ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 

ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس

آریا مقدم
۱۰:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 

در سال‌های اخیر، بازی‌های رایگان موبایل نقشی مهم در جذب افراد جدید به دنیای بازی‌ها ایفا کرده‌اند. در این مقاله به ده بازی برتر رایگان برای موبایل پرداخته‌ایم.

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعت بازی که در سال‌های اخیر جای ویژه‌ای در بین گیمرها برای خود باز کرده است، «بازی موبایل» است. شاخه‌ای که هر سال میلیون‌ها دلار برای توسعه‌دهندگان خود سود دارد و هر سال هم به این اعداد و ارقام اضافه می‌شود و افراد بیشتری در سرتاسر دنیا به این بازی‌ها جذب می‌شوند. شما در هر لحظه که اراده کنید نمی‌توانید پی‌سی یا کنسول خانگی خود را از کیفتان بیرون آورده و مشغول باز کردن اچیومنت‌های God of War یا قلع و قمع کردن دشمنان‌تان در Gears of War شوید. هم‌چنین اگر بخواهید یک استراتژی خوب به بدن بزنید، به اتاقی آرام و سیستمی خوب احتیاج خواهید داشت.

اما اگر یک گوشی موبایل معمولی داشته باشید، فاصله‌تان تا دنیای بازی‌ها، برابر است با فاصله‌ی دست تا جیب‌تان. درست است که شاید نتوانید داستانی مثل The Last of Us یا لذت پریدن از یک صخره به صخره‌ی دیگر با لارا کرافت را تجربه کنید، اما اصلاً مگر قرار است همیشه درگیر بازی‌هایی با داستان‌های حماسی و گرافیکی بی‌نقص و واقع‌گرایانه باشیم؟ مگر به‌جز این است که اولین و اصلی‌ترین هدف بازی‌ها، سرگرم کردن ماست؟

امروزه تنوع بازی‌های موبایل به قدری زیاد است که با کمی جستجو در گوگل پلی یا اپل استور بالاخره عنوانی پیدا خواهید کرد که راستِ کار خودتان باشد. بازی‌هایی هستند که باعث می‌شوند دنیای بازی‌های موبایل را بیش از همیشه جدی بگیریم و بازی‌هایی هستند که می‌توانند ما را چندین ساعت پای گوشی‌هایمان بنشانند و کمک کنند تا در دنیای شلوغ و پرسروصدای امروزی، هروقت که خواستیم به دنیای بازی‌ها پناه ببریم و برای چند دقیقه، استرس و دغدغه‌های زندگی روزمره را فراموش کنیم. خیل عظیمی از این بازی ها کاملاً رایگان هستند و تنها کاری که لازم است انجام دهید، صرف چند دقیقه وقت برای دانلود دیتای این بازی‌هاست.

در این مقاله، به ده بازی رایگان برتر موجود برای گوشی‌های موبایل پرداخته‌ایم. هدف از تهیه‌ی این لیست، مروری بر برترین بازی‌هایی است که طی این سال‌ها برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده‌اند و به همین دلیل با بازی‌های قدیمی‌تر نیز در این لیست مواجه خواهید شد. ترتیب چینش بازی‌ها ترکیبی از میزان محبوبیت بازی و نظر شخصی خواهد بود، بنابراین اگر فکر می‌کنید بازی‌های دیگری نیز لیاقت حضور در این لیست را دارند، نام آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون اتلاف وقت می‌پردازیم به معرفی ۱۰ بازی برتر رایگان برای موبایل که در طی سال‌های اخیر منتشر شده‌اند. با من و گیمفا همراه باشید.

۱۰- Pokémon Go

اگر اتفاقات مهم هر سال را لیست کنیم، یکی از اتفاقات مهم و بزرگ سال ۲۰۱۶ قطعاً بازی Pokemon Go بود. همه‌گیرترین بازی سال ۲۰۱۶ که رسانه‌های مربوط به تکنولوژی و گیم لحظه‌ای از آن غافل نمی‌شدند همین بازی بود. جالب است بدانید این بازی در جولای سال ۲۰۱۶ منتشر شد و در اواخر همان سال بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شد. فقط لحظه‌ای به این عدد فکر کنید و بگذارید برایتان هضم شود!

اما چه چیزی باعث شد Pokemon Go به چنین شهرت و محبوبیتی برسد؟ اول از همه اینکه سری بازی Pokemon قبل از اینکه برای موبایل عرضه شوند محبوبیت ویژه‌ای بین طرفداران داشتند. هم‌چنین هر کسی که Nintendo را بشناسد، می‌داند این شرکت روی پروژه‌های شکست‌خورده سرمایه‌گذاری نمی‌کند. بنابراین بازی قبل از عرضه از شرایط خوبی برخوردار بود و توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود بود. اما در کنار همه‌ی این‌ها، گیم‌پلی بازی خلاقانه و متفاوت بود. تکنولوژی واقعیت افزوده (AR)، تکنولوژی پیوند دادن دنیای مجازی و حقیقی است و Pokemon Go اولین عنوانی بود که از این تکنولوژی در مقیاس چنین بزرگی استفاده می‌کرد.

بازی به این شکل است که شما در دنیای واقعی دنبال Pokemonهایی می‌گردید که در محیط وجود دارند. Pokemonها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را شناسایی و تربیت کنید و یا حتی با آن‌ها مبارزه کنید. از سال ۲۰۱۶ تا به امروز تعداد کشورهایی که این بازی را ساپورت می‌کنند بیشتر شده است.

بازی از دید برخی‌ها اثرات مثبت اجتماعی نیز داشته و سبب رونق گرفتن کسب‌وکار مغازه‌های گمنام‌تر شده، اما مشکلاتی مانند افرایش تصادفات را نیز با خود به همراه داشته و این موضوع سبب شده تا استفاده‌ی این بازی در برخی از کشورها محدود شود. تعداد دفعات دانلود شده‌ی Pokemon Go هم‌اکنون از ۱ میلیارد بار عبور کرده و این بازی تا آخر سال ۲۰۱۸ برای سازندگان خود بیش از ۳ میلیارد دلار سوددهی داشته است. این بازی در اپل استور و گوگل پلی رایگان است و پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارد، اما بازی کردن آن در ایران مشکلاتی دارد و احتمالاً تجربه‌ی دلچسبی نخواهد بود.

۹- Alto’s Adventure / Alto’s Odyssey

سری بازی‌های Alto از Alto’s Adventure در سال ۲۰۱۵ متولد شد و در سال ۲۰۱۸ با Alto’s Odyssey ادامه یافت و هر دو بازی با واکنش بسیار مثبت منتقدان و گیمرها مواجه شدند. این دو بازی را می‌توان تعالی آن‌چه نامید که از آن با نام Hyper Casual Games یا بازی‌های «فرا ساده» یاد می‌کنند. اصولاً بازی‌های فراساده، بازی‌هایی هستند که یک یا دو مکانیزم خیلی ساده‌ی گیم‌پلی دارند و معمولاً در پشت صحنه‌ی آن‌ها کدنویسی خیلی پیچیده‌ای وجود ندارد. این تیپ از بازی‌ها در سال‌های اخیر در بین گیمرها بسیار محبوب شده‌اند و دلیلش یادگیری آسان و گیم‌پلی اعتیادآور این بازی‌هاست.

در Alto’s Adventure و Alto’s Odyssey شما در نقش اسکی بازی قرار می‌گیرید که باید مسیری پر فراز و نشیب را در هر مرحله طی کند تا به انتهای مسیر برسد. مکانیزم بازی همین‌قدر کلاسیک و ساده است، اما تصاویر و محیط‌های پشت زمینه‌ی بازی به قدری زیبا و چشم‌نواز هستند که تجربه این بازی ساده و لذت‌بخش را دوچندان می‌کند. هر دو بازی به شکل رایگان برای دانلود قرار داده شده‌اند و حجم زیادی هم ندارند. اگر به دنبال یک تجربه‌ی لذت‌بخش هستید که احتیاج زیادی به فکرکردن نداشته باشد، حتماً این دو عنوان را امتحان کنید.

۸- Critical Ops

در جایگاه هشتم این لیست می‌رسیم به عنوانی که شاید خیلی‌ها نام آن را نشنیده باشند. Critical Ops یکی از بهترین بازی‌های رایگان موجود برای گوشی‌های موبایل است که شدیداً زیر سایه‌ی سنگین PUBG و Call of Duty: Mobile مانده است و به همین دلیل خیلی‌ها از وجود این بازی مطلع نیستند. اما اگر طرفدار سری Counter Strike هستید، Critical Ops نزدیک‌ترین تجربه‌ی شما به این بازی خواهد بود. سازندگان Critical Ops در جای‌جایِ بازی خود از این سری محبوب الهام گرفته‌اند و در این کار نیز موفق عمل کرده‌اند.

در Critical Ops، بازیکنان در دو گروه Coalition و Breach قرار گرفته و با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند. گروه Breach در واقع به عنوان گروه تروریست عمل می‌کند و گروه Coalition وظیفه‌ی مقابله با این گروه را دارد. بازی از چند حالت مختلف تشکیل شده که اصلی‌ترین آن‌ها حالت Ranked Defuse است. به جز این حالت، حالت‌هایی مانند Team Deathmatch و Event Modes نیز در بازی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها با سایر گیمرهای جهان به رقابت بپردازید. این بازی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است و می‌توانید آن را به صورت رایگان از فروشگاه مربوط به سیستم عامل خود دانلود کنید.

۷- Clash of Clans

هر کدام از بازی‌های لیست را هم که ندیده باشید، این یکی را حتماً دیده‌اید! Clash of Clans برای مدتی طولانی محبوب‌ترین بازی موبایل در ایران بود و به هر طرف که آدم سر می‌چرخاند، یک نفر در حال ساخت‌وساز یا حمله بود! موفقیت این بازی در طی سال‌های اخیر چشم‌گیر و انکارناپذیر بوده است. Clash of Clans به قدری تاثیرگذار و موفق است که از روز عرضه‌ی آن، ده‌ها بازی آن را کپی کرده‌اند و با نام‌های مشابه این بازی روانه‌ی بازار کرده‌اند. البته هیچ‌کدام نتوانسته‌اند اندازه‌ی این بازی موفق شوند.

Clash of Clans یک بازی استراتژی رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای است که توسط شرکت فنلاندی Supercell در سال ۲۰۱۲ برای سیستم عامل iOS و در سال ۲۰۱۳ برای سیستم عامل اندروید عرضه شد.

در این بازی شما کنترل روستا یا به قول بازی «Clan»های خود را در دست می‌گیرید و مانند بازی‌های استراتژی دیگر به ساخت‌وساز، استخراج و ساخت نیرو مشغول می‌شوید. این بازی همواره در حال جریان است و فرقی نمی‌کند که آفلاین باشید یا آنلاین، هر لحظه امکان دارد روستای شما مورد حمله قرار بگیرد. همین موضوع بازی را به شدت اعتیادآور کرده و هر لحظه باید چک کنید تا ببینید همه‌چیز رو‌به‌راه است یا نه. همچنین در Clash of Clans می‌توانید با دوستان‌تان متحد شوید و به Clanهای دیگر حمله کنید. من که این بازی را پیشنهاد نمی‌کنم، اما Clash of Clans بدون شک یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل تا به امروز است.

۶- League of Legends: Wild Rift

تا قبل از Wild Rift، نیاز به یک عنوان مشابه League of Legends در میان بازی‌های موبایل حس می‌شد. نهایتاً Riot Games بازی League of Legends: Wild Rift را برای اندروید و iOS روانه‌ی بازار کرد تا علاقه‌مندان بتوانند همیشه و در هرجا به Championهای خود دسترسی داشته باشند! Wild Rift در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شده و مانند بازی‌های آنلاین دیگر، هر روز در حال پیشرفت است. اما محصولی که هم‌اکنون در دسترس است چیزی کم و کسر ندارد و می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای تمام کسانی باشد که از Battle Arena لذت می‌برند.

در Wild Rift شما می‌توانید Champion موردنظر خود را انتخاب کرده و با او به پایگاه (Nexus) دشمن حمله کنید. هر Champion قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که با Champion دیگر متفاوت است. در مراحل اولیه، شما بیشتر در مقابل هوش مصنوعی قرار می‌گیرید، اما با ارتقاء سطح بازی‌تان، Wild Rift شما را در برابر حریف‌های قَدَری از سرتاسر جهان قرار می‌دهد. هر راند چیزی حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و همین موضوع Wild Rift را اعتیادآورتر می‌کند.

Wild Rift را می‌توانید به صورت رایگان برای اندروید یا iOS دانلود کنید.

۵- Genshin Impact

مانند بازی قبلی، Genshin Impact نیز از بازی‌های جدید این لیست است. این عنوان که شباهت‌های زیادی به عنوان Legend of Zelda دارد، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. البته این عنوان به جز گوشی‌های موبایل، روی پلتفرم‌های PC ،PS4 و PS5 نیز موجود است و نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

در Genshin Impact شما در نقش یک ماجراجو قرار می‌گیرید که در سرزمین Teyvat به دنبال خانواده‌ی خود می‌گردد. Teyvat از هفت قلمرو تشکیل شده که هر کدام از این قلمروها به یک المان خاص وصل هستند و هفت خدای متفاوت بر این قلمروها حکم‌رانی می‌کنند.

بازی با المان‌های نقش‌آفرینی جذاب خود، مخاطب را به دل داستان می‌کشد و با طراحی هنری استادانه‌ی خود، او را در این دنیا غرق می‌کند. Genshin Impact از بازی‌هایی است که رایگان بودن آن‌ها واقعاً تعجب‌آور است، چون تقریباً تمام بازی‌های مشابه این عنوان پولی هستند. به علاوه این‌که Genshin Impact واقعاً به عنوان یک بازی داستان‌محور، کیفیت خوبی دارد و از دانلود آن پشیمان نخواهید شد.

۴- Asphalt Series

بازی Asphalt نه تنها همواره عنوانی بسیار ارزشمند در میان بازی‌های موبایل بوده، بلکه تا مدتی طولانی در کشور ما برای تست سخت‌‌افزار گوشی‌‌های مختلف نیز از این بازی استفاده می‌شد! چند دقیقه‌ای که این بازی را تجربه کنید، متوجه گرافیک خیره‌‌کننده، افکت‌‌های ویژه و روان بودن کنترل بازی خواهید شد.

Asphalt هر چیزی که از یک بازی مسابقه‌‌ای بخواهید را دارد: ماشین‌‌های متنوع، نقشه‌‌های متنوع، قابلیت Customize کردن ماشین‌‌ها، کنترل روان، افکت‌‌های ویژه که به انتقال حس سرعت کمک می‌‌کنند و گرافیکی خیره‌‌کننده که در بین بازی‌‌های موبایل مثال‌‌زدنی است.

بخش آنلاین بازی، بهترین جا برای محک زدن مهارت‌‌های رانندگی شما و وقت‌ گذرانی با دوستان ماشین‌بازتان است. شرکت Gameloft از همان ابتدای کار خودش، همیشه بازی‌هایی پیشتاز و نوآورانه بر روی موبایل عرضه کرده است. در Asphalt، بار دیگر این موضوع ثابت می‌شود و آن‌چه که در اختیار دارید، یک بازی کامل و خفن است. نسخه‌ی هشتم و نهم این سری، بازی‌های بسیار محبوبی هستند که تا این‌جا چندین میلیون بار دانلود شده‌اند. اگر عشق سرعت هستید، Asphalt را فراموش نکنید.

۳- Hearthstone

در سال ۲۰۱۴، بلیزارد بازی هارت‌استون (Hearthstone) را با نام اولیه‌ی Heros of Warcraft منتشر کرد که یک بازی کارتی بود. همه می‌دانند که بازی‌های کارتی معمولاً به موفقیت تجاری خاصی نمی‌رسند، مگر تعداد محدودی از آن‌ها که به دلایلی در دنیای بازی‌ها محبوب می‌شوند. اما از آن‌جایی که این عنوان، ساخته‌ی دستِ بلیزارد بود، شرایط کمی فرق می‌کرد.

هارت‌استون به سرعت توانست به موفقیت تجاری برسد و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر تبدیل شود. از سال ۲۰۱۴ که بازی منتشر شد تا اواخر سال ۲۰۱۸، این عنوان همیشه در بین ۵ بازی پربیننده در پلتفرم های Twitch و Youtube بود و هنوز هم در میان بازی‌های آنلاین پرطرفدار در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. شاید این بازی مانند روزهای اول، بازی روز استریمرها نباشد، اما ساپورت قوی بلیزارد باعث شده این عنوان مانند دیگر عناوین این کمپانی همواره چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد و جذابیت خود را حفظ کند.

این بازی به جز گوشی‌های موبایل، بر روی PC نیز موجود است و می‌توانید با داشتن یک حساب کاربری، در هر دو پلتفرم بازی کنید. Hearthstone یک بازی بسیار بهینه‌سازی‌شده برای گوشی‌های موبایل است و واقعاً آن جذابیت و حس اعتیادی که از یک بازی موبایل انتظار می‌رود را به مخاطب ارائه می‌دهد. دانلود و تجربه‌ی این بازی کاملاً رایگان است، اما متاسفانه مانند بازی‌های دیگر بلیزارد، هر‌قدر بیشتر پول صرف آیتم‌های بازی کنید، شانس برد شما بیشتر است.

۲- PUBG: Mobile

احتمالاً یکی از اولین نام‌هایی که با دیدن عنوان مقاله به ذهن هر کسی خطور می‌کند، PUBG است. شاید در میان بازی‌های سبک بتل رویال، هیچ عنوانی اندازه‌ی PUBG خوش‌نام نباشد. این بازی بسیار عظیم‌تر از چیزی است که از یک بازی موبایل انتظار می‌رود و کنترل آن به قدری خوب و روان است که گیمر را اذیت نمی‌کند (مشکلی که در بسیاری از بازی‌های اکشن موبایل وجود دارد). هم‌چنین شرکت‌های سازنده‌ی بازی به شکلی فعال و جدی بازی خود را ساپورت می‌کنند و آپدیت‌هایی که برای بازی منتشر می‌شود در اکثر اوقات تغییرات چشمگیری در آن ایجاد می‌کند.

اگر تا‌به‌حال چیزی درباره‌ی این بازی نشنیده‌اید (که بسیار بعید به نظر می‌رسد)، روند بازی به این گونه است که با چتر نجات در یک جزیره‌ی صد نفره فرود می‌آیید و باید آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند تا بازی را ببرید.

اوایل بازی بسیاری از حریف‌های شما هوش مصنوعی هستند، اما به تدریج و با ارتقاء level، با بازیکن‌های واقعی بازی مبارزه خواهید کرد. همچنین می‌توانید تجربه‌ی خود را یک قدم فراتر ببرید و این عنوان را با دوستان‌تان در گروه‌های ۲ تا ۴ نفره امتحان کنید. اما مهم‌ترین نکته این‌جاست که این بازی رایگان است و فقط در صورت تمایل می‌توانید برای آیتم‌های زینتی بازی مثل لباس و روکش اسلحه و … پول خرج کنید. اگر یک نقشه‌ی بسیار بزرگ، اسلحه‌های متنوع، گیم‌پلی جذاب و حتی ماشین، موتور و قایق سواری می‌خواهید، PUBG برای شما ساخته شده است.

۱- Call of Duty: Mobile

سری بازی‌های Call of Duty همواره وزنه‌ای سنگین در دنیای بازی‌های آنلاین به شمار می‌روند. تا مدتی طولانی، فقط کسانی که به یک سیستم خفن و یا یک کنسول خانگی نسل جدید دسترسی داشتند می‌توانستند از آخرین نسخه‌های این سری لذت ببرند. اما این قضیه در اواخر سال ۲۰۱۹ با انتشار نسخه‌ی موبایل Call of Duty به کلی تغییر کرد و گیمرهای بسیاری در جهان توانستند بدون هیچ هزینه‌ای به بازی مورد علاقه‌ی خود دسترسی داشته باشند.

Call of Duty: Mobile یک بازی کامل و کم‌نقص است و تا ماه‌ها می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد. شخصاً از روز انتشار بازی، شاهد پیشرفت روزانه‌ی این بازی در زمینه‌های مختلف بودم و اکنون می‌توانم بگویم این بازی چیز خاصی کم و کسر ندارد. شما با داشتن یک گوشی متوسط به بالا می‌توانید به راحتی این بازی را اجرا کرده و از بخش‌های مختلف آن لذت ببرید. حالات مختلف این بازی آن‌قدر متنوع‌اند که هیچ‌گاه حوصله‌ی آدم را سر نمی‌برند و سازندگان نیز با آپدیت‌های مکرر خود، سعی دارند تجربه‌ای کامل‌تر از بازی را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

بازی Call of Duty: Mobile به شکل رایگان و با حجم بالا(!) برای اندروید و iOS در دسترس است.


به پایان این لیست ده‌تایی می‌رسیم. نظر شما چیست؟ کدام‌یک از بازی‌های لیست را تجربه کرده‌اید و تجربه‌ی شما چگونه بوده است؟ کدام بازی‌ها جایشان در لیست خالیست؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

KambiZ😈Sadra_gamer😈REZA_OXDARKSIRENKurosCameraManHGY007کسری نراقیمحمد کرامت‌ فریوهانNEONֆǟʍʊʀǟɨkaname

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 
ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ده بازی برتر رایگان برای موبایل؛ رایگان و در دسترس - گیمفا