بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید!

پست گیمفا
۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

شما پس از خواندن این مقاله آگاهی کاملی از بهترین بازی فکری بزرگسالان کسب می‌کنید. امروزه اغلب بزرگسالان وقت آزاد خود را با گشتن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف تلف می‌کنند. سرگرمی و تفریح بخش بزرگی از زندگی را تشکیل می‌دهد، اما گوشی‌های موبایل به‌گونه‌ای همه زمان سرگرمی افراد را دزدیده‌اند. حال شاید برایتان سؤال شود که اگر با گوشی خودمان را سرگرم نکنیم چه‌کار کنیم؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است.

امروزه بازی فکری جذاب برای بزرگسالان طراحی می‌شود که بسیار سرگرم‌کننده و مفرح هستند. ما در این مقاله انواع بازی فکری برای بزرگسالان را بررسی خواهیم کرد. بازی‌های فکری دنیای بزرگی از بازی‌های گوناگون و متنوع را شامل می‌شوند که شما با هر سلیقه و تعداد نفرات می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و با دوستان و خانواده خود بازی کنید و زمان مفیدی را بگذرانید.

بازی فکری چیست؟

شاید برای خیلی‌ها این سؤال جای تعجب داشته باشد، مگر می‌شود کسی نداند بازی فکری چیست؟ اما امروزه با کم‌رنگ‌شدن بازی‌های گروهی و رومیزی در میان افراد، بعید نیست تعداد زیادی از مردم ندانند بازی فکری چیست. بازی‌های فکری معمولاً به‌صورت بازی‌های روی میزی شناخته می‌شوند و معمولاً یک صفحه با مهره یا تاس و ورق هستند.

معروف‌ترین بازی فکری که همه حداقل یک‌بار آن را بازی کرده‌اند، بازی منچ است اما بازی‌های فکری بزرگسالان پیچیدگی بیشتری از بازی منچ دارند. از انواع بازی فکری برای بزرگسالان می‌توان به بازی‌های معمایی، استراتژیکی، تعاملی، نقش‌آفرینی، جاسوسی و جنگی اشاره کرد. اگر بخواهیم به معرفی بهترین بازی فکری بزرگسالان بپردازیم، کار سخت و دشواری پیش رو داریم؛ زیرا همه انواع بازی‌های فکری جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند.

از انواع بازی فکری برای بزرگسالان می‌توان به بازی‌های معمایی، استراتژیکی، تعاملی، نقش‌آفرینی، جاسوسی و جنگی اشاره کرد

مزایای بازی فکری برای بزرگسالان

بهترین بازی فکری بزرگسالان مزایای بسیاری دارند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازی گروهی برای مغز این است که باعث شادی و خنده می‌شود. شادی و هیجان باعث تولید هورمون اندورفین در مغز می‌شوند. این روزها جمع‌های خانوادگی کم‌رنگ شده‌اند و حتی در صورت گرد هم آمدن، هر کس در یک گوشه با گوشی موبایل خود مشغول است. بازی‌های فکری بهانه مفرحی هستند تا شما بتوانید زمانی را با خانواده به شادی سپری کنید.

بازی‌های فکری با تقویت مهارت‌های شناختی، حافظه و تفکر شما را تقویت می‌کنند؛ در نتیجه خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند. بازی‌های فکری باتوجه‌به اینکه با دقت و اندیشیدن عمیق همراه هستند و عکس‌العمل سریع و درست را می‌طلبند، باعث افزایش سرعت عکس‌العمل می‌شوند. بازی‌های فکری همچنین باعث کاهش استرس و افزایش سیستم ایمنی بدن خواهند شد.

معرفی بهترین بازی‌های فکری بزرگسالان

بهترین بازی فکری بزرگسالان انواع مختلفی دارد‌. شما می‌توانید باتوجه‌به علاقه‌ای که دارید نوع محبوب خود را انتخاب کنید‌. بازی‌های معمایی یکی از انواع بازی‌های فکری هستند که بسیار جذاب بوده و طرف‌داران بسیاری دارند. بازیکنان در این بازی‌ها مدام در حال تجزیه‌وتحلیل و کشف پاسخ معماهای مختلف هستند تا بتوانند بفهمند در پشت پرده این معماها چه خبر هست.

از دیگر بازی‌های فکری می‌توان به بازی‌های استراتژیکی اشاره کرد. این بازی‌ها داستان خاصی را دنبال نمی‌کنند و تعدادی قواعد دارند که با دانستن قوانین و دنبال‌کردن این قاعده‌ها می‌توانید رقیب خود را ببرید. بازی‌های تعاملی یکی از انواع متفاوت بازی‌های فکری هستند. در این بازی‌ها بازیکنان رقیب یکدیگر نیستند، بلکه همه در یک گروه برای پیروزی تیم تلاش می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین بازی فکری بزرگسالان می‌پردازیم.

