مدیرعامل AMD تحت تاثیر تقاضای بالای کنسولهای نسل نهم قرار گرفته است
لیزا سو (Lisa Su)، مدیرعامل شرکت AMD، از تقاضای بالای کنسولهای نسل جدید پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس شگفتزده شده است.
بر کسی پوشیده نیست که تقاضا برای کنسولهای نسل بعدی از زمان عرضهی آنها در اواخر سال ۲۰۲۰ بسیار زیاد بوده است. با کمبود ادامهدار عرضهی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس به علت همهگیری کرونا، این کنسولها فعلاً به سختی در دسترس هستند.
در جریان آخرین جلسهی مالی با سرمایهگذاران، از مدیرعامل AMD در مورد وضعیت فعلی عرضهی تراشهها سوال پرسیده شد. به گفتهی لیزا سو، AMD در سال ۲۰۲۲ تولید تراشهها را افزایش خواهد داد و او انتظار دارد که سال آینده، سال قدرتمند دیگری برای شرکتهای سونی و مایکروسافت باشد. همچنین وی اشاره کرد که سال ۲۰۲۳ “سال اوج” کنسولهای نسل بعدی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت AMD در این باره گفت:
اول از همه فکر میکنم تجارت کنسول، چرخهی آن و همه چیزهایی که به طور کلی به آن نگاه میکنید، شگفتانگیز بوده است. منظورم این است که اگر به قدرت چرخه فکر کنید، اکنون ما تا حدودی وارد سال دوم شدهایم و تقاضای کنسولهای نسل جدید بالاست. منظور این است که ما محصولات زیادی را ارسال کردهایم. تقاضای زیاد این کنسولها، تواناییهای محصولی که هم توسط مایکروسافت و هم سونی در این چرخه کنسول جذب شده است، نشان میدهد. ما به طور مشخص به افزایش تولید ادامه میدهیم. ما انتظار داریم که سال ۲۰۲۲، یک سال خوب دیگر از نظر رشد برای کنسولها باشد. اگر به چرخه معمولی کنسول نگاه کنید، سال اوج در واقع در چهارمین سال است. بنابراین ممکن است ۲۰۲۳، سال اوج کنسولهای نسل نهم باشد.
مدیر عامل شرکت AMD همچنین اشاره کرد که با توجه به این که شیوع COVID-19 همچنان بر زنجیرهی تولید و عرضه تاثیر میگذارد، حالت فصلی بودن “ساکتتر” شده است. به این ترتیب، تغییرات سالانهی منظم و قابل پیشبینی در فروش در این محیط فعلی، تا حدودی خارج از پنجرهی زمانی است.
اما نکتهی کلی این است که ببینید این یک پلتفرم عالی است. ما عاشق این واقعیت هستیم که کاربران زیادی داریم که از فناوری AMD در کنسول استفاده میکنند و به همین منظور، به افزایش عرضه ادامه خواهیم داد. فصلی بودن در این محیط ساکتتر میشود تا زمانی که به یک محیط و وضعیت عادیتر برسیم.
شرکت AMD پیشتر اعلام کرده بود که کمبود کنسولهای نسل نهم تا نیمهی دوم سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات