گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا

گران‌ترین سریال‌های تاریخ

علی محمدپناه
۱۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
گران‌ترین سریال‌های تاریخ

از سریال Friends تا سریال Game of Thrones؛ در این مطلب به معرفی پر هزینه‌ترین و گران‌ترین سریال‌های تاریخ خواهیم پرداخت.

طراحی صحنه‌های پیچیده، استفاده از جلوه‌های ویژه و دستمزد سنگین بازیگران مشهور، سبب شده تا دنیای سریال بسیار پر هزینه باشد. البته، در برخی از سریال‌ها، بیشتر هزینه‌ها مربوط به دستمزد بازیگران آن بوده است.

به عنوان مثال، بازیگر معروف کلسی گرمر (Kelsey Grammer) در دهه نود میلادی برای حضور در هر قسمت، دستمزدی به مبلغ ۱.۶ میلیون دلار دریافت کرده است. بازیگران سریال دوستان (Friends) نیز برای هر قسمت این سریال حدود ۱ میلیون دلار دستمزد گرفته‌اند.

یکی از پر هزینه‌ترین سریال‌ها را می‌توان سریال گروه برادران (Band of Brothers) در دهه نود میلادی دانست. این سریال که در مورد جنگ جهانی دوم است و از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شده، برای ساخت هر قسمت خود، حدود ۱۲ میلیون دلار هزینه داشته است.

حضور تام هنکس (Tom Hanks) و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) به عنوان تهیه‌کننده این سریال سبب شده بود تا شبکه اچ‌بی‌او برای ساخت این سریال راغب شود. از آن زمان، این شبکه سریال‌های پر هزینه زیادی را تولید کرده است. در ادامه همراه با ما باشید تا گران‌ترین سریال‌های تاریخ را به شما معرفی کنیم.

۲۵. سریال خانه پوشالی (House of Cards)

سریال خانه پوشالی house of cards

بودجه هر قسمت: ۴.۵ میلیون دلار

سریال خانه پوشالی، سریالی هیجانی و سیاسی با بازی دو بازیگر برجسته هالیوودی یعنی کوین اسپیسی (Kevin Spacey) و رابین رایت (Robin Wright) است. این سریال که محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس است، در طی شش فصل خود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، توانسته تا جوایز مختلفی از امی و گلدن گلوب بدست بیاورد.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، کوین اسپیسی به آزار و اذیت و تعرض بانوان متهم شده بود و همین منجر شد تا کمپانی نتفلیکس تصمیم به کنار گذاشتن او از این سریال بگیرد و این سریال محبوب را پس از فصل ششم پایان دهد.

۲۴. سریال ددوود (Deadwood)

سریال ددوود deadwood

بودجه هر قسمت: ۴.۵ میلیون دلار

سریال ددوود، سریالی وسترن و محصول شبکه اچ‌بی‌او است. این سریال از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ پخش شده و توانسته تا هشت جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب بدست بیاورد. این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال‌های درام ساخته شده شناخته می‌شود. خالق این سریال دیوید میلچ (David Milch) است. بازنویسی‌های داستان در لحظات پایانی و همچنین تغییر طراحی صحنه به صورت مداوم، سبب شده تا هزینه ساخت این سریال زیاد شود.

۲۳. سریال تیک (The Tick)

سریال تیک the tick

بودجه هر قسمت: ۵ میلیون دلار

سریال تیک در مورد ابرقهرمانی آبی‌رنگ و عجیب با بازی پیتر سرافیناویچ (Peter Serafinowicz) و دستیارش بوده است. این سریال پس از پخش دو فصل در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی، توسط کمپانی آمازون کنسل شد. خالق سریال، بن ادلوند (Ben Edlund) اظهار داشته بود که به دنبال آن بوده تا این سریال را به سرویس آنلاین دیگری ببرد اما موفق نشده است.

۲۲. سریال امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)

سریال امپراتوری بوردواک boardwalk empire

بودجه هر قسمت: ۵ میلیون دلار

فیلمبرداری هر قسمت از سریال امپراتوری بوردواک برای شبکه اچ‌بی‌او حدود پانزده روز و هزینه پنج میلیون دلاری داشته است. ساخت قسمت ابتدایی این سریال حدود ۱۸ میلیون دلار هزینه داشته است. نقش اصلی این سریال را استیو بوشمی (Steve Buscemi) به تصویر می‌کشد. این سریال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی پخش می‌شده است.

