نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا

نظرات برخی سازندگان نسبت به xbox one و نسل بعدی

پریسا بارافکن
۱۶:۴۹ ۱۳۹۲/۰۲/۱۹

مراسم رونمایی کنسولهای نسل بعدی سونی و مایکروسافت تمام شد و همچنین Xbox one و اتفاقات بعد از آن یکی از پرحاشیه ترین و جنجال برانگیز ترین اتفاق های خبری امسال بود که حرف و حدیثهای بسیاری پیرامون آن زده می شد. گیمر ها و بازیبازان نظرات مختلف و ضد و نقیضی درباره ی آن داشتن که هر کدام به نوبه ی آن از آن دفاع یا آن را می کوبیدند. ولی حالا ما می خواهیم بدانیم سازنده ها یعنی آنهایی که روی این کنسولهای بازی خواهند ساخت چه نظری درباره ی این کنسول و همینطور نسل بعدی کنسولها دارند.

اینجانب گزیده ای از برخی نظرات سازنده های مختلف درباره ی کنسول xbox one  و همچنین نسل بعدی را جمع آوری  و ترجمه کرده ام که تقدیم حضور می کنم.

اریک اوزبرن-نویسنده ی ارشد و سرپرست استدیوی بانجی

من نسبت به نسل بعدی بازی های بسیار هیجان زده هستم. نه فقط به خاطر قدرت سخت افزاری کنسولها، بلکه به خاطر سرویس ها و امکانات جدیدی که مایکروسافت و سونی به مشتریانشان ارائه می دهند. وقتی  که در سال ۲۰۰۹ پروژه ی Destiny شروع شد ما بازی خود را برای نسل بعد تصور کردیم و با سونی و مایکروسافت مذاکراتی را درباره ی آن انجام دادیم. این دو شرکت پیش هم مانند آینه می باشند. هر دوی آنها با تمام جان و دل تلاش می کنند که بتوانند از رقیب پیشی بگیرند و به نظر من این خوب است چرا که باعث می شود کیفیت کنسولها و همچنین بازی هایی که برای آن عرضه خواهد شد بیشتر شود و همینطور شاهد رقابتی سازنده باشیم

دیوید گلدفارب کارگردان Payday 2

بیایید لحظه ای فکر کنیم. تبلیغات و خبرهای زیادی بیشتر از آنچه که من انتظار داشتم برای این کنسول شد. چیزهای زیادی درباره ی اتاق حال و مهم بودن تلوزیون شنیدم که به نظرم عجیب بود چرا که این یک کنسول بازی است. بعد از آن صحبتهایی زیادی مبنی بر ارتقای واسط کاربری برای راحتی کاربران نهایی شد. دیگر نیاز نبود که برای تعویض کانالها و مد ها زمان بیشتری را بایستم. بعد شنیدم برای اینکه کنسولم روشن شود باید با آن حرف بزنم که من هیچگاه این کار را نخواهم کرد. من هر روز کارهای مسخره ی زیادی می کنم که حرف زدن با کنسول بازی نمی تواند یکی از آنها باشد.

حالا درباره ی بازی ها صحبت کنیم. همه چی به نظر CG و نمایش به غیر از گیمپلی به نظر می رسید. کال آف دیوتی بهترین نمایش مراسم بود. هیچ تغییری به جز سگ در بازی دیده نمی شد. به نظر من همین سگ هم واقعاً نعمتی است برای یک همچین فرنچایز مرده ای. من هیچ چیزی درمورد حمایت از استدیوهای مستقل نشنیدم، هیچ چیزی درباره ی بازی های آنلاین استراتژیک ندیدم، هیچ چیزی درمورد راحتی سازنده ها برای انتشار بازی روی این پلتفرم ندیدم و هیچ صحبتی هم در مورد همیشه آنلاین بودن زده نشد. همچنین توضیح کمی درباره ی اینکه چرا ما گیمرها در عصر آیپد ها و آیفون ها که حتی خود کنفرانس آنها را در موبایل ها و پی سی های خود تماشا کردیم، چرا باید به عقب برگردیم و تلوزیون را جایگزین آن کنیم؟

