از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

از بازیگران فیلم Spider-Man سال ۲۰۰۲ چه خبر؟

ایلیا عسگری
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

باورکردنی نیست که حدود ۲۰ سال از اکران اولین نسخه Spider-Man ساخته سم ریمی (Sam Raimi) می‌گذرد.

زمانی که دنیای سینمایی و پیچیده مارول به وجود نیامده و اقتباس‌های ابرقهرمانی رایج نشده بود. دوره‌ای که برای آینده این ژانر بسیار اهمیت داشت و نتیجه این فیلم را در طی سال‌های بعد مشاهده کردیم.

مرد عنکبوتی که توسط استن لی (Stan Lee) و استیو دیتکو (Steve Ditko) در سال ۱۹۶۰ خلق شد، روایت‌گر پیتر پارکر، دانش آموزی است که از شرایط اجتماعی خاصی بهره برده و پس از گزیده شدن توسط یک عنکبوت زندگی‌اش برای همیشه دچار تغییر می‌شود.

در فیلمی که توبی مگوایر (Tobey Maguire) ایفاگر نقش پیتر پارکر بود، شاهد بودیم که پس از گزیدگی بدنش عضله‌ای شده و مانند عنکبوت قابلیت تار افکندن و بالا رفتن از دیوار پیدا می‌کند.

در طول فیلم مشاهده می‌کنیم که چگونه پیتر پارکر با وجودی که تلاش دارد تا قدرت‌های خود را درک کند، در عین حال نیز در کشمش است تا هویت خود را مخفی نماید.

او در این فیلم عاشق مری جین واتسون با هنرنمایی کریستین دانست (Kirsten Dunst) است. کسی که با بهترین دوستش یعنی هری آزبون با نقش آفرینی جیمز فرانکو (James Franco) وقت خود را می‌گذارند.

در این حین نیز با گرین گابلین و نقش آفرینی تماشایی ویلم دفو (James Franco) روبرو شده و مجبور می‌شود تا شهر نیویورک را از دست وی نجات دهد. اولین فیلم در تاریخ آن برهه که به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری طی اولین آخرهفته خود دست پیدا کرد و به موفقیتی بی‌سابقه در باکس آفیس دست یافت.

حال در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به وضعیت بازیگران این فیلم به یاد ماندنی داشته باشیم.

توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

توبی مگوایر ایفاگر نقش پیتر پارکر خجالتی و باهوشی بود که زندگی آرامی را کنار عمو و زن عمو خود می‌گذراند تا این که توسط یک عنکبوت گزیده شده و مسیر زندگی‌اش برای همیشه تغییر پیدا می‌کند.

مگوایر نقش خود را در نسخه دوم و سوم این فرنچایز نیز ادامه داد. همچنین شاهد نقش آفرینی وی در فیلم نامزد جایزه اسکار Seabiscuit بودیم. در فیلم Great Gatsby نیز در کنار لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) بازی کرد.

او همچنین در فیلم Babylon در کنار برد پیت (Brad Pitt)، مارگوت رابی (Margot Robbie)، اولیویا وایلد (Olivia Wilde) و ژان اسمارت (Jean Smart) به کارگردانی دیمین شزل (Damien Chazelle) حضور پیدا می‌کند.

کریستین دانست در نقش مری جین واستون

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

هیچ کس برای پیتر به اندازه دوست قدیمی، همسایه و هم کلاسی‌اش یعنی مری جین اهمیت ندارد. کسی که البته مدت‌ها زمان برد تا بالاخره در کنار پارکر قرار بگیرد تا در نهایت تبدیل به زوج رویایی یکدیگر شوند.

کریستین دانست بازیگر توانایی که سری فیلم‌های Spider-Man باعث شد تا وی در آثار برجسته‌ای چون Melancholia، the Fargo و Hidden Figures حضور پیدا کند.

وی همچنین به تازگی در فیلم ستایش شده The Power of the Dog در کنار بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) و به کارگردانی جین چمپیون (Jane Campion) حضور پیدا کرده است.

ویلم دفو در نقش نورمن آزبورن

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

در اولین فیلم مرد عنکبوتی شاهد حضور نمادین‌ترین دشمن پیتر پارکر، یعنی گرین گابلین هستیم. ویلم دفو ایفاگر نقش رئیس کمپانی آزکورپ، نورمن آزبورن است. کسی که از پسر خود ناامید بوده و زمانی که آزمایشاتش به اشتباه پیش می‌رود، به شخصیتی شیطانی و روانی تبدیل می‌شود.

وی یکی از برجسته‌ترین بازیگران حال حاضر سینمای دنیا شناخته می‌شود. کسی که به خاطر آثاری چون The Florida Project و At Eternity’s Gate تا به حال نامزد دریافت ۴ جایزه اسکار شده است.

از آثار بزرگ وی می‌توان Inside Man، The Grand Budapest Hotel، The Lighthouse و Aquaman را نام برد. همچنین به تازگی در فیلم جدید گیلرمو دل تو رو (Guillermo del Toro) به نام Nightmare Alley با بردلی کوپر (Bradley Cooper) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) هم‌بازی شده است.

در اتفاقی دیدنی نیز شاهد بازگشت وی برای نقش گرین گابلین در فیلم Spider-Man: No Way Home بوده‌ایم.

جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

هری آزبورن فرزند نورمن آزبورن کبیر است. دوست و هم کلاسی پیتر پارکر و معشوقه سابق مری جین، کسی که رابطه‌ای ناامیدانه با پدرش داشته و همین قضیه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای وی شده است.

وی در فیلم‌های شناخته شده‌ای چون Oz the Great and Powerful و This Is the End، The Disaster Artist حضور پیدا کرده است.

همچنین برای نقش آفرینی در فیلم ۱۲۷ Hours نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. The Long Home نیز اثری خواهد بود که وی در آن کارگردانی و نقش آفرینی کرده و در آینده منتشر خواهد شد.

کلیف رابرتسون در نقش عمو بن

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

عمو بن و زن عمویش، دو عضوی از خانواده پیتر هستند که ارزش بسیاری برای وی دارند. عموی وی کسی است که جمله تاریخی و تاثیرگذار “قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد” را به زبان آورده و باعث هدایت یکی از محبوب‌ترین قهرمانان دوران کمیک شده است. کسی که با مرگ خود به پیتر پارکر در قامت مرد عنکبوتی برای مبارزه با جرم و جنایت، انگیزه داد.

کلیف رابرتسون (Cliff Robertson) بازیگری که به خاطر فیلم Charly در سال ۱۹۶۸ برنده یک جایزه اسکار شد در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت. آخرین فیلم او Spider-Man 3 نام داشت.

رزماری هریس در نقش زن عمو می

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

زن عمو می شخصیتی است که اخلاق و منش پیتر پارکر را هدایت می‌کند و تاثیر به سزایی در زندگی وی دارد. پس از مرگ همسرش و با وجود این که یکی از قربانیان حملات گرین گابلین بود، با این حال همچنان از پیتر پارکر محافظت کرده است.

رزماری هریس (Rosemary Harris) هنرپیشه انگلیسی تباری که یک‌بار نامزد جایزه اسکار و برنده جوایزی چون گلدن گلوب و امی شده است. کسی که در طی زندگی خود ۹ بار نامزد جایزه تونی شده و دستاوردهای بسیاری در زمینه تئاتر دارد.

وی همچنین در سریال The Undoing که توسط HBO ساخته شده، حضور داشته است.

جی. کی. سیمونز در نقش جیمز جونا جیمسون

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

جیمز جونا جیمسون رئیس خشن روزنامه دیلی بیوگل و کسی که پیتر پارکر را به خاطر تصاویری که از مرد عنکبوتی تهیه می‌کند، به استخدام خود در می‌آورد. شخصی خسیس که از دستور دادن خوشش می‌آید.

جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons) به خاطر نقش آفرینی در فیلم Whiplash برنده جایزه اسکار شده است. صداگذار شخصیت اومنی‌من در سریال Invincible که در آثار زیاد و موفقی چون La La Land، The Accountant و Defending Jacob حضور داشته است.

وی در فیلم Spider-Man: No Way Home دوباره در نقش جیمز جونا جیمسون ظاهر شد و قرار است که در فیلم Batgirl نیز ایفاگر نقش کمیسر گوردون باشد.

جو منگنیلو در نقش فلش تامپسون

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

فلش تامپسون قلدر مدرسه پیتر پارکر است. کسی که بارها وی را مورد اذیت و تمسخر قرار داده و منجر به دعوا می‌شود. سرانجام یکی از همین دعواها است که نظر مری جین به سمت پیتر پارکر جلب می‌شود.

فیلم Spider-Man دومین اثر جو منگلینو (Joe Manganiello) بود. کسی که در آثاری چون True Blood و How I Met Your Mother ایفای نقش کرده و یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه فیلم‌های Magic Mike بوده است.

وی در حال حاضر نیز مشغول ساخت سریال Army of the Dead: Lost Vegas است.

الیزابت بنکس در نقش بتی برنت

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

با وجود این که بتی برنت در فیلم، به مدت کمی حضور دارد ولی نمی‌توان منکر اهمیت نقش وی در فیلم‌ و کمیک‌ها شد. منشی رئیس دیلی بیوگل، کسی که از زیر و بم این روزنامه باخبر بوده و جیمز جونا جیمسون بدون او احتمالاً از دست خواهد رفت.

الیزابت بنکس (Elizabeth Banks) سال‌ها است که مشغول بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی در سینما و تلویزیون است. بازیگر آثاری چون Modern Family، Mrs. America و The Hunger Games که به زودی نیز در فیلم‌های Jane و Signal Hill حضور پیدا خواهد کرد.

بروس کمپبل در نقش مجری مسابقه کشتی

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

مجری و گوینده مسابقات کشتی کج که نام مستعار عنکبوتی پیتر پارکر را مسخره می‌کند. زمانی که پیتر با لباسی عجیب در این مسابقات شرکت می‌کند، خود را با نام “عنکبوت انسانی” خطاب می‌کند و اینجاست که این مجری وی را مرد عنکبوتی خطاب کرده و با نام همیشگی این قهرمان آشنا می‌شویم.

بروس کمپبل (Bruce Campbell) بازیگر مجموعه محبوب و شناخته شده Evil Dead و Ash vs Evil Dead است. وی همچنین در آثار دیگری همچون Fargo، Tangled: The Series و Burn Notice حضور پیدا کرده است.

رندی سویج در نقش کشتی‌گیر

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

بون‌ساو مک‌گرا کشتی گیری که رقیب پیتر پارکر بود و رندی سویج (Randy Savage) نقش آن را بازی می‌کرد.

وی در دنیای واقعی نیز در مسابقات کشتی شرکت می‌کرد و لقب Macho Man را برای خود برگزیده بود. رندی سویج در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت.

علی عبداللهی🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉alinerdSpider-Mah04mohammad reza gamerBlack KnightP.morgan 𔓙alispiderRaminVisible 6-tigh man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟ 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alispider گفت:

    لطفا تایتل رو اصلاح کنید. این فیلم سال ۲۰۰۲ اکران شد

    Spider-Mah04ایلیا عسگریP.morgan 𔓙alinerd
  • از اولین فیلم ابرقهرمانی که دیدم بیست سال گذشت😥🤦‍♂️

    Little∞GodSpider-Mah04P.morgan 𔓙alinerd
  • Spider-Mah04 گفت:

    جی کی سیمونز تو نقش جیمز جونا جیمسون هنوز هم که هنوزه یکی از بهترین بازیگرایی که نقش یه شخصیت کمیک بوکیو بازی کرده، یعنی به غیر از رفتاراش، ریخت و قیافه اش هم تو سه گانه ریمی دقیقا شبیه نسخه کمیک بوکیشه!

    mohammad reza gamerمتأثر گشتهLittle∞GodP.morgan 𔓙alinerd
  • اصلا از مری جین خوشم نیومد لعتنی از پیتر خوشش میومد ولی همیشه با چند نفر دیگه بود زمانی هم که پیتر در نقش مرد عنکبوتی با گوعن هم کلاسیش یه روبوسی 😐 کرد بهش برخورد درصورتی که خودش هم با فلش بود هم با یه مجهول الهویه (زمانی که باباش انداختش بیرون از خونه ) و فضا نورده و … خلاصه نفهمیدم پیتر چرا از این خوشش اومده🤔🤔

    کریتوس بزرگ(😐میشناسیم)متأثر گشته
    • Spider-Mah04 گفت:

      یه جورایی مری جین آرک و داستان کاملا خودشو داره توی سه گانه ریمی، اول به نظر میاد که یه معشوقه عادی تو فیلم های ابرقهرمانیه، اما داستان نسبتا دردناک خودشو داره، در عین حال که یکی از دانش آموزای محبوب توی مدرسس ، توی خونه یه زندگی داغون داره، برا همین واسه خودش رویا پردازی میکنه که چه کسی میخواد بشه یا چه هویت دیگه ای بگیره تا از زندگی داغون خودش فاصله بگیره، هر دفعه که میخواد مثلا نشون بده که داره بهش خوش میگذره، تهش یه ضربه روحی میخوره، و این ضربه های روحی تقریبا توی هر سه قسمت چندین بار اتفاق میفته، اینکه واقعا نمیدونه چه کسی باید باشه، اعتماد به نفس نداره و بقیه هم ازش سو استفاده میکنن، اینجاس که پیتر پارکر میاد وسط، پیتر اول مری جین رو به عنوان کسی تو مدرسه میدید که دوست داشت باهاش بگرده و چون یه بچه درسخون خجالتی بود و خودشم اعتماد به نفس نداشت، این کار قبل از اینکه مردعنکبوتی بشه براش سخت بود، ولی بعدش که این قدرتارو گرفت فقط میخواست توجه ام جی رو به خودش جلب کنه، که بعد متوجه زندگی مری جین شد، و دید که اونم با اینکه به نظر میاد که دختر خوشحالیه، اما زندگیش تو خونه و رابطش با پدرش اصلا خوب نیس، برای همین پیتر کم کم مری جین رو درک میکنه و از اون حالت یه علاقه الکی درمیاد، در عین حال که اون دو تا تو پایان فیلم اول تنها افرادین که هم دگیرو درک میکنن، قضیه مسئولیت پذیری پیتر میاد وسط که باعث میشه جلوی این درک کردن و رابطه رو بگیره، برای همین هم ام جی فک میکنه که پیتر بهش علاقه نداره پس بازم یه هویت به خودش میگیره، ولی بازم میبینه کسی درکش نمیکنه، با اینکه حتی پیتر و مری جین پیش هم برمیگردن، اما در بدترین موقعیت این اتفاق میفته چون پیتر دقیقا به همون زندگی رویایی که میخواست رسیده و کم کم داره مغرور میشه که یه جورایی مری جین دیگه براش مهم نیس، و مری جین از کارشم اخراج میشه و بازم سعی میکنه یه هویت دیگه به خودش بگیره که بازم یکی دیگه ازش سو استفاده میکنه، اما با تمام این اتفاقایی که افتاد براش، در آخر مری جین هم میفهمه که پیتر اشتباهات زیادی کرده بود و با اینکه یه آدم کامل نیست پیتر، اما اونو درک میکنه به خاطر اتفاقاتی که تو زندگیش افتاد، برای همین هم هست که به نظرم سکانس آخر اسپایدرمن ۳ که مری جین و پیتر با هم دیگه میرقصن خیلی قشنگه، چون الان دیگه هردوشون هم دیگرو درک میکنن و الان دیگه علاقشون نسبت به هم دیگه کامل شکل گرفته…….
      ولی اسپایدرمن ۴ کنسل شد و ما اون زوجی که تو دنیای کمیک همیشه هوای همدیگرو دارن رو ندیدیم ……

      علی عبداللهیsaman
از بازیگران فیلم Spider-Man سال 2002 چه خبر؟