آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Full Metal Jacket تا The Devil’s Advocate

23 دی 1400 - 20:00
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Full Metal Jacket تا The Devil's Advocate

در این آخر هفته قرار است به معرفی یک اثر جنگی، یک اثر ترسناک و فراطبیعی و یک سریال کمدی زیبا بپردازیم.

جنگ، حتی در دنیای سینما نیز مو را به تن انسان سیخ می‌کند. در دنیای سینما، از همان ابتدا، آثار سینمایی جنگی، جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و اغلب اوقات نیز می‌توانستند به آثار قابل قبولی در میان بینندگان تبدیل شوند. دلیل آن نیز این بوده که مسئله جنگ، باعث خلق صحنه‌های اکشن و در عین حال، لحظاتی احساسی و تاثیرگذار می‌شود.

برخی از برترین آثار دنیای سینما در ژانر جنگی قرار گرفته‌اند و از جمله این آثار می‌توان فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) را نام برد. این فیلم بر خلاف آثار جنگی که رویدادهای تاریخی یا قهرمانان جنگی را به نمایش در می‌آورند، مسیر نقد جنگ را در پیش گرفته و به تبعات روحی و روانی آن پرداخته است.

مسائل فراطبیعی، به شیوه‌های مختلف در دنیای سینما به تصویر کشیده شده‌اند و فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil’s Advocate)، با استفاده از پس زمینه وکالت و دادگاه، به موضوعی فراطبیعی و معماگونه پرداخته است. این فیلم توانسته تا به شکلی متفاوت، شخصیت شیطان را به نمایش در بیاورد.

در ادامه مقاله این هفته، به معرفی سریال دیکینسون (Dickinson) خواهیم پرداخت، سریالی جذاب و تماشایی که در هر قسمت خود، دلیلی به شما می‌دهد تا آن را تا انتها تماشا کنید و از آن لذت ببرید. این سریال توانسته تا برداشتی متفاوت و مدرن نسبت به این دوره تاریخی ارائه کند. همراه با ما باشید.

فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)

فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)

اینکه آثار جنگی را دوست ندارید و از دیدن آن همه خشونت و خون خوش‌تان نمی‌آید، دلیلی برای ندیدن این فیلم نمی‌شود. فیلم غلاف تمام فلزی، هدفش را نقد جنگ قرار داده و باید گفت که تحت نظر کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick)، این فیلم توانسته تا به خوبی به این هدف خود دست پیدا کند.

فیلم غلاف تمام فلزی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: بخش اول آن، داستان جوخه‌ای از سربازان نیروی دریایی آمریکا را دنبال می‌کند که در کمپ آموزشی مشغول آموزش هستند. این بخش از فیلم، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی این سربازان را نشان می‌دهد. این بخش به خوبی قسمتی از جنگ را به تصویر کشیده که ممکن است توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته شود و در اکثر آثار این ژانر، به آن پرداخته نشده است.

بخش دوم فیلم غلاف تمام فلزی، داستان این جوخه از سربازان را در جنگ ویتنام به نمایش در آورده است. این بخش از فیلم، بر خلاف بخش اول آن، چهره واقعی جنگ را به تصویر کشیده و کاراکترهای خود را به درون هرج و مرج ناشی از جنگ وارد می‌کند. همانند بخش اول، در این بخش نیز کاراکترها با چالش‌های دیگری روبه‌رو می‌شوند.

فیلم غلاف تمام فلزی، شاید برجسته‌ترین فیلم استنلی کوبریک نباشد اما از جمله بهترین آثار او و همچنین تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم دارای لحظاتی تنش‌زا، ساختاری بسیار مستحکم و لحظاتی گاها طنزآمیز است. این اثر سینمایی به خوبی توانسته تا موضوعات خود را پردازش کند و به بیننده انتقال دهد.

هر کدام از بازیگران این فیلم، واقعا در نقش‌آفرینی نقش‌های خود کم نگذاشتند و توانستند به خوبی نقش‌هایشان را به نمایش بگذارند. این بازیگران هر کدام امروزه از جمله بازیگران برجسته به شمار می‌روند. در هر حال، باید گفت که بخش دوم فیلم بر خلاف بخش اول آن، نتوانسته تا هدف خود را پیدا کند.

