معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

ایلیا عسگری
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

در این مقاله قصد معرفی سریال‌هایی را داریم که علی رغم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فصل پایانی ناامیدکننده‌ای را رقم زده‌اند.

با وجود رقابتی که بین شبکه‌های تلویزیونی و سریال‌هایشان وجود دارد، تکمیل یک مجموعه به نحو احسنت یک امتیاز مثبت برای سازندگان محسوب می‌شود. با این حال این مجموعه‌ها گاهی در فصل پایانی خود دچار افتی غیرقابل بخشش می‌شوند.

حال در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به برخی از مجموعه‌هایی داشته باشیم که در پایان راه از مسیر خود خارج شده‌اند.

Game of Thrones

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

همین که سریال Game of Thrones از چه محبوبیتی برخوردار بود و الان انگار که از حافظه ما پاک شده باشد، خودش گویای وضعیت این مجموعه است.

این سریال بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر بوده که نه تنها بازیگران توانایی را به سینما و تلویوزیون معرفی کرد، بلکه باعث شد تا HBO به جایگاه بسیار بالایی دست پیدا کند. Game of Thrones باعث خلق فرهنگی خاص شد که طرفداران خود را پیدا کرد اما زمانی که مشخص شد راه نویسندگان این مجموعه و نویسنده اصلی این سری یعنی جرج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin) از هم جدا شده است، هواداران نسبت به کیفیت نهایی سریال مشکوک شدند.

فصل پایانی این سریال باعث ناراحتی و بی‌اعتمادی شدید طرفداران نسبت به سازندگان شد. فصل هشتمی که تنها از ۶ قسمت بهره می‌برد و جز نکاتی معدود، از هیچ ویژگی مثبتی برخوردار نبود.

اکثر رویدادهای مهم سریال که طی فصل‌های قبلی وعده داده شده بود، خیلی سریع و ضعیف اتفاق افتاد و این سوال که چه کسی بر تخت پادشاهی خواهد نشست، به مضحکانه‌ترین شیوه ممکن پاسخ داده شد. زیرا شخصیتی بر تخت نشست که یک فصل کامل غایب بود!

مسیر ناامید کننده‌ای که نویسندگان برای سریال در نظر گرفتند باعث شد تا تمامی خاطرات خوبی که طی فصل‌های قبلی رقم خورده بود، از بین برود.

How I Met Your Mother

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

سریال How I Met Your Mother در عین این که گاهی تکراری جلوه می‌کرد، اما لحظات سرگرم کننده و یاد ماندنی‌ را خلق کرد.

با این حال، سریال‌هایی که از فصول طولانی برخوردار هستند زمانی دست به ریسک خواهند زد که از فرمول موفق و خوبی بهره برده باشند، مسئله‌ای که How I Met Your Mother از آن تبعیت نکرد و با تغییر فرمول همیشگی خود باعث افت شدید سریال شد.

فصل نهم طی ۲۴ قسمت به عروسی ۳ روزه بارنی با هنرنمایی نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) و رابین با هنرنمایی کوبی اسمالدرز (Colbie Smulders) پرداخت که باعث بر هم خوردن روند How I Met Your Mother شد و شخصیت مادر این سریال را با حضور کریستین میلوتی (Cristin Miloti) در فلش بک‌ها معرفی کرد.

با این حال، این سریال توانست کمدی خود را حفظ نماید که البته لزوماً ویژگی مثبتی شمرده نمی‌شود. این سریال در حالی پایان یافت که شخصیت مادر از دنیا رفته بود، رابین و بارنی از هم جدا شده بودند و شخصیت تد با هنرنمایی جاش رادنور (Josh Radnor) به سمت رابین کشیده شد.

پایانی قابل پیش بینی که باعث شد تا طرفداران احساس کنند که وقتشان تلف شده است.

امیدواریم که با وجود تمامی اتفاقات پیش آمده، دنباله مستقل این سریال که How I Met Your Father نام دارد، از اشتباهات سریال اصلی عبرت بگیرد و بتواند پایانی مناسب را رقم بزند.

Lost

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

می‌توان سریال Lost را پدیده فرهنگی زمانه خود نام نهاد.

