بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا

بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
بزرگترین سریال‌های سال 2021

در سال ۲۰۲۱ میلادی، سریال‎‌های زیادی از شبکه‌های مختلف پخش شدند. در این مطلب نگاهی به بزرگترین سریال‌های سال خواهیم داشت.

در سال ۲۰۲۱، سریال‌های محبوب و مورد تحسینی پخش شدند و سال گذشته میلادی را به سال بسیار بزرگی برای دنیای سریال تبدیل کرده بودند. پس از وقفه‌ها و تاخیرهای ناشی از ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی، سرانجام صنعت فیلم و سریال در سال ۲۰۲۱ میلادی بار دیگر رونق پیدا کرده است.

با وجود توقف در تولید آثار و مشکلات ناشی از ویروس کرونا، باید گفت که کیفیت سریال‌های منتشر شده در سال گذشته میلادی، واقعا برجسته هستند و توانستند تا در این دوران دشوار و سخت برای بسیاری از افراد، اوقات خوشی را فراهم بیاورند تا حداقل برای مدت زمانی کوتاه، درگیر مشکلات خود در زندگی نباشند.

باید گفت بزرگترین سریال‌های سال گذشته میلادی را سرویس‌های آنلاین پخش کرده‌اند که از جلمه این سرویس‌ها می‌توان به نتفلیکس، هولو و اچ‌بی‌او مکس اشاره کرد. هر چند، سرویس دیزنی را می‌توان جدیدترین سرویس آنلاین فیلم و سریال دانست که در سال گذشته حضوری طوفانی داشته است.

در اوایل سال گذشته میلادی، سرویس دیزنی سرانجام موفق شد تا سریال‌های دنیای سینمایی مارول را پخش کند؛ سریال‌هایی که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان و همچنین نظر مثبت منتقدان همراه شدند. سرویس دیزنی با سریال‌های خود در سال جاری میلادی، می‌تواند به سرعت، به یک سرویس برجسته در دنیای فیلم و سریال تبدیل شود.

با توجه به رشد سرویس‌های آنلاین مختلف و همچنین تولید سریال‌های زیاد در هر سال، برای بسیاری از سریال‌ها دشوار است تا بتوانند مخاطبان زیاد و قابل توجهی را به خود جذب کنند اما سریال‌های قرار گرفته در این مطلب، از جمله آثاری هستند که توانستند تا توجه افراد بسیار زیادی را در سرتاسر جهان به خود معطوف کنند. در ادامه به محبوب‌ترین و بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ میلادی خواهیم پرداخت.

سریال بازی مرکب (Squid Game)

سریال بازی مرکب squid game

سریال بازی مرکب محصول کشور کره جنوبی، بدون شک بزرگترین سریال در دنیای سریال در سال گذشته میلادی محسوب می‌شود. افراد زیادی در سرتاسر جهان، این سریال را مشاهده کردند. این سریال در مدت ۲۸ روز ابتدایی پخش خود در سرویس آنلاین نتفلیکس، بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ساعت دیده شده است.

خالق سریال بازی مرکب تایید کرده که در حال بررسی ساخت فصل دوم این سریال هستند. این سریال، به محبوب‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس تبدیل شد و در شبکه‌های اجتماعی، نظرات زیادی در مورد آن منتشر شده است. می‌توان گفت که در چند هفته ابتدایی پاییز سال گذشته، بیشتر افراد در سرتاسر جهان، شیفته سریال بازی مرکب شدند.

مطالب مرتبط:

داستان سریال بازی مرکب در مورد گروهی از بزرگسالان است که در بازی‌هایی بچگانه شرکت می‌کنند تا بتوانند مقدار پول زیادی را برنده شوند. این افراد متوجه می‌شوند که این بازی‌ها، مرگبار و سادیسمی هستند؛ اما همچنان تصمیم می‌گیرند تا به منظور بدست آوردن جایزه بزرگ این بازی‌ها، در آن‌ها شرکت کنند.

سریال بازی مرکب توانست تا با استفاده از خاطرات کاراکترها، مکان‌های ترسناک و پیچش‌های مرگبار، وحشت و سرگرمی خوبی را به نمایش بگذارد. همین، سریال بازی مرکب را به یک پدیده فرهنگی تبدیل کرده بود که سرتاسر جهان را فرا گرفته بود، به گونه‌ای که همانند آن هرگز دیده نشده است.

سریال وانداویژن (WandaVision)

سریال وانداویژن wandavision

سریال وانداویژن، سریالی فوق خلاقانه، از لحاظ بصری خیره‌کننده و کاملا گیج‌کننده است. این سریال در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ روی سرویس آنلاین دیزنی منتشر شده بود و اولین سریال از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. این سریال دارای کیفیت داستان‌سرایی و تولیدی بسیار عالی‌ای است که دیگر سریال‌های مارول باید از آن الگو بگیرند.

در سریال وانداویژن، الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) بار دیگر نقش واندا ماکسیموف را به نمایش گذاشته است. قسمت‌های ابتدایی سریال وانداویژن، ادای احترامی به سریال‌های سیتکام در دوران مختلف بوده‌اند. علاوه بر این، درون مایه و سبک این سریال نسبت به دیگر آثار ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول بسیار متفاوت است.

کمپانی مارول با این سریال عجیب و پیشگامانه، مسیری متفاوت در پیش گرفته و ظاهرا، رویکرد متفاوت آن‌ها، با واکنش‌های خوبی روبه‌رو شده است. سریال وانداویژن نامزد دریافت بیست و سه جایزه امی شده بود و در نهایت، از این میان، سه جایزه را برنده شده بود که برای سریال سرویس جدید دیزنی واقعا تاثیرگذار است.

علاوه بر این، سریال وانداویژن از لحاظ میزان بیننده، یکی از پر بازدیدترین سریال‌های سرویس دیزنی در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود و در جایگاه دوم ترندترین سریال‌های سال در شبکه اجتماعی توییتر قرار گرفته است. با اینکه سریال وانداویژن، یک مینی سریال بوده اما طرفداران کاراکتر آگاتا هارکنس با بازی کاترین هان (Kathryn Hahn) را خیلی دوست داشتند و همین باعث شده تا دیزنی نسخه‌ای فرعی برای این کاراکتر بسازد.

سریال لوتوس سفید (The White Lotus)

سریال لوتوس سفید the white lotus

سریال لوتوس سفید در مورد مشتریان و کارکنان خسته یک استراحتگاه عجیب در هاوایی است. داستان سریال در طی یک هفته سرنوشت ساز روایت می‌شود و به یک قتل ختم می‌گردد. این سریال با بازی بازیگران مختلف و برجسته‌ای بوده است. از جمله این بازیگران می‌توان جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge)، کانی بریتون (Connie Britton) و استیون زان (Steve Zahn) را نام برد.

سریال لوتوس سفید پر از کاراکترهای واقع‌گرایانه و ناقص است. سریال لوتوس همچنین دارای دیالوگ‌های طنز و شوخ طبعی‌های متفاوتی است. این سریال توجهات را به خود جذب کرده و همچنین، شانس بسیاری در مراسم امی امسال دارد. علاوه بر این، جنیفر کولیج از جمله شانس‌های جایزه امی امسال محسوب می‌شود.

شبکه اچ‌بی‌او تایید کرده که سریال لوتوس سفید برای فصل دوم تمدید شده اما فصل دوم دارای بازیگرانی متفاوت و در یک هتل متفاوت خواهد بود.

سریال وراثت (Succession)

سریال وراثت succession

سریال وراثت بدون شک یکی از بهترین سریال‌ها در چند سال گذشته به شمار می‌رود و اخیرا نیز فصل سوم سریال به پایان رسیده است. این سریال محصولی از شبکه اچ‌بی‌او است که در مورد ثروت است. سریال وراثت، داستان خانواده‌ای بسیار ثروتمند و ناراحت را بازگو می‌کند. پدر سالار این خانواده، لوگان با بازی برایان کاکس (Brian Cox) است.

او مدیر یک شرکت رسانه‌ای بسیار بزرگ است و فرزندان او هر کدام ایده‌های مختلفی در ذهن دارند و می‌خواهند تا روزی جانشین پدر خود شوند. سریال وراثت، سریالی درام و سرشار از لحظات شاداب، خنده‌دار و ناراحت‌کننده است. دیالوگ‌های سریال وراثت، بسیار بی‌نظیر هستند که همانند آن در هیچ سریال دیگری وجود ندارد.

این سریال توسط نویسنده انگلیسی جسی آرمسترانگ (Jesse Armstrong) ساخته شده است. این سریال تاکنون برنده ۹ جایزه امی شده که شامل جایزه بهترین سریال درام در سال ۲۰۲۰ میلادی است. علاوه بر این، شبکه اچ‌بی‌او تایید کرده که سریال وراثت برای فصل چهارم تمدید شده است.

سریال لوکی (Loki)

سریال لوکی loki

لوکی با بازی تام هیدلستون (Tom Hiddleston)، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و قدیمی‌ترین کاراکترهای دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. سریال شخصیت لوکی برای اولین بار در ماه ژوئن در سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده بود. سریال لوکی در عین پیچیده بودن موفق شده بود تا بسیار سرگرم‌کننده باشد.

این سریال در قسمت‌های ابتدایی خود توانسته بود تا یک شروع بسیار قدرتمندانه داشته باشد و بینندگان زیادی را به خود جذب نماید. سریال لوکی، بینندگان را با سازمان تی‌وی‌ای آشنا کرد، سازمانی که مسئول پیدا کردن و حذف واریانت‌هایی است که ممکن است به خط زمانی صدمه بزنند.

مطالب مرتبط:

در سریال لوکی، لوکی با شخصیتی به نام موربیوس با بازی اوون ویلسون (Owen Wilson) همکاری می‌کند تا یک واریانت متفاوت و شرور از خود شخصیت لوکی را دستگیر کنند. سریال لوکی، موفقیت بزرگی برای دیزنی پلاس محسوب می‌شود و در شبکه توییتر نیز برای مدت زیادی، مورد بحث بوده است.

سریال لوکی، اولین سریال از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که برای فصل دوم تمدید شده است. به دنبال اتفاقاتی که در پایان فصل اول سریال لوکی رخ داده، می‌توان گفت که این شخصیت تاثیر بسیاری در آینده دنیای سینمایی مارول و به خصوص مسئله مولتی ورس داشته است.

سریال تد لسو (Ted Lasso)

سریال سریال تد لسو ted lasso

سریال تد لسو، فصل اول را با موفقیت به پایان رساند و برای فصل دوم، انتظارات از آن بسیار زیاد بود و طرفداران به دنبال آن بودند تا در طی دوران قرنطینه و کرونا، لذت بیشتری از تماشای فصل دوم سریال تد لسو ببرند. سریال تد لسو پر بازدیدترین سریال سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس محسوب می‌شود و تاکنون هفت جایزه امی را برده که شامل جایزه بهترین سریال کمدی سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

این سریال کمدی در مورد یک مربی فوتبال آمریکایی است که به انگلیس می‌رود تا در آنجا، یک نوع متفاوت از فوتبال را مربی‌گری کند. فصل اول سریال تقریبا همان فرمت ثابت سیتکام‌ها را دنبال کرده بود و در عین حال، یک داستان سرگرم‌کننده، تازه و تکان‌دهنده را ارائه کرده بود.

فصل دوم سریال اندکی تاریک‌تر بوده است. همانطور که فصل ادامه پیدا می‌کرده، قسمت‌ها طولانی‌تر می‌شدند و فرمت سریال به سمت آزمایش و خطا پیش رفته بود. همین نشان داد که کمپانی اپل می‌خواهد تا به سازندگان پر بازدیدترین سریال خود، آزادی عمل بدهد. فصل دوم بیشتر سعی داشته تا به کاراکترها بپردازد.

با این حال، این تفاوت درون مایه در فصل دوم، باعث واکنش‌هایی از سوی برخی طرفداران شده بود و همین منجر به این شد تا بحث در مورد سریال تد لسو در شبکه‌های اجتماعی شدت بیشتری بگیرد. سرویس اپل تی‌وی پلاس، سریال تد لسو را برای فصل سوم تمدید کرده است.

سریال آنچه در سایه انجام می‌دهیم (What We Do In The Shadows)

سریال آنچه در سایه انجام می‌دهیم what we do in the shadows

این سریال بر اساس فیلمی به همین نام ساخته تایکا وایتیتی و جرمین کلمنت (Jermaine Clement) است. این سریال دارای سبک کمدی تمسخرآمیز در مورد خون‌آشام‌هایی در جزیره استیتن است. این سریال در فصل دوم توانست تا جایگاه خود را پیدا کند و به یکی از خنده‌دارترین و سرگرم‌کننده‌ترین سریال‌های دنیای سریال تبدیل شود.

فصل سوم سریال حتی نسبت به فصل‌های قبلی بهتر است. در این فصل، پویایی میان کاراکترهای مختلف به روشی هیجان‌انگیز و تازه با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این سریال که نامزد دریافت جایزه امی شده، توانست تا همچنان اصالت خود را حفظ نماید و در عین حال، سرگرم‌کننده و خنده‌دار باشد. شبکه اف ایکس این سریال را برای فصل چهارم تمدید کرده است.

سریال هاکای (Hawkeye)

سریال هاکای hawkeye

آخرین سریال دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی، سریال هاکای است. این سریال که با تم کریسمس است، سرانجام موفق شده تا به داستان اختصاصی کلینت بارتون با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) بپردازد. این سریال علاوه بر این کار، به معرفی شخصیت کیت بیشاپ با بازی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) نیز می‌پردازد.

مطالب مرتبط:

نسبت به دیگر سریال‌های دنیای سینمایی مارول، می‌توان گفت که سریال هاکای، متعادل‌تر است و در آن، خبری از مولتی ورس و جادو نیست. در عوض، این سریال روی افراد عادی تمرکز دارد که در دنیایی ابرقهرمانی، سعی دارند تا جایگاه خود را پیدا کنند. این سریال موفق نشده بود تا همانند دیگر سریال‌های مارول، بینندگان زیادی را جذب کند.

اما همچنان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار می‌رود و به معرفی کاراکترهای هیجان‌انگیزی می‌پردازد. این سریال، بار دیگر کاراکترهای یلنا بلووا با بازی فلورنس پیو (Florence Pugh) و کینگ‌پین با بازی وینسنت دن آفریو (Vincent D’Onofrio) را معرفی می‌کند. در حال حاضر، خبری در مورد فصل دوم سریال منتشر نشده است.

سریال فقط و فقط قتل‌های درون ساختمان (Only Murders In The Building)

سریال فقط و فقط قتل‌های درون ساختمان only murders in the building

این سریال، یکی از بهترین سریال‌های کمدی سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار می‌رود. این سریال با بازی استیو مارتین (Steve Martin)، مارتین شورت (Martin Short) و سلنا گومز (Selena Gomez) است. سریال “فقط و فقط قتل‌های درون ساختمان” یک اثر نادر محسوب می‌شود که به خوبی تفاوت‌های نسل‌های مختلف را به نمایش در آورده است.

بازیگران برجسته، داستانی هوشمندانه و پیچش‌های داستانی مداوم باعث شده تا این سریال، از جمله آثاری باشد که حتما باید آن را تماشا کنید. سریال “فقط و فقط قتل‌های درون ساختمان” در مورد سه آدم تنها است که در درون یک مجتمع آپارتمانی زندگی می‌کنند و هر کدام آن‌ها، وسواس شدیدی نسبت به جنایت‌های واقعی دارند.

زمانی که یک قتل در درون ساختمان‌شان رخ می‌دهد، آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا آن را حل کنند و به درون یک راز و رمز بسیار پیچیده‌تر از آنچه که انتظار داشتند، کشیده می‌شوند. این سریال در هر بخش خود، دارای شگفتی و سوپرایزی برای بیننده است. در حال حاضر، فیلمبرداری فصل دوم سریال در جریان است.

سریال بیتلز: بازگشت (The Beatles: Get Back)

سریال بیتلز بازگشت the beatles get back

سریال بیتلز: بازگشت، سریالی مستند از سرویس دیزنی پلاس و ساخته پیتر جکسون (Peter Jackson) است که برای مدت‌ها در دست توسعه بوده است. این سریال مستند، ساعت‌ها ویدیوی بازیابی شده از این گروه را به نمایش در آورده است. این سریال، به آرامی، روند از هم پاشیدن این گروه را به تصویر کشیده است. این سریال مستند، پنجره‌ای به درون مشهورترین گروه موسیقی جهان باز می‌کند و نگاهی عمیق به اعضای این گروه دارد. این سریال را می‌توان یک هدیه واقعی برای طرفداران گروه بیتلز دانست.


در بالا، نگاهی به بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ میلادی داشتیم. این سریال‌ها جدای از نظر منتقدان در مورد آن‌ها، در میان مخاطبان شهرت بسیار بدست آوردند و صحبت‌ها در مورد آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد بوده است. به نظر شما کدام سریال، بزرگ‌ترین سریال سال ۲۰۲۱ است؟

منبع: اسکرین رنت

DARKSIRENCameraManآرینیوهانجیمRezaGtx

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بزرگترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا