میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا

میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت

محمد حسین کریمی
۱۵:۴۶ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا

هیدتاکا میازاکی، خالق سری Dark Souls، در مصاحبه‌ای جدید با EDGE تایید کرد که گرافیک فنی Demon’s Souls Remake تیم سازنده Elden Ring را در مضیقه قرار داده است.

سرانجام ساعاتی پیش شماره‌ی جدید مجله‌ی EDGE منتشر شد که طبق وعده‌های پیشین، شامل مصاحبه‌ای جامع و طولانی با رئیس استودیوی فرام سافتور (From Software) یعنی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) می‌شود. در طول مصاحبه، این سوال مطرح شد: “از آن جایی که Elden Ring به هر نحو روی کنسول پلی استیشن ۵ در کنار Demon’s Souls Remake قرار می‌گیرد و با آن مقایسه خواهد شد، آیا کیفیت گرافیک فنی این عنوان فشار مضاعفی بر تیم سازنده Elden Ring وارد کرده است؟” میازاکی در جواب گفت:

بله، من کاملاََ مطمئن هستم که اعضای تیم ما در بخش خلق جلوه‌های بصری فنی، این فشار را بیش از هر شخص دیگری حس کرده‌اند و این تنها به Elden Ring محدود نمی‌شود، بلکه برای همه‌ی آثار چنین فشاری از جانب بازی‌های دیگر حس می‌شود. با این وجود، باید بگویم که کیفیت بصری فنی چیزی نیست که ما در اولویت قرار دهیم. چیزی که ما در جبهه‌ی گرافیک فنی خواهانش هستیم به سیستم‌ها و نیازمندی‌های آن بازی به خصوص ارتباط پیدا می‌کند و برای ما کیفیت فنی نسبت به سایر المان‎‌های توسعه اولویت پایین‌تری دارد.

بنابراین، این بخش از توسعه همیشه ناحیه بوده است که نسبت به تیم خود در دپارتمان گرافیک فنی حس عذرخواهی داشته‌ام، چرا که من می‌دانم آن‌ها به سختی روی بازی کار می‌کنند و به سختی روی Elden Ring نیز کار کرده‌اند. آن‌ها از ویژگی‌های متعددی بهره برده‌اند تا زیباترین اثر در تاریخ فرام سافتور را ارائه دهیم. اما در مورد بازی‌های ما و برای من به شخصه، کیفیت گرافیک فنی اولویت اول نیست.

بازی Elden Ring در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه‌ی ۲۰۲۲) برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

بدون‍ تعصبLightCorvoCommunistAli soulslikeDARKSIRENdamhazerS Ghost of SpartablackcityMasoud PC gamerآرینPARASITE EVE 2SackboyHard gamerگوگولی.Atomic Soldier#ONLY_PS5RedgurdParsa_Tahoori_Radmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • برای کسانی که قصد دارن interview رو به صورت کامل و رایگان مطالعه کنن (تنها باید sign up کنید):
    https://www.yumpu.com/news/en/issue/120123-edge-issue-022022

    بدون‍ تعصبBig BossSpider-ManDARKSIRENMemorialdamhazerAmir(PC & PS4)آرینAtomic Soldier#ONLY_PS5more
  • O2 گفت:

    Bluepoint power#
    استودیوی با استعداد❤️

    بدون‍ تعصبBig BossS Ghost of SpartaAmir(PC & PS4)آرینThe Cat LadyعلیEllie terminatorHard gamerAtomic Soldiermore
  • Sina.ss گفت:

    من هر دو عنوان و بازی کردم الدن رینگ ساعتهاااااا نتورک تست و دیمون سولز ریمیک فک کنم ۵۰۰ ساعت بازی کردم تا الان.. از نظر گرافیک فنی دیمون سولز ریمیک چند سرو گردن بالاتر بنظر من..البته من الدن رینگ روی پرو بازی کردم ولی بنظرم نمیاد روی ps5 معجزه بشه..بحرحال دیمون سولز ریمیک بر اساس ps5 توسعه داده شده و حسابش از بازی مولتی پلتفرم جداست…اما الدن رینگ بینظیره فقط همین و میتونم بگم…

    بدون‍ تعصبگوزSpider-ManS Ghost of SpartaآرینAtomic Soldier#ONLY_PS5O2All gamers are goodTlou part 2 game of the centurymore
  • Mateus گفت:

    عضو خانواده پلی استیشن بشو تا دیگه هیچ مشکلی نداشته باشی 😏
    تا آخر عمر غنی از پشتیبانی و بودجه و تنکولوژی خاص خواهی بود

    (jonatanreid) Ethan MarsyenneferSpider-ManAgha PouriaCommunistگیمرLucciola BalladSina.sssoheil.exeAli soulslikemore
  • Mãhdīær گفت:

    هی خدا جان خدا جان خدا جان
    خاک بر سرم که فایو رو نگرفتم الان حسرت دیمن رو میخورم😭
    و جدا از این ها گرافیک فنی و هنری دیمن سولز شاهکاررر هست واقعا واقعا بالا هستش
    این نسل هیچی قسمتمون نیست نه استارفیلد نه گاد
    گرچه رو ps4 ام سعی میکنم بزنم و امیدوارم اونایی که میگیرن هم لذتشو ببرن

    یه زمانی برترین کشور دنیا و بزرگترین قوم و نژاد جهان رو داشتیم
    دبی بیست سال پیش بیابون بود شتر سوار میشدن الان تو صف بنز و پرادو هستن و ما هم که پنجاه سال پیش ۷۵ درصد سهام بنز رو در اختیار داشتیم در سف پراید آش،غال و یه کنسول نسل نهمی دوزاری هستیم که کلا پونصد دلاره
    ل.عنت بر بی کفایتی
    خداجان خودت کمک کن دیگه ادم از زندگی هم ناامید میشه
    تایید لطفا

    بدون‍ تعصبMemorialmiddle ageعلیAmirkhanAtomic SoldierOmid#ONLY_PS5maravess𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • “یه زمانی برترین کشور دنیا و بزرگترین قوم و نژاد جهان رو داشتیم
      دبی بیست سال پیش بیابون بود شتر سوار میشدن الان تو صف بنز و پرادو هستن و ما هم که پنجاه سال پیش ۷۵ درصد سهام بنز رو در اختیار داشتیم در سف پراید آش،غال و یه کنسول نسل نهمی دوزاری هستیم که کلا پونصد دلاره”

      مهدیار جان، قصد نصیحت یا انتقاد ندارم اصلا، صرفا پیشنهاد می کنم از این صحبتا، این جو مسموم و هر چی که بهش ربط داره، سریعتر رد شی بری.

      Spider-ManنyasiآرینexampleعلیEllie terminatorکاپتان استخونیMR_WilliamSina.ssSackboymore
  • Black Knight گفت:

    مصاحبه خیلی جالبی بود مخصوصا برای اون دسته عزیزانی که به گرافیک الدن رینگ گیر میدادن

    Lucciola BalladMemorialآرینعلیHard gamerTlou part 2 game of the centuryShinjiMikamiMax22
  • molana 2020 گفت:

    با تمام احترام به میازاکی .. ولی داداش موتور گرافیکیتون این اجازه رو نمیده بهتون .. وگر نه برا چی نباید مهم باشه

    Spider-ManDARKSIRENMemorialjoelآرینBlack KnightعلیHard gamerOmidmaravessmore
    • چیزی غیر از این نگفته. آپگرید اساسی یا تغییر موتور گرافیکی یکی از پیچیده‌ترین و زمان‌برترین پروسه‌ها در این صنعت به حساب میاد. نه فقط پیچیده و زمان بر هستش، بلکه مهم‌تر از اون ۳۰۰ نفر عضو فعال استودیو که مدت زمان زیادی آشنایی با انجین قدیمی دارن حالا باید به انجین جدید کوچ کنن که ریسک‌ها رو دوچندان میکنه و زمانی که باید ۳ ۴ ساله باشه رو به ۶ ۷ سال ممکنه افزایش بده. فرام سافتور چنین اولویتی نداره و ترجیح میده این تایمی که قراره روی موتور گرافیکی بذاره و اون رو متحول کنه، به ایده پردازی، دیزاین هنری، گیمپلی و مواردی که ذوق بیشتری براشون دارن خرج کنه. این تایم بلند مدت برای دیزاین یک موتور گرافیکی میتونه صرف پروژه‌های جدید بشه. مگه میازاکی و تیم فرام سافتور چقدر قراره کار کنن که یک لحظه از تایمشون pause بشه. ترجیح بر اینه که تا میتونن ایده‌های دیزاین ارائه بدن. البته من نمیگم اهمیت دادن یا ندادن به گرافیک فنی خوبه یا بده. موضوع اصلا این نیست. موضوع اینه که وقتی بسیاری از استودیوهای مهم هدف اصلی رو گسترش کیفیت بصری گذاشتن، چرا تیمی مثل فرام سافتور نیاد تایم رو روی مباحث هنری و گیم‌پلی بذاره تا فنی، ۱۰ها استودیو از نینجا تئوری تا سانتا مونیکا و ناتی داگ وجود دارن برای ارضای نیازهای طرفداران جلوه های بصری، بذاریم یه استودیو هم باشه به جای تمرکز روی انیمیشن ها و … دیزاین و گیمپلی رو محور اصلی تمرکز قرار بده برای طرفداران این المان‌ها و بخاطر همین آرمان تشویقشون کنیم. اگر فرام سافتور دیر به دیر بازی رلیز می‌کرد و بازی‌ها ناموفق بودن میشد بگیم تیمی هستند که دیزاین و کیفیت هنری یه شعاره فقط و در اصل تنبلی میکنن ولی فقط پشت سر هم بازی های بی نظیر رلیز میکنن که یا کاندید هستند یا بازی سال، چنین ایراد گرفتن‌های به حق نیست. نکته جالب برای من اینه خیلیا فکر میکنن خیلی ساده‌اس که به موتور گرافیکی جدید انتقال پیدا کنی و همان دستاوردهای قدیمی رو هم حفظ کنی، این موتورگرافیکی کنونی فرام سافتور هستش که فرصت‌های گیمپلی تحت اختیارشون میذاره و انعطاف پذیری بالایی (از طریق تجربه) بهشون داده که میتونن دیزاین‌های دیوانه‌وار داشته باشن. همه چیز ساده نیست و قوت در بخشی ممکنه تاثیرات منفی در بخش‌های دیگه رو نشون بده. هیچ اثری هم از تمام جهات بهترین نیست.

      Big BossCommunistMemorialMasoud PC gamerآرینDeleted accountBlack KnightعلیDream in Red (Playstation T)Smore
      • Mateus گفت:

        خب چرا تحت پوشش یه ناشر بزرگ قرارنگیرن که این امکانات رو در اختیارشون قرار بده؟ سونی ؛ مایکرو ؛ حتی کپکام ؛ میتونن بودجه و تجهیزات کافی رو به فرام بدن تا بتونن در سریع ترین زمان اینجین خودشونو اپگرید کنن و روی بحث گرافیک مانور بیشتری بدن

        CommunistLucciola BalladDARKSIRENMemorialDeleted accountعلیشاهرخ استخریXERXESHard gamermaravessmore
        • ۱- چون پرنت کمپانی دارن. تا وقتی کادوکاوا نخواد یکی از پر سودترین بخش‌های خودش رو بفروشه. حال سونی و مایکروسافت و … و حتی خود فرام سافتور چنین خواسته‌ای هم داشته باشن شدنی نیست. جوری صحبت میکنید انگار فرام سافتور مستقله. فرام سافتور استودیوی مستقلی نیست که به شرکت جدیدی ملحق بشه.
          2- اگر مستقل بودند هم بعید میدونم علاقه‌ای به ملحق شدن به شرکت‌های دیگه داشته باشن. تغییر موتورگرافیکی هم همچنان تاثیر خودش رو میذاره در هر صورت.

          Big BossCommunistDARKSIRENMemorialآرینP.morgan 𔓙علیDream in Red (Playstation T)XERXESTlou part 2 game of the centurymore
          • Mateus گفت:

            مورد اول که درسته و قابل تغییر نیست ؛ تنها راه رضایت خود کادوکاوا یا خریدش توسط یه شرکت عظیمه که حاضر باشه بیش از ۳.۵ میلیارد دلار هزینه کنه
            اما برای مورد دوم ؛ به نظرم میشه با استارت اپ ها یا شرکت های دیگه قرارداد هایی بست که باعث بشه بودجه ایی مختص آپگرید اینجین قراربگیره و در ازاش از سود بازی یا تبلیغات خود استودیو یا ….. در اختیار اون شرکت قرارداده بشه

            MemorialآرینCommander jensenTlou part 2 game of the centuryALI_BABAMax22
            • در هر صورت این موضوع اونقدر برای اعضای فرام سافتور پیش پا افتاده به نظر میرسه که بعید میدونم هیچوقت چنین رویکردی رو اتخاذ کنن. وقتی اون ایده ذهنی و رویکرد استودیو در جهت اینه که اصلا گرافیک فنی “مهم نیست” و اولویت نداره. (نمیگم صحیح فکر میکنن یا نه در مورد واقعیت صحبت می‌کنم) نمیشه القاء کرد که برن راه حل پیدا کنن. شما اول باید توجه کنی که این مسئله اصلا برای استودیو مطرح نیست، شاید اگر مطرح میشد اونوقت به مرحله راه حل دادن و همکاری با استودیوهای دیگه و … میرسیدیم.

              Big BossCommunistMemorialآرینALI_BABAMax22Mateus
              • Mateus گفت:

                ایرادی بر حرفای شما وارد نیست اما اینکه از نظر شما و فرام گرافیک فنی اهمیتی نداره به نظرم درست نیست ، یه بازی باید از تمام جهات کامل باشه ؛ در این موضوع که بازی های فرام از نظر لول دیزاین و گرافیک بصری و خلاقیت در کهکشان دیگه ایی هستن هیچ شکی نیست اما دلیل نمیشه استودیو هیچ تمرکزی روی گرافیک فنی نداشته باشه و به این قضیه به عبارتی بیان‌گر ضعف استودیو هست
                اینکه شما برنامه هاتو مثلا ۲ سال عقب بندازی تا اینجین و نفرات رو اپگرید کنی به نظرم ارزش داره چون نتیجش در بازی های آینده فرام کاملا مشهوده

                DARKSIRENMemorialMehdiipعلیEllie terminatormaravessCommander jensenALI_BABAShinjiMikamiMax22more
                • اینجا اصلا از نظر خودم صحبت نکردم از دیدگاه استودیو صحبت کردم. اگر من دیدگاهم با فرام سافتور هماهنگ باشه هزینه میکنم و از استودیو حمایت میکنم و لذت میبرم اگر نه نمیخرم. به عنوان مثال به نظر من دث استرندینگ و بخش عمده‌ای از بازی های ستایش شده کوجیما از نظر گیمپلی ایرادات اساسی دارن و اصلا با نظام فکری من هماهنگ نیست ساختار بازی های این آدم، بنابراین ازش پشتیبانی هم نمیکنم چون به نظرم در یک دپارتمان متفاوت از بازی های میازاکی مشکلات اساسی دارن.
                  موضوع بعدی هم اینه که هیچ بازی ای در تاریخ وجود نداره از تمامی جهات کامل باشه. ما وقتی به یک بازی ۱۰/۱۰ نسبت میدیم که یا کاری برای صنعت گیم کرده باشه یا نکات مثبت آنقدر خلاقانه یا زیاد باشن که بتونیم از چندین مورد منفی در دپارتمان های مختلف بگذریم. بارها گفتم باز هم میگم تولید بازی بینهایت محدودیت‌ داره که بنابر صلاح‌دید کارگردان ممکنه منابع خرج بخشی خاص بشن و بخشی کمتر منابع دریافت کنه. همه چیز نامحدود نیست شرایط استودیوها یکسان نیست و … بنابراین این که یک بازی “باید” در تمامی بخش‌ها بهترین باشه یک نگاه کاملا اشتباهه مخصوصا از دیدگاه واقع‌گرایی. مگر این که در یک جهان PERFECT رویایی زندگی کنیم.

                  اگر در یک جهان واقعی و در حالی که همه با محدودیت دست و پنجه نرم میکنند زندگی میکنید بنابراین باید شرکت ناشر بازی، محدودیت‌های بودجه‌ای، تایم در نظر گرفته شده برای رلیز پروژه (به شدت مهم)، طرز فکر و مخاطبین استودیو، اهداف از عرضه‌ی یک بازی و محدودیت‌های ژانر رو در نظر بگیرید؛ وقتی از یک بازی اوپن ورلد صحبت می‌کنید مقایسه با آثار در ژانر خطی کنار گذاشته بشه و برعکس. این Situationها از شرایط و محدودیت‌ها تشکیل شدن که مقایسه‌های مختلف خروجی استودیوهای گوناگون رو غیر منصفانه می‌کنن.

                  Big BossMemorialMasoud PC gamerعلیEhsanZeroALI_BABAParsa_Tahoori_RadMahyarMsm
                • Mateus گفت:

                  شکی به بخش دوم حرفای شما نیست منتهی دلیل نمیشه استودیو هیییییچ تمرکزی روی یه بخش خاص نداشته باشه
                  حتی توی death Stranding با پیشروی در طی بازی ؛ المان های بیشتری به گیمپلی اضافه میشه
                  اما بعید میدونم فرام تلاش خاصی هرچند کوچک برای تقویت گرافیک فنی کرده باشه ؛ چندوقت پیش از عملکرد الدن رینگ روی کنسول ها رونمایی شد که اونجا هم چنگی به دل نمیزد
                  شخصا فکر میکنم توی این قضیه ایراد به فرام وارده

                  ShinjiMikamiLucciola BalladMemorialعلیCommander jensenALI_BABAMahyarMsm
                • محیط‌های داخلی خیلی بهتر از محیط های داخلی عناوین آر پی جی قبلی هستن و نورپردازی کاملا بهبود پیدا کرده. در کنار این بهبودها، حفظ تکستچر در سطح DS 3 در قالب یک بازی Open World رد شدن از یک چالش محسوب میشه. بنابراین این که هیچ بهبودی نداشته به شدت اغراق شده هستش. تنها مشکل اساسی نتورک تست افت فریم ریت بود که امیدوارم حل شده باشه.

                  Big BossSMemorialMasoud PC gamerعلیکاپتان استخونیAmirkhanALI_BABAParsa_Tahoori_RadMateus
      • Mãhdīær گفت:

        قبول دارم
        علاوه بر این من که خیلی ریز بین هستم در بحث گرافیک و حتی با دیدن فیس مایلز مورالز وقتی همه میگفتن واو چه گرافیکی خیلی چیز خفنی حس نکردم (گرچه بود و خیلی هم بالا بود) به نظر من معمولی بود
        اما وقتی الدن رینگ رو دیدم منی که بسیار روی قضیه گرافیکی حساسم و هر گرافیکی رو خفن نمیگم مثل یه سری از افراد واقعا از گرافیکش لذت بردم و گفتم عجب گرافیک قشنگ و خوبی داره تازه روی صفحه نمایش ۱۰۸۰ و خیلی هم آفرین گفتم چون گرافیکش واقعا از نظر من چیزی کم نداشت و یه چیزی هم که خیلی تعجب میکردم این بود که دوستان میگفتند گرافیک بازی های میازاکی مهم نیست و اصل گیم پلیه و منظورشون این بود گرافیکش خوبه نه عالی اما به نظر من این بازی هم گیم پلی بسیار خوبی داره و هم گرافیک بسیار خفنی

        MemorialعلیALI_BABAShinjiMikamiMax22
        • HT گفت:

          انقدر خفنه که سازندش داره غیرمستقیم میگه گرافیکش به پای دیمن سولز ریمیک نمیرسه فردا نیان شکایت کنین ما قسمت های دیگه مثل داستان و این ها اولویت. قرار دادیم خخخ چرته همش.. من بشخصه خیلی هایپ بودم براش ولی وقتی یک صحنه رو دیدم اعصابم بهم ریخت بازی که مردم در سرشون گوتی سال میدونن زمانی که عرضه بشه …بعد شمشیر باید از لباس طرف بزنه بیرون این خیلی چیز سختی نیس بخوان درستش کنن یا زمانی که با اسب یا هر چیزی دیگه ای پرش میکرد از روی سنگ ها قشنگ احساس کردم فیزیک حیوانه مثل بازی های نسل هفت هستش …

          ShinjiMikami
          • Artorias گفت:

            اه شمشیر از لباس بیرون زده پس نمیشه بازی کرد😭

            Parsa_Tahoori_Rad
          • ShinjiMikami گفت:

            آره درست احساس کردی بازی بر پایه ی نسل هفت ساخته شده از بعد فنی ولی در طراحی اعجاب انگیزش انقدر خارق العاده عمل کرده که گرافیک نسل بعدی روهم به خوبی جبران میکنه.. و همچنین داستان، داستان بازی اونقدری شاهکار هست که به راحتی پتانسیل گوتی شدن رو داره دیگه بماند که در موارد تکامل گیم پلی و بست خوردن تمامی سری سولزبورن از دیمن سولز گرفته تا سکیرو همه وو همه در این بازی به نوعی ترکیب و ادغام شده اند. پس در نظر بگیر که گوتی چندان چیزه خاصی نیست برای این بازی چون اگه به اون باشه باید یکی به داستانش بدن یکی هم به تکامل و جهشی که در سبک خودش به عمل رسونده

            Parsa_Tahoori_Rad
          • ShinjiMikami گفت:

            دیمن سولز تقریباً از هیچ بُعدی به پای این اَثر نمیرسه چون اصلاً مقایسه کردنشون هم خنده داره، فقط گرافیک نسل نهمی اون رو میشه یک برتری دونست که همین هم در قیاس با اون طراحی محیط در الدن رینگ میشه گفت کمی سطح پایین تری رو داره
            به طوره کُلی مثل این میمونه که یک زیر بنارو با کاخی باشکوه و افسانه ای مقایسه بکنی..