سریالی که طی شش فصل روایت شد و ۵ فصل نخست آن مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفت. اما این فصل ششم بود که با تغییر رویه منجر به پایانی شد که همه چیز را خراب کرد.

بخش کثیری از محبوبیت و قدرت سریال Lost در رازها و حس ناشناخته‌ای بود که جزیره و دنیای آن ارائه کرده بودند. فصل پایانی بیشتر ادای احترام به شخصیت‌های سریال بود و از رازها و افسانه‌هایی که طی فصول قبلی ساخته شده بود، فاصله گرفته شد.

مشکلی که بیشتر سریال‌ها از آن رنج می‌برند این است که به دلیل تمرکز بیش از حد روی داستان، نمی‌توانند قوس شخصیت‌های خود را در فصل پایانی تکمیل نمایند، اما سریال Lost ثابت می‌کند که برعکس آن نیز صادق است و طرح سوالات بی‌پاسخ نیز قابلیت ضربه زدن به یک مجموعه را خواهد داشت و می‌تواند باعث نارضایتی بینندگان خود شود.

Veronica Mars

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

سریال Veronica Mars که حتی در بازه‌ای توسط طرفدارانش تامین مالی شد، طی سه فصل از سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ پخش شد و فیلمی نیز در سال ۲۰۱۴ برگرفته از این مجموعه منتشر شد.

با این حال در نهایت ما شاهد فصل چهارمی از این سریال بودیم که پایان یافتن آن با موجی از انتقادات و اعتراضات منتقدین و هوادارانش روبرو شد. واکنش‌های منفی شدیدی که به سختی می‌توان فراموششان کرد.

اتفاقی که برای مجموعه Veronica Mars رخ داد ثابت می‌کند که اگر نویسندگان، خط روایی و خواسته طرفداران را فراموش کنند با چه پیامدهایی روبرو خواهند شد و این که ناهماهنگی بین عوامل اجرایی می‌تواند چه ضربه جبران ناپذیری به یک اثر تلویزیونی وارد نماید.

The 100

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

حرف‌های بسیاری برای مجموعه The 100 می‌توان به زبان آورد. سریالی که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد و در نهایت نیز در فصل پایانی خود طرفدارانش را ناامید کرد.

سریالی عملی تخیلی که دارای چرخشی دراماتیک بود که با کلیت سریال هم‌خوانی نداشت. داستان گروهی از انسان‌ها که در زمین باقی ماندند و نتوانستند نسل بشریت را ادامه دهند. سریالی که در فصل پایانی خود رفتار عجیبی از خود نشان داد.

در فصلی که حکم پایان داستان را داشت ما شاهد معرفی محتوای جدیدی بودیم که با توجه به زمان‌بندی مجموعه، دیر بود. همچنین در این فصل داستان‌هایی روایت شدند که برای سریال پیش درآمد The 100 در نظر گرفته شده بودند که در نهایت مورد توجه قرار گرفته نشد. مسئله‌ای که باعث شد برخی از داستان‌ها و افسانه‌های سریال به خاطر آن نادیده گرفته شود و به نوعی پتانسیل این مجموعه هدر رفت.

Scrubs

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

اگر محل ساخت سریال، اکثر بازیگران اصلی و نویسندگان را تغییر بدهید، دیگر چیزی از آن سریال اصلی باقی خواهد ماند؟ این بلایی بود که بر سر مجموعه Scrubs آمد!

پس از اتمام هشت فصل، سریال با فصل نهم و در غالب ۱۳ قسمت بازگشت. تنها ۲ نفر از ستارگان اصلی سریال در فصل نهم حضوری کوتاه داشتند. این مجموعه به خاطر بازیگران خوب و ارتباط قوی بین آن‌ها بود که به موفقیت رسیده بود و همه چی در فصل نهم بر باد رفت.

برای مخاطبین تعجب آور است که چگونه یک مجموعه تا این حد می‌تواند از اصل خود دور شود. چگونه Scrubs توانست این گونه ویژگی‌های بنیادی خودش را نادیده بگیرد؟ قابل درک است که یک شبکه بخواهد به هر قیمتی که شده سریال خود را ادامه دهد، اما در اکثر مواقع چنین ریسکی به جایی نخواهد رسید.

