیلم و سریال، آثار علمی-تخیلی زیادی ساخته شده‌اند و داستان‌های زیادی مربوط به بیگانه‌ها به نمایش در آمده‌اند؛ با این حال، فیلم منطقه ۹ (District 9) توانسته تا رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد و همین سبب شده تا این فیلم نسبت به دیگر آثار همین ژانر، متفاوت باشد.

در ادامه مقاله این آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، سریال انیمیشنی کسلوانیا (Castlevania) را به شما معرفی خواهیم کرد. این سریال انیمیشنی بر اساس بازی‌های ویدیویی‌ای به همین نام ساخته شده و اثری جالب توجه و برجسته‌ محسوب می‌شود که در تماشای آن نباید تردید کرد. همراه با ما باشید.

فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)

فیلم من افسانه هستم i am legend

در سال ۲۰۰۷ میلادی، فیلمی ساخته شده که بی ارتباط به روزهای کرونایی امروزی ما نیست. فیلم “من افسانه هستم”، اثری اکشن، هیجانی و پسا آخرالزمانی است که فرانسیس لارنس (Francis Lawrence) سکان‌دار کارگردانی آن بوده است. داستان فیلم بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۵۴ میلادی است.

در این فیلم، ویل اسمیت (Will Smith) نقش یک ویروس‌شناس ارتشی به نام رابرت نویل را به تصویر می‌کشد. ویروسی برای درمان سرطان ساخته شده اما این ویروس به بیرون درز می‌کند و باعث نابودی افراد بسیار زیادی در سرتاسر شهر نیویورک می‌شود. رابرت نویل، آخرین فرد در این شهر به شمار می‌رود. با این حال، او تنها نیست، انسان‌های جهش‌یافته و شب‌خیزی نیز در درون شهر وجود دارند.

این شخص در برابر این ویروس ایمن است و در این مدت، سعی داشته تا خودش را در برابر این انسان‌های متخاصم ایمن نگه دارد و در عین حال، درمانی برای این بیماری پیدا نماید. قبلا دو اقتباس سینمایی از این داستان ساخته شده‌ که فیلم آخرین مرد روی زمین (The Last Man on Earth) در سال ۱۹۶۴ و فیلم امگا من (The Omega Man) در سال ۱۹۷۱ میلادی هستند.

توسعه فیلم “من افسانه هستم” از سال ۱۹۹۴ میلادی شروع شده بود و از آن زمان، این پروژه با مشکلات و تاخیرهای بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده بود اما در نهایت، این فیلم در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و سال پس از آن، روی پرده سینماها به اکران در آمد.

با اینکه برخی از جلوه‌های ویژه فیلم “من افسانه هستم” آن کیفیت لازم را ندارند اما باید گفت که نقش‌آفرینی محسورکننده و تماشایی ویل اسمیت در این فیلم، نواقص آن را پوشانده است. این فیلم موفق شده تا در ذهن بیننده، سوالات جالب توجهی در مورد فروپاشی و تداوم تمدن بشریت ایجاد کند.

با وجود نداشتن جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، صحنه‌های اکشن این فیلم واقعا قابل قبول هستند و فیلم‌نامه آن، شما را درگیر خود نگه خواهد داشت. در هر صورت، فیلم “من افسانه هستم”، اثری تماشایی و تامل‌برانگیز است که شما را اندکی در مورد وضعیت کرونایی حال حاضر جهان به فکر فرو خواهد برد.

فیلم منطقه ۹ (District 9)

فیلم منطقه 9 district 9

فیلم “منطقه ۹″، اثری اکشن و علمی-تخیلی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی روی پرده سینماها به اکران در آمد. کارگردانی این اثر را نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) در دست داشته است. او برای اولین بار بوده که روی صندلی کارگردانی یک فیلم سینمایی بلند نشسته است. این فیلم بر اساس فیلمی کوتاه ساخته خود بلومکمپ ساخته شده است.

فیلم “منطقه ۹″، داستان جهانی تخیلی را بازگو می‌کند که در آن، در سال ۱۹۸۲ میلادی، یک سفینه فضایی در بالای شهر ژوهانسبورگ کشور آفریقای جنوبی ظاهر می‌شود. پس از آن، گروه زیادی از بیگانه‌های بیمار و گرسنه پدیدار می‌شوند و دولت آفریقای جنوبی تصمیم می‌گیرد تا آن‌ها را در درون مکانی به نام منطقه ۹ نگه دارد.

حدود بیست و دو سال بعد، دولت تصمیم می‌گیرد تا بیگانه‌ها را از این منطقه خارج کند و به منطقه دیگری منتقل نماید. در همین حین، یک بیگانه و پسرش به دنبال آن هستند تا به سفینه خود باز گردند و سعی کنند تا از اینجا به سیاره خود بروند. مسیر آن‌ها با مسیر ماموری دولتی تلاقی پیدا می‌کند که باعث رخ دادن اتفاقاتی غیر قابل پیش‌بینی می‌شود.

بخش‌هایی از فیلم به صورت مصاحبه‌، دوربین‌های امنیتی، تصاویر خبری و … فیلمبرداری شده تا حس واقع‌گرایانه و مستند مانندی به این فیلم داده باشد. این فیلم به بررسی موضوعاتی همچون انسانیت، بیگانه‌هراسی و تبعیض اجتماعی می‌پردازد. عنوان فیلم از رویدادهایی واقعی در آفریقای جنوبی به نام منطقه شش از دوران آپارتاید الهام گرفته شده است.

فیلم “منطقه ۹″، از لحاظ فنی بسیار درخشان است و دارای عناصر احساسی و عاطفی قابل توجهی است. باید گفت که این فیلم، از اکشن گرفته تا تخیل، تمام عناصر مورد نیاز برای شکل‌گیری یک اثر علمی-تخیلی کلاسیک را در خود جای داده است. این فیلم واقعا یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه ۲۰۰۰ به شمار می‌رود.

در پایان، این فیلم، اثری است که بسیار هوشمندانه، هیجان‌انگیز و اندکی سیاسی است. رویکرد متفاوت فیلم باعث شده تا این فیلم نسبت به دیگر آثار این ژانر، متفاوت‌تر به نظر برسد و ایده آن اورجینال باشد. فیلم “منطقه ۹” یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی دهه ۲۰۰۰ میلادی به شمار می‌رود و تماشای آن، شما را به تامل و تفکر فرو خواهد برد.

سریال انیمیشنی کسلوانیا (Castlevania)

سریال انیمیشنی کسلوانیا castlevania

سریال انیمیشنی یا انیمه کسلوانیا، اثری اکشن و فانتزی است که بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام ساخته شده است. سبک انیمیشن‌سازی این سریال به شدت از سبک انیمیشن‌های ژاپنی و آثار آیامی کوجیما (Ayami Kojima) الهام گرفته است.

سریال انیمیشنی کسلوانیا، داستان ولاد دراکولا تپش را بازگو می‌کند؛ پس از اینکه همسر دراکولا به اتهام جادوگری سوزانده می‌شود، او تصمیم می‌گیرد تا تمام افراد کشور والاکیا را از بین ببرد. او ارتشی از اهریمن‌ها را به روی زمین فرا می‌خواند و باعث می‌شود تا مردم در ترس و وحشت قرار بگیرند. یک شکارچی هیولاها به نام ترور بلمونت به همراه جادوگری به نام سایفا بلاندس و فرزند دورگه دراکولا به نام آلوکارد تصمیم می‌گیرند تا به مقابله با او برخیزند.

اولین فصل از این سریال انیمیشنی با چهار قسمت در سال ۲۰۱۷ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. فصل دوم شامل ۸ قسمت و فصل سوم شامل ۱۰ قسمت به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ پخش شدند. فصل چهارم و آخرین فصل از این سریال نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی روی این سرویس پخش شده بود.

سریال انیمیشنی کسلوانیا، یک اثر بسیار عالی و اقتباسی از بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. انیمیشن سازی سریال بسیار خارق‌العاده و داستان آن بسیار گیرا و جالب توجه است. صداپیشگی بازیگران در این سریال واقعا درخشان است و باید گفت که باعث شکل‌گیری پویایی خوبی بین کاراکترها شده است.

در پایان باید گفت که سریال انیمیشنی “کسلوانیا” یک اثر جالب توجه و تماشایی خواهد بود که سرشار از اکشن‌های خونین است. داستان‌های سریال جذاب هستند و باید گفت که سازندگان به خوبی توانستند تا داستان آن را در فصل چهارم به پایان برسانند.

بنابر گفته‌ها، کمپانی نتفلیکس در حال توسعه سریال انیمیشنی دیگری از همین جهان است. این سریال جدید قرار است روی کاراکتر ریکتر بلمونت تمرکز داشته باشد که از نسل ترور و سایفا است. این سریال همچنین به معرفی کاراکتر ماریا رینارد هم خواهد پرداخت. اتفاقات سریال نیز در دوران انقلاب فرانسه رخ خواهد داد.


در متن بالا، به معرفی فیلم اکشن و پساآخرالزمانی “من افسانه هستم” پرداختیم که با اکشن‌های خود، آخر هفته خوبی را برای شما رقم خواهد زد. پس از آن، فیلم “منطقه ۹” را معرفی کردیم که اثری علمی-تخیلی و جالب توجه است و در پایان، انیمه کسلوانیا قرار گرفته است که در دیدن آن نباید شک کنید.

ArmageddonGramy kReversepointP.morgan 𔓙یوهانMahyarMsm

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از I Am Legend تا District 9 - گیمفا