      • خب به نظرتون همین انجین یه روزی نباید به روز بشه؟
        شما میفرمایید ۳-۴ سال وقت میگیره و اگه الدن‌رینگ الان داره ریلیز میشه چون قید این موضوع رو زدن اما بعد از الدن‌رینگ چی
        بعد از اون نباید بالاخره سراغ تعویض یا آپدیت درست حسابی موتورشون برن؟
        به نظرم دیگه توو نسل نهم موضوع کیفیت‌بصری و فنی چیزی نیست که پشت دیگر مسائل قایمشون کنیم چون از فرام‌سافتور توقع میره همه‌ی تیک‌های یه اثر شاهکارو بزنه

        DARKSIRENعلیEllie terminatorAmirkhanO2MateusMax22molana 2020
        • همانطور که داخل مصاحبه خوندید برای تیم فرام سافتور کیفیت بصری اولویت نیست و این تصمیم من و گیمرها نیست. و برای بازی های بعدی هم احتمالا شاهد بهبود (یا بهبود چشمگیر) همین انجین هستیم نه تحول انجین. انجین استودیو همین حالا هم بهبود پیدا کرده چندین قابلیت جدید دارن و ری تریسینگ هم قراره اضافه بشه، اما چون بازی جهان آزاد هستش نتونستن از نظر زرق و برق به کیفیت مثل ds remake برسن که یک بازی کاملا نسل بعدیه. دیمنز سولز ریمیک حاصل سه سال کار مطلق روی بخش فنیه حتی هوش مصنوعی دیزاین نکردن حتی layoutها از قبل طراحی شده و فقط هم یک سیستم نسل بعدی در دسترس بوده نیازی نداشتم برای یک دستگاه منسوخ شده به نام xbox one تولیدش کنن. صرفا یک دیزاین دوباره فنی محسوب میشه. اونم در قالب یک سری راهرو و دانجن نه یک بازی اوپن ورلد. بنابراین اگر الدن رینگ زرق و برق کافی نداره در کنار بسیاری از دلایل مثل نسل هشتمی بودن و تمرکز روی المان های دیگه، جهان آزاد بودن بازی و حفظ کیفیتی در سطح ds 3 در قالب یک جهان آزاد که کلی آبجکت و دورنما باید پردازش بشه هم عوامل بسیار مهمی هستن.

          موضوع نهایی هم اینه که من و شما تعیین نمیکنیم از فرام سافتور چی انتظار میره؛ چه زمانی فرام سافتور از نظر تکنیکال جلوتر از بقیه بوده که حالا بگیم ازشون انتظار میره ناگهان همه ی بخش ها رو شاهکار ارائه بدن؟ فرام سافتور از زمان kings field همین مدلی بوده تا الآن که قصد داره الدن رینگ رو رلیز کنه. برای من کیفیت بصری بی اهمیت ترین چیز در یک بازی هستش، اما اصلا قصد ندارم بقیه گیمرها رو قضاوت کنم در این مورد، شما انتخاب‌های گوناگونی داری برای یک تجربه متفاوت با کیفیت بصری بهتر و طرفداران فرام سافتور هم انتخاب های مختلفی (هر چند محدودتر) برای تجربه‌های دلخواه خودشون دارن. این وسط مهم اینه که درک کنیم چرا هر دو نوع اثر خاص هستن و انتظارات و نیازهای خودمون رو به اجبار نسبت ندیم به استودیوها و طرفدارانشون.

          Big BossShinjiMikamiDARKSIRENMemorialMasoud PC gamerعلیDream in Red (Playstation T)ALI_BABAParsa_Tahoori_RadMateus
          • آره ۱۰۰٪ کیفیت بصری آخرین رکن برای فرام‌سافتور و شما تلقی میشه اما موضوعی که مطرح میشه مخصوصا بعد از عرضه‌ی دیمون‌سولز ریمیک همین لذت دو چندان اثر برای خیلی از مخاطبایی هستش که به واسطه گرافیک فنی بازی سراغ اثر میرن و در ادامه با جنبه‌های دیگه‌ی عنوان آشنا میشن
            اما به هر حال من توو کامنتم چیزیو جمع نبستم و از گروه خاصی حرف نزدم و فقط دیدگاه خودم رو در این زمینه به اشتراک گذاشتم
            شما قطعا بهتر از من میدونید که اولویت فرام‌سافتور چی هستش و تا حدودی قراره از این به بعد چه کارایی انجام بده

            Memorialایمان غلامی مهرآبادیXERXES
      • shir taziyeh گفت:

        اما بنظرم بعد از گذشت ۴-۵ سال که بازی‌ای تماما نسل مهمی عرضه میشن اگه فرام هنوز تو همین درجه فنی بمونه باعث میشه به مشکلات بزرگی برخورد کنه

        DARKSIRENعلیEllie terminatorShinjiMikamiALI_BABA
        • درسته بخش فنی در اولویتشون نیست اما هیچوقت در یک نقطه متوقف نشدن. به شکل خیلی آماتورگونه بخوایم تحلیل کنیم و به زبان عامیانه، همیشه دو تا سه سال از برخی بازی‌های روز عقب‌تر هستند. اما با این وجود، هر از چندگاهی یک جهش کامل داشتن: ۱- از KING’S FIELD به DS شاهد جهش بودیم. ۲- از DS 2 به BLOODBORNE هم از دیدگاه تکنیکال کاملا متحول شدن آثار فرام سافتور تا به امروز که همچنان همان جهش قدیمی به BLOODBORNE، پایه قرار گرفته. حتما بهبود پیدا میکنن، اما نه این که ناگهان به یک کاندید برای بهترین گرافیک فنی تبدیل بشن.

          Big BossMemorialMasoud PC gamershir taziyehAmirkhanALI_BABAMateus
          • Nietj گفت:

            موافقم بهبود همیشه بوده و خواهد بود ولی خیلی کنده
            اما یه چیزی هست اگر به گیم های قبل سکیرو نگاهی بندازین میبینین سکیرو یه پیشرفت چشمگیر از نظر گرافیک فنی بود نسبت به اخرین بازی استودیو
            از طرفی الدن رینگ پیشرفتی نداشت نسبت به سکیرو حتی فکر میکنم کمتر ازون شده گرافیک فنی بازی واسه این چه توضیحی دارید جناب کریمی ؟

            Memorial
            • کند از نظر کی؟ از نظر شما، من یا تیم سازنده؟ فن های بازی یا گیمرهای دیگه؟ چندین فاکتور برای تعیین وجود داره که چی برای بازی خوبه یا نه. در مورد سوال:
              چون سکیرو یه بازی ساده اکشن ادونچر خطی / سندباکس اکسپریمنتال کوتاهه اما
              الدن رینگ یه بازی arpg پیچیده چند لایه‌ای و Open World با کلی جزئیات ریز و درشت.

              Big BossShinjiMikamiMemorial
              • silenth4nter گفت:

                سلام
                آقای کریمی میدونید چرا بعضی از گیمر ها دنبال گرافیکن؟
                ببخشید قصد توهین ندارم فقط نظرم رو میگم
                فقط یک دلیل به ذهنم میرسه تفاوت گیمر های قدیم و جدید
                گیمر های قدیمی با بازی هایی بزرگ شدن که گیم پلی داشتن ، داستان داشتن ولی گرافیک نداشتن
                بازی های جدید اکثرشون شدن بی محتوا ،داستان سطحی ، گیم پلی بدون خلاقیت و تکراری ولی با گرافیک بالا

                به جز این مسائل توی این سبک بازی ها حرف اول رو گیم پلی و داستان میزنه برای همین گرافیک تو لول های بعد قرار میگیره

                بازی های نینتندو سوئیچ رو ببینید گرافیک خاصی ندارن ولی فروش کنسول معمولا تو رتبه اوله دلیلش اینه تو بازی هاش خلاقیت هست

                به شخصه حاضرم همین الان بشینم بازی های میکرو و سگا مثل ماریو سونیک شینوبی شورش در شهر و … رو بازی کنم ولی بازی های با گرافیک روز ولی بدون خلاقیت رو بازی نکنم
                حتی در حال حاضرم دنبال خرید نسخه ریمیک بازی مزرعه دار ps1 هستم که اون زمان حدودا ۲ سال بازیش میکردم (یادش بخیر)
                معمولا همیشه اینو میگم این بازیای امروزی در مقابل بازی های قدیمی بچه بازین، بازم میگن در مقابل اکثر بازیای امروز نه همشون
                مثلا من تامب رایدر های ۱ تا ۵ رو به خاطر معماهایی که داشت بیشتر میپسندم
                خیلی از بازیای قدیمی هم کلا فراموش شدن مثل سایفون فیلتر تو ps1 بازی ایزوات تو سگا که زمان خودشون کولاک کردن

                در کل اینو بگم معمولا برای گیمر های قدیمی گیم پلی و خلاقیت حرف اول رو میزنه تا گرافیک

                ShinjiMikamiParsa_Tahoori_RadArtoriasMemorial
                • Nietj گفت:

                  چی میگی واسه خودت من خودم جزو قدیمی هام و با کمترین ها شروع کردم یه چیزی رو نمیفهمی لازم نیست اظهار نظر کنی

                  silenth4nter
              • Nietj گفت:

                ببینین به نظر من گرافیک فنی بازی در حد همون دارک سولز و گاهی ازونم کمتره نسخه سوم منظورمه !
                یعنی من پلیر بعد از سکیرو انتظار پیشرفت حتی کمی رو توی این بخش داشتم حالا حرف شما متینه چون بازی جهان بازه و این مسائل اما این دلیل بر این نیست که شما پیشرفت نداشته باشی حالا هرچقدرم میخواد زمان ببره برای منی که این گیم هارو پلی میدم به شخصه انچنان اهمیتی نداره که با گرافیک فنی حتی دارک ۱ بازی کنم
                ولی بالابودن گرافیک فنی توی این سبک به نظرم خیلی به چشم میاد
                اگر کمی به گیم پلی و تریلر های black myth نگاه کرده باشین میفهمین که گرافیک فنی چقدر میتونه یه بازی رو زیباتر بکنه ! تاثیر خوبی روی تجربه بازی داره مخصوصا اگر اجزای دیگه بازی کامل باشن ! و من با این حرف کاملا مخالفم که میگین بازی همه چیش خوب باشه گرافیکش انچنان مهم نیست چون تمام اجزای بازی از نظر بنده باید پیشرفت کنن نهایتا تیم سازنده کار خودش رو انجام میده و برای ماهم انچنان تفاوتی نخواهد داشت ما گیمریم و پلی میدیم ولی بحث سر اینکه تجربه ای که با اون گرافیک میشه داشت کجا و این کجا !! و این رو واسه این میگم چون وقتی یه بازی از هر نظر داره عالی پیش میره گرافیک بالا کمک شایانی به لذت بخش تر بودن اون اثر میکنه

                ShinjiMikamiMemorial
                • همه دوست دارن یه تجربه پرفکت داشته باشن، سازنده ها هم دوست دارن همه چیز رو با هم ارائه بدن، ولی این نوع نگاه به شدت سطحیه. هیچ چیز کامل نیست، شما داخل دنیای پرفکت زندگی نمیکنی. داخل دنیایی زندگی میکنی که اولا منابع محدوده، دوما سازنده طرز فکر خاص خودش رو در قبال بازی داره.(اولویت بندی) جدای از تمامی این مسائل black myth اصلا چیه؟ یه بازی چینی که هنوز تاریخ رلیز نداره، بازی ای که معرفی شد از سمت یه سازنده ناشناس دو سه تریلر هم رلیز کردن، پروژه نهایی معلوم نیست اصلا چی باشه کل تریلرها میتونن صرفا تکنیکال دمو باشن میتونن دانگرید بشن که مرسومه بین سازنده های ناشناس و هزار مشکل دیگه. شما نمیتونی همه چیز رو باهم داشته باشی، معلوم نیست رسیدن به سطح گرافیک اون بازی چینی مستلزم چه فداکاری هایی داخل بخش گیمپلی.
                  الدن رینگ هم پیشرفت‌هایی داشته و جدا از پیشرفت‌ها، ناراحت کننده‌اس یه عالمه نکته غیرمتربط ذکر میشه از سمت گیمرها و در نهایت میگن “حالا اوپن ورلد” هم شده. خب اوپن ورلد شدن مگه چیز ساده‌ایه کل بنای بازی همین جهان آزاده.

                  این که “گرافیک میتونه به لذت” کمک کنه، بیانیه‌ی خیلی زیرکانه‌ای نیست، یعنی سازنده میتونسته و نخواسته؟ سازنده “علاقه‌مند” به رلیز ۳ بازی در ۵ سال هستش با مینیموم پیشرفت انجین، این تصمیم سازنده‌ هستش. کسی که به فیدلتتی گرافیک اهمیت میده گزینه‌های زیادی پیش رو داره. بنده شخصا به تجربه های جدید با حداکثر تمرکز روی گیمپلی اهمیت میدم و رویه فرام سافتور رو میپسندم، بنابراین انتخابی که میکنم هم مشخصه. اگر قرار بود جزئیات و فیدلیتی گرافیکی بازی های فرام سافتور پیشرفت قابل توجهی بکنه شاید ۶ سالی یک بازی رلیز میشد، یعنی تعدادی زیادی از این گیمپلی‌های بی‌نظیر از جمله سکیرو و بلادبورن رو باید صرف نظر میکردن، بخاطر این که قصد داشتن DS 2 یا ELDEN RING گرافیک فنی بی‌نظیر داشته باشه؟ تکستچرها بهتر باشن؟ فکرش هم خنده‌داره که تجربه های ناب، سیستم‌های مبارزه بی‌نظیر و … چندین اثر فرام سافتور رو بخاطر کیفیت فنی یک اثر از دست بدیم. امیدوارم تا ابد همین رویه رو حفظ کنن اما پیوسته تجربه‌های تازه ارائه بدن، چون چیزی که باید بدونید اینه که گیم محدودیت داره، اینطوری کار نمیکنه که بگیم “اگر گرافیک فنی بالاتر بود لذتش بیشتر میشد؟”، خب معلومه لذتش بیشتر میشد، اما به چه بهایی به این بها که مثل راکستار ده سالی یه بازی رلیز بشه؟ چنین اتفاقی هم برای فن های فرام سافتور کابوسه هم برای خودشون. چون افرادی که داخل این استودیو کار میکنن اونقدر از نظر کانسپتی و گیمپلی خلاق هستند که مدام دارن آی پی عوض میکنن و سیکوئل نمیسازن چه برسه به این که قرار باشه ۵ یا ۶ سال روی یک پروژه کار کنن. شاید ۵ سال خرج دو پروژه بشه یکی به صورت کانسپتی پیش بره یکی Full Production. ولی ناراحت کننده میشه که مثل راکستار ۶ سال فول تایم روی یک پروژه باشن، اونم برای فیدلیتی.

                  Big BossShinjiMikamiDark PassengerNietjSMemorialParsa_Tahoori_Rad
      • Zgamer گفت:

        بالاخره یک روزی باید موتورشونو ارتقا بدن چه امسال چه ده سال دیگه

        علی
      • اصلا فرام سافتور و میازاکی مولف هستند و از نمادهای صنعت گیم که موجب ایجاد جریانی در این مدیوم شده‌اند.. قطعا با تحمیل اینکه گرافیک فنی لزوما در “بالاترین سطح ممکن” باید از عناصر اصلی عناوین میازاکی باشه و اسم این تحمیل رو هم بگذاریم “کامل” بودن یک بازی، اصل قضیه رو از کف میدیم و شناخت نادرستی از مدیوم گیم و امکانات اون پیدا میکنیم. کافیه ببینید کارنامه میازاکی چقدر درخشان و پر از موفقیت هست و خالی از شکست های بزرگ، از دیمون سولز و دارک سولز که یک تحول در گیم ایجاد کرد و تکرار این فرمول برای عنوان و جهانی متفاوت و ساخت بلادبورن تا انتشار یک بازی متفاوت تر مثل سکیرو و حالا هم بسط و توسعه فرمول سولزبورن در الدن رینگ و بردن جوایز موردانتظارترین شدن توسط این بازی اون هم به دفعات

        SMemorialمحمد حسین کریمیETERNALMANShinjiMikami
      • joel گفت:

        خوب گیم پلی هم که همون قبلیه که🤔

        • خیر. گیم‌پلی بر اساس قبل اما تکامل یافته است و در این راستار از breath of the wild الهام گرفته، طراحی‌ها چند لایه‌ای شدن برای آزادی عمل در گیم‌پلی، سوارکاری و mounted combat اضافه شده، کلاس‌ها افزایش پیدا کردن، المان‌هایی از سکیرو وارد شده و … . تمامی بازی های مهم سال آینده همین روال رو دارن بر اساس عناوین قبلیه سازندگانشون طراحی شدن از ragnarok گرفته تا forbidden west و zelda. فقط starfield ممکنه یه تحول کامل در گیمپلی باشه، شاید هم بیش از چیزی که فکر میکنیم از آثار قبلی بتسدا الهام بگیره.

          Big BossArmin EzatiParsa_Tahoori_Rad
          • Armin Ezati گفت:

            البته در مورد استارفیلد خود اقای تاد گفته که بازی شباهت زیادی به skyrim داره و یجورایی skyrim در فضاست
            به احتمال زیاد شاهد تحول در گرافیک فنی بازی هستیم تا گیم پلی بازی احتمالا شبیه بازیهای قبلی بتسداست

            Ellie terminator
  • واقعا که به دیمنز سولز ریمیک ظلم کردن
    آخه صنعت گیم تا چه حد می‌تونه این طوری باشه
    بازی که متای ۹۲ کسب کرد
    بهتر از نسخه اصلی‌اش بود
    قدرت پلی استیشن ۵ رو به رخ کشید
    این همه کار انجام داد
    چرا باید همه فراموشش کنیم حتی نامزدش هم نکردن
    جریان اوکامی رو دوباره انجام شد اون گیم هم متای بالا ۹۰ کسب کرد حتی گوتی اون سالی که اومد هم شد هم مورد توجه هیچ کس قرار نگرفت

    soheil.exeEllie terminatorDARKSIRENMemorialHold the DoorS Ghost of SpartaعلیETERNALMANPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)sam snake 47more
    • molana 2020 گفت:

      دیمن سولز آنقدر شاهکار بود که تیم میازاکی احساس ترس کردن .. چون بدون شک مقایسه میشه با اون بازی الدن رینگ..

      ShinjiMikamiS Ghost of SpartaMemorialMehdiipPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)
      • همه این حرف ها درست
        ولی وقتی که چنین اثری مورد توجه قرار نگیره چه ارزشی داره 😔
        جدیدا اینفرولنسر ها (نمی‌دونم طرز نوشتنش درسته یا نه) خیلی از بازی هارو خراب میکنند این فقط مربوط به بازی های انحصاری پلی استیشن و ایکس باکس نمیشه بلکه بازی های مولتی پلتفرم مثل دووم ایترنال و سایبرپانک و …
        از اون طرف انحصاری پلی استیشن خیلی مورد حمله شأن قرار گرفته
        برای مثال دیزگان (می‌دونم که زمان عرضه مشکلاتی داشت ولی به راحتی این بازی رو خاک کردن)
        دث استرندیگ (که نیازی به گفتن ندارم)
        لست ۲ (که بیشتر از هر کس میدونیم چه اتفاقی براش افتاد)
        از اون طرف گیرز ۵ (که بدلیل بعضی موضوعات خاکش کردن)
        اوری اند ویلد آف ویپس (که با کلی نامزدی ولی بعضیا میگفتن هیچ تغییری نکرده با نسخه قبل)
        امسال هم که برای پلی ۵ و انحصاری کلی اتفاق راه انداختن
        متاسفانه این افراد باعث ضرر صنعت گیم میشن 😔

        Memorial
      • Hold the Door گفت:

        جوری حرف میزنید هرکی ندونه فک میکنه بلوپوینت واقعا دیمن سولزو ساخته :)))))
        بعد تیم میازاکی از چی بترسه از اینکه بلوپوینت حتی به iframe های بازیم دست نزده و بازی که ساختنو با گرافیگ بهتر کپی پیست کرده ؟
        و بدون شک قیاس میشن این ۲تا اثر ؟
        چه قیاس احمقانه و سطحی قرار باشه ک بیاییم الدن رینگ رو که تکامل و تحول ایده ای که با دیمن سولز شروع شدرو با دیمن سولز که سنگ بنا بوده قیاس کنیم
        اصلا درکی از اینکه الدن رینگ یه بازی اوپن ورلد هست دارین و اینکه دیمن سولز خطیه ؟
        درکی دارین از اینکه یه شرکت از ساخت بازی خط به سمت ساخت بازی جهان باز بره چه چالش ها و سختی هایی داره؟
        cdpr یا اون همه ادعا تو ساخت بازی rpg جهان باز نتونست سایبرپانکو اونجور ک باید عرضه کنه بعد تیم میازاکی همچین تصمیم مهم و بزرگی گرفته چیز کوچیکی میدونین و با بازی خطی قیاس میکنید ؟
        حالا بازی گرافیکش شبیه ریمیک دیمن سولز یا سایبرپانک یا هرچی دیگه نباشه به جهنم!!
        همینکه بتونن یه بازی با جهان واقعا باز بدن و گیمپلی خوب شاهکار کردن و قابل ستایشه
        مشکل اینه انقد بازی های جهان باز بی کیفیت مثل بازی های یوبی سافت بازی کردید فک میکنید جهان باز شدن یا جهان باز ساختن یه کارپیش افتادس و فقط نیازه یه نقشه گنده طراحی کنید و باقی جزیات کپیو پیست که خب اگه اینجوری بود الان همه بازیا جهان باز زلدا و gta و ردد بودن نه فارکرای و اساسین و ….

        Parsa_Tahoori_Radsoheil.exeSShinjiMikamiMemorial
      • ShinjiMikami گفت:

        از نظره فنی بگی آره، اما جنبه های دیگه منظورت باشه سخت در اشتباهی چون دیمن سولز فیلم هم که بشه ده که چه بگم بیست پِله پایین تر از Elden بحساب میاد. چه از منظره طراحی چه وسعت، جزئیات، تنوع، گیم پلی، موسیقی، داستان، شخصیت پردازی و…
        تقریباً از همه جهات پایین تره سطحش

        ShinjiMikami
    • Hold the Door گفت:

      چرا باید بازی ۱۳سال پیش تقدیر بشه دقیقا ؟
      هدف این جایزه ها و مراسما برای اینکه مشخص بشه در طول یک سال بازی های اون سال چه دستاورد و برتری نسبت به بقیه بازی های همون سال داشتن و ازشون تقدیر بشه یا جایزه بدن
      حالا سوال اینجاست ریمیک دیمن سولز چه چیز جدیدی ارائه داده ؟
      گیمپلی جدیدی داده ؟
      نوآوری جدیدی؟
      داستان جدیدی؟
      موسیقی جدیدی؟
      احیانا این ظلم به بازیا اون سال نیست که به یک اثری که ۱۳سال پیش ساخته شده بها داده شه؟
      حتی از نظر گرافیکی و فنی که بزرگترین تغییر این ریمیک حساب میشه ظلمه اگه جایزه ای بهش داده بشه
      چون صرفا اومدن چیزی که ۱۳ سال پیش بودرو یه دستی به سر و روش کشیدن بهترش کردن اگه قرار باشه جایزه بگیره یا حتی نامزد باشه اونقت ظلم نیست در حق رچت و کلنک یا deathloop که ایده/تکنولوژی جدیدیو درست کردن ؟
      و چیزی که قدرت ps5 رو به رخ کشید رچت بود نه ریمیک دیمن سولز
      ضمن اینکه دیمن سولز چون فقط برای ps5 اومده صرفا نسل ۹ ای نیست واقعا خودتونو گول نزنید
      این بازی رو ps4 نیومد چون سونی به سیستم سلر نیاز داشت اول نسل وگرنه خود بازی واقعا گرافیک نسل ۹ای نداره و وقتی ps4 هنوز توانایی اجرای خدای جنگ و هورایزن بعدیو داره قطعا توانایی اجرای یه بازی خطی رو هم داره
      شکی تو گرافیک فوق العاده بازی و قدرت تیم بلوپوینت نیست ولی دیگه اینجوری بالا نبرید بازیو و فشارم نخورید چرا بازی سال مال شرکتی نیست که شما توش سهام دارید

      Parsa_Tahoori_RadPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)soheil.exeSShinjiMikamiMemorial
      • molana 2020 گفت:

        از بعد فنی حتما قیاس میشه … و این یه چیز ناخودآگاه اگه کسی دیمن سولزو بازی کرده باشه .‌.. حرفتو قبول ندارم چون بازی ریمیک نباید بها بدن بهش .. پس غلط کردن ایول ریمیک جزو کاندیدای ۲۰۱۹ گذاشتن

        ShinjiMikami
      • پس اگه به اینه ریمیک اویل ۲ رو چرا جز کاندید های بهترین سال ۲۰۱۹ کردن
        اون موقع که رچت نیومده بود دیمنز سولز بود که قدرت پلی ۵ رو نشون داد بعدش رچت اومد دیمنز سولز رو همگی فراموش کردیم
        ما فشار سهام هیچ شرکتی رو نمی‌خوریم فشاری بیچاره
        ما داریم طرفداری بازی مورد علاقه مون رو میکنیم
        نه اینکه به عده آدم بیان و بازی هارو خراب کنند
        همین رچت یا سایکوناتز ۲ امسال هیچ جایزه ای نبردن
        چرا وقتی سایکوناتز ۲ خداوندگار طراحی مراحل بود
        یا رچت بهترین بازی از نظر فنی بود
        پس الکی حرف نزن یکم سعی کن فشاری نشی

        • Hold the Door گفت:

          چرا ریمیک اویل ۲ رو نامزد کردن واقعا سوال خوبیه جوابشم واضحه اگه عینک فن بازیو بر داریم
          کاری که ریمیک اویل ۲ کرد این بود که بازی ۲۰سال پیش رو کوبید کامل از نو چیز جدیدی ساخت گیمپلی بازیو یه کل عوض کرد بازی ۲۰سال پیشو کاری کرد با استانداردهای امروزی قابل قیاس باشه و تجربه ای باشه که فن ۲آتیشه بازی اصلی بازی میکنه براش تازگی داشته باشه
          ریمیک اویل۲ فرارتر از ریمیک بود یک یازی کاملا جدید بود
          خب الان ریمیک دیمن سولز دقیقا جز گرافیک چه کار دیگه ای کرد؟
          طراحی مراحلو عوض کرد؟
          گیمپلیو دست زد؟
          بازی جدیدی خلق کرد؟
          و اگه ناراحتین چرا it takes two جایزه گرفته
          بازیش کنید متوجه میشید چرا جز اون بازی دیگه ای حقش نبود بگیره امسال
          اما اینکه چرا این ۲تا بازی جایزه ای نبردن شاید بهتر باشه به رقیباشونم نگاه کنید گناهی نکردن انحصاری نیستن

          ShinjiMikami
          • من خودم ایت تیکس تو رو تجربه کردم و قبولش دارم که حقش بود که گوتی رو برد
            اما بعضی بازی ها حقشون بود بیشتر از این جایزه ببرند
            مثل فورتزا حداقل نامزد بهترین سال بشه
            یا حتی ریترنال نامزد بهترین سال بشه
            اگه به این باشه که اویل ۲ تحول کرد ، خودمم قبول دارم بعد از نسخه ۴ بهترین تو مجموعه هست پس چرا فاینال فانتزی ۷ ریمیک که از ریشه بازی رو تغییر داد
            هیچی بهش توجه نشد
            دیجیتال فاندری حتی این گیم رو نامزد گرافیک نکرد
            قبول اصلا فاینال فانتزی ۷ رو هم میزاریم کنار
            همین دیمنز سولز گیم پلی رو تغییر نداد
            بازی جدیدی خلق نکرد
            اما هرچی انمی و باس فایت بود رو از نو طراحی کردن
            رو چه حسابی میگید هیچ طراحی نداشته
            بعضی از مراحل دچار یک تغییراتی شدند
            پس الکی برچسب فن بوی رو روی کسی نزنید
            قبلش یکم فکر کن بعد نظر بده

  • Amirkhan گفت:

    دوستان فکرش رو بکنید
    میازاکی بره بلوپوینت ( میدونم رویاییه ) اونم با برنامه نویسا و موتور گرافیک بلوپوینت یک بازی سولز درست کنه …🤤🔥
    مطمئنم بازی فضایی میشه ولی همه اینا رویاست …

    Ellie terminatorsoheil.exeS Ghost of Spartasam snake 47ALI_BABAکاپتان استخونیMax22
  • ShinjiMikami گفت:

    بهترین سولزبورن تاریخ در راه اومدنِ.
    مهم نیست گرافیکش خرکی یا الکی مهم اون روح سبک و طراحی مثال زدنی و بی نظیره این عنوان هس، عظیم ترین اثر میازاکی برابر با عظیم ترین افتخار و موفقیت اون خواهد شد..
    بیا و نشون بده همه چی فقط گرافیک و CGI نیست.، هرچند خودت سُلطان CG هستی

    Masoud PC gamerALI_BABAParsa_Tahoori_Rad
  • john117 گفت:

    روی اولین تریلر من گفتم گرافیکش بصریش پایینه کلی منفی گرفتم گفتم موهای شخصیت اصلی مثل چوب خشکه
    البته بازی اگه جذاب باشه زیاد به چشم نمیاد

    علی
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای کریمی.
    تفاوت فرهنگ شرقی و غربی را می‌توان از ستون خبری فوق برداشت نمود. در حالی که برخی از توسعه‌دهندگان غربی در مواجه با مسئله سعی به پاک نمودن آن می‌کنند (اشاره به سخنان برخی از توسعه‌دهندگان CD Projekt و Sledgehammer Games) در اینجا شخص اول یک شرکت توسعه‌دهنده هرگز چنین کاری انجام نداده بلکه برعکس این مهم را پذیرفته و صادقانه با مخاطبین خود سخن گفته است.
    به نظر شخص اینجانب نیز اولویت در بازی‌های ویدیویی بایستی هم‌راستا با تفکرات ایشان قرار گرفته و به جای عنوان نسبتاً زیبایی چون Kena: Bridge of Spirits بنده نیز قطعاً از اثری چون Hades حمایت خواهم نمود و به جای انتخاب مورد انتظارترین بازی سال از بین عناوین نام‌ برده شده در همین وبسایت قطعاً اگر قرار به انتخاب بود نامی دیگر را بر‌می‌گزیدم.
    اگر یک شرکت متوسط (به لحاظ نیروی کار) بخواهد به بنده بین کیفیت بصری فوق‌العاده و هسته‌ی اصلی یک بازی ویدیویی یکی را هدیه دهد قطعاً و بدون لحظه‌ای تفکر محصولی را انتخاب خواهم نمود که بتواند در المان‌های Gameplay و غیره حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد.
    این را بایستی پذیرفت برخی از ناشرین و استودیوها همیشه در برخی موارد در بالاترین سطح از کیفیت قرار داشته و دارند که می‌توان به شرکت‌هایی چون SIE و برخی از توسعه‌دهندگان زیردست ایشان نیز اشاره نمود که از آن جمله می‌توان به Santa Monica Studio و Naughty Dog و Guerrilla Games و سایر شرکت‌ها اشاره نمود که همیشه در بعد کیفیت بصری در اصطلاح Benchmark زمان خود محسوب خواهند شد اما برخی نیز از این قائده پیروی نکرده و در سایر المان‌ها خالق و پیشگام محسوب می‌گردند.
    استفاده از برخی از برنامه‌های توسعه (Small Engine) همچون Havok در کنار موتور بازی‌سازی اصلی ایشان این امکان را به ایشان می‌دهد تا در صورت نیاز به برخی از مسایل و مباحث بصری از جمله نورپردازی و سایه‌زنی و انیمیشن‌ها و بافت‌ها و … نسبت به ارتقای آن‌ها در طول توسعه‌ی یک اثر اقدام نموده و با توجه به این‌که تمامی آثار ساخته شده توسط این استودیو از یک موتور بازی‌سازی اصلی استفاده نموده‌اند اما شاهد پیشرفت بصری در تمامی جنبه‌های یک محصول هستیم.
    اگر روزی فرا رسد تا این استودیو طی یک قرارداد کاری با یک ناشر پرآوازه همچون SIE وارد همکاری گردد آن‌گاه شاید ما شاهد اثری چون Bloodborne باشیم که یک سر و گردن بالاتر از سایر محصولات این استودیو در زمینه‌ی مباحث بصری قرار گرفته است.

    Big BossBlades Of ChaosMemorialMasoud PC gamerآرینMehdiipBlack KnightP.morgan 𔓙علیG.LNmore
  • میازاکی سان
    آیا الان وقتش نرسیده که یک بازی مولتی پلیر تو دنیای سرس سولز بسازین؟

    ShinjiMikamiMemorialMasoud PC gamerآرین
  • Omid گفت:

    مصاحبه بسیار مفصل و کاملی هست. پیشنهاد میکنم دوستان علاقمند و عشتق سینه چاک استاد میازاکی این مصاحبه رو از دست ندن….البته امیدوارم گیمفا اون رو بصورت کامل برای دوستان پوشش بده

    MemorialNietjShinjiMikamiParsa_Tahoori_Rad
  • Old_Hunter گفت:

    لینک دانلود این شماره مجله edge:
    https://dl6.downloadha.com/behnam/2021/December/Magazine/EDGE-Feb-2022_Downloadha.com_.zip

    Parsa_Tahoori_RadShinjiMikamiMemorialNietjP.morgan 𔓙
میازاکی: تیم Elden Ring تحت فشار گرافیک فنی Demon’s Souls Remake قرار گرفت - گیمفا