The Vampire Diaries

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

با وجود این که اکثر سریال‌های نام برده شده یک فصل ناامید کننده داشتند، The Vampire Diaries افتخار داشتن دو فصل بد را به نام خود ثبت کرده است.

سریالی که به مدت هشت فصل از شبکه CW پخش می‌شد، در فصل ششم بازیگر اصلی خود یعنی نینا دوبرو (Nina Dobrev) را از دست داد. The Vampire Diaries با این کار قهرمان اصلی خود را کنار گذاشت و هیچ وقت هم نتوانست جای خالی آن را پر کند. زیرا کلیت سریال حول نینا و ارتباطات او شکل گرفته بود.

روندی که برای شخصیت‌ها طی دو فصل آخر در نظر گرفته شده بود، عجیب و غیرمنتظره بود. با وجود این که هنوز هم اختلاف نظر بر سر سرنوشت شخصیت‌ها وجود دارد اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که غیبت دوبرو ضربه جبران ناپذیری به سریال زد و پایان بندی نیز نتواست مشکلاتی که ۲ فصل آخر زقم زده بودند را جبران کند.

Haj_HosseinMavrickDARKSIRENیوهان🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉mohsen62🤘Mohsenj74CorvoMahyarMsmDipper pines (s-n)alinerd

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alinerd گفت:

    مرسی بابت مقاله،جالب بود
    قطعا بدترین پایان مال گاته،تپه ای که با این پایان آفریدن تا ابد فراموش نمیشه….

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Haj_HosseinMavrickamiranathemaDARKSIRENیوهانPayaCastزمین 52Shougo MakishimaDream in Red (Playstation T)more
  • اتفاقا من پایان HIMYM رو خیلی دوست داشتم و از همون اول سریال آرزو میکردم تد و رابین به هم برسن
    و خوشحالم که این شکلی تموم شد
    پایان افتضاحی که به نظرم لیاقت این لیست رو داشت سریال Dexter و Dexter New Blood بود که با وجود روایت شاهکار در تمامی قسمت ها پایانش افتضاح به تمام معنا بود و گند زد به میراث دکستر…

    DARKSIREN13eautyیوهانPayaCastDeleted accountShougo MakishimaXERXESمحمد حسین کریمی
    • تازه میخواستم HIMYM رو شروع کنم
      مرسی که گند زدی تو تجربم! تازگیا یه فرهنگی بوجود اومده به اسم Spoil Alert
      شاید ۲۰ سال از پخش اون سریال گذشته باشه، ولی هنوز یه عده ندیده باشنش و این پستم در مورد چند تا سریال مختلفه
      پس حق نداشتی بیای اسپویل کنی

      DARKSIRENNeil.DruckmannیوهانPayaCastDeleted accountRyan BonesBahador
      • شما میتونستی توی پستی نیای که در مورد بدترین پایان های سریاله و اسمش روشه که اسپویل داره!!!
        بعدشم یه پایان نمیتونه توی یه سیتکام به تجربه ات گند بزنه به نظرم خودتو ازش محروم نکن

        • تو فک کنم ازونایی که میری تو خیابون ملتو زیر میگیری، بعد میگی میخواستی نیای تو خیابون!! اسمش روشه، ماشین رد میشه
          ببخشید که اومدم تو کامنتا ببینم نظر بقیه در مورد سریالایی که دیدم چیه و نمیدونستم باید همه سریالارو دیده باشم
          همین کاربر Man with No Name اومده خطر اسپویل گذاشته! یخورده ازش فرهنگ یاد بگیر

    • پایان هایمیم به هرچی که فصل آخر سریال داشت بهش میپرداخت پشت کرد
      اسپویل فصل آخر

      بیست و خرده ای قسمت به عروسی یکی بپردازی و آخرش توی چند دقیقه از هم جداشون کنی
      کلی به این بپردازی که تد از رابین دل کنده ، ولی باز آخر سریال به هم برسونیشون
      شخصیت بارنی از اواسط سریال داشت پخته میشد تو فصل آخر (درست بگم دو اپیزود آخر) شد همونی که اول سریال بود ، یعنی هرچی ما به این کاراکتر پرداختیم و رشدش دادیم هیچی الکی کشک
      هدف سریال “مادر” بود که به هدفشم پشت کرد
      یکی از بهترین نظرات درباره پایان این سریال که تو یوتیوب دیدم :
      “نماد این سریال چتر زرد بود ، نه بوق آبی”