برایان رینولدز طراح بازی Formerly zynga

من بیشتر بازی های خود را روی Xbox 360 انجام می دهم. به همین خاطر بی صبرانه اتفاقاتی را که برای نسل بعد این کنسول اتفاق می خواست بیفتد را دنبال می کردم. من نمیدانم در کنفرانس معرفی یک کنسول چرا باید تلوزیون باید مورد توجه قرار گیرد. من وقتی شنیدم که این کنسول از بازی های ۳۶۰ پشتیبانی نمی کند بسیار ناراحت شدم چرا که این بدترین خبری بود که در یک کنفرانس رونمایی می توانست زده شود من هیچ ذوق و اشتیاقی در مورد حرف زدن یا لال بودن کنسول ندارم. با تبلت خود هم می تواند با دوستم اسکایپ کنم تنها چیزی که من می خواهم همان چیزی است که به خاطرش من را بازیباز صدا می زنند.

دنیس دیاک مدیر عامل precursor games

ما از قابلیت های جدید ایکس واکس شگفت زده شده ایم و جویای صحبت کردن با مایکروسافت مایکروسافت در چگونگی در دسترس بودن Shadows of eternal  بر روی این پلتفرم هستیم.

لورنت دیتوک رئیس یوبی سافت شعبه ی آمریکای شمالی

امسال سال اوجگیری بازی های رایانه ای است. ایکس واکس قابلیت های جدیدی برای پویایی گیمپلی در مورد بازی هایی مانند واچ داگز به ما ارائه می دهد. این کنسول حتی ماورای نوآوری های سازنده ها را اندیشیده است و کاری کرده است که هر سازنده بدون نگرانی بر محدودیت های سخت افزاری هر آنچه که در ذهنش هست را در بازی پیاده سازی کند.

جاش تسویی رئیس Robomodo

من عاشق کنسولهای جدید هستم. تغریباً ۸ سال از عرضه ی ۳۶۰ گذشته است که در ذهن من نمی گنجد این کنسول چگونه توانسته این مدت دوام بیاورد. قدرت سخت افزاری بالا از چیزهایی بود که همه انتظارش را داشتند. اما چیزی که بیشتر توجه مرا جلب کرده است ایده هایی است که به واسطه ی این کنسول می شود به واقعیت تبدیل کرد. من امیدورام سونی هم به فکر چاره ای مناسب برای رقابت با این غول بزرگ باشد.

کینکت جدید واقعاً شگفت آور است. من فکر می کنم کینکت اول هم جالب بود اما همیشه اولین ها مشکلاتی با خود به همراه دارند که به مرور زمان بهتر می شوند و به نظر من هم کینکت جدید اکثر آن مشکلات را حل کرده است. من فکر می کنم این کنسول جدید مرزها را بشکند و طعم جدیدی از سرگرمی ها  را به ما بچشاند. کنترل این کنسول واقعاً بهتر شده است و بسیاری از محدودیت های ۳۶۰ برداشته شده است. ما تا زمان انتشار x1 نمی توانم صبر کنم.

تیم شفر رئیس استدیو ی Double Fine

من  چیزی جز یک جعبه ی سخنگو در کنفراس رونمایی مایکروسافت ندیدم  فکر می کنم قسمت اعظم رونمایی آنها در e3 باید باشد.

پاول مینیزوک طراح کاراکتر ارش CD Project

من فکر می کنم نسل بعد نسل نورپردازی ها و افکت های تصویریست تا نسل پلی گانها و تکسچرهای غول آسا.

ریچارد لمرچند مدیر منابع انسانی سابق ناتی داگ

یک قطعه سخت افزار، یک قطعه سخت افزار هست. مهم این است که با آن قطعه چه کار بتوانی بکنی.

ادموند کریسپ طراح مرحله Relic Games

یک میلیارد؟؟؟ به نظرم مایکروسافت فروش کل پلتفرم های بازی های رایانه ای را با فروش x1 اشتباه گرفته است.

ایلاری کوتینن بازی ساز مستقل

به نظرم در نسل بعد تعداد فروش ها ی بازی های مستقل باید افزایش یابد وگرنه این صنعت خواهد مرد.