معرفی بازی فکری جومانجی

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فکری در سطح جهان بازی فکری جومانجی است. بازی فکری جومانجی بازی بسیار مهیج و پر از غافلگیری های ناگهانی و اتفاق های غیر قابل پیش بینی. بازی جومانجی دنیایی است که شما را تعقیب می کند و تمامی اتفاقهای ناگهانی فقط با پرتاب تاس شروع می شوند.

در این بازی مهیج کروکودیل ها، تمساح ها و حیوانات دیگر ناگهان حمله کرده و بازیکن را می قاپند.

یک مهره را به عنوان مهره اختصاصی خود انتخاب کرده و قدم در این بازی مهیج و خطرناک بگذارید.

شما بایستی کارتهای ریتمیک که معماها به صورتی شعر گونه نوشته شده اند را تفسیر کنید و خود را برای بلاهای ناگهانی آماده کنید.

از تاس هشت وجهی برای نجات بازیکن قبلی استفاده کنید.ا

اگر نتوانید بازی را به پایان ببرید، جنگل برای همیشه شما را می بلعد.

این بازی فکری چومانجی مناسب برای ۲ تا ۴ بازیکن.با همراهان خود از این بازی مهیج و پر از غافلگیریهای ناگهانی لذت ببرید.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری مافیا

بازی فکری گروهی مافیا ، نبردی بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه است. گیم‌پلی بازی براساس تقابل این دو گروه خواهد بود.

گروه شهروندان و گروه مافیا. شهروندان به دنبال شناسایی افرادی هستند که در نقش مافیا بوده و افرادی که در نقش مافیا هستند نیز می‌بایست خود را شهروند جا بزنند تا شناسایی نشوند.

بازی در دو فاز انجام می‌شود. در فاز شب بازی مافیا کلاسیک، گروه مافیا یکی از شهروندان را به صورت مخفیانه به قتل می‌رساند.

در فاز روز نیز، بازیکن‌های باقی مانده باید درباره اعضای مافیا و هویت‌شان با هم حرف بزنند تا در آخر برای حذف یک مظنون که احتمال آن وجود دارد که مافیا باشد، رای بدهند.

بازی باید تا جایی ادامه یابد که شهروندان بتوانند همه مافیاها را حذف کنند و یا تعداد مافیاها و شهروندان با هم برابر شود و یا یکی از بازیکن‌ها که شخصیت‌های مستقل بازی هستند، بتواند برنده بازی شود.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری گوهرنشان

بازی فکری گوهرنشان یک بازی بسیار جذاب است که مشابه بازی خارجی پر طرف‌دار splendor است. سبک و سیاق بازی خانوادگی و دورهمی بوده و شما می‌توانید با خانواده و دوستانتان اوقات خوشی را با آن سپری کنید.

تعداد افراد لازم برای بازی ۲ تا ۴ نفر است که مدت‌زمان بازی می‌تواند در بازی‌های مختلف متفاوت باشد اما به‌طورکلی حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا بازی تمام شود. این بازی در دسته بازی‌های استراتژیک قرار می‌گیرد و شما باید تلاش کنید گوهرها را جمع کنید تا بتوانید برنده شوید. محتویات جعبه بازی گوهرنشان به شرح زیر هستند:

  • ۹۰  عدد کارت تابلو نقاشی 
  • ۱۰  کارت حامی موزه
  • ۳۵  گوهر در پنج رنگ
  • ۵  سکه طلا
  • ۱  نشانگر نفر اول
  • دفترچه راهنمای بازی
  • دفترچه تصاویر موزه
  • ۱۴  کارت افزونه افتتاح موزه
  • ۱  کارت افزونه افتتاح موزه ویژه
  • ۲۰  کارت افزونه موزه ایران کهن

بازی فکری گوهرنشان یک بازی بسیار جذاب بوده که مشابه بازی خارجی پر طرف‌دار splendor است.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری دالون

تعداد بازیکنان لازم برای انجام بازی دالون ۲ تا ۴ نفر است. بازی دالون ممکن بین ۱تا ۲۰ دقیقه طول بکشد. این بازی در دسته بازی‌های استراتژیک باقواعد ساده اما تکنیک های جذاب می باشد .

اجزای بازی یک صفحه و ۱۰ مانع و ۴ مهره است.

در این بازی مهره ها به جهت های اصلی یک خانه حرکت می کنند. همچنین در هر نوبت می توانند مانعی در زمین ایجاد نمایند.

هدف اصلی بازی دالون رساندن مهره به خانه نهایی زمین یا خانه حریف است.

معرفی بازی فکری استوژیت

بازی فکری استوژیتبه دنیای پُر رمز و راز سرزمین رؤیایی استوژیت خوش آمدید! سرزمین نقش و نگارهای سحرآمیز…در این‌جا، کارت‌هایی با تصاویری عمیق، الهام‌بخش و مسحورکننده، به طرز جذاب و شگفت‌انگیزی توانایی تفکر خلاقانه و قدرت شهود شما را می‌آزمایند.

برای موفقیت در این بازی باید از استعداد، قدرت تخیل و ذهن‌خوانی، و تجربیات پیشین خود به گونه‌ای متفاوت بهره ببرید…کلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و موسیقی را ترکیب کنید تا راز پنهان تصاویر آشکار شوند…بازی فکری استوژیتدر سال ۲۰۱۴ در انستیتو پژوهش و طراح یه و پا طراحی گردیده است.

بازی فکری استوژیت یک بازی معمایی بسیار جذاب است

معرفی بازی فکری فتح پرچم

بازی فتح پرچم یک بازی دو نفره و استراتژی محور است. در این بازی هر فرد ۴۱ مهره دارد که یکی از آنها پرچم است.

 برخی از مهره‌ها بر اساس سلسله مراتب نظامی امتیازبندی شده‌اند. تعدادی بمب، تخریب‌چی و جاسوس هم در بین مهره‌ها وجود دارد. هر طرف مهره‌هایش را در زمین خودش می‌چیند، طوری که طرف مقابل آن‌ها را نبیند. سپس مهره‌ها حرکت می‌کنند.

 پس از برخورد دو مهره به یکدیگر، مهره‌ی با درجه پایین‌تر از بازی خارج می‌شود. کسی که پرچم طرف مقابل را پیدا کند یا همه‌ی مهره‌های قابل حرکت حریف را از بازی خارج کند، برنده است.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری پایاپای

در  بازی پایاپای پر هیجان بازیکنان در نقش تاجران یک بازار شلوغ، به داد و ستد کالاهایشان با یکدیگر مشغول هستند.

بازیکنان به شکل هم‌زمان و سرعتی و با تعویض کارت‌هایشان به شکل پایاپای (کارت در برابر کارت) با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا تمام کارت‌های یک کالا را در دست خود جمع‌آوری نمایند.

بازیکنان بدون در نظرگیری نوبت و به شکل هم‌زمان کارت‌هایی از دست خود را جدا کرده و تعداد آن‌را اعلام می‌نمایند.

بازیکن، این عمل را تا زمانی‌که بازیکن دیگری حاضر به تعویض همان تعداد کارت از دست خودش با او شود، ادامه می‌دهد.

زمانی‌که یکی از بازیکنان بتواند تمام کارت‌های دست خود را از یک کالا جور کند، باید به سرعت زنگ بازی را به صدا درآورد و در این صورت برنده آن دست بازی است و امتیاز مربوط به کالای مورد نظر را دریافت می‌کند.

بازی پایاپای، یک بازی پرانرژی و بسیار هیجان انگیز و مناسب برای دورهمی و مهمانی است. در کنار روش اصلی بازی، پایاپای را می‌توان به روش پیشرفته نیز بازی کرد که با دو کارت شخصیت داروغه و امین‌التجار، جذابیت و سختی بیشتری نیز پیدا می‌کند.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری رام ودیس

رام ودیس یک بازی سرگرم کننده و جذاب  برای کودکان و بزرگسالان می‌باشد. بُرد در این بازی معادل جمع‌آوری کارت‌های امتیاز بازی شده توسط همه‌ی بازیکنان می‌باشد، به این ترتیب بازیکنان در سیر بازی شدیداً به قدرت ذهن‌خوانی و پیش‌بینی خود نیاز دارند.

 با توجه به اینکه بازیکنان برای بازی کردن کارت‌هایشان در زمان صحیح، نیاز به ذهن‌خوانی، تصمیم‌گیری سریع و پیش‌بینی حرکت حریفان خود را دارند، بنابراین این بازی بخش لوب پیشانی و قشر جلو پیشانی بازیکنان را درگیر می‌کند.

 لوب پیشانی مسئول تصمیم‌گیری، هوشمندی، افکار خلاقانه، ادراک، برنامه‌ریزی، ذهن‌خوانی و احساسات و فرآیند پردازش آنی اطلاعات می‌باشد.

 از آنجا که در این بازی بازیکنان نیاز به پیش‌بینی استراتژی حریفان خود دارند، قشر جلوپیشانی هم که مسئول فرآیند پیش‌بینی نتایج و پیامدهای آتیِ نتیجه شده از فعالیت‌های در حال انجام و حرکت به سمت یک هدف مشخص می‌باشد، در این بازی  درگیر می‌شود.

تعداد افراد لازم برای این بازی ۲تا ۶نفر می باشد .

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری اتللو

بازی اتللو در رده اول بازی های فکری دنیا است که از تعدادی مهره با دو وجه رنگی و یک صفحه بازی تشکیل شده است.

این بازی به صورت دو نفره انجام می شود.

در بازی فکری ۲ نفره بازیکنان با محاصره و تصاحب مهره های یکدیگر وارد رقابتی جدی و آموزنده می شوند و زمان خود را به نحوی خوب سپری می کنند . هم اکنون هزاران نفر در سراسر دنیا ضمن درگیر شدن در جذابتهای این بازی مشهور ، قدرت برنامه ریزی و آینده نگری خود را پرورش می دهند و استراتژی های رقابت کردن و برنده ماندن را طراحی و در عمل اجرا می کنند . شما هم با دوستان و خانواده ی خود سرگرم این بازی شوید و همزمان با اینکه هیجان ناشی از بازی اتللو را می چشید ، توان طراحی و برنامه ریزی ذهنی و عملی ساختن آن صحنه رقابت را بیاموزید .

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

معرفی بازی فکری بلاک آس ۴ نفره

بازی فکری  بلاک آس یک بازی گروهی  جذاب و مهیج برای اوقات فراغت می باشد .

هدف در بازی بلاک آس این است با دسته کم ۲۱ مهره نسبت به بقیه دوستانتان بیشتر گسترش قلمرو را داشته باشید .

این بازی ۴ نفره در دو صفحه  متفاوت انجام میشود و یک بازی استراژیک است .

رمز موفقیت در این با زی این است که بتوانید به گونه ای مهره های خود را بچینید که راه همبازی های خود را ببندید.

شروع بازی این صورت است هر بازیکن از مربع گوشه سمت راست خود شروع به چیدن میکند و بدین ترتیب تا پایان بازی ادامه میابد .

سعی کنید برای اینکه مسیرتان مسدود نشوده به سمت مرکز مهره ها را بچینید .

در حقیقت باید با سرعت عملی بالا گوشه هایی را که مناسب برای رقیبانتان است را شناسایی کنید و زود تر از آنها پر کنید.

پس بهتر است اول از قطعات بزرگتر شروع کنید .

یک نکته مهم که باید یادتان باشد این است که این ۲۱ قطعه دارای شکل های مختلفی هستند

و هنگام چیدمان باید برای موقعیت خود بهترینشان را انتخاب کنید و شما دیگر حق جابه جایی آن را ندارید.

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به جذابیت بالای بازی‌های فکری، ما در این مقاله بهترین بازی فکری بزرگسالان را معرفی کردیم. همچنین به بررسی انواع بازی فکری برای بزرگسالان پرداختیم. باتوجه‌به اینکه انواع مختلفی از بازی‌های فکری وجود دارند، همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند و شما از بازی کنار دوستان و خانواده خود نهایت لذت را خواهید برد.

اگر بخواهیم یک بازی فکری جذاب برای بزرگسالان انتخاب کنیم، این انتخاب دشوار خواهد بود؛ زیرا دنیای بازی‌های فکری بسیار بزرگ بوده و هر کدام جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

Lonesome guy

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mugiwara07 گفت:

    به به مقاله در مورد بورد گیم 🗿❤️ یکی از بهترین سرگرمی ها واسه من هست و واقعا کیف میده
    این گوهر نشان چه سمی هست ! کارتاش شبیه ۷Wonders اع
    بهترین بورد گیم هایی که تا حالا تجربه کردم 👇🏻
    d & d
    Root
    Risk
    Gloomhaven
    Betrayal at House on the Hill
    ۷Wonders
    Dead of Winter: A Crossroads
    ۷Wonders Duel
    Twilight Struggle
    Memoir ’44
    pandemic
    شرمنده یکم زیاد شد. همه بورد گیم هایی که نوشتم واقعا عالین ولی هیچی مافیا نمیشه 😁
    همچنین بورد گیم game of thrones خیلی خیلی دوست دارم تجربه کنم ولی هنوز قسمت نشده

    Sina_2081
  • خیلی بازیای خوبین واقعا سرگرم کنندست اسپلندر رو بازی کردم مافیا و پایاپای و اون بازی ای که توی عکس مقاله هست با خانواده بازی میکردیم اسمش هم یادم رفته خیلی وقت هست بازی نکردم به نظرم بهترین اش مافیا و همون بازی توی عکس مقاله هست برای دورهمی

  • دبلنا پاسور بادوک go هانافودا تخت نرد سودوکو روبیک و… این همه بازی معروف اخه مافیه ؟

بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا
بهترین بازی های فکری بزرگسالان را بشناسید! - گیمفا