مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن ۱۴۰۰؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

محسن رضوی فر
۱۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

در این مقاله به بررسی بازی‌ هایی می‌پردازیم که قرار است در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شوند. با ما همراه باشید.

توجه: این لیست بر اساس تاریخ انتشار بازی‌ها مرتب شده است.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ – سازنده: Naughty Dog, Iron Galaxy – ناشر: Sony Interactive Entertainment – پلتفرم: PS5

شرکت سونی در تابستان گذشته از بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection رونمایی کرد. این کالکشن شامل عناوین Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy است و در واقع پورت بهبود یافته‌ی این بازی‌ها محسوب می‌شود. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این کالکشن از سه نوع حالت گرافیکی برخوردار است. این بازی در حالت Fidelity، با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن ۴K، در حالت Performance، با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت +Performance با نرخ ۱۲۰ فریم ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰P اجرا می‌شود.

دارندگان بازی‌های Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy یا باندل دیجیتالی شامل Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار در زمان انتشار، بازی‌های خود را به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ ارتقا دهند.

همچنین دارندگان نسخه‌ی فیزیکی پلی‌استیشن ۴ این کالکشن، هر بار که می‌خواهند نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ را دانلود یا تجربه کنند، باید بازی اصلی را در پلی‌استیشن ۵ وارد نمایند. این موضوع به معنای این است که دارندگان نسخه‌ی دیجیتال کنسول مذکور، نمی‌توانند نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ کالکشن Legacy of Thieves را با تخفیف دریافت کنند. همچنین این تخفیف شامل اعضای پلی‌استیشن پلاس که بازی Uncharted 4: A Thief’s End را از طریق این سرویس دریافت کرده‌اند، نخواهد شد.

اگر صاحب کنسول پلی‌استیشن ۵ هستید و تاکنون موفق به تجربه‌ی عناوین Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy نشده‌اید، تجربه‌ی Uncharted: Legacy of Thieves Collection را از دست ندهید. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی نیز قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود.

Life is Strange Remastered Collection

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Deck Nine – ناشر: Square Enix – پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch

Life is Strange Remastered Collection شامل نسخه‌های ریمستر شده‌ی عناوین Life is Strange و Life is Strange: Before the Storm می‌شود. این بازی توسط استودیوی دک ناین در دست توسعه قرار دارد و نوید بهبود جزئیات بصری شخصیت‌ها و محیط را می‌دهد. طبق اعلام شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، این نسخه از ضبط کامل حرکات صورت، ارتقای موتور بازی و نورپردازی و همچنین از انیمیشن‌های «بهبود یافته» نیز برخوردار خواهد بود.

Life is Strange یک بازی سریالی است که استودیوی دونتناد اینترتینمنت آن را توسعه داد. این بازی داستان Max Caulfield، یک دانشجوی ۱۸ ساله را روایت می‌کرد که در زمان تیر خوردن دوستش Chloe Price، متوجه می‌شود که از توانایی معکوس کردن زمان برخوردار است. از طرف دیگر، بازی Life is Strange: Before The Storm که توسط استودیوی دک ناین توسعه یافته است، در واقع یک پیش درآمد برای بازی اصلی بود و داستان شخصیت کلویی پرایس را روایت می‌کرد.

اگر از علاقه‌مندان به عناوین ماجراجویی روایت محور هستید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌ی Life is Strange Remastered Collection را از دست ندهید.

Dying Light 2: Stay Human

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۴ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Techland – ناشر: Techland – پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, Nintendo Switch

پس از تاخیرهای متعدد، سرانجام قرار است به‌زودی شاهد عرضه‌ی بازی مورد انتظار Dying Light 2: Stay Human باشیم. همانند نسخه‌ی اول، این بازی نیز در سبک اکشن اول شخص جهان آزاد با مضمون پساآخرالزمانی قرار می‌گیرد. داستان بازی Dying Light 2 بیست سال بعد از قسمت اول آن جریان دارد و بازی‌بازان در نقش شخصیت جدیدی به نام Aiden Caldwell قرار خواهند گرفت.

به مانند نسخه‌ی اول، مخاطبین می‌توانند در Dying Light 2 کارهایی مانند سر خوردن، پریدن از لبه‌ها و دویدن روی دیوار را انجام دهند تا به سرعت در بخش‌های مختلف شهر حرکت کنند. بیش از ۳۰۰۰ انیمیشن پارکور وجود دارد تا تجربه‌ی دویدن آزادتری را ارائه دهد و ابزارهایی مانند قلاب (هوک) و پاراگلایدر نیز به گشت و گذار و جابه‌جایی سریع‌تر شما در جهان بازی کمک می‌کند.

مبارزات این بازی اغلب مبتنی بر سلاح‌های سرد است. سلاح‌ها طول عمر محدودی دارند و با استفاده‌ی بازیکن از آن‌ها در نبرد، از بین می‌روند. همچنین می‌توان از سلاح‌هایی مانند تفنگ ساچمه‌ای و نیزه نیز استفاده کرد. شما می‌توانید سلاح‌ها را با طرح‌ها و اجزای مختلف ارتقا دهید. همچنین می‌توانید از مهارت‌های مافوق بشری خود استفاده کنید. به طور کلی در این بازی، زامبی‌های جدید و سرسخت‌تری اضافه شده است. همانند بازی اول، زامبی‌ها در روز و هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید کند هستند، اما در شب تهاجمی‌تر و وحشیانه‌تر عمل می‌کنند.

سازندگان Dying Light 2 ادعا کرده‌اند که این بازی بسیار گسترده‌تر از نسخه‌ی اول خواهد بود و با توجه به نمایش‌هایی که تاکنون از این بازی ارائه شده است، به نظر می‌رسد چنین چیزی حقیقت دارد. پیشنهاد می‌شود تجربه‌ی این بازی را از دست ندهید.

Sifu

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۸ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Sloclap – ناشر: Sloclap – پلتفرم: PS5, PS4, PC

بازی Sifu اثری در سبک اکشن ماجراجویی Beat’em Up است و استودیوی فرانسوی اسلوکلپ (Sloclap) وظیفه‌ی توسعه و انتشار آن را برعهده دارد. این بازی داستان یک فرد کونگ‌فوکار را روایت می‌کند که قصد دارد از افرادی که اعضای خانواده‌اش را به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسانده‌اند، انتقام بگیرد. داستان این بازی در شهری مدرن در کشور چین جریان دارد و بازیکنان هر بار که در مبارزات بمیرند، پیرتر می‌شوند. قهرمان داستان دارای یک طلسم جادویی است که در صورت مرگ او را زنده می‌کند.

در این بازی بیش از ۱۵۰ حرکت منحصر به فرد مرتبط با کونگ‌فو وجود دارد. شما می‌توانید حملات Basic را با هم ترکیب کرده و دشمنان را از بین ببرید. گرچه برخی از Comboها ممکن است فرصت‌های تاکتیکی بیشتری را به بازیکنان بدهند، به عنوان مثال می‌توانید دشمنان را از بین ببرید یا آن‌ها را گیج و بیهوش کنید. شخصیت اصلی داستان و همه‌ی دشمنان موجود در بازی دارای یک “مقیاس ​​ساختاری” هستند. وقتی این مقیاس به طور کامل پر شد، گارد این شخصیت‌ها شکسته می‌شود و در برابر حملات پایانی آسیب‌پذیر می‌شوند. بازیکنان همچنین می‌توانند حملات را دفع کنند، گرچه در این حالت، به تدریج مقیاس ساختاری آن‌ها پر می‌شود.

تجربه‌ی بازی Sifu به علاقه‌مندان بازی‌های هنرهای رزمی و سبک اکشن ماجراجویی توصیه می‌شود.

OlliOlli World

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۸ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Roll17 – ناشر: Private Division – پلتفرم: PS5, PS4, PC, Xbox Series, Xbox One, Nintendo Switch

بازی OlliOlli World یک بازی اسکیت‌سواری دوبعدی است و سومین نسخه از این مجموعه به شمار می‌رود. داستان این بازی در شهری به نام Radlandia جریان دارد؛ جایی که شما می‌توانید با شخصیت‌های بازی تعامل داشته باشید و در ماموریت‌های جانبی شرکت کنید. برای به دست آوردن امتیازات بالا، بازیکنان باید ترفندهای مختلفی را به منظور به دست آوردن کمبوها به کار گیرند. شما می‌توانید بر روی دیوارها حرکت کنید تا امتیاز خود را افزایش دهید.

OlliOlli World المان‌های جدیدی را برای این فرنچایز معرفی می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مسیرهای انشعابی و لوله‌های یک چهارم اشاره کرد. این بازی برخلاف نسخه‌های قبلی که به صورت استایل هنری پیکسلی بودند، دارای سبک هنری طراحی شده با دست است. اگر از دوست‌داران عناوین دوبعدی ورزشی هستید، این بازی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

CrossfireX

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Smilegate, Remedy – ناشر: Smilegate – پلتفرم: Xbox One, Xbox Series

بازی Crossfirex اثری در سبک شوتر اول شخص است که از هر دو حالت تک‌نفره و چندنفره بهره می‌برد. بخش تک‌نفره‌ی این بازی توسط استودیوی رمدی (Remedy) و بخش چندنفره‌ی آن توسط استودیوی اسمایل‌گیت (Smilegate) توسعه یافته است.

بخش چندنفره‌ی بازی Crossfirex به صورت رایگان است و شباهت زیادی به عنوان Counter-Strike: Global Offensive دارد. در این اثر، بازیکنان در دو تیم مختلف و به عنوان دو جناح نظامی مخالف، در حالت‌های بازی برای تکمیل اهداف، به مبارزه و رقابت با یکدیگر می‎‌پردازند.

در حالت کلاسیک، تیم حمله‌کننده تلاش می‌کند بمب بگذارد و تیم مدافع باید آن‌ها را متوقف کند. حالت Spectre نوعی از حالت کلاسیک است، اگرچه در این مود بازیکنان مهاجم Spectre محسوب می‌شوند و تنها به چاقو مجهز هستند؛ اما زمانی که حرکت نمی‌کنند، می‌توانند نامرئی بمانند. همچنین یک حالت مدرن وجود دارد که در آن دو تیم باید برای حفظ کنترل در دو نقطه هدف روی یک نقشه مبارزه کنند.

بخش تک‌نفره‌ی Crossfirex که رایگان نخواهد بود، شامل چندین عملیات می‌شود. هر عملیات از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و در زمان عرضه‌ی بازی، دو عملیات در دسترس خواهد بود. داستان این بخش درگیری جهانی بین Black List و Global Risk، دو جناح نظامی خصوصی را روایت می‌کند. استودیوی رمدی از سال ۲۰۱۶ روی بخش تک‌نفره‌ی این بازی کار می‌کند و این بخش با استفاده از موتور بازی‌سازی داخلی رمدی، Northlight Engine توسعه یافته است.

The King of Fighters XV

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: SNK – ناشر: SNK – پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox Series X/S

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های فایتینگ The King of Fighters در اواخر بهمن ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد. وقایع The King of Fighters XV پس از اتفاقات نسخه‌ی ۱۴ دنبال می‌شود. تمرکز داستان این بازی روی دو مبارز به نام‌های Shun’ei و Isla است که هر یک از قدرت‌های فراطبیعی برخوردار هستند.

بازی The King of Fighters XV همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه، از یک سیستم مبارزه با تیم‌هایی تشکیل شده از سه مبارز استفاده می‌کند. این بازی همچنین سیستم حالت معمول MAX را دوباره ارائه می‌دهد که در آن جنگجویان زمانی که خط انرژی آن‌ها پر می‌شود، می‌توانند از تکنیک‌های قوی‌تر استفاده کنند. این بازی دارای طیف گسترده‌ای از حالت‌های آنلاین، از جمله مسابقه رتبه‌بندی، Casual Match، Room Match و آموزش آنلاین است.

بازی The King of Fighters XV در زمان عرضه دارای ۴۰ شخصیت قابل بازی خواهد بود. این عنوان شامل ۱۳ تیم از ۳۹ مبارز و یک شخصیت باس است. همچنین ۴ تیم دیگر از ۱۲ مبارز به عنوان محتوای قابل دانلود پولی در نظر گرفته شده‌اند.

اگر از طرفداران سری بازی‌های Mortal Kombat یا Street Fighter هستید، تجربه‌ی بازی The King of Fighters XV را از دست ندهید.

Total War: Warhammer 3

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Creative Assembly – ناشر: SEGA – پلتفرم: PC

سری بازی‌های Total War از عناوین محبوب و شناخته شده در سبک استراتژی محسوب می‌شوند و تا به حال عناوین مختلفی از این مجموعه منتشر شده‌اند. Total War: Warhammer 3 جدیدترین بازی این سری به شمار می‌رود که در ماه فوریه شاهد انتشار آن خواهیم بود. همانند عناوین قبلی این فرنچایز، گیم‌پلی بازی Total War: Warhammer 3 ترکیبی از تاکتیک‌های همزمان و نوبتی است.

در بخش کمپین این بازی، بازیکنان ارتش‌های خود را در اطراف نقشه جابه‌جا و شهرها را به صورت نوبتی مدیریت می‌کنند. همچنین شما درگیر دیپلماسی با جناح‌های تحت کنترل هوش مصنوعی می‌شوید و با آن‌ها مبارزه خواهید کرد. هنگامی که ارتش‌ها مقابل هم قرار می‌گیرند، به صورت همزمان (Real-Time) می‌جنگند. این بازی همچنین دارای یک حالت نبردهای سفارشی است که در آن بازیکنان می‌توانند نبردهای همزمان سفارشی و همچنین نبردهای چندنفره‌ی آنلاین ایجاد کنند. افرادی که دارای نژادهای دو نسخه‌ی اول این بازی را دارند، می‌توانند همان مسابقه‌ها را برای بخش چندنفره در بازی سوم باز می‌کنند.

از جمله نژادهایی که تاکنون در بازی Total War: Warhammer 3 معرفی شده‌اند، می‌توان به تمدن‌های انسانی Grand Cathay (بر اساس امپراتوری چین) و Kislev (بر اساس روسیه‎‌ی قرون وسطی) اشاره کرد. همچنین جناح‌های مبتنی بر چهار خدای آشوب (Chaos Gods) شامل Khorne ،Tzeentch ،Nurgle و Slaanesh هستند. علاوه بر این موارد، نژادی به نام Ogre Kingdoms وجود دارد که برای افرادی که این بازی را قبل از انتشار پیش‌خرید کرده‌اند، در دسترس خواهد بود.

اگر از طرفداران فرنچایز Total War و عناوین استراتژی هستید، تجربه‌ی بازی Total War: Warhammer 3 را از دست ندهید.

Horizon Forbidden West

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ – سازنده: Guerrilla Games – ناشر: Sony Interactive Entertainment – پلتفرم: PS5, PS4

بازی Horizon Forbidden West بدون شک مورد انتظارترین عنوان طرفداران پلی استیشن در بهمن ماه امسال است. در این اثر، گیمرها بار دیگر در نقش الوی (Aloy) قرار خواهند گرفت و با ماجراجویی‌های جدید این شخصیت همراه خواهند شد. وقایع این بازی در سرزمینی اسرار آمیز به نام Forbidden West جریان دارد که در واقع یک نسخه‌ی پساآخرالزمانی از ایالات متحده محسوب می‌شود که شامل ایالت‌های کالیفرنیا، نوادا و یوتا است.

نقشه‌ی بازی Horizon Forbidden West بسیار گسترده‌تر از نسخه‌ی اول بوده و اسرار مختلفی در جهان آن وجود دارد. یکی از موارد اضافه شده به این نسخه، قابلیت اکتشاف در زیر آب است و بازیکنان می‌توانند اسرار زیر سطح دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را کشف کنند. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان، این اثر نسبت به نسخه‌ی اول، از ماموریت‌های جانبی جذاب‌تری برخوردار خواهد بود.

همچنین این بازی از مبارزات پیشرفته‌تر و مکانیزم‌های جدید و بهبود یافته نسبت به نسخه‌ی Zero Dawn بهره می‌برد. مواردی مانند سیستم Valor Surge، صعود آزاد و قابلیت‌هایی مانند Shieldwing ،Focus Scanner ،Diving Mask و Pullcaster نیز در این بازی وجود دارند. در این نسخه علاوه بر ربات‌های جدید و پیشرفته، قابلیت تعامل با قبایل مختلفی را خواهید داشت که هریک از آداب و رسوم‌های خاصی برخوردار هستند.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی Horizon Forbidden West از مزیت‌های این کنسول مانند پشتیبانی از ویژگی‌های Haptic Feedback و Adaptive Triggers کنترلر دوال‌سنس، صدای سه‌بعدی، جلوه‌های بصری باکیفیت‌تر، نورپردازی بهبود یافته و بارگذاری سریع برخوردار است. این نسخه دارای یک حالت عملکرد (Performance) است که بازیکنان می‌توانند با کاهش رزولوشن، بازی را روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. همچنین برای توسعه‌ی این بازی از موتور به‌روزشده‌ و ارتقاء یافته‌ی Decima استفاده شده است.

Moein MM2Jin sakaiCJGod of the gameDARKSIRENCommunistGramy kSahand.RAliX_Wolverine_Xیوهانفریدkhaste delaliعلیSquatlatexVito scalettaժ๏ςτ០я នτяคղցҽ🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Black Knightmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها
مهم‌ ترین بازی‌ های بهمن 1400؛ پوشش مناسب انواع سلیقه‌ها