ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا

ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
فیلم gladiator

علیرغم اظهارات ریدلی اسکات در مورد ساخت دنباله‌ای برای فیلم Gladiator، بهتر است که این دنباله هرگز ساخته نشود.

صحبت‌ها در مورد ساخت دنباله‌ای برای فیلم گلادیاتور (Gladiator) بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است اما این دنباله غیر ضروری است و نباید هرگز ساخته شود. کارگردان فیلم اصلی گلادیاتور یعنی ریدلی اسکات (Ridley Scott) مصمم است تا بار دیگر بینندگان را به دوران رومی‌ها باز گرداند.

ریدلی اسکات در مصاحبه‌های قبلی خود اظهار داشته که پس از تکمیل شدن پروژه کیتبگ (Kitbag)، فیلمی بر اساس ناپلئون، او به سراغ ساخت فیلم گلادیاتور ۲ خواهد رفت. بازگشت به این دنیای حماسی حرکتی جسورانه به شمار می‌رود. فیلم اصلی گلادیاتور با بازی راسل کرو (Russell Crowe) در نقش ماکسیموس، موفق به فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در گیشه شده بود.

این فیلم نامزد دریافت یازده جایزه اسکار شده و برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۰۱ میلادی شده بود. فیلم گلادیاتور، اثری سینمایی و برجسته به شمار می‌رود که در داستان خود به موضوعاتی همچون انتقام، افتخار و دسیسه‌های سیاسی می‌پردازد و توانسته تا طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

هشدار اسپویل برای فیلم گلادیاتور!

فیلم گلادیاتور عمدتا برای خشونت بی‌پرده و همچنین صحت تاریخی نسبتا زیاد خود به یاد آورده می‌شود اما این فیلم، دارای احساسات بسیار زیادی است. ملاقات دوباره ماکسیموس با خانواده‌اش در پایان فیلم واقعا پایان بسیار خوب و زیبایی برای سفر دشوار او رقم زده است.

فیلم گلادیاتور به دنبال اکران خود روی پرده سینماها، با استقبال زیادی روبه‌رو شد و تاثیر زیادی بر سینما و توجه بینندگان به آثار سینمایی تاریخی داشته است. این فیلم همچنین افراد زیادی را به تاریخ دوران رومی‌ها علاقه‌مند کرده است.

با وجود میراث ماندگار فیلم گلادیاتور که تا به امروز پابرجا مانده، ریدلی اسکات به دنبال آن است تا یک دنباله برای آن بسازد، دنباله‌ای که ممکن است تمام خاطرات ما از این فیلم را از بین ببرد. با اینکه در حال حاضر، جریان احیای مجموعه‌های نوستالژی و بزرگ در هالیوود شدت گرفته، اما باید گفت که هیچ ایده و داستان خوبی برای فیلم گلادیاتور ۲ وجود ندارد که بتواند بهتر از فیلم اصلی باشد. از همین رو، فیلم گلادیاتور ۲ هرگز نباید ساخته شود.

پایان عالی فیلم گلادیاتور

فیلم gladiator

در پایان فیلم گلادیاتور، ماکسیموس در میدان بزرگ روم با کومودوس با بازی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) رو در رو می‌شود. این پایان، شامل نبردی است که داستان فیلم را به یک نقطه اوج خونین می‌رساند. ماکسیموس قبل از مبارزه، توسط کومودوس خنجر خورده اما با این وجود، موفق می‌شود تا حریف خود را شکست دهد.

با این حال، او پس از این کار، از شدت جراحت روی زمین می‌افتد و روحش به خانواده‌اش می‌پیوندد. در ادامه، از او به عنوان سرباز روم یاد می‌شود، کسی که دموکراسی را به این مکان بازگردانده و افتخار خانواده‌اش را بار دیگر بدست آورده است. در ادامه، جوبا با بازی جایمن هانسو (Djimon Hounsou) در شب به کولوسئوم باز می‌گردد و دو مجسمه کوچک، نماد همسر و پسر ماکسیموس را در مکانی که او مرده است، دفن می‌کند. او خطاب به ماکسیموس می‌گوید که او را خواهد دید اما هنوز نه.

فیلم گلادیاتور، تمام مسائل و موضوعاتی که در مدت زمان خودش ارائه کرده بود که عمدتا مربوط به تلاش ماکسیموس برای گرفتن انتقام خانواده‌اش بوده را در پایان به انتها می‌رساند. کشتن کومودوس توسط ماکسیموس، او را از نقطه نظر خانواده‌اش رستگار کرده است. این کار او همچنین لوسیلا با بازی کانی نیلسن (Connie Nielsen) را از قفس احساسی‌اش رها می‌سازد.

ماکسیموس همچنین با این کار خود، به وعده‌اش به امپراتور قبلی یعنی مارکوس آئورلیوس عمل کرده و روم را به جمهوری تبدیل کرده و آن را بار دیگر در اختیار مردم قرار داده است. علاوه بر این، تجدید دیدار ماکسیموس با خانواده‌اش، تنها خواسته او از همان ابتدای راه بوده است و حلقه داستانی او را کامل کرده است.

با توجه به ذات رضایت‌بخش این پایان برای فیلم گلادیاتور، ساخت هر گونه دنباله‌ای برای آن ممکن است تعادل احساسی پایان فیلم اصلی را بر هم بزند و خاطرات بیننده‌ها از آن را نابود کند.

داستان فیلم گلادیاتور ۲

فیلم gladiator

باید گفت که این اولین باری نیست که هالیوود سعی در ساخت فیلم گلادیاتور ۲ داشته است. مدت‌ها قبل، نیک کیو (Nick Cave) تصمیم گرفته بود تا فیلم‌نامه فیلم گلادیاتور ۲ را قلم بزند. بر طبق این فیلم‌نامه، راسل کرو (Russel Crowe) بار دیگر نقش اصلی داستان را در دست خواهد داشت.

نسخه نهایی این فیلم‌نامه، بازگوکننده یک داستان حماسی، عجیب و خارق‌العاده بوده است. بر طبق این فیلم‌نامه، ماکسیموس در برزخ است و سپس، توسط خدایان رومی زنده می‌شود. خدایان رومی نسبت به رشد مسیحیت احساس نگرانی کرده‌اند و خواهان مرگ مسیح هستند.

ماکسیموس با وجود تلاش‌های بسیار خود، موفق نمی‌شود تا مسیح را بکشد. در پیچشی غیرمنتظره، مشخص می‌شود که پسر لوسیلا به نام لوسیوس، پسر ماکسیموس است و او به طور اتفاقی، پسر خودش را می‌کشد. این فیلم‌نامه در ادامه حتی عجیب‌تر نیز می‌شود. احیای ماکسیموس باعث شده تا او فناپذیر شده باشد. بر طبق این فیلم‌نامه، قرار بوده تا بیست دقیقه پایانی فیلم، صحنه‌هایی از نبرد ماکسیموس در نبردهای بزرگ در طی قرن‌های مختلف را نشان دهد و سپس او را در دوره مدرن در شهر نیویورک به تصویر بکشد.

به دنبال آن، نویسنده فیلم‌نامه یعنی نیک کیو اظهار داشته که می‌دانسته که این فیلم‌نامه ساخته نمی‌شود اما برای مدت‌هایی طولانی، این فیلم‌نامه تنها دنباله برای فیلم گلادیاتور محسوب می‌شده است.

با این حال، در سال ۲۰۱۸ میلادی گزارش شد که فیلم‌نامه‌ای برای فیلم گلادیاتور ۲ به نویسندگی پیتر کریگ (Peter Craig) و با تایید ریدلی اسکات در حال نوشته شدن است. این فیلم‌نامه جدید، تمرکز خود را روی پسر لوسیلا یعنی لوسیوس قرار داده است. با اینکه جزئیات مربوط به داستان فیلم گلادیاتور ۲ همچنان مخفی مانده اما انتظار می‌رود که ریدلی اسکات نیز همین داستان را انتخاب کند.

چرا فیلم گلادیاتور ۲ نباید ساخته شود؟

فیلم gladiator

اگر تنها یک فیلم باشد که نیازی به دنباله نداشته باشد، فیلم گلادیاتور ساخته ریدلی اسکات است. پایان فیلم گلادیاتور، یک پایان کامل و عالی برای داستان آن به شمار می‌رود که با گذشت زمان، همچنان جذاب و تماشایی باقی مانده است. رستگار شدن ماکسیموس و همچنین برآورده شدن آرزوی مارکوس آئورلیوس، یک قوس داستانی کامل شکل داده که نیازی به دنباله ندارد.

با این وجود، برخی از افراد موافق ساخت گلادیاتور ۲، بر این باور هستند که داستان شخصیت لوسیوس ناتمام باقی مانده است و فیلم گلادیاتور ۲ می‌تواند داستان زندگی او را بازگو کند. با اینکه شخصیت لوسیوس از جمله افراد برجسته در تاریخ روم به شمار می‌رود اما داستان او آن جذابیت خاص را ندارد.


مطمئنا کارگردان کار کشته‌ای همچون ریدلی اسکات، حتی به ساخت فیلمی بر اساس فیلم‌نامه نوشته نیک کیو، فکر هم نخواهد کرد. با این حال، ساخت فیلم بر اساس فیلم‌نامه نوشته پیتر کریگ نیز ممکن است میراث فیلم گلادیاتور را از بین ببرد. بازنویسی پایان فیلم اصلی گلادیاتور به منظور توجیه ساخت فیلم‌ گلادیاتور ۲، مطمئنا ثابت خواهد کرد که برخی از آثار سینمایی را باید به حال خود رها کرد و دست نخورده باقی گذاشت.

موج شکل گرفته برای احیای آثار نوستالژی و ساخت ریبوتی بر اساس آن‌ها، به نظر کاملا غلط است و به احتمال فراوان، فیلم گلادیاتور ۲، در صورت ساخته شدن، خاطرات بسیاری از بینندگان را مخدوش خواهد کرد.

DARKSIRENRyan Bonesalinerdمتأثر گشتهmohammad reza gamer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ashen One lll گفت:

    تروخدا نسازید آخرش نشه ماتریکس ۴

    DARKSIRENalinerdمتأثر گشتهتی‌تاپ طلایی
  • ممنون که هنوز اینو نساختید فاجعه است
    ماکسیموس توسط خدایان روم زنده می شود…
    در دوره اینده نیویورک…

    فاجعه است!

    متأثر گشتهMasuod Enayatialinerd
  • recidivist گفت:

    نیک کیو فیلمنامه برای گلادیاتور ۲ نوشته؟!😳
    ای بابا! خیلی دلم میخواد بدونم دقیقاً چی بوده😁
    ولی حس کلی منم اینه که بهتره قسمت ۲ ساخته نشه.

    متأثر گشتهalinerd
  • alinerd گفت:

    “نسخه نهایی این فیلم‌نامه، بازگوکننده یک داستان حماسی، عجیب و خارق‌العاده بوده است. بر طبق این فیلم‌نامه، ماکسیموس در برزخ است و سپس، توسط خدایان رومی زنده می‌شود. خدایان رومی نسبت به رشد مسیحیت احساس نگرانی کرده‌اند و خواهان مرگ مسیح هستند.
    ماکسیموس با وجود تلاش‌های بسیار خود، موفق نمی‌شود تا مسیح را بکشد. در پیچشی غیرمنتظره، مشخص می‌شود که پسر لوسیلا به نام لوسیوس، پسر ماکسیموس است و او به طور اتفاقی، پسر خودش را می‌کشد. این فیلم‌نامه در ادامه حتی عجیب‌تر نیز می‌شود. احیای ماکسیموس باعث شده تا او فناپذیر شده باشد. بر طبق این فیلم‌نامه، قرار بوده تا بیست دقیقه پایانی فیلم، صحنه‌هایی از نبرد ماکسیموس در نبردهای بزرگ در طی قرن‌های مختلف را نشان دهد و سپس او را در دوره مدرن در شهر نیویورک به تصویر بکشد.”
    به نظر میرسه که قرار بود یکی از سم ترین فیلم های تاریخ ساخته بشه
    خدا رو صد بار شکر که ساخته نشد،ایشالا هم هیچوقت نشه

    متأثر گشته
  • Ryan Bones گفت:

    نمیدانم اسکات چه علاقه ای به نابود کردن خاطرات فیلم مورد علاقه من داره

    متأثر گشته
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا
ساخت فیلم Gladiator 2 ضروری نیست - گیمفا