بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
بهترین پیتر پارکر های تاریخ

در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام پیتر پارکر های (مرد عنکبوتی) تاریخ بپردازیم.

کاراکتر اسپایدرمن از دهه ۶۰ میلادی وارد کمیک‌های مارول شده بود و از آن زمان، پا به رسانه‌های دیگری همچون فیلم، انیمیشن و بازی ویدیویی گذاشته است. با اینکه در طی این مدت زمان، شخصیت‌های زیادی به عنوان مرد عنکبوتی معرفی شدند اما همچنان برای بسیاری از افراد، پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی شناخته می‌شود.

تقریبا می‌توان گفت که در هر نسخه از مرد عنکبوتی، یک خصیصه بسیار مهم وجود دارد. هر کدام از این آثار، برداشتی تازه از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی داشته است و بازیگر جدیدی، این نقش را به تصویر کشیده است. هر شخصیت پیتر پارکری، با تهدید متفاوتی روبه‌رو شده و به روش‌های مختلفی با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است. در این مطلب قرار است به معرفی بهترین پیتر پارکر های تاریخ بپردازیم.

۹. اندرو گارفیلد

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) نقش پیتر پارکر را بازی کرده است. از آنجا که مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) همانند نسخه آن در کتاب‌های کمیک، شوخ‌طبع نبوده است، سازندگان فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز تصمیم گرفتند تا این نسخه از پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی را سرگرم‌کننده‌تر بسازند.

پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد نسبت به توبی مگوایر، سر زنده‌تر است و جوک‌های بیشتری می‌گوید اما همین باعث شده تا این نسخه از پیتر پارکر به جای آنکه دوستانه باشد، بیشتر کینه‌توز و متکبر جلوه کند. اندرو گارفیلد لحظات بسیار خوبی در نقش پیتر پارکر داشته است اما رابطه او با شخصیت گوئن استیسی در برخی موارد ناخوشایند جلوه می‌کند.

علاوه بر این، این نسخه از پیتر پارکر دارای خط داستانی جدیدی است. در این خط داستانی، پدر و مادر پیتر پارکر، دانشمندانی پیشگام در زمینه ژنتیک بوده‌اند و خون پیتر پارکر، منحصربه‌فرد و مهم است. این خط داستانی باعث شده تا مخاطب از انگیزه‌های شخصیت عمو بن منحرف شود.

۸. دریک بل

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

سریال انیمیشنی اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) از شبکه دیزنی پخش می‌شده و اثری سرشار از سرگرمی، نشاط و انرژی است. ترکیب کمدی و کارتونی، این امکان را فراهم آورده تا این سریال انیمیشنی بتواند شخصیت‌های شرور احمقانه‌ای همچون ترپ مستر را به تصویر بکشد و به همکاری‌های جالب توجه مرد عنکبوتی با شخصیت‌هایی همچون نووا یا وایت تایگر بپردازد.

صداپیشگی شخصیت پیتر پارکر را در این انیمیشن، دریک بل (Drake Bell) در دست دارد. شخصیت پیتر پارکر اغلب اوقات در این سریال انیمیشنی، دیوار چهارم را می‌شکند و در مورد مشکلات و نگرانی‌های خود به صورت مستقیم با بیننده صحبت می‌کند. دریک بل به خوبی موفق شده تا جوک‌ها را در این انیمیشن به بیننده منتقل کند اما نتوانسته تا درام خوبی از شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی به نمایش بگذارد.

۷. کریستوفر دنیل بارنز

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

کریستوفر دنیل بارنز (Christopher Daniel Barnes) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر در سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی (Spider-Man) بوده است. این نسخه از مرد عنکبوتی باعث سرگرم شدن کودکان زیادی در دهه نود میلادی شده است. این نسخه از پیتر پارکر، تمام خصیصه‌های ضروری را داشته و توانسته تا محبوب‌ترین داستان‌های مرد عنکبوتی با شرورهایی برجسته را به نمایش در بیاورد.

این سریال انیمیشنی، تقریبا بیشتر معیارهای یک اثر مرد عنکبوتی را دارا است اما به دلیل آنکه هدف آن کودکان بوده است، برخی از دیالوگ‌های آن جالب توجه نیستند و دیگر صداپیشگان سریال به طور متناسبی انتخاب نشدند. این سریال انیمیشنی موفق شده تا به نحو احسنت شخصیت پیتر پارکر را به تصویر بکشد اما پس از آن، نسخه‌های بهتری از آن ساخته شدند.