در پایان، فیلم غلاف تمام فلزی، از جمله آثاری است که در دیدن آن نباید شک کنید. با اینکه این اثر عاری از مشکل نیست اما همچنان اثری برجسته به شمار می‌رود که شما را با بیهودگی جنگ و تبعات آن چه در پشت جبهه و چه در خط مقدم آن، آشنا خواهد کرد.

فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil’s Advocate)

فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil's Advocate)

فیلم وکیل مدافع شیطان به کارگردانی تیلور هکفورد (Taylor Hackford) است. این فیلم، در نگاه اول، یک فیلم نسبتا معمولی در مورد یک وکیل است اما هر چقدر که داستان آن بیشتر به جلو می‌رود، معماها و مسائل فراطبیعی باعث می‌شوند تا شما بیشتر درگیر داستان شوید.

در این فیلم، کیانو ریوز (Keanu Reeves)، آل پاچینو (Al Pacino) و شارلیز ترون (Charlize Theron) نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام است و داستان یک وکیل بسیار موفق را بازگو می‌کند که برای کار در یک شرکت وکالت، به شهر نیویورک نقل مکان می‌کند. با این حال، همسرش، رویدادهای بصری بسیار ترسناکی را مشاهده می‌کند و خود او آرام آرام متوجه می‌شود که مالک این شرکت، آن کسی نیست که به نظر می‌رسد.

فیلم وکیل مدافع شیطان، با اینکه با نقدهای نسبت متوسطی از سوی منتقدان روبه‌رو شده بود و اکثر منتقدان، نقش‌آفرینی آل پاچینو در این فیلم را ستایش کرده‌اند، باید گفت که سکوی پرتابی برای شارلیز ترون بوده است. این فیلم که از جمله نقش‌های ابتدایی و برجسته او به شمار می‌رود، توانسته تا این بازیگر را در مسیر موفقیت و شهرت قرار دهد.

این اثر به خوبی به بررسی کاراکترهای خود و همچنین توسعه آن‌ها می‌پردازد و سرشار از لحظات هیجان‌انگیز سوپرنچرال است. با این وجود، گاهی اوقات، داستان فیلم ارتباطش را با بیننده از دست می‌دهد و مسائل فراطبیعی باعث شده تا حس عجیبی به بیننده منتقل شود. هر چند، فیلم دارای جلوه‌های نسبتا خوبی است و یک اثر سرگرم‌کننده قابل قبول به شمار می‌رود.

در هر صورت، فیلم وکیل مدافع شیطان، اثری سرگرم‌کننده و تماشایی است که در دیدن آن نباید تعلل کرد. نقش‌آفرینی خیره‌کننده آل پاچینو حس لذت‌بخشی به بیننده می‌دهد و باید گفت که او همانند همیشه، یک نقش‌آفرینی جذاب از خود به جای گذاشته است. در نقطه مقابل، نقش‌آفرینی کیانو ریوز و شارلیز ترون نیز قابل تحسین هستند و همین باعث یک اثر جذاب و سرگرم‌کننده شده است.

سریال دیکینسون (Dickinson)

سریال دیکینسون (Dickinson)

سریال دیکینسون، سریالی کمدی است که توسط آلنا اسمیت (Alena Smith) خلق شده است و روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه شده است. این سریال در مورد شاعر امیلی دیکینسون است. در سریال دیکینسون، هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) نقش اصلی را به نمایش در آورده است.

این سریال کمدی، دوره تاریخی و زندگی امیلی دیکینسون را به تصویر می‌کشد اما برای این کار، از یک درون مایه و حسی مدرن بهره می‌برد. سریال دیکینسون، بیننده‌ها را به دنیای امیلی می‌برد و به مسائلی همچون خانواده، جنسیت و محدودیت‌های اجتماعی می‌پردازد. این سریال را می‌توان داستان به بلوغ رسیدن امیلی دیکینسون دانست.

اولین فصل از سریال دیکینسون، در سال 2019 میلادی پخش شده است. فصل اول سریال، الهام‌بخش و جسورانه است و هیچ واهمه‌ای از ترکیب جنبه‌های مدرن در درون داستان تاریخی خود ندارد. فصل دوم سریال نیز همین روند را ادامه داده است. همانند فصل دوم، فصل سوم سریال نیز در سال 2021 میلادی عرضه شد و داستان امیلی دیکینسون را پایان داد.

سریال دیکینسون، با داستان‌سرایی هوشمندانه خود و همچنین نقش‌آفرینی عالی و تماشایی هیلی استاینفلد، یک سریال بسیار عالی است که دیدن آن، هر کسی را شاد خواهد کرد. تماشای سریال لذت و دلخوشی شیرینی در شما ایجاد خواهد کرد که تا مدتی، در درون ذهن شما ماندگار خواهد شد. اگر به دنبال یک سریال کمدی و سرشار از لذت‌های کوچک و بزرگ هستید، پس نباید در دیدن سریال دیکینسون شک کنید.


در این مقاله، به معرفی یک اثر جنگی و درام پرداختیم که ساخته یکی از برجسته‌ترین کارگردانان تاریخ سینما است. در ادامه، فیلمی را به شما معرفی کردیم که آل پاچینو در آن نقش‌آفرینی کرده است. در پایان، سریال جذاب دیکینسون را معرفی کردیم که سریالی جذاب و تماشایی است که تنها سه فصل دارد و از تماشای آن لذت خواهید برد. از دیدن کدام یک از آثار بالا لذت بردید؟

vergil2maxکسری نراقیMahyarMsmآرینSami 227Sina_2081Kurosیوحان

مطالب مرتبط



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nathan گفت:

    دوستان سلام
    خب این هفته در حال تجربه چه عنوانی بودید و تا حالا چه نمره ای بهش میدید
    خودم :
    10 : Uncharted 4 A Thief’s End
    Assassin’s creed Odyssey : 8.5

    علیآرینیوحان
  • Soso22 گفت:

    بازم کوبریک
    قبلا هم بهتون گفتم
    کوبریک فیلم ساز ماشینه که با کار های ماشینی چهار چوب های کلاسیک سینما رو از بین برد

    آرینSamadmarioیوحان
  • دوتا از غیرانسانی ترین و کثیف ترین فیلم فیلمهای تاریخ سینما
    یکی روایتگر میلیتاریسم آمریکایی و حمایت از بلاهایی که سر ویتنام آورد
    دیگری هم که کلا آفساید تشریف داره
    دوستان اصلا سینما می‌بینید ؟ منظورم هالیوود نیستا سینماست .
    اگر هم هالیوود باشه منظورم هالیوود کلاسیکه
    غلاف تمام فلزی جزو مجموعه فیلمهاییه که کوبریک داره جیب تهیه کننده ، تکنیک های مثلا ناب خودش و تجهیزات فیلمبرداری رو به رخ میکشه . به ویتنامی ها نگاهی واقعا غیر انسانی داره و به طرز وحشتناکی ضد جنگ نیست !
    به جای این فیلم برید راه های افتخار همین کارگردان رو ببینید اون شاهکاره ولی این ….
    دومی هم به نفعتونه نبینید . مزخرفه

    SamadmarioAmir NaderiMilad8techAmirآرینیوحان
    • reza_tport گفت:

      هفته پیش برای بار صدم نشستم اپارتمان رو باز نگاه کردم
      تو طول تاریخ همه سر هم بلا اوردن و بدبخت کردن ملتو حالا یکی دیدگاه متفاوت داره دلیل نمیشه درست یا غلط باشه صرفا یه دیدگاه هستش شما هم میتونی دیدگاهتو به صورت کتاب یا فیلم یا بازی و … نشون بدی و اگه زیبا بیانش کنی مردم بهت احترام میذارن

      آرین
      • آرین گفت:

        سلام
        نه پایین گفتم، این حرف درست نیست، قرار نیست غلط بگیم و بگیم نظره.
        درست بگو و بگو نظره.
        نمی‌دونی درست و غلط چیه؟ سکوت کن! بیاموز، بعد بگو.
        حرف واقعی، شخصی و فکر شده، عزیز و مهم هست، نظر اینه.
        نظر از شکم نمیاد، از عقل و قلب میاد.

        reza_tport
      • بیلی وایلدر باستر کیتون لورل هاردی همینو برو . البته هاکس و هیچکاک که بماند . در تایید حرف شما باید گفت جان فورد مردی بود که به آمریکای واقعا جهان خوار در سینما هویت بخشید و من همیشه تحسینش میکنم . نه به خاطر اینکه آمریکای سینمایی رو ساخت بلکه به خاطر اینکه نشون داد سینما مدیوم قدرتمند ملت هاست . ولی این دو فیلم غیر انسانی هستن . محتوای غیر انسانی نباید ساخته بشه . نباید دیده بشه . راه های افتخار کوبریک یکی از زیباترین هاست چون ضد جنگه ولی این یکی توجیه گر یک جنگ ناعادلانه است

        آرینreza_tport
    • hamidgrio گفت:

      میدونی نکته جالب چیه؟ اینه که خودت این فیلمارو دیدی و داری نظرتو میگی. شاید نظر بقیه متفاوت باشه و با دید متفاوتی ببینن و اولویت هاشون متفاوت باشه

      آرین
    • آرین گفت:

      سلام
      غلاف تمام فلزی، ضدویتنام هست.
      صحنه مرگ دختر شاهد این موضوع هست.
      کاراکتر نقش اصلیش هم که یا ساکته یا طنز و لطیفه می‌گه و شوخی می‌کنه.
      اصولا فیلم با ویتنام نیست، با جبهه مظلوم هم که نیست، با آمریکا ست تا حدی ولی یکم هم سیخونک می‌زند.

      • نیمه اولا نقد جالبی بر میلیتاریسم آمریکایی است ولی مخاطب رو برای پیام کثیف فیلم آماده میکنه

        آرین
        • آرین گفت:

          سلام
          الآن دوباره به چیزی می‌گیم محکوم می‌شیم به کپی از حرف یکی.
          ولی عملا اون نیمه اول رو تو نیمه دوم، “پس می‌گیره.”
          در نهایت می‌گه چه خوب کردیم که کردیم!

          • کی اینو گفته ؟ کجاس کپیه ؟

            آرین
            • آرین گفت:

              سلام
              شوخی می‌کنیم بابا، مسئله اهمیت‌‌داری نیست.
              فیلم‌ها بعضی وقت‌ها کاری که می‌کنند رو “پس می‌گیرن.”
              مثلا تو فیلم فروشنده، عماد یه چک می‌زنه ولی برآیند فیلم میاد این چک رو پس می‌گیره.
              انگار ظاهری می‌زنه، الکی یه، دراماتیک نیست!
              اینم بنظرم اولش میاد یه فرمانده عصبی و سخت‌گیر رو نشون می‌ده.
              یکم هم دل ما به حال سربازها می‌سوزه.
              ولی عملا در آینده این رفتار و تربیت رو توجیه می‌کنه، می‌گه اینا لازمه، سرباز کلا باید تو جنگ باشه و هر چیز دیگه‌ای که داره از ذهن و هستی‌اش پاک کنه.
              حالا من زیاد وارد نیستم، باز شما بهتر می‌دونید.

    • Amir گفت:

      اولی رو ندیدم اما اتفاقا همین دومی یکی از بهتریناس
      میشه اینقدر افراطی نظر ندی؟ لازم نیست برای کسی تصمیم بگیری چی ببینه چی نبینه

      • چون دیدن پیام فیلم راحت نیست . عزیز آمریکا صد و اندی ساله داره فیلم میسازه . فیلم مغرضانه است . ضد مسیحیت در دل مسیحیت . کافی ده ساعت بشینیم و درباره نفرت انگیز بودن شیطان صحبت کنیم و آخرش یک ” ولی » بذاریم کل حرف ها زیر سوال می‌ره .

    • ericwme7 گفت:

      فیلم چجوری داره حمایت میکنه از بلاهایی که سر ویتنام اومد؟
      شما که خیلی”سینما” بلدی میشه مارو هم روشن کنی

      آرین
  • hamidgrio گفت:

    فیلم های بسیار جذابی معرفی کردید به دوستانی که ندیدن شدیدا توصیه میکنم

    آرینیوحان
  • Armin Ezati گفت:

    Full Metal Jacket فیلم واقعا خوبیه حتما ببینیدش

    آرینیوحان
  • reza_tport گفت:

    این سریال دیکینسون چطوریه ؟ کسی دیده ؟
    هنرپیشش که خوبه حالا داستانشو نمیدونم

    آرین
  • Ninja theorey گفت:

    البته فیلم راه های افتخار که دوستمون گفت حتما دوبله ببینید چون دوبله این فیلم شاهکار هنر دوبله ایران هست.
    صحنه اعدام تو این فیلم خیلی واقعی کار شده

    آرین
  • من تعجبم از اینکه چطور یه نفر میتونه شیطان رو بهتر از خودش به نمایش بذاره …..
    فیلم وکیل مدافع شیطان رو حتما بدون دوبله (بدون دوبله) ببینین …
    بهتون قول میدم ۱۰ دقیقه آخر فیلم تمام موهای بدنتون سیخ باشن …
    آلپاچینو به قدری قشنگ بازی کرده صحنه آخر رو، به خدا میگم شاید بیست دفعه پشت سر هم صحنه رو برگردوندم از دوباره دیدم ….

    آرین
  • آرین گفت:

    سلام
    “غلاف تمام فلزی” بر اساس ادعای کارگردانش، بهترین فیلم جنگ ویتنام هست.
    اما در فیلم ویتنامی نیست!
    باز در فیلم “اینک آخرالزمان”، اثر “فرانسیس فورد کاپولا” اون مختصات و جغرافیا وجود دارد.
    نیمه اول فیلم راجب سربازان آمریکایی ست.
    نیمه دوم هم باز راجب سربازان آمریکایی ست!
    فیلم بیشتر راجب اینها ست.
    منتها نیمه اول در پادگان و دوران سربازی و آموزش.
    نیمه دوم در ویتنام.
    اثر ضدجنگی نیست.
    بیشتر در جنگ حیران است! سرگردان است.
    به ویتنامی‌ها به چشم انسان نگاه نمی‌کند، بیشتر دشمن اند، دشمنانی بدور از انسانیت.
    صحنه‌ای وجود دارد در فیلم، مرگ یک دختر ویتنامی.
    که مثلا سرباز هم هست ولی سنش خیلی کم است.
    فکر کنم چند تا سرباز هم می‌کشد، تک‌تیرانداز است!
    نگاه دوربین به این دختر خانم، از بالا، های‌انگل و با زاویه بسته است.
    این دختر خانم این وسط داره آروم‌آروم جان می‌ده،
    سربازها هم اون وسط همینطور حرف می‌زنند.
    هیچ علاقه یا دلسوزی‌های نسبت به دخترک وجود ندارد.
    صحنه بیشتر چندش است!
    شما جای دلسوزی، بیشتر می‌خواید هر چه زودتر این صحنه تمام شود!
    با این صحنه بنظر میاد فیلم داره می‌گه، سرباز آمریکایی! نگاه نکن که دشمنت دختر 14 ساله ست.
    اینا دورغه،
    اون‌ شیطان!
    این نامرد همرزم تو رو کشته.
    پس بکشش!
    دفاع کن! (از چی؟ بابا تو مهاجمی!)
    و اصلا به دلت بد راه نده!
    و نلرز!
    ادامه بده و با همراه شو،
    این جنگ رو تمام کن و در صورت نیاز، در جنگ‌های بعدی هم باش!
    در کل بنظرم کاملا سوءتعبیر شده و کج‌فهمی فیلم.

    ali game is love
    • آرین گفت:

      دوربین دختر رو از بالا، های‌انگل (کج از بالا، از بالا به پایین، نمای خفت، نمای بدبختی، نمای شکست، تحقیر و باخت) گرفته.
      سربازان رو ولی، از پایین و لوانگل (برعکس های‌انگل، کج از پایین، از پایین به بالا، نمای قهرمان، نمای قدرت، نمای پیروزی و افتخار)
      حین بین دختر و سربازها جابجا می‌شه.
      یه لحظه جون دادن دختر،
      دیالوگ سرباز A
      دوباره جون دادن دختر،
      دیالوگ سرباز B
      باز جون دادن دختر، نفس‌نفس زدن،
      دیالوگ سرباز C
      همینطور چندین و چند دقیقه ادامه و باز هم ادامه!
      نامرد چطوری می‌تونی به این صحنه ادامه بدی؟

      • ericwme7 گفت:

        کل هدف فیلم نشون دادن این تغییر انسان به ماشین‌های جنگ و تبدیل به ابزار برای کشتنه،فیلم قرار نیست انسانیت رو نشون بده بلکه برعکس سعی میکنه از بین رفتن انسانیت رو نشون بده. از پلان اول که موهاشون رو دارن میزنن تا آخر این تغییر وجود داره.
        درمورد اون سکانس دختره هم، درسته های‌انگله(راستش به نظر من بیشتر شبیه آی‌لول می‌مونه و اون حس های‌انگل درش نیست) اما اون کچ لایت داخل چشمش اون حس ترحم و معصومیت رو ایجاد می‌کنه.
        درکل اگر فیلم ویتنامی هارو بد نشون می‌ده، ده برابر اون آمریکایی هارو بدتر نشون می‌ده.

        آرین
        • آرین گفت:

          سلام
          نه، نه، نه، نه!
          چرا اصلا نیازه انسانیت از بین می‌ره؟
          اگر اینطوری به که اصلا این تغغیر در نمیاد.
          مثل تغییر کاراکتر اصلی درخشش.
          اما اصلا هدف فیلم این نیست.
          اینا چی دیدن که انسانیتشون بره؟
          مرگ دوستشان؟ کدوم دوست؟
          مرگ دختر؟
          اینا تو زندگی روزمره ما هم هست، چیزی نیست اینا.
          اصلا خود پدیده جنگ درنمیاد.
          سرباز آمریکایی فقط سرباز نشون می‌ده، دختر رو بد، با این نگاه که این سرباز هر طور شده باید با این دختر بجنگه.
          و در آخر این وظیفه سرباز هست و هیچ چیز بدی هم نیست.

    • Armin Ezati گفت:

      سلام
      فیلم بدی نیست کلا نیمه اول فیلم واقعا خوبه ولی نیمه دوم از نظرم به شدت کسل کننده میشه فیلم اما من کلا از فیلم خوشم اومد و ار نظرم ارزش یک بار دیدن رو داره
      نسبت به دیگر آثار کوبریک ضعیف تر عمل میکنه

      آرین
      • آرین گفت:

        سلام
        آثار کوبریک کلا در شخصیت‌پردازی و ساخت کاراکتر، خصوصا کاراکتر اصلی، ضعیف عمل می‌کنند.
        “غلاف تمام فلزی”
        “درخشش”
        “پرتقال کوکی”
        “اودیسه فضایی”
        شخصیت اصلی تو “اودیسه (آدیسی)” کاملا گنگ و سرگردانه، انگار خود مخاطبه که نمی‌دونه چی به چیه.
        تو “پرتقال کوکی” جوونی ست که آنارشیسته، باوری نداره و کاملا رها ست.
        بیشتر این نگاه کوبریک به جوانان آینده ست،به ما.
        که کاملا هم درست است، بی‌باور، بی‌دغدغه، باهوش، اما کودن و ابله.
        و سیستم که می‌خواد اینا رو آدم کنه.
        شخصیت این جوون و روحیاتش در نمیاد، یه نگاه‌های خوبی تو دوربین داره، ولی بدون مقدمه ست و یهویی یه.
        کلا درونیات کاراکتر رو به تصویر نمیاره، که کار سختی یه.
        ولی نمود این روحیات هم خیلی افراطی و بی‌پرداخت نشون می‌ده.
        خصوصا تو درخشش که کلا شخصیت این آدم، تأثیر هتل و فضا بهش، دیوانه شدنش، اینا هیچکدوم درنمیاد.
        یعنی مخاطب از خودش سوال می‌کنه که، چی شد؟ چطو شد که ایطو شد؟ از کجا این تغییر اومد؟ با کدوم نمایی؟ با کدوم صحنه؟ با کدوم بازی؟
        شما این تجربه رو نداشتید؟ من خیلی داشتم، یعنی همیشه می‌مونم که چی شد؟ چرا شد؟ مثلا این آدمه چیکار کرد؟ چرا کرد؟

        Armin Ezati
        • ببین کوبریک سینمای مدرنه . از دل سینمای کوبریک اسکورسیزی و نولان و تارانتینو و … تا حالا مارول دراومده . پس مخالفت باهاش خیل عظیمی رو تحت تاثیر قرار میده و کسی هم گوش نمیده .
          از حرفات میشه فهمید فردگرا هستی مراقب باش انحراف پیدا نکنی دوست عزیز . یه خورده هم هستی گرایی هم میشه تو چندتا پست بالایی دید و تاثیر پذیری از منتقدین مشهور . اون واژه « در اومدن » خودشو نشون میده

          آرین
          • آرین گفت:

            سلام، چشم، حتما! تشکر!
            واقعیتش اینه که فرم خوبی داره، من هم از همین یاد گرفتم.
            نه اینکه کورکورانه تقلید کنم و الکی بگم “در نیومده”
            اگر بعدها پخته بشوم حتما یه واژه‌ای پیدا می‌کنم که از زندگی خودم میاد.
            ولی هنوز اون زندگی کشف نشده.
            و اون پختگی نیومده.
            و لب مطلب رو نمی‌تونم با چیز دیگه‌ای بیان کنم.