هیدئو کوجیما کار بر روی یک پروژهی رادیکال را آغاز خواهد کرد
هیدئو کوجیما، یکی از مهمترین شخصیتهای دنیای بازیهای ویدیویی، به تازگی در مورد پروژهی بعدی خود صحبت کرده است. به گفتهی او این پروژه قرار است رادیکال باشد.
با توجه به شهرت و محبوبیت هیدئو کوجیما و تیم او در استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، شکی نیست که بسیاری از طرفداران بازیهای ویدیویی دوست دارند از پروژهی بعدی او آگاه شوند. در حال حاضر مشخص نیست که این پروژه چه ماهیتی خواهد داشت. با این حال این طور که به نظر میرسد به زودی کار بر روی آن آغاز خواهد شد.
کوجیما به تازگی در توئیتر خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ کار بر روی پروژهی بعدی خود را به صورت جدی آغاز خواهد کرد. جالب است بدانید که او این پروژه را یک پروژهی رادیکال خواند و گفت که قصد دارد به مرحلهی بعدی نوآوری برسد. این مهم با توجه به سابقهی و اصلا دور از انتظار نیست. بازی قبلی این کارگردان یعنی Death Stranding سر و صدای زیادی به پا کرد.
البته سر در آوردن از کار کوجیما و پروژهی بعدی او در حال حاضر غیر ممکن است. با این حال شایعات و گمانهزنیهای زیادی در این رابطه وجود دارد. برخی از گزارشها حاکی از کار کردن کوجیما بر روی یک بازی انحصاری برای ایکس باکس هستند. این طور که گفته میشود این بازی قرار است مبتنی بر سرویس ابری ایکس باکس و همچنین بر اساس یکی از فرنچایزهای کنونی این پلتفرم باشد. جالب است بدانید که گزارشات دیگری هم به توسعهی یک بازی Silent Hill توسط کوجیما و با سرمایهگذاری سونی اشاره دارند.
پروژهی بعدی این کارگردان هر چه که باشد، بدون شک افراد زیادی از همین حالا برای آن هیجانزده هستند. بازی Death Stranding در حال حاضر بر روی کنسول پلیاستیشن ۴ و پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
ایول
لعنت به کونامی که نذاشت ادامه متال گیرو بسازه
کونامی بزرگترین لطف تاریخ رو به پلیرا و کوجیما کرد !
شاید حرفم عجیب باشه ولی به عنوان یه کسی که یه عمره شیفته کوجیما و آثارش هستم ؛ کاملا معتقدم که این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ کریر کوجیما بود چون باعث شد تفکرات سنتی خودش رو زیر پا بزاره و نه تنها قدرست ریسک پذیری بدست بیاره بلکه فقط توی یه مدیوم فعالیت نکنه
.
اینکه کل کریر کوجیما به متال گیر خلاصه بشه عملا یه ظلمه ؛ فرنچایزی که به نظر من چیز جدیدی برای ارائه به صنعت گیم نداشت ؛ منظورم اینه چیز خاصی که صنعت گیم رو به جلو ببره نداشت
اما کوجیما اومد سبک روایت و تطبیق پذیری رو در استرندینگ تغییر داد تا نشون بده دیدگاه بازیکن نباید صرفا متاثر از رویداد ها و اتفاقات درون بازی باشه …..
Mateus_bk عزیز…
کاملا باهات مخافم عزیز من…
والا منم یه عمر هست شیفته اثار استاد کوجیما هستم…
ولی… این که میگی کوجیما فکرات سنتی خودش رو زیر پا بزاره و قدرت ریسک پذیری بدست بیاره
کاملا اشتباهه هست..
یه نگاه بندازیم تو تک تک عناوین متال گیر میبینیم و حس میگنیم این ریسک پذیری رو…
نسخه اول که انقلاب بود تو زمان خودش تو سبک مخفی کاری..
نسخه دوم که اگه بخوام یه نمونه ریسک بهت بگم… عوض کردن شخصیت اصلیه بازی در صورتی که دقیقا یادمه همه انتقاد کردن از این که چرا باید به جای سالید اسنیک دوست داشتنی.. با شخصیت جدیدی به نام رایدن بازی کنیم!
نسخه سوم که پر از چیزای عجیب غریب از جمله کشتن باس تو اخر بازی..
نسخه پیس واکر psp که کل گیم پلی بازی تغیر کرد و وابسته شد به مادر بیس..
نسخه چهارم.. عوض شدن کامل دوربین بازی و بیشتر شدنه کاتسین ها به جای گیم پلی..
نسحه فانتوم پین که به نظرم دردناکترین نسحه هست برام..
بازی کلا سندباکس شد..
اینا گوشه ای از قدرت و جرات استاد هست تو ریسک پذیری..
