معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال ۲۰۲۲

ایلیا عسگری
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

با توجه به این که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ پروژه در دنیای سینمایی مارول یا MCU منتشر خواهد شد، این کمپانی سال پرباری را تجربه خواهد کرد.

پروژه‌هایی که می‌توانند این جهان را برای همیشه دست‌خوش تغییر نمایند. ۲۰۲۲ سالی بزرگ و تماشایی برای مارول و دیزنی خواهد بود.

با توجه به شیوع همه گیری کرونا در سراسر جهان، مارول مجبور شد تا برنامه متفاوتی را در سال ۲۰۲۱ پیش بگیرد.

فاز چهارم این دنیای سینمایی با سریال WandaVision آغاز شد. در ادامه نیز شاهد ۴ سریال دیگر از این کمپانی بودیم و این رویه متفاوت باعث شد تا شخصیت‌هایی که فرصت چندانی در سینما نداشتند، در تلویزیون به کار خود ادامه بدهند.

همچنین سال ۲۰۲۱ با پروژه عظیم Spider-Man: No Way Home همراه شد و رسماً جرقه جهان‌های موازی مارول زده شد. در طول این سال ما شاهد ۹ پروژه در سبک‌های مختلف بودیم و حال باید برای یکی از بزرگ‌ترین سال‌های مارول آماده شویم.

در سال ۲۰۲۲ شاهد ۳ فیلم تایید شده، ۳ سریال از دیزنی پلاس و یک قسمت ویژه از Guardians of the Galaxy خواهیم بود. همچنین ۳ پروژه دیگر نیز وجود دارند که هنوز رسماً معرفی نشده‌اند. سه دنباله بزرگ که عبارتند از نسخه دوم Doctor Strange و Black Panther و فیلم چهارم Thor که همگی ویژگی‌های جدیدی را به دنیای سینمایی مارول اضافه خواهند کرد.

در بحث تلویزیون نیز دیزنی پلاس نسبت به سال ۲۰۲۱ متفاوت عمل خواهد کرد. با این تفاوت که در سال جدید شاهد معرفی شخصیت‌های جدیدی همچون Moon Knight، She-Hulk و Ms. Marvel خواهیم بود.

۲۰۲۲ سالی پربار و مهم برای مارول خواهد بود زیرا مجموعه جدیدی از شخصیت‌ها و رویدادها معرفی می‌شود که ممکن است منجر به اتفاقات غیرقابل پیش بینی شود. با وجود این فیلم و سریال‌ها نمی‌توان با قطعیت درباره آینده مارول نظر داد، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا پروژه‌های ۲۰۲۲ مارول را معرفی کرده و برای سالی تماشایی آماده شویم.

Moon Knight

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

سریال Moon Knight یکی از موردانتظارترین پروژه‌های آتی مارول با هنرنمایی اسکار آیزاک (Oscar Isaac) خواهد بود.

هواداران سال‌هاست که خواستار حضور Moon Knight در MCU هستند و بالاخره این اتفاق در دیزنی پلاس به وقوع خواهد پیوست. خشن‌ترین محصول ساخته شده مارول تا به الان که قهرمانش هیچ ابایی برای کشتن دشمنانش ندارد.

مشکل شخصیتی مارک اسپکتور باعث می‌شود تا وی از دیگر قهرمانان مارول متمایز شده و ما شاهد وجه‌ روان شناختی وی در سریال اختصاصی‌اش باشیم.

سریال Moon Knight این پتانسیل را نیز دارد تا شخصیت‌های دیگری را نیز به MCU اضافه کند. مانند گروهی شبیه به انتقام جویان به نام Midnight Sons که شامل افرادی چون Blade و Punisher و Iron Fist می‌شود و با تهدیدات ماوراء طبیعی به رهبری دکتر استرنج مقابله می‌کنند.

طبق گزارشات اتان هاک (Ethan Hawke) نیز در نقش دراکولا و شخصیت شرور Moon Knight ظاهر خواهد شد.

She-Hulk

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

دومین وکیل بزرگ مارول به نام جنیفر والترز ملقب به She-Hulk در سال ۲۰۲۲ صاحب سریال اختصاصی خود خواهد شد. اولین سریال مارول که در ۱۰ قسمت تولید خواهد شد.

جنیفر والترز با هنرنمایی تاتیانا مازلانی (Tatiana Maslany) پس از دریافت خون پسرعموی خود با حضور مارک روفالو (Mark Ruffalo) به She-Hulk تبدیل می‌شود. او همچنین یکی از وکلای معروف دنیای کمیک مارول است و به همین دلیل هواداران امیدوارند تا شاهد بازگشت Daredevil با نقش آفرینی چارلی کاکس (Charlie Cox) باشند.

