۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا

۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا

چه چیزی خشم گیمرها را برافروخته می‌کند؟ پول‌پرستی؟ عدم وفاداری به المان‌های فرنچایزهای محبوب؟ عدم اعتنا به خواسته‌هایشان؟ در این مقاله به تصمیمات اشتباه کمپانی‌ها می‌پردازیم.

معمولا کمپانی‌های بزرگ بیشتر از دل گیمرها به فکر سود خودشان هستند. خب طبیعی هم هست که وقتی یک عنوان با بودجه میلیاردی روانه بازار کنید، تا حد زیادی به فکر جبران هزینه‌ها و کسب سود باشید؛ اما گاها این شرکت‌های بزرگ دچار اشتباهات جبران‌ناپذیر و بسیار بد و مضحکی می‌شوند. این کمپانی‌های بزرگ و ثروتمند بسیاری از اوقات فراموش می‌کنند که اتفاقا راه کسب سود و جبران هزینه‌ها در به دست آوردن دل گیمرها و همراهی با آن‌ها است نه قرار گرفتن در جبهه مقابلشان!

در این مقاله قصد داریم به این مقوله بپردازیم که چه تصمیماتی از جانب کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی باعث خشم بسیار گیمرها شده است. این موارد باید درس عبرتی برای بازیسازان و همین کمپانی‌های خطاکار باشد تا دیگر چنین موارد اشتباهی را تکرار نکنند. در این مقاله به ۱۰ مورد از اقدامات اشتباه این کمپانی‌‌ها می‌پردازیم که با واکنش شدید یا به اصطلاح Backlash شدید گیمرها مواجه شدند. معمولا این واکنش‌های شدید و منفی ضررهای بسیار زیادی را برای شرکت‌های بازی‌سازی دارد و استودیوها باید تا حد امکان سعی کنند این موارد برای بازی‌هایشان رخ ندهد!

۱- کنسل شدن بازی P.T

بازی pt

احتمالا صفر تا صد این مورد را خودتان بدانید. دموی بازی PT که توسط هیدئو کوجیما و با بازیگری نورمن ریداس ساخته شده بود، به صورت انحصاری در فروشگاه پلی‌استیشن قرار گرفت. به جرات می‌توانم بگویم این دموی یک ساعته یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های زندگی هر فردی می‌تواند باشد. این بازی که از آن به عنوان نسخه بعدی Silent Hills نام برده می‌شد، بسیار در دل گیمرها جا خوش کرده بود و همگی انتظار عرضه بازی نهایی را می‌کشیدند.

اما استودیو کونامی، سازنده PT، بر اثر اختلافات پیش‌آمده با هیدئو کوجیما ساخت و عرضه کامل این بازی را لغو کرد؛ ولی این پایان ماجرا نبود. کونامی در اقدامی بسیار عجیب و توهین‌آمیز، به کلی بازی PT را از فروشگاه پلی‌استیشن حدف کرد تا دیگر هیچوقت امکان دانلود این دموی رایگان وجود نداشته باشد. این اقدام خشم گیمرها را تا حد بسیار زیادی برانگیخت و در سراسر اینترنت اعتراضاتی به این اقدام عجیب کونامی انجام گرفت. سهام کونامی افت زیادی کرد و می‌توانم بگویم فروش بازی‌های دیگر این استودیو هم تحت تاثیر زیادی قرار گرفت. آخرین بازی غیرفوتبالی استودیو Konami بازی Metal Gear Survive است که خود خبر از حال و روز این شرکت بعد از رفتن کوجیما می‌دهد.

۲- افت شدید Crysis 2 نسبت به نسخه اول خود

بازی crysis

این هم یکی دیگر از جمله اقدامات پول‌پرستانه کمپانی‌های بزرگ بود که مسلما باعث واکنش شدید گیمرها و Backlash زیادی شد. همان‌طور که می‌دانید از نسخه اول بازی کرایسیس تا مدتی طولانی به عنوان یک بنچمارک برای کامپیوترها استفاده می‌شد و گرافیکی فک‌برانداز داشت. علاوه بر گرافیک، گیم‌پلی بازی در نسخه اول چندان خطی نبود و گیمرها آزاد بودند آن‌طور که می‌خواهند ماموریت‌ها را انجام دهند. درست حدس زدید، تمام این‌ها در نسخه دوم ناپدید شده بود.

نسخه دوم Crysis بازی سرگرم‌کننده و جالبی بود اما به شرط آن که نسخه اول را بازی نکرده باشید! گرافیک بازی بر پایه Directx 9 پایه‌ریزی شده بود که تکنولوژی از رده خارجی محسوب می‌شد. دلیل افت زیاد گرافیک بازی تنها یک چیز بود: طمع کرایتک و عرضه همزمان بازی روی PC و کنسول‌های نسل هفتم. قطعا اگر بازی انحصاری PC می‌ماند شاهد این حجم از انتقادات نبودیم. گیم‌پلی بازی نیز کاملا خطی شده بود و هیچ اثری از آزادی عمل نسخه اول نبود. اعتراض گیمرها باعث افت فروش این بازی شد؛ تا جایی که کرایتک به عصبانیت گیمرها اعتراف کرد و برای نسخه سوم از آن عبرت گرفت.