اصلا استاد به خاطر همین ریسک پذیری محبوب دل ما شده
دقیقا و البته نسخه های سوم و چهارم شاهکار های فراموش نشدنی شدن که روایتشون نظیر ندارن
و نسخه دوم تبدیل به اولین پست مدرن تاریخ شد
و نسخه اول یه شاهکار مخفی کاری بود
و نسخه پنجم هم با همه معایب یه بازی عالی بود
و البته پی تی که ترسناک ترین بازی دهه اخیر از نظر من شد
و البته دث استرندینگ که با تمام کاستی های گیمپلی روایت خوبی داشت و داستانش واقعا بی نظیر بود
درکل خدایی یه صنعت گیمه و یه کوجیما با روایت و ریسک پذیری باحالی که داره
امیدوارم بازی جدیدش گیمپلی خوبی داشته باشه تا منتقدان پی تی هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشن
سلام دوست نازنین ؛ باعث افتخاره کامنتم باعث شد تا دوباره شاهد فعالیت شما باشم
.
فک کنم منظورمو از تفکرات سنتی یه مقدار بد بیان کردم که باعث سوتفاهم شد ؛ مواردی که فرمودید کاملا درسته و کوجیما توی هر نسخه یه نوآوری خاص ایجاد کرده و پایه صنعت رو به جلو برده ؛ منتهی بنده فکر میکنم این قضیه به سرانجام رسیده و نمیشه نوع آوری یا تفاوتی خاص توی نسخه بعدی رقم زد
من ۲ نکته باید بگم : ۱_ تفکرات سنتی کوجیما یعنی ساخت صرفا یه بازی اکشن مخفی کاری و پیاده کردن ایده ها در قالب یه عنوانی که به المان های خودش وابسته هست ( کشتن دشمن ؛ نوع آوری در مخفی کاری و نوع باس و تنوع محیط ) و عدم ریسک پذیری برای ساخت یه بازی جدید
۲_ طبق مصاحبه خود کوجیما ؛ تجربیاتی که طی اون دوره ( جدایی از کونامی و ساخت استرندینگ و … ) باعث شد که دیدگاه و طرز فکرش تغییر کنه و همونجور که بالاتر گفتم باعث شد که تطبیق پذیری نسبی در روایت داستانش اضافه کنه .
.
به عنوان یه طرفدار قدیمی واقعا خوشحالم که کوجیما توی یه مدیوم و ژانر خلاصه نمیشه و به شدت مشتاقم تا در آینده شاهد فیلم و ip های جدید و ای بسا سایلنت هیل از جانب کوجیما باشم
مخالفم
واسه منی که واقعا عاشق متال گیر بودم خیلی مخالفم
پست جدید کوجیما در اینستاگرام …Hassan!
جوووون
سلطان کوجیما آمد و قرار است خون به پا کند
فقط سلطان خواهشمندم که گیمپلی تو بازی قرار بدی ✊
یه چیزی مثل متال گیر ولی خیلی عجیب تر مثل دث استرندینگ با گیمپلی باحال تر اینو بسازی متای بازیت بالای نود میشه صد درصد
این کلا تا ده سال فکر میکنه چی بسازه بد که به نتیجه رسید دو ساله یه بازی میسازه .
سلام
یک فیلم سینمایی اورریتد دیگه خخخخ
مجبور نیستی بازی کنی، هل بلید ۲ هم بازی نکن، اونم فیلم سینمایی هست😹😹😹
الان o2 این چه ربطی به هل بلید ۲ داره 😑 با این طرز فکر شما دوتا تمام بازی ها فیلم هستن 😐
بعدشم هلبیلد گیمپلی داشت نسخه اولم حداقل هک اند اسلش بود
دث استرندینگ با اینکه خوب بود ولی آیا گیمپلی فان داشت ؟
خدایی چرا میآییم بخاطر لج یه بازی هک اند اسلش رو با یه ادونچر مقایسه می کنیم
مثلا من بیام ولفنشتاین رو با گاد آف وار مقایسه کنم آیا مقایسه درسته ؟
همون دث استرندینگ رادیکال بس بود….مردک متوهم
پس این اثرش هم بدرد من نمیخوره
دث استرندینگ به هر چیزی شبیه بود واسه من جز ویدیو گیم
گیمپلی رو به فنا داده بودن.اسمش هم گذاشته بودن نواوری
این هم که اثر رادیکال عه شروع شد دوباره جو دادن های کوجیما
برگرد به ایام متال گیر بابا ویدیو گیم با گیمپلی سر پاست ای کاش اینو بفهمه
کوجیما تموم شدس هیچی از این بازی هم در نمیاد مردک متوهم جوگیر بدون کونامی هیچی نیستی
تو خوبی، تو بیا و یه محبت کن و کارگردانی یاد کوجیما بده😹😹😹
با استودیو خودت یه بازی بساز یادش بده چه کار کنه😹😹
جدی فکر بدی نیست ، باور کن خودت بودجه داشته باشی هنرت از ایشون بیشتره – اینو مثه بادکنک بادش کردن ، و گرنه کار خاصی تو کارنامش نیست
