مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا

مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم

امیررضا محمدخواه
۱۴:۲۳ ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا

 در قسمت قبل توضیحاتی در مورد دزدان دریایی و ارتباط آنان با بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag داده شد. در این قسمت هم با اطلاعات جالبی آشنا خواهید شد که مطمئنا می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

در مورد شخصیت Charles Vane چه اطلاعاتی را می توانید در اختیار ما قرار دهید؟ این یکی دیگر از شخصیت هایی است که امیدواریم شما در مورد آن توضیح دهید.

Colin Woodard : بله Charles Vane شخصیتی است که در کمتر در میان عموم مردم شناخته شده است اما یکی از چهره های جذابی است که من در کتاب آن را مطرح کردم ، زیرا او در تاریخ دزدان دریایی باقی خواهد ماند. اکثر این دزدان دریایی در مقایسه با بزرگان و مقاومات در استفاده از خشونت بسیار محتاط عمل می کردند. اگر شما این افراد را در کنار دولت مردان و نیروی سلطنتی دریایی قرار دهید ، به نظر صلح جو می آیند. اگر چه برخی از کار هایی که این افراد انجام دادند بسیار شوکه کننده بوده است. Charles Vane فردی بود که مردم را شکنجه می کرد و بسیار هم از این کار لذت می برد. وقتی  گروه دزد دریایی در حال سقوط بود ، او هیچ مسئولیتی نسبت به آن پیدا نکرد. او و خدمه اش به حملات خود به کشتی ها ادامه داد و به نزدیک ترین جزیره ی رفت و به هر چیزی که در سر راهش بود ، حمله می کرد . و می خواست قبل از اینکه کسی موفق به محو کردن او از صحنه ی روزگار شود ، به هدف خود یعنی تبدیل شدن به یک دزد دریایی قوی و خشن برسد.

شخصیت دیگری که Ubisoft از آن سخن به میان آورد ، شخصیتی به نام Hornigold بود. Benjamin Hornigold چطور خود را به این داستانات تطبیق داد؟

 Colin Woodard : در تاریخ دو نفر هستند که کمتر شناخته شدند اما نقش به سزایی را ایفا کرده اند.Benjamin Hornigold و Henry Jennings بنیان گذاران دو جبهه ی دزدان دریایی می باشند. و در واقع Hornigold اولین شخص بود. ما قبل از ورود او به دزدان دریایی اطلاعات زیادی در موردش در اختیار نداشتیم. او احتمالا شبیه Blackbeard و تعدادی از این افراد می باشد: او احتمالا در هنگام جنگ در جامائیکا به عنوان سرباز فعالیت می کرد و وقتی جنگ به پایان رسید و همه از وظایف سربازی خود انصراف دادند ، بیکار شدند.

تا جایی که ما با خبر هستیم پس از اولین تابستان بعد از پایان جنگ در سال ۱۷۱۳ ، او رهبری یک گروه از ملوانان بیکار و ناراضی به عهده گرفت و به به سوی باهاما راهی شد. او یکی از افرادی بود که به این منطقه ی استعماری و متروکه را پیدا کرده بود.او ۷۵ نفر را با خود به همراه داشت. در بین این ۷۵ نفر ، Blackbeard هم حضور داشت. کسی که به عنوان یکی از معاونانش پدیدار شد و احتمالا جزء گروه اصلی به حساب می آمد.Hornigold به نوعی مربی اولیه و رهبر Blackbeard و دیگر دزدان دریایی بود.

یکی دیگر از اشخاصی که Ubisoft به طور رسمی آن ها را در نسخه جدید بازی معرفی کرد ، Anne Bonny بود. او کیست؟

 Colin Woodard : شخصیت های Anne Bonny و Mary Read تا حدودی مشهور هستند. آن ها دزدان دریایی زن می باشند. داستان اصلی از کتاب مرجع دزدان دریایی روایت می شود که این کتابی من در مورد آن به شما گفته ام ، ترکیبی تکراری از خیال و درستی است. داستان واقعی که باعث مشهور شدن آن ها شده است ، بدین صورت است که آن ها طوری لباس می پوشیدند که تشخیص مرد یا زن بودن آن ها ممکن نبود(به این نوع پوشش cross-dressers می گویند). آن ها در جامعه ای که زن مانند کالاهای دیگر چوب تاراج می خورد ، مانند مرد ها لباس می پوشیدند و بدین ترتیب آن ها می توانستند امرار معاش کنند. در غیر این صورت انجام امرار معاش برای آن ها ممنوع بود. و آن ها به طور تصادفی زن بود یکدیگر را کشف می کردند.

افرادی با پوشش cross-dressing در منابع تاریخی به طور کامل شفاف سازی نشده است ، اما حقیقت این است که این دو به خدمه ی دزدان دریایی و Calico Jack ملحق شدند و به دزدی دریایی مشغول بودند و شواهد و مستندات نشان می دهد که به خوبی تمامی مردان دریایی در جنگ ها شرکت می کردند. از دیگر وقایع جذاب و دیدنی Anne Bonny این است که وقتی آن ها سرانجام دستگیر می شوند و برای محاکمه او را به جامائیکا می برند و قرار بود آن ها را اعدام کنند. آن ها در دادگاه ادعا می کنند که نباید اعدام شوند ، زیرا حامله هستند و این عین حقیقت است که آن ها(حکم دهندگان) حکم دادگاهی خود را تا بعد از زمان فارغ شدن آن ها به تعویق انداختند. به نظر می رسد آن طوری که داستان پیش می رفت ، این احتمال وجود دارد که Anne Bonny از Calico Jack حامله بود. هیچ گونه مدرکی مبنی بر مرگ Anne Bonny در مراجع حقوقی و کلیسا های جامائیکا ثبت نشده است.

مدارک مرگ Mary Read وجود داشت ، اما هیچ مدرکی از Anne Bonny ثبت نشده است. فرضیه هایی وجود دارد که بیان می کند Anne Bonny به نحوی از آن جا فرار کرده است. هچنین در برخی روایت ها گفته شده است که او فرزند کشاورزی با نفوذ در چارلستون می باشد و با رفتن به آن جا جان سالم به در برده است. منابع و شواهد هیچ وقت جزئیات بیشتری را نشان نداد و تمام گمانه زنی ها در این برحه ی زمانی قرار دارد. اما داستانی جذاب می باشد.

assassins creed 4 black flag 1

Ubisoft همچنین از شهر ها و شهرک هایی مانند Havana و Nassau و Kingston سخن به میان آورده است. شما چه ایده های درباره ی ساخت این مکان ها در ذهن خود دارید؟

 Colin Woodard : منطقه ی Nassau مرکز تجمع دزدان دریایی است.این جایی است که آن ها برای تقویت سنگر های خود انتخاب کردند. و جایی هسته ی اصلی داستان های دزدان دریایی شکل می گیرد.

Havana سرمایه ی دیرینه ی حضور اسپانیایی ها در منطقه ی کارائیب و شاید مهم ترین لنگر گاه آن ها باشد. کوبا همسایه ی نزدیک دزدان دریایی بود. وقتی شما به مزارع و کشتی های اسپانیایی ها حمله می کنید ، هدف اولیه ی شما پناه بردن به مزارع واقع در کوبا و یا حرکت کردن به سمت مناطق اطراف کوبا می باشد.

Kingston , بندر Port Royal و برج اسپانیایی جزء سه شهرک اولیه واقع در جزیره ی جامائیکا بود. و جامائیکا در این برحه ی زمانی به دست انگلیسی ها بود و همچنین بزرگترین مستعمره در منطقه ی کارائیب به شمار می آمد. این مکان در مرکز عملیات های نیروی سلطنتی دریایی در آمریکا قرار داشت. اینجا جایی است که آن ها ذخایر بزرگ آذوقه را نگه داری می کردند و فرماندار شدن جامائیکا مهم ترین پست در حوزه ی دریایی کارائیب به حساب می آمد. این مکان برای آمریکایی ها حکم مرکز عملیاتی و محل زندگی بسیاری از دزدان دریایی قبل از پیوستن آن ها به این گروه بود. اگر آن ها دستگیر می شدند ، مجبور بودند که دوران حبس خود را در برج اسپانیایی واقع در جامائیکا بگذارند.

assassins creed iv black flag 21

سرانجام این دوره ی دزدان دریایی پس از یک دهه به پایان رسید. چه چیزی باعث سقوط آن ها شد؟

Colin Woodard : سرانجام وقتی باهاما توسط Woodes Rogers آرام گرفت که به هیچ وجه کار آسانی نبود ، دوره ی جدیدی به وجود آمد که در آن Woodes Rogers سعی داشت که با مدیریت ، خود را به عنوان فرماندار باهاما منصوب کند ، اما او فرماندار صد ها دزد دریایی بود. اکثر کسانی که شامل پیروان Charles Vane بودند ، تمایل به برگشت بر سر دزدی دریایی داشتند. او می دانست که وضعیت مطلوبی ندارد ، زیرا تمامی افراد که با او هستند از بیماری های مناطق گرمسیری رنج می برند و در حال مرگ می باشند. پس از آن اسپانیایی ها شروع به تهدید اشغال جزایر آن ها کردند.

دزدان دریایی به صورت فردی آسیب پذیر تر هستند. آن ها در دریا ها می گردند و یک حرکت اشتباه ممکن است آن ها را در دام قدرتمندان و مقامات گرفتار کند. Rogers کار خود را در باهاما از سال ۱۷۱۸ شروع کرد.  در سال های ۱۷۲۱ یا ۱۷۲۲ تقریبا تمامی دزدان دریایی ناپدید و یا دستگیر و کشته می شدند. بدون سنگر و پناهگاه ، مهارت دزدان دریایی  در زنده ماندن ، در معرض خطر قرار می گرفت. برخی از آن ها سرنوشت عجیبی را پیدا کردند . اما پس از این قضایا شخصیت Bartholomew Roberts ظهور پیدا کرد و من دقیقا به یاد ندارم ولیتا جایی که به یاد می آورم او ۲۰۰ کشتی را در سواحا آفریفا تسخیر کرد. اما او هم دستگیر و کشته شد ، زیرا شما هیچ شانسی برای زنده ماندن بدون پناهگاه ندارید. پادشاهان هم با روی کار آمدن Rogers قدرتی برای بخشش دزدان دریایی ندارند. بدین ترتیب عرصه بر آن ها تنگ تر و تنگ تر شد.

assassins creed 4 black flag screen 1

گیمر ها عادت دارند که این وقایع تاریخی بزرگ را در نسخه های قبل این سری بازی کشف کنند. بسیار کنجکاو هستم که نظر شما را در مورد یک یا دو وقایع در خور توجه و جذاب از این دوره که شما آن ها را در یک بازی تعاملی دیده اید ، بدانم.

Colin Woodard : در سال ۱۷۱۲ ، طوفانی Kingston و جامائیکا را در هم کوبید و نیمی از برج اسپانیایی نابود و شمار عظیمی از کشتی ها را غرق کرد. و بسیاری از دزدان دریایی را به دزدی دریایی سوق داد ، زیرا کشتی های آن ها نابود و تجارت با جامائیکا بی ثبات شده بود. این اتفاق در آخرین هفته ی جنگ قبل از آمدن خبر پیمان صلح افتاد و این آخرین ضربه را به سرزمین های استعماری و اقتصاد تاجران وارد کرد. با این حساب این طوفان یکی از سهم ناک ترین طوفان هایی بود که جزیره را در هم کوبید.
همچنین یک بخش نهایی هم همانند دیگر فیلم ها در بازی کنجانده شده است. جایی که Blackbeard آخرین نبرد خود را برای نجات جانش در مقابل نیروی سلطنتی دریایی انجام می دهد.این نبرد یک پایان کلاسیک برای جنگ می باشد .جایی که بر روی کشتی آن غوغایی به پا شده است.

یک از نکات جالب که سازنده ی بازی به آن اشاره کرد ، ایده اکتشاف در زیر دریا مخصوصا با diving bell بود. بسیار مشتاقم اگر شما بتوانید توصیف کنید که این وسیله چیت و آیا این وسایل قبل هم در این دوره ی زمانی مورد استفاده قرار می گرفت؟

Colin Woodard :من وقتی در کتاب جست و جو می کردم ، بسیار از کشف آن غافل گیر شدم . بله این در اوایل سال ۱۷۰۰ ، راهی برای نجات یافتن در زیر آب ساخته شد.  شما غواصان را برای باز پس گیری غنایم موجود در کشتی های شکسته به اعماق آب می فرستادید. وقتی این دزدان دریایی در باهاما شروع به کار کرده بودند ، طوفان سهمگین دیگری رخ داده بود و کشتی حامل گنج اسپانیایی ها را در سواحل فلوریدا نابود کرد. تمامی این کشتی ها و غنایمی که در کوهستان نقره ای پرو جمع آوری شده بود ، وظیفه داشتند که به اسپانیا برگردانده شود.

ass creed black flag 960x540

شما می توانید diving bell را توصیف کنید؟

Colin Woodard : این وسیله بسیار شبیه دستگاه هایی بود که در اواخر قرن نوزدهم با همین نام استفاده می شد. در واقع می توان آن را این طور توصیف کرد: شما یک ظرف در بسته را برداشته و آن را پر از هوا کرده و برعکس در ته وان حمام بیندازید. حتی اگر در ته وان حمام هم آن را بیندازید ، هوا در این ظرف در بسته باقی خواهد ماند. خب شما یک عده آدم را در ته ظرف می گذارید و آن ها را به ته اقیانوس می فرستید. بدین ترتیب خواهید توانست هر چه در ته اقیانوس است را جمع آوری کنید و دوباره به سطح آب برگردید. تنها مشکل فقط هوای فشرده شده نیست. بلکه تغییر فشار و این که مردم چقدر می توانند در ته آب بمانند هم مشکلات دیگری است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. اگر مدت طولانی در ته آب بمانید ، هوای کافی نخواهید داشت. مرز میان زمان کافی برای ماندن در ته آب و تبدیل شدن این ظرف به تابوتی برای شما بسیار نزدیک است.

اسپانیایی ها قادر بودند که diving bellرا  به خوبی بسازند و می دانستند که موقع غرق شدن این وسیله چه کاری را باید انجام دهند.آن ها عملیات مکتشفانه ای در اعماق جزیره ای در ناکجا آباد برای باز پس گیری غنایم خود ترتیب دادند. دزدان دریایی همانند گرگ ها هستند; آن ها دور تا دور جزیره منتظر ماندند تا شانسی برای نفود و حمله پیدا کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا
مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه:تاریخ حقیقی Assassin’s Creed IV:Black Flag|قسمت دوم - گیمفا