توسعهدهندهی سابق اکتیویژن: Call of Duty باید احیا شود
یکی از توسعهدهندگان سابق اکتیویژن و مجموعهی Call of Duty طی مصاحبهای اذعان داشت که این مجموعه بیش از تکرار مکررات، به بازنگری و احیای مجدد نیاز دارد.
رابرت بولینگ (Robert Bowling) به عنوان استراتژیست خلاق سابق شرکت اکتیویژن (Activision) و استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در توسعهی عناوین Call of Duty مشارکت داشته است، با انتشار پستی در صفحهی توییتر خود به انتقاد از شرایط فعلی این مجموعه و سیاستهای اعمال شده توسط استودیوهای سازندهی نسخههای مختلف آن پرداخت.
همچنین، وی در پاسخ توییتی دربارهی آیندهی این مجموعه چنین گفت که:
ما بیش از تکرار، به احیای مجدد [این مجموعه] نیاز داریم.
بازی باید مجدداً روی هستهی گیمپلی خود سوار شود، نه اینکه دروازهای به سوی محتویات اضافهی قابل خرید باز کند.
ما پیشتر به گیمرهای این بازی به چشم عضوی از خانواده و جامعهی خود نگاه میکردیم، اکنون این دیدگاه تبدیل به رابطهی فروشنده و مشتری شده است. ما از انتقادات آنها برای پیریزی نقشهی راه خود بهره میبردیم، اما اکنون برای بازاریابی از آنها استفاده میشود.
آقای بولینگ اکنون به عنوان رئیس استودیوی میدنایت سوسایتی (Midnight Society) فعالیت میکند و این استودیو امیدوار است که پایهگذار نسل جدیدی از عناوین چند نفرهی PvP آنلاین باشد.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
آقا خب سه سال بازی ندید همهی تیم ها رو بذارین روی یه COD و از اونور تا ۳ سال(یا بیشتر) خوب ساپرت کنین،
بقیه تیم ها رو هم بذارین روی ای پی های جدید کار کنن!
خب حیف این همه بازیساز نیست که فقط گذاشتین از روی کار هم کپی میکنن؟ فقط تعداد آی پی هایی که صاحبن و ازشون ادامه ندادن رو بشمارید.
بیشتر بجای تمرکز روی ایجاد استاندارد جدید برای سبک شوتر(روزی روزگاری)، دنبال تولید محتوای سریع واسه فروش هستن.
عملا کارشون با مک دونالدز فرقی نمیکنه…تحویل سریع، کیفیت ثابت(یا حتی پایین).
هرچند من خودمم هر سه سال یکبار کالاف میخرم و فعلا همون modern warfare 2019 بود که به نظرم ارزش خرید داشت که با پشتیبانی داغون بازی رو نابود کردن.
منِ گیمر چند سال پیش ایده و تخیلاتی واسه COD داشتم، شبیه به Halo Infinite، که یه جورایی سندباکس بشه بازی و بتونی قبل از شروع مرحله برنامه ریزی بکنی و ارزش تکرار بازی هم میره بالا، که یه چیزی شبیهش رو توی Black Ops 2 دیدیم.
یعنی خودشون به این ایده ها فکر نمیکنن؟🤔
این ها تنها چیزی که به ذهنشون میرسه اینه چطوری آیپی رو بدوشیم😑
سلام و احترام خدمت جناب آقای منافزاده.
برای کسانی که ممکن است با شخص Bowling و استودیوی تازه تأسیس Midnight Society آشنایی نداشته باشند عرض میکنم:
آقای Bowling به عنوان خالق استودیو و همچنین رییس این استودیو فعالیت نموده حال آنکه در کنار ایشان افراد نامآشنایی چون Dr DisRespect نیز حضور داشته که میتوان گفت تقریباً اعضای اصلی این استودیو همگی از افراد قدیمی و با سابقهی تیم توسعهی برند COD بودهاند.
با این حال صحبت در مورد عنوانی که قبلاً ایشان عضوی از تیم توسعهی آن اثر بودهاند و حال امروزه میخواهند فعالیت جدیدی را به موازات آن آغاز نمایند به نوعی یک بازاریابی به حساب خواهد آمد.
در نهایت باید منتظر ماند و دید که شخص Bowling که امروزه اینگونه صحبت میکند خود در آینده چقدر به وعدهها و حرفهایی که خواهد زد عمل نیز خواهد نمود. حال بماند که اینجانب با بخشی از حرفهای ایشان از پایه و اساس مخالف میباشم.
گان پلی با اختلاف فاحش نسبت به رقبا بهتره ؛ در واقع با آپدیت موتور IW8 ؛ گان پلی کال اف مرز هارو جا به جا کرد
منتهی از نظر حجم ؛ خیلی باید تغییرات ایجاد کنن ؛ یه کال اف با کیفیت فوقش باید ۷۰ گیگ باشه نه ۳۷۰ گیگ ! 🗿
مورد بعدی قطعا داستانه ؛ سگانه MW به داستانش معروفه ولی حالا اکتیویژن هرسال با یه داستان سطحی و پیش پا افتاده گیمرا رو گول میزنه 🗿
به نظرم اگه این ۲ مورد اصلاح بشه کال اف به اوج برمیگرده و درنتیجه از عرضه سالانه فاصله میگیرن
بزرگتر کردن تری ارک و اسلیج همر میتونه به این روند کمک کنه
بنظرم فقط اینفنیتی وارد میتونه COD خیلی خفن درستکنه.
تری ارک هم یک زمانی با Black Ops ۱ و ۲ حسابی ترکوند ولی بخاطر جدا شدن کارگردانش و عواملش (که بعدا رفتن Devation games زدن الان دارن انحصاری پلی استیشن میسازن) به قهقرا رفت و بلک آپس ۳ و ۴ داد بیرون
دیگه امیدی به کالاف دیوتی نیست
باید یه شرکتی مثل
سونی یا اپیک گیمز یا مایکروسافت یا تیک تو بیاد بخره این ای پی رو
اکتیویژن دیگه خاک شده وقتی یک شرکت بیاد تمام استودیو هاش رو صرف یک مجموعه بکنه
توقع بیشتر از این هم نمیره
همیشه اکتیویژن هر نسلی که شروع میشد
کلی گیم و کلی ای پی جدید خلق میکرد
ولی الان دیگه خبری نیست
باز یوبیسافت این نسل با اینکه فرانچایز رو به نابودی کشوند ولی ای پی های جدیدی خلق میکنه
و ریمیک های اسپلینتر سل و شاهزاده پارسی هم تو راهه که امید وارم موفق بشن و شاهد بازگشت قدرتمند شون باشیم
سونی که معروفه به سونی گدا.
اپیک و تیک تو هم که با هم نصف اکتی پول ندارن.
مایکی هم که اصلا جزو بازی نیست، نخودی اون وسط می چرخه.
یوبیسافت هم که …
پ.ن. اون ریمیکا رو هم بهشون میگن easy money (قدیما میگفتن cash grab).
“ما پیشتر به گیمرهای این بازی به چشم عضوی از خانواده و جامعهی خود نگاه میکردیم، اکنون این دیدگاه تبدیل به رابطهی فروشنده و مشتری شده است.”
این خیلی حق بود
سازنده:
لوت باکس، خرید درون برنامه و dlc🤩🤩
گیم پلی، داستان، موسیقی و…😐🤔🤨؟
حالا این به کنار کلا ایده ای برای بازی ای مثل کالاف نمونده
جنگ جهانی دوم، فضا، جنگ مدرن و…
تنها کاری که میتونید انجام بدید(اگه به فکر پول نیستید) اینه که فعلا پروندشو ببندین تا بیشتر ابروش نره و همینطور خاطرات ما
احسنت بر ادم چیز فهم
ولی کو گوش شنوا؟
سلام به همه چقدر دلم برا گیمفا تنگ شده بود یمدت اصلا نبودم و مشغول درس و ایلس و کار بودم الان خدا رو شکر همش تموم شد به خوبی، بعد سه سال فک کنم برگشتم اینجا
نظرم رو با گیم دوست داشتنی کالاف شروع میکنم که دوست داشتنی ترین کالاف نسل هشت برای من بوده ، اخ که عجب گیمی بود هنوز تلخی صحنه مرگ مکتاویش از جلو چشام کنار نمیره و صد البته شیرینی صحنه انتقام پرایس
کالاف به نظر من نمیدونه باید چیکار کنه از نسخه جنگ جهانی دوم بگیر که بعضی از مراحل گیم فاقد پلن منسجم بود و اینکه قسمتهایی از گیم که جذاب بودن اما کوتاه بودن و بالعکس و مراحل مخفی کاری کم و اون چنتایی که بود ضعیف بود و تنوع اسلحه کم
بنظر من کالاف زمانی کالاف میشه که تمام تمرکز گیم رو روی بخش داستانی و تنوع محیطی و گیم پلی بشدت متنوع بزاره که از لحاظ اقتصادی چنین چیزی امکان و صرفه اقتصادی نداره در بازار الان و بخش انلاین به دلیل درامد بالا و امکان شیر دوشی بالایی که از کاربران فراهم کرده محال هست ی کالاف مثل MW1یاMW2 رو در اینده نزدیک ببینیم مگه یک معجزه ای رخ بده
ما پیشتر به گیمرهای این بازی به چشم عضوی از خانواده و جامعهی خود نگاه میکردیم، اکنون این دیدگاه تبدیل به رابطهی فروشنده و مشتری شده است. ما از انتقادات آنها برای پیریزی نقشهی راه خود بهره میبردیم، اما اکنون برای بازاریابی از آنها استفاده میشود.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
احیای مجدد یا تکامل با هر چیز دیگهای خودخود اتفاق میوفته مشکل این نیست.مشکل اینه که سیاستای اکتیویژن باید تغییر کنه که نمیکنه.چرا باید تغییر کنه وقتی خیلی از گیمرای بیفکر که به بقیه جامعه گیمرها اهمیت نمیدن بدو بدو میرن ۶۰-۷۰ دلار میکنن تو حلقِ گشادِ ea و activision؟ از ماست که بر ماست.
بزرگ ترین مشکل کالاف نه کمبود خلاقیته و نه نبود ایده و تکراری بودن و عرضه سالیانه
بزرگ ترین مشکل کالاف یه چیزه اونم اکتیویژنه که دست سازنده ها و استودیو ها رو شدیدا برای ایده پردازی و ریسک میبنده و نمیزاره این سری رو پیشرفت و بهبود بدن برای نمونه هم بلک آپس ۳ که اول قرار بود اوپن ورلد باشه و رو بازی حسابی وقت بزارن و حتی یه سری چیز های بازی آماده بود ولی به خاطر عدم ریسک پذیری و استفاده از همون فرمول تکراری با اون فاجعه طرف شدیم
بنظرم گیم پلی بازی شوتر اول شخص رو نمیشه زیاد عوض کرد
فقط باید بهینه و خفن باشه
چیزی ک داخل مدرن ۲۰۱۹ دیدیم و چ قبل و چ بعد اون هیچ شوتری نزدیکشم نشد
ایشالا مدرن ۲۰۲۲ میترکونه