نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا

نمرات منتقدان به فیلم Scream

علی محمدپناه
۱۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
فیلم scream

با توجه به نقدهای منتشر شده برای فیلم Scream، می‌توان گفت که منتقدان عمدتا نظر مثبتی در مورد این فیلم داشته‌اند.

فیلم جیغ (Scream) یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ترسناک سال جاری میلادی به شمار می‌رود. این فیلم، پنجمین فیلم در این مجموعه فیلم اسلشر به شمار می‌رود.

پنجمین فیلم جیغ را مت بتینلی اولپین (Matt Bettinelli-Olpin) کارگردانی کرده است. این فیلم جدید از این مجموعه قرار است تا این مجموعه فیلم را از نو راه‌اندازی نماید. این اثر، یک دنباله مستقیم برای فیلم جیغ ۴ (Scream 4) محصول سال ۲۰۱۱ میلادی است. این فیلم، اولین فیلم مجموعه است که وس کراون (Wes Craven) آن را کارگردانی نکرده است.

منتقدان به ستایش این فیلم جدید پرداخته‌اند. آن‌ها بازی بازیگران و لحظات ترسناک این فیلم را ستوده‌اند. برخی منتقدان اظهار داشتند که بازی بازیگران جدید توانسته تا این فیلم را به سطح بالاتری برساند. این فیلم همچنین توانسته تا به خوبی این مجموعه فیلم را از نو راه‌اندازی کند و در انجام این کار، تقریبا هیچ صدمه‌ای به میراث آن وارد نکرده است.

تا به الان، برای فیلم جیغ در وب سایت راتن تومیتوز ۱۵ نقد منتشر شده که امتیاز ۹۳ درصد را به این فیلم داده‌اند. در وب سایت متاکریتیک، به این فیلم امتیاز ۶۵ از صد داده شده که بر اساس ۱۹ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم جیغ قرار گرفته است.

فیلم scream

نظر منتقدان:

«۹۳/۱۰۰ TheWrap | منتقد: ویلیام بیبیانی»

فیلم جدید جیغ واقعا عالی است. این فیلم به شکلی هوشمندانه، ترسناک است. این فیلم توانسته تا داستان خود را مطابق با تاریخچه این مجموعه نگه دارد اما اصلا هیچ واهمی از رویایی با طرفداران به منظور ساخت یک داستان بهتر نداشته است. احتمالا، این اولین فیلم است که توانسته یک مجموعه فیلم را به خوبی از نو راه اندازی کند.

«۹۰/۱۰۰ IGN | منتقد: آملیا امبروینگ»

جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیغ، به طرزی ماهرانه، به آثار قبلی این مجموعه ادای احترام می‌کند و در عین حال، داستانی را خلق می‌کند که کاملا جدید و تازه احساس می‌شود. نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم واقعا عالی و کشتارهای درون آن واقعا ناخوشایند بوده است.

«۸۰/۱۰۰ Total Film | منتقد: جیمی گراهام»

صحنه‌های اسلشر در این فیلم، همانند فیلم‌های قبلی ساخته وس کراون (Wes Craven) نیست اما باید گفت که بازیگران جدید فیلم به خوبی توانستند تا حس و حال این مجموعه را درک کنند و نمایش قابل قبولی از خود به جای گذاشته‌اند.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»

فیلم جدید جیغ، کاراکترهای جدیدی را وارد داستان این مجموعه می‌کند که ارتباط با فیلم‌های قبلی این مجموعه را حفظ می‌کنند و در عین حال، جنبه‌های مختلف این مجموعه را ارتقاء می‌بخشند. رویدادهای ترسناک فیلم همچنان در سطح بالایی قرار دارند و این فیلم جدید ثابت کرده که مجموعه فیلم‌های جیغ همچنین هویت و جذابیت خود را دارد.

«۷۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم جدید جیغ همانند فیلم جیغ ۲ بسیار خوب است؛ این فیلم توانسته تا هیجان و لذت فیلم‌های این مجموعه را حفظ نماید و در خود به نمایش بگذارد. اما در کل، این فیلم، مجموعه‌ای از تغییرات در یک طرح و نقشه قدیمی است؛ با این تفاوت که این طرح و نقشه تا اندازه‌ای قدیمی شده که برای نسل جدید، تازه به نظر می‌رسد.

«۶۷/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: جاشوا راثکوپ»

فیلم جدید جیغ نتوانسته تا به خوبی آن ادای احترام لازم را به کارگردان فقید این مجموعه یعنی وس کراون بگذارد. کارگردان این فیلم نتوانسته تا همانند وس کراون، سکانس‌ها را جان‌دار و جذاب بسازد. این کارگردان جدید هنوز آن مهارت‌های لازم برای این کار را بدست نیاورده است.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

درست است که در این فیلم جدید، سرگرم‌کنندگی جالب توجهی وجود دارد اما این فیلم نتوانسته تا آن جذابیت و سرگرم‌کنندگی فیلم‌های قبلی را تکرار نماید.

...Eternal...یوهان.@alistarM.MTali

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نمرات منتقدان به فیلم Scream - گیمفا