حجم نسخه PS5 بازی Gran Turismo 7 مشخص شد
مدتی پیش، حجم مورد نیاز برای دانلود و نصب نسخهی PS5 بازی Gran Turismo 7 توسط صفحهی توییتر PlayStation Game Size فاش شد.
طبق جزیئات منتشر شده از سوی منبع یاد شده، بازی ریسینگ Gran Turismo 7 در روز عرضه و بدون بهروزرسانی روز اول، ۸۹.۴۴۵ گیگابایت حجم خواهد داشت. اطلاعات مربوط به حجم بازی از طریق پایگاه اطلاعاتی پلی استیشن فاش شده و به این نکته باید توجه کنید که بعضی اوقات حجم بازی در پایگاه اطلاعاتی پلی استیشن، ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت بیشتر از نسخهی قابل بازی است. با این وجود، همیشه با چنین موضوعی روبهرو نیستیم. در حال حاضر جزئیاتی در مورد نسخهی پلی استیشن ۴ در دست نیست.
نکتهی مهم دیگر این است که پیش دانلود (Pre-Load) بازی یک هفته قبل از عرضه یعنی در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه ۲۰۲۲) در دسترس افرادی خواهد بود که بازی را پیشخرید کردهاند.
عنوان Gran Turismo 7 از رزولوشن ۴K، قابلیت HDR و تکنولوژی رهگیری پرتو در بخش گاراژ برای خلق گرافیکی واقع گرایانه بهره میبرد. در این بازی پردازش سایهها و بازتاب پرتوها به صورت واقع گرایانه انجام میگیرد و این مسئله باعث میشود که گرافیک فنی و بصری این اثر بسیار نزدیک به واقعیت باشد.
بازی Gran Turismo 7 در تاریخ ۱۳ اسفند (۴ مارچ ۲۰۲۲) برای کنسولهای پلیاستیشن ۵ و پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
BLUR کیلر سونی فنا اومد
مقایسه ی بلور با گرن توریزمو هم جدید بود. اینم برم یه جا ثبت کنم
چطور شما ها خرید زینگا که یه استودیو بازی سازی موبایلی بود توسط راکستار رو با مایکروسافت و بتسدا مقایسه میکنید ( ایکس باکس فن نیستم) حالا من نمیتونم بازی های گرن توریزمو و بلور که هر دوتاشون سبک ریسینگ هستن رو
با هم مقایسه کنم داداش؟
خدایا توبه
یعنی تو واقعا تفاوت های شبیه ساز و نیمه شبیه ساز رو با آرکید نمیدونی؟! داداش بین زمین تا آسمان تفاوتشونه
خودم قبول دارم مقایسه ام اشتباه بود
ولی بازی blur رو حتما نصب کنید که بشدت اکشن و جذابه پیشنهاد میکنم تجربه کنید
با سیستم کراکن چقدر حجمش میشه ؟
Real driving simulation
حجمش زیاده . امیدوارم نشاندهنده محتوای زیادش باشه و به مجموعه رو به اوج برگردونه . راستی کاربر ( مرد ریشدار نامرئی ) چه شرطی گذاشته بودی در صورت موفقیت این بازی ؟
امیدوارم این تقریبا ۹۰ گیگ همش محتوای درست حسابی باشه نه صرفا عدم فشرده سازی صحیح مثل خیلی از استودیو ها
یزید ؛ کراکن و ssd رو برای تو گذاشتن تا استفاده کنی 🗿
متئوس جان
مطمئن نیستم ولی ظاهرا اینطور به نظر میاد که بازیای بین نسلی که در اصل با محدودیتای نسل هشت ساخته میشن خیلی نمی تونن از کرکن استفاده بزرگی بکنن. در مورد ssd هم همینطوره تقریبا. (البته می دونم جفتش مثال نقض هم داره).
تعداد ماشینا
تعداد پیستا
همینطور تکسچر های ۴k برای هر کدوم از ماشینا
و سیستم کاستومیزیشن رو هم حساب کن
با وجود این چیزا ۹۰ گیگ ب نظرم عالیه
حجم هورایزون هم مشخص شده ۸۶ گیگه رو پلی ۵
حجم نسبتا زیادیه ولی مشخصه خیلی رو محتوای زمان عرضه و بخش های مختلف بازی مانور دادن
امیدوارم موفق باشه و سری رو به اوج خودش برگردونه
از رو حجمش محتواش رو فهمیدی؟
کالاف ۲۰۰ گیگه ولی محتوا نداره
نه قراره همینجوری بدون هیچ محتوایی بازی رو مثل نسخه پیش عرضه بکنن اون هم وقتی این همه براش تبلیغ کردن و رو بخش های مختلف بازی به همراه آنلاین بودن دائم مانور دادن !
هر چند تو که هیتری توقع بیش از این هم نمیره
قبل از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت: کال اف دیوتی میاد امسال میزنه هیلو اینفینیت رو ناکار میکنه
بعد از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت : کال اف دیوتی محتوا نداره…
یه جوری کنترل کنید خودتونو که انقد ضایع نباشه
حجم بالاست
اما با توصیفات ارزش داره
حجم خیلی بالایی داره! ولی قطعا دارای جزییات و گرافیک برگ ریزون هستش با توجه به حجمش ارزش تجربه رو بالا می بره(نظر شخصی)
سلام
ما هنوز اطلاعات دقیقی نداریم، بازیهای نسل بعد هم حداقل میتونن دو برابر نسل ۸ حجم داشتهباشند.
با این فرض حجم چندان زیادی نیست.
بهشت ریسینگ …
یکی از مشکلات نسلای قبلی کپی های متعدد آبجکتا توی بازیاست. مثلا یه چراغ شاید صدها کپی یکسان ازش وجود داشته باشه.
اصولا نباید اینطوری باشه ولی هست. در اصل باید یه دونه از اون چراغ وجود داشته باشه و هر جا که لازم بود لود بشه. ولی چون حافظه کنسولا سرعت کافی رو نداشت این کار باعث میشد مدت زیادی صرف گشتن برای پیدا کردن اون چراغ بشه و به اصطلاح bottleneck ایجاد بشه.
برای حل این مشکل، مثلا وقتی بازیکن از یه اتاق به اتاق دیگه میره، هم توی asset اتاق اول چراغ وجود داره، هم تو asset اتاق دوم. این asset ها هم معمولا به دقت روی حافظه آدرس گذاری میشن که هیچ زمانی برای گشتن و پیدا کردنشون صرف نشه.
حافظه های جدید این مشکل رو ندارن و عملیات جستجو روشون خیلی خیلی سریع تر انجام میشه و دیگه نیاز به پک کردن و کپی های متعدد نیست. در نتیجه هم اصلا مدل پیاده سازی و طراحی بازی میتونه کلا عوض بشه، هم حجم بازی کاهش پیدا کنه.
متاسفانه بازیای بین نسلی چون بر اساس حافظه نسل هشتم طراحی میشن خیلی بهبود خاصی از این نظر توشون وجود نداره.
از طرف دیگه تکنولوژی کرکن هم محدودیت مشابهی رو داره (هنوز علت دقیقش رو نفهمیدم) و بازیای بین مسلی استفاده چندان خاصی نمی کنن ازش.
پ.ن. این دو مورد البته استثنا هم دارن. مثلا Miles Morales خیلی خوب برای ps5 بهینه شد و عملا لودینگ تایم رو از بین برد. وای این کار زمان و هزینه زیادی میبره و طبیعتا خیلیا حاضر نیستن انجامش بدن.
پ. ن. احتمالا یه بخشایی از کامنتم به لحاظ تکنیکی کاملا درست نباشن. اگر اطلاعات دقیق تری دارین لطفا شما هم شیر کنین🙏.
درود بر شما.
همانطور که اشاره کردید به خاطر محدودیت های سرعت هارد درایو برای استریم دیتا بهتر توسعه دهنده مجبور بود تعداد زیادی از Assets رو کپی کنه.
ولی کراکن همه چیز نیست، کراکن بخشی از خانواده تکنولوژی Oodle که توسط شرکت RAD Games که زیر مجموعه اپیک گیمز هست توسعه داده شده، کراکن بر اساس معماری جگوار توسعه داده شده بود، در نتیجه اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هم میتوانند استفاده کنند.
پلی استیشن ۵ در حد سخت افزاری از کراکن استفاده میکنه و سونی در Dev kit پلی استیشن فایو لاینس رایگان استفاده از این تکنولوژی رو فراهم کرده، اما طبق گفته RAD tools ممکنه هر توسعه دهنده ای نتواند از الگوریتم Oodle و کراکن استفاده کنند که بر میگرده به روش اون استدیو و توسعه دهنده در سطح مهندسی فشرده سازی دیتا ها و فایل ها که کاری سخت و زمان گیر خواهد بود. در نتیجه ممکنه حتی استدیو های فرست پارتی پلی استیشن هم از این روش استفاده نکنند و از دیگر روش های فشرده سازی بهره بگیرند.
😂😂😂😂
نمیدونم با وجود بهترین بازی ریسینگ تاریخ فورزا هورایزن ۵، چه جوری میشه اینا رو بازی کرد!!؟؟😂😂😂😂
پتانسیل این رو داره که یه رقابت جانانه با به قول شما بهترین بازی ریسینگ تاریخ داشته باشه…
و اون موقعست که میشن «۲» تا از بهترین بازی های ریسینگ تاریخ که این رو من خیلی وقته که متوجه اش شدم…و شماهم اسفند ماه خودت متوجه میشی!
همونطور که با وجود لست اف آس پرافتخارترین بازی صنعت گیم و گاد آف وار بهترین بازی جهان طبق نظرسنجی چند میلیون نفری ای جی ان بازم هستند کسانی که بازی های اکس باکس رو بازی کنند 😹😹😹😹😹😹😹😹
نمیدونم با وجود پرافتخارترین بازی صنعت گیم چجوری میشه بازی های اکس باکس رو بازی کرد😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹
دلبندم فورزا هورایزن یک گیم کاملا آرکیده در حالی که گرن توریزمو حال و هوای سیمریسینگ داره، مقایسشون اصلا درست نیست