۶. روبی دیموند

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

سریال انیمیشنی Marvel’s Spider-Man از شبکه دیزنی ایکس‌دی پخش می‌شده است. این سریال انیمیشنی با صداپیشگی روبی دیموند (Robbie Daymond) بوده و بیشتر به جنبه‌های هوش فوق‌العاده شخصیت پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی پرداخته است. روبی دیموند توانسته تا هیجان و خوشی یک دانش‌آموز دبیرستانی را در شخصیت پیتر پارکر شکوفا کند.

صحبت‌ها و روش‌های پیتر پارکر در مورد موضوعات علمی در این سریال انیمیشنی واقعا فوق‌العاده و جذاب است. اما گاهی اوقات احساس می‌شود که این سریال انیمیشنی شباهت زیادی به سریال تئوری بیگ بنگ (Big Bang Theory) پیدا کرده است. همین باعث شده تا خصیصه‌های معروف شخصیت پیتر پارکر گاهی اوقات در این سریال انیمیشنی کم‌رنگ شوند.

۵. تام هالند

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

تام هالند (Tom Holland) برای اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) در نقش پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی حضور پیدا کرده است. نقش‌آفرینی تام هالند به عنوان مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، ترکیبی سرگرم‌کننده از خصایص و اخلاقیات مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته است اما برخی از این موارد، در این نقش‌آفرینی او وجود ندارند.

شخصیت پیتر پارکر با بازی تام هالند، جوان، سرگرم‌کننده و باهوش است اما چیزی که باعث شده تا برخی از طرفداران نسبت به آن موضع بگیرند، این است که این نسخه از مرد عنکبوتی، آن مشکلات و کشمکش‌های مرد عنکبوتی را ندارد. با اینکه او مشکلاتی در مدرسه دارد اما تا به حال شغلی نداشته و تاکنون، زندگی او تحت تاثیر کارهای ابرقهرمانی‌اش قرار نگرفته بودند.

بسیاری از مشکلات و مصیبت‌هایی که به سر او آمده است، ناشی از خرابکاری‌های خودش بوده است، پس می‌توان نتیجه گرفت که او عمدتا در تلاش است تا خرابکاری‌های خودش را جبران نماید و همین باعث می‌شود تا مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، حس قهرمانانه کمتری داشته باشد.

۴. یوری لاونتال

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

در بازی مرد عنکبوتی، یوری لاونتال (Yuri Lowenthal) صداپیشه شخصیت پیتر پارکر بوده است. شخصیت پیتر پارکر در این بازی همانند ترکیبی از توبی مگوایر و تام هالند بوده است. همین باعث شکل‌گیری یک مرد عنکبوتی شده که طرفداران فیلم و کتاب‎‌های کمیک از آن لذت برده‌اند.

در طی این بازی، شخصیت پیتر پارکر در روز به عنوان دستیار دکتر اختاپوس فعالیت می‌کند و در زمان‌های دیگر، به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت دارد. صداپیشگی یوری لاونتال به این شخصیت، شوخ‌طبعی، درام و شجاعتی داده است که طرفداران مرد عنکبوتی خواهان آن هستند.

۳. جاش کیتون

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

جاش کیتون (Josh Keaton) نقش پیتر پارکر را در سریال انیمیشنی Spectacular Spider-Man صداپیشگی کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، تعادل خوبی از سرگرم‌کننده بودن، نمایشی بودن و احساساتی بودن است. این سریال انیمیشنی، توانسته تا به خوبی کشمکش‌های مرد عنکبوتی را به نمایش بگذارد.

در این سریال انیمیشنی، به خوبی نشان داده شده که زندگی ابرقهرمانانه پیتر چگونه روی زندگی او به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی تاثیر گذاشته است. این نسخه از مرد عنکبوتی، به طرز جالب توجهی باهوش است، اما این باهوش بودن او باعث نشده تا بیننده‌ها نتوانند با او ارتباط برقرار کنند.

۲. توبی مگوایر

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

توبی مگوایر (Tobey Maguire) توانسته تا شخصیت پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را برای نسلی از مخاطبان خاطره‌انگیز کند. او موفق شده تا بهترین جنبه‌های این شخصیت را به نمایش بگذارد. او مشکلاتی با زندگی خودش دارد؛ به سختی در حال کار کردن است و مشکلاتی با رئیس خود دارد؛ در عین حال، سعی دارد تا تحصیل خود را تکمیل نماید.

