برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

سهراب قربانی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

در این مقاله به معرفی برترین انیمیشن‌های سینمایی پخش شده در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

فیلم‌های انیمیشنی دارای اهمیت بسیاری می‌باشند چرا که این دسته از فیلم‌ها به خالقان خود اجازه می‌دهند که داستان‌ها، ایده‌ها و احساسات خود را به شکلی خاص و قابل درک، در اختیار بزرگسالان و بینندگان کم سن و سال قرار دهند.

در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته، فیلم‌های انیمیشنی بسیاری پخش شده که از جمله آن‌ها می‌توان به انیمیشن‌هایی مانند The Boss Baby: Family Business، Wish Dragon و Spirit Untamed اشاره کرد.

برترین انیمیشن‌های سینمایی پخش شده در سال ۲۰۲۱ را انیمیشن‌های زیر تشکیل می‌دهند:

نکته‌ مهم: این لیست براساس نمرات کاربران به این انیمیشن‌ها در وب‌‌سایت IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها) طبقه‌بندی شده است.

۱۰. Arlo the Alligator Boy

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن دو بعدی و ماجراجویانه‌ی «آرلو پسر تمساح»، محصولی از شبکه اینترنتی نتفلیکس در سال جاری می‌باشد.

این انیمیشن داستان تمساح جوانی با نام «آرلو» را روایت می‌کند که به امید پیدا کردن پدرش، راهی شهر بزرگی با نام نیویورک سیتی شده است.

از صداپیشگان حاضر در این انیمیشن می‌توان به مایکل جی. وودارد (Michael J. Woodard)، رایان کرگو (Ryan Crego)، دی بردلی بیکر (Dee Bradley Baker) و آنی پاتس (Annie Potts) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این انیمیشن سینمایی را رایان کرگو بر عهده داشته است.

این انیمیشن توانسته نمرات بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کند و به خاطر کاراکترهای دوست داشتنی و داستان‌سرایی عالی‌اش، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گیرد.

انیمیشن Arlo the Alligator Boy موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۶.۷ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد.

۹. Vivo

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن سینمایی «ویوو»، اولین انیمیشن موزیکالی تولید شده توسط کمپانی Sony Pictures Animation می‌باشد که وظیفه پخش آن را کمپانی نتفلیکس بر عهده داشته است.

این انیمیشن، داستان خرسک دم حلقه‌ای و علاقه‌مند به موسیقی با نام «یوو» و سفر او جهت سرودن آهنگی عاشقانه برای دوست قدیمی‌اش را روایت می‌کند.

از بازیگران مطرحی که در این انیمیشن موزیکالی به صداپیشگی پرداخته‌اند می‌توان به لین-منوئل میرندا (Lin-Manuel Miranda)، زوئی سالدانیا (Zoe Saldana)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) و مایکل روکر (Michael Rooker) اشاره کرد.

این انیمیشن توسط کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهوری با نام کیرک دمیکو (Kirk DeMicco) کارگردانی شده است.

انیمیشن Vivo علاوه بر قرار گرفتن در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌های پخش شده در شبکه اینترنتی نتفلیکس در ماه اوت (مرداد ماه سال جاری)، توانسته نامزد دریافت جوایز بسیاری نیز شود.

منتقدین نیز با تحسین این انیمیشن، از آن به عنوان یک ماجراجویی بسیار دیدنی با آهنگ‌های بسیار جذاب و شنیدنی یاد کرده‌اند.

انیمیشن موزیکالی Vivo موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۶.۷ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه نهم این لیست قرار گیرد.

۸. My Little Pony: A New Generation

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن کمدی و فانتزی «اسب کوچک من: نسل جدید»، محصولی از شبکه اینترنتی نتفلیکس می‌باشد که براساس اسباب‌بازی‌های مشهوری با نام My Little Pony ساخته شده است.

داستان این انیمیشن درباره‌ی اسب کوچکی با نام «سانی» و دوست تک شاخش با نام «ایزی» و تلاش آن‌ها جهت بازگرداندن هارمونی به دنیای جادویی خود می‌باشد.

از صداپیشگان مطرح حاضر در این انیمیشن می‌توان به ونسا هاجنز (Vanessa Hudgens)، کیمیکو گلن (Kimiko Glenn)، جیمز مارسدن (James Marsden) و سوفیا کارسون (Sofia Carson) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این انیمیشن را کارگردان‌هایی با نام‌های رابرت کالن (Robert Cullen) و خوزه اوچا (José Ucha) بر عهده داشته‌اند.

این انیمیشن نیز مانند انیمیشن موزیکالی Vivo موفق شده در ماه اکتبر سال جاری (مهر ماه)، تبدیل به پربیننده‌ترین فیلم پخش شده در شبکه اینترنتی نتفلکیس شود.

علی‌رغم انتقاد منتقدین از برخی از جنبه‌های داستانی این فیلم، اکثر آن‌ها از این عنوان تعریف کرده‌اند و آن را انیمیشنی بسیار زیبا با تمرکز بر روی مسائلی مانند رابطه دوستی و توانمندسازی خوانده‌اند.

انیمیشن My Little Pony: A New Generation موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۶.۹ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه هشتم این لیست قرار گیرد.

۷. The Croods: A New Age

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن ماجراجویانه‌ی «غارنشین‌ها: عصر جدید»، ادامه‌ای برای انیمیشن بسیار موفق کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۳ با نام The Croods می‌باشد.

داستان قسمت دوم این انیمیشن در ادامه‌ی قسمت اول آن تعریف می‌شود.

خانواده‌ی غارنشین‌ها که اکنون به دنبال مکان مناسب‌تری برای زندگی هستند، سرانجام پس از جست و جوی فراوان موفق می‌شوند که مکان دلخواهشان را پیدا کنند. سپس آن‌ها به سرعت متوجه می‌شوند که این مکان، توسط خانواده‌‌‌ای مدرن با نام «بترمن» اشغال شده و آن‌ها قصد ندارند که خانه خود را با غارنشین‌ها به اشتراک بگذارند.

از بازیگران بزرگی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند می‌توان به نیکلاس کیج (Nicolas Cage)، اما استون (Emma Stone)، رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و کاترین کینر (Catherine Keener) اشاره کرد.

این انیمیشن توسط کارگردان و هنرمندی مشهور با نام جوئل کرافورد (Joel Crawford) کارگردانی شده است.

انیمیشن The Croods: A New Age موفق شده فروش بسیار خوبی را در باکس آفیس (مخصوصاً در دوران همه‌گیری ویروس کرونا) تجربه کند.

علاوه بر این، اکثر منتقدین نیز از این انیمیشن و کار عالی صداپیشگان حاضر در آن تعریف کرده‌اند و آن را انیمیشنی بسیار خنده‌دار، سرگرم‌کننده ولی پرهرج ومرج خوانده‌اند.

با این حال، طبق نظرات منتقدین و بینندگان متأسفانه این انیمیشن نتوانسته که در حد و اندازه‌های قسمت اولش ظاهر شود.

انیمیشن ماجراجویانه‌ی The Croods: A New Age موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه هفتم این لیست قرار گیرد.

۶. Ron’s Gone Wrong

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن علمی‌-تخیلی و کمدی Ron’s Gone Wrong محصولی از کمپانی فاکس در ماه اکتبر سال جاری (مهر ماه) می‌باشد.

این انیمیشن داستان دانش‌آموزی دست و پا چلفتی با نام «بارنی» و ربات بسیار پیشرفته‌‌ای با نام «ران» را روایت می‌کند که قصد دارند در عصر مدرن رسانه‌های اجتماعی، معنی واقعی دوستی را کشف کنند.

بازیگران مطرحی در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به زک گالیفیناکیس (Zach Galifianakis)، الیویا کلمن (Olivia Colman)، اد هلمز (Ed Helms) و جک دیلن گریزر (Jack Dylan Grazer) اشاره کرد.

این انیمیشن توسط کارگردان‌هایی با نام‌های سارا اسمیت (Sarah Smith) و ژان فیلیپ واین (Jean-Philippe Vine) کارگردانی شده است.

اکثر منتقدین در نقد‌های خود، به این انیمیشن نمره‌ی بسیار بالایی داده‌اند و از آن به خاطر بررسی مباحثی مانند جنبه‌های بد تکنولوژی و تأثیر آن در روابط انسانی تعریف کرده‌اند.

علاوه بر این، آن‌ها توازن برقرار شده بین عنصر‌های کمدی و عاطفی را نیز در این انیمیشن مورد تحسین قرار داده‌اند.

انیمیشن علمی‌-تخیلی Ron’s Gone Wrong موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۱ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه ششم این لیست قرار گیرد.

۵. Wish Dragon

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن فانتزی «اژدهای آرزو»، محصولی از کمپانی Sony Pictures Releasing می‌باشد که وظیفه‌ پخش جهانی آن را شبکه اینترنتی نتفلیکس بر عهده داشته است.

داستان این انیمیشن درباره پسر جوانی با نام «دین» می‌باشد که پس از برخورد با اژدهایی جادویی که قادر به برآورده کردن سه آرزویش است، تلاش می‌کند تا با بهترین دوست دوران کودکی‌اش با نام «لینا»، دوباره ارتباط برقرار کرده و دل او را به دست آورد.

از صداپیشگان حاضر در این انیمیشن می‌توان به جیمی وانگ (Jimmy Wong)، جان چو (John Cho)، کنستانس وو (Constance Wu) و جیمی او یانگ (Jimmy O. Yang) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این انیمیشن را کارگردان و انیماتوری مشهور با نام کریس آپلهانس (Chris Appelhans) بر عهده داشته است.

متأسفانه این انیمیشن برخلاف نمرات بالای بینندگان به آن، نتوانسته فروش خوبی را در باکس آفیس تجربه کند و علاوه بر این، منتقدین نیز در نقد‌های خود، نمرات متوسطی را به این انیمیشن داده‌اند.

با این حال اکثر منتقدین در نقد‌هایشان گفته‌اند که ماجراجوی‌های خنده‌دار و احساسی کاراکتر اصلی این فیلم، قطعاً دل بسیاری از بینندگان را شاد خواهد کرد.

انیمیشن فانتزی Wish Dragon موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۲ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه پنجم این لیست قرار گیرد.

۴. Raya and the Last Dragon

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن ماجراجویا‌نه‌‌ی «رایا و آخرین اژدها»، یکی از مورد انتظارترین انیمیشن‌های پخش شده در سال جاری و پنجاه و نهمین انیمیشن سینمایی تولید شده توسط کمپانی دیزنی به حساب می‌آید.

داستان این انیمیشن در دنیایی جادوی با نام کوماندرا روایت می‌شود. در این دنیا، انسان‌ها و اژدهایان به مدت طولانی در کنار یکدیگر با توازن زندگی کرد‌ه‌اند تا این‌که با از راه رسیدن یک نیروی اهریمنی، اژدهایان مجبور شده‌اند تا برای حفظ بشریت و شکست او، خود را قربانی کنند.

اکنون پس از سپری شدن ۵۰۰ سال و بازگشت دوباره‌ی این نیروی اهریمنی، جنگجویی با نام «رایا» باید آخرین اژدهای گم شده را پیدا کرده تا به کمک او بتواند دنیای خود را نجات دهد.

گروه صداپیشگان حاضر در این انیمیشن را آلن تودیک (Alan Tudyk)، آکوافینا (Awkwafina)، بندیکت وانگ (Benedict Wong)، جما چان (Gemma Chan) و بازیگرانی دیگر تشکیل داده‌اند.

این انیمیشن توسط کارگردان‌های مطرحی با نام‌های دان هال (Don Hall) و کارلوس لوپز استرادا (Carlos López Estrada) کارگردانی شده است.

به گفته بسیاری از منتقدین، این انیمیشن را می‌توان یکی از برترین انیمیشن‌های پخش شده در سال جاری به حساب آورد.

اکثر منتقدین علاوه بر تعریف از جلوه‌های بصری بسیار زیبای این انیمیشن، خلاقیت به کار رفته در آن، توجه به جزئیات و لحظات احساسی آن را نیز مورد تحسین قرار داده‌اند.

انیمیشن Raya and the Last Dragon موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۳ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه چهارم این لیست قرار گیرد.

۳. Encanto

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن موزیکالی «افسون»، دومین انیمیشن سینمایی پخش شده توسط کمپانی دیزنی در سال جاری می‌باشد.

این انیمیشن داستان خانواده‌ای با نام «مادریگال‌ها» را روایت می‌کند که در شهر جادویی واقع در کوه‌های کلمبیا زندگی می‌کنند.

تمام فرزندان این خانواده به جز کاراکتر اصلی این انیمیشن با نام «میرابل»، دارای قدرت‌های خاصی مانند زور زیاد یا توانایی‌های شفادهنده می‌باشند، در حالی که میرابل هیچ قدرت ویژه‌ای را در اختیار ندارد.

سپس با به خطر افتادن جادوی این شهر، این کاراکتر متوجه می‌شود که او، تنها کسی است که می‌تواند این شهر جادویی را نجات دهد.

از بازیگرانی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند می‌توان به استفانی بیاتریز (Stephanie Beatriz)، ویلمر والدراما (Wilmer Valderrama) و دایان گررو (Diane Guerrero) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این انیمیشن فانتزی را دو کارگردان با نام‌های بایرون هاوارد (Byron Howard) و جرد بوش (Jared Bush) با همکاری یکدیگر بر عهده داشته‌اند.