کار خاصی تو کارنامه نیست 😬😑
خدایی اترنال من از تو بعید بود
متال گیر ۱ تقریبا اولین بازی مخفی کاری سه بعدی بود که داستان سراییش آخرت همه بازی ها بود و البته باس سایکو مانتیس رو دیگه باید بدونی آخرت باس فایت بود
متال گیر ۲ اولین بازی پست مدرن تاریخ بود با متای ۹۶ کلی جایزه و بازی سالم شد اون سال فکر کنم 😑
متال گیر ۳ مخفی کاری رو به نهایت خودش رسوند و بازی طراحی باس و مبارزه با اونا رو به چند قدم نه اندازه یه کهکشان جلو برد باس اند و باس سوروو خودشون گواه این مطلب هستن
متال گیر ۴ آخرت داستان گویی بود و گیمپلی بی نظیری داشت و باس های بازی خاص بود خاص و البته نهایت حماسی بودن یه داستان درمورد جنگ بود
متال گیر ۵ با تمام نقص های داستانی که به خاطر کونامی ایجاد شده بود بهترین گیمپلی سری رو داشت و هنوز هم مخفی کاری نداشتیم که مثل متال گیر ۵ گیمپلی شاهکار داشته باشه هی بخاطر همون گیمپلی ۹۳ گرفت اگه داستانش کامل می بود که میشد ۹۵
P.T زیبا ترین سایلنت هیلی بعد از سه گانه اول به نظر من بود و داستان و اون فضای مریض و کثیف و گیمپلی عجیب و صدای غیژژژ غیژژژ خونه و صدای رادیو صدای اون بچه هنوزم از درک خارجه
صرفا چون دث استرندینگ خیلی از نظر گیمپلی موفق نبود نباید بیایم کارنامه کوجیما رو زیر سوال ببریم
برو بینم باو ، تو این چند سال فقط یه گیم به معنای واقعی بیرون دادی اونم متالگیر فانتوم پین بود (که همونم overrated هست در کل) – هر کسی باید سر جای خودش باشه ، صنعت گیم عرصهٔ عرض اندام فیلم سازها نیست
امیدوارم از اون برج و باروی غروری که برا خودش ساخته بیاد پایین. متاسفانه یه دوره زیاد هندونه فرستادن زیر بغلش هوا برش داشته. متالگیر فوقالعاده بوده و هست اما تموم شد دیگه به آینده نگاه کن و توهماتت رو بذار کنار مرد حسابی
کامنتها رو ببین :
متوهم
مغرور
بدون کونامی هیچی نیستی
نمیخواد فیلم بسازی
فانتوم پین اورریتده
دیگه چی ؟
سلام
دیزستر ساز معروف هم هست خیخیخی
دیگه اینکه همش درسته
ها ای رادیکالی که الان وگفتی ای یعنی چه !؟
قضیه توهم چیه این زیر همه نوشتن؟ چیزی شده؟ میشه یکی توضیح بده؟
هیچ توضیحی نداره . این افراد death stranding رو بدردنخور میدونن و کوجیما رو هم مغرور و متوهم به عالی بودن . من نمیدونم اگه کوجیما عالی نیست پس کی باید باشه ؟ البته به نظر من اگه death stranding مولتی پلتفرم بود الان قضیه فرق میکرد
والا از بعد از دث استرندینگ خیل عظیم از دوستان سایت ایشون رو دیگه از مقام استاد بزرگ سازنده متال گیر ها و پی تی به یک دیوانه متوهم تقلیل دادن
هرچند من خودم به برخی چیز های دث استرندینگ انتقاد دارم اما بازی درکل بنظرم خوبه ولی اصلا شبیه ساژ پیاده روی نیست
ولی بازم با متال گیر فاصله داره خیلی
هیچی داداش یکی از دوستای عزیز مولتی اکانت داره با تمام اکانت هاش اسپم توهم میده 😂
یعنی اینکه خودش فک میکنه خیلی خفنه ولی نیست
مرسی دوستان بابت جواب هاتون
میبینم که همگی از دست کوجی عصبانی ان
من فکر میکنم هدف کوجی کلا ساخت گیم پلی و مکانیزم های جدیده که بعدا میتونن بهبود داده بشن. مثلا فرض کنید همین دث استرندینگ اگه مپ بازی خیلی دقیق از شهرهای باشکوه سال های قبل مثل یونان باستان و … ساخته بشه میتونه هم جالب باشه و هم آموزنده
البته قبول دارم که گیم یعنی گیم پلی!!
احتمالا الانم تو فکره یچی جدید با سرویس های ابری درست کنه
هیچ خبری نمیتونه برای من خوشحال کننده تر از سایلنت هیل ۱ ریمیک، یا سایلنت هیل جدید باشه، سالهاست منتظر اینام، شاید ریمیک رزیدنت ۴ بتونه یه ذره از عطشم کم کنه،