این نسخه از مرد عنکبوتی ممکن است همانند دیگر نسخه‌ها، خنده‌دار و شوخ‌طبع نباشد اما طنزهای خاص خود را گاهی اوقات ارائه می‌کند. توبی مگوایر توانسته تا برخی از نمادین‌ترین صحنه‌های مرد عنکبوتی در دنیای سینما را به نمایش بگذارد. با اینکه سومین فیلم این سه‌گانه با پذیرش خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشد اما همچنان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود.

۱. جیک جانسون

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

شخصیت مرد عنکبوتی یا پیتر پارکر در انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) بیشتر یک نقش مکمل را داشته است. جیک جانسون (Jake Johnson) در این فیلم توانسته تا نقش یک پیتر بی پارکر خسته و غمگین را به خوبی صداپیشگی نماید.

این نسخه از مرد عنکبوتی، درگیر طلاق بوده است، عمه می خود را از دست داده و با مشکلات اقتصادی و شغلی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. این نسخه از مرد عنکبوتی، از همه جهات دارای مشکلات متعددی است. با این حال، او همچنان شوخ طبعی خودش را از دست نداده و همچنان سعی دارد تا کار درست را انجام بدهد.


در این مطلب، به معرفی نسخه‌های مختلفی از پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی در رسانه‌های مختلف پرداختیم. با توجه به محبوبیت زیاد این شخصیت و همچنین تلاش کمپانی سونی و مارول برای ساخت فیلم‌های بیشتری از مرد عنکبوتی، می‌توان انتظار نسخه‌های بیشتری از پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را داشت. نظر شما در این مورد چیست؟

𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻CameraManDARKSIRENMohamadMhtAmir khany=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANREZA_OXjoeldamhazerاریاAlucard64علیժ๏ςτ០я នτяคղցҽمحمد کرامت‌ فرSpider-Mah04alinerdBlack KnightآرینRDR2P.morgan 𔓙more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا
بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alucard64 گفت:

    چرا اندرو اخره بعد تام هلند ۵ ؟؟؟ جابه جا زدید فکر کنم درستش کنید

    AEOCameraManTHE STRANFERDARKSIRENSleeplessMKRedgurdMohamadMhtBombsamAmir khanmore
  • AmirAgha گفت:

    والا ینی بنظرتون تام هالند بهتر از اندرویه؟
    البته برای دنیای mcu بهترین اسپایدرمن ممکن تام هالنده راستش
    ولی در کل اگه بخایم نگاه کنیم بنظرم
    اول توبی بعد اندرو بعد تام
    بقیه اسپایدرمن ها رو نمیشناختم به غیر از ۱ و ۴
    که اونام خوب بودن بنظرم
    ولی خب بنظرم برای دنیای mcu که کلا خیلی رنگیه و شاد و… بهترین اسپایدرمن تام هالنده
    ولی در کل بنظرم همون توبی اوله
    اصا توبی عشقه
    چیه این بچه مچه های جدید

    dead manDARKSIRENSleeplessMKMohamadMhtBombsamعلیAtomic SoldierSpider-ManPaprikamore
    • «دنیای mcu خیلی رنگیه و شاد»
      اسکارلت ویچ، لوکی و دکتر استرنج برتر: 😐

      dead manMohamadMhtعلیAtomic Soldierیوهان
      • AmirAgha گفت:

        داداش دیگه تو هر دنایی یه سری نقاط دارکم پیدا میشه
        من خودم طرفدار مارولم
        ولی اینو انکار نمیکنم که مارول فیلماش شاده
        تو اصا اینو میتونی از درجه سنی فیلماشون بفهمی!!
        البته مارول تقصیر کار نیست
        یه غولی اون بالاتر به اسم دیزنی هست که برای فروش بیشتر و سود بیشتر مارول رو مجبور می‌کنه که فیلماشو اینطوری بسازه
        تو اصا رنگبندی شهر گاتهام رو نیویورک مقایسه کن آخه
        بازم میگم من خودم طرفدار مارولم
        دی سی که اصلا نمی‌دونه دنیای سینمایی چیه
        همین الان ما سه تا بتمن مختلف داریم 😐😐
        ولی اینو قبول کن دیگه
        چجوری توی فیلم اینقدر شوخی میکنن
        هنوز ۵ دیقه از یک حادثه غم انگیز میگذره یهو همه شروع میکنن به شوخی کردن😐😐
        ولی خب من فکر میکنم توبی و اندرو اصا تویmcu موفق نمی‌شدن
        چون اسپایدرمنmcuباید یه تینیجر میبود(قشنگ چیزی که واسه بچه ها لازمه و کی بهتر از تام؟)
        ولی در کل اینا یه تار موی توبی هم نمیشن
        اصا هنوز دارک بودن اسپادرمن ۳
        نبرد ونوم و توبی رو یادم نرفته
        قشنگ بکش بکش بود
        ینی بی رحمی رو میشد حس کرد تو ونوم

        Spider-Mah04
        • خود دنیای مارول اونقدر شاد و فان نیست ولی mcu رو باهات کاملا موافقم . اینم در نظر بگیریم که اسپایدرمن هم نباید دارک باشه

        • Sajad Akb گفت:

          مرد عنکبوتی ۳ با اینکه با انتقاد های خوبی رو به رو نشد که نمی‌شه خیلی بهشون ایراد گرفت اما من به شخصه از این فیلم هم لذت بردم و خیلی بدم در نیومد. این فیلم یه سری صحنه های آیکونیک خودش به تنهایی داشت که دو تا فیلم اول تام هالند رو جمع کنی روی هم یکیشونم نداره. من هیچوقت صحنه های مبارزه پیتر و هری با ونوم و سندمن رو توی مرد عنکبوتی ۳ یادم نمی‌ره و به خصوص نحوه شکست دادن ونوم توسط پیتر.
          قسمت های ۱ و ۲ هم همینطور. به خصوص “مرد عنکبوتی ۲” که به نظرم حالا حالا ها مثلش ساخته نمی‌شه و بهترین فیلم مرد عنکبوتی باقی می‌مونه.
          واقعا برای من عجیبه که بعضی وقتا می‌بینم یه عده میگن “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” بهترین فیلم مرد عنکبوتی هست!!!

          Spider-Mah04
  • G.LN گفت:

    ممنون
    با لیستتون کاملا موافقم

    متأثر گشتهSleeplessMohamadMhtDeleted accountعلیSpider-Manժ๏ςτ០я នτяคղցҽXERXESیوهانAlucard64
  • Mãhdīær گفت:

    اندرو گارفیلد ۹ بعد تام هالند ۵؟
    بیخیال
    ولی رتبه توبی خوبه اولی هم لیاقتشو داره

    MKBombsamAmir khanمتأثر گشتهاریاعلیSpider-ManPaprikaSpider-Mah04alinerdmore
  • ای خدا عکس این پسره شده کابوس برام هر روز تو همه سایتا

    متأثر گشتهSleeplessMKBombsamDeleted accountآرینAlucard64یوهانSpider-Mah04
  • Chief گفت:

    ممنون از اقای محمد پناه

    اندرو گارفیلد ۹؟! یا پیغمبر😐
    به شخصه اندرو رو خیلی بهتر از تام هالند میدونم🔥

    SleeplessMKمتأثر گشتهآریناریاAlucard64علیSpider-ManMariomanیوهانmore
  • بنظرم تام هالند و اندرو رتبه بهتری باید میگرفتن

    MKMohamadMhtBombsamمتأثر گشتهآرینAlucard64علیAtomic Soldierیوهان
  • NicK گفت:

    انصافا در حق اندرو نا حقی شده اندور انصافا فیلم هاش رو دوباره دیدم واقعا در نقش اسپایدی بازیگری توانگری بود.چه لحن طنزی ک داشت چ زمانی ک افسرده شد
    پیتر بی پارکر ک اصلا توش حرفی نیست واقعا شخصیت باحالی بود
    توبی هم ک جای خود داره
    تام هالند هم کمکم داریم دیگه بهش عادت میکنیم خصوصا از این به بعد که قراره مستقل بشه بهترم میشه ولی بازم اندرو رو بیشتر از تام هالند قبول دارم

    Nathan DrakMKBombsamمتأثر گشتهآرینعلیAtomic SoldierیوهانPaprikaSpider-Mah04
  • S گفت:

    تنها چیزی که از مرد عنکبوتی میدونم اون اسباب بازی های چسبان بود که هیچوقتم چسبشون درست کار نمیکرد😢

    MKBombsamمتأثر گشتهآرینعلیAtomic SoldierMariomanیوهانNicKSpider-Mah04
  • RDR2 گفت:

    اصلا قبول ندارم بنظرم باید اینجوری بود
    ۱.بازیگر اول مردعنکبوتی ps4 قبل تغییر چهره
    ۲.توبی مگوایر
    ۳.بازیگر دوم مردعنکبوتی ps5 با تغییر چهره
    ۴.مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی
    ۵.اندرو چون گفتین مردعنکبوتی نه فیلم بنابراین اندرو بهتره
    ۶.دریک بل
    ۷.تام هالند
    ۸.جاش کیتون
    اینا بهترین هان

    متأثر گشتهMKֆǟʍʊʀǟɨآرینAlucard64RDR2علیSpider-Manیوهان
  • RDR2 گفت:

    چرا رفتین تو بازیگرای فیلم ها بازیگر مردعنکبوتی ps4 رو من با توبی برابر و یکمی هم بهتر میدونم و اگه این دو یکیشون تو mcuبودن برای ملت مردعنکبوتی یه بد بخت کتک خور نبود و خیلیییی با تجربه و حتی جزو برترین و اصلی ترین عضو های تشکیل دهنده اونجرز بودن
    ۸سال مردعنکبوتی بودن و از اونور توبی با ۲۰ سال مردعنکبوتی بودن شوخی نیست تاره از اول با تجربه بودن ولی هالند بنظرم تازه ۷ روزه مردعنکبوتی شده و اندرو که اگه سه ساخته میشد الان جایگاه دیگه داشت و ما میتونستیم اولین حضور شش شرور رو ببینیم که عنکبوتی بدون کمک از پسشون بر میاد نه اینکه سه تا یار داشته باشه علیه ۴نفر

    متأثر گشتهآرین
  • RDR2 گفت:

    و حالا یه چیز در مورد هیکل اسپایدرمن باید بگم که واقعا تو mcu و با هالند رفته زیر سوال چون هیکل اسپایدرمن مثل بازی جدیدش و توبی یه چیزی مثل ثور و حتی بهتره اصلا هیکل توبی رو با اون لباس ابی و قرمز بزاری جلو ثور همه بازو هاش پودر میشه میریزه کف زمین و همینطور پیتر بازی جدید که هیکلش واقعا در خور اسپایدرمنه

    آرینAlucard64
  • RDR2 گفت:

    ایده ال پیتر باید یه سن نه چندان پیر و نه چندان جوون باشه و صورتی پخته با یه استایل خفن مثل خدایان و ثور و سوپر من اینا و تکنولوژی نه صفر باشه نه صد یه چیزی بینش بنظرم مثل توبی هم دیگه خوب نبود و مثل تام که اعصابم رو خورد میکرد و یه چیزی مثل اندرو که وابسته به هیچ کس نبود و تو اینا همه میشه چهره اول مردعنکبوتی ps4 که همه چیز تموم بود و انواع لباس پارچه ای و زرهی و….. الانم که بازو های اهنی رو ساخته برای نسخه دوم

    آرینRDR2
  • آرین گفت:

    سلام
    جیک جانسون فقط بعنوان نقش مکمل، آن هم حضوری کوتاه و متوسط در یک انیمیشن داشت! با خوب بودنش موافقم ولی با اول بودنش نسبت به توبی‌ مگوایر خیر.

    BombsamعلییوهانSpider-Mah04
    • یوهان گفت:

      آره داش منم اصلا با رتبه اول موافق نیستم
      نه بخاطر توبی کلا به نظرم اسپایدرمن جیک جانسون فقط یه اسپایدرمن نقش مکمل بود و رتبه‌ اول کمی براش زیاده…

      P.morgan 𔓙آرین
      • آرین گفت:

        سلام
        حالا سلیقه جناب محمدپناه بوده، چی بگیم والا! زیاد هم توضیح ندادند چرا اینطوری یه.
        اصلا این شخصیت گرامی رو می‌شه در نظر نگرفت چون در همون انیمیشن هم شخصیت اصلی و اسپایدرمن کس دیگری بود.

        P.morgan 𔓙یوهانSpider-Mah04
        • Spider-Mah04 گفت:

          راستش خودمم پیتر بی پارکر رو خیلی دوست دارم, به نظرم با اینکه یه کاراکتر مکمله توی انیمیشن, ولی خیلی قشنگ انیمیشن داستان پیتر رو تعریف میکنه در کنار داستان مایلز, این پیتر ۲۲ ساله اسپایدرمنه و اصلا زندگیش خوب نیس, این زندگی ابرقهرمانی اصلا آسون نمیشه واسش, رابطش با ام جی خوب نیس, اوضاع مالیش و کسب و کار شم خوب نیس, زن عمو می رو با دستای خودش خاک میکنه, به خاطر قضیه بچه داشتن و نداشتن از مری جین طلاق گرفت, چون میترسید اتفاقی واسه اونا بیوفته , بعد یه خونه اجاره میکنه و تنهای تنها میشه, هیچ کسیو دیگه نداره, چاق شده, افسرده شده حتی موقعی که مایلز میخواد جمله قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همره داره رو بگه وسط حرفش میپره میگه دیگه این جمله رو نگه حالش دیگه به هم میخوره از این جمله, اون لحظه ای که پیتر زن عمو می رو میبینه خیلی قشنگه , هر دوشون کسیو که دوست داشتنو از دست دادن و اونجایی که می از پیتر میپرسه you look tired peter و اونم میگه well I am tired نشون میده پیتر از زندگیش خسته شده, از اینکه هیچ تغییری نمیکنه زندگیش و بهتر نمیشه هیچی, هر روز داره بدترم میشه, اما با این حال هنوزم اسپایدرمنه و هنوزم حاضره کل جونشو فدا کنه تا همرو نجات بده با اینکه نمیتونه از زندگی خودش توی دنیای خودش خداحافظی کنه, مایلز یه جورایی باعث شد که پیتر از دوباره به زندگیش امیدوار بشه, برا همین هم بود تو اواخر فیلم تشویقش میکرد یا نگرانش بود, شاید بهترین پیتر پارکر نباشه اما یکی از بهترینا به نظرم هست

          P.morgan 𔓙متأثر گشتهیوهانآرین
    • Alucard64 گفت:

      حالا یه چی خارج بحث. واقعا من اصن کار با دنیا سینما مارول ندارم اما چرا چرا همچین بازیگر مزحک نچسبی اوردن برا اسپایدر من که نماد مرد عنکبوتی تو سینما تخریب کرد. اسپایدر من کرد توکر اونجرز

      آرین
      • آرین گفت:

        سلام
        انتخاب بازیگرها شون جالب توجه ست.
        از بازیگرهای گمنام یا کمتر شناخته‌شده استفاده می‌کنند و اونا رو چهره می‌کنند.
        این البته حرکت خوبی ست.
        ولی واقعا سازنده می‌تونست خیلی راحت فیلمنامه بهتر و منسج‌تری بنویسه و بازیگر رو جور دیگری هدایت کنه.
        همه اینا فکر کنم بنظرشون بوده، دوست داشتند اسپایدرمن همینطور باشه، بنظر میاد اینطور تیپ شخصیتی رو جامعه‌پسندتر می‌بینند.
        یا شایدم تینیجری‌تر می‌بینند و هدفشون همین قشر هست.
        یا می‌خوان این تیپ رو تبلیغ کنند تا فردا ازش درآمد کسب کنند.

  • alinerd گفت:

    حداقل اندرو رو رتبه ۸ میذاشتین منطقی تر بود 😑

    Alucard64P.morgan 𔓙MKآرینعلییوهانSpider-Mah04
  • Spider-Mah04 گفت:

    مقاله قشنگی بود، ولی چرا اندرو رتبه ۹ عه! چرا دریک بل و روبی دیمند بالاتر از اندرو هستن، به نظر من اصلا انیمیشن های ultimate spider man و marvel’s spider man زیاد انیمیشن های خوبی نبودن، برا من رتبه بندی اقتباس های پیتر پارکر به این شکله:

    ۱۰.پل سولز (انیمیشن سریالی دهه ۶۰ اسپایدرمن)
    ۹. دن گیلوزان (انیمیشن سریالی spider man and his amazing friends مال دهه ۸۰)
    ۸. رینو رومانو ( بازی spider man سال ۲۰۰۰)
    ۷. نیل پاتریک هریس (انیمیشن سریالی spider man: the new animated series)
    ۶. تام هالند (تو فیلمای دنیای سینمایی مارول)
    ۵. کریستوفر دنیل بارنز ( انیمیشن سریالی spider man: the animated series)
    ۴. توبی مگوایر (سه گانه سم ریمی)
    ۳. اندرو گارفیلد ( سری asm)
    ۲. جیک جانسون (پیتر بی پارکر انیمیشن spider man: into the spider verse)
    ۱. جاش کیتون ( انیمیشن سریالی the spectacular spider man) و یوری لاونتال (سری بازی های اینسامنیاک)

    میدونم سری فیلم های the amazing spider man بد بودن، ولی به نظرم دلیل بد بودنشون به خاطر اندرو گارفیلد نبود، سونی خراب کرده بود این فیلمارو، مگرنه اندرو به نظر من بخش درخشان این فیلما بود، ضمن اینکه اندرو این شخصیتو کاملا درک میکنه و خودشم گفته بود از بچگی با خوندن کمیک های اسپایدرمن بزرگ شده و عاشق این کاراکتره، ، شما میتونین اون اوایل nerd بودن و خجالتی بودن پیتر رو ببینین، بعد کم کم از nerd بودن در میاد، پیتر اندرو زود عصبانی میشه نمیتونه درست احساساتشو کنترل کنه، درست مثل پیتر پارکر دنیای کمیک، از علم و دانشش واسه ساخت وسایل و شکست دادن دشمناش استفاده میکنه، بیماری PTSD پیتر رو به خوبی توی این فیلما نشون میده، اشتباهات زیادی میکنه همینا باعث میشن تراژدی هایی واسش به وجود بیاد که قوی ترش کنه، شوخ طبعه، رابطش با گوئن هم عالیه انگار رفتاراش دقیقا از توی پیتر پارکر کمیک های کلاسیک اسپایدرمن برداشته شده، اگه فیلمنامه قوی ای داشتن فیلماش، به نظرم میتونست خودشو قشنگ نشون بده، ولی حیف که قربانی کار های سونی شد، ولی جون و دل گذاشت واسه این کاراکتر به نظر من….

    P.morgan 𔓙MR_Williamֆǟʍʊʀǟɨمتأثر گشتهآرینsamanRDR2یوهان
    • یوهان گفت:

      خیلی هم عالی داش کامنت جالبی بود👏👏👍

      P.morgan 𔓙متأثر گشتهآرینSpider-Mah04
    • Sajad Akb گفت:

      دقیقا، اندرو گارفیلد خودش توی مصاحبه ای گفت که از ۳ سالگی عاشق مرد عنکبوتی بوده و کامیک هاشو می‌خونده. توی مصاحبه ای دیگه هم گفت وقتی که نقش مرد عنکبوتی رو از دست داد، قلبش شکست! این پسر تا این سطح عاشق مرد عنکبوتی هست و حتی فیلم دیگری ازش هست که چقدر داره ابراز علاقه می‌کنه که نقش مرد عنکبوتی رو بازی کنه.
      منم قبول دارم اندرو استعداد بازیگریش از توبی هم کمی بیشتر بود اما متاسفانه کارگردان خوبی برای سری “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” انتخاب نشد و واقعا توی اون فیلم ها مشکل از اندرو نبود. من خودم به شخصه توی این سری از رابطه بین پیتر و گوئن لذت بردم و این حتی نشون داد که اما استون که نقش گوئن رو بازی می‌کرد چقدر خوب این کارو می‌کرد (البته ناسلامتی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن رو توی سال ۲۰۱۷ برد و این نشون میده چه بازیگری هست!) و به نظر من حتی خیلی زود بود گوئن رو در “مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲” از دست بدیم.
      اندرو علاوه بر بازی، بهترین قد و قواره و بدن رو برای مرد عنکبوتی بودن داشت.
      متاسفانه سونی با انتخاب یه کارگردان نه چندان حرفه ای در اون سری و اشتباهات خودش قدر این دو بازیگر رو ندونست وگرنه شاید بهترین سری مرد عنکبوتی در تاریخ ساخته می‌شد.
      تصور کنید کارگردان این سری سم ریمی انتخاب می‌شد، خودتون ادامشو برید.

      P.morgan 𔓙متأثر گشتهMKSpider-Mah04
  • A گفت:

    یه سوال اساسی
    دقیقا چرا از منبع نام نبردید
    منبع:screenrant

    Spider-Mah04آرین
  • اممممم بنظرم همه پیتر پارکر ها خوبن

    Spider-Mah04آرین
  • RDR2 گفت:

    چقدر کامنت بزاریم بروزرسانی کنید بخدا جا ها درست نیست و چهره ریمستر پیتر باید تو مقاله باشه

    آرین
  • Nathan گفت:

    خداییش حق گارفیلد نیست آخر باشه
    از بین عناوین بالا به نظر من توبی مگوایر بهتره

    Bombsamمتأثر گشتهSpider-Mah04آرین
  • گفت:

    سلطان اندرو گارفیلد چرا آخره؟🗿
    جزو ۳ تای برتر باید باشه

    Spider-Mah04متأثر گشته
  • Amir khan گفت:

    بسخصه اصلا با تام هالند حال نکردم
    نقششو خوب بازی کرد اما باز هم نتونست خوش بدرخشه
    بنظرم گرافیلد و تام هالند جاشون باید عوض میشد

    متأثر گشته
  • Sleepless گفت:

    جای مایلز مورالز خالیه تو این لیست
    و واقعا در حق اندرو بی انصافی شده
    در کل با لیست موافق نیستم

    Spider-Mah04
    • مقاله درباره بهترین پیتر پارکرها است، نه بهترین افراد با قدرت های عنکبوتی!

