خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا

خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی؛ محفل نوبان!

آریا مقدم
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی سخن بگوییم؛ چیزی که تقریباً همه‌ی گیمرها آن‌ها را چند باری تجربه کرده‌اند.

مردن در بازی‌های ویدئویی، پدیده‌ای اجتناب ناپذیر است که همه‌ی گیمرها، اعم از حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای آن را تجربه می‌کنند. در واقع اگر مردن یا به طور کلی Game Over شدن در بازی‌ها وجود نداشت، ماهیت رقابتی آن‌ها از بین می‌رفت، اما همگی می‌دانیم همین ماهیت رقابتی بازی‌های ویدئویی است که باعث شده این بازی‌ها برای ما جذاب و هیجان‌انگیز باشند. فرقی ندارد که بازی آنلاین باشد یا آفلاین، چون در هر دو حالت موانعی برای از پیش رو برداشتن وجود دارد و همین موانع باعث می‌شوند بازی چالش‌برانگیز باشد.

اما گاهی اوقات، این موانع نیستند که باعث مرگ ما در بازی‌های ویدئویی می‌شوند، بلکه ناشی‌بازی یا بهتر بگویم «نوب‌بازی» خودمان است که ما را به کشتن می‌دهد. اگر شما هم مواردی که در ادامه‌ی مقاله آمده را تجربه کرده‌اید نگران نباشید، چرا که این درد بین همه‌ی گیمرها مشترک است. لازم نیست حتماً نوب باشید تا این موارد را تجربه کنید، چون گاهی اوقات حتی حرفه‌ای‌ترین گیمرها هم به مسخره‌ترین روش‌ها می‌میرند. اما نمی‌توان مضحک بودن و خجالت‌آور بودن این نوع مرگ‌ها را انکار کرد. بالاخره گیمر بودن هم درد دارد!

در این لیست، ۱۰ تا از خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا کمی دور هم بخندیم و هم‌دردی کنیم! مطمئناً راه‌های خجالت‌آور دیگری هم برای مردن وجود دارد که شما عزیزان آن‌ها را تجربه کرده‌اید، بنابراین از شما نیز دعوت می‌کنم تا در بخش نظرات، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

بدون مقدمه‌چینی بیشتر، برویم سراغ لیست!

۱۰- غرق شدن

گاهی اوقات سازنده‌ها از المان آب به عنوان یک مانع استفاده می‌کنند تا گیمرها را به چالش بکشند. مبارزه در زیر آب، یا فرار کردن از دست موجوداتی مانند کوسه‌ها که قصد دارند شما را تکه‌پاره کنند، باعث می‌شود هیجان بازی به حداکثر برسد. نمونه‌هایی از این مورد را در بازی‌هایی مانند Resident Evil 6 ،Man of Medan و بسیاری از بازی‌های دیگر دیده‌ایم، اما چیزی که در این لیست مدنظر ماست، این مراحل نیستند.

گاهی اوقات در بازی‌هایی Open World که در نقشه‌ی خود دریا یا رودخانه دارند و به کاراکتر شما اجازه‌ی شنا کردن می‌دهند این اتفاق می‌افتد و واقعاً آدم را خجالت‌زده می‌کند! چرا؟ چون اکثر بازی‌ها حجم ریه‌ای معادل با حجم ریه‌ی مایکل فلپس (قهرمان چند سال شنای جهان) برای کاراکتر شما در نظر می‌گیرند و فرار کردن از این موقعیت بسیار آسان است! به علاوه، وقتی از هزاران تهدید که بازی برای شما در نظر گرفته جان سالم به در می‌برید و آسان‌ترین موانع بازی شما را از پا درمی‌آورند، کمی خجالت‌آور است! اما می‌توانید خوشحال باشید که این اتفاق بیشتر در بازی‌های آفلاین می‌افتد و معمولاً کسی نیست که شاهد این مرگ ناشیانه باشد!

۹- کشته شدن توسط یک وسیله‌ی نقلیه

این اتفاق هم می‌تواند در بازی‌های آفلاین بیفتد و هم در بازی‌های آنلاین و در هر دو حالت نیز خجالت‌آور است! چیزی که باعث می‌شود این نوع مردن در بازی‌ها آزاردهنده باشد، اجتناب‌پذیر بودن آن است. واضح‌تر بگویم: این‌که توسط یک وسیله‌ی نقلیه زیر گرفته نشوید، از این‌که زیر گرفته شوید راحت‌تر است!

در بسیاری از بازی‌های آنلاین، برخورد وسیله‌ی نقلیه‌ی دشمن با شما می‌تواند بخش زیادی از نوار سلامت شما را از بین ببرد و به همین دلیل خیلی‌ها از همین وسایل به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کنند. اما انصافاً ابعاد یک موتور چهارچرخ یا یک ماشین سواری را در نظر بگیرید؛ خجالت نمی‌کشید وقتی می‌توانید یک قدم آن‌طرف‌تر بایستید، توسط این وسایل نقلیه به قتل می‌رسید؟!

تازه اوضاع وقتی بدتر می‌شود که طرف مقابل شما هوش مصنوعی باشد. این اتفاق برای بیشتر ماها در بازی‌هایی مانند GTA افتاده که یک شهروند عادی بیاید و با سرعت از روی‌مان رد شود و ما بمانیم و هزار امید و آرزوی بر باد رفته! در Red Dead Redemption نیز بسیاری از گیمرها توسط قطار له شده‌اند که از همین‌جا به همه‌ی آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم!

۸- کشته شدن هنگام شادی پس از گرفتن Kill

این مورد بیشتر به بازی فورتنایت مربوط می‌شود که پدیده‌ای به نام Emote را در صنعت بازی مُد کرد. Emoteها حرکاتی رقص‌مانند هستند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه بازی تهیه کنید و یا با خریدن بتل‌پس و پیشرفت در بازی، تعدادی از آن‌ها را آنلاک کنید. هدف این Emoteها به جز تلطیف جوّ بازی، حرص دادن به تیم دشمن پس از کشتن افراد آن است. هیچ چیز بدتر از آن نیست که پس از مردن ببینید تیم حریف به قصد تحقیر شما می‌رقصد و ادا درمی‌آورد.

اما می‌دانید بدتر از آن چیست؟ این‌که هنگام شادی، افراد یک تیم دیگر از راه برسند و شما را بکشند. حالا هم اعضای تیمی که افراد آن را کشتید دلشان خنک می‌شود، هم افراد تیمی که شما را از پا درآورده‌اند! واقعاً هیچ‌چیز بدتر از این نیست که هنگام پز دادن آدم را خیط کنند! این حالت، یکی از خجالت‌آورترین روش‌های مردن است. خدا نصیب گرگ بیابان نکند!

۷- افتادن از ارتفاع / خارج شدن از مپ

یکی از موارد دیگری که باعث می‌شود به مهارت‌های چندین و چند ساله‌ی خود شک کنید، افتادن از ارتفاع یا خارج شدن از نقشه‌ی بازی است. البته این موضوع شاید در مورد بازی‌های پلتفرمر کمی متفاوت باشد، چون در این بازی‌ها مجبورید دائماً از سطوح مختلف بالا و پایین بروید و به همین دلیل افتادن از این سطوح خیلی دور از ذهن نیست. اما بازی‌های دیگر معمولاً از ارتفاع به عنوان یک تهدید جدی استفاده نمی‌کنند و تا وقتی حواستان باشد خیلی بعید است که از آن بلندی سقوط کنید. این موضوع به‌خصوص در بازی‌های آنلاین می‌تواند آدم را حسابی شرمنده‌ی هم‌تیمی‌هایش کند! فکر کنید همه دارند با جان و دل تلاش می‌کنند که راند را ببرند و شما ناگهان از ارتفاع سقوط می‌کنید و بدون این‌که تیم حریف متحمل زحمتی شود، به آن‌ها کمک می‌کنید!

خارج شدن از نقشه هم یکی دیگر از راه‌های خجالت‌آور برای مردن در بازی‌هاست. این موضوع بیشتر در بازی‌های اکشن چندنفره اتفاق می‌افتد که باید در یک محدوده‌ی معین بازی کنید و اگر از آن محدوده خارج شوید در عرض چند ثانیه می‌میرید. در اکثر بازی‌های بتل رویال، شما باید در زمان تعیین شده به منطقه‌ی امن نقشه بروید وگرنه به تدریج از نوار سلامت‌تان کم می‌شود و می‌میرید. فکر کنید همه سخت مشغول کشتن یک‌دیگرند و شما حتی با وجود وسایل نقلیه‌ای که در گوشه و کنار مپ قرار داده شده‌اند، نمی‌توانید خودتان را به منطقه‌ی امن برسانید. خجالت آور نیست؟!

۶- برگشتن نارنجک یا کوکتل مولوتف

یکی از دردناک‌ترین روش‌های مردن در بازی‌های ویدئویی، برگشتن نارنجک یا کوکتل مولوتف به سمت خودتان است. فرض کنید ضامن نارنجک را کشیده‌اید و منتظر لحظه‌ی مناسب برای پرتاب آن هستید، اما نارنجک به مانعی مانند دیوار برخورد می‌کند و به سمت خودتان برمی‌گردد. از آن‌جایی که معمولاً میزان Damage نارنجک‌ در بازی‌ها بالاست، برگشتن نارنجک به معنای پایان کار است! این موضوع وقتی خجالت‌آورتر می‌شود که به جز خودتان، هم‌تیمی‌هایتان هم در آن محیط باشند و باعث مردن آن‌ها هم بشوید.

خلاصه این‌که نوشتن در مورد این موضوع نیز قلب آدم را به درد می‌آورد، چه برسد به تجربه کردنش!

۵- !Flawless Victory

اگر تا به حال مورتال کامبت یا هر بازی مبارزه‌ای دیگری تجربه کرده باشید، می‌دانید که Flawless Victory چیست و چه لذتی برای فرد برنده دارد. اما احتمالاً این را هم می‌دانید که طرف بازنده وقتی این عبارت را روی صفحه‌ی نمایشگر می‌بیند، دوست دارد چهار گوشه‌ی تشک را ببوسد و برای همیشه از میادین خداحافظی کند!

Flawless Victory وقتی اتفاق می‌افتد که حریف، بازی را بدون حتی یک واحد Damage دریافتی به پایان برساند. فکر کنید شما زیر مشت لگد بازیکن مقابل له شده‌اید و تمام استخوان‌هایتان شکسته است، اما حتی نتوانسته‌اید یک نیشگون هم از طرف مقابل بگیرید! این حالت خیلی سخت اتفاق می‌افتد و یا باید شما خیلی نوب باشید، یا طرف مقابل‌تان آن‌قدر حرفه‌ای باشد که نگذارد شما حتی یک حرکت روی او پیاده کنید. بیایید آرزو کنیم هیچ‌کس این مرگ دردناک را تجربه نکند!

۴- کشته شدن توسط هوش مصنوعی در بازی‌های آنلاین

برخلاف بازی‌های سینگل پلیر که معمولاً وقت زیادی روی طراحی دشمنان آن‌ها صرف می‌شود، دشمنانی که در بازی‌های آنلاین توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، بسیار احمق و دست‌ و پا چلفتی هستند. به‌خصوص اگر بازی‌هایی مثل پابجی و کال آو دیوتی وارزون را روی گوشی‌ موبایل خود بازی کرده باشید، می‌دانید این بات‌ها عین پفک نمکی از پا درمی‌آیند و اصلاً نیازی نیست اسلحه‌ی خوبی داشته باشید یا خیلی حرفه‌ای باشید تا بتوانید از پس آن‌ها برآیید. در فورتنایت هم دشمنانی در گوشه و کنار نقشه هستند که مبارزه با آن‌ها اصلاً کار سختی نیست و عموماً برای کسب امتیاز بیشتر در بازی قرار داده شده‌اند.

با این وجود، گاهی اوقات همین هوش مصنوعی‌ها می‌توانند آدم را بکشند. البته این اتفاق خیلی به ندرت پیش می‌آید و برای همین هم هست که در لیست خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی آورده شده است. فکر کنید سازنده‌ها کل تلاش‌شان را کرده‌اند تا این هوش مصنوعی‌ها حسابی احمق باشند، بعد یک نفر توسط همین‌ها کشته می‌شود. چطور آدم جلوی خودش را بگیرد و به این افراد نگوید «نوب»؟!

۳- مردن قبل از فرود آمدن

پدیده‌ی فرود آمدن با چتر نجات، چیزی است که با رشد بازی‌های بتل رویال مُد شد و همچنان نیز جزئی جدایی‌ناپذیر از این بازی‌ها باقی مانده است. اکثر بازی‌های بتل رویال، با پریدن از هواپیما و فرود آمدن در گوشه‌ای از نقشه‌ آغاز می‌شوند. چون زمان فرود آمدن اکثر بازیکنان تقریباً یکسان است، خیلی بعید است که بازیکن دیگری بتواند آدم را در هوا بزند، اما وقتی این اتفاق می‌افتد واقعاً ناامیدکننده و خجالت‌آور است! به علاوه این‌که وقتی هنوز به چتر نجات خود متصل هستید، به راحتی می‌توانید مسیر خود را عوض کنید و همان اول بازی نمیرید.

چیزی که این موضوع را خجالت‌آور می‌کند این است که شما قبل از این‌که حتی بازی را شروع کنید از روند بازی حذف می‌شوید. یعنی نقشی مانند سیاهی‌لشکر در صحنه‌های جنگی شلوغ دارید که قبل از این‌که بتوانند کاری بکنند توسط قهرمان کشته می‌شوند. اما بد به دلتان راه ندهید؛ شاید حریف خیلی حرفه‌ای است!

۲- کشته شدن توسط یک بازیکن رده‌پایین‌تر

فکر کنید چندین و چند سال سابقه‌ی بازی دارید، تا بن دندان مسلح هستید و بهترین اسلحه‌ها را در اختیار دارید، بعد یک بازیکن که تازه شروع به بازی کرده می‌آید و شما را می‌کشد. احتمالاً همه‌تان این اتفاق را در بازی‌های مختلف تجربه کرده‌اید و درد آن را چشیده‌اید. تازه این خوبش است! فکر کنید خدای نکرده جزو آن‌هایی باشید که پول می‌دهند و اکانت آماده می‌خرند یا به هر نحوی درگیر استراتژی «Pay to Win» کمپانی‌ها می‌شوند. این همه پول بی‌زبان را خرج کنی و بعد توسط یک بازیکن تازه‌کار که هنوز یک هفته نشده بازی را نصب کرده بمیری. خجالت‌آور است!

البته این را هم بگوییم که لزوماً همه‌چیز به سابقه نیست و بعضی‌ها ذاتاً گیمرهای بهتری هستند، اما حداقل دانش آن‌ها از جزئیاتی مانند نقشه‌ی بازی، اسلحه‌های موجود در بازی و آپشن‌های مختلف آن کمتر از شماست. واقعاً مردن توسط بازیکنی که تجربه‌اش خیلی کمتر از شماست، حس بدی دارد! فقط خواهشاً وقتی این اتفاق می‌افتد، اینترنت ضعیف و دسته‌ی خراب و حواس‌پرتی و در و دیوار را بهانه نکنید و مانند یک مرد شکست خود را بپذیرید!

۱- Friendly Fire

هیچ چیزی در یک بازی آنلاین خجالت‌آورتر از کشتن هم‌تیمی‌تان نیست! Friendly Fire یا همان قضیه‌ی شلیک به خودی، سال‌هاست که موضوع ثابت دعواهای گیم‌نت و آنلاین است و به نظر نمی‌رسد چیزی بتواند جای این گزینه را بگیرد!

بدیِ فرندلی فایر در این است که نه تنها تیم‌تان را عقب می‌اندازید، بلکه فرصت بازی را از بخت‌برگشته‌ای که بی‌خبر از همه‌جا مورد اصابت گلوله‌ی شما قرار گرفته هم می‌گیرید! علاوه بر این، تیم دشمن هم به راحتی می‌تواند ببیند که هم‌تیمی خود را کشته‌اید و حسابی بهانه دستشان می‌افتد که تیم‌تان را مسخره کنند و تا سال‌ها انگ «نوب» به شما بچسبانند. واقعاً هیچ چیزی نمی‌تواند با هاله‌ی شرمی که پس از کشتن یک هم‌تیمی دور سر آدم شکل می‌گیرد رقابت کند و Friendly Fire بدون شک باید در رتبه‌ی نخست این لیست قرار بگیرد!

یک دقیقه سکوت برای کسانی که این مورد را تجربه کرده‌اند!


لیست ما همین‌جا به پایان می‌رسد. حالا نوبت شماست تا خاطرات خود را در مورد خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی با ما در میان بگذارید. منتظر شما هستیم!

…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Jin sakaiAlirezasauronCameraManیوهانRezaGtxKurosժ๏ςτ០я នτяคղցҽalinerdسم ناشناختهJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)آرینdamhazerdeathwingsCorvoعلیX_Wolverine_XmarioSoosmar (بازنشسته)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا
خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خجالت‌آورترین راه‌های مردن در بازی‌های ویدئویی - گیمفا