بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

بیگ بنگ در سال ۲۰۲۲؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

اولین آی‌پی جدید شرکت بتسدا پس از گذشت ۲۵ سال با نام Starfield در راه است و در این مقاله قصد داریم به مرور تمام جزئیاتی که از این بازی منتشر شده است بپردازیم.

بنا به دلایل مختلف گاهاً فراموش می‌کنیم که ساخته‌شدن یک آی‌پی جدید علمی-تخیلی، نقش‌آفرینی، جهان آزاد و عظیم توسط شرکتی به نام بتسدا (Bethesda) آن هم پس از گذشت مدتی حدود ۲۵ سال چقدر خبر مهم و بزرگی است. در واقع، این خبر به قدری از اهمیت بالایی برای صنعت بازی‌های ویدیویی برخوردار است که حتی شلوغی وحشتناک تقویم عناوین سال ۲۰۲۲ نیز نتوانست آن را تحت شعاع قرار دهد و شکی در آن نیست که به مرور زمان، اخبار و حواشی پیرامون بازی Starfield بیشتر خواهد شد.

بدون هیچ تردیدی، شرکت بتسدا به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بازی‌سازی تاریخ و شاید برترین شرکت تولیدکننده‌ی عناوین نقش‌آفرینی قلمداد می‌شود و این شرکت با معرفی عنوانی جدید در سال ۲۰۱۸ طرفدارانش را شوکه کرد. همانطور که اشاره شد، این خبر با توجه به عدم عرضه‌شدن یک آی‌پی جدید در ۲۵ سال گذشته توسط بتسدا بسیار بزرگ بود. طبق اطلاعات منتشر شده، در این بازی قرار است تا به جای سر و کله زدن با پسماندهای جنگ اتمی و یا اژدهایان، به ماجراجویی در منظومه‌ی دیگری در فضا بپردازیم. در این مقاله تمامی اطلاعات منتشر شده از این بازی را گردآوری کردیم و قصد داریم آن‌ها را مجدداً مرور کنیم.

شوک اول؛ انحصاری کنسولی بودن Starfield

بی‌تردید عدم عرضه‌ی Starfield برای کنسول‌های پلی استیشن یکی از مهم‌ترین و شاید مهم‌ترین خبر رسمی منتشر شده از این بازی تلقی می‌شود. این خبر ابتدا در رویداد E3 2021 به صورت رسمی اعلام شد و بر این اساس، تنها دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس می‌توانند آن را تجربه کنند.

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

به دنبال این موضوع، تاد هاوارد (Todd Howard) به عنوان کارگردان افسانه‌ای عناوین شاخص بتسدا از جمله Starfield، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که “تمرکز روی این پروژه با انحصاری کنسولی شدن آن بیشتر خواهد شد و این موضوع به نفع Starfield است”. با این حال، وی قطعاً از نظرات دارندگان کنسول‌های پلی استیشن که نمی‌توانند این بازی را تجربه کنند آگاه است، اما این تصمیمی نیست که اتخاذش بر عهده‌ی یک شخص باشد و موارد بسیار متعددی در آن دخیل بوده‌اند.

وی در این زمینه افزود:

شما هرگز نمی‌خواهید [بخشی از] مردم را کنار بگذارید، درست است؟ اما در نهایت، این تصمیم به تولید شدن محصولی بهتر منجر خواهد شد.

البته، برخی از طرفداران عناوین بتسدا همچنان بر این باورند که Starfield می‌تواند در آینده برای پلی استیشن نیز عرضه شود، اما با توجه به اینکه مایکروسافت اکنون مالک بتسدا است و این بازی یک وزنه‌ی بسیار سنگین و به اصطلاح سیستم-سلر برای پلتفرم‌های این شرکت محسوب می‌شود، تحقق یافتن این موضوع حتی در آینده‌های دور نیز دور از ذهن خواهد بود.

تاریخ عرضه؛ دور و نزدیک

همانطور که ساعاتی قبل از رویداد E3 2021 فاش شده بود، این بازی قرار است تا در تاریخ ۱۱/۱۱/۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) عرضه شود. اما کافی است تا نگاهی به تاریخ میلادی این بازی بیندازید و به نمایشی بودن انتخاب این تاریخ (بنا به اعداد قرار گرفته در آن) بیندیشید. از طرفی دیگر، مدت‌ها پیش از اعلام رسمی تاریخ انتشار این بازی، افراد مشهور فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی بارها اعلام کرده بودند که ممکن است Starfield در سال ۲۰۲۰، سپس ۲۰۲۱ و حتی اوایل ۲۰۲۲ عرضه شود. همچنین، تاد هاوارد نیز بارها اعلام کرد که تاریخ انتشار این بازی قطعی است و هم اکنون نیز می‌توان تمامی بخش‌های بازی را تجربه نمود.

در مجموع، اگر این موضوعات ذکر شده را در یک ظرف قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که Starfield مدت‌ها پیش از فرا رسیدن تاریخ انتشارش قابل عرضه خواهد بود. با فرض بر اینکه فرضیه‌ی ذکر شده صحت دارد، به احتمال فراوان این زمان اضافی به دلیل انتشار بازی Halo Infinite و یا حتی فراری دادن Starfield از سندروم گرافیک فنی افتضاح بتسدا در اختیار این شرکت قرار گرفته است. از هم اکنون تا فرارسیدن زمان انتشار این بازی، کمتر از یک سال باقی مانده است و عاشقان بتسدا می‌توانند از هم‌اکنون به جمع آوری پول برای خرید کالکتور ادیشن Starfield بپردازند.

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

تریلرها؛ تشنه‌ی تماشای گیم‌پلی Starfield هستیم!

بتسدا یک معذرت خواهی بزرگ به عاشقانش بدهکار است؛ چرا که از زمان معرفی این بازی در رویداد در E3 2018، چند سالی طرفدارانش را با یک ویدیویی چند ثانیه‌ای رها کرد. این تریلر، ستاره‌ی یک منظومه را در حال تابش نور روی یکی از سیاره‌هایش به نمایش در می‌آرود و سپس دوربین به سراغ یک ایستگاه فضایی با ظاهری کاملاً مدرن می‌رود. یک ثانیه بعد، شکافی در فضا ظاهر می‌شود که ظاهراً در حال کشیدن همه چیز به درون خود است. این شکاف ظاهری شبیه به هر چیزی می‌تواند باشد، اما حدس ما یک تکینگی، کرم‌چاله و یا ناهنجاری در بافت فضا است.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام بتسدا از تریلر جدید Starfield در رویداد E3 2021 رونمایی کرد. این تریلر یک نگاه کوتاه دیگر به این بازی بود و سعی داشت تا سرنخی از داستان، روایت بازی و از همه مهم‌تر، عزم بتسدا برای سنت شکنی و ارائه‌ی کیفیت بصری و فنی استاندارد روز را به تصویر بکشد. در این تریلر، شاهد نقش‌آفرینی یک فضانورد بودیم که در تلاش است تا با سفینه‌ی خود از سیاره‌ای بیگانه خارج شود. این تریلر در طول خود میزبان یک مونولوگ بود که در مورد بی‌انتها بودن فضا بحث می‌کند. از جمله نکات فرعی این تریلر، اشاره به سرزمین Hammerfall از مجموعه‌ی The Elder Scrolls بود که احتمالاً به محتوای نسخه‌ی ششم این مجموعه اشاره دارد.

مستند Into the Starfield

حدود یک ماه گذشته، شرکت بتسدا از مجموعه‌ی مستند جدیدی برای بازی Starfield به نام Into the Starfield رونمایی کرد. این مجموعه میزبان قسمت‌های مختلفی از ویدیوهای مستندی خواهد بود که طی آن افراد مختلف در مورد بازی نقش‌آفرینی جاه‌طلبانه‌ی بتسدا بحث و گفت و گو خواهند کرد. در اولین قسمت از این مجموعه که The Endless Pursuit نام داشت، تاد هاوارد، کارگردان هنری بازی یعنی مت کاروفانو (Matt Carofano) و مدیر استودیوی بتسدا یعنی آنجلا برودر (Angela Browder) در صحبت کردند. این سه فرد شاخص و شناخته‌شده در این قسمت به صحبت در مورد جاه‌طلبی‌های Starfield، اشتیاق استودیو برای ساخت این عنوان و چیزهایی که انتظار گیمرها را می‌کشد پرداختند.

مت کاروفانو در این قسمت از مستندهای Into the Starfield چنین ادعا کرد که این بازی نسبت به سایر عناوین بتسدا واقع‌گرایانه‌تر است. البته، هسته‌ی اصلی این بازی همانند The Elder Scrolls و Fallout مبتنی بر کاوش خواهد بود.

پشتوانه‌ی بازی Starfield، علم است و با عنوانی واقع‌گرایانه‌تر روبرو خواهیم بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که Skyrim بیشتر حالتی فانتزی-حماسی داشت و Starfield مبتنی بر کاوش است.

تاد هاوارد افزود:

مکانیک‌های Starfield در مقایسه با Skyrim کاملاً متفاوت است، هرچند شباهت‌هایی نیز بین این دو وجود دارد. یکی از این موارد، نحوه‌ی ارائه‌ی دوربین اول شخص در Starfield با در دسترس قرارگیری دوربین سوم شخص است و این موضوع کمک خواهد کرد که بازی باورپذیرتر شود.

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

آنجلا برودر افزود:

یک محرک احساسی را در قالب یک تصویر ترسیم می‌کنیم تا احساسات گیمرها را تحریک کند.

همچنین، در این ویدیو تاد هاوارد با استفاده از کلمه‌ی “Two-Step Out” موجب ایجاد موجی از فرضیه‌های مختلف در بین گیمرها شد. وی چنین گفت که:

تکنولوژی پیشرفت کرده است و همه‌ی ما تغییر کرده‌ایم، بنابراین انتظارات ما از بازی‌ها نیز تغییر خواهند کرد. در واقع، همه مطمئن هستند که با یک صحنه‌ای خاص [Step-Out] در این بازی روبرو خواهند شد و ما با قراردادن این لحظه در هر نسل از بازی‌هایمان ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم آن را انجام دهیم. اما چیزی که در مورد Starfield خاص است، این است که میزبان دو صحنه‌ی [Step-Out] خواهد بود. این یک راز است.

همانطور که مطلع هستید، کلمه‌ی “Step-Out” در عناوین بتسدا به لحظه‌ی ورود گیمرها به جهان بازی گفته می‌شود. این پدیده در بازی‌های The Elder Scrolls با خروج از غارها و در عناوین Fallout با خروج از Vaultها رخ می‌دهد و به گفته‌ی جمع کثیری از علاقه‌مندان بتسدا، این واژه باید در فرهنگ لغت به نام بتسدا و به این مضمون ثبت شود. به ادعای تاد هاوارد، Starfield شامل دو “Step-Out” است. اگر شما منظور و مقصود وی از گفتن این کلمه را حدس زده‌اید، حتماً آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

Starfield: نقش‌آفرینی، جهان‌آزاد و “چالش برانگیز”

در حالی که جزئیات منتشر شده از بازی Starfield بسیار محدود هستند، اما یک ایده‌ی کلی از اینکه با چه عنوانی مواجه خواهیم شد داریم. شرکت بتسدا به دلیل بازی‌های نقش‌آفرینی جهان آزاد و عظیمش مشهور است. همچنین، این شرکت مهارت بی‌نظیر خود در طراحی مراحل، ماموریت‌های چند لایه و روایت داستان و داستانک‌های عمیق کوچک و بزرگ برای تک تک NPCهایش را بارها با عناوین مختلف The Elder Scrolls و Fallout ثابت کرده است. بنابراین، به احتمال بسیار فراوان بازی Starfield نیز از این فرمول پیروی خواهد کرد.

به گفته‌ی تاد هاوارد، Starfield بیش از سایر عناوین بتسدا چالش‌برانگیز و اصطلاحاً “Hardcore” خواهد بود و جهانی بسیار عظیم خواهد داشت. وی افزود:

این بازی یک عنوان نقش‌آفرینی است که بیش از سایر عناوین ما چالش‌برانگیز خواهد بود. Starfield مجهز به مکانیزم‌های شخصی‌سازی واقعاً عالی‌ای خواهد بود و حتی پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ی داستانی در این بازی نیز قابل شخصی‌سازی و گزینش است. چنین باور دارم که اگر بازی را ببینید، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که سازنده‌اش چه شرکتی بوده است.

گفته‌های وی باعث می‌شوند تا Starfield از نظر ما شبیه به چیزی باشد که از بتسدا انتظار داریم. از طرفی دیگر، انتظار داریم که بتسدا هنر خود در اصل “تنوع” را به این بازی نیز تزریق کند.

بدون هیچ شکی، اگر Starfield بتواند از نظر کیفی در حد و اندازه‌های Elder Scrolls: Skyrim باشد و تنها برخی از ایرادات آن را رفع کند، باز هم می‌تواند به عنوان بهترین و یا یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ لقب بگیرد و نمرات خوبی از سوی منتقدین دریافت کند. اما به عنوان یک گیمر و عاشق مجموعه‌های Fallout و Elder Scrolls، انتظار ما از بتسدا این است که با ساختارشکنی، پذیرفتن ریسک و بدون در نظر گرفتن نمرات نفرت‌انگیز متاکریتیک، عنوانی منحصر به فرد خلق کند تا بیش از پیش عاشقانه به انتظار انتشار عناوین جدیدش بنشینیم.

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

البته، افکارتان را به سمت حاشیه‌ها سوق ندهید. منظور ما از این ساختار شکنی و پذیرفتن ریسک، چیزی مشابه به وعده‌هایی که در مورد Cyberpunk 2077 داده شد نیست. در واقع، اگر نگاهی کلی به مجموعه‌های بتسدا بیندازید، متوجه خواهید شد که هر کدام المان‌های منحصر به فرد خود را دارند.

برای مثال، بازی‌های The Elder Scrolls بیشتر با داستان، مکالمه‌ها، سلاح‌های بسیار متعدد، جادوها و موارد این چنینی شناخته می‌شوند. همچنین، بازی‌های Fallout نیز با ترمینال‌ها، ربات‌ها، اسلحه‌های منحصر به فرد، پیپ‌بوی و VATS معرف حضور گیمرها هستند. در نتیجه، انتظار داریم که Starfield نیز در این زمینه منحصر به فرد باشد و استاندارد جدیدی را تعریف کند.

تحول عظیم موتور بازی‌سازی بتسدا

در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، شرکت بتسدا بیانیه‌ای درباره‌ی تأثیرات خریداری شدن خود توسط مایکروسافت منتشر کرد و قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس را مورد تمجید قرار داد. در این بیانیه، تاد هاوارد چنین ادعا کرد که این موضوع باعث شده است تا بزرگ‌ترین تغییرات در موتور بازی‌سازی بتسدا از زمان ساخت بازی Elder Scrolls Oblivion رخ دهد.

با شروع هر نسل از کنسول‌ها، ما نیز تکامل پیدا کردیم. این تکامل با افزوده شدن مادها به نسخه‌ی کنسولی بازی Fallout 4 شروع شد که تاکنون بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند. از طرفی دیگر، آخرین تکامل ما با شروع نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس یعنی سری ایکس/اس رخ داده است.

این سخت‌افزارهای جدید، دقیقاً همان بستری را ارائه می‌کنند که برای ساخت جهان‌های وسیعی که ما دوست داریم خلق کنیم نیاز داریم. این موضوع نه تنها به ارتقای گرافیک، بلکه به ارتقا پردازنده‌ی مرکزی نیز نیاز داشت و ما بیشترین تکامل در موتور بازی‌سازی خود را از زمان Oblivion اعمال کرده‌ایم.

در حال حاضر، بتسدا سال‌ها است که بازی‌های خود را با استفاده از موتور کریشن (Creation) تولید می‌کند. این موتور بازی‌سازی در ساخت عناوینی نظیر The Elder Scrolls IV: Oblivion و همچنین The Elder Scrolls V: Skyrim ،Fallout 3 ،Fallout 4 و Fallout 76 مورد استفاده قرار گرفته است. از طرفی دیگر، بازی Starfield نیز با استفاده از این موتور ساخته خواهد شد، اما نکته‌ی قابل توجه این است که این موتور با استفاده از سرمایه‌های هنگفت مایکروسافت دستخوش تغییرات عظیمی شده و حتی برخی از افراد شاغل در بتسدا با توجه به وسعت این تغییرات، آن را Recreation و Creation 2.0 می‌نامند.

زبان و ضمایر در Starfield قابل شخصی‌سازی هستند

بازی‌های شرکت بتسدا عمدتاً به دلیل آزادی عملی که در اختیار گیمرها قرار می‌دهند، شناخته می‌شوند. از قرار معلوم، قرار است تا شخصی‌سازی در Starfield وارد بعد جدیدی شده و اصطلاحاً مدرن‌سازی شود. تاد هاوارد طی مصاحبه‌ای تایید کرد که گیمرها در Starfield حتی می‌توانند ضمایر مورد نظر خود را (he ,she و they) را انتخاب کنند تا دیالوگ‌ها براساس گزینش آن‌ها تغییر کند. در واقع، تمامی دیالوگ‌ها در این بازی با در نظر گرفتن شاخه‌ها و زبان‌های خاص، به صورت جداگانه ضبط شده‌اند و این بازی از این نظر ضعغی نخواهد داشت. همانطور که انتظار می‌رود، پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ی داستانی، مهارت‌ها و سایر عناصر موثر در بازی نیز قابل شخصی‌سازی عمیق خواهند بود.

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

ایکس باکس گیم پس؛ سودمندانه‌ترین خرید تاریخ

پی‌بردن به قرارگیری Starfield در سرویس گیم پس شاید ساده‌ترین حدسی بود که می‌توانستیم بزنیم. با خریداری شدن بتسدا توسط شرکت مایکروسافت، این ابرهولدینگ امریکایی اعلام کرد که تمامی بازی‌های جدید و قدیمی بتسدا در سرویس گیم پس قرار خواهند گرفت و طبعا Starfield نیز شامل این موضوع می‌شود. بنابراین اگر از مشترکین سرویس گیم‌ پس در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس هستید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و در زمان عرضه‌ی این بازی می‌توانید آن را تجربه کنید.


موارد ذکر شده، از جمله اطلاعات رسمی منتشر شده از بازی Starfield هستند. البته، در کنار این موارد چند طرح مفهومی از بازی نیز منتشر شد که طبعاً نمی‌توان استناد و برداشت چندان موثقی از آن‌ها داشت و ممکن است محصول نهایی تفاوت‌های بسیار فراوانی با آن‌ها داشته باشد. به هر ترتیب، اگر شما نیز همانند ما بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن تاریخ انتشار این بازی هستید، در بخش نظرات ایده‌ها و انتظارات خود را از Starfield با ما به اشتراک بگذارید.

بازی Starfield، در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

MmfbCameraManCommunistGod of the gameAlireza3200DARKSIRENsauronChiefاز کاکاسنگیون هستمMehran.BaLucciola BalladGramy k.Bahram PalangSina MorganShinjiMikamiKurosعلیMillennium EarlHasan0930more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم
بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ROCKGAMER گفت:

    از اون بازی هایی میشه که پیش از ۱۰۰ ساعت بازی میکنی ولی هنوزهم رمز و رازهای کشف نشده ای داره یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۲ بدون شک همینه خیلی براش هایپم
    این در کنار الدن رینگ هرچند که سیستم فکر نکنم بکشه:/

    MmfbCameraManROCKGAMERگیمرAlireza3200DARKSIRENChiefRedgurdAmir1990از کاکاسنگیون هستمmore
  • مطمئنم که از تاد هاوارد و تیم سازندش چیز بدی نخواهیم دید

    گیمرAlireza3200BAXY bachsChiefRedgurdmasoud pc gamerاز کاکاسنگیون هستمعلیAmirhossein80Mehran.Bamore
  • Redgurd گفت:

    من بیشتر منتظرم ببینم که استارفیلد درچه حده تا دید راحتی نسبت به the elder scrolls vi پیدا کنم چون این بازی نشون میده که tes در چه حد میتونه باشه.این بازیم اگه نصف چیزای که درموردش گفتن درست باشه احتماله موفقیتش تضمین شدس.
    یه سری تصاویر جدید از بیلد ۲۰۱۸ بازی تو ردیت دیدم که مربوط به سازه های فضایه.

    Alireza3200ChiefعلیMehran.Baکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)Sina Morganزمین 52more
  • shir taziyeh گفت:

    ممنون از نویسنده
    خیلی هایپم بالاست اما حیف که نمیتونم بازیش کنم 🚬🚬🚬🚬🚬🔫😭

    Alireza3200Chiefعلیمحمدامین حیدریکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)Sina MorganENIGMAmore
  • farshadx گفت:

    اقای مناف زاده شما هم کیبوردتون فارسی نداره؟!
    اشتباه املایی و .. تو این مقاله زیاد بود
    البته بشخصه اهمیت نمیدم ولی بهتره خودتون کامل مقاله رو یه بار دیگه بخونید

    Millennium EarlLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryزمین 52
  • Ryder گفت:

    خسته نباشید
    یه گریزی به لیکای قدیمی بزنم: گانا از سیستمی که تو بردرلندز داریم استفاده میکنن(تنوع چن هزارتایی)
    ۴ سیاره کاملا دست ساخت و احتمالا بقیه مپ مثل ماینکرفت جنریت بشه
    کرکتر اصلی صامته و شخص خاصی نیست(اما با افزایش اینهمه دیالوگ بعیده که صامت باشه)

    ChiefLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)Sina Morganزمین 52Skyrim : The Elder Scrolls Vshir taziyehalinerdRedgurdmore
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای مناف‌زاده.
    همه‌ی نگاه تحلیلی حضرتعالی را به دقت و خط به خط خواندم تا آن‌که رسیدم به جمله‌ی:
    ((منظور ما از این ساختار شکنی و پذیرفتن ریسک چیزی مشابه به وعده‌هایی که در مورد Cyberpunk 2077 داده شد نیست))
    بگذریم از این‌که اصولاً چرا بایستی این عنوان را با Cyberpunk 2077 مقایسه نمود، با این حال بعد از دیدن آن‌چه که بر سر مورد انتظارترین بازی تمام دوران برای اینجانب پیش آمد، تمامی سعیم را خواهم نمود تا زیادی به صحبت‌های خالقین و طرفداران اثر جدید Starfield دلخوش نباشم تا مجدداً گذشته برای اینجانب تکرار نگردد.
    توقعات زیادی از مورد انتظارترین بازی سال (برای اینجانب) داشته و دارم که قرار نیست مجدداً آن‌ها را به صورت تیتر وار ذکر کنم اما اگر این اثر بتواند نیمی از آن‌ها را نیز به بنده هدیه دهد، به هدف خود رسیده است.
    حدس و گمان:
    Step Out اول با ورود به اولین دنیای اثر (کره خاکی) همچون سایر آثار
    Step Out دوم با ورود به جهان لایتناهی بازی (فضا) SPACE
    بابت تمامی زحماتی که برای این مقاله کشیده‌اید از حضرتعالی سپاسگذارم.