۳- Downgrade بازی Watch Dogs

بازی watch dogs

دموی بازی Watch Dogs در E3 2012 را به یاد دارید؟ آن حجم از جزئیات گرافیکی، نورپردازی دقیق و تکسچرهای فوق‌العاده باکیفیت را حتی در بازی‌های نسل نهم هم به ندرت می‌توان پیدا کرد. دموی مذکور هایپ بسیار زیادی را ایجاد کرد و میزان محبوبیت یوبیسافت نزدیک به اوج بود. با این حال با عرضه بازی نهایی همه آن تعریف و تمجیدها پایان یافت و جای خود را به انتقادها و اعتراضات بسیار داد.

بازی نهایی محصول بدی نبود و حتی به اعتقاد من یکی از بهترین بازی‌های یوبیسافت است که از داستانی کم‌نظیر بهره می‌برد. با این حال خیلی از افراد با من هم‌نظر نبودند و افت گرافیکی بازی Watch Dogs باعث ناراحتی و عصبانیت فراوان آن‌ها شده بود. در محصول نهایی گرافیک زیبایی را شاهد بودیم، اما هیچ شباهتی به آن دموی فوق‌العاده نداشت. نورپردازی‌های ضعیف‌تر، تکسچرهایی با کیفیت نه چندان راضی‌کننده در بعضی صحنه‌ها و … بسیار توی ذوق می‌زد. در نهایت یوبیسافت اعلام کرد از این مساله درس گرفته و سعی می‌کند از این به بعد دموهایش شباهت بیش‌تری به بازی نهایی داشته باشند!

۴-نبود حالت Multiplayer در زمان عرضه بازی No Man’s Sky

بازی no man's Sky

بازی No Man’s Sky یکی از عناوینی است که افراد بسیاری را خشمگین کرد! این بازی در زمان عرضه هم به خودی خود بازی خوبی نبود؛ چه برسد به آن که حجم بسیار زیادی از ادعا هم در پشت این بازی وجود داشت. این بازی نقاط ضعف بسیاری داشت؛ اما مهم‌ترین آن را می‌توان نبود هیچ‌گونه حالت چندنفره در بازی شمرد. سازندگان قبل از عرضه ادعا کردند شما می‌توانید در یک سیاره بزرگ جست و جو کنید و با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشید. زمانی که بازی عرضه شد، طرفداران متوجه شدند نه تنها هیچ قابلیت چندنفره‌ای در بازی وجود ندارد، بلکه اصلا امکان ندارد حتی یک بازیکن دیگر را در سیاره ببینید چه برسد به آن که با او تعامل هم داشته باشید.

گیمرها اعتراضات فراوانی را روانه سازندگان کردند و بازی تبدیل به یکی از منفورترین عناوین استیم شد. با این حال، سازندگان به دروغ خود اعتراف کرده و با عرضه آپدیت‌هایی بسیار بزرگ برای بازی، آن را تبدیل به همان عنوانی کردند که وعده‌اش را داده بودند. حالا No Man’s Sky یکی از شلوغ‌ترین و بهترین بازی‌های چندنفره است.

۵- سیاست‌های مایکروسافت در زمان معرفی Xbox One

xbox one

آن روز یک کابوس واقعی برای طرفداران ایکس‌باکس و بخش گیمینگ مایکروسافت بود. دان متریک در طی یک سخن‌رانی عجیب و سراسر اشتباه، ایکس‌باکس را در یک سراشیبی تند سقوط قرار داد! مهم‌ترین نکات حرف‌های او در مورد اتصال اجباری و همیشگی اینترنت برای دستگاه Xbox One و فعال بودن قابلیت DRM به طور اجباری برای برای این کنسول بود. فعال بودن DRM برای همه دستگاه‌ها، به معنای این است که شما باید تنها صاحب بازی خریداری شده باشید و به هیچ وجه امکان این که یک بازی را به طور اشتراکی با دوستتان بازی کنید یا حتی از یک بازی دست دوم استفاده کنید وجود ندارد و این یعنی نابودی بازی‌های فیزیکی استفاده شده و به اشتراک گذاشتن بازی‌ها چه به صورت فیزیکی و چه آنلاین!

اگر در آن موقع اخبار گیم را دنبال کرده باشید، تا حدی به یاد دارید که چه حجمی از اعتراض و خشم روانه کمپانی بزرگ مایکروسافت و Xbox شد. در نهایت مایکروسافت تسلیم گیمرها شد و قابلیت اتصال اجباری به اینترنت و DRM را در کنسول نسل هشتمی خود قرار نداد. با این حال، تاثیر حرف‌های دان متریک و واکنش به حرف‌های او چنان زیاد بود که تا مدت‌ها بعد از برکناری او هم از آن صحبت می‌شد و قطعا یکی از دلایل مهم شکست ایکس‌باکس در نسل هشتم بود.

۶- پورت PC بازی Batman: Arkham Knight

بازی batman arkham knight

بازی Batman: Arkham Knight در زمان عرضه یک فاجعه کامل بود. یک بازی پر از باگ و مشکلات گرافیکی که در قسمت‌هایی غیرقابل بازی می‌شد و مجبور بودید بارها از بازی خارج شوید تا شاید بتوانید یک قسمت ساده را بدون رخداد باگ حل کنید. این بازی یکی از بدترین پورت‌های PC در تاریخ بود و دلیلش هم مدتی بعد مشخص شد: نسخه PC این بازی توسط یک تیم ۱۲ نفره به نام Iron Galaxy که معمولا بازی‌های موبایل را روی PC و کنسول‌ها پورت می‌‌کردند بر روی کامپیوترهای شخصی پورت شده بود! با مشخص شدن این موضوع یک جهنم حول این عنوان به پا شد.

بعد از مصاحبه‌هایی که با تسترهای نسخه PC انجام شد، مشخص شد وارنر بروس (ناشر بازی) از تمام این مشکلات آگاه بوده و با آگاهی به آن‌ها اقدام به عرضه بازی کرده است. یکی از تسترها اعلام کرد دقیقا این مشکلات یک سال پیش هم در بازی وجود داشته و وارنر بروس توجهی به آن نداشته است. در واقع این ناشر با این تفکر که نسخه PC مخاطب چندانی نخواهد داشت سعی کرده کم‌ترین هزینه را برای آن انجام دهد و پورت آن را به یک تیم غیرمتخصص در این امر سپرده است. بعد از به آتش کشیده شدن صفحه استیم بازی، راک‌استدی دست‌به‌کار شد و با عرضه آپدیت‌ها و پچ‌های فراوان تقریبا تمام مشکلات بازی را برطرف کرد!

۷- پولی شدن مادها

بازی gary's Mod

شاید برایتان عجیب باشد ولی واقعا در مقطعی این امر انجام شده بود! این بار نه کمپانی‌های بزرگ بازی‌ساز که فروشگاه استیم دست به یک اقدام بسیار پول‌پرستانه و کثیف زد که اعتراضات شدیدی را در پی داشت. استیم در طی اقدامی برای بخش Workshop خود قابلیتی را به صورت اجباری فعال کرد که در آن مادها فقط با پول خریداری می‌شدند! در واقع دیگر راهی برای عرضه رایگان مادها توسط سازندگان مادها نبود و این بخش که همواره به عنوان قسمت مهمی از جامعه گیمینگ شناخته می‌شود به طور اجباری کاملا مادی و پول‌پرستانه شده بود.

این اقدام استیم اصلا واکنش‌های خوبی در پی نداشت و حتی خود مادسازان هم با آن مخالف بودند. این که مادهایی برای فروش وجود داشته باشد اصلا بد نیست و پاسخی برای زحمات سازندگان است، اما این که این مساله برای همه مادها اجباری باشد و امکان عرضه هیچ مادی به صورت رایگان وجود نداشته باشد، با ذات گیمینگ و سرگرمی در تضاد است و جامعه ویدئوگیم را کاملا مادی و به دور از سرگرمی می‌کند. خوشبختانه اعتراض گیمرها نتیجه داد و این قابلیت از فروشگاه استیم به کلی حذف شد.

۸- از کار انداختن Open IV

بازی gta v

مادسازی برای بازی‌های PC بسیار محبوب است و یکی از دلایل محبوبیت‌ بازی‌های PC همین مادهای زیاد است. یکی از بازی‌هایی که مادهایی بسیاری برای آن عرضه می‌شود، سری بازی‌های GTA است. این عناوین با توجه به جهان‌باز بودن و آزادی عمل پتانسیل زیادی برای مادسازی دارند. ابزار Open IV جهت ساخت ماد برای بازی‌های GTA ضروری است و بسیار برنامه کاملی است؛ بعد از گذشت مدتی از عرضه بازی GTA V، شرکت Take Two به راک‌استار دستور توقف نرم‌افزار Open IV را داد! دلیل: ضربه نخوردن به بخش چندنفره بازی!

واقعا این کمپانی‌های بزرگ گاهی اوقات روی اعصاب گیمرها پیاده‌روی می‌کنند. وقتی یک بازی به اندازه چندین و چند برابر بودجه‌اش فروش کرده و همواره هم در بالای جدول فروش است؛ دیگر چه کاری با یک ابزار مادسازی دارد؟ باور کنید اگر پای حرف‌های رئیس Take Two بنشینیم، خواهد گفت عرضه بخش تک‌نفره برای بازی GTA V کار بیهوده‌ای بوده و فقط بخش چندنفره مهم است! در نهایت با Backlash شدید طرفداران و حمله به صفحات مجازی GTA V و شرکت Take Two، این ابزار دوباره فعال شد.

۹- Diablo Immortals

بازی diablo immortal

در اپریل ۲۰۱۸ و بعد از گذشت شش سال از عرضه آخرین نسخه سری Diablo، همگی توقع داشتند در مراسم بلیزکان بازی Diablo 4 یا حداقل یک Spin-off مرتبط با این مجموعه معرفی شود. با این حال بلیزارد در اقدامی تعجب‌آور بازی Diablo Immortal را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد! این به مانند آب سردی برای آن همه شور و اشتیاق برای معرفی نسخه چهارم دیابلو بود که با خشم گیمرها و طرفداران بازی مواجه شد.

شاید عرضه یک نسخه از دیابلو برای گوشی‌های هوشمند کار بدی نباشد؛ مخصوصا هم که بازی رایگان است. اما نکته اینجاست که بعد از ۶ سال انتظار معرفی یک بازی موبایل به عنوان تنها بازی معرفی شده در مراسم اختصاصی بلیزارد برای دیابلو، واقعا کار اشتباهی است. احتمالا اگر بلیزارد این بازی را در کنار یک نسخه اصلی برای بازی معرفی می‌کرد با این حجم از انتقادات مواجه نمی‌شد. در نتیجه این اعتراضات بازی تا مرز کنسلی هم پیش رفت؛ اما در طی مصاحبه‌ای که چندماه قبل با سازندگان این بازی انجام شد، بازی فقط تاخیر خورده است و در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

۱۰- لوت‌باکس‌های Star Wars: Battlefront 2

بازی star wars battlefront 2

مگر می‌شود صحبت از طمع و پول‌پرستی و خشم گیمرها باشد و حرفی از EA نزنیم؟ به هیچ وجه. رتبه اول مقاله ما به یک بازی از EA تعلق دارد و در کمال تعجب، آن بازی FIFA نیست. همگی با Pay To Win بودن بخش آلتیمیت‌تیم فیفا آشنا هستیم و حرف از آن تکرار مکررات است. بازی SW:BF2 یک بازی چندنفره با گیم‌پلی بسیار لذت‌بخش و گرافیک چشم‌نواز و حتی موسیقی‌های زیبا بود که با پول‌پرستی EA جلوه زشتی به خود گرفت.

این بازی مملو بود از گرایندهای بسیار زیاد و خسته‌کننده برای جمع‌آوری امتیاز جهت باز کردن لوت‌باکس‌ها و خریداری آن‌ها! شاید باید نزدیک به ۴۰ ساعت برای باز کردن یک لوت‌باکس وقت می‌گذاشتید و در آخر هم آن‌چیزی که می‌خواستید نصیبتان نمی‌شد. Darth Wader را می‌خواهید؟ لوت‌باکس باز کنید. آن اسکین از فلان شخصیت جنگ ستارگان در آن فیلم را دوست داری؟ به لوت‌باکس سلام کن. حتی راهی برای خرید مستقیم این آیتم‌ها نبود و لوت‌باکس تنها راه شما برای بدست آوردن آن بود.

مشکل اصلی این لوت‌باکس‌ها، شانسی بودن آن‌ها بود. شما بعد از کلی Grind یا حتی خرج کردن پول واقعی برای خرید چند لوت‌باکس، باید فقط متکی به شانس می‌بودید و ممکن بود همه پول یا تلاشتان دود شود و چند آیتم به دردنخور گیرتان بیاید. بازی با خشم گیمرها و عصبانیت شدید طرفداران جنگ ستارگان مواجه شد و در نتیجه آن وضعیت لوت‌باکس‌های این بازی به کلی تغییر کرد و شبیه به Overwatch شد (فقط آیتم‌های تزئینی و نبود قابلیتی برای خرید آن‌ها با پول واقعی).

به پایان این مقاله رسیدیم. امیدوارم موارد انتخاب شده برای برانگیخته شدن خشم گیمرها ناشی از تصمیمات کمپانی‌ها برایتان جالب بوده باشد. شما چه مواردی را به این لیست اضافه می‌کنید؟ در قسمت نظرات ما را مطلع کنید.