در سریال She-Hulk شاهد بازگشت Abomination و تیم راث (Tim Roth) نیز خواهیم بود. با توجه به این که تایید شده هر قسمت سریال داستانی متفاوت خواهد داشت و جنیفر والترز یک وکیل موفق خواهد بود، می‌توان انتظار داشت که شاهد حضور شخصیت‌های دیگری نیز باشیم.

حتی می‌توان احتمال داد که جسیکا جونز و لوک کیج از طریق این سریال به MCU اضافه شوند. با توجه به بازگشت مت مورداک و کینگ پین مارول می‌تواند دنیای خیابانی خود را بیش از پیش گسترش دهد.

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

نخستین اکران سینمایی مارول در سال ۲۰۲۲ متعلق به Doctor Strange in the Multiverse of Madness خواهد بود. جایی که پس از وقایع WandaVision و No Way Home، دکتر استرنج باید تلاش کند تا تهدیدات جهان‌های موازی را خنثی کند.

در این فیلم همچنین الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen)، ریچل مک آدامز (Rachel McAdams) و بندیکت وانگ (Benedict Wong) نیز حضور خواهند داشت.

پروژه Doctor Strange in the Multiverse of Madness احتمالاً بزرگ‌ترین تاثیر را بر آینده MCU خواهد گذاشت. وقایعی که می‌تواند منجر به معرفی شخصیت‌های جدیدی شود و طبق شایعات Ghost Rider برای اولین‌بار در The Multiverse of Madness حضور پیدا خواهد کرد.

Ms. Marvel

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

سریال Ms. Marvel در تابستان ۲۰۲۲ پخش خواهد شد و حول محور کامالا خان با نقش آفرینی ایمان ولانی (Iman Vellani) خواهد بود. کسی که طرفدار شخصیت کاپیتان مارول است و طبق وقایعی که رخ می‌دهد، Black Bolt باعث می‌شود تا کامالا خان تبدیل به یک ناانسان (Inhuman) شود. اتفاقی که بعید است در ورژن تلویزیونی شاهد آن باشیم.

افزایش تعداد قهرمانان نوجوان در MCU نشان می‌دهد که مارول به دنبال ساخت پروژه Young Avengers است.

Secret Invasion

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

نیک فیوری سرانجام پس از مدت‌ها و در سریال Secret Invasion به MCU بازخواهد گشت. داستانی که حول محور حمله مخفیانه نژاد اسکرال‌ها به زمین خواهد بود.

در این سریال ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) در کنار بن مندلسون (Ben Mendelsohn) و کوبی اسمالدرز (Cobie Smulders) حضور پیدا خواهند کرد. همچنین برای نخستین‌بار شاهد نقش آفرینی امیلیا کلارک (Emilia Clarke) در نقشی نامعلوم در MCU خواهیم بود.

وقایع Secret Invasion می‌تواند تاثیرات بزرگی برروی دنیای سینمایی مارول داشته باشد. زیرا می‌تواند باعث شود تا هویت واقعی تمامی افرادی که طی سال‌های گذشته در MCU حضور پیدا کرده بودند، زیر سوال برود.

Thor: Love And Thunder

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

فیلم Thor: Love and Thunder به عنوان چهارمین فیلم یک شخصیت، یک رکورد برای مارول و کریس همسورث (Chris Hemsworth) خواهد بود و وی در نقش ثور طولانی‌ترین خط داستانی را در دنیای سینمایی مارول از آن خود خواهد کرد.

وقایع Infinity War و Endgame باعث شد تا وجه کاملاً متفاوتی از ثور را مشاهده کنیم و باید ببینیم سفری که وی با Guardians of the Galaxy آغاز کرد، به کجا ختم خواهد شد.

در این فیلم ثور با گور، قصاب خدایان با نقش آفرینی کریستین بیل (Christian Bale) روبرو خواهد شد، کسی که قسم خورده است تا تمامی خدایان را نابود کند.

مهم‌ترین تاثیری که Love and Thunder بر MCU خواهد گذاشت، تبدیل کردن یکی از شخصیت‌های قدیمی یعنی جین فاستر به ثور جدید خواهد بود. با وجودی که در کمیک‌ها پس از معرفی ثور جدید، ما همچنان شاهد ثور قبلی بودیم ولی در سینما ممکن است که این واقعه منجر به حذف یکی از شخصیت‌های کلیدی فاز اول مارول شود.

فصل دوم What If

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

فصل اول What If این فرصت را برای مارول فراهم کرد تا داستان‌های ناگفته دنیای خود را در قالب انیمیشن روایت کند. فصل دوم نیز همین راه را ادامه خواهد داد و ۲ قسمت نیز از فصل اول به خاطر کرونا پخش نشده بود که طبق گفته سازندگان در فصل دوم شاهد نمایش آن‌ها خواهیم بود.