این انیمیشن علی‌رغم عملکرد ضعیفش در باکس‌آفیس، موفق شده تحسین بسیاری از بینندگان و منتقدین را به خود برانگیزد.

اکثر منتقدین از انیمیشن Encanto، به عنوان انیمیشنی مسحورکننده، جذاب، عاطفی و دارای آهنگ‌های اورجینال بسیار زیبا یاد کرده‌اند.

انیمیشن موزیکالی Encanto موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۳ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه سوم این لیست قرار گیرد.

۲. Luca

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن «لوکا»، تنها انیمیشن سینمایی تولید شده توسط کمپانی پیکسار در سال جاری می‌باشد.

این انیمیشن داستان پسر نوجوانی با نام «لوکا» و ماجراجویی‌های او با دوست جدیدش با نام «آلبرتو» را روایت می‌کند که هر دو هیولا‌هایی دریایی می‌باشند.

داستان این انیمیشن در شهر ساحلی بسیار زیبایی با نام ریویرای ایتالیا روایت شده و به ماجراجویی‌های این دو کاراکتر با یکدیگر می‌پردازد.

از صداپیشگان حاضر در این انیمیشن می‌توان به جیکوب ترمبلی (Jacob Tremblay)، جک دیلن گریزر (Jack Dylan Grazer)، اما برمن (Emma Berman) و ساوریو رایموندو (Saverio Raimondo) اشاره کرد.

این انیمشین توسط کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایتالیایی با نام انریکو کازاروزا (Enrico Casarosa) کارگردانی شده است.

انیمیشن Luca را می‌توان یکی از برترین انیمیشن‌های پخش شده در سال جاری به حساب آورد.

این انیمیشن که موفق شده نمرات بسیاری بالایی را از طرف منتقدین دریافت کند، به خاطر داستان تأثیرگذار و عاطفی‌اش که بر روی رابطه دوستی تمرکز دارد، مورد ستایش و تجدید بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

علاوه بر این، اکثر منتقدین نیز این انیمیشن را از لحاظ بصری، زیباترین انیمیشن‌ تولید شده توسط کمپانی پیکسار خوانده‌اند.

انیمیشن Luca موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۵ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه دوم این لیست قرار گیرد.

۱. The Mitchells vs the Machines

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

انیمیشن علمی-تخیلی «میچل‌ها در برابر ماشین‌ها»، محصول تحسین شده‌ی کمپانی Sony Pictures Animation می‌باشد که وظیفه پخش آن را شبکه اینترنتی نتفلیکس بر عهده داشته است.

این انیمشن داستان خانواده‌ای عجیب و غریب با نام «میچل» را روایت می‌کند که پس از عازم شدن به یک سفر جاده‌ای، با ربات‌های خطرناکی که قصد دارند زمین را از وجود انسان‌ها پاک کنند، روبه‌رو می‌شوند.

اکنون آن‌ها به عنوان تنها بازمانده این دنیای آخرالزمانی، باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا دنیای خود را از دست این ربات‌ها نجات دهند.

از بازیگران مطرحی که در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند می‌توان به ابی جکوبسون (Abbi Jacobson)، دنی مک‌براید (Danny McBride)، مایا رودولف (Maya Rudolph) و الیویا کلمن اشاره کرد.

وظیفه هدایت این انیمشین را کارگردان و کارتونیستی (هنرمندی که متخصص کشیدن کارتون است) با نام مایک ریاندا (Mike Rianda) بر عهده داشته است.

این انیمیشن موفق شده ماجراجویی‌ای بسیار جذاب، خنده‌د‌ار و داستانی شادی‌بخش را تحویل مخاطبان خود داده و با لحن بصری خاص خود، به دل بسیاری از مخاطبین بنشیند.

علاوه بر این، انیمیشن The Mitchells vs the Machines توانسته تبدیل به پربیننده‌ترین انیمیشن پخش شده در تاریخ شبکه اینترنتی نتفلیکس نیز شود و جوایز بسیاری را نیز از آن خود کند.

این انیمیشن سینمایی موفق شده در سایت IMDB، نمره‌ی ۷.۷ از ۱۰۰ را از طرف کاربران دریافت کند و در جایگاه اول این لیست قرار گیرد.

منبع: IMDB

😈Sadra_gamer😈Spider-Mah04MariomanآرینBlack KnightXERXESETERNALMANیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱
برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۱