    Alireza3200Chiefmasoud pc gamerکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryֆǟʍʊʀǟɨDream in Red (Playstation T)Sina Morganpengumore
  • ETERNALMAN گفت:

    اشتیاق و سطح هایپ آقای مناف زاده از لحن مقاله مشهود بود و خب خیلی ها هم منتظر این عنوان هستن 👌 – اما به هر خال تجربه ثابت کرده نباید انتظارات رو خیلی بالا برد و باید در حد متوسط نگهش داشت تا اگه گیم ضعفی داشت مورد هجوم قرار نگیره – یه نکته رو هم من دربارهٔ ساخت بازی بگم – تاریخ عرضهٔ بازی با توجه به قرارگیری مراحل ساختش در پاندمی کرونا و همچنین اینکه همزمان با پیشبرد پروژهٔ بازی ، سازندگان روی fallout 76 هم کار می کردن طبیعیه و به نظرم اونقدر هم که برخی حدس میزنن شیک و آماده منتظر E3 نیست – در کل به امید موفقیت بازی

    Communistابوالفضل مناف زادهChiefکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the century...Eternal...Skyrim : The Elder Scrolls ValinerdRedgurdmore
  • تنها یک کلمه شاهکار میشه شاهکار اهمیتی ندارند که به من فن بوی ایکس باکس بگید اهمیتی ندارد که بهم بگین بازی هیچی از دیده نشده اهمیتی ندارند که کل تاریخ بتسدا رو جلوم هیت کنید ولی من عاشق فضا بی صبرانه منتظر تجربه شاهکار جدید بتسدا هستم شاهکاری که هم بنظرم بازی سال میشه هم رکورد سکنی می‌کنه و تحول عظیم در ار پی جی ها ایجاد می‌کنه برترین بازی نقش آفرینی فضایی مس افکت ۲ بود که البته خیلی به ما تو سفر فضایی آزادی عمل نمی داد اما استارفیلد میده تو اکثر نقش آفرینی ها ما شخصی سازی خانه نداریم که استارفیلد داره تو اکثر بازی ها جاذبه تاثیری ندارد اما استارفیلد داره !!!! اینا برای شاهکار بودن بازی کم نیست ای هیتر ؟؟؟؟
    قطعا شاهکار میشه و من قطعا به عنوان یک بتسدا فن حتما یک پی سی یا ایکس باکس برای تجربه اش میگیرم تا تو روز عرضه تجربه اش کنم ✊ ( شتر در خواب بیند پنبه دانه )

    Amirkhanmasoud pc gamerAlireza3200Dream in Red (Playstation T)Amirhossein80کاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centurySina Morganزمین 52more
  • Uncle kojima گفت:

    الان شینجی با تمام اکانت هاش میگه: تاد هاوارد بیش از ۴۰ سال از عمرش پای استارفیلد گذاشته استارفیلد قرار تو سبک ریسینگ، شبیه ساز ، آرپی جی ، اکشن ادونچر ، شوتر اول شخص ، شوتر سوم شخص ،ترسناک ،روان شناختی و …. انقلاب کنه این گیم بیش از ۴۰۰۰۰۰۰۰ ساعت گیم پلی داره و قراره ویچر و بازی های سونی فوت کنه🗿🤡

    #در_بدترین_حالت_۹۷

    امضای شینجی🤡

    ابوالفضل مناف زادهChiefmasoud pc gameralinerdÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔکاپتان استخونیShinjiMikamiTlou part 2 game of the centuryDipper pines (s-n)Fel lordmore
    • shir taziyeh گفت:

      چند روزه شینجی نیست دلم براش تنگ‌شده
      شینجی بیا که این پست برا خودته
      شینجی کجایی که گوتی رو امضا بزنی

      Skyrim : The Elder Scrolls VChiefShinjiMikami
    • دمت گرم خیلی خندیدم 😂😂🤣🤣🤣 ولی بسه دیگه بنده خدا رو انقدر مسخره نکنین :/

      کاپتان استخونی
    • ...Eternal... گفت:

      من اصلا کاری نه به این که شینجی چی میگه دارم یا کیا باهاش به هر دلیل مشکل دارن اما دیگه خیلی خز شده هر پستی از استارفیلد میاد یه عده از شما سریع می‌پرید وسط یه کامنت میذارید توش به شینجی اشاره می‌کنید این یعنی خودتون دنبال جنگ و دعوا می‌گردید، بیخود جو رو متشنج نکنید تا کسی چیزی نگفته لازم نیست آسمون ریسمون بهم ببافید، که خداروشکر الان کامنتا تا به “اینجا” سالم و عادی بوده، شاید الان حتی اگر شینجی هم نخواد چیزی بگه وقتی کامنت تورو ببینه ممکنه واکنش نشون بده بعد میاد اون چیزی رو میگه که باعث میشه یه جنگی برپا بشه، یکم به این چیزا ام فکر کنید و در نظر داشته باشید ضرری نداره

      masoud pc gamerSina Morganابوالفضل مناف زادهSkyrim : The Elder Scrolls VMillennium Earlکاپتان استخونیShinjiMikamiDream in Red (Playstation T)ETERNALMAN
  • AmirAli گفت:

    عالیی بود
    خیلی هایپم
    کی میاد لعنتی

    Lucciola BalladTlou part 2 game of the centuryزمین 52...Eternal...alinerdRedgurdBahram Palang
  • فقط همینو میگم. اگه خود بازی sense of scale و Exploration کانسپت آرت های ریلیز شده رو داشته باشه انقلابی / groundbreaking خواهد بود. چون همچین بازی تابحال ریلیز نشده. (Open world sandbox Sci-Fi RPG)

    اینکه یه RPG نیمه هاردکور هم بشه، آزادی عمل سندباکسی و lore خفن همیشگی بتسدا رو داشته باشه به کنار…

    اگه space flight و وسایل نقلیه هم داشته باشه که هیچ. رویایی میشه

    امیدوارم will shen نویسنده ی Far harbor داستان اصلی رو نوشته باشه 😍چون حقیقتا دیالوگ و اسکریپت نویس خیلی بهتریه

    Chiefکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centurySina MorganMahyarMsmزمین 52...Eternal...shir taziyehalinerdmore
    • Redgurd گفت:

      تصاویر هنری اسکایریم بیشترشون تو اثر نهایی لحاظ شده بودن و اینم به احتمال زیاد همون طوریه.
      کاره بتسدا تو دی ال سی ها واقعا خوبه راحت بازی رو ۵۰ تا ۶۰ درصد بزرگتر از اثر اولیه میکنه مثله کاری که تو فالوت ۴ کرد.و تو هر دی ال سی هم سیستم های گیم پلی بازی رو هم بزرگتر یا اضافه میکنه مثله nuka world اگه درست گفته باشم توی فالوت ۴ که قابلیت حمله به settlement هارو اضافه میکرد.محیط فار هاربر هم خیلی قشنگ و گیرا بود و بیشتر از خوده بازی و بقیه دی ال سی هاش با همین قسمت حال کردم.
      استارفیلدو باید بعد از شناختنه گیم پلی و قلق گیری بزاریش رو درجه سختی بقاء اون موقع دیگه میشه راحت توش گم شد

      ChiefalinerdDream in Red (Playstation T)
    • عرض ادب و احترام.
      صرفاً حدس و گمان بنده است و فاقد اطلاعات رسمی می‌باشد.
      Emil Pagliarulo به عنوان Lead Writer
      William Shen به عنوان Additional Writer
      در نهایت استودیوی Bethesda چند تن از بهترین‌ها را برای روایت‌های اصلی و فرعی در اختیار داشته که خود را به آثار گذشته به مخاطب ثابت کرده‌اند.

      AmirkhanChiefalinerdکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)Bahram Palang
      • سلام آقای چمنی. سمت آقای Emil Pagliarulo بعد از Fallout 4 از سمت Lead Writer به سمت Lead Designer تغییر کرد که البته ارتباط مستقیمی با Lead Writer داره ولی خب گفتم به این اشاره کنم.

        به عنوان کسی که ۱۰ سال فن بتسدا بوده بنظرم آقای Will Shen توی نوشتن داستان ها و دیالوگ های خاکستری مهارت بیشتری دارن و آقای Emil Pagliarulo در نوشتن Lore ماهر تر هستن

        Millennium Earl
        • عرض ادب و احترام.
          لازم به ذکر است شخص Emil Pagliarulo امروزه هم در مقام Lead Designer در Bethesda Game Studios فعالیت داشته و هم در مقام Writer با این حال William Shen نیز در مقام Senior Designer در بخش Bethesda Softworks فعالیت داشته‌اند.
          همانگونه که حضرتعالی نیز به این موضوع اشاره کرده‌اید معمولاً نویسنده‌ی ارشد پیرنگ و ماهیت داستان را می‌نویسد و سایر نویسندگان مشغول به بسط screenplay و سایر بخش‌ها (شخصیت‌پردازی، صحنه و غیره) می‌شوند.

          Ryder
  • الان دوستان میان قیمه رو به ماست ربط میدن و با رگناروک مقایسش میکنن

    ChiefLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)زمین 52...Eternal...Skyrim : The Elder Scrolls ValinerdMillennium Earl
  • Hasan0930 گفت:

    گفتین به تمام اطلاعات می پردازیم ولی به اطلاعات اون ۳ شهر نپرداختین…

    ChiefalinerdLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)Skyrim : The Elder Scrolls V
  • هر چقدر آقای کریمی هایپ الدن رینگه آقای مناف زاده هایپ استارفیلده . منم هایپ هردوشون(الدن رینگ بیشتر)

    ممنون بابت مقاله . من همیشه موقع معرفی یه ایپی جدید از طرف هر استودیویی هیجان زده میشم . چون باعث میشه مدت ها بشینم فکر کنم که پتانسیل های ایپی چین و این ایپی چطوری هست . و پتانسیل استارفیلد شدیدا بالاست . از یه داستان عظیم گرفته تا محیط های ناشناخته ی فضا تا یه جهان بی نظیر . فقط منتظرم تا دوباره به E3 برسیم

    ابوالفضل مناف زادهChiefمحمد حسین کریمیکاپتان استخونیLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)زمین 52...Eternal...shir taziyehmore
  • Mãhdīær گفت:

    الحق که بیگ بنگه
    امسال با این بازیا و نامزدا واقعا سال تپلیه
    فک کنم جزو ده تا سال برتر تاریخ ویدیو گیم بشه

    Chiefکاپتان استخونیLucciola Balladزمین 52...Eternal...alinerdRedgurdBahram PalangP.morgan 𔓙
  • ShinjiMikami گفت:

    برترین بازی سال ۲۰۲۲!؟ هه
    جالب شد، Elden Ring: I’m waiting for you

    masoud pc gamerChiefDUDEalinerdDream in Red (Playstation T)ETERNALMANکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryمحمد حسین کریمیزمین 52more
  • Cry About It گفت:

    سلام
    فوت کننده❤️ تمام💛 بازی🧡 های 💜۲۰۲۲💚 و ابرشاهکار💙 انقلابی❤️ هیچی بهش نمی‌رسه🤍 و حق ویلیج🤎 و فارکرای ۶ 🤎رو خوردن🖤
    سونی هم هنوز پلتفرم های عرضه گاد رگناروک رو مشخص نکرده چون قراره روز عرضه رو پیسی بیاد🧡🤍🖤💜💙💚❤️🤍💛🤡👉😳

    xsxalinerdShinjiMikamiDream in Red (Playstation T)Skyrim : The Elder Scrolls VETERNALMAN...Eternal...
  • Nathan گفت:

    حدسم متا بالا ۹۵ عه
    خیلی ممنون جناب مناف زاده مقاله خوبی بود

    پ.ن : دقت کردین پست های Elden ring رو همش جناب کریمی میرن و Starfield رو جناب مناف زاده ؟ D:

    Alireza3200Chiefزمین 52alinerdDream in Red (Playstation T)Ryder
  • Ryder گفت:

    یه اعتراض دارم
    چرا برا استارفیلد نگرانیم و باید هایپمون کنیم چون سایبرپانک نتونست انتظاراتو برآورده کنه اما برای گاد،الدن رینگ و… هیشکی نمیگه هایپو کم کنید شاید اینم سایبر بشه؟
    تنها تشابهی که سایبر با استارفیلد داره و گاد و الدن ندارن اینه که اونا سای فاین(خنده دار ترین دلیل ممکن)

    masoud pc gamerChiefalinerdDream in Red (Playstation T)Skyrim : The Elder Scrolls VLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryDipper pines (s-n)زمین 52...Eternal...
    • یه تشابه مهم تر هم دارن: بازی‌های سیدی پراجت و بتسدا هر دو buggy بودن و احتمالا به دلیل complexity همچنان بیشتر از سایر آثار باگ داشته باشن. اما بازی‌های قبلی سانتا و فرام سافتور معروف نیستن به باگ و گلیچ (مخصوصا سانتا مونیکا) و تنها عامل مقایسه هم سابقه استودیوها و سطح گستردگی و پیچیدگی بازی‌ها هستش و عامل دیگری برای تحلیل و مقایسه در اختیار نداریم. اگرچه اولا مقایسه اصلا صحیح نیست چون آثار سانتا مونیکا rpg و عظیم نبودن و دوما احتمالا استارفیلد برای یک بازه طولانی پولیش بشه و وضعیت بهتری داشته باشه.

      DARKSIRENChiefalinerdSkyrim : The Elder Scrolls VBlack Knightکاپتان استخونیLucciola BalladMillennium EarlNathanDipper pines (s-n)more
      • Ryder گفت:

        مشکل اینه هیچکس فکر نمیکرد سایبر اینطوری بشه!
        پس ممکنه برا الدنم همچین اتفاقی بیوفته همونطور که لیکای این هفته الدن رینگ باگای بازی رو نشون میدادن(البته شاید تا لانچ رفع بشن)(الان یه حمله همه جانبه بهم میشه)
        سانتامونیکا بعنوان یه فرست پارتی خیلی خیلی بعیده از نظر فنی کم بذاره،صرفا بعنوان مثال آورده بودمش

        Dream in Red (Playstation T)alinerd...Eternal...
        • اگر بخوام حقیقت ماجرا رو بیان کنم، اینه که سی دی پراجکت به شکل معجزه‌گونه‌ای با مارکتینگ همه رو تحت تاثیر قرار داده بود وگرنه سابقه‌ی استودیو در زمینه‌ی پولیش اصلاََ خوب نیست. ویچر ۱ در زمان عرضه به شدت مشکل داشت نه optimize بود نه پولیش شده، ویچر ۲ به مراتب بدتر بود و سیستم‌های قدرتمند با مشکل روبه‌رو بودن. و در نهایت بهترین عرضه‌ی شرکت The Witcher 3 بود که همچنان مشکلات شدیدی در زمان لانچ داشت از فریم گرفته تا باگ‌های عجیب. و به طرز خنده‌داری تمامی بازی‌های سی دی پراجکت با نسخه‌ی Enhanced Edition به پتانسیل اصلی و سطح پولیش درست حسابی رسیدن و انگار سایبرپانک هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر مارکتینگ عجیب و به شدت گول زننده‌ی سی دی پراجکت رو کنار بزنیم پشت پرده‌ سابقه‌ی استودیو دقیقاََ وعده‌ی یک بازی نچندان پولیش شده رو میداد. و من خودم رو از سایر کسانی که تحت تاثیر تبلیغات بازی قرار گرفتن جدا نمیکنم و فکر نمیکردم در این وضعیت بازی رلیز بشه.

          و اتفاقا هر چی هم به عرضه‌ی cyberpunk نزدیک شدیم، مشکلات واضح‌تر شدن. اول از همه کد نسخه کنسولی برای منتقدین ارسال نشد. دوم این که حتی نمایش‌ها مشکل فریم ریت داشتن. بنابراین اگر هیچکس فکر نمیکرد سایبرپانک نیمه کاره عرضه بشه، دلیلش شعبده‌بازی تبلیغاتی بود نه سابقه‌ی استودیو و موضوعی که در موردش صحبت کردم. (تاخیرهای متعدد هم نشانی از اشتباه مدیریت و برنامه‌ریزی هستش و ۳ تاخیر چند ماهه عادی نیست)

          اگر قصد دارید میزان پولیش بودن بازی‌ها رو متوجه بشید، ببینید کدوم استودیو بیشتر در مقابل نمایش گیم‌پلی نسخه‌های نسل هشتمی مقاومت می‌کنه و همیشه دنبال زرق و برق و نمایش نسخه PC بازی‌ها هستش.
          فرام سافتور نتورک تست با مدت ۱۵ ساعت عرضه کرد با یک منطقه‌ی وسیع که خودم شخصا وقتی بازی کردم شاید به ۴ باگ برخورده باشم که یکیش کرش بازی بود. اگر یک بازی قرار باشه در وضعیت نامناسبی با مشکلات در سطح سایبرپانک عرضه بشه، هیچوقت بتایی به این عظمت برای تمامی کنسول‌ها رلیز نمیکنه. فرام سافتور هر حرکتی در مورد بازی انجام داده سالم بوده، در حد مناسب حتی کمتر از انتظار تبلیغات کرده، به پلیرها بتای چندین ساعته داده و هایپ اضافی هم نکردن، هر چی هایپ شکل گرفته از سوی گیمرها هستش. بنابراین رویکرد این استودیو خیلی با سی دی پراجکت فرق داره و اصلا چراغ خطری دیده نمیشه حول پولیش نبودن بازی. اگرچه من نمیگم ELDEN RING باگ نداره، اتفاقا شاید باگ‌های زیادی روز لانچ داشته باشه، اما باگ داشتن با نیمه کاره بودن و constant glitch فرق داره. یه سری استودیوها مثل بتسدا و سی دی پراجکت معروفن به باگی بودن و بهینه‌سازی‌های نچندان خوب. البته rpg بتسدایی و سی دی پراجکتی با فرام سافتور خیلی فرق داره و پیچیده‌تره. نمیشه کنار هم گذاشتن و بخاطر باگ از بتسدا شکایت کرد چون سطوح مختلفی دارن. در حال حاضر نگرانی حول elden ring به همان سوابق استودیوها بر میگرده یعنی افت فریم و فریم پیسینگ.

          اگر از نظر پروسه ساخت هم بخوایم صحبت کنیم، الدن رینگ از همان ابتدا اهدافی رو در نظر گرفت که موجب بروز مشکل نشه. ایده‌ی سایبرپانک فراتر از چیزی بود که توانایی انجامش رو داشتن. این دقیقا موضوعی هستش که میازاکی در زمان رونمایی از الدن رینگ در موردش صحبت کرد. این که آیا بازی شهرهای شلوغ داره؟ و جواب این بود که بازی قراره از مهارت های محوری سازندگان بهره ببره و قرار نیست پیچیدگی‌های اضافه وارد بشه. اگر ناگهانی هدف فرام سافتور میشد یک جهان شلوغ، انتخاب دیالوگ‌ها و المان‌های روایی تازه، اونوقت نگرانی پیش میومد. در نقطه مقابل سایبرپانک هدفی فراتر از قالب خودش داشت. قصد سازنده این بود آزادی عملی در سطح یک GTA ارائه بدن با جزئیات عالی و در کنارش سیستم عمیق دیالوگ و کوئست‌های متنوع (که از ویچر فرا گرفته بودن) رو اضافه کنن. نتیجه این شد که تایم فریم بهشون اجازه نداد همه‌ی ایده‌ها رو اعمال کنن. نه تنها بازی نیمه کاره عرضه شد بلکه کلی ایده SCRAP کردن از راه رفتن روی دیوار گرفته تا متروی شهر و … ناشی بودن استودیو در سطحی قرار داشت که حتی وقتی المانی نهایی نشده ازش رونمایی کردن، در حالی که شرکت‌های با تجربه‌ای مثل راکستار هیچوقت چنین کاری رو انجام نمیدن و تازه در مرحله پولیش از قابلیت‌ها صحبت میکنن.

          DARKSIRENابوالفضل مناف زادهMillennium EarlLucciola Balladalinerdکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)Skyrim : The Elder Scrolls VRyderETERNALMANmore
      • آقای کریمی یه دلیل دیگه ایی که احتمال باگ و امثالش رو از استارفیلد کمتر میکنه اینکه ، رو بستر بسیار کمتری نسبت به سایبرپانک عرضه میشه ، فقط نسل نهم ایکس باکس و پی سی …. این کار رو برای بتسدا بسیار راحت تر میکنه ….

        کاری که سایبر واقعا بهش احتیاج داشت این بود که هرگز سراغ نسل هشت نره …

        AmirkhanDARKSIREN...Eternal...alinerdکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)ETERNALMANمحمد حسین کریمی
        • دقیقا این موضوع هم مطرحه. به طور کلی بعید میدونم به این بازی زمان کافی برای پولیش داده نشه، استارفیلد بازی حیاتی‌ای برای سازنده به شمار میاد. اگر هم تا ۱۱ نوامبر پولیش نشه قطعا تاخیر میخوره تا پولیش کافی انجام بشه، اینو در حالی میگم که بتسدا عادت نداره تاخیر بزنه و در همان وضعیت پولیش نشده خیلی وقتا بازی عرضه کرده، اما starfield قضیه‌اش کمی متفاوته.

          DARKSIRENMillennium EarlChief...Eternal...alinerdکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)ETERNALMANÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
  • alinerd گفت:

    بیگ بنگ به معنای واقعی 🔥🔥
    چقدر گشت و گذار تو فضا و کشف رازها و سیاره ها قراره حال بده 🔥

    Alireza3200DARKSIRENChiefکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)...Eternal...Bahram PalangBlack Knight
  • majidam گفت:

    اول بزار بیاد بدونیم بازیش چی هست بعد راجبش نظر بدین نیومده شاهکارش کردین . من که از بازی های مایکروسافت خوشم نمیاد . چون تا الان بازی خوب نداده فورزا و نسل هفت بحثش جدا هست هیلو که اصلا خوب نبود دوست دارم بازیش در حد تعریفهایی که میکنن باشه و بتونم این بازی روی pc تجربه کنم و بتونم باهاش ارتباط برقرار کنم

    masoud pc gamerAlireza3200Chiefزمین 52alinerdکاپتان استخونیDream in Red (Playstation T)ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔSkyrim : The Elder Scrolls VETERNALMANmore
  • بازی تا قبل از خریداری شدن بتسدا توسط مایکروسافت بی حاشیه بود ولی پس از خریداری شدنه بتسدا توسط مایکروسافت حواشی بازی زیاد شد
    مخصوصا وقتی که معلوم شد انحصاری هست
    خودم که از سری ایکس گرفتم یکم هایپم براش زیاد شده امید وارم فقط فقط ماجرا نو منز اسکای و سایبرپانک براش پیش نیاد در روز عرضه
    فکر کنم شبیه اوتر ورلدز باید باشه 🤔

    alinerdکاپتان استخونیRyderETERNALMAN
  • خیلی برای این بازی هایپم بعد از الدن رینگ برام مورد انتظار ترینه

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم