فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
فیلم و سریال‌های مارول در سال 2022

در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار است چندین فیلم و سریال از مارول روی پرده سینماها و سرویس آنلاین دیزنی پخش شوند.

در این مطلب قرار است به معرفی تمام فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ میلادی بپردازیم. دنیای سینمایی مارول در حال گسترش است و فیلم و سریال‌های بیشتری از کاراکترهای مارول ساخته می‌شوند و دیگر خبری از آثار ابرقهرمانی دهه گذشته دنیای سینمایی مارول نیست.

سال ۲۰۲۲ میلادی قرار است سال بزرگ دیگری برای دنیای سینمایی مارول و همچنین سرویس آنلاین دیزنی پلاس باشد. با وجود سرویس دیزنی پلاس، کمپانی مارول فرصتی استثنایی برای گسترش دنیای سینمایی خود پیدا کرده است. سال ۲۰۲۱ میلادی، سال شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با سریال وانداویژن (WandaVision) بوده است.

به دنبال آن، سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon and the Winter Soldier) و سریال لوکی (Loki) روی سرویس دیزنی پلاس عرضه شدند. پس از آن نیز اولین فیلم رسمی فاز چهارم یعنی فیلم بیوه سیاه (Black Widow) اکران شده بود.

پس از سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر (What If) نیز فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)، فیلم اترنالز (Eternals) و سریال هاکای (Hawkeye) عرضه شدند. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) نیز آخرین اثر مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است.

علاوه بر کمپانی مارول و دیزنی، کمپانی سونی نیز قرار است آثار مربوط به کاراکترهای مارول را تولید و پخش کند. فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) حاصل همکاری مارول و سونی و بخشی از دنیای مشترک مرد عنکبوتی کمپانی سونی بوده است. در حال حاضر، یازده فیلم و سریال از کمپانی مارول قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شوند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم موربیوس (Morbius)

فیلم موربیوس morbius

اولین فیلم از کاراکترهای مارول در سال ۲۰۲۲ میلادی، فیلم موربیوس محصول کمپانی سونی است. در این فیلم، جرد لتو (Jared Leto) نقش اصلی را به تصویر خواهد کشید. این فیلم، داستان دکتر مایکل موربیوس ملقب به موربیوس خون‌آشام زنده را دنبال خواهد کرد. او به یک بیماری نادر مبتلا شده و درمانی که پیدا کرده، باعث تبدیل شدن او به یک خون‌آشام شده است.

فیلم موربیوس توسط دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa) کارگردانی شده است و بخشی از دنیای سینمایی سونی به شمار می‌رود. مایکل کیتون (Michael Keaton) قرار است نقشش به عنوان ولچر را در این فیلم بازآفرینی کند. دیگر بازیگران فیلم شامل مت اسمیت (Matt Smith)، آدریا آرجونا (Adria Arjona)، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)، جرد هریس (Jared Harris) و ال مادریگال (Al Madrigal) است.

فیلم موربیوس قرار بوده تا در تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی اکران گردد اما به دلیل تاخیرهای ناشی از ویروس کرونا، این فیلم در تاریخ ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰) روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی doctor strange in the multiverse of madness

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی، اولین فیلم دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۲ و پنجمین فیلم فاز چهارم آن به شمار می‌رود. این فیلم توسط سم ریمی (Sam Raimi) کارگردانی شده و انتظار می‌رود بیشتر به جنبه‌های ترسناک تکیه کند. این فیلم قرار است ادامه اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، سریال وانداویژن و سریال لوکی را دنبال کند.

در این فیلم، علاوه بر بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش دکتر استرنج، الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا ماکسیموف نیز حضور خواهد داشت. این فیلم جدید دکتر استرنج قرار است به موضوع مولتی ورس بپردازد.

دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور خواهند داشت شامل بندیکت وونگ (Benedict Wong)، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams) و چیویتل اجیوفر (Chiwetel Ejiofor) است. ژجیل گومز (Xochitl Gomez) قرار است برای اولین بار نقش آمریکا چاوز را در این فیلم بازی کند. این فیلم در تاریخ ۶ می سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) اکران می‌شود.

فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder)

فیلم ثور عشق و تندر thor love and thunder

سکان کارگردانی این فیلم در دستان تایکا وایتیتی (Taika Waititi) است. این فیلم، چندین مرتبه به دلیل ویروس کرونا با تاخیرهایی روبه‌رو شده بود اما سرانجام در تابستان سال آینده اکران خواهد شد. در این فیلم، علاوه بر کریس همسورث (Chris Hemsworth) در نقش ثور، ناتالی پورتمن (Natalie Portman) نقش جین فاستر را به تصویر خواهد کشید.

در این فیلم، جین فاستر به مایتی ثور تبدیل خواهد شد. تسا تامپسون (Tessa Thompson) نیز بار دیگر نقش والکری را بازی خواهد کرد. اعضای گروه نگهبانان کهکشان نیز در این فیلم خواهند بود. شخصیت شرور این فیلم، گور، قصاب خدایان، خواهد بود که توسط کریستین بیل (Christian Bale) به تصویر کشیده خواهد شد.

با توجه به موفقیت فیلم قبلی ثور و همچنین حضور نویسنده و کارگردان برجسته تایکا وایتیتی در این فیلم، انتظارات از این اثر بسیار بالا است. فیلم ثور: عشق و تندر قرار است در تاریخ ۸ جولای سال ۲۰۲۲ (جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱) اکران گردد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across The Spider-Verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی spider man across the spider verse

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط کمپانی سونی اکران شد. حال، دنباله آن قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی روی پرده سینماها بیاید. این دنباله دو بخش خواهد داشت و تاریخ اکران بخش دوم آن هنوز مشخص نیست.

در این انیمیشن جدید، مایلز مورالز قرار است با جنبه‌های جدیدی از مولتی ورس دست و پنجه نرم کند. در این انیمیشن، جیک جانسون (Jake Johnson) بار دیگر صداپیشه پیتر بی پارکر و هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) صداپیشه گوئن استیسی یا اسپایدر وومن خواهد بود.

مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ نیز قرار است در این انیمیشن حضور داشته باشد. صداپیشگی این کاراکتر را اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در دست خواهد داشت. مطمئنا در این انیمیشن، چندین نسخه دیگر از مرد عنکبوتی یا شخصیت‌های مرتبط به آن حضور خواهند داشت. بخش اول این انیمیشن در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ۱۴۰۱) اکران می‌شود. بخش دوم این انیمیشن احتمالا در سال ۲۰۲۳ میلادی اکران خواهد شد.

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

فیلم پلنگ سیاه واکاندا تا ابد black panther wakanda forever

به دنبال موفقیت بسیار زیاد فیلم پلنگ سیاه ساخته رایان کوگر (Ryan Coogler)، ساخت دنباله‌ای برای آن به سرعت شروع شد. فیلم پلنگ سیاه ۲، سی‌امین فیلم دنیای سینمایی مارول خواهد بود. به دنبال فوت چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) بازیگر نقش پلنگ سیاه، این فیلم بدون او خواهد بود.

کمپانی مارول تصمیم گرفته تا بازیگر جدیدی برای نقش پلنگ سیاه به خدمت نگیرد و در عوض، تمرکز داستان را روی شخصیت‌های دیگری همچون شوری با بازی لتیشیا رایت (Letitia Wright)، ناکیا با بازی لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) و اوکویه با بازی دانای گوریرا (Danai Gurira) قرار دهد.

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد قرار است در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲ (جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران گردد.

سریال مون نایت (Moon Knight)

سریال مون نایت moon knight

سریال مون نایت یا شوالیه ماه را می‌توان یکی از تاریک‌ترین سریال‌های دنیای سینمایی مارول تا به امروز دانست. در حقیقت، کاراکتر مون نایت یا مارک اسپکتور را می‌توان همانند بتمن در دنیای دی‌سی دانست. اسکار آیزاک (Oscar Isaac) قرار است نقش این کاراکتر را به تصویر بکشد.

مارک اسپکتور، یک عضو سابق نیروی دریایی است که دارای اختلال هویتی است و به میزبانی برای خدای ماه مصری به نام خونشو تبدیل می‌شود. این سریال ساخته جرمی اسلیتر (Jeremy Slater) شامل شش قسمت خواهد بود. در حال حاضر تاریخ پخشی برای این سریال اعلام نشده اما انتظار می‌رود که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شود.

سریال شی هالک (She-Hulk)

سریال شی هالک she hulk

یکی دیگر از سریال‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، سریال شی هالک است که توسط جسیکا گائو (Jessica Gao) ساخته شده است. تاتیانا ماسلانی (Tatiana Maslany) قرار است نقش اصلی این سریال یعنی جسیکا والترز را ایفا کند. جسیکا والترز یک وکیل و عموزاده بروس برنر است.

مارک رافلو (Mark Ruffalo) قرار است نقش خود به عنوان بروس بنر را در این سریال بازآفرینی کند. در این سریال، شی هالک باید با ابومینیشن با بازی تیم راث و تاتیانا با بازی جمیلا جمیل (Jameela Jamil) مقابله کند. در حال حاضر، تاریخ پخشی برای این سریال اعلام نشده است.

سریال میز مارول (Ms. Marvel)

سریال میز مارول ms marvel

سریال میز مارول در مورد نوجوانی به نام کامالا خان است که اولین ابرقهرمان مسلمان مارول به شمار می‌رود. ایمان ولانی (Iman Vellani) قرار است این نقش را به تصویر بکشد. سریال میز مارول ساخته بیشا کی علی (Bisha K. Ali) است. در حال حاضر، تاریخ پخشی برای سریال میز مارول اعلام نشده است.

کامالا خان از طرفداران سرسخت انتقام‌جویان از شهر نیوجرسی است. او داستان‌هایی در مورد کاپیتان مارول می‌نویسد و سپس، قدرت‌هایی بدست می‌آورد. سریال میز مارول قرار است به داستان خاستگاه کامالا خان بپردازد. قوس داستانی این شخصیت در فیلم مارول‌ها (The Marvels) در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد.

سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion)

سریال تهاجم مخفی secret invasion

با توجه به تیزر کوتاهی که از این سریال منتشر شده، سریال تهاجم مخفی به داستان نیک فیوری و ماریا هیل برای مقابله با تهاجم اسکرول‌ها به سیاره زمین خواهد پرداخت. در حال حاضر، داستان سریال پنهان باقی مانده است اما این سریال بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام است.

کینگزلی بن ادیر (Kingsley Ben-Adir) قرار است نقش شخصیت شرور سریال تهاجم مخفی را به تصویر بکشد. دیگر بازیگران این سریال نیز شامل اولیویا کولمن (Olivia Coleman)، امیلیا کلارک (Emilia Clarke) و کریستوفر مک‌دونالد (Christopher McDonald) است. بن مندلسون (Ben Mendelsohn) بار دیگر نقش خود به عنوان اسکرول متحد نیک فیوری به نام تالوس را بازآفرینی خواهد کرد.

سریال انیمیشنی من گروت هستم (I Am Groot)

سریال انیمیشنی من گروت هستم i am groot

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی، تنها پروژه انیمیشنی مارول در سال ۲۰۲۲ نخواهد بود. سریال انیمیشنی من گروت هستم قرار است در سال آینده میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه گردد. جیمز گان (James Gunn) پخش این سریال انیمیشنی در سال ۲۰۲۲ را تایید کرده است.

سریال انیمیشنی من گروت هستم، داستان‌های کوتاهی از شخصیت بیبی گروت را به تصویر خواهد کشید. این داستان‌های کوتاه، شامل ماجراجویی‌هایی با شخصیت‌های قبلی و جدید خواهد بود. در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای شروع پخش این سریال انیمیشنی مشخص نشده است.

قسمت ویژه نگهبانان کهکشان (The Guardians Of The Galaxy Holiday Special)

قسمت ویژه نگهبانان کهکشان the guardians of the galaxy holiday special

یک قسمت ویژه از مجموعه نگهبانان کهکشان در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه خواهد شد. این قسمت لایو اکشن، با بازی کریس پرت (Chris Pratt)، زوئی سالدانا (Zoe Saldaña)، دیو باتیستا (Dave Bautista)، بردلی کوپر (Bradley Cooper)، وین دیزل (Vin Diesel)، پوم کلمنتیف (Pom Klementieff) و کارن گیلان (Karen Gillan) است.

در این قسمت ویژه، چندین کاراکتر جدید نیز معرفی خواهند شد. تولید این قسمت ویژه در طی تولید و فیلمبرداری فیلم نگهبانان کهکشان بخش ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3) خواهد بود. فیلم جدید نگهبانان کهکشان قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران گردد.


سال ۲۰۲۲ میلادی، سال پر باری برای دنیای سینمایی مارول خواهد بود. با توجه به آثار سینمایی بسیار مورد انتظار آن و همچنین سریال‌های جذاب آن در سرویس دیزنی پلاس، مارول همچنان در حال گسترش سلطه خود در دنیای فیلم و سریال است. شما منتظر کدام فیلم و سریال مارول در سال آینده میلادی هستید؟

MRIPBlack Knightمتأثر گشتهیوهانDARKSIRENSpider-Mah04NEONمحمد کرامت‌ فر

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۲ - گیمفا