صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد

صنعت بازی در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد

محسن رضوی فر
۱۹:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد

بر اساس گزارش جدید سایت Newzoo، میزان درآمدزایی صنعت بازی در سال جاری میلادی به ۱۸۰.۳ میلیارد دلار رسیده است.

طبق جزئیات منتشر شده، درآمدزایی صنعت بازی در سال ۲۰۲۱، رشد ۱.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. Newzoo قبلاً پیش‌بینی کرده بود که میزان رشد درآمد صنعت بازی نسبت به سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش می‌یابد و برای کل سال، ۱۷۵.۸ میلیارد دلار درآمد را برآورد کرده بود.

انتظارات تحلیل‌گران به وضوح بسیار فراتر از حد بوده‌اند؛ چراکه عمدتاً به لطف رشد بی‌وقفه‌ی بخش موبایل (۷.۳ درصد بیشتر از سال گذشته) بوده‌ است. بازارهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها نیز عملکردی بهتر از حد انتظار داشتند و به ترتیب ۰.۸ میلیارد و ۱.۲ میلیارد بیشتر از برآوردهای قبلی درآمدزایی کردند.

تام وایمن (Tom Wijman)، مدیر بخش گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های Newzoo، در این باره می‌گوید:

ما سال را با این فکر شروع کردیم که برای بازار غیرممکن است که رشد آن با سال ۲۰۲۰ مطابقت داشته باشد، زیرا تاخیر در انتشار عناوین AAA و کمبود مداوم عرضه برای سخت‌افزارهای جدید بازی، به مردم فرصت کمی برای خرج کردن در این بخش را می‌دهد. با این حال، ۹ ماه پس از آغاز سال ۲۰۲۱، متوجه شدیم که بازار دوباره رشد خواهد کرد. در هر صورت، این موضوع نشان می‌دهد که بازار بازی‌ها قطعاً دیگر آن کسب‌وکار فصلی و ضربه محور سابق نیست.

محتوای جدید بازی دیگر به معنای بازی‌ها یا سخت‌افزار تازه نیست، بلکه یک Season Pass جدید نیز به همان اندازه می‌تواند درآمدزایی کند.

همچنین گیلرمه فرناندز (Guilherme Fernandes)، مشاور بخش مارکتینگ، در خصوص وضعیت بازار بازی‌های ابری (کلاود گیمینگ) گفت:

بازار بازی‌های ابری در موقعیت مناسبی قرار دارد و می‌تواند رشد خوبی را که Newzoo برای سال آینده و بعد از آن پیش‌بینی کرده است، داشته باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌های جایگزین برای تجربه‌ی بازی‌های جدید هستند، زیرا گیمرها برای ارتقای سخت‌افزار خود تلاش می‌کنند و دست‌کم تا اواخر سال ۲۰۲۲ به سختی می‌توان قطعات جدید را به دست آورد. بازی‌های ابری راه حلی عالی برای این دست از گیمرها است.

بخش بازار بازی‌های ابری نیز امسال رشد قابل توجهی را تجربه کرد و درآمدی بیش از دو برابر را نسبت به سال گذشته به ثبت رساند. Newzoo رشد بیشتری را در این بخش برای سه سال آینده پیش‌بینی کرده است. بخش‌های Esport و استریم زنده نیز در سال ۲۰۲۱ گسترش یافته‌اند. درآمد بازی‌های Esport نسبت به سال گذشته ۱۴.۵ درصد رشد داشته‌اند. از طرف دیگر، مخاطبان استریم زنده‌ی بازی‌ها در مقایسه با سال ۲۰۲۰، به لطف توییچ ۱۲.۷ درصد بیشتر شده است. توییچ با داشتن ۲۳.۳ میلیارد ساعت بیننده‌ی زنده‌ در سال ۲۰۲۱، رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
پیش‌بینی Newzoo از میزان رشد بازی‌های ابری در سال ۲۰۲۴

Newzoo پیش‌بینی می‌کند که صنعت بازی در سال ۲۰۲۴، در مجموع ۲۱۸.۸ میلیارد دلار درآمدزایی می‌کند که ۱۱۶.۴ میلیارد دلار آن به بخش موبایل اختصاص خواهد داشت. همچنین طبق این پیش‌بینی، در سال ۲۰۲۴ بازی‌های ابری حدود ۶.۵ میلیارد دلار و بازی‌های Esport نیز در حدود ۱.۶ میلیارد دلار رشد دارند.

ChiefGame over🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉DARKSIRENmasoud souls gamerعلیalinerdS𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Blackکاپتان استخونیVisible 6-tigh manfarshadxLucciola Ballad

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • javad-1383 گفت:

    تحلیل‌گران در پایان افزودند که فروش سرسام آور بازی ایرانی “سفیر عشق” نیز در اشتباه تحلیل آنان نقش اساسی داشته و از سازندگان این بازی عذرخواهی کردند.

    🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉RedgurdBlack KnightSina Morganalinerd.S𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Blackکاپتان استخونیmore
  • یک اعتیاد درست شد ، تو زمان قرنطینه کرونا ….
    به نظر من کرونا باعث شد ، گیم کمی بیشتر تو زندگی مردم نفوذ کنه ….
    قطعا سال بعد و بعدش با افزایش تولید چه محتوا و چه سخت افزاری درآمد بیشتری رو هم کسب میکنه و دید شر‌کتهای سرمایه دار بیشتری هم به این بازار مثبت میشه ..

    Chiefعلیalinerd.SBlackکاپتان استخونیTang Hao
    • ALIREZA0111 گفت:

      این به نظرم یه نکته منفی هم هست
      تصور اینکه شرکت های پول پرست وارد گیمینگ بشن وحشتناکه
      همین الانم این صنعت داره از بعضی ها ضربه میخوره مثل کونامی و بلیزارد به شخصه دوس ندارم شاهد افت بیشتر باشم همین الانم از بازی های سرویس محور داره ضربه میخوره

      Ramin
      • تا بازی ها خواهان نداشته باشن ،سمت چیزی نمیرن ، ….

        قطعا بازی های سرویس محور هم گیمر دارن و هم جذابن که این همه درآمد و سوددهی دارن … این حقیقته ، پس اگر شرکتها بیشتر دارن به اون سمت میرن ، تقصیر خود گیمرهاست …..

        به نظر من الان بازار گیمینگ یه چیز حد وسطیه ، یعنی هم بازی های تک نفره خواهان داره و هم بازی های سرویس محور و هر دو هم داره به اندازه کافی تولید میشه ….

        الان زمان خوبی برای گیمر بودنه

        ChiefALIREZA0111
  • Paul Miller گفت:

    درصد اینکه کدوم پلتفرم ها بیشترین درصد از بازار رو دارن هم میگذاشتی
    ظاهراً پلتفرم پزنت ها درصدش از پلتفرم برتر و ۳ میلیاردی بیشتر بوده😹😹😹

    masoud souls gamer
صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد