ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا

ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید!

پست گیمفا
۱۲:۰۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا

بسیاری از افرادی که صاحب گوشی آیفون هستند از ترفندهای آیفون مقاله ما بی‌خبرند. سیستم‌عامل آیفون پر از رازهایی است که با دانستن این رازها می‌توانید از استفاده از آیفون لذت بیشتری ببرید.

سیستم‌عامل iOS پر از ویژگی‌های بی‌نظیر است که کشف همه آن‌ها ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد؛ بر این اساس، ما برخی از ترفندهای آیفون را در این مقاله آوردیم تا نحوه استفاده شما را از آیفون متحول کنیم. اگر از کاربران جدید آیفون یا از آن دسته کاربران قدیمی هستید که وقت و حوصله کشف ترفندهای آیفون را ندارید، با ما همراه باشید تا با این سه ترفند آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید آشنا شوید.

پیدا کردن آیفون گمشده

در سال‌های اخیر سرقت گوشی به‌ویژه گوشی آیفون افزایش یافته است. همچنین دغدغه‌های افراد به اندازه‌ای رسیده است که گاهی آیفون خود را در رستوران جای می‌گذارند و حتی در منزل گم می‌کنند. ما به شما ترفندی یاد خواهیم داد که دیگر نگران سرقت یا گم شدن گوشی آیفون خود نباشید. از این روش برای پیدا کردن اپل‌واچ، مک‌بوک و ایرپاد گمشده نیز می‌توانید استفاده کرده و مکان آن‌ها در کمترین زمان را پیدا کنید.

اگر نتوانستید آیفون خود را از این روش پیدا کنید، حداقل می‌توانید اطلاعات شخصی خود را پاک کنید تا دیگر دسترسی به آن‌ها توسط سارقان یا افراد دیگر امکان‌پذیر نباشد. برای استفاده از یکی از بهترین ترفندهای آیفون، به تنظیمات رفته و در قسمت اپل آیدی خود ، Find My را لمس کنید. اکنون تنها کاری که لازم است بکنید این است که Find My iPhone را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

اما چگونه باید آیفون خود را با این قابلیت پیدا کنید؟ مقاله پیدا کردن آیفون گم شده را مطالعه کنید تا با گزینه‌های بی‌نظیر این برنامه آشنا شوید. گزینه‌هایی مانند پخش صدا از آیفون حتی در حالت سکوت، حالت گمشده برای نوشتن شماره تماس و نمایش دادن آن در صفحه نمایش آیفون گمشده و Erase برای حذف تمام اطلاعات می‌توانند در پیدا کردن آیفون گمشده کمک به‌سزایی کنند.

ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا

پیدا کردن آهنگ از روی صدا

گاهی آهنگی را در یک سریال یا در یک رستوران می‌شنوید و در حدی از آن خوشتان می‌آید که می‌خواهید در گوشی آیفون خود داشته باشید و هر روز گوش کنید. اما اگر نام آهنگ یا خواننده را نمی‌دانید، نخواهید توانست آن را با یک جست‌وجوی ساده در گوگل پیدا کنید. بسیاری از گوشی‌های اندوریدی و حتی کاربران آیفون از اپلیکیشن Shazam برای پیدا کردن آهنگ از روی صدا استفاده می‌کنند؛ ولی آیا می‌دانید در گوشی‌های آیفون می‌توان بدون باز کردن این اپلیکیشن، چنین کاری را انجام داد؟

این قابلیت در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است؛ بر این اساس، به احتمال زیاد نمی‌توانید این ترفند آیفون را در مقاله‌های قدیمی پیدا کنید. با این قابلیت می‌توانید هر آهنگی را در هر مکانی در چند ثانیه پیدا کنید. برای پیدا کردن آهنگ از روی صدا در آیفون تنها کافی است این قابلیت را از تنظیمات به مرکز کنترل اضافه کرده و زمانی که آهنگ در حال پخش است روی آن ضربه بزنید تا هر آنچه را که باید درباره آهنگ مورد نظر خود بدانید مشاهده کنید.

از آنجایی اضافه کردن شازم به مرکز کنترل، روشی جدید است، باید سیستم‌عامل گوشی شما آی او اس ۱۴.۲ و یا نسخه جدیدتر باشد، اگر سیستم‌عامل شما قدیمی است، آن را به‌روزرسانی کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید سیستم‌عامل را به‌روزرسانی کنید، روش‌های دیگری برای پیدا کردن آهنگ از روی صدا وجود دارد؛ برای مثال، می‌توانید از سیری بخواهید آهنگ را تشخیص دهد، از شزم در اپل واچ استفاده کنید یا اپلیکیشن‌هایی برای تشخیص آهنگ نصب کنید.

ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

آیا تا به حال موقعیتی برای شما پیش آمده است که نتوانستید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید؟ با وجود امنیت بالای سیستم‌عامل آیفون، ویروس‌هایی روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند ممکن است به آیفون شما نفوذ کنند و اطلاعات شما را حذف کنند. حتی ممکن است روزی گوشی‌های همه ما دچار حمله‌های باج افزاری مانند واناکری شوند. در این صورت، تنها با پرداخت هزینه خواسته شده قادر خواهیم بود به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنیم.

به جز ویروس‌ها عوامل دیگری ممکن است فیلم‌ها و عکس‌های ما را پاک کنند؛ بر این اساس، بهترین روش برای از دست ندادن اطلاعات خود، بکاپ گرفتن از آیفون است. با آموزش بکاپ گرفتن از آیفون به‌آسانی می‌توانید کپی اطلاعات خود را به جای امنی انتقال دهید. برای این کار می‌توانید از سه روش استفاده کنید که عبارت‌اند از: ۱) نرم‌افزار آیتونز، ۲) فضای ذخیره‌سازی آی کلود و ۳) برنامه Finder مک. ما در ادامه آموزش پشتیبان‌گیری با استفاده از آیتونز را آموزش خواهیم داد؛ ولی فراموش نکنید که دو راه دیگر نیز وجود دارد.

آموزش پشتیبان‌گیری از آیفون با استفاده از برنامه iTunes

استفاده از برنامه آیتونز برای پشتیبان‌گیری از روش‌های محبوب محسوب می‌شود؛ زیرا، برای استفاده از روش لازم نیست به وای‌فای یا دیتای موبایل که سرعت بالایی داشته باشد دسترسی داشته باشید. همچنین نیازی نیست سرویس آیلکود خریداری کنید. فقط لازم است یک کابل داشته باشید و آیفون خود را به رایانه خود متصل کنید. به شما توصیه می‌کنیم حتما آیتونز رایانه خود را به‌روزرسانی کنید.

اگر آیفون را به رایانه خود متصل کردید، به احتمال زیاد پیامی را در آیفون مشاهده خواهید کرد. اگر پس از لمس گزینه Trust از شما رمز عبور خواسته می‌شود، این کار را انجام دهید. اکنون می‌توانید آیکون آیفون را در آیتونز دسکتاپ مشاهده کنید. پس از کلیک روی این آیکون، به بخش تنظیمات، سپس Summary بروید.

اگر علاوه بر اطلاعات گوشی آیفون، می‌خواهید از اطلاعات برنامه Health یا Activities ساعت هوشمند اپل، هوم کیت و رمزهای عبور نیز پشتیبان‌گیری کنید، روی مربع کوچک کنار Encrypt local Backup کلیک کنید. اکنون باید یک رمز عبور بسازید. به خاطر داشته باشید اگر این رمز عبور را فراموش کنید، قادر نخواهید بود به اطلاعات پشتیبان دسترسی داشته باشید. در آخرین مرحله پشتیبان‌گیری از آیفون، Back Up Now را انتخاب کنید.

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید برای استفاده از بیشتر ترفندهای آیفون باید سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنید. با هر به‌روزرسانی iOS، تعداد ترفندها و نکاتی که می‌توانید یاد بگیرید افزایش می‌یابد. ترفندهای آیفون می‌توانند شما را در هر لحظه از زندگی روزمره یاری کنند. اگر گوشی آیفون شما در حدی قدیمی است که نمی‌توانید آن را به‌روزرسانی کنید، وقت آن رسیده است که یک آیفون نو با جدیدترین سیستم‌عامل و بهترین قابلیت‌ها خریداری کنید.

ترفندهای آیفون بسیار بیشتر از چیزی است که بتوان آن را در یک مقاله یا حتی یک سایت مخصوص محصولات اپل نوشت. زمانی که وقت خالی دارید، بهتر است مقالات مربوط به ترفندهای آیفون را بخوانید یا اطلاعات خود را درباره یک اپلیکیشن خاص افزایش دهید؛ برای مثال، می‌توانید نحوه ریستور کردن اطلاعات بکاپ‌گیری‌شده را یاد بگیرید یا افزونه‌های جدیدی برای مرورگر سافاری و بهبود وب‌گردی خود نصب کنید.

ollieفریدSoWuup

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا
ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ترفندهای آیفون که تا به امروز نمی‌دانستید! - گیمفا