فیل فیش سازنده ی Fez

 

اریک اوزبرن-نویسنده ی ارشد و سرپرست استدیوی بانجی

من نسبت به نسل بعدی بازی های بسیار هیجان زده هستم. نه فقط به خاطر قدرت سخت افزاری کنسولها، بلکه به خاطر سرویس ها و امکانات جدیدی که مایکروسافت و سونی به مشتریانشان ارائه می دهند. وقتی  که در سال ۲۰۰۹ پروژه ی Destiny شروع شد ما بازی خود را برای نسل بعد تصور کردیم و با سونی و مایکروسافت مذاکراتی را درباره ی آن انجام دادیم. این دو شرکت پیش هم مانند آینه می باشند. هر دوی آنها با تمام جان و دل تلاش می کنند که بتوانند از رقیب پیشی بگیرند و به نظر من این خوب است چرا که باعث می شود کیفیت کنسولها و همچنین بازی هایی که برای آن عرضه خواهد شد بیشتر شود و همینطور شاهد رقابتی سازنده باشیم

دیوید گلدفارب کارگردان Payday 2

بیایید لحظه ای فکر کنیم. تبلیغات و خبرهای زیادی بیشتر از آنچه که من انتظار داشتم برای این کنسول شد. چیزهای زیادی درباره ی اتاق حال و مهم بودن تلوزیون شنیدم که به نظرم عجیب بود چرا که این یک کنسول بازی است. بعد از آن صحبتهایی زیادی مبنی بر ارتقای واسط کاربری برای راحتی کاربران نهایی شد. دیگر نیاز نبود که برای تعویض کانالها و مد ها زمان بیشتری را بایستم. بعد شنیدم برای اینکه کنسولم روشن شود باید با آن حرف بزنم که من هیچگاه این کار را نخواهم کرد. من هر روز کارهای مسخره ی زیادی می کنم که حرف زدن با کنسول بازی نمی تواند یکی از آنها باشد.

حالا درباره ی بازی ها صحبت کنیم. همه چی به نظر CG و نمایش به غیر از گیمپلی به نظر می رسید. کال آف دیوتی بهترین نمایش مراسم بود. هیچ تغییری به جز سگ در بازی دیده نمی شد. به نظر من همین سگ هم واقعاً نعمتی است برای یک همچین فرنچایز مرده ای. من هیچ چیزی درمورد حمایت از استدیوهای مستقل نشنیدم، هیچ چیزی درباره ی بازی های آنلاین استراتژیک ندیدم، هیچ چیزی درمورد راحتی سازنده ها برای انتشار بازی روی این پلتفرم ندیدم و هیچ صحبتی هم در مورد همیشه آنلاین بودن زده نشد. همچنین توضیح کمی درباره ی اینکه چرا ما گیمرها در عصر آیپد ها و آیفون ها که حتی خود کنفرانس آنها را در موبایل ها و پی سی های خود تماشا کردیم، چرا باید به عقب برگردیم و تلوزیون را جایگزین آن کنیم؟

برایان رینولدز طراح بازی Formerly zynga

من بیشتر بازی های خود را روی Xbox 360 انجام می دهم. به همین خاطر بی صبرانه اتفاقاتی را که برای نسل بعد این کنسول اتفاق می خواست بیفتد را دنبال می کردم. من نمیدانم در کنفرانس معرفی یک کنسول چرا باید تلوزیون باید مورد توجه قرار گیرد. من وقتی شنیدم که این کنسول از بازی های ۳۶۰ پشتیبانی نمی کند بسیار ناراحت شدم چرا که این بدترین خبری بود که در یک کنفرانس رونمایی می توانست زده شود من هیچ ذوق و اشتیاقی در مورد حرف زدن یا لال بودن کنسول ندارم. با تبلت خود هم می تواند با دوستم اسکایپ کنم تنها چیزی که من می خواهم همان چیزی است که به خاطرش من را بازیباز صدا می زنند.

دنیس دیاک مدیر عامل precursor games

ما از قابلیت های جدید ایکس واکس شگفت زده شده ایم و جویای صحبت کردن با مایکروسافت مایکروسافت در چگونگی در دسترس بودن Shadows of eternal  بر روی این پلتفرم هستیم.

لورنت دیتوک رئیس یوبی سافت شعبه ی آمریکای شمالی

امسال سال اوجگیری بازی های رایانه ای است. ایکس واکس قابلیت های جدیدی برای پویایی گیمپلی در مورد بازی هایی مانند واچ داگز به ما ارائه می دهد. این کنسول حتی ماورای نوآوری های سازنده ها را اندیشیده است و کاری کرده است که هر سازنده بدون نگرانی بر محدودیت های سخت افزاری هر آنچه که در ذهنش هست را در بازی پیاده سازی کند.

ج

امسال سال اوجگیری بازی های رایانه ای است. ایکس واکس قابلیت های جدیدی برای پویایی گیمپلی در مورد بازی هایی مانند واچ داگز به ما ارائه می دهد. این کنسول حتی ماورای نوآوری های سازنده ها را اندیشیده است و کاری کرده است که هر سازنده بدون نگرانی بر محدودیت های سخت افزاری هر آنچه که در ذهنش هست را در بازی پیاده سازی کند.

جاش تسویی رئیس Robomodo

من عاشق کنسولهای جدید هستم. تغریباً ۸ سال از عرضه ی ۳۶۰ گذشته است که در ذهن من نمی گنجد این کنسول چگونه توانسته این مدت دوام بیاورد. قدرت سخت افزاری بالا از چیزهایی بود که همه انتظارش را داشتند. اما چیزی که بیشتر توجه مرا جلب کرده است ایده هایی است که به واسطه ی این کنسول می شود به واقعیت تبدیل کرد. من امیدورام سونی هم به فکر چاره ای مناسب برای رقابت با این غول بزرگ باشد.

کینکت جدید واقعاً شگفت آور است. من فکر می کنم کینکت اول هم جالب بود اما همیشه اولین ها مشکلاتی با خود به همراه دارند که به مرور زمان بهتر می شوند و به نظر من هم کینکت جدید اکثر آن مشکلات را حل کرده است. من فکر می کنم این کنسول جدید مرزها را بشکند و طعم جدیدی از سرگرمی ها  را به ما بچشاند. کنترل این کنسول واقعاً بهتر شده است و بسیاری از محدودیت های ۳۶۰ برداشته شده است. ما تا زمان انتشار x1 نمی توانم صبر کنم.

تیم شفر رئیس استدیو ی Double Fine

من  چیزی جز یک جعبه ی سخنگو در کنفراس رونمایی مایکروسافت ندیدم  فکر می کنم قسمت اعظم رونمایی آنها در e3 باید باشد.

پاول مینیزوک طراح کاراکتر ارش CD Project

من فکر می کنم نسل بعد نسل نورپردازی ها و افکت های تصویریست تا نسل پلی گانها و تکسچرهای غول آسا.

ریچارد لمرچند مدیر منابع انسانی سابق ناتی داگ

یک قطعه سخت افزار، یک قطعه سخت افزار هست. مهم این است که با آن قطعه چه کار بتوانی بکنی.

ادموند کریسپ طراح مرحله Relic Games

یک میلیارد؟؟؟ به نظرم مایکروسافت فروش کل پلتفرم های بازی های رایانه ای را با فروش x1 اشتباه گرفته است.

ایلاری کوتینن بازی ساز مستقل

به نظرم در نسل بعد تعداد فروش ها ی بازی های مستقل باید افزایش یابد وگرنه این صنعت خواهد مرد.

فیل فیش سازنده ی Fez

مایکروسافت راه خوبی برای حمایت از بازی سازان مستقل پیش گرفته است. من امیدوارم همکاری های آینده ی ما هم برای من و هم برای آنها مفید باشد

مراسم رونمایی کنسولهای نسل بعدی سونی و مایکروسافت تمام شد و همچنین Xbox one و اتفاقات بعد از آن یکی از پرحاشیه ترین و جنجال برانگیز ترین اتفاق های خبری امسال بود که حرف و حدیثهای بسیاری پیرامون آن زده می شد. گیمر ها و بازیبازان نظرات مختلف و ضد و نقیضی درباره ی آن داشتن که هر کدام به نوبه ی آن از آن دفاع یا آن را می کوبیدند. ولی حالا ما می خواهیم بدانیم سازنده ها یعنی آنهایی که روی این کنسولهای بازی خواهند ساخت چه نظری درباره ی این کنسول و همینطور نسل بعدی کنسولها دارند.

اینجانب گزیده ای از برخی نظرات سازنده های مختلف درباره ی کنسول xbox one  و همچنین نسل بعدی را جمع آوری  و ترجمه کرده ام که تقدیم حضور می کنم.

اریک اوزبرن-نویسنده ی ارشد و سرپرست استدیوی بانجی

من نسبت به نسل بعدی بازی های بسیار هیجان زده هستم. نه فقط به خاطر قدرت سخت افزاری کنسولها، بلکه به خاطر سرویس ها و امکانات جدیدی که مایکروسافت و سونی به مشتریانشان ارائه می دهند. وقتی  که در سال ۲۰۰۹ پروژه ی Destiny شروع شد ما بازی خود را برای نسل بعد تصور کردیم و با سونی و مایکروسافت مذاکراتی را درباره ی آن انجام دادیم. این دو شرکت پیش هم مانند آینه می باشند. هر دوی آنها با تمام جان و دل تلاش می کنند که بتوانند از رقیب پیشی بگیرند و به نظر من این خوب است چرا که باعث می شود کیفیت کنسولها و همچنین بازی هایی که برای آن عرضه خواهد شد بیشتر شود و همینطور شاهد رقابتی سازنده باشیم

دیوید گلدفارب کارگردان Payday 2

بیایید لحظه ای فکر کنیم. تبلیغات و خبرهای زیادی بیشتر از آنچه که من انتظار داشتم برای این کنسول شد. چیزهای زیادی درباره ی اتاق حال و مهم بودن تلوزیون شنیدم که به نظرم عجیب بود چرا که این یک کنسول بازی است. بعد از آن صحبتهایی زیادی مبنی بر ارتقای واسط کاربری برای راحتی کاربران نهایی شد. دیگر نیاز نبود که برای تعویض کانالها و مد ها زمان بیشتری را بایستم. بعد شنیدم برای اینکه کنسولم روشن شود باید با آن حرف بزنم که من هیچگاه این کار را نخواهم کرد. من هر روز کارهای مسخره ی زیادی می کنم که حرف زدن با کنسول بازی نمی تواند یکی از آنها باشد.

حالا درباره ی بازی ها صحبت کنیم. همه چی به نظر CG و نمایش به غیر از گیمپلی به نظر می رسید. کال آف دیوتی بهترین نمایش مراسم بود. هیچ تغییری به جز سگ در بازی دیده نمی شد. به نظر من همین سگ هم واقعاً نعمتی است برای یک همچین فرنچایز مرده ای. من هیچ چیزی درمورد حمایت از استدیوهای مستقل نشنیدم، هیچ چیزی درباره ی بازی های آنلاین استراتژیک ندیدم، هیچ چیزی درمورد راحتی سازنده ها برای انتشار بازی روی این پلتفرم ندیدم و هیچ صحبتی هم در مورد همیشه آنلاین بودن زده نشد. همچنین توضیح کمی درباره ی اینکه چرا ما گیمرها در عصر آیپد ها و آیفون ها که حتی خود کنفرانس آنها را در موبایل ها و پی سی های خود تماشا کردیم، چرا باید به عقب برگردیم و تلوزیون را جایگزین آن کنیم؟

برایان رینولدز طراح بازی Formerly zynga

من بیشتر بازی های خود را روی Xbox 360 انجام می دهم. به همین خاطر بی صبرانه اتفاقاتی را که برای نسل بعد این کنسول اتفاق می خواست بیفتد را دنبال می کردم. من نمیدانم در کنفرانس معرفی یک کنسول چرا باید تلوزیون باید مورد توجه قرار گیرد. من وقتی شنیدم که این کنسول از بازی های ۳۶۰ پشتیبانی نمی کند بسیار ناراحت شدم چرا که این بدترین خبری بود که در یک کنفرانس رونمایی می توانست زده شود من هیچ ذوق و اشتیاقی در مورد حرف زدن یا لال بودن کنسول ندارم. با تبلت خود هم می تواند با دوستم اسکایپ کنم تنها چیزی که من می خواهم همان چیزی است که به خاطرش من را بازیباز صدا می زنند.

دنیس دیاک مدیر عامل precursor games

ما از قابلیت های جدید ایکس واکس شگفت زده شده ایم و جویای صحبت کردن با مایکروسافت مایکروسافت در چگونگی در دسترس بودن Shadows of eternal  بر روی این پلتفرم هستیم.

لورنت دیتوک رئیس یوبی سافت شعبه ی آمریکای شمالی

امسال سال اوجگیری بازی های رایانه ای است. ایکس واکس قابلیت های جدیدی برای پویایی گیمپلی در مورد بازی هایی مانند واچ داگز به ما ارائه می دهد. این کنسول حتی ماورای نوآوری های سازنده ها را اندیشیده است و کاری کرده است که هر سازنده بدون نگرانی بر محدودیت های سخت افزاری هر آنچه که در ذهنش هست را در بازی پیاده سازی کند.

جاش تسویی رئیس Robomodo

من عاشق کنسولهای جدید هستم. تغریباً ۸ سال از عرضه ی ۳۶۰ گذشته است که در ذهن من نمی گنجد این کنسول چگونه توانسته این مدت دوام بیاورد. قدرت سخت افزاری بالا از چیزهایی بود که همه انتظارش را داشتند. اما چیزی که بیشتر توجه مرا جلب کرده است ایده هایی است که به واسطه ی این کنسول می شود به واقعیت تبدیل کرد. من امیدورام سونی هم به فکر چاره ای مناسب برای رقابت با این غول بزرگ باشد.

کینکت جدید واقعاً شگفت آور است. من فکر می کنم کینکت اول هم جالب بود اما همیشه اولین ها مشکلاتی با خود به همراه دارند که به مرور زمان بهتر می شوند و به نظر من هم کینکت جدید اکثر آن مشکلات را حل کرده است. من فکر می کنم این کنسول جدید مرزها را بشکند و طعم جدیدی از سرگرمی ها  را به ما بچشاند. کنترل این کنسول واقعاً بهتر شده است و بسیاری از محدودیت های ۳۶۰ برداشته شده است. ما تا زمان انتشار x1 نمی توانم صبر کنم.

تیم شفر رئیس استدیو ی Double Fine

من  چیزی جز یک جعبه ی سخنگو در کنفراس رونمایی مایکروسافت ندیدم  فکر می کنم قسمت اعظم رونمایی آنها در e3 باید باشد.

پاول مینیزوک طراح کاراکتر ارش CD Project

من فکر می کنم نسل بعد نسل نورپردازی ها و افکت های تصویریست تا نسل پلی گانها و تکسچرهای غول آسا.

ریچارد لمرچند مدیر منابع انسانی سابق ناتی داگ

یک قطعه سخت افزار، یک قطعه سخت افزار هست. مهم این است که با آن قطعه چه کار بتوانی بکنی.

ادموند کریسپ طراح مرحله Relic Games

یک میلیارد؟؟؟ به نظرم مایکروسافت فروش کل پلتفرم های بازی های رایانه ای را با فروش x1 اشتباه گرفته است.

ایلاری کوتینن بازی ساز مستقل

به نظرم در نسل بعد تعداد فروش ها ی بازی های مستقل باید افزایش یابد وگرنه این صنعت خواهد مرد.

فیل فیش سازنده ی Fez

مایکروسافت راه خوبی برای حمایت از بازی سازان مستقل پیش گرفته است. من امیدوارم همکاری های آینده ی ما هم برای من و هم برای آنها مفید باشد

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا
نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نظرات برخی سازندگان نسبت به  xbox one و نسل بعدی - گیمفا