      • Fighter گفت:

        اتفاقا پایانش بد نبود…..شما دوست دارین همه چی عادی بره جلو ….تو زندگی واقعی خیلی اتفاق ها میفته که کسی فکرش رو نمیکرد.بارنی هم در آخر بچه دار شد و از اون حالت دختر بازی فاصله گرفت …..تامام

  • سه سال گذشته و دوفصل آخر Game of Thrones جزو مزخرف ترین فصل های پایانی یک سریالن که تاحالا دیدم. یعنی توهینی که به طرفداران کردن غیرقابل بخششه. فکر کن ده سال وقت بزاری پای یه سریال، Pay off ش اینطوری باشه…

    حیف، واقعا حیف… بعید میدونم دیگه سریالی با این ژانر مثل ۴ فصل اولش ریلیز بشه…

    Haj_HosseinMavrickDARKSIRENیوهانShougo Makishimaجیم🤘Mohsenj74
  • Amir1990 گفت:

    حالا گیم آف ترونز یه عده میگن بد یه عده خوب (ازنظرخودم افتضاح) ولی خدایی لاست فصل آخرش چرت بود، اصلا کل هیجان و رمز و راز جزیره تو۳فصل اول ازفصل ۴ افول کرد و فصل آخر چرت تموم شد مزمون سریال رو بستن به چیز آبکی خوب و بد، دنیا و آخرت و برزخ

    Haj_HosseinMavrickDARKSIRENیوهانShougo Makishima
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    با بیشترشون موافقم مخصوصا لاست و گیم اف ترونز که روی هرچی پایان شُخمی رو سفید کردن 😁 ومپایر دیاریز هر چقدر ۴ فصل اولش فوق العاده بود بقیه فصل هاش ۲ زار نمی ارزید اما همین شبکه بهترین سریال خون اشامی عمرم رو درست کرده به نام اورجینالز و بهترین خون اشامی که تو فیلم و سریال شناختم بی تردید کلاوسِ 💜🖤

    Haj_HosseinDARKSIRENیوهانDream in Red (Playstation T)
  • nazli pinar گفت:

    من که همیشه یه پایان عجیب و خاص رو به پایانی تمیز و بدون ریسک ترجیح میدم
    مثلا برکینگ بد یه پایان بندی ای داشت که با سلیقه همه جور بیاد و هیچکی ناراضی نباشه ولی خب همین هم شاید برای یه سریال دیگه یه پایان قوی محسوب میشد اما برای سریال برکینگ بد که داستان چند لایه و نبوغ آمیزی داشت پایان ساده ای بود

    یوهان🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉
  • از بین این اسامی سریال لاست رو واقعا دوست داشتم. یه سریال فوق العاده که حتی اوقاتی که فرصت فیلم تماشا کردن نداشتم و می‌گفتم ‘فقط یه قسمت نگاه کنم’ طوری درگیرم می‌کرد که سه تا چهار قسمت پشت سر هم نگاه می‌کردم. با این حال فصل آخر شباهتی به پنج فصل قبل نداشت ولی خب کاریه که شده. تقابل‌های Sawyer این Jack خیلی جذاب بود خصوصا آخرینش

    یوهانMan with No NamePayaCast🤘Mohsenj74
  • 30nabhl گفت:

    ومپایر فصل ۷ با وجود نبود نینا دوبرو فصل خوب و پرهیجانی بود
    ولی فصل ۸ افتضاح بوعوضش اوریجانالز کلا عالی و خوش ساخت بود
    لگاسیز هم که کلا نبینین گند میزنه به هر چی خاطرات خوبتون از دو تا سریال قبلی
    بعد حدودا ده سال که طرفداراش بزرگتر شدن یه برنامه کودک ساختن رسما
    ———-
    آشنایی با مادر خودش عالی بود آخرشو منم دوست نداشتم. عشق است بارنی 😍
    ———
    گات من تند تند وحشیانه نگاه کردم که آخرش واسم اسپویل نشه درست و بموقع تمومش کردم ولی دیدم گند زدن به آخرش

    MavrickMohi
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند
معرفی سریال‌هایی که پایانی ناامیدکننده را رقم زدند