Behzad zargaryCommunistHosseindamhazerM.MTLucciola Balladنامرئیmatrix4221489God of the game😈Sadra_gamer😈y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmajidamAssassinmahan spawnfarzaadO2Corvo🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Sami 227آرمان زرمهرmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aiden pearce گفت:

    بهترین top 10 بود که خوندم
    فوق‌العاده بود
    الان تازه فهمیدم چرا موقع اجرا کرایسیس یک افت فریم داشتم ولی موقع اجرا کرایسیس دو نه😅😂
    دان متریک هم که باید بگیم دشمن صنعت گیم یجورایی(گرچه الان میبینیم خود مایکرو هم یجورایی کارشو داره تکرار میکنه با سری
    اس) (خیلی بهتر البته!)
    کنسل شدن اسکیل باند هم میتونست توی لیست باشه
    کم اعصاب گیمرا رو خورد نکرد
    در مورد واچ داگز هم کاشکی یوبی حقیر شده یه ریمستری ازش بده با اون گرافیک
    تنها آرزوم همینه

    Behzad zargaryAtomic Soldier47Star1Haj_Hosseinمتأثر گشتهنyasiPaprikaعلیآرینmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    واقع هر ۱۰ مورد رو مخ بوده و هستن ، شماره ۱ و ۵ خیلی دیوانه کننده بود خیلی ، یعنی دان متریک چنان گندی زد که خدا رو شکر گذاشتنش کنار یک سم واقعی بود و کونامی شرکتی که شاید بشه گفت جزو ۵ شرکت محبوب همه گیمر ها بود تبدیل شده به حداقل برای من به منفور ترین شرکت و ناشر و بازبساز ، با دنیا و خاطرات گیمر ها بازی کردن گناهی نابخشودنی هست شاید یکبار رو بشه بخشید ولی بار دوم غیر ممکن هست و بار های بعد هرگز ! کونامی سر دمدار گند زدن به خاطرات گیمراست 😡
    .
    ممنون اقای رضایی مقاله جالبی بود اعصابمونو بهم ریخت ولی عالی بود 😁

    Behzad zargary47😈Sadra_gamer😈AssassinنyasiS Ghost of SpartaعلیآرینSkyrim : The Elder Scrolls VDARKSIREN
  • Amir گفت:

    عجیبه چرا عرضه فاجعه بار تاریخی غیرقابل بازی gta iv که تا الانم روی پی سی ایرادات زیادی داره گفته نشده میتونستید جای بتمن اینو بگید

    Behzad zargary47😈Sadra_gamer😈PaprikaƁayoηettaآرینSkyrim : The Elder Scrolls V
  • من که به خاطر ندارم درمورد Crysis2 انتقاد گرافیکی صورت گرفته باشد این نسخه در بین سه گانه crysis بهترین بود چه از لحاظ گیم پلی چه از لحاظ گرافیک و… در آن دوران با یک کارت گرافیک gt512mb این بازی را اجرا کردم و به هیچ وجه شاهد افت فریم یا مشکلات گرافیکی نبودم . کرایتک اشتباهات زیادی داشته است اما Crysis2 جزئی از آن ها نیست

    Behzad zargaryChiefگیمرGramy kMOHAMMAD.WAYNEsamansam snake 47آرین
  • hamidgrio گفت:

    کرایسیس ۲ از یک به نظرم خیلی بهتر بود و پیشرفت خوبی داشت

    Amir(PC & PS4)Skyrim : The Elder Scrolls V
  • فرید گفت:

    مورد ۷ و ۳ جالب بودن
    تشکر بابت مقاله خسته نباشید

    ChiefdamhazerS Ghost of Spartaآرین
  • سیاست‌های مایکروسافت که باعث خشم مارمولک شد : ۱ برداشتن wwe 2k16 از استور در صورتی که من سیزن پس خریده بودم از قبل براش . ۲- تحریم . اینکه مجبوریم دی ان اس بزنیم . ۳ . کنسل شدن خط تولید در صورتی که ps4 هنوز تولید ادامه داره . @ من نسل ۸ هر ۲ رو چندین سال تجربه کردم . این نسل کلا ps4 به صرفه تر بود . قوی تر بود . تحریم نکرد . سیستم ویدیو رکوردینگ۱ xbox که اصلا تو دیواره . ولی تو ps4 مشکلی نداشتم . باز خدا رو شکر هیلو واسه وان هم اومد هر چند ۳۰ فریم ولی از هیچ چی بهتره

    damhazer😈Sadra_gamer😈PS6.2027SettO2نyasiTin TinآرینSkyrim : The Elder Scrolls Vکاپتان استخونیmore
  • recidivist گفت:

    Crysis 2 نسبت به وارهد هم خطی تر بود ولی من با ۲ بیشتر از ۳ حال کردم‌. خیلی دوست داشتم یه ادامه‌ی درست و حسابی ببینم ولی 🤷🏻‍♂️
    بخصوص وقتی دیدم یکی از مدیرای شرکت کرایتک اون سال گفت ۶۰ درصد بازی گرافیکشه فهمیدم مشکل از کجاست.

    Watchdogs هم ای کاش بجای تغییر مسیر های افراطی روی همون حس و حال نسخه‌ی اول کار میکردن و یک بازی قابل قبول ارائه میدادن.
    الان فکر کنم روی کنسول های نسل ۹ و pc ها بتونن اون چیزی که نمایش دادن رو به راحتی اجرا کنن بعلاوه‌ی یه آپگرید برای Unity…ای کاش می شد.

