بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی r

در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته شده بر اساس کتاب‌های کمیک می‌پردازیم که با رده سنی بزرگسال ساخته شدند.

بر خلاف شایعاتی که مطرح شده، فیلم بتمن (The Batman) به کارگردانی مت ریوز (Matt Reeves) با رده سنی R نخواهد بود و در حقیقت، رده سنی PG-13 را بدست آورده است. با اینکه این مسئله باعث شده تا افرادی که انتظار یک فیلم تاریک و خشن از بتمن را داشتند، ناامید شوند اما باید گفت سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) نیز همین رده سنی را داشته و یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ محسوب می‌شود.

از همین رو، کسانی که به دنبال تماشای یک اثر ابرقهرمانی با رده سنی بزرگسال هستند باید به سراغ آثار گذشته بروند که با این رده سنی ساخته و اکران شده‌اند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی بزرگسال را به شما معرفی کنیم.

فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey)

فیلم پرندگان شکاری birds of prey

از لحاظ سرگرم‌کننده بودن باید گفت که فیلم پرندگان شکاری موفق شده تا به خوبی داستان را به نمایش در بیاورد. با این وجود تاکید و تمرکز فیلم روی شخصیت هارلی کوئین قرار دارد و همین باعث شده تا دیگر شخصیت‌ها نتوانند به خوبی به نمایش در بیایند؛ هر چند، هر کدام از آن‌ها لحظات خاص خود را در این فیلم بدست آورده‌اند.

مارگو رابی (Margot Robbie) به خوبی توانسته تا کنترل فیلم را در دست بگیرد و واقعا یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده از خود به جای گذاشته تا شخصیت هارلی کوئین را از جنبه‌ها و ابعاد مختلف به نمایش بگذارد. با اینکه بینندگان بیشتر مشتاق دیدن یک فیلم با همکاری این چند شخصیت بودند اما این فیلم توانسته تا زمینه‌سازی‌های لازم برای دیگر شخصیت‌ها را فراهم بیاورد.

فیلم بلید (Blade)

فیلم بلید blade

فیلم بلید یک اثر تماشایی، خونین و خشونت‌آمیز است. با اینکه ممکن است فیلم احمقانه به نظر برسد اما این فیلم به خوبی توانسته تا ریشه‎‌های احمقانه کتاب‌های کمیک را اقتباس نماید. اضافه شدن طنز تلخ و همچنین سکانس‌های اکشن خونین و خشن به این فیلم سبب شده تا این اثر سینمایی، به یک اثر جالب توجه از نظر طرفداران ژانر وحشت تبدیل شود.

فیلم کنستانتین (Constantine)

فیلم کنستانتین constantine

فیلم کنستانتین با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) به هنگام اکران خود روی پرده سینماها با نظرات متفاوتی از سوی طرفداران کتاب‌های کمیک روبه‌رو شده بود. اینکه چرا موهای شخصیت اصلی فیلم بلوند نیست و لهجه بریتانیایی ندارد، از جمله ایرادهایی بوده که طرفداران نسبت به این اقتباس گرفته بودند. البته آن زمان، اقتباس‌ از کتاب‌های کمیک متفاوت بوده‌ است.

الان که فیلم کنستانتین را مشاهده می‌کنید، می‌بینید که داستانی ترسناک است که با وجود تغییرات زیادش، تقریبا متناسب با کتاب‌های کمیک بوده است. علاوه بر این، فیلم دارای صحنه‌های ترسناک و مخوف قابل قبولی است که همین باعث شده تا رده سنی R را بدست بیاورد.

فیلم کلاغ (The Crow)

فیلم کلاغ the crow

جذابیت اغواکننده فیلم کلاغ به دلیل حس گوتیک و عبوس آن و همچنین مرگ غم‌انگیز بازیگرش یعنی برندون لی (Brandon Lee) بوده است. با این حال، در زیر تمام این موارد اندوهگین، یک اثر ابرقهرمانی عالی و اقتباسی از کتاب‌های کمیک قرار گرفته است. این اثر در سال ۱۹۹۴ میلادی روی پرده سینماها رفته است.

فیلم ددپول (Deadpool)

فیلم ددپول deadpool

فیلم ددپول سرشار از اکشن‌های زیبا و دیالوگ‌های سرگرم‌کننده است که باعث شده تا بار دیگر شخصیت وید ویلسون در دنیای سینما، جان تازه‌ای بگیرد. این فیلم توانسته تا به خوبی نیازهای طرفداران را درک نماید و آن‌ها را به نمایش در بیاورد. این اثر سینمایی به خوبی توانسته تا در مدت زمان خود، بیننده را سرگرم نگه دارد.

با این حال، نباید این مسئله را نادیده گرفت که این اثر، یک فیلم متمایز نیست و شرورهایی ضعیف و داستان انتقام‌محور نه چندان جالب توجه، جلوی تبدیل شدن این فیلم به یک اثر برجسته‌تر و منحصربه‌فردتر را گرفته اند.

فیلم ددپول ۲ (Deadpool 2)

فیلم ددپول 2 deadpool 2

فیلم ددپول ۲ دارای مقیاس نسبتا کوچک‌تری است اما باید گفت که این فیلم، بیشتر روی توسعه کاراکترها تمرکز داشته و از لحاظ احساسی نیز بسیار تاثیرگذار است. با وجود گستاخی همیشگی و معروف شخصیت وید ویلسون، باید گفت که در درون فیلم ددپول ۲، احساسات و محبت خاصی وجود دارد.

فیلم ددپول ۲ نه تنها ماجراجوی دیگری از این شخصیت را به تصویر می کشد و بیشتر به توسعه او می‌پردازد بلکه او را به عنوان یک قهرمان دوست‌داشتنی و تاثیرگذار به نمایش می‌گذارد.

فیلم درد (Dredd)

فیلم درد dredd

به شیوه‌های مختلف، فیلم درد همانند یک فیلم اکشن از دورانی ساده‌تر احساس می‌شود، دورانی که مربوط به فیلم‌هایی همچون حمله به کلانتری ۱۳ (Assault on Precinct 13) و فرار از نیویورک (Escape From New York) است. این فیلم نتوانسته تا محیط پیرامون کاراکترها را به خوبی شکل دهد.

در هر صورت، فیلم دِرِد یک اثر سینمایی در مورد توسعه کاراکتری با اکشن و خشونت بسیار زیاد است. همین باعث می‌شود تا ما به این فکر فرو رویم که چرا هیچگاه یک دنباله برای این فیلم ساخته نشده است.

فیلم جوکر (Joker)

فیلم جوکر joker

فیلم جوکر تنها یک اقتباس عالی از کتاب‌‌های کمیک به شمار نمی‌رود بلکه یک اثر سینمایی فوق‌العاده نیز محسوب می‌شود. واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) واقعا خود را وقف ایفای نقش شخصیت اصلی کرده و تاد فیلیپس (Todd Phillips) با مهارت بسیار زیادی توانسته با استفاده از منابع کمیک‌های دی‌سی، این اثر فوق‌العاده را شکل دهد. فیلم جوکر به خوبی توانسته تا طرفداران کتاب‌های کمیک و همچنین دیگر افراد را تحت تاثیر قرار بدهد.

فیلم لیگ عدالت (Justice League)

zack snyder's Justice League

فیلم لیگ عدالت ساخته زک اسنایدر (Zack Snyder)، یک اثر قابل قبول بوده که باعث شده تا سخن کارگردان فیلم و همچنین کسانی که به او باور داشتند، ثابت بشود. نسخه زک اسنایدر با رویکردی بزرگسالانه‌تر، شخصیت‌های شرور بهتر و اکشنی بهبود یافته، توانسته تا این کارگردان و اثر را رستگار نماید.

با اینکه برخی از بخش‌های اضافه شده به این نسخه چندان ضروری نبودند و حتی برخی از جلوه‌های ویژه فیلم به خوبی به نمایش در نیامدند، باید گفت که فیلم لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر لذت‌بخش‌تر از نسخه اصلی بوده است.

فیلم کیک اس (Kick-Ass)

فیلم کیک اس kick ass

فیلم کیک اس توسط افرادی ساخته شده که واقعا موضوع فیلم را می‌دانند، آن را دوست دارند و با احترام با آن رفتار می‌کنند. نتیجه نیز اثری شده که از ابتدا تا پایان قانع‌کننده و جالب توجه است. این فیلم، اثری اقتباسی است که به خوبی توانسته تا ماهیت آشوبگرانه کتاب‌های کمیک را در درون خود جای دهد. این فیلم واقعا شما را به خنده و همچنین گریه وا می‌دارد و فیلمی کاملا لذت‌بخش محسوب می‌شود.

فیلم کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service)

فیلم کینگزمن سرویس مخفی kingsman the secret service

فیلم کینگزمن: سرویس مخفی، یک فیلم جاسوسی است. این فیلم توسط کسانی ساخته شده که درک نسبتا خوبی از جیمز باند دارند. آن‌ها کاملا این ژانر را درک می‌کنند و با وجود ادای احترام به فیلم‌های این ژانر از جمله فیلم‌های جیمز باند، سعی دارند تا داستان خود را به زمینه‌ای کاملا تازه منتقل نمایند.

فیلم کینگزمن دارای رده سنی R است که آن را به شیوه‌ای متناسب بدست آورده است. دنباله این فیلم به نام کینگزمن: دایره طلایی (Kingsman: The Golden Circle) نیز با همین رده سنی ساخته شده است و ارزش تماشا کردن را دارد.

فیلم لوگان (Logan)

فیلم لوگان logan

فیلم لوگان یک اثر سینمایی سنگین و احساسی اما در عین حال، امیدبخش است که به ما یادآور می‌شود خوب است برای چیزی بهتر مبارزه کرد. فیلم لوگان واقعا یک اثر عالی برای خداحافظی با شخصیت ولورین بوده است. علاوه بر این، فیلم توانسته تا دوران حضور هیو جکمن (Hugh Jackman) در این نقش و یا حتی فیلم‌های مردان ایکس را به طرز قانع‌کننده ای پایان دهد.

فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad)

فیلم جوخه انتحار the suicide squad

جیمز گان (James Gunn) واقعا با فیلم جوخه انتحار سنگ تمام گذاشته است. این فیلم از ابتدا تا پایان یک اثر خونین و پر از هرج و مرج است که سرانجام موفق شده تا داستانی قانع‌کننده و شایسته برای گروه ضربت ایکس ارائه نماید. فیلم جوخه انتحار به طرز ماهرانه‌ای سرگرم‌کننده و شوکه‌کننده است.

فیلم وی مثل وندتا (V For Vendetta)

فیلم وی مثل وندتا v for vendetta

فیلم وی مثل وندتا واقعا یک اثر پیروزمندانه و موفق به کارگردانی جیمز مک‌تیگو (James McTeigue) و خواهران واچوفسکی (Wachowski) بوده است. این فیلم به خوبی توانسته تا پیام خود را انتقال دهد و سرعت خود را از ابتدا تا پایان به شکلی هموار حفظ کند.

فیلم وی مثل وندتا در عین زیبا بودن، از بازیگرانی بسیار عالی و با استعداد بهره گرفته است. با اینکه پیام این فیلم ممکن است چندان مورد پذیرش برخی افراد قرار نگیرد اما باید گفت که این فیلم از آن دسته آثاری است که در ذهن شما ماندگار می‌شود و شما را به فکر فرو می‌برد. بهترین فیلم‌های سیاسی، آثاری هستند که بحث‌های زیادی پس از تماشای آن شکل بگیرد و فیلم وی مثل وندتا یکی از آن‌ها است.

فیلم نگهبانان (Watchmen)

فیلم نگهبانان watchmen

فیلم نگهبانان اولین اثری ابرقهرمانی به شمار می‌رود که زک اسنایدر آن را ساخته است. زک اسنایدر به خوبی توانسته بود تا خشونت و محتوای بزرگسالانه کتاب‌های کمیک را به درون این اثر اقتباسی بیاورد. با اینکه طرفداران نظرات متفاوتی در مورد فیلم دارند و برخی بر این باور هستند که فیلم بیش از حد به کتاب‌های کمیک وفادار بوده اما در نهایت، فیلم نگهبانان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R است.


در متن بالا، به معرفی بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R پرداختیم. برخی از ابرقهرمانان و کمیک‌های آن‌ها دارای محتوایی بزرگسالانه هستند و واقعا لازم است تا این فیلم‌های اقتباسی با رده سنی R ساخته شوند تا بتوانند به خوبی داستان را به بیننده انتقال دهند. نظر شما در مورد ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی بزرگسال چیست؟

DARKSIRENآرینdamhazer.زمین 521100یوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی با رده سنی R - گیمفا