      Spider-Mah04
    • Spider-Mah04 گفت:

      مایلز مورالز پیتر پارکر نیستا! دقت کنید، تیتر زده بهترین پیتر پارکر ها ی تاریخ نه مایلز مورالز ها، این دو شخصیت شاید اسپایدرمن باشن ولی از نظر شخصیت پردازی تفاوت های زیادی دارن

      متأثر گشته
    • Sajad Akb گفت:

      مایلز مورالز سال ۲۰۱۲ شخصیتش در زمان انتخابات آمریکا و بعد از اینکه اوباما رئیس جمهور آمریکا شد، به اون دلیل ساخته شد و دلیل دیگه هم سر مسائل نژاد پرستی بود و دیگر هیچ. من وقتی کامیکش رو اولین بار خوندم و دیدم که پیتر پارکر رو کشتن فقط به خاطر اینکه چنین شخصیتی رو وارد کنن، همونجا خیلی از این کار خوشم نیومد. همچنین مایلز روحیات پیتر رو خیلی نداره. متاسفانه این سیاستی که چند سال اومده که باید قهرمان سیاه پوست داشته باشیم خوب نیست. نمی‌گم کلا خوب نیست، اتفاقا اگر از اون اول قهرمانی می‌ساختن که سیاه پوست می‌بود مشکلی نبود اما اینکه بیان برای اینکار هویت سایر قهرمان ها رو خراب کنن اصلا دلچسب نیست. مرد عنکبوتی پیتر پارکر کجا و مایلز مورالز کجا.

      متأثر گشته
  • Sajad Akb گفت:

    به شخصه بهترین و واقعی ترین پیتر پارکر/مرد عنکبوتی که دیدم “یوری لاونتال” توی “مارول اسمایدرمن ۱” بود، البته من اولین فیس و چهره اش رو خیلی بیشتر دوست داشتم.
    به ترتیب:
    ۱. یوری لاونتال
    ۲. توبی مگوایر
    ۳. اندرو گارفیلد
    ۴. یوری لاونتال با چهره جدید
    ۵. کریستوفر دنیل بارنز، شاید با رتبه ای که براش قرار دادم خیلی موافق نباشید اما من اون زمان این انیمیشن رو می‌دیدم و برام جذاب بودن. اون سری انیمیشن یه جورایی دنباله فیلم های ریمی بودن و توسط استودیویی زیر نظر سونی ساخته می‌شدن اما چون توی شبکه ای پخش می‌شدن که مخصوص نوجوانان و جوانان بود توش خبری از عمو بن و زن عمو می نبود و تیپ و قیافه کاراکتر ها هم به همون سنا می‌خورد و حتی جمله هایی که می‌گفتن و چون دنباله فیلمای ریمی یه جورایی حساب می‌شدن توشون ویلین های خیلی بزرگی رونمایی نمی‌شد تا اونها رو توی فیلم های اصلی استفاده کنن. اون سری انیمیشن بازم به هرحال جذاب بودن و کیفیت انیمیشن ها هم برای اون سال که سال ۲۰۰۳ بود واقعا خوب بود ولی متاسفانه بعد از ساخت فقط فکر کنم ۱۲ یا ۱۳ قسمت که فصل اولش بود، فصل دومش دیگه ادامه پیدا نکرد.

    Spider-Mah04
  • Ali slh گفت:

    اینقدر که سایت های مختلف اندرو رو به خاطر فیلمش اذیت کردن قطعا نرفتن خود فیلم رو ببینن و بیشتر موارد قضاوت های یک طرفست حیفه این بازیگر خوب و توبی هم که برای من به شخصه یکه حالا اینجا دو شده باز هم خوبه

    Spider-Mah04
  • همون هایی که رها کردن رو ادامه بدن و تمام کنن؛ پیتر جدید نیاوردن، نیاوردن.
    چقدر بازی و انیمیشن و فیلم ناتمام داره؟؟؟؟!!!!!

بهترین پیتر پارکر های تاریخ - گیمفا