یکی مربوط به خط زمانی Gamora و Iron Man و دیگری حول محور پیدا کردن استیو راجرز توسط کاپیتان کارتر خواهد بود.

همچنین تایید شده است که کاپیتان کارتر نقشی کلیدی در فصل دوم خواهد داشت و ممکن است وی را در بیش از یک قسمت مشاهده کنیم.

بزرگ‌ترین مشکل فصل اول What If، عدم ارتباط مستقیم با دنیای اصلی MCU بود. اتفاقی که می‌تواند در فصل دوم اصلاح شده و شخصیت‌هایی را معرفی کند که در پروژه‌های آینده کمپانی مارول حضور پیدا خواهند کرد.

Werewolf By Night/Halloween Special

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

مارول در حال تدارک برنامه‌ای ویژه برای هالووین است. به همین دلیل گائل گارسیا برنال (Gael Garcia Bernal) قرار است تا Werewolf by Night را به تصویر بکشد.

این داستان روایت‌گر جک راسل خواهد بود، نوجوانی که متوجه می‌شود یکی از اجدادش طی قرن‌ها پیش توسط گرگینه گزیده شده و این طلسم به او نیز انتقال داده شده است. طلسمی که باعث می‌شود در زمان ماه کامل به گرگینه تبدیل شده و از این قابلیت در مقابله با جرم و جنایت بهره می‌برد.

این ویژه برنامه اولین فیلم تلویزیونی MCU در دیزنی پلاس خواهد بود و می‌تواند وحشت را در MCU به ارمغان بیاورد.

این شخصیت همچنین جزوی از گروه Midnight Sons بوده است. گروهی که مارول می‌تواند در سینما و تلویزیون آن را گسترش داده و وقایع متفاوتی را رقم بزند.

Black Panther: Wakanda Forever

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

فیلم Black Panther: Wakanda Forever به خاطر مرگ زودهنگام چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) احتمالاً جنجالی‌ترین فیلم مارول در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

کوین فایگی (Kevin Feige) تایید کرده است که به احترام این بازیگر، حاضر به بازسازی دیجیتالی این شخصیت نخواهند بود. به همین دلیل گفته می‌شود که نسخه دوم Black Panther فیلمی خواهد بود که برروی چندین نفر تمرکز خواهد داشت و احتمالاً دلایل غیبت تی چالا را بررسی خواهد کرد.

اتفاق بزرگی که می‌تواند در فیلم رخ دهد، معرفی یک پلنگ سیاه جدید خواهد بود. زیرا این لباس تنها مختص پادشاهان نبوده و هرکسی می‌تواند لیاقت این لقب و لباس را داشته باشد.

همچنین طبق شایعات ما شاهد حضور نیمور از آتلانتیس خواهیم بود.

The Guardians Of The Galaxy Holiday Special

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

دومین ویژه برنامه مارول The Guardians of the Galaxy Holiday Special خواهد بود که قبل از وقایع فیلم سوم آن‌ها جریان خواهد داشت.

پروژه‌ای که توسط خود جیمز گان (James Gunn) نویسندگی و کارگردانی خواهد شد و شاهد حضور تمامی اعضای محافظین کهکشان به همراه نبیولا خواهیم بود.

با وجود این که این برنامه داستانی با حال و هوای کریسمس خواهد داشت ولی تایید شده است که هیچ اتفاق مهمی در طول آن رخ نخواهد داد. تنها موردی که این برنامه را خاص جلوه می‌دهد، شخصیت جدیدی خواهد بود که در طی آن معرفی خواهد شد.

مارول امسال در ژانر‌های مختلفی فیلم و سریال عرضه خواهد کرد که شاهد اولین فیلم ترسناک MCU نیز خواهیم بود. تنوع زیاد رویداد و شخصیت‌ها باعث خواهد شد تا مارول بیش از پیش دنیای سینمایی خود را گسترش داده و مسیر را نسبت به گذشته، متفاوت طی کند.

DARKSIRENAbayanBlack Knightمتأثر گشتهکاپتان استخونی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Shelbia گفت:

    Gadians of the galaxy بهترین فیلم مورد انتظارمه اصلا بازی این کریس پرت عالیه . این پرو بودن و ضایه بازیاش زبون زده . بهترین سکانس هاش هم هموجایی بود که به تور حسودیش میشد یا سر مدیریته سفینه همو خراب میکردن عالی بود

    متأثر گشته
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022
معرفی برخی از فیلم و سریال‌های MCU در سال 2022