    متأثر گشته47MOHAMMAD.WAYNEAiden pearcePaprika
  • alimahyari گفت:

    مقاله خوبی بود.برای من به شخصه بازی god of war 2018 خیلی عصبانیم کرد.کلا یه بازی بود که روی هم رفته ۴ تا باس فایت داشت.اگر این god of war رو با god of war 3 مقایسه کنیم چه از نظر باس فایت و چه از نظر هک اند اسلش بودن بسیار بسیار خوش ساخت،بازی god of war 4 حرفی برای گفتن نداره.امیدوارم god of war ragnarok این مشکل بسیار بزرگ کم بودن باس فایت رو جبران کنه

    sam snake 47
    • Ardalan گفت:

      انصافا داری کم لطفی میکنی!
      من هفته پیش تموم کردم بازی رو تقریبا فقط ۱۵ تا باس تو main story داشت، ۸ تا Valkyries داشت.

      XERXESDARKSIRENAmir
      • Amir گفت:

        یکدونه باس رو صدجا گذاشتن تو همون یکدونه رو چندتا حساب میکنی؟ایشون منظورش باس های مختلف و متنوع بود نه یه باس بسازن بیست جا ازش استفاده کنن

        ChiefSettArdalan
      • sam snake 47 گفت:

        به اونا میگی باس؟ کپی از دارک سولز؟! کی باس فایت های گاد اینطوری بود؟ یادت رفته نبرد با هدیس رو؟! یا نبرد حماسی تر با کرونوس؟ پرولوگ افسانه ای گاد ۳ چی؟ نبرد با خدای دریا و اون باس اسب وخرچنگ؟ نبرد با هرکولس یا فایت اخر با زئوس پدر؟! گاد ۲۰۱۸ بازی خیلی خوبی بود و فقط در شخصیت سازی کریتوس بهترین نسخه س ولی در گیمپلی اصلا نزدیک سه گانه هم نمیشه.

        Dream in Red (Playstation T)Ardalan
        • Ardalan گفت:

          من با کلیت حرفت کاملا موافقم اما به نظرم God of war 2018 با سه نسخه قبلی قابل قیاس نیست خیلی، اولا که کاملا تغییر رویه داده و تمرکزش رو موارد دیگه ای بوده که خودت بهتر از من میدونی. به نظر من God of war 2018 بیشتر بیلد آپ برای ورود به دنیای نورس بوده و باید رو داستان و شخصیت سازی بیشتر تمرکز میکرد چون دنیای بازی کلا عوض شده حالا اگه تو نسخه Ragnarok هم از نظر گیم پلی ضعیف عمل کرد باید گفت آره افت کرده، نظر من اینه

    • Ɓayoηetta گفت:

      اگر دنبال بازی اصیل و هک اند اسلش و باس فایت و گیمپلی محشر باید بایونتا و دویل می کرای دنبال کنی گاد او وار دیگه یک بازی اکشن ادونچر ماجرایی هستش توقعی ازش نداشته باش،گرچه همون قدیم هم ب عنوان یک هک اند اسلش بازی بسیار کژوالی بود با ی دکمه همه رو میچرخیدی میزدی موقع ریج و جادو ضربات دشمن روت تاثیر نداشت!کمبو جوک بود!در کل مقایسه هک اند اسلش ژاپنی با غربی هم مانند جوکه.

      نyasiAmir
  • Armin Ezati گفت:

    با سلام
    مقاله عالی بود ولی واقعا crysis 2 از نظر گیم پلی و داستان از نسخه یک خیلی بهتر بود گان پلی که کالا روان تر و لذت بخش تر شده بود استفاده nanosuit هم راحت تر و لذت بخش تر شده بود داستان هن واقعا نسبت به نسخه اول بهتر بود کلا
    تنها کمی در طراحی ماموریت ها از نظرم crysis 2 افت کرده بود چونکه نسخه اول ازادی عمل خیلی زیادی به پلیر تو انجام مراحل میداد و محیط ها هم به شدت وسیع بود
    گرافیک هم من افت چندانی ندیدم

  • Ardalan گفت:

    من به شخصه با وجود همه مشکلات watch dogs (که شامل گرافیک نمیشه اصلا) خیلی از بازیش لذت بردم تم جدی و قابل باوری داشت تا الان هم بهترین داستان این سری رو داشته به نظرم، نسخه دوم که الهام گرفته از Mr. robot بود اما به بدترین شکل و مضحکانه ترین شکل اجرا شده بود، نسخه سومم بهتر بود منتشر نمی شد.
    بزرگترین ایرادی که به یوبیسافت میشه گرفت جدا از هرچیزی شخصا برای من اینه که بعد عدم موفقیت و استقبال از یک عنوان با درصد بالایی بجای بهبود اون عنوان با پایبند بودن به دلیل اصلی شکل گیریش، هسته اصلی عنوان رو نابود میکنه و بهش آب و رنگ اضافه میکنه

    Dream in Red (Playstation T)متأثر گشتهنyasi
  • “مگر می‌شود صحبت از طمع و پول‌پرستی و خشم گیمرها باشد و حرفی از EA نزنیم؟ به هیچ وجه.”
    چقدر حق

    • adams-khersi گفت:

      من خودم از EA واقعا متنفر ام ولی استودیو ریسپاون واقعا یه چیز دیگه اس، هم تایتان فال و هم ایپکس لجند که تازه فیری تو پلی هم هست به هیچ وجه لوت باکس تو گیم پلی بازی تاثیر نداره، من الان نزدیک ۸۰۰ تا وین تو بتل رویال ایپکس دارم تازه کلا هفته ای شیش ساعت شاید وقت میذارم و براش و کلا ۱۰ دلار دو سال و نیم پیش توی سیزن ۲ دادم و ۱۰۰۰ کوین خریدم برای بتل پس، با فول کردن بتل پس هم بازی به شما ۱۳۰۰ تا کوین میده که سیزن بعدی رو میخری تازه ۳۵۰ تا هم برات اضافه میاد، کلی اسکین لجند و گان میاد و میره که خیلی هاش پول عه و یه سریش از باکس درمیاد ولی همه اش جنبه زیبایی داره و حتی یه درصد تو گیم پلی تاثیر نداره حتی هرلوم که خیلی یا ارزش عه دمیج اش با مشت خالی فرقی نداره و از این نظر استودیو ریسپاون حداقل EA رو سربلند کرده

      Skyrim : The Elder Scrolls V
  • هی پی تی هنوزم رو مخمه اگه ساخته میشد چی میشد؟
    ایده های وحشتناکی داشت !
    راستی می‌دونستی دان متریک عزیز صاحب zynga بود بعد که زد اونجا و مثل مایکروسافت آباد کرد رفت 😑 این بابا کلا تو کار آباد کردنه

    47Skyrim : The Elder Scrolls Vhalkerنمسیس ( Fury edition)متأثر گشته
  • “مگر می‌شود صحبت از طمع و پول‌پرستی و خشم گیمرها باشد و حرفی از EA نزنیم؟ به هیچ وجه. رتبه اول مقاله ما به یک بازی از EA تعلق دارد “😂👌🏻

    Skyrim : The Elder Scrolls V
  • Jin sakai گفت:

    P.T یکی از بهترین دمو هایی هستش که بازی کردم
    میتونم بگم کونامی یکی از شرکت هایی که هر گیمری بخاطر تصمیمات عجیبش ازش عصبانی هستن

    Jin sakai
  • Ryder گفت:

    بازیای یوبیسافت همیشه دانگرید رو داشتن و منکر این نیستم،اما قضیه واچ داگز فرق میکنه
    برا فهمیدنش باید به یونیتی نگاه کنیم،بزرگترین مشکل ساخت بازی توقع بالا از کنسولای نسل بعدی بود که متاسفانه کنسولا خیلی ضعیف تر از انتظار یوبی بودن
    یونیتی دانگرید نداشت نتیجش اون شد پس برا واچ داگز مجبور بودن یه دانگرید سنگین بزنن تا اوضاع رو درست کنن

    متأثر گشته47
    • ALFAR3D گفت:

      دقیقا…واچ داگز از سر اجبار دانگرید شد…چون اختلاف گرافیک نسخه پیسی با کنسول زیاد بود سر همین بازی دانگرید شد تو لول کنسول…بازی لید پلتفرمش پیسی بود ولی خب چون اختلاف گرافیکیش باعث میشد کنسولا ضعیف نشون داده بشه ناچار شدن دانگریدش کنن…

      متأثر گشته
  • من واقعا نمی‌فهمم چرا سال ۲۰۱۴ مردم با شخصیت دارک در گیمینگ حال نمی‌کردن. سر همین جریان هیچکس به عمق شخصیت پردازی ایدن پیرس پی نبرد:(

    mrAiden pearce
  • چرا به کالاف دیوتی اشاره نکردید ؟؟

    Skyrim : The Elder Scrolls V
  • mr گفت:

    یوبیسافت کارهای عجیبی میکنه.
    اگه دنبال کرده باشید واچ داگز ۱ رو میدونید ،
    که تو فایلای بازی یسری چیز ها
    مربوط به گرافیک پیدا کردن و با ماد اونارو فعال کردن
    و جالبیش اینجاست که گرافیکش دقیقا مثل تریلرش شده بود

    متأثر گشته
  • majidam گفت:

    کاملا درست عرض کردین هر ده موردی که نام بردین پر از مشکل بودن و برای من هم رخ دادن ارخام نایت که افتضاح بود اوایلش اما بعد مدتی با اپدیتهایی که داد درستش کرد . اما کار اکس باکس اصلا خوشایند نبود یعنی چه اتصال دایم به اینترنت . یوبی سافت هنوز از تریلرهایی که میده درس نگرفته و کیفیت تریلرهاش نسبت به بازیهاش چند برابر خیلی زیاد با اختلاف بهتر هستن بارها قبلا هم گفته بودم و هنوز هم یوبی داره با تریلرهاش خیلی از گیمرها را فریب میدهد گیمرهای نونهال و نوجوان

    متأثر گشتهDream in Red (Playstation T)
  • و بتمن. خون به جیگر شدم تا تنظیمات درستی براش پیدا کردم . متاسفانه من در اوایل عرضه گرفتمش و مشکلات پورت pc گریبان گیر سیستمم شده بود . گرچه که بازی خیلی گیرا بود و نمیتونستم از پشتش پاشم انقدر که هم حال و هوای بتمن بودن رو درست منتقل میکرد و ماموریت ها باحال بودن . در کل خیلی چسبید و باعث شد اون مشکلاتش قابل تحمل بشه برام

  • من واقعا به خاطر قضیه ایکس باکس وان عصبی شدم
    اخه چه سودی برای شما داشت؟
    و قطعاً اگه پی سی گیمر بودم و ۶رو میشنویدم سکته میکردم⁦👩🏽‍🦯⁦🤦🏽‍♀️⁩

    😈Sadra_gamer😈
  • Vigilante گفت:

    بعد از عرضه بازی watch dogs و ناامیدی طرفداران،عده ای از دیتا ماینرها بعد از استخراج اطلاعات بازی به یک فایل اجرایی به اسم e3 demo رسیدند که بنا به دلایلی غیرفعال شده بود ولی وقتی که دیتا ماینرها موفق به فعالسازی اون شدند تغییر واقعا چشم گیری در گرافیک فنی بازی مشاهده کردند که تا حد بسیاری بازی رو به اون چیزی که وعده داده میشد نزدیک میکرد.حدس گمان های زیادی درباره اینکه چرا این بازی با وجود اینکه به صورت پیشفرض توانایی اجرا در این سطح گرافیکی رو داره اما به این شکل عرضه شده وجود داره که به نظرم از محتمل ترین اونها این هست که با توجه به عرضه کنسولهای نسل هشتم در زمان عرضه بازی،کمپانیهای سونی و مایکروسافت برای اینکه میزان بازده گرافیکی نسخه رایانه ای بازی با نسخه کنسولی اونها موجب دلسرد شدن خریداران از تهیه کنسول برای تجربه این اثر نشه با پیشنهاد مبلغی هنگفت کاری کردند که یوبی سافت برای اینکه بتونه بازی رو پلتفرم های بیشتری عرضه کنه و اینکار باعث نشه صدای مخاطبان به خاطر تفاوت فاحش گرافیکی در بیاد دست به داون گرید بازی زد که دیدیم چه بهای بسیار سنگینی داشت که حتی موجب شد کل سیاست های یوبی سافت درباب ساخت بازی و نمایش اون تغییر کنه.امیدوارم اون تصمیم ارزشش رو داشته باشه که یکی از با پتانسیل ترین و خلاقانه ترین آثار جهان باز اینطوری زمین بخوره

    متأثر گشته
  • 47 گفت:

    واچ داگز ۱:
    نقطه شروع تموم نفرین های من بر یوبیسافت
    برخلاف حرف هاتون که《بازی داستان خوب و گیمپلی خوب و گرافیک با وجود همون دانگریدش هم بازم خوب بود》اصلا اینجور نبود و بازی سرشار از مشکلات چه فنی چه از بعد داستانی و چه از بعد گیمپلی (مخصوصا لول دیزاین) بود.
    نمره‌ای هم که در زمان بررسی این بازی بهش داده بودید ۲ برابر بیشتر از حق واقعیش هست و تعریف و تمجید بی خودی از شده بود.
    در کل یوبی سایت اگه یک ذره عقل داشت میتونست واچ داگز ۱ رو تبدیل به یک شاهکار کنه ولی واقعا ی فاجعه تحویل دید

    متأثر گشته
  • پس چرا من نسخه دوم کرایسیس رو بیشتر از نسخه اول دوس داشتم؟؟؟؟

  • Sky Walker گفت:

    میتونست کشتن جول (اونطور ک اتفاق افتاد) تو last of us 2 و بازی کردن با ابی هم جزو این لیست باشه یادمه خیلی هایپ بودم واسه لست ۲ روز اولم رفتم دادم بازی رو ریختن رو کنسول تا ی جایی بازی کردم همزمان داداشمم بازی می‌کرد بعد اینکه فهمیدم باید ۱۰ ساعت گیم پلی حرفه ای ک تو مبتدی بیشترم میشه با ابی بازی کنم دیگه ول کردم داداشم خودش بازی کرد

۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا
۱۰ تصمیم کمپانی‌های بزرگ که خشم گیمرها را برانگیخت - گیمفا