۲۱. سریال فریزر (Frasier)

سریال فریزر frasier

بودجه هر قسمت: ۵.۲ میلیون دلار

این سریال که نسخه فرعی یک سریال دیگر محسوب می‌شود، در مورد یک روانپزشک است. این سریال از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ میلادی پخش می‌شده است. کسلی گریمر در چهار سال پایانی این سریال، برای حضور در هر قسمت آن حدود ۱.۶ میلیون دلار دستمزد گرفته است. طراحی صحنه این سریال بسیار هزینه‌بر بوده است.

۲۰. سریال مردم علیه او جی سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی (The People v. O.J. Simpson: American Crime Story)

20 سریال مرد علیه او جی سیمپسون داستان جنایی آمریکایی the people v oj simpson american crime story

بودجه هر قسمت: ۶.۵ میلیون دلار

این سریال که در سال ۲۰۱۶ میلادی از شبکه اف ایکس پخش شده است، داستان دادگاه او جی سیمپسون را بر اساس رویدادهای واقعی به نمایش می‌گذارد. بازیگران برجسته و مشهوری در ده قسمت این سریال حضور داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کوبا گودینگ جونیور (Cuba Gooding Jr) و جان تراوولتا (John Travolta) اشاره کرد. در کنار جان تراوولتا که نقش یک وکیل را بازی می‌کند، سارا پالسون (Sarah Paulson) نقش‌آفرینی کرده است.

۱۹. سریال کربن تغییر یافته (Altered Carbon)

سریال کربن تغییر یافته altered carbon

بودجه هر قسمت: ۷ میلیون دلار

سرویس آنلاین نتفلیکس سریال کربن تغییر یافته را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ و در طی دو فصل پخش کرده بود. فصل اول سریال که اتفاقات آن در قرن بیست و پنجم میلادی رخ می‌دهد، با بازی جوئل کینامن (Joel Kinnaman) بوده است. کارگردانی این اثر را نیز میگل ساپوچنیک (Miguel Sapochnik) در دست داشته است. بنابر شایعات، هزینه ساخت ده قسمت ابتدایی سریال حدود هفتاد میلیون دلار بوده است. فصل دوم سریال تنها هشت قسمت داشت و مدت زمان قسمت‌ها کمتر بود.

۱۸. سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

سریال چیزهای عجیب stranger things

بودجه هر قسمت: ۷ میلیون دلار

اولین فصل از سریال چیزهای عجیب توسط برادران دافر (Duffer) نوشته شده است. این سریال علمی-تخیلی و ترسناک قرار بوده تا شبیه به آثار دهه هشتاد میلادی باشد و از همین رو، بسیار گران تمام شده است. این سریال از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون از سرویس آنلاین نتفلیکس در حال پخش است.

۱۷. سریال کملوت (Camelot)

سریال کملوت camelot

بودجه هر قسمت: ۷ میلیون دلار

سریال کملوت در سال ۲۰۱۱ میلادی از شبکه استارز پخش شده بود اما پس از پخش تنها یک فصل، کنسل شده بود. جوزف فاینز (Joseph Fiennes)، اوا گرین (Eva Green) و جیمی کمپبل باور (Jamie Campbell Bower) بازیگران این سریال هستند. چالش‌های پیش‌روی تولید این سریال سبب کنسل شدن این سریال شده بود.

۱۶. سریال روان‌پزشک (The Alienist)

سریال روان‌پزشک the alienist

بودجه هر قسمت: ۷.۵ میلیون دلار

شبکه تی‌ان‌تی در سومین دهه شروع به کار خود، سریال بسیار پر هزینه روان‌پزشک با بازی داکوتا فانینگ (Dakota Fanning) را تولید کرده است. داستان این سریال در مورد دو بازرس از شهر نیویورک است که در دهه ۱۸۹۰ میلادی به دنبال دستگیر کردن یک قاتل بچه‌ها هستند. این سریال در سال ۲۰۱۸ میلادی پخش شده بود. در سال ۱۹۹۶ میلادی، کمپانی پارامونت قصد ساخت فیلمی بر اساس این داستان را داشت اما هرگز موفق نشد.

۱۵. سریال واینل (Vinyl)

سریال واینل vinyl

بودجه هر قسمت: ۷.۵ میلیون دلار

شبکه اچ‌بی‌او برای سریال واینل که در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شده بود، هزینه زیادی کرده بود. این سریال که توسط میک جگر (Mick Jagger) و مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) خلق شده، در قسمت اول خود حدود ۳۰ میلیون دلار هزینه برداشته و کل سریال حدود صد میلیون دلار بودجه داشته است. این سریال نتوانست تا توجه بینندگان را به خود جلب نماید. این سریال با بازی بابی کاناواله (Bobby Cannavale)، اولیویا وایلد (Olivia Wilde) و جونو تمپل (Juno Temple) است.

۱۴. سریال جک رایان (Jack Ryan)

سریال جک رایان jack ryan

بودجه هر قسمت: ۸ میلیون دلار

سریال جک رایان با بازی جان کرازینسکی (John Krasinski) در نقش یک مامور سی‌آی‌ای است. این سریال از سال ۲۰۱۸ میلادی در سرویس آنلاین آمازون پخش شده است. اولین فصل از این سریال حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه داشته است. فصل اول آن هشت قسمت داشته و اتفاقات آن در شش کشور رخ می‌دهند که باعث بودجه زیاد آن شده است.

۱۳. سریال مدافعان (The Defenders)

سریال مدافعان the defenders

بودجه هر قسمت: ۸ میلیون دلار

سریال مدافعان در سال ۲۰۱۷ میلادی روی سرویس نتفلیکس عرضه شده بود. این سریال با بازی کریستن ریتر (Krysten Ritter)، فین جونز (Finn Jones)، چارلی کاکس (Charlie Cox) و مایک کولتر (Mike Colter) است. این مینی سریال هشت قسمتی بخشی از یک پروژه بزرگ بین دیزنی، مارول و نتفلیکس بوده که شامل سریال‌های جسیکا جونز (Jessica Jones)، آیرون فیست (Iron Fist)، دردویل (Daredevil) و لوک کیج (Luke Cage) است. در سال ۲۰۱۹ میلادی، توافق به پایان رسید و کمپانی دیزنی تصمیم گرفت تا سرویس آنلاین خود را توسعه دهد.

۱۲. سریال سنس‌۸ (Sense8)

سریال سنس‌8 sense8

بودجه هر قسمت: ۹ میلیون دلار

خالقان مجموعه فیلم‌های ماتریکس (The Matrix)، لانا و لیلی واچوفسکی (Lana and Lilly Wachowski) سریال سنس۸ را تولید کرده‌اند. این سریال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است. این سریال علمی-تخیلی و هیجانی در مورد گروهی از غریبه‌ها است که در سرتاسر جهان زندگی می‌کنند اما به نحوی با یکدیگر ارتباط دارند. این سریال نتوانسته بود تا بینندگان زیادی را به خود جلب نماید که هزینه‌های زیاد آن منطقی باشد، به همین دلیل، پس از پخش دو فصل کنسل شده بود.

۱۱. سریال مارکو پولو (Marco Polo)

سریال مارکو پولو marco polo

بودجه هر قسمت: ۹ میلیون دلار

همانند بسیاری از سریال‌های تاریخی، در سریال مارکو پولو نیز هزینه‌های بسیار زیادی برای طراحی صحنه و لباس‌ها صورت گرفته است. اولین فصل سریال شامل ده قسمت است که داستان تاجر ایتالیایی مارکو پولو را بازگو می‌کند که با فرمانروایی مغول به نام کوبلای خان دوست می‌شود. این سریال که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سرویس آنلاین نتفیلکس پخش می‌شده، نتوانسته تا تبدیل به یک سریال بزرگ و برجسته شود.

۱۰. سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

سریال تئوری بیگ بنگ the big bang theory

بودجه هر قسمت: ۹ میلیون دلار

همانند سریال دوستان، سریال تئوری بیگ بنگ نیز یکی دیگر از سریال‌های برجسته و جالب توجه شبکه سی‌بی‌اس بوده است. این سریال به مدت دوازده فصل از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ پخش شده است. بودجه زیاد این سریال بیشتر به دلیل دستمزد یک میلیون دلاری بازیگران اصلی آن یعنی جیم پارسونز (Jim Parsons)، جانی گالکی (Johnny Galecki) و کیلی کوئوکو (Kaley Cuoco) بوده است.

۹. سریال روم (Rome)

سریال روم rome

بودجه هر قسمت: ۹ میلیون دلار

ساخت لباس‌های بسیار زیاد سربازان و همچنین بازسازی دوران امپراتوری روم در دوران آنتونی مارک و کلئوپاترا برای شبکه اچ‌بی‌او و بی‌بی‌سی بسیار پر هزینه بوده است طوریکه این سریال پس از پخش دو فصل در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ کنسل شده است. این سریال نتوانسته بود تا توجه مخاطبان را به خود جلب نماید و امتیازات پایینی دریافت کرده بود.

۸. سریال وست‌ورلد (Westworld)

سریال وست‌ورلد westworld

بودجه هر قسمت: ۱۰ میلیون دلار

اولین فصل از سریال وست‌ورلد در سال ۲۰۱۶ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شده بود. بنابر گزارش‌ها، هزینه ساخت قسمت ابتدایی فصل اول حدود ۲۵ میلیون دلار بوده است. بازیگران برجسته‌ای در این سریال حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) و اد هریس (Ed Harris) اشاره کرد.

۷. سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

7 سریال بازی تاج و تخت game of thrones

بودجه هر قسمت: ۱۰ میلیون دلار

سریال بازی تاج و تخت که به عنوان پر بیننده‌ترین سریال تاریخ محسوب می‌شود، برای طراحی صحنه و لباس‌ها هزینه زیادی را روی دست شبکه اچ‌بی‌او گذاشته است. این سریال فانتزی، دارای اژدها و مکان‌های مختلفی است که نیازمند جلوه‌های ویژه بوده است. این سریال در هشت فصل خود که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ پخش شده، بینندگان زیادی را به خود جلب کرده بود.

۶. سریال دوستان (Friends)

سریال دوستان friends

بودجه هر قسمت: ۱۰ میلیون دلار

قسمت‌های پایانی سریال دوستان بیش از ده میلیون دلار هزینه داشته است. جنیفر انیستون (Jennifer Aniston)، کورتنی کاکس (Courteney Cox)، متیو پری (Matthew Perry)، مت لبلانک (Matt LeBlanc)، لیسا کودرو (Lisa Kudrow) و دیوید شویمر (David Schwimmer)، بازیگران این سریال هستند که بر هر قسمت حدود یک میلیون دلار دستمزد می‌گرفتند.

۵. سریال بخواب روی زمین (The Get Down)

سریال بخواب روی زمین the get down

بودجه هر قسمت: ۱۱ میلیون دلار

اتفاقات این سریال در دهه هفتاد میلادی رخ می‌دهد و به مرگ دیسکو و روی کار آمدن موسیقی هیپ هاپ می‌پردازد. هزینه طراحی صحنه و بدست آوردن حق پخش آهنگ‌ها باعث شده تا این سریال برای سرویس نتفلیکس بسیار گران تمام شود. این سریال بازی جاستین اسمیت (Justice Smith) و جیمی اسمیت (Jimmy Smits) است.

۴. سریال گروه برادران (Band of Brothers)

سریال گروه برادران band of brothers

بودجه هر قسمت: ۱۲.۵ میلیون دلار

هزینه بسیار زیادی برای ساخت این مینی سریال شده که در سال ۲۰۰۱ میلادی پخش شده است. این سریال توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس خلق شده و با بازی بازیگران بسیار برجسته‌ای بوده است. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به دیمین لوئیس (Damian Lewis)، دانی والبرگ (Donnie Wahlberg) و دیوید شویمر اشاره کرد. این مینی سریال که در مورد جنگ جهانی دوم است برای ده قسمت یک ساعته خود حدود ۱۲۵ میلیون دلار هزینه داشته است.

۳. سریال تاج (The Crown)

سریال تاج the crown

بودجه هر قسمت: ۱۳ میلیون دلار

در اولین قسمت از سریال تاج حدود ۳۷ هزار دلار خرج بازسازی لباس عروسی ملکه الیزابت دوم شده بود. برای ساخت و فیلمبرداری این سریال بیش از هفت هزار لباس ساخته شده است. علاوه بر این، یک کپی از کاخ باکینگهام نیز ساخته شده است. کمپانی نتفلیکس برای دو فصل ابتدایی این سریال حدود ۱۳۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

۲. سریال بخش فوریت‌های پزشکی (ER)

سریال بخش فوریت‌های پزشکی er

بودجه هر قسمت: ۱۳ میلیون دلار

به هنگام پخش اولین فصل از این سریال در سال ۱۹۹۴ میلادی، بازیگران آن شامل جورج کلونی (George Clooney)، نوآ وایل (Noah Wyle) و جولیانا مارگولیز (Julianna Margulies) بازیگران شناخته شده‌ای نبودند و بودجه سریال زیاد نبود اما در ادامه، هزینه هر قسمت سریال به حدود ۱۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرده بود. یکی از قسمت‌های این سریال توسط کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) کارگردانی شده و این سریال در سال ۲۰۰۹ میلادی به پایان رسیده است.

۱. سریال اقیانوس آرام (The Pacific)

سریال اقیانوس آرام the pacific

بودجه هر قسمت: ۲۱.۷ میلیون دلار

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) هزینه بسیار زیادی برای خلق صحنه‌های نبرد تاریخی روی دست شبکه اچ‌بی‌او گذاشته بود. این مینی سریال ده قسمتی از شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۱۰ میلادی پخش شده است. یکی از تولیدکندگان سریال گفته که خلق یکی از صحنه‌های این سریال نیازمند حضور سیصد بازیگر در یک ساحل و به مدت چهار روز بوده که حدود ۵ میلیون دلار هزینه داشته است.


در این مطلب، به معرفی ۲۵ سریال پر هزینه تاریخ پرداختیم. سریال اقیانوس آرام که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، برای ده قسمت خود حدود ۲۱۷ میلیون دلار هزینه داشته که به گران‌ترین سریال تاریخ تبدیل شده است. نظر شما در مورد این سریال‌ها چیست؟

ParsaKurosDARKSIRENCorvo🤘Mohsenj74matrix4221489marioalish82P.morgan 𔓙Atomic SoldieralinerdیوهانDream in Red (Playstation T)Armin Ezati

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واقعا Altered Carbon حیف شد. نتفلیکس توی فصل دوم گند زد بهش. داستان و دنیاش پتانسیل این رو داشت که شاهکار بشه توی ژانر Cyberpunk

    هعی…حداقل فصل اولشو میشه ریواچ کرد

    ParsaSahand.RDARKSIRENSpider-Mah04mhmmarioalish82saeedgreatAtomic Soldieralinerdmore
  • mhm گفت:

    لیست بسیار جالبی بود . ولی سریال روم در دوران امپراتوری روم نیست سریال روم تبدیل جمهوری روم به امپراتوری روم رو نشان میده . ولی خیلی سریال خوبی هست و واقعا براش زحمت کشیدند .
    سریال دد وود خیلی قشنگن توصیه میکنم وسترن دوستان حتما نگاه کنند .

  • mhm گفت:

    به نظرم اینکه بگیم روم بخاطر اقبال کم مخاطبان کنسل شد بی انصافی هست . توی راتن توموتیو هر دوتا فصلش نمره هاشون بالای هشتاد هست . و منتقدین مختلف همون موقع که سریال منتشر شد خیلی ازش تعریف کردند .
    دلیل اصلی افت سریال در چند قسمت پایانی این هست که اون اتفاقاتی که توی پنج قسمت نشان داده شد سازنده ها قصد داشتند توی دو فصل بهش بپردازن ولی متاسفانه شبکه میخواست بی‌خیال سریال بشه ولی بازم با این حال پایان بدی نداشت .

  • Communist گفت:

    بند او برادرز تکرار نشدنیه
    اونهمه هزینه ارزشش رو داشته واقعا

    Parsa
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا
گران‌ترین سریال‌های تاریخ - گیمفا