انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا

انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟

علی محمدپناه
۱۷:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
انیمه حمله به تایتان attack on titan

به مناسب شروع پخش بخش دوم فصل چهارم انیمه Attack on Titan قرار است به نه تایتان این مجموعه نگاهی داشته باشیم.

در دنیای انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan) افسانه یمیر فریتز اهمیت بسیاری داشته است. یمیر فریتز زمانی یک دختر جوان بوده که با موجودی ناشناخته روبه‌رو شده است؛ این موجود ناشناخته به او این امکان را داده تا بتواند به اولین تایتان تبدیل شود. همانند بسیاری از رویدادهای تاریخی، داستان یمیر فریتز نیز به یک افسانه تبدیل شده است.

مردمان الدیا، یمیر را همانند یک الهه می‌دانستند. یمیر قدرت‌های بسیاری داشته و توانسته تا با همین قدرت‌های خود، این سرزمین را متمدن کند و پل‌ها و جاده‌ها را بسازد. پس از فروپاشی امپراتوری الدیا، داستان این الهه تایتان تغییر پیدا کرده است. مردمان مارلی پس از آزاد شدن از زیر سلطه الدیا، امپراتوری جدیدی به نام مارلی را شکل دادند.

انیمه حمله به تایتان attack on titan

بنابر گفته‌ مردمان مارلی، یمیر فریتز برای بدست آوردن قدرت‌هایش، با شیطان معامله کرده است. یمیر با استفاده از قدرت‌های تایتانی خود، به مردمان الدیا کمک کرده بود تا بتوانند مارلی‌ها را شکست دهند و آن‌ها را به زیر سلطه خود در بیاورند. مردمان الدیا و مارلی، افسانه‌های کاملا متفاوتی درباره یمیر فریتز دارند.

با این حال، یک بخش از افسانه یمیر هرگز تغییر نکرده است؛ اینکه او سیزده سال پس از بدست آوردن قدرت‌های تایتانی خود، از دنیا رفته است. پس از مرگ یمیر، روحش به نُه قسمت تقسیم شده است؛ این نُه قسمت به عنوان نُه تایتان شناخته می‌شوند که هر کدام دارای قدرت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی هستند.

تایتان بنیان‌گذار

انیمه حمله به تایتان attack on titan

تایتان بنیان‌گذار را می‌توان قدرتمند‌ترین تایتان در میان نُه تایتان دانست. او قادر است تا کنترل تمام تایتان‌ها را در دست داشته باشد. کسی که قبلا این تایتان را در اختیار داشته، کارل فریتز است که از قدرت‌های خود استفاده کرده بود تا سه دیوار برای محافظت از مردمان درون جزیره پارادایس بسازد.

او از میلیون‌ها فرد زیر دست خود بهره گرفته بود و با تبدیل کردن آن‌ها به تایتان، این دیوارها را ساخته بود؛ این تایتان‌ها همچنین تهدیدی در مقابل حمله احتمالی نیز بودند، چون که او می‌توانست به این تایتان‌ها دستور دهد تا زمین را نابود سازند. علاوه بر این، تایتان بنیان‌گذار قادر است تا خاطرات نوادگان یمیر را تغییر دهد.

همین قدرت تایتان بنیان‌گذار باعث شده بود تا کارل فریتز تمام خاطرات مردمان الدیا در درون دیوار را پاک کند. او می‌توانسته تا از این قدرت‌ها در ظاهر انسانی نیز استفاده کند و همین باعث می‌شود تا قدرت‌های تایتان بنیان‌گذار بسیار خارق‌العاده باشند. مشکل تایتان بنیان‌گذار این است که تنها کسانی که خون سلطنتی دارند، یعنی خانواده‌های فریتز یا ریس، می‌توانند از قدرت‌های آن استفاده کنند.

با این حال، اگر کسی خارج از خاندان سلطنتی، این تایتان بنیان‌گذار را به ارث می‌برده است، می‌توانسته با دست زدن به کسی که خون سلطنتی دارد، از قدرت‌های این تایتان استفاده کند. در انیمه حمله به تایتان، این موضوع زمانی نشان داده شد که ارن یگر از قدرت‌های غول بنیان‌گذار با دست زدن به تایتانِ داینا فریتز (تایتانی که مادرش را خورده بود و مادر زیک) استفاده کرده بود.

تایتان غول‌پیکر و تایتان زرهی

انیمه حمله به تایتان attack on titan

وارثان اخیر تایتان غول‌پیکر و تایتان زرهی، برتولت هوور و راینر براون هستند. این دو از کشور مارلی هستند که به جزیره پارادایس آمدند تا غول بنیان‌گذار را بدست بیاورند و افراد داخل دیوارها را نابود سازند. باید گفت که راینر و برتولت از قدرت‌های تایتانی خود در حد کامل استفاده کرده‌اند.

برتولت با استفاده از بخارهای ناشی از تایتان غول پیکر، موفق شده بود تا به سرعت ناپدید شود. در موقعیت‌ها و موارد بسیار، برتولت از این بخارها برای پرت کردن حواس سربازان یا پایین انداختن آن‌ها از روی دیوارها استفاده کرده است. از همه مهم‌تر، اندازه این تایتان است؛ تایتان غول‌پیکر بلندترین تایتان به شمار می‌رود که قدش تا بالای دیوارها می‌رسد.

از سوی دیگر، تایتان زرهی، سراسر پوشیده از زره است که همین به راینر اجازه داده بود تا دروازه‌های دیوار ماریا را نابود سازد. با این صفحات زرهی قوی، تقریبا نفوذ کردن به پوست این تایتان غیر ممکن است. علاوه بر این، این تایتان قادر است تا دیگر مناطق بدنش را سفت کند تا آسیبی نبیند.

هر چند، تایتان زرهی همانند تاینان غول‌پیکر، به دلیل صفحات زرهی بدنش، قادر نیست تا به سرعت حرکت کند. با این وجود، راینر براون توانسته بود تا در مقابل ارن یگر و تایتان او پایداری کند.

تایتان آرواره و تایتان ارابه

انیمه حمله به تایتان attack on titan

با اینکه تایتان آرواره و ارابه، در مقایسه با دیگر تایتان‌ها از لحاظ قدرت چیزی نیستند اما باید گفت که از لحاظ سرعت و استقامت، هیچ تایتانی همانند آن‌ها نیست. تایتان ارابه، تایتانی است که روی چهار دست و پا راه می‌رود و علاوه بر سرعت زیاد خود، قادر است تا تدارکات زیادی را حمل نماید.

در حال حاضر، این تایتان در اختیار پیک فینگر قرار دارد. سرعت این تایتان را می‌توان در زمانی مشاهده کرد که او موفق شد تا زیک را از دست کاپیتان لیوای نجات دهد. علاوه بر این، کسانی که این تایتان را در اختیار دارند، می‌توانند مدت بسیار طولانی در حالت تایتانی خود باقی بمانند پیک به مدت دو ماه در حال تایتانی خود بوده است.

تایتان آرواره، همانند تایتان ارابه، سریع است. این تایتان، کوچک‌ترین تایتان در میان نُه تایتان به شمار می‌رود. این تایتان از لحاظ سرعت و چالاکی واقعا یگانه است. بهترین مکان برای مبارزه تایتان آرواره، جنگل‌ها و شهرها است و او در آنجا می‌توان از چابکی خود بهره ببرد اما باید گفت که از لحاظ قدرت، قابل قیاس با دیگر تایتان‌ها نیست. قدرت اصلی تایتان آرواره، همانطور که از نامش پیدا است، قدرت آرواره‌های او است.

تایتان چکش جنگ و تایتان مونث

انیمه حمله به تایتان attack on titan

تایتان چکش جنگ از زمانی که شاه فریتز امپراتوری الدیا را رها کرده بود، در اختیار خانواده تایبور قرار داشته است. از آن زمان، از این تایتان برای کمک به امپراتوری مارلی استفاده شده است. این تایتان در مقایسه با دیگر تایتان‎‌ها، تایتان منحصربه‌فردی است؛ او از توانایی سخت شدن برای تولید سلاح یا نیزه‌هایی سخت شده از داخل زمین استفاده می‌کند.

علاوه بر این، تایتان چکش جنگ را می‌توان از دور کنترل کرد. فرد خودش را در درون یک کریستال محصور می‌کند و با استفاده از یک کابل به تایتان خود متصل می‌شود. اینکه فرد در درون گردن تایتان قرار نداشته باشد، یکی از منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی این تایتان محسوب می‎‌شود.

تایتان مونث نیز توانایی منحصربه‌فردی دارد. همانند تایتان بنیان‌گذار، تایتان مونث نیز قادر است تا تایتان‌های خالص را به سمت خود بکشاند اما کنترلی روی آن‌ها ندارد. اگر تایتان مونث در میان تایتان‌های خالص قرار بگیرد، تایتان‌های خالص بدن او را خواهند خورد. آنی لئونهارت از این نیرنگ برای فرار از دست دسته دیدبانی استفاده کرده بود. این تایتان همچنین می‌توان بخش‌های مختلفی از بدن خود را سفت کند.

تایتان جانور و تایتان حمله

انیمه حمله به تایتان attack on titan

تایتان جانور همانند تایتان بنیان‌گذار، قادر است تا تایتان‌های خالص خلق کند یا آن‌ها را کنترل نماید. زیک یگر، در حال حاضر تایتان جانور را در اختیار دارد. او در طی انیمه حمله به تایتان، به دفعات مختلف از قدرت‌های خود برای کنترل و خلق تایتان‌های خالص استفاده کرده است.

تایتان جانور همچنین قادر به سخت کردن بخش‌های بدن خود است. این تایتان همچنین توانایی پرتاب بسیار خوبی دارد. زیک یگر در هنگام نبرد، از این توانایی خود برای پرتاب کردن سنگ‌های ریز به سمت افراد دسته دیدبانی استفاده کرده بود.

بر خلاف هشت تایتان دیگر، تایتان حمله دارای قدرت و ویژگی خاصی نیست. با این حال، تایتان حمله همیشه به سمت نبرد کشیده می‌شود و هیچ گاه تسلیم نمی‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که توانایی تایتان حمله، فیزیکی نیستند بلکه توانایی‌هایی ذهنی و روانی به شمار می‌روند.


پخش بخش دوم فصل چهارم انیمه حمله به تایتان به تازگی شروع شده است. این قسمت‌های جدید، داستان انیمه حمله به تایتان را برای همیشه به پایان خواهند رساند. نظر شما در مورد پایان انیمه حمله به تایتان چیست؟

masoud pc gamerFallingdeaddamhazerAlireza3200Sdeathwingsmohammad002یوهانآرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آرین گفت:

    سلام
    کاملا صحیح! خسته نباشید!
    البته نیروی اصلی و منشأ این تایتانیت (!) یک نیروی حیاتی و رشدی ست، حالا این یعنی چه؟
    یعنی اینکه روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و گسترده‌تر می‌شود و امکان خلق تایتان‌های عجیب‌غریب‌تر هم وجود دارد.
    مثلا تایتان زیک که از اول اینطوری نبوده احتمالا، بعد این توانایی پرتاب هم نداشته، این اصولا کار زیک یاگر هست.
    و وارث او هم می‌تونه این توانایی رو داشته‌باشه شاید.
    یا مثلا می‌تونیم تایتان ماهی، تایتان پرنده یا تایتان خزنده‌ای مثل ارابه‌ای داشته‌باشیم.

    MohamadMhtFallingdeaddamhazerROCKGAMERSdeathwingsArmin EzatiO2یوهانشادمن 3
  • درود بر شما بابت این مطلب
    من این قسمت جدیدو دیدم فهمیدم همشو از قبل دیدم اونم کجا. تو تریلر اخیر و اپنینگ هم که قربونش برم اسپویل خالص بود هم اسمش هم تصاویرش که قشنگ حرکت تایتانا نشون میده و خیلی چیزای دیگه … حتی آنی هم بیرون کریستال نشون داد خو الان چرا تو اپنینگ اینو نشون میدن.. جاش چارتا شات مفهومی میزاشتین.
    استودیو ماپا = اسپویل خالص 😐.

    MohamadMhtیوهاننyasiآرین
  • mohammad002 گفت:

    اتفاقا تایتان حمله برخلاف بقیه تایتان ها یک ویژگی خاص داره

    P224یوهاننyasiآرین
  • soroush گفت:

    درحال حاضر تایتان غول‌پیکر دست آرمین آرلرت هست ، نه برتولیت –
    تایتان بنیادگذار و تایتان چکش جنگ هم در اختیار ارن یگر هست
    چرا توی مقالتون به این موضوع اشاره نشده درحالی که عنوان مقاله “نُه تایتان چه کسانی هستند؟” هست

    MohamadMhtیوهانdamhazerآرین
  • شیر گفت:

    سلام.شما که خبر دارید نیمه دوم فصل چهار اومده چرا خبر ندارید تایتان عظیم جثه دست آرمین آلرت هست و تایتان های پتکی و حمله و بنیان گذار دست ارن؟

    یوهان
  • MohamadMht گفت:

    یه چیزایی رو جا انداختین مثلا این که تایتان مونث با خوردن گوشت بقیه تایتانا میتونه چند تا از ویژگی هاشون رو جذب کنه مثلا توانایی سخت کردن رو از تایتان زره پوش یا خرف زدن رو از تایتان ارابه گرفته بود بعد تایتان حیوانی عادی نمیتونه رو تایتان های خالص اثر داشته باشه به خاطر خون سلطنتی زیک این قابلیتو داره تایتان حمله هم میتونه خاطرات اپراتور های اینده تایتان رو ببینه مثلا ارن کروگر خاطرات ارن یگر رو دیده بود بعد تنها تایتانی که میتونه بعد از عهد کارل فریتز تو نجنگیدن از قدرت بنیانگذار استفاده کنه تایتان حملس چون از اول به دستورات شاه عمل نمیکرده و خود مختار بوده بعد یه مورد دیگه هم که هست اینه که قدرت ظاهری تایتانا از رو دیدن تایتان شکل میگیره مثلا هر دو تایتان حمله گریشا و ارن کروگر لب داشتن و گوشت روی صورتشون بود ولی ارن یگر بدون لب بود که یجورایی یه کپی ۱۵ متری از تایتان خالصش بود چون تا حالا تو ذهنش هیچ تصویری از تایتان حمله نداشته بود یا مثلا یکی از تایتان های زره پوش قدیمی زره شوالیه داشت چون تصورش از زره این بوده برا همین تایتانا تو طول زمان ضعیف و قوی میشن

    P224
  • AmirSaishel گفت:

    سلام

    خب خب خب
    تایتان حمله یا مبارز یه قدرت داره ک داخل هیچ جایی ازش حرفی زده نشده و داخل خود انیمه هم فقط یه بار ازش استفاده شده.
    اگه یادتون باشه ت مبارزه بین تایتان مونث و حمله ارن شکست میخوره بعدش از شدت عصبانیت و… از اون حالت تایتانی خارج میشه پوستش سیاه با رگه های قرمز میشه و خب طبیعتاً قدرتش هم خیلی بیشتر میشه، خیلی دلم میخوام یه بار دیگه از این حرکت ت خود انیمه استفاده بشه ، بنظرم خیلی گنگ بود 😂

    و اینکه تایتان حمله توانایی سخت سازی هم داره !

    • MohamadMht گفت:

      داش تایتان حمله به طور عادی قابلیت سخت سازی نداره هیچکدوم ندارن بجز راینر ارن که دیدی مایع نخاعی زره رو تو اون غار زیرزمینی خانواده ریس خورد تایتان مونث گوشت تایتان زره پوش رو خورده بود و تایتان حیوانی مایع نخاعی تایتان زره پوش رو خورده بود اگه دقت کنی هر کدوم یه قابلیت فقط برا خودشون دارن ولی مارلیه که با ترکیب توانایی ها تایتان های قوی تر میسازه ….اسپویل مانگا…..وگرنه عمرا میتوسنستن رو اسکلت های تایتان بنیانگذار با تایتانای پیشین بجنگن تنها نقطه قوتشون این افزایش قابلیتاشون بود

  • P224 گفت:

    مقاله خوبی بود ولی بعضی جاها ناقص بود و اطلاعات تا حدودی اشتباه بود مثلا تایتان جانور برای هر کاربر ویژگی و شکل مختلفی داره که خصوصیاتش کاملا قابل تغییر هست و یکسان نیستن در اکثر موارد و اون ویژگی تبدیل کردن افراد به تایتان خالص و کنترلشون به صورت خاص برای زیک یگر وجود داره که از خاندان فریتز هستش و منحصر به فرده
    تایتان حمله هم ویژگی های خاصی داره که ذکرشون فقط باعث لو رفتن بخشی از داستان میشه که چشمه کوچکی از ویژگی هاش رو توی اواخر فصل ۳ میتونیم خودمون متوجه بشیم
    اما در کل خسته نباشین و ممنون از مقاله

انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا
انیمه Attack on Titan : نُه تایتان چه کسانی